Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
wolf865 (George) Μόλις έγραψα

 206RC (2006)
Ένταξη: 29 Μάρ 2003 Δημοσιεύσεις: 37 Τόπος: Αθήνα - Αιτ/νία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 31 Αύγ 2004, 11:04:43 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Sorry gia ta greeklish alla o ypologisths sth douleia akoma den exei ellhnika.
Oso gia ta Total Quartz 9000 5w-40 pou evaza ws twra exw na epishmanw ta ekshs:
To ladi einai ayto pou proteinei o kataskeyasths opote kati parapanw xerei. Hmoun genika poly eyxaristhmenos me th diafora oti panw apo ta 7000km me 8000km arxize na to kaiei kai sta 10000 me 11000 hthele allagma. Ennoeitai oti ws ta 11.000 pou to petousa to ladi hthele ws kai ¾ tou litrou symplhrwma. Ligo ligo kathe fora kai sto telos eftanes na exeis faei sxedon ta ¾ tou monolitrou doxeiou.
Logw epagelmatikhs synergasias me gnwsth etaireia lipantikwn h opoia exei xhmeio gia analysh deigmatwn, sto teleytaio deigma kai katopin erwthshs mou an to ladi mporouse na xrhsimopoihthei peraiterw h apanthsh pou elava, se syndiasmo me th xhmikh analysh, htan h ekshs:
‘Η κατάσταση του λιπαντικού κρίνεται μέτρια προς κακή. Τα πρόσθετα που χρησιμεύουν ως καθαριστικά και αντιδιαβρωτικά για τον κινητήρα έχουν καταναλωθεί Εάν παραμείνει και άλλο το λιπαντικό για χρήση το λάδι θα αρχίσει να το καιει η μηχανή. Συνίσταται αλλαγή.’
Na shmeiwsw oti h mhxanh hdh eixe arxisei na to kaei to ladi apo nwritera opws proeipa. Isws loipon na xreiazetai allagh ladiou gyrw sta 8000km. Mia gnwmh lew….
Anamonh wspou na steilw deigma kai apo ta Motul 8100 pou evala twra…
Kai pali sorry gia ta greeklish… |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 31 Αύγ 2004, 14:04:40 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
wolf865 έγραψε: | Sorry gia ta greeklish alla o ypologisths sth douleia akoma den exei ellhnika.
Oso gia ta Total Quartz 9000 5w-40 pou evaza ws twra exw na epishmanw ta ekshs:
To ladi einai ayto pou proteinei o kataskeyasths opote kati parapanw xerei. Hmoun genika poly eyxaristhmenos me th diafora oti panw apo ta 7000km me 8000km arxize na to kaiei kai sta 10000 me 11000 hthele allagma. Ennoeitai oti ws ta 11.000 pou to petousa to ladi hthele ws kai ¾ tou litrou symplhrwma. Ligo ligo kathe fora kai sto telos eftanes na exeis faei sxedon ta ¾ tou monolitrou doxeiou.
Logw epagelmatikhs synergasias me gnwsth etaireia lipantikwn h opoia exei xhmeio gia analysh deigmatwn, sto teleytaio deigma kai katopin erwthshs mou an to ladi mporouse na xrhsimopoihthei peraiterw h apanthsh pou elava, se syndiasmo me th xhmikh analysh, htan h ekshs:
‘Η κατάσταση του λιπαντικού κρίνεται μέτρια προς κακή. Τα πρόσθετα που χρησιμεύουν ως καθαριστικά και αντιδιαβρωτικά για τον κινητήρα έχουν καταναλωθεί Εάν παραμείνει και άλλο το λιπαντικό για χρήση το λάδι θα αρχίσει να το καιει η μηχανή. Συνίσταται αλλαγή.’
Na shmeiwsw oti h mhxanh hdh eixe arxisei na to kaei to ladi apo nwritera opws proeipa. Isws loipon na xreiazetai allagh ladiou gyrw sta 8000km. Mia gnwmh lew….
Anamonh wspou na steilw deigma kai apo ta Motul 8100 pou evala twra…
Kai pali sorry gia ta greeklish… |
Το εν λόγω λάδι δεν το έχω αφήσει ποτέ πάνω από 7.000 χλμ. Συνήθως το αλλάζω στις 6.000 χλμ (και νωρίτερα)...
Τον χειμώνα που μας πέρασε, επειδή είχε αρκετές βροχές (άρα και πολύ υγρασία), το άφησα μόνο 5.000 χλμ.
Ξέρω, πολλοί θα με πουν υπερβολικό. Ίσως είμαι, αλλά τι να κάνουμε... Φυσικά σε κάθε αλλαγή αντικαθίσταται και το αντίστοιχο φίλτρο.
Το παρακολουθώ πολύ συχνά μέσω του δείκτη και βλέπω ότι σκουραίνει αρκετά (απόλυτα φυσιολογικό) μετά τις 5.000 χλμ...
Οπότε λέω συνήθως από μέσα μου : "Ήρθε η ώρα του!"
Και φυσικά το πόσο θα κρατήσει ένα λάδι μέσα σε έναν κινητήρα, δεν εξαρτάται μόνο από το λιπαντικό, αλλά και από τον κινητήρα. Δηλαδή εξαρτάται και από το πόσο "ταλαιπωρεί" το λιπαντικό ο κινητήρας.
Οι καινούργιοι κινητήρες, επειδή είναι καλύτερα σχεδιασμένοι και ποικισμένοι με ανώτερες κατασκευαστικές προδιαγραφές. Έτσι δημιουργούν λιγότερες αναθυμιάσεις (κατάλοιπα καύσης αναμεμειγμένα με ατμούς λιπαντικού) και έχουν λιγότερα σημεία έντονων πιέσεων και τριβών (π.χ. μαλακότερα ελατήρια βαλβίδων λόγω μειωμένου βάρους, πιο "ήπια" έκκεντρα, πιο λείες επιφάνειες, σφικτότερες ανοχές συναρμογών κ.τ.λ.). Έτσι το λιπαντικό έχει και ευκολότερο έργο.
Ένας παλιός κινητήρας με φθαρμένες βαλβίδες (οδηγοί, καπελώτα κ.τ.λ.), αφήνει πολλές αναθυμιάσεις (βλ. λαδωμένα φίλτρα αέρος), οπότε το λιπαντικό φθείρεται γρηγορότερα...
Σημειωτέον ότι αυτές οι αναθυμιάσεις (κατάλοιπα καύσεις αναμεμειγμένα με ατμούς λιπαντικού), που γυρνάνε στους θαλάμους καύσης (μέσω του σωληνακίου), ευθύνονται για την υποβάθμιση της αντικροτικής ικανότητας του κινητήρα. Εκεί οφείλεται και το γεγονός ότι παλιοί κινητήρες χτυπάνε πυράκια. Είναι επειδή από μέσα τους έχουν "μαυρίσει" λόγων των επικαθίσεων αυτών των αναθυμιάσεων, οι οποίες δρούν θεμομονωτικά, με αποτέλεσμα να αυξάνουν επικίνδυνα την θερμοκρασία των τοιχωμάτων των κυλίνδρων. Για τον λόγο αυτόν γυαλίζουμε τις βαλβίδες και τα τοιχώματα των παλιών κινητήρων, για να τα απαλλάξουμε από τις επικαθίσεις αυτές.
Καλό είναι να μην αφήνουμε τον κινητήρα μας να κάψει λάδια και μετά να συμπληρώνουμε.
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
volvos (volvos) ¶ντε γεια !!!



Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 31 Αύγ 2004, 16:36:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
εγω σημερα παντως εβαλα το τοταλ 10-50 racing....
περιμενω σχολια |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
wolf865 (George) Μόλις έγραψα

 206RC (2006)
Ένταξη: 29 Μάρ 2003 Δημοσιεύσεις: 37 Τόπος: Αθήνα - Αιτ/νία
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 31 Αύγ 2004, 16:38:44 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυτό που λες Δημήτρη είναι γεγονός. Δεν είναι καλό να αφήνουμε τον κινητήρα να κάψει το λαδι και μετά να συμπληρώνουμε. Είναι κακές τακτικές του παρελθόντος που δεν αρμόζουν σε νέους κινητήρες και ηλικιακά-χιλιομετρικά και κατασκευαστικά.
Ήταν απλώς άλλη μια από αυτές τις μηχανολογικές αναζητήσεις -τεστ αντοχής αν θέλεις- που κατα καιρούς υποβάλω τόσο τον κινητήρα όσο και τα παρελκόμενα αυτού (βλέπε λάδια π.χ.).
Βλέπεις οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων μιλάνε μόνο με χιλιόμετρα. Ενα λιπαντικό δεν καταπονείται μόνο από τα χιλιόμετρα αλλά και από τις ώρες λειτουργίας. Αλλιώς γίνονται τα 7000χλμ π.χ από εμένα που είμαι σχεδόν διαρκώς στην εθνική οδο και κάνω περίπου 1200 με 1500 χλμ την εβδομάδα και αλλιώς από τη γιαγια που παίρνει το 206 της δυο φορες την εβδομάδα τη μια εκ των οποίων για να πάει λαϊκή...
Υπολόγισε τίς ώρες λειτουργίας του κινητήρα σου μεσα στην πόλη που μπορεί να θες 1 ώρα για 20χλμ και βάλε ότι εγώ σε 1 ώρα έχω κάνει περιπου 100 (το λιγότερο) χλμ στην εθνική οδό. Κανε την απαραίτητη αναγωγή και βγάλε συμπέρασμα (αν θες λάβε υπόψη και τη γιαγιά στον υπολογισμο!!!).
Θέλω να πω ότι χιλιόμετρα με χιλιόμετρα έχουν διαφορά στον τρόπο που καταπονούν τον κινήτήρα (κατ' επέκτασιν το αυτοκίνητο)και κατα συνέπεια το λιπαντικό αυτου.
Τις ώρες λειτουργίας του λιπαντικού τις αναφέρω σαν μια επιπλέον πτυχή του εν λόγω Θέματος 'Συμπλήρωση λαδιού ή αλλαγή', σε ότι αφορά την αλλαγή.
Συμφωνώ απόλυτα με τον προλαλήσαντα Δημήτριο σε όσα είπα στο post του. Καλό είναι να πετάμε τα λάδια σχετικά νωρίς αλλά ας βρούμε μια φόρμουλα κόστους-απόδοσης. Το λάδι άπαξ και πέσει στον κινητήρα και δουλέψει ένα λεπτό δεν είναι πλέον καινούριο. Δεν μπορούμε όμως να το πετάμε και στα 1000χλμ. Έτσι δεν είναι; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Σεπ 2004, 01:05:27 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φυσικά και δεν πρέπει να αντικαθιστούμε το λιπαντικό μας αδικαιολόγητα...
Αλλά μην σε ανυσηχεί το γεγονός ότι κάνεις χιλιόμετρα στην εθνική...
Τα χιλιόμετρα στην εθνική είναι πιο εύκολα για ένα λιπαντικό, παρά τα χιλιόμετρα της πόλης (βλ. γιαγιά!!). Στην πόλη μέσα το λιπαντικό αργεί να ζεσταθεί, οπότε (λόγω χαμηλής θερμοκρασίας) δεν μπορεί να αποβάλλει τα κατάλοιπα της καύσης (υδρατμοί, υδρογονάθρακες κ.τ.λ.) όταν αυτά κατορθώνουν και πάνε στον στροφαλοθάλαμο. Πρέπει να "πιάσει" μια σεβαστή θερμοκρασία για να αποβληθούν (εξατμιστούν) αυτά από το σύστημα αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου.
Αν παραμείνουν μέσα θα προκαλέσουν χημική προσβολή στο λιπαντικό (δημιουργία λάσπης - sludge).
Βέβαια αυτό δεν γίνεται έτσι εύκολα. Θέλει λίγο να το παρακάνεις για να γίνει αυτό, αν τελικά γίνει....
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Σεπ 2004, 01:08:54 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
volvos έγραψε: | εγω σημερα παντως εβαλα το τοταλ 10-50 racing....
περιμενω σχολια |
Εμείς περιμένουμε πληροφορίες - εντυπώσεις...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
razor (Βασίλης) Μόλις έγραψα

 206 QUIKSILVER (10ος /2003)
Ένταξη: 16 Αύγ 2004 Δημοσιεύσεις: 15 Τόπος: ΠΑΤΡΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 17 Σεπ 2004, 15:36:37 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σήμερα το πρωί οταν πηγα να ξεκινήσω τα τετργωνακια της ενδειξης σταθμης λαδιου ηταν αναμενα τα 3 απο τα 5, το αυτοκινητο το παρκαρω παντα σε επιπεδο εδαφος , βεβαια κοιταξα και με το δεικτη την σταθμη και ηταν κανονικη. Πηγα εκει που ηθελα και ξαναγυριζω το κλειδι και μου εδειχνε το ιδιο.
Οταν εφυγα ομως τα τετραγωνακια αναψαν και τα 5, δηλ οτι δεν υπαρχει ελειψη λαδιου, τι μπορει να εφτεξε; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 17 Σεπ 2004, 15:48:18 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
razor έγραψε: | Σήμερα το πρωί οταν πηγα να ξεκινήσω τα τετργωνακια της ενδειξης σταθμης λαδιου ηταν αναμενα τα 3 απο τα 5, το αυτοκινητο το παρκαρω παντα σε επιπεδο εδαφος , βεβαια κοιταξα και με το δεικτη την σταθμη και ηταν κανονικη. Πηγα εκει που ηθελα και ξαναγυριζω το κλειδι και μου εδειχνε το ιδιο.
Οταν εφυγα ομως τα τετραγωνακια αναψαν και τα 5, δηλ οτι δεν υπαρχει ελειψη λαδιου, τι μπορει να εφτεξε; |
Μάλλον κάποιο από τα ηλεκτρονικά (μέσω multiplex) θα την έκανε την κουτσουκέλα!!! Πάντως καλό είναι να ελέγχεις την στάθμη ιδίοις όμασι (όπως και έκανες)
Ο δικός μου δείκτης πάντως δεν έχει τετραγωνάκια (2001) και δεν μου έχει δημιουργήσει ποτέ ως τώρα πρόβλημα. Λέτε να φταίνε τα τετραγωνάκια!!;; 
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
206xs (Χρήστος) Δραστήριο μέλος

 Chevrolet Cruze 1.8 Auto (2009)
Ένταξη: 13 Σεπ 2002 Δημοσιεύσεις: 259 Τόπος: Αθήνα - Σεπόλια
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Οκτ 2004, 14:25:58 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το έχω ξαναγράψει και παλαιότερα εγώ που ρώτησα μηχανικό λαδιών που παλιά ήταν στην BP ευρώπης και ανέπτυσε τα λάδια μου λέει οτι τα καινούργια λάδια εφόσον είναι συνθετικά και καλύπτουν τις προδιαγραφές και εφόσον δεν πας το αμάξι κόφτες και ειδικά κρύο αντέχουν έως 20.000χλμ με προύπόθεση τον έλεγχο και τη συμπλήρωση τους κάθε 3000χλμ αν χρειάζεται. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Οκτ 2004, 16:36:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
206xs έγραψε: | Το έχω ξαναγράψει και παλαιότερα εγώ που ρώτησα μηχανικό λαδιών που παλιά ήταν στην BP ευρώπης και ανέπτυσε τα λάδια μου λέει οτι τα καινούργια λάδια εφόσον είναι συνθετικά και καλύπτουν τις προδιαγραφές και εφόσον δεν πας το αμάξι κόφτες και ειδικά κρύο αντέχουν έως 20.000χλμ με προύπόθεση τον έλεγχο και τη συμπλήρωση τους κάθε 3000χλμ αν χρειάζεται. |
Και 'γω μόλις διάβασα την συνέντευξη του Michael Knaak, υπεύθυνου της Shell στο τμήμα λιπαντικών, ένιωσα πλήρως δικαιωμένος από την τακτική που ακολουθώ στο θέμα του λιπαντικού... 
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|