PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Τσιπάκι Volo Performance VP12 σε 206

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Κινητήρας Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gpol86 (Γιώργος)
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα


Peugeot 206 1.4 (8v) XS (2002)

Ένταξη: 19 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 43
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 20 Νοέ 2011, 04:45:24    Θέμα δημοσίευσης: Τσιπάκι Volo Performance VP12 σε 206 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Καλημέρα σε όλους,

Κατ' αρχάς να πω ότι αν και δεν έχω γράψει πολύ στο φόρουμ, οφείλω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλους, καθώς με έχετε σώσει εμμέσως άπειρες φορές με τις συμβουλές σας...

Στο θέμα, τώρα. Έχω ένα 206 1.4 8v το οποίο και υπεραγαπώ. Το μόνο μου παράπονο από τότε που το πήρα ήταν ότι έδειχνε να χρειάζεται μερικά άλογα παραπάνω. Ψάχνοντας για τσιπάκια και ιστορίες το καλοκαίρι και αφού μίλησα με κάποιες εταιρίες εδώ, εντόπισα κάτι για το οποίο όσο και να έψαξα σε ελληνικά sites, δε βρήκα κάποια αξιόλογη παρουσίαση/κριτική. Ο λόγος για το "τσιπάκι" μιας αμερικάνικης εταιρίας που ακούει στο όνομα Volo Performance, με κωδικό VP12. Διάβασα πολλές αντικρουόμενες απόψεις στο ίντερνετ, χωρίς να μπορώ να βγάλω κάποιο ασφαλές συμπέρασμα, οπότε πήρα το ρίσκο και το αγόρασα τελικά τον Αύγουστο, μιας και η εταιρία αυτή εγγυάται 10 άλογα ή τα λεφτά σου πίσω, οπότε το κόστος δοκιμής του περιοριζόταν μόνο στα μεταφορικά. Μου φάνηκε σαν καλή ευκαιρία, αν και δεν περίμενα πολλά για να είμαι ειλικρινής (και σε γενικές γραμμές έπεσα μέσα).

Αν θυμάμαι καλά, μου βγήκε γύρω στα 80 ευρώ μαζί με μεταφορικά και μέσα σε 3 εργάσιμες ήταν σπίτι μου με DHL (από Αμερική ε!!!). Διατίθεται και σε ελληνικά e-shops, γύρω στα 120φεύγα. Ξέρω ότι μπορεί να έχετε δει και ακούσει αρκετά για τα λεγόμενα "τσιπάκια" που το μόνο που κάνουν είναι να κοροϊδεύουν τους αισθητήρες ότι π.χ. ο αέρας είναι πιο κρύος και έτσι να αναγκάζουν τον εγκέφαλο να δώσει περισσότερο καύσιμο. Αυτό όμως δείχνει να είναι πιο εξελιγμένο. Δε μπορεί κάποιος να το πει τσιπάκι, αφού στην ουσία μέσα έχει ένα δικό του επεξεργαστή 20MHz και συνδέεται μέσω της θύρας OBD-II, κάτω από το τιμόνι. Μόλις καταλάβεις τι παίζει εκεί κάτω, απλά χρειάζεται να απελευθερώσεις τη θύρα από τη βάση της και να βάλεις τους "κλέφτες" (τα μανταλάκια που τρυπάνε το καλώδιο με ένα σιδεράκι και ενώνουν δύο καλώδια, δεν ξέρω ποια είναι η ορολογία!) σε 4 καλώδια που φεύγουν από τη θύρα και πάνε στον εγκέφαλο.

Το VP12 έχει 3 LEDs που σε ενημερώνουν για το status του και πιο συγκεκριμένα το power (προφανώς), το link (ότι δηλαδή έχει εντοπίσει και συνδεθεί με τον εγκέφαλο) και το data (που αναβοσβήνει όταν υπάρχει επικοινωνία). Η ROM του έχει επάνω τυπωμένο "2002 PEUGEOT 206", οπότε υποθέτω (εκτός κι αν οι τύποι είναι πολύ απατεώνες) ότι δεν πρόκειται για κάτι universal, σε αντίθεση με τα φτηνά τσιπάκια που βρίσκει κανείς στο eBay. Μάλιστα στη σελίδα της, η Volo έχει ειδική ενότητα που αναφέρει τι κάνουν αυτά τα φτηνά τσιπάκια και σε τι διαφέρει το δικό της, σε μια προσπάθεια να φύγει από τον ενδιαφερόμενο η ιδέα που φαντάζομαι σας έχει μπει κι εσάς ήδη στο μυαλό, ότι δηλαδή πρόκειται για απάτη.

Σύμφωνα με αυτούς πάντα, το VP12 συνδέεται με τον εγκέφαλο και γράφει στην προσωρινή μνήμη του ένα βελτιωμένο χάρτη (κάτι σαν προσωρινό chip tuning) που, στην περίπτωσή μου, θα έδινε στο αμάξι 12 άλογα παραπάνω (αυτό γιατί είχα ήδη K&N φίλτρο και εξάτμιση από μπροστά μέχρι πίσω με τελικό GrN και απ' ο,τι λένε οι ίδιοι οι επιδόσεις του VP12 είναι καλύτερες όταν έχεις πιο ελεύθερη εισαγωγή και εξαγωγή). Τώρα παιδιά εγώ μαθηματικός είμαι, δε γνωρίζω καν αν ο εγκέφαλος έχει προσωρινή μνήμη και τι γράφει/διαβάζει από εκεί, αλλά σαν concept μου φαίνεται εφικτό. Σαν κριτήριο όμως μπορώ να χρησιμοποιήσω μόνο τις εμπειρικές μου παρατηρήσεις και τίποτα παραπάνω. Η εγκατάσταση μου πήρε κανένα τέταρτο, μετά από επικοινωνία που είχα μαζί τους, γιατί το πρωτόκολλο που χρησιμοποιεί η Peugeot στο 206 για την OBD-II είναι μεν ISO, αλλά έχει κάποιες ιδιαιτερότητες και έπρεπε να μετακινήσουμε ένα καλώδιο, σε σχέση με το σχεδιάγραμμα που είχα ακολουθήσει αρχικά από το site τους.

Το παιδί με το οποίο μίλησα φάνηκε έστω να ξέρει τη δουλειά του και μου απάντησε σχεδόν αμέσως ότι στο 206 ισχύει αυτό που προανέφερα, οπότε αυτό ήταν ένα μεγάλο συν για την εικόνα που έχω γι αυτούς. Επαναλαμβάνω όμως ότι κρίνω ως άσχετος με το θέμα. Σε ερώτηση που του έκανα για το πώς γίνεται να έχουν φτιάξει χάρτες για τόσα μοντέλα και το τσιπάκι να είναι τόσο φτηνό, ενώ θεωρητικά με όλο αυτό το research θα έπρεπε να είναι πανάκριβο, μου απάντησε ότι το development του VP12 το κάνουν οι ίδιοι, αλλά τα δεδομένα για τους χάρτες τους τα παρέχουν δυναμόμετρα με τα οποία συνεργάζονται σε διάφορες χώρες του κόσμου. Αυτοί απλά τους περνάνε στο VP12 και σου το ταχυδρομούν. Υποθέτω ότι αν ισχύει αυτό με την προσωρινή μνήμη και τα πρωτόκολλα των OBD-II είναι σχετικά λίγα, πιθανόν να μη χρειάζεται να μπουν σε διαδικασίες "ξεκλειδώματος" του εγκεφάλου κλπ., οπότε ενδεχομένως η έρευνα που χρειάστηκε να κάνουν να είναι λιγότερη απ' όσο φανταζόμουν.

Όταν το συνέδεσα, έκανε calibration για ένα λεπτό περίπου. Αν κατάλαβα καλά, σ' αυτή τη φάση εντοπίζει το μοτέρ που φοράει το αμάξι και παίρνει τιμές από τους αισθητήρες για να επιλέξει ποιο χάρτη θα χρησιμοποιήσει (νομίζω έχει 8 στη ROM του). Αν στον κινητήρα έχει αλλάξει η συμπίεση, όπως με ενημέρωσαν, τότε δε μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιο χάρτη και ουσιαστικά απλά κάθεται εκεί, χωρίς να επεμβαίνει πουθενά (έτσι κάποιοι στα διάφορα φόρουμ περίμεναν να δουν διαφορά και δεν είδαν, αλλά δε τους φταίει και κανένας, αφού έχουν ρίξει στο αμάξι πόσα χιλιάρικα και περιμένουν να δουν διαφορά με ένα τσιπάκι των 80 ευρώ). Άμεσο συμπέρασμα αυτού είναι ότι το VP12 θα ικανοποιήσει μόνο όσους θέλουν να δουν μια αλλαγή προς το καλύτερο, με δικαιολογημένα λεφτά γι αυτό που παίρνουν.

Πάμε τώρα στις εντυπώσεις και στο γιατί αποφάσισα να το κρατήσω. Αυτό που παρατήρησα από την αρχή ήταν ότι το αμάξι, στις χαμηλές στροφές κυρίως, άρχισε να δίνει την εντύπωση ότι θέλει να φύγει μπροστά. Σα να απέκτησε περισσότερη όρεξη και νεύρο. Στις μεσαίες το ίδιο, αλλά σε χαμηλότερο βαθμό. Ψηλά δεν είδα καμιά διαφορά, πέρα από το ότι η εξάτμιση σταμάτησε να κάνει τόσο θόρυβο (ίσως επειδή ο κινητήρας δεν είναι πλέον τόσο στεγνός όσο παλιά στις ψηλές, δεν έχω ιδέα πραγματικά, πάντως είναι γεγονός ότι σταμάτησε να κάνει τον ξερό ήχο που έκανε πριν). Το αμάξι αυτό ποτέ δεν τράβαγε ψηλά, ούτως ή άλλως.

Για να προλάβω την ερώτησή σας, μπορώ να πω με σιγουριά ότι 12 άλογα δεν είδα. Και σιγά μην έβλεπα με 80 ευρώ, θα συμπληρώσετε πολύ σωστά. Είδα όμως μια βελτίωση που μπορεί να φανεί ενδιαφέρουσα ή και να φανεί αρκετή σε όσους δεν έχουν να διαθέσουν ή προτιμούν να τα διαθέσουν αλλού. Το αμάξι πάει αρκετά καλύτερα από πριν, ειδικά στο ξεκίνημα και στις χαμηλές το ευχαριστιέμαι, έχει γίνει πιο ζωηρό, σα να ξύπνησε. Αυτό δεν έχω την εμπειρία να το μεταφράσω σε άλογα και να πω αν είναι 5 ή 8 ή 10, αλλά νομίζω ότι έγινε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση... Από τα όσα έχω ακούσει, πιθανολογώ ότι οι επιδόσεις του είναι παρόμοιες με τα διάφορα τσιπάκια-κονσέρβα που βρίσκει κανείς στην ελληνική αγορά. Το μόνο αρνητικό είναι ότι μια στο τόσο (μια φορά μου έτυχε εμένα), όταν νιώθεις ότι έπεσε αυτή η ζωηράδα, θέλει καλιμπράρισμα. Ίσως φταίει ότι το καλοκαίρι το είχα καλιμπράρει με 90 βαθμούς θερμοκρασία κινητήρα και τώρα που χειμωνιάζει δουλεύει μονίμως στους 70, ο καιρός θα δείξει...

Κλείνοντας, να σημειώσω ότι δεν ξέρω πολλά πάνω στο αντικείμενο (και τα περισσότερα τα έχω μάθει από όλους εσάς) και κάθε κριτική είναι ευπρόσδεκτη. Θα δεχτώ ακόμα και την περίπτωση οι απόψεις μου να οφείλονται στο λεγόμενο placebo effect, αν και γενικά προσπαθώ να είμαι συγκρατημένος και δεν ενθουσιάζομαι εύκολα. Τα παραπάνω τα έγραψα για όσους τυχόν ενδιαφέρονται και έχουν τσεκάρει τη συγκεκριμένη περίπτωση. Ελπίζω να φανεί σε κάποιον χρήσιμο, όπως φάνηκαν σε μένα τα τόσα που έχω διαβάσει εδώ! Σε καμία περίπτωση δεν έχω λόγο να το διαφημίσω, ούτε σχετίζομαι με τη Volo Performance, προφανώς! Δεν ξέρω επίσης αν είναι ενάντια στους κανονισμούς του φόρουμ να παραθέσω κάποιο link, αλλά ούτως ή άλλως είναι περιττό, μπορεί κανείς να το βρει αμέσως στο Google. Smile
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
salex (Στελιος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος

3008 (ex 207 GT)

Ένταξη: 21 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 2596
Τόπος: Παλλήνη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 20 Νοέ 2011, 12:39:39    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Γιώργο, από καθαρά τεχνικής άποψης υπάρχουν 3 σοβαρά προβλήματα με το τσιπακι που περιγράφεις:

1) Αν το κουτί δεν γνωρίζει το πρωτόκολλο επικοινωνίας του κατασκευαστή του ο εγκέφαλος δεν επιτρέπει σε καμία συσκευή που συνδέεται στη θύρα OBD να πειράξει παραμέτρους λειτουργίας του.

2) Ακόμα και με κάποιο μαγικό τρόπο να υλοποιεί αυτό το κουτάκι το πρωτόκολλο επικοινωνίας της Peugeot (που αμφιβάλλω έντονα μιας και στην Αμερική δεν υπάρχουν αυτοκίνητα PSA), η διαδικασία της ανάγνωσης και της φόρτωσης δεδομένων διαρκούν πάνω από 5 λεπτά. Μέσα στα οποία αν κλείσεις το κλειδί μπορείς να καταστρέψεις τον εγκέφαλο άνετα.

3) Αν δεν συνδέεται με τον εγκέφαλο σε επίπεδο τηλεφόρτωσης, παρά μόνο σαν ένα κανονικό διαγνωστικό (που αυτό νομίζω ότι κάνει) τότε η μόνη δυνατότητα που έχει είναι να σβήσει τα σφάλματα, κι ας μην υπάρχουν.

Σβήνοντας τα σφάλματα κάνει τον εγκέφαλο να ξεκινήσει τη διαδικασία του adaptation, πράγμα που σημαίνει ότι θα δεις το αυτοκίνητο να είναι πιο πρόθυμο στα επόμενα 200 χλμ. Αλλά μετά θα ξαναγυρίσει στις αρχικές επιδόσεις του.

Για αυτή τη δουλειά μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα πάμφθηνο καλώδιο ELM (30Ε) για να σβήσεις τα σφάλματα, που ούτε κοπτοραπτική απαιτεί στα καλώδια της θύρας OBD, ούτε και μόνιμα στο αυτοκίνητο χρειάζεται να είναι.


Εν κατακλείδι, η μικρή διαφορά που είδες όντως οφείλεται στο μπλιμπλίκι που έβαλες. Όχι επειδή ανέβασε μαγικούς χάρτες κάπου - αυτό δεν μπορεί να το κάνει ούτε κατά φαντασία. Ούτε επειδή έχει κάποια μόνιμη επίδραση στη λειτουργία του κινητήρα γιατί συνδέεται πάνω σε γραμμές επικοινωνίας πληροφοριών αντί για αισθητήρες.
Αλλά μόνο επειδή έσβησε τα σφάλματα και οδήγησε τον εγκέφαλο στο να ξεκινήσει ξανά την προσαρμογή στις τρέχουσες περιβαλλοντικές συνθήκες.

Με την πάροδο των χιλιομέτρων η διαφορά αυτή θα εξαφανιστεί και το αυτοκίνητο θα λειτουργεί όπως προηγουμενως.

Για 10 άλογα ακόμα στα 75 που ήδη έχεις, καλό είναι να πούμε ότι είναι αδύνατο να σου δώσει ακόμη και να λειτουργούσε έτσι όπως το περιγράφουν.
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος ή συσκευή πάνω στον πλανήτη που να μπορούν να σου δώσουν 10 άλογα χωρίς μηχανολογικές αλλαγές στο αυτοκίνητό σου.


http://www.etuners.gr
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gpol86 (Γιώργος)
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα


Peugeot 206 1.4 (8v) XS (2002)

Ένταξη: 19 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 43
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 20 Νοέ 2011, 15:22:39    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μάλιστα! Αυτό που λες το έχω διαβάσει για τον εγκέφαλο! Έχω ακούσει και ότι αν το σπας το αμάξι κατά τη διάρκεια αυτού του adaptation, μαθαίνει ο εγκέφαλος σ' αυτό το στυλ οδήγησης, ισχύει κάτι τέτοιο;

Επίσης έχω ELM327 από eBay, το είχα πάρει γιατί έχω PC μέσα στο αμάξι και είχα βρει ένα πολύ ωραίο προγραμματάκι για να βλέπεις τιμές από τους αισθητήρες, το HOBDrive (καλά, όχι ότι μου χρειαζόταν κιόλας, απλά για τη μούρη!). Δυστυχώς όμως για τον εγκέφαλό μου το μόνο που κατάφερα ήταν να βλέπω τις στροφές και να σβήνω τα σφάλματα! Sad

Το είπα και παραπάνω ότι δεν έχω την εμπειρία να πω για πόσα άλογα, αλλά σίγουρα δεν είναι 10 ή 12 που έλεγαν! Με καμία δύναμη. Και είναι και λογικό, αν ο κινητήρας είχε όντως δυνατότητες για 10 άλογα παραπάνω, γιατί να μην το έκανε και η Peugeot εξ αρχής; Όμως ούτε ψυχολογική είναι η διαφορά, γιατί το βλέπω και στο πόδι, στο "βάρος" του γκαζιού, δε ξέρω πως να το εξηγήσω, αλλά χωρίς το "τσιπάκι" το γκάζι είχε περισσότερη αντίσταση, ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ. Η διαφορά είναι μικρή (καλή για 80 ευρώ) και στην εκκίνηση κυρίως το αμάξι "πηδάει" μπροστά. Αλλά, με αυτά που μου λες, το σκέφτομαι να το επιστρέψω. Δεν βρήκα πουθενά να αναφέρουν κάποιο χρονικό όριο που να σε περιορίζει για το πότε θα το κάνεις, οπότε μικρή η ζημιά (αν όντως το δεχτούν δηλαδή πίσω και δε λένε μούφες).

Δηλαδή αυτό που λένε για την προσωρινή μνήμη είναι φίδια λες ε; Ρωτάω επειδή περιγράφεις τη διαδικασία προγραμματισμού του εγκεφάλου, αυτοί όμως λένε ότι δεν πειράζει καθόλου τον εγκέφαλο, μόνο τη RAM του (για την ακρίβεια το αναφέρουν ως volatile memory). Οπότε, ίσως να μην ακολουθεί αυτή τη διαδικασία. Το ζήτημα είναι αν έχει τέτοια RAM ο εγκέφαλος και αν μέσω της OBD-II μπορείς να έχεις πρόσβαση σ' αυτήν. Είναι βέβαια πολύ πιο πιθανή η εξήγησή σου, παρά να ανακάλυψαν αυτοί το σούπερ-ντούπερ τσιπάκι που κανείς άλλος βελτιωτής δε σκέφτηκε, σε αυτό με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο!

Επίσης στέκει και το άλλο που λες για το ότι σιγά-σιγά η απόδοση φθίνει και επανέρχεται στα κανονικά επίπεδα, οπότε το "τσιπάκι" θέλει πάλι "καλιμπράρισμα". Μου έτυχε ήδη μια φορά.

Κάτι άλλο όμως θέλω να ρωτήσω. Τον Οκτώβρη είχα κάψει φλάτζα και έμεινε το αμάξι λίγες μέρες συνεργείο. Όταν το πήρα, επιστρέφοντας σπίτι πήγαινε λίγο χειρότερα (συνηθισμένος από το τσιπάκι που είχα πάνω από τον Αύγουστο) και η εξάτμιση, όπως παλιά, έκανε τον κλασσικό της θόρυβο στις ψηλές. Ο εγκέφαλος όμως λογικά είχε κάνει reset, αφού βγήκε η μπαταρία (ρολόγια, ραδιόφωνο κλπ. όλα απορρυθμισμένα). Γυρίζοντας σπίτι, κάνω calibration στο "τσιπάκι" και κατ' ευθείαν βλέπω τη διαφορά που είχα δει και όταν το πρωτόβαλα. Κουφό δεν είναι; Επίσης, όταν το είχα βάλει αρχικά, θυμάμαι ότι δοκίμασα την ίδια μέρα να δω αν δουλεύει η OBD-II με αυτή τη ^&#$^#$ επάνω και βρήκα 2 σφάλματα, ένα Oxygen 2 και κάτι άλλο που δε θυμάμαι, άρα δεν τα είχε σβήσει (εκτός κι αν τα ξανάγραψε αμέσως ο εγκέφαλος, μπορεί να έγινε κι αυτό).

Τέλος, η ίδια εταιρία βγάζει και αντίστοιχα "τσιπάκια" με χάρτες για εξοικονόμηση καυσίμου. Απ' όσο έχω διαβάσει πάρα πολλοί που το έβαλαν είδαν βελτίωση στην κατανάλωση, σε φάση 6 μίλια παραπάνω ανά γαλλόνι. Τι μπορεί να συμβαίνει ρε παιδιά;
Shocked Δε μπορούμε να βάλουμε τον εγκέφαλο να δουλεύει μόνιμα σε adaptation mode; Razz

Πάντως, αν όντως είναι απάτη, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι οι τύποι έχουν πάει την απάτη σε άλλο επίπεδο. Εκτός του ότι τυπώνουν πάνω στη ROM έτος και μοντέλο αυτοκινήτου, πουλάνε και ένα πρόγραμμα για να γράφεις χάρτες (ως μεταπωλητής) μέσω USB σε άγραφα "τσιπάκια". Τύφλα να έχουν οι Έλληνες! Laughing

PS: Αν υπάρχει κάποιος εδώ μέσα που να μπορεί και να έχει τη διάθεση να κάνει reverse engineering στο "τσιπάκι" αυτό, του το έχω δώσει χωρίς δεύτερη σκέψη!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Κινητήρας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,2891s (PHP: 70% - SQL: 30%) - SQL queries: 12 - GZIP enabled - Debug on