chatasos (Τάσος) Developer - Administrator
Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 2612 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ 13 Μάρ 2003, 17:54:32 Θέμα δημοσίευσης: Ταξίμετρα-κλέφτες από τη «μάνα» τους |
|
|
Συνέβη και αυτό στις μέρες μας. Ταξίμετρα με τα οποία οι οδηγοί των ταξί κλέβουν ασύστολα τους πελάτες τους κυκλοφορούν ελεύθερα στην αγορά.
Τα ταξίμετρα αυτά δεν έχουν κρυφά κουμπιά ή περίεργους χειρισμούς για την κλοπή. Φτάνει να πατήσει ο οδηγός και ένα επιπλέον κουμπί στο καντράν του, οπότε η ένδειξη παραμένει η ίδια στην οθόνη του, δηλαδή ταρίφα 1 ή ταρίφα 2, αλλά η τιμολόγηση διπλασιάζεται.
Ενα ακόμη σύμπτωμα της αδυναμίας της δημόσιας διοίκησης να ελέγξει τη διακίνηση συσκευών και προϊόντων, τα οποία πλέον δεν χρειάζεται να «φτιαχτούν» εκ των υστέρων, αλλά από τη «μάνα» τους είναι φτιαγμένα να κλέβουν το χρήστη των καθημερινών υπηρεσιών.
Ο τραγέλαφος αποκαλύφθηκε ύστερα από καταγγελία εκπροσώπου εταιρείας ταξίμετρων στη διεύθυνση μετρολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης. Ο καταγγέλλων προσκόμισε στο υπουργείο δύο ταξίμετρα, το ένα τύπου KIENZLE ARGO και το άλλο τύπου TAXITRONIC, και έκανε επίδειξη των «ικανοτήτων» τους, που βέβαια στηρίζονται στις προόδους της πληροφορικής.
Μετά την καταγγελία το υπουργείο συνέστησε επιτροπή η οποία με συνοδεία αστυνομικών πραγματοποίησε ελέγχους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων του Κηφισού, στις 26 Φεβρουαρίου και 7 Μαρτίου.
Πράγματι, η επιτροπή βρήκε δύο ταξί με τους συγκεκριμένους τύπους ταξίμετρων, τα οποία είχαν τοποθετηθεί από τον ίδιο εγκαταστάτη που έχει το εργαστήριό του στο Βοτανικό, τον κ. Ανδρέα Μενούνο. Στην επίσκεψη της επιτροπής στο κατάστημα του εγκαταστάτη, ο τελευταίος τούς έδειξε και τον τρόπο προγραμματισμού του ταξίμετρου.
Η έκθεση τεχνικού ελέγχου που έχει στη διάθεσή της η «Ε» και η οποία συντάχθηκε ύστερα από δοκιμές σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων, είναι αρκετά σαφής για τη λειτουργία των κλοπο-ταξίμετρων.
Συγκεκριμένα, αυτά, εκτός από τις ταρίφες 1 και 2, είχαν και τις ταρίφες 3 και 4. Οταν ο οδηγός δεν θέλει να κλέψει τον πελάτη, πατά απλώς την ταρίφα 1 ή 2. Αν όμως ο πελάτης τον... στραβοκοίταξε ή του... μίλησε απρεπώς, μαζί με την ταρίφα 1 πατάει και την 3 ή μαζί με τη 2 και την 4.
Ετσι, από τη δοκιμή προέκυψε ότι με την ταρίφα 3, στην οθόνη του ταξίμετρου συνεχίζει να εμφανίζεται η 1, αλλά η χρέωση γίνεται με... 0,50 ευρώ ανά χιλιόμετρο, αντί 0,26 ευρώ που είναι το κανονικό. Οσο για την ταρίφα 4, με αυτήν στην οθόνη εμφανίζεται η ταρίφα 2, αλλά η χρέωση γίνεται με... 1 ευρώ ανά χιλιόμετρο αντί του 0,50 ευρώ που είναι το κανονικό.
Για το διά ταύτα αναμένονται πρωτοβουλίες από τον υφυπουργό Ανάπτυξης Χρήστο Θεοδώρου, ενώ η επιτροπή εισηγείται την άμεση ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας των συγκεκριμένων ταξίμετρων και κυρίως την τεχνική διασφάλιση ότι δεν θα μπορεί να γίνει αντίστοιχος προγραμματισμός στο λογισμικό και των ταξίμετρων που κυκλοφορούν.
Πηγή : enet.gr
Ο φορουμάρχης επέστρεψε παντρεμένος & ανανεωμένος! |
|