Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
PoLiThS (Νικόλας) Τρελλαμένο μέλος

 306 Cabriolet 1.6 Full (2001)
Ένταξη: 15 Ιούν 2002 Δημοσιεύσεις: 841 Τόπος: Κατηχώρι Πορταριάς Βόλος
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 19 Οκτ 2003, 19:53:54 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτρη έχεις δίκιο σε αύτό που λές αλλα μια παρατήρηση... ναι όντως μέγιστη ισχύς 5,800 (σε μένα κάπου στις 7,000 αλλα δέν έχει σημασία) είναι θέμα καθαρά σαζμάν το γεγονός πού μπορεί να φτάσει μια 5η (ή 6η). Και ποίος λέει οτι η δύναμη στις 6,500 δέν επαρκεί για τα 210km/h ? Σίγουρα είναι μικρότερη απ'ότι στις 5800 αλλα επαρκεί.. Απο εκέι και πέρα όμως Η αερδυναμική αντίσταση αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Όλοι λογικά με σωστά σαζμάν να βλέπουν κάπου εκεί στα 210km/h γιατί αναλόγως με τις στροφές που δουλεύει ένα μοτέρ παράγει ικανό εργο για να τα βγάλει πέρα με τις αντιστάσεις σε αυτη την ταχύτητα... Έτσι εξηγέίτε οτι το δικό μου βλέπει κοφτη 5ης (7,600rpm) και 228km/h (μέγιστη ροπή πρέπει να έχω κάπου 5,500-6,000rpm), Χάριν Κλιμάκωσης όμως. Με το μακρύ το σαζμάν εβλεπα 205 με δυσκολία κάπου εκει στις 6,000rpm γιατί η δύναμη δέν ηταν αρκετη...
Le Tavernier....
Η Κουλαρα Ποτε δεν πεθαίνει δεν την σκιάζει φοβέρα καμια.. μονο λίγο καιρο ξαποσταίνει και ξανα προς τα γκαζια τραβα τραβα τραβα και ξανα προς τα γκαζια τραβααααα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 19 Οκτ 2003, 20:12:15 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
PoLiThS έγραψε: | Δημήτρη έχεις δίκιο σε αύτό που λές αλλα μια παρατήρηση... ναι όντως μέγιστη ισχύς 5,800 (σε μένα κάπου στις 7,000 αλλα δέν έχει σημασία) είναι θέμα καθαρά σαζμάν το γεγονός πού μπορεί να φτάσει μια 5η (ή 6η). Και ποίος λέει οτι η δύναμη στις 6,500 δέν επαρκεί για τα 210km/h ? Σίγουρα είναι μικρότερη απ'ότι στις 5800 αλλα επαρκεί.. Απο εκέι και πέρα όμως Η αερδυναμική αντίσταση αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Όλοι λογικά με σωστά σαζμάν να βλέπουν κάπου εκεί στα 210km/h γιατί αναλόγως με τις στροφές που δουλεύει ένα μοτέρ παράγει ικανό εργο για να τα βγάλει πέρα με τις αντιστάσεις σε αυτη την ταχύτητα... Έτσι εξηγέίτε οτι το δικό μου βλέπει κοφτη 5ης (7,600rpm) και 228km/h (μέγιστη ροπή πρέπει να έχω κάπου 5,500-6,000rpm), Χάριν Κλιμάκωσης όμως. Με το μακρύ το σαζμάν εβλεπα 205 με δυσκολία κάπου εκει στις 6,000rpm γιατί η δύναμη δέν ηταν αρκετη... |
Σωστά...
Απλά η πράξη έχει αποδείξει ότι τα εντελώς νορμάλ 206 1,6 16v (αμαξάρες!!!) δεν μπορούν να κρατήθουν στις >6.000 στροφές με 5η, αφού η ισχύς που παράγει ο κινητήρας εκεί δεν επαρκεί για να υπερνικήσει την αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος.
Εσύ έχεις πειράξεις το μοτέρ σου. Άρα χρειάζεσαι μια διαφορετική κλιμάκωση για να εκμεταλλευτείς την επιπλέον ισχύ που βγάζεις.
Τα 205 πότε τα έβλεπες; (πριν ή μετα την μετατροπή του κινητήρα);
Συμφωνώ επίσης με το γεγονός ότι μια πολύ μακριά σχέση μετάδοσης δεν βοηθά το αυτοκίνητο (με μια συγκεκριμένη ιπποδύναμη) να υπερνικάει την αδράνειά του εύκολα. Για τον λόγο αυτόν θα φτάνει πολύ αργά προς την αυξημένη τελική του ταχύτητα, αλλά θα την φτάνει κάποια στιγμή...
Για παράδειγμα αν στο 206 μου (εντελώς νορμάλ, εκτός από το τελικό) τοποθετούσα μια πολύ μακριά 6η (για την οποία θα ίσχυε 5.800rpm - 240km/h), θεωρητικά θα είχα τελική 240km/h. Μόνο που θα ήθελα 2 μέρες για να την φτάσω!!
Αντίθετα με μια κοντή σχέση θα επιταχύνει πιο καλά (αφού θα υπερνικάει ευκολότερα την αδράνειά του), αλλά το τίμημα θα είναι η μειωμένη τελική...
Από την άλλη βέβαια μια υπερβολικά κοντή σχέση θα οδηγήσει τον κινητήρα να ανεβάζει τρελά τις στροφές του, χωρίς όμως να ανεβαίνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου (άρα χωρίς να υπάρχει επιτάχυνση...)
Για να έχουμε και καλή επιτάχυνση και καλή τελική, μια λύση υπάρχει :
ΠΕΙΡΑΓΜΑ στον κινητήρα!!!
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Θεοδόσης Μόλις έγραψα

Peugeot 106 Rallye 2002
Ένταξη: 07 Μάρ 2003 Δημοσιεύσεις: 15
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 19 Οκτ 2003, 22:06:31 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε Δημήτρη, με καλή διάθεση λέω ότι μάλλον έχεις μπερδέψει λίγο τα πράγματα. Μπορεί σε γενικές γραμμές να ισχύει ότι η τελική ενός αυτοκινήτου είναι σε σημείο κοντινό με τις στροφές μέγιστης ισχύος του, αλλά μέχρι εκεί.
Ελπίζω να αστειεύεσαι λέγοντας
Παράθεση: | Για παράδειγμα αν στο 206 μου (εντελώς νορμάλ, εκτός από το τελικό) τοποθετούσα μια πολύ μακριά 6η (για την οποία θα ίσχυε 5.800rpm - 240km/h), θεωρητικά θα είχα τελική 240km/h. Μόνο που θα ήθελα 2 μέρες για να την φτάσω!! |
Τι σου δίνει την εντύπωση ότι τα 110 (ή 115 ή όσα είναι) άλογα του μοτέρ σου θα ήταν αρκετά για να διατηρήσει τέτοια ταχύτητα το αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο, τα λιγότερα από τα μέγιστα άλογα που έχει το μοτέρ σου δε θα ήταν αρκετά για να σε φέρουν σε αυτή την ταχύτητα. Με μια τόσο μακριά σχέση απλώς θα μείωνες την τελική σου, αλλά και την επιτάχυνσή σου μέχρι τη μειωμένη αυτή τελική. Σε παρακαλώ σκέψου το πριν απαντήσεις.
Επίσης όσον αφορά τα ακόλουθα:
Παράθεση: | Από την άλλη βέβαια μια υπερβολικά κοντή σχέση θα οδηγήσει τον κινητήρα να ανεβάζει τρελά τις στροφές του, χωρίς όμως να ανεβαίνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου (άρα χωρίς να υπάρχει επιτάχυνση...)
|
διαφωνώ καθώς σε αυτή την περίπτωση σαφώς θα υπάρχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, απλώς αυτή η επιτάχυνση θα έχει μικρότερη διάρκεια.
Για οποιαδήποτε διαφωνία, εδώ είμαστε
Υ.Γ.1. Νομίζω ότι επικοινωνώ
Υ.Γ.2. Εγώ διαφώνησα ως προς το ότι η τελική ταχύτητα μπορεί να είναι πάνω από τη μέγιστη ισχύ, όχι για το αν αυτό συμβαίνει συνήθως, με βάση το ακόλουθο που έγραψες:
Παράθεση: | Από την αρχή θυμόμουνα ότι άλλαξες κορωνοπηνίο, αλλά "έκανα την πάπια" για να τονίσω για ακόμα μια φορά : Η τελική ταχύτητα ΔΕΝ μπορεί να βρίσκεται πάνω από τις στροφές μέγιστης ισχύος...Τότε δεν έχει νόημα η έννοια "μέγιστη ισχύς". |
Αυτό το οποίο λέω είναι ότι η θεωρητική μέγιστη ταχύτητα ενός αυτοκινήτου θα επιτευχθεί με τη σχέση μετάδοσης η οποία θα είναι ακριβώς τόση ούτως ώστε στις στροφές μέγιστης ισχύος η ταχύτητα να είναι τέτοια που οι αντιστάσεις να είναι ακριβώς ίσες με τη δύναμη του κινητήρα. Άλλο όμως αυτή η ταχύτητα και άλλο η τελική του αυτοκινήτου μας. Στην πράξη δεν πιστεύω να ταυτίζονται. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 19 Οκτ 2003, 23:12:41 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θεοδόσης έγραψε: | Ελπίζω να αστειεύεσαι λέγοντας:
Παράθεση: | Για παράδειγμα αν στο 206 μου (εντελώς νορμάλ, εκτός από το τελικό) τοποθετούσα μια πολύ μακριά 6η (για την οποία θα ίσχυε 5.800rpm - 240km/h), θεωρητικά θα είχα τελική 240km/h. Μόνο που θα ήθελα 2 μέρες για να την φτάσω!! |
Τι σου δίνει την εντύπωση ότι τα 110 (ή 115 ή όσα είναι) άλογα του μοτέρ σου θα ήταν αρκετά για να διατηρήσει τέτοια ταχύτητα το αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο, τα λιγότερα από τα μέγιστα άλογα που έχει το μοτέρ σου δε θα ήταν αρκετά για να σε φέρουν σε αυτή την ταχύτητα. Με μια τόσο μακριά σχέση απλώς θα μείωνες την τελική σου, αλλά και την επιτάχυνσή σου μέχρι τη μειωμένη αυτή τελική. Σε παρακαλώ σκέψου το πριν απαντήσεις. |
Έχεις δίκιο σε αυτό. Ήταν ένα ακραίο παράδειγμα. Απλά θέλω να πω πως από την στιγμή που ο κινητήρας παράγει έστω και απειροελάχιστη παραπάνω ισχύ, από αυτή που απαιτείται για να κρατηθεί σε μια παρούσα χρονική στιγμή σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τότε θα παρουσιαστεί και ανάλογα απειροελάχιστη επιτάχυνση
Παράθεση: | Από την άλλη βέβαια μια υπερβολικά κοντή σχέση θα οδηγήσει τον κινητήρα να ανεβάζει τρελά τις στροφές του, χωρίς όμως να ανεβαίνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου (άρα χωρίς να υπάρχει επιτάχυνση...) |
Θεοδόσης έγραψε: | διαφωνώ καθώς σε αυτή την περίπτωση σαφώς θα υπάρχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, απλώς αυτή η επιτάχυνση θα έχει μικρότερη διάρκεια.
Για οποιαδήποτε διαφωνία, εδώ είμαστε  |
Εν μέρει συμφωνώ. Απλά από την στιγμή που υπάρχει αφθονία δύναμης σε έναν κινητήρα, έχουμε περιθώριο να του βάλουμε και πιο μακριές σχέσεις ώστε να πάρουμε και μεγαλύτερη επιτάχυνση.
[guote="Θεοδόσης"]Αυτό το οποίο λέω είναι ότι η θεωρητική μέγιστη ταχύτητα ενός αυτοκινήτου θα επιτευχθεί με τη σχέση μετάδοσης η οποία θα είναι ακριβώς τόση ούτως ώστε στις στροφές μέγιστης ισχύος η ταχύτητα να είναι τέτοια που οι αντιστάσεις να είναι ακριβώς ίσες με τη δύναμη του κινητήρα. Άλλο όμως αυτή η ταχύτητα και άλλο η τελική του αυτοκινήτου μας. Στην πράξη δεν πιστεύω να ταυτίζονται.[/quote]
Εγώ νομίζω ότι ταυτίζονται με την προϋπόθεση ότι δεν κάνουμε υπερβολές.
Εδώ παίζει ρόλο η ροπή στρέψεως (αυτή είναι ο "καθρέπτης" του κινητήρα εξάλλου). Το γινόμενο της εκάστοτε τιμής της με τις αντίστοιχες στροφές δίνει την εκάστοτε αποδιδόμενη ισχύ, δηλαδή την αποδιδόμενη ενέργεια ανά μονάδα χρόνου.
Για παράδειγμα όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα Α (χωρίς να είναι στην μέγιστη ισχύ του), συναντά συνολική αντίσταση (αεροδυναμική, κύλισης, μηχανικές απώλειες) R.
Για να επιταχύνει το αυτοκίνητο δεχόμενο την R, πρέπει η ροπή που βγαίνει από το κιβώτιο (έστω Τ) εκείνη την χρονική στιγμή να είναι όση χρειάζεται ώστε και να ισοσταθμίσει την R και να υπάρχει και κάποιο πλεόνασμα ώστε να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη επιτάχυνσης.
Ιδεατό παράδειγμα
Ας πούμε ότι έχουμε μια υπερβολικά μακρυά 5η (ή 6η) η οποία δίνει στο αυτοκίνητο ταχύτητα π.χ. 180 km/h στις 4.500 rpm. Η συνολική αντίσταση που δημιουργείται στο αυτοκίνητο στα 180 km/h (αεροδυναμική κυρίως, κύλισης, εσωτερικών τριβών) απαιτεί μια ροπή T για να ισοσταθμιστεί. Αν η ροπή που βγαίνει από το κιβώτιο σε εκείνες τις στροφές είναι 0,95Τ, τότε όχι μόνο δεν θα επιταχύνουμε αλλά θα μειωθεί και η ταχύτητά μας (τόσο ώστε να να πέσει η παραγόμενη αντίσταση στα "μέτρα" της 0,95Τ). Αυτό μπορεί να γίνει αν κινούμαστε σε κατηφόρα και πιάσουμε τα 180km/h με τις 4.500rpm. Η πτώση της ταχύτητας θα συμβεί στην ευθεία που θα ακολουθεί (η ακόμα χειρότερα σε μια κατηφόρα με μικρότερη κλίση που θα έπεται)...
Έτσι η πολύ μακριά τελική σχέση μένει ανεκμετάλλευτη.
Άρα θα βγώ να το φωνάξω με μανία πως...
Έχεις δίκιο!!!

Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Κυρ 04 Ιαν 2004, 22:00:06, 2 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Miltellas (Μίλτος) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001
Ένταξη: 24 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 3657 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 20 Οκτ 2003, 00:21:00 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ήθελα να απαντήσω από εχθές αλλά ο server του 206club με πετούσε έξω οπότε έσωσα αυτά που έγραψα και τα μεταφέρω σήμερα. Αν είμαι σε κάποιο σημείο αναχρονιστικός συγχωρέστε με. Ειδικά ο Δημήτριος που από ότι βλέπω έχει βελτιώσει την θέση του.
Δημήτριος έγραψε: | ...για να τονίσω για ακόμα μια φορά : Η τελική ταχύτητα ΔΕΝ μπορεί να βρίσκεται πάνω από τις στροφές μέγιστης ισχύος...Τότε δεν έχει νόημα η έννοια "μέγιστη ισχύς". |
Κι όμως Δημήτρη, εξακολουθώ να βλέπω ένα σημαντικό κενό σε αυτό. Πιστεύω ότι κάτι λείπει από την θεωρία που μας μεταφέρεις από την σχολή σου, ότι δηλαδή η έννοια "Η τελική ταχύτητα ΔΕΝ μπορεί να βρίσκεται πάνω από τις στροφές μέγιστης ισχύος" είναι καθαρά γενικής μορφής.
Εκτός του ότι πολλές φορές έχω δει τελική σε επίπεδο δρόμο με πάνω από τις θεωρητικές σαλ των θεωρητικών 110ίππων (αλλά έστω ότι ήταν κατηφόρα και δεν το κατάλαβα) έχω να σε ρωτήσω προς προβληματισμό:
Εάν βγάζαμε 140ίππους στις ίδιες σαλ και έχοντας το ίδιο ακριβώς σασμάν, η τελική θα παρέμενε ίδια;
Μήπως το σασμάν παίζει σημαντικό ρόλο για την επίτευξη της τελικής ταχύτητας;
Πώς είμαστε σίγουροι ότι η κάθε εταιρία έχει επιλέξει σασμάν γραναζωμένα έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η τελική ταχύτητα με 5η και τις σαλ στην μέγιστη ιπποδύναμη;
Έχουμε δει αρκετές φορές αυτοκίνητα να βγάζουν τελική με λιγότερες σαλ μέγιστης ιπποδύναμης (μακριές σχέσεις) και άλλα με περισσότερες σαλ (κοντές σχέσεις). Σίγουρα παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό η τελική σχέση μετάδοσης.
Νομίζω ότι ένας πιο ορθά διατυπωμένος κανόνας θα είχε ως εξής:
Η μέγιστη δυνατή τελική ταχύτητα ενός οχήματος σε κάθετα ως προς την δύναμη της βαρύτητας επίπεδο δρόμο επιτυγχάνεται με την κατάλληλα ρυθμισμένη σχέση στο σασμάν και στις σαλ που αντιστοιχούν στην περιοχή της μέγιστης ισχύος.
Αδυνατώ όμως να γνωρίζω πώς υπολογίζεται η σωστά γραναζωμένη 5η ή και 4η ώστε να επιτύχουμε την μέγιστη τελική ταχύτητα (προφανώς θα έχει σχέση με το ιδανικό 1:1 της 5ης αλλά και σε σωστή συνάρτηση με την τελική σχέση μετάδοσης). Σε αυτό ίσως να μπορούσες να μας διαφωτίσεις εσύ πάλι Δημήτριε καθότι τέτοια τεχνογνωσία υπάρχει μόνο στα ειδικά βιβλία σου.
Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης
Performance of Real Cardriving Club |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 20 Οκτ 2003, 00:54:23 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Miltellas έγραψε: | Αδυνατώ όμως να γνωρίζω πώς υπολογίζεται η σωστά γραναζωμένη 5η ή και 4η ώστε να επιτύχουμε την μέγιστη τελική ταχύτητα (προφανώς θα έχει σχέση με το ιδανικό 1:1 της 5ης αλλά και σε σωστή συνάρτηση με την τελική σχέση μετάδοσης). Σε αυτό ίσως να μπορούσες να μας διαφωτίσεις εσύ πάλι Δημήτριε καθότι τέτοια τεχνογνωσία υπάρχει μόνο στα ειδικά βιβλία σου. |
Πρώτον : Μην λες συνέχεια ότι έχω ειδικά βιβλία και ότι ακολουθώ την θεωρία. Αισθάνομαι λίγο περίεργα... Έχουμε το κάτιτις μας σε βιβλία και περιοδικά, αλλά μην το παρατραβάμε το σχοινί...
Εξάλλου το έχω ξαναπεί. Είμαι λίγο της θεωρίας. Αυτό δεν το θεωρώ κακό (το αντίθετο μάλιστα), αλλά πρέπει πάνω απ' όλα να διασταυρώνονται αυτά που στέκουν θεωρητικά με την πράξη. Αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν το έχω κάνει (δεν είχα την ευκαιρία για κάτι τέτοιο).
Από την στιγμή που μπορούμε να υπολογίσουμε την συνολική αντίσταση που δέχεται ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του μπορούμε να αποφανθούμε και για το σαζμάν και για τον κινητήρα και για τις επιδόδεις που θα προσδώσει ο συνδυασμός των παραπάνω στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 20 Οκτ 2003, 01:07:47 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Miltellas έγραψε: | Έχω να σε ρωτήσω προς προβληματισμό:
Εάν βγάζαμε 140ίππους στις ίδιες σαλ και έχοντας το ίδιο ακριβώς σασμάν, η τελική θα παρέμενε ίδια;
Μήπως το σασμάν παίζει σημαντικό ρόλο για την επίτευξη της τελικής ταχύτητας;
Πώς είμαστε σίγουροι ότι η κάθε εταιρία έχει επιλέξει σασμάν γραναζωμένα έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η τελική ταχύτητα με 5η και τις σαλ στην μέγιστη ιπποδύναμη; |
Η απάντησή μου :
Η τελική δεν θα παρέμενε η ίδια...
Όταν φτάναμε στις 5.800 rpm και είχαμε 140 άλογα, τότε η αποδιδόμενη ισχύς όχι μόνο θα επαρκούσε για την διατήρηση των 200 km/h (τόσα δεν αντιστοιχούν στην 5η μας;) αλλά θα υπήρχε και ένα σημαντικό περίσσευμα ισχύος το οποίο θα χρησιμοποιούνταν για την περαιτέρω επιτάχυνση. Καθώς όμως θα επιταχύναμε (και θα ξεπερνούσαμε τις στροφές μέγιστης ισχύος), η αποδιδόμενη ισχύς θα μειώνονταν ακολουθώντας το διάγραμμα ισχύος του κινητήρα. Αλλά αφού και τα π.χ. 125 άλογα που θα είχαμε στις π.χ. 6.350rpm αρκούσαν για φτάσουμε την ταχύτητα εκείνη που αντιστοιχεί στην 5η σχέση (π.χ. 225 km/h) τότε θα ήταν όλα ΟΚ.
Το θέμα είναι όμως πως οι μηχανικοί θα εξοπλίζαν τότε το αυτοκίνητο με ένα κιβώτιο με μακρύτερη 5η ούτως ώστε τα 225 να ερχόταν σε πιο λίγες στροφές. Αυτό θα το κάνανε προκειμένου να "ξεζουμίσουν" τα 140 άλογα. Σε αυτό το παράδειγμα τα 140 άλογα, περνάνε "άχρηστα" αφού και τα 125 άλογα (που ανέφερα πριν) αρκούν για να πιάσουν τα 225km/h (βλ. προηγούμενο ιδεατό παράδειγμα).
Με την μακρύτερη σχέση θέλουν οι κατασκευαστές (νομίζω έτσι;) να "προλάβουν" τον κινητήρα ώστε να δώσει την τελική ταχύτητα στο αυτοκίνητο πριν αυτός περάσει τις στροφές μέγιστης ισχύος και έχουμε "χασούρα" τελικής ταχύτητας... (αν η τελική μας επιτυγχάνεται και με 125 άλογα, τι τα έχουμε τα 140, για πλάκα;)
Από την άλλη βέβαια δεν μπορούν να του βάλουν και πολύ μακρυά 5η αφού δεν τους νοιάζει μόνο η τελική, αλλά και πως θα φτάσει μέχρι εκεί. Συνεπώς ενδέχεται να παρατηρηθούν κάποιες αποκλίσεις από αυτό που ισχυρίζομαι...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Δευ 20 Οκτ 2003, 01:37:53, 1 φορά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Miltellas (Μίλτος) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001
Ένταξη: 24 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 3657 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Θεοδόσης Μόλις έγραψα

Peugeot 106 Rallye 2002
Ένταξη: 07 Μάρ 2003 Δημοσιεύσεις: 15
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 20 Οκτ 2003, 12:34:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε Δημήτριε, χαίρομαι που βλέπω ότι τελικά συμφωνούμε.
Το μόνο σημείο που νομίζω ότι πρέπει να διευκρινιστεί είναι για τα εξής:
Παράθεση: | Παράθεση:
Από την άλλη βέβαια μια υπερβολικά κοντή σχέση θα οδηγήσει τον κινητήρα να ανεβάζει τρελά τις στροφές του, χωρίς όμως να ανεβαίνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου (άρα χωρίς να υπάρχει επιτάχυνση...)
Θεοδόσης έγραψε:
διαφωνώ καθώς σε αυτή την περίπτωση σαφώς θα υπάρχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, απλώς αυτή η επιτάχυνση θα έχει μικρότερη διάρκεια.
Για οποιαδήποτε διαφωνία, εδώ είμαστε
Εν μέρει συμφωνώ. Απλά από την στιγμή που υπάρχει αφθονία δύναμης σε έναν κινητήρα, έχουμε περιθώριο να του βάλουμε και πιο μακριές σχέσεις ώστε να πάρουμε και μεγαλύτερη επιτάχυνση. |
Η επιτάχυνση θα είναι μεγαλύτερη με τις πιο κοντές σχέσεις. Απλώς με τις πιο μακριές θα έχει περισσότερη διάρκεια. Εννοείται εφόσον δεν υπάρχει σπινάρισμα.
Όσον αφορά το θέμα της τελικής, νομίζω ότι δεν είναι απαραίτητο να έχουμε την τελική που είναι η μέγιστη για την ιπποδύναμή μας. Απλώς η επιπλέον ιπποδύναμη αξιοποιείται κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, δεν παραμένει δηλαδή ανεκμετάλλευτη, σε όλες τις σχέσεις. Δεν έχει σημασία απλώς το πόση τελική έχουμε, αλλά νομίζω είναι πιο σημαντικό το πώς φτάνουμε σε αυτή την ταχύτητα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
GIANNIS206 (Γιάννης) Έχω ξεφύγει !!!

 207 RC
Ένταξη: 07 Νοέ 2002 Δημοσιεύσεις: 1168 Τόπος: Σέρρες
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 20 Οκτ 2003, 17:41:41 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ! οργανώνεται σεμινάριο για την τελική ταχύτητα αυτοκινήτου σε σχέση με τα άλογα,το σασμάν και το air condition!
Πω πω ρε παιδιά πολύ ανάλυση!Το γουστάρω γιατί με παρακινεί να ανοίχω κανένα βιβλίο με αυτοματισμούς(της σχολής μου) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 21 Οκτ 2003, 00:53:55 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θεοδόσης έγραψε: | Η επιτάχυνση θα είναι μεγαλύτερη με τις πιο κοντές σχέσεις. Απλώς με τις πιο μακριές θα έχει περισσότερη διάρκεια. Εννοείται εφόσον δεν υπάρχει σπινάρισμα. |
Καλά. Αυτό θα το σκεφτώ λίγο καλύτερα...
Θεοδόσης έγραψε: | Όσον αφορά το θέμα της τελικής, νομίζω ότι δεν είναι απαραίτητο να έχουμε την τελική που είναι η μέγιστη για την ιπποδύναμή μας. Απλώς η επιπλέον ιπποδύναμη αξιοποιείται κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, δεν παραμένει δηλαδή ανεκμετάλλευτη, σε όλες τις σχέσεις. Δεν έχει σημασία απλώς το πόση τελική έχουμε, αλλά νομίζω είναι πιο σημαντικό το πώς φτάνουμε σε αυτή την ταχύτητα. |
Ναι... Εφόσον η μέγιστη ισχύς δεν "ρίχνεται στην μάχη" της τελικής (λόγω της κλιμάκωσης), μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να φτάσουμε εύκολα την μειωμένη τελική που θα προκύψει από την μειωμένη ιπποδύναμη που έχει ο κινητήρας μετά τις στροφές μέγιστης ισχύος του.
Και εγώ δεν θέλω να έχω μεγάλη τελική και πολύ μικρή επιτάχυνση. Το ίδιο και 'συ φαντάζομαι. Ο κατασκευαστής όμως μπορεί να έχει άλλη άποψη...
Όπως και να το κάνουμε άλλο να λένε τα περιοδικά 200 km/h τελική για το τάδε μοντέλο 1.600 κυβικών και άλλο να λένε 190 km/h... Ιδίως αν ο κινητήρας που "φοράει" το εν λόγω μοντέλο έχει μια πολύ καλή γραμμικότητα (όπως ο δικός μας), ο κατασκευαστής θα έχει λιγότερους ενδοιασμούς στο να μακραίνει λίγο την 5η του σαζμάν...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Kouzman (Yiannis) Τρελλαμένο μέλος

 Peugeot 206 CC RG
Ένταξη: 26 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 710 Τόπος: Piraeus, Nea Smyrni, NYC
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 21 Οκτ 2003, 10:41:06 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
παιδια τα εργοστασια βαζουν μεγαλυτερη 5η για να μπορει το αυτοκινητο να κρατα μια σεβαστη ταχύτητα ταξιδιου με μια λογικη κατανάλωση. Ολα τα καινουρια τεινουν να εχουν τετοια σασμαν.
Π.χ. το ford focus οπου τελικη βγάζει με 4η και οχι με 5η γιατι μολις κουμπωσει η 5η οι στροφες (σε ισιο δρομο) δεν ανεβαινουν σε καμια περίπτωση.
τωρα φτιαχνωντας το σασμαν, π.χ. κονταινοντας την τελικη σχεση μεταδοσης (βλεπε κορωνοπηνιο) το αυτοκινητο θα μπορει να φορτωνει πιο ανετα τις ταχυτητες αφου η περιστροφη που θα κανουν οι τροχοι θα ειναι γρηγοροτερη, ομως σε αποσταση λιγοτερη, γι αυτο εξαλλου σε αυτη την περιπτωση κερδιζουμε σε επιταχυνση. Δηλαδη αυτο μας οδηγει στο να εχουμε στις ιδιες στροφες του κινητηρα ταχυτερες περιστροφες του τροχου αλλα οχι περισσοτερες...
Και για να μην τα κανουμε ολα θεωρια σιγουρα ολιο θα εχετε καβαλησει mountain bike. Οι ταχυτητες του ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα. Εχοντας τον μικρο δισκο κανουμε ας πουμε πως κανουμε π.χ. 80 πεταλιες το λεπτο στα 30 χλμ. Βαζοντας τον μεγαλο δισκο θα κανουμε λιγοτερες πεταλιες (π.χ. 50) στα ιδια χλμ ταχυτητας, ωστοσο λαχανιαζουμε πιο πολυ για να παραγουμε την ταχυτητα αυτη.
Το ιδιο ειναι και αν απο σταματημενοι ξεκινησουμε να κανουμε πεταλι. Με τον μικρο δισκο θα μπορουμε πιο ευκολα να φτασουμε τα 30 χλμ και τις 80 πεταλιες, ενω με τον μεγαλο θα φτασουμε τα ιδια χλμ και τις 50 πεταλιες αλλα σε περισσοτερο χρονο, αφου (δεδομενου οτι εχουμε την ιδια δυναμη).
Το ιδιο εγω καταλαβαινω και με τα σασμαν...
Αρα παμε ολοι για μικρους δισκους.... ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ

2006 Wicked White Mitsubishi Evolution IX GSR |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|