Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 17 Ιαν 2003, 10:10:39 Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Περί αεροδυναμικής... |
|
|
Tomcat έγραψε: |
Καταρχήν συνηθίζεται το πίσω μέρος να αφήνεται ψηλότερα και όχι το μπροστινό χαμηλότερα! (Ελπίζω να πιάνεις τι εννοώ)
Αυτό γίνεται για τους εξής λόγους : Στην περίπτωση που στο αυτοκίνητο μπει το μέγιστο πλήθος ατόμων (5) να μην κάτσει περισσότερο από την οριζοντίωση!Σε αντίθετη περίπτωση το πίσω μέρος θα έμπαινε υπερβολικά μέσα στους θόλους και η δομική επιβάρυνση του μπροστινού τμήματος κατά την κίνηση θα ήταν ιδιαίτερα μεγάλή.
Επίσης δημιουργώντας μια κλίση στο αυτοκίνητο μειώνεις κάπως την επίδραση του φαινομένου Bernulli που είναι και ο βασικός παράγων αστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.Αυτό συμβαίνει διότι ο αεράς δεν έχει ομαλή ροή σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δίνες στην περιοχή του πίσω τζαμιού.Με το φαινόμενο Bernulli ο αέρας ουσιαστικά ρουφάει το αυτοκίνητο προς τα επάνω και για αυτό παρουσιάζεται αυτή η αστάθεια ,οπότε παρενοχλώντας την ομαλή ροή ελλατώνεις και το "ρούφηγμα - υποπίεση" του αέρα (Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος των αεροτομών)!!!!!!!
Το μείων αυτής της ενέργειας είναι ή μεγαλύτερη προβαλώμενη επιφάνεια = αυξηση αεροδυναμικού συντελεστή= μικρότερες τελικές , τα φώτα θέλουν ρύθμισμα (το έκανα πριν δυο βδομάδες γιάτι δεν πήγαινε άλλο η κατάσταση) |
Βασικά νομίζω ότι το πρόβλημα στις υψηλές ταχύτητες είναι ότι μπαίνει μεγάλη ποσότητα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δέχεται άνωση το αυτοκίνητο και έτσι να "ελαφρώνει" και να μην πατάει καλά. Το φαινόμενο Bernulli που αναφέρεις παίζει δευτερέυοντα ρόλο και οι αεροτομές τείνουν να περιορίσουν την άνωση. επίσης δεν είναι σίγουρο ότι θα αυξηθεί ο συντελεστής αεροδυναμικής. Πρέπει να μελετηθούν όλες οι ροές και δεν μετραει μόνο η προβαλώμενη επιφάνει;. Οσο για τη ρύθμιση των φώτων είναιέύκολη υπόθεση!!! τι αμάξι έχεις αλήθεια?!!!! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 17 Ιαν 2003, 20:38:16 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για την ακρίβεια να σου αναφέρω ότι η υποπίεση μπορεί να δημιουργήσει το 60% της άντωσης που προκαλεί την αστάθεια στο αυτοκίνητο!!!! Ο αέρας στο δάπεδο απλώς είναι ο προφανής λόγος και όχι η πραγματική αιτία!!!
Επίσης αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!
Η αύξηση της μετωπικής επιφάνειας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της δύναμης οπισθέλκουσας (Αντίσταση που φέρνει ο αέρας στην προς τα εμπρός κίνηση ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
DimiP Άντε γεια !!!
Peugeot 206xt,Μazda 3MPS,Peugeot 207GT
Ένταξη: 16 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 5257 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 17 Ιαν 2003, 20:48:39 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Tomcat έγραψε: | Για την ακρίβεια να σου αναφέρω ότι η υποπίεση μπορεί να δημιουργήσει το 60% της άντωσης που προκαλεί την αστάθεια στο αυτοκίνητο!!!! Ο αέρας στο δάπεδο απλώς είναι ο προφανής λόγος και όχι η πραγματική αιτία!!!
Επίσης αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!
Η αύξηση της μετωπικής επιφάνειας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της δύναμης οπισθέλκουσας (Αντίσταση που φέρνει ο αέρας στην προς τα εμπρός κίνηση ) |
αμα ειναι διαβασμενος ο ανθρωπος φαινεται...δεν κρυβεται...
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 00:08:43 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το οτι τα γραφει "επιστημονικα" δεν σημαινει οτι ειναι και σωστα
Λεει o Γάτος: "αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"
Ε οχι και νομος ρε μεγαλε.. Παραλιγο να με πεισεις κι'ολας!!! Μηπως εννοεις οτι η αυξηση της μετοπικης επιφανειας σε συνδιασμο με εναν ΣΤΑΘΕΡΟ αεροδυναμικο συντελεστη παραγει μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση? Αυτο το δεχομαι...
Ο αεροδυναμικος συντελεστης εχει να κανει κυριως με το ποσο streamlined (σταγονοειδες) ειναι ενα αντικειμενο...Δηλαδη ασχολειται κυριως με το σχημα και δεν εχει αμεση σχεση με την επιφανεια η κατι τετοιο..
Τελευταια φορα που κοιταξα ο νομος για ευρεση της αεροδυναμικης αντιστασης ητανε:
F = ½ CDAV²
F - Δυναμη αεροδυναμικης αντιστασης
C - Coefficient of drag (συντελεστης Cd)
D - Πυκνοτητα αερα
A - Μετοπικη επιφανεια
V - Ταχυτητα αντικειμενου ή οχηματος
Αλλα τι να πω και γω για τη ζωη μου, ενας εξειδικευόμενος αμπελουργός/οινοτέχνης μπροστα στην "γενια του Πολυτεχνειου" ???
Λοιπον για να μην το κουραζουμε το θεμα εγω λεω αντι να καθομαστε και να λεμε θεωριες να τα εφαρμοσουμε... Δηλαδη.. : Eχω σκεφτει οτι πχ μπορω να παω να αγορασω φυλλα λαμαρινας και να τα κοψω στα μετρα του πατωματος του 206. Μετα με καποιο τροπο που τωρα δεν εχω σκεφθει θα τα στερεοποιησω πανω στο πατωμα και ετσι το πατωμα θα γινει "λειο"... Ειδικα αυτοι με τον καταλυτη στην μηχανη πρεπει να μπορουν πολυ ανετα...Εμενα εξεχει καπως διοτι ειμαι παλιο μοντελο με καταλυτη στο κεντρο.. Παντως ακομα και αν καταφερνα να "λειανω" μια μεγαλη επιφανεια, εστω οχι ολη, θα εφερνε το αμαξι σε πολυ καλυτερα αεροδυναμικα αποτελεσματα με τα τωρινα απο αποψη αεροδυναμικης αντιστασης.
Σε συνδιασμο με εναν αεροδυναμικο διαχυτη σαν αυτο που εχει το Rallye η απο αυτους που πουλανε στο εμποριο για 206 ισως να εξαλειφοταν ενα μεγαλο μερος του αεροδυναμικου κενου που μενει πισω απο το αμαξι οταν αυτο πηγαινει μπροστα... Ειναι γνωστο οτι το αμαξι οταν προχωραει δημιουργει ενα αεροδυναμικο κενο πισο του και στην προσπαθεια του να παει μπροστα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη εξ'αιτιας αυτου του κενου.. Εξομοιωστε το αμαξι στο μυαλο σας με το εμβολο της συρριγας που τραβατε ενω ειναι κλειστη η τρυπα της βελονας. Δυσκολευεται πολυ να τραβηχτει.. Ακριβως το ιδιο παθαινει και το αμαξι καθως σχιζει τον αερα και αφηνει κενο πισω του......
Αν και το σποιλερ αποτελει λυση για να αποτραπει η διελευση αερα κατω απο το αμαξι και συνεπως να αποτραπουν φαινομενα ανωσης και αεροδυναμικης αντιστασης στο κατω μερος του αυτοκινητου, δεν βοηθαει στην τροφοδοτηση με αερα του κενου πισω απ'το αμαξι με αποτελεσμα το "drag"... Οποτε για σκεφτειτε λιγο το ενδεχομενο λειανσης του πατωματος με τοποθετηση "συμπληρωματικου" πατωματος σε συνδιασμο με αεροδυναμικο διαχυτη του εμποριου ή αυτοσχεδιο.... Ολα γινονται
Εγω παντως το σκεφτομαι σοβαρα εδω και κανα μηνα...... Με βλεπω το καλοκαιρι που θα χω χρονο να φτιαχνω καμια περιεργη πατεντιά πάλι... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 03:47:02 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Alex έγραψε: | Το οτι τα γραφει "επιστημονικα" δεν σημαινει οτι ειναι και σωστα
Λεει o Γάτος: "αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"
Ε οχι και νομος ρε μεγαλε.. Παραλιγο να με πεισεις κι'ολας!!! Μηπως εννοεις οτι η αυξηση της μετοπικης επιφανειας σε συνδιασμο με εναν ΣΤΑΘΕΡΟ αεροδυναμικο συντελεστη παραγει μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση? Αυτο το δεχομαι...
Ο αεροδυναμικος συντελεστης εχει να κανει κυριως με το ποσο streamlined (σταγονοειδες) ειναι ενα αντικειμενο...Δηλαδη ασχολειται κυριως με το σχημα και δεν εχει αμεση σχεση με την επιφανεια η κατι τετοιο..
Τελευταια φορα που κοιταξα ο νομος για ευρεση της αεροδυναμικης αντιστασης ητανε:
F = ½ CDAV²
F - Δυναμη αεροδυναμικης αντιστασης
C - Coefficient of drag (συντελεστης Cd)
D - Πυκνοτητα αερα
A - Μετοπικη επιφανεια
V - Ταχυτητα αντικειμενου ή οχηματος
Αλλα τι να πω και γω για τη ζωη μου, ενας εξειδικευόμενος αμπελουργός/οινοτέχνης μπροστα στην "γενια του Πολυτεχνειου" ???
Λοιπον για να μην το κουραζουμε το θεμα εγω λεω αντι να καθομαστε και να λεμε θεωριες να τα εφαρμοσουμε... Δηλαδη.. : Eχω σκεφτει οτι πχ μπορω να παω να αγορασω φυλλα λαμαρινας και να τα κοψω στα μετρα του πατωματος του 206. Μετα με καποιο τροπο που τωρα δεν εχω σκεφθει θα τα στερεοποιησω πανω στο πατωμα και ετσι το πατωμα θα γινει "λειο"... Ειδικα αυτοι με τον καταλυτη στην μηχανη πρεπει να μπορουν πολυ ανετα...Εμενα εξεχει καπως διοτι ειμαι παλιο μοντελο με καταλυτη στο κεντρο.. Παντως ακομα και αν καταφερνα να "λειανω" μια μεγαλη επιφανεια, εστω οχι ολη, θα εφερνε το αμαξι σε πολυ καλυτερα αεροδυναμικα αποτελεσματα με τα τωρινα απο αποψη αεροδυναμικης αντιστασης.
Σε συνδιασμο με εναν αεροδυναμικο διαχυτη σαν αυτο που εχει το Rallye η απο αυτους που πουλανε στο εμποριο για 206 ισως να εξαλειφοταν ενα μεγαλο μερος του αεροδυναμικου κενου που μενει πισω απο το αμαξι οταν αυτο πηγαινει μπροστα... Ειναι γνωστο οτι το αμαξι οταν προχωραει δημιουργει ενα αεροδυναμικο κενο πισο του και στην προσπαθεια του να παει μπροστα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη εξ'αιτιας αυτου του κενου.. Εξομοιωστε το αμαξι στο μυαλο σας με το εμβολο της συρριγας που τραβατε ενω ειναι κλειστη η τρυπα της βελονας. Δυσκολευεται πολυ να τραβηχτει.. Ακριβως το ιδιο παθαινει και το αμαξι καθως σχιζει τον αερα και αφηνει κενο πισω του......
Αν και το σποιλερ αποτελει λυση για να αποτραπει η διελευση αερα κατω απο το αμαξι και συνεπως να αποτραπουν φαινομενα ανωσης και αεροδυναμικης αντιστασης στο κατω μερος του αυτοκινητου, δεν βοηθαει στην τροφοδοτηση με αερα του κενου πισω απ'το αμαξι με αποτελεσμα το "drag"... Οποτε για σκεφτειτε λιγο το ενδεχομενο λειανσης του πατωματος με τοποθετηση "συμπληρωματικου" πατωματος σε συνδιασμο με αεροδυναμικο διαχυτη του εμποριου ή αυτοσχεδιο.... Ολα γινονται
Εγω παντως το σκεφτομαι σοβαρα εδω και κανα μηνα...... Με βλεπω το καλοκαιρι που θα χω χρονο να φτιαχνω καμια περιεργη πατεντιά πάλι... |
Δεν ξέρω αν το πήρες στραβά αλλά δεν είχα κάτι τέτοιο υπόψιν μου!!!
Τώρα όσο για τον αεροδυναμικό συντελεστή : να σου αναφέρω ότι αυτός επιρεάζεται από την γεωμετρία του αυτοκινήτου! Δηλ. χαμηλώνοντας το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου δίνεις ουσιαστικά μια κλίση η οποία διαταρράσει την στρώτη και ομαλή ροή του αέρα κατα μήκος της σταγονειδούς επιφάνειας ,όπως πολύ σωστά αναφέρεις δημιουργώντας περισσότερες δίνες .Σου δίνω ένα δίκιο στο ότι η διατύπωση μπορεί να μην ήταν απόλυτα ακριβής πάντως σε γενικές γραμμές είναι σωστή!
Αύξηση της μετοπικής επιφάνειας χωρίς επιπλέον προσθήκες μπορεί να μειώσει την επίδραση της υποπίεσης! Πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη διατύπωση είναι κάπως καλύτερη?
Πάντως δεν ξέρω πόσο εφικτή είναι η τοποθέτηση ενός extra πατώματος ,σίγουρα πιστεύω ότι κάτι τέτοιο μπορεί να επιρρεάσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου αλλά πιστεύεις ότι αξίζει τον χρόνο , το χρήμα και τον κόπο?Αν είναι βέβαια για καθαρά ερευνητικούς σκοπούς - μικρόβιο οκ , μαζί σου ,αλλά από εκεί και πέρα........αμφιβολίες!!!
Αυτό το οποίο μπορεί να σου δώσει περισσότερο το καινούργιο πάτωμα είναι αύξηση της αρνητικής άντωσης (δυστυχώς αυτή είναι η ορολογία να την αλλάξω???) με αποτέλεσμα το αμάξι να πατάει καλύτερα στον δρόμο! Πάντως και μόνο γι'αυτό αξίζει δοκίμασε το. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 15:56:30 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τι να πηρα στραβα? Πλακα κανουμε (εις βαρος σου παντα!!), γι'αυτο ααααααααααραξε!
Τωρα στην ουσια: Aυτο που γραφεις την πρωτη φορα ειναι οτι αυξανοντας τη μετωπικη επιφανεια αυξανεται ο αεροδυναμικος συντελεστης και εγω σου λεω οτι απλα αυξανεται η αεροδυναμικη αντισταση καθως αυτη βγαινει απο εναν αριθμο παραγοντων μεταξυ των οποιων η μετωπικη επιφανεια και ο αεροδυναμικος συντελεστης...
Ε δεν ειναι ακριβως το ιδιο με αυτο που λες τωρα, το οποιο σαφως προσεγγιζει καλυτερα το θεμα....
Κατι αλλο, ειπες: "Δηλ. χαμηλώνοντας το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου δίνεις ουσιαστικά μια κλίση η οποία διαταρράσει την στρώτη και ομαλή ροή του αέρα κατα μήκος της σταγονειδούς επιφάνειας ,όπως πολύ σωστά αναφέρεις δημιουργώντας περισσότερες δίνες"
Κοιταξε το οτι θα κανει κλιση το αυτοκινητο προς τα μπρος δεν ειναι παντα ανεπιθυμητο.. Και εξηγω: Φαντασου ενα 206 με μουρη σαυρα και το πισω μερος αρκετα πιο ψηλο.. Σ'αυτη την περιπτωση και σε σχεση με ενα μαμα 206 εχουμε
1) Ελαχιστοποιηση του αερα που περναει απο κατω απ'το αμαξι αρα μικροτερη αεροδυναμικη αντισταση στο πατωμα του αυτοκινητου
2) Εξ'αιτιας αυτου του φαινομενου δημιουργειται κενο αερος κατω απ'το αμαξι με αποτελεσμα ο πατος του αυτοκινητου να τεινει να πλησιασει την ασφαλτο λογω υποπιεσης = καλυτερη οδικη συμπεριφορα (αρνητικη αντωση - downforce)
3) Αυξηση του κενου αερος πισω απ'το αμαξι λογω του οτι το πατωμα δεν τροφοδοτει με αερα τη συγκεκριμενη περιοχη με αποτελεσμα μεγαλυτερο drag...
4) Η αντισταση του αερα πανω σε κεκλιμενη επιφανεια θα δημιουργησει επιλεον σπρωξιμο του αυτοκινητου προς τα κατω αρα επιπλεον αρνητικη αντωση (downforce). Αλλα βασικα ειναι καλυτερα ο αερας να πηγαινει απο πανω και οχι απο κατω γιατι τουλαχιστον απο πανω το αμαξι ειναι λειο.. Απο κατω εχει σωληνες, διαφορικα κτλ κτλ..αεροδυναμικως χαλια δηλαδη....
Αρα το οτι ο αερας θα πηγαινει απο πανω (καπω, παρμπριζ, ταβανι) και οχι απο κατω (πατωμα) εχει 3 πλεονεκτηματα και 1 μειονεκτημα που μπορω να σκεφθω εντελως προχειρα και χωρις πολυ σκεψη...
Τωρα επι του πρακτικου κομματιου: 2-3 φυλλα λαμαρινας κοστιζουν ψιχουλα οποτε απο οικονομικης σκοπιας δεν αποτελει καμια απιστευτη επενδυση.....Απο χρονο και κοπο μαλλον θα γινει καμια μερα που δεν θα χω τι να κανω...Εξ'αλλου η χαρα της δημιουργιας δεν συγκρινεται με τιποτα...
Παντως εγω το "2ο πατωμα" το σκεφτομαι κυριως για 1) εξαλειψη αεροδυναμικης αντιστασης στο "αγριο" αεροδυναμικα πατωμα του αυτοκινητου και για 2) ταχυτερη ροη του αερα ωστε να εξαλειφθει το αεροδυναμικο κενο πισω απ'το αμαξι... Θεωρητικα αυτο θα μου δωσει καλυτερη επιταχυνση, τελικη ταχυτητα και οικονομια καυσιμου.. Κατα ποσο? Αγνωστο... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 18:02:29 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
To τι πήρες και τι δεν πήρες στραβά πιστεύω δεν χρείαζεται εξηγήσεις στο post σου φίλε μου!!!
Τώρα στο πάτωμα κατα την κίνηση του αυτοκινήτου να είσαι σίγουρος ότι δεν θα καταφέρεις να έχεις αεροδυναμικό κενό, απλώς μειώνοντας την ροή του αέρα θα έχεις μικρότερη άντωση - λιγότερη πίεση προς τα πάνω (και όχι υποπίεση) που σημαίνει οτι θα αποκτήσεις ελάχιστα χαμηλότερο κέντρο βάρους!Αυτά!!!
Περιμένω νέα από την τροποιποιήση του πατώματος λοιπόν! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 19:13:27 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εσυ με ρωτησες αν το πηρα στραβα...Εγω σου λεω οχι.. αλλα οταν λες:
"αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"
...ε τοτε αυτη η "σιγουρια" σου σε αυτο που λες χρειαζεται λιγο "ΚΡΑΞΙΜΟ", το οποιο φροντισα να σου παρεχω απλοχερα ...
Τωρα αν παρεξεγηθηκες δεν μπορω να κανω κατι γι'αυτο.. Γι'αυτο εβαλα και τα χαμογελακια.. Τωρα θυμηθηκα μια συζητηση πριν κανα μηνα που λεει ο Dimip, νομιζω οτι: "αμα ξανακουσω οτι δεν χρειαζεται να παρεξηγηθουμε, θα παρεξηγηθω..." |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 18 Ιαν 2003, 19:36:39 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Tomcat έγραψε: |
Τώρα στο πάτωμα κατα την κίνηση του αυτοκινήτου να είσαι σίγουρος ότι δεν θα καταφέρεις να έχεις αεροδυναμικό κενό, απλώς μειώνοντας την ροή του αέρα θα έχεις μικρότερη άντωση - λιγότερη πίεση προς τα πάνω (και όχι υποπίεση) που σημαίνει οτι θα αποκτήσεις ελάχιστα χαμηλότερο κέντρο βάρους!Αυτά!!!
|
Οταν ξεκινησα να γραφω ειπα οτι θα εκανα συγκριση μεταξυ ενος φανταστικου 206 με μουρη σαυρα και ενα 206 "μαμα".. Δεν ειπα για το *δικο μου* το οποιο και φυσικα θα εχει αερα να περναει που κατα συνεπεια θα σημαινει και την μη υπαρξη κενου αερος - υποπιεσης.... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
DimiP Άντε γεια !!!
Peugeot 206xt,Μazda 3MPS,Peugeot 207GT
Ένταξη: 16 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 5257 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 19 Ιαν 2003, 17:34:54 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ελα ηρεμειστε λιγο Αλεξ και Τομκατ!!!
Αντε βιβλιο Φυσικης 3ης Λυκειου το καναμε εδω μεσα!
στην Παρνηθα να βρεθειτε να λυσετε τις διαφωνιες σας περι της αεροδυναμικης....αντε μη σας ....μαλωσω...
cool men...cool...chill up!!!
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 31 Ιαν 2003, 14:26:39 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ONTΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΛΑΘΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΛΛΟς ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΘΑ ΤΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΚΑΙ ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ. ΕΠΊΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΧΑΜΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΆ ΤΟ ΑΜΆΞΙ ΤΌΤΕ Ο ΑΈΡΑς ΚΆΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΠΕΡΝΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ...... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 31 Ιαν 2003, 19:36:01 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι ετσι ειναι... Φυσικα το ιδεατο ειναι να μην περναει *καθολου* αερας ουτε απο μπροστα ουτε απ'τα πλαγια (βλεπε πρωταθληματα με Touring Cars) ωστε η διαφορα του απο κατω με τον απο πανω αερα να μεγιστοποιειται και να υπαρχει μεγιστη υποπιεση αρα και μεγιστο κρατημα στο δρομο... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 01 Φεβ 2003, 01:16:18 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
XASOS έγραψε: | ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ...... |
Θα σου πρότεινα να διαβάσεις άλλη μία τα παραπάνω ποστ γιατί μάλλον κάτι δεν το έχεις αντιληφθεί σωστά.Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι λειτουργεί με τις ίδια λογική όπως η αεροτομή.Η αεροτομή στοχεύει στο να "χαλάσει" την άντωση δημιουργώντας παράλληλα δίνες.Για το σύνολο του αμαξώματος θα μπορούσα να το δεχτώ.
Νομίζω πως αν διαβάσεις τα παραπάνω post άλλη μια φορά θα πάρεις ικανοποιητικές απαντήσεις για τα ερωτήματα σου. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 01 Φεβ 2003, 16:55:50 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Tomcat έγραψε: | XASOS έγραψε: | ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ...... |
Θα σου πρότεινα να διαβάσεις άλλη μία τα παραπάνω ποστ γιατί μάλλον κάτι δεν το έχεις αντιληφθεί σωστά.Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι λειτουργεί με τις ίδια λογική όπως η αεροτομή.Η αεροτομή στοχεύει στο να "χαλάσει" την άντωση δημιουργώντας παράλληλα δίνες.Για το σύνολο του αμαξώματος θα μπορούσα να το δεχτώ.
Νομίζω πως αν διαβάσεις τα παραπάνω post άλλη μια φορά θα πάρεις ικανοποιητικές απαντήσεις για τα ερωτήματα σου. |
το πατωμα δεν λειτουργεί ακριβως οπως το κατω μερος της αεροτομης αλλα προσσεγγιζεται αρκετα καλα... και οι αεροτομες λειτουργούν όπως έγραφα πιο πάνω. η διαφορά ταχύτητας του αέρα πάνω και κάτω από την αεροτομή δημιουργούν την υποπίεση που ανέφερα. δεν στοχεύει να χαλάσει την αντωση δημιουργώντας παράλληλες δίνεσ. οι δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες...... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 01 Φεβ 2003, 20:54:58 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
XASOS έγραψε: | το πατωμα δεν λειτουργεί ακριβως οπως το κατω μερος της αεροτομης αλλα προσσεγγιζεται αρκετα καλα... και οι αεροτομες λειτουργούν όπως έγραφα πιο πάνω. η διαφορά ταχύτητας του αέρα πάνω και κάτω από την αεροτομή δημιουργούν την υποπίεση που ανέφερα. δεν στοχεύει να χαλάσει την αντωση δημιουργώντας παράλληλες δίνεσ. οι δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες...... |
Οι διαφορές των ταχυτήτων δημιουργούν την πίεση και την υποπίεση στην αεροτομή , όχι υποπιέσεις!Αλήθεια τι στοχεύει να κάνει η αεροτομή δηλαδή, δεν μας είπες? Υποπίεση προς τα που? Προς τα κάτω? Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???
XASOS έγραψε: | δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες...... |
Οι δίνες σαφώς και δεν είναι παράλληλες αυτό έλειπε!!!!
Θα στο ξαναγράψω τα παραπάνω post και του Alex και τα δικά μου είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 02 Φεβ 2003, 04:25:50 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: |
Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???
|
Εξαρταται την αεροτομη παντα.. Ο σκοπος των λειτουργικων αεροτομων αυτος ειναι (βλεπε f1) οπου το αμαξι ζυγιζει απ'τα 600 κιλα που ειναι κανονικα, γυρω στα 1200 στην ευθεια οταν φθασει 300-350 χλμ/ωρα...
Τωρα κατι ασχετο με τη τρεχουσα συζητηση περι πτερύγων:
Καθομουν και σκεφτομουν τις αεροδυναμικες συνεπειες απ'την τοποθετηση μιας σιτας. Αν και δεν εχω σιτα οποτε δεν μπορω να δω ακριβως απο που αλλα και πως περναει ο αερας, νομιζω οτι ειμαι σε θεση να κανω καποιες παρατηρησεις...
Κατ'αρχας κοιτωντας το μαυρο πλαστικο το οποιο η σιτα αντικαθιστα βλεπω οτι στα πλαινα του ειναι "κλειστο"... Προφανως ειτε:
1) Δεν ειναι προορισμενες οι περιοχες απο πισω να τρωνε αερα, σκονη και νερο
2) Για να επιτευχθει μεγιστη ροη αερα στο ψυγειο ειναι απαραιτητο να υπαρχει (σχετικα) κενο αερος πισω απ'αυτο ωστε ο αερας ο μετωπικος να αναγκαζεται να περασει μεσα απ'το ψυγειο...Αν υπηρχαν διοδοι γυρω απ'το ψυγειο τοτε ο αερας θα διαλεγε το δρομο της ελαχιστης αντιστασης και κατα συνεπεια η λειτουργικοτητα του ψυγειου θα πηγαινε περιπατο...
3)... ή υπαρχει ενας συνδιασμος και των 2 παραπανω...
Αρα μηπως πισω απ'τη σιτα (δεξια και αριστερα του ψυγειου μεχρι τα πλαγια του χαμογελου) πρεπει να κοληθει καποιο υλικο για να επιτελει τον ιδιο ρολο που ειχε το πλαινο πλαστικο της Peugeot? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 02 Φεβ 2003, 11:40:45 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αλήθεια τι στοχεύει να κάνει η αεροτομή δηλαδή, δεν μας είπες? Υποπίεση προς τα που? Προς τα κάτω? Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???[/quote]
ναι αυτό κάνει η αεροτομή. σπρώχνει το αμάξι προσ τα κάτω.... νόμιζα ότι το ξέραμε αυτό!! σαφώς και δημιουργεί τόσο υπόπίεση όσο και πιο υψηλή υποπίεση από την κάθε πλευρά της αεροτομής. απλά η υποπίεση ελεγα που δημιουργείται είναι που δημιουργεί την δύναμη προσ τα κάτω... τα προηγούμενα τα έχω διαβάσει...εσυ? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 02 Φεβ 2003, 19:17:24 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
.......
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Tomcat στις Κυρ 02 Φεβ 2003, 19:24:13, 1 φορά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Tomcat (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1400 QS (V8) 55,927 kW+
Ένταξη: 30 Μάϊ 2002 Δημοσιεύσεις: 1188 Τόπος: Αθήνα-Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 02 Φεβ 2003, 19:21:37 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε μου δεν ξέρω αν έχεις προσέξει ότι υπάρχουν αεροτομές οι οποίες δεν δίνουν καμία κατευθυντικότητα προς την άσφαλτο , δηλ δεν τοποθετούνται υπό κλίση . Oπότε μάλλον κάπου αλλού κρύβεται το μυστικό..............
Αα alex η γρίλλια έχει δύο πλαστικά κομμάτια στην άκρη το οποία εμποδίζουν την δίοδο του αέρα.Οπότε με την τοποθέτηση της σίτας πιστεύω οτι έχω πιθανότητες για καλύτερο αερισμό στον χώρο του κινητήρα.Αυτό σχετικά με το ψυγείο που αναφέρεις μου φαίνεται λογικό αλλά ... πόσο να επιρρεάσει?? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
lia206cc (Λιάνα) Δραστήριο μέλος
Peugeot 206 1.6 (16V) CC (2002)
Ένταξη: 25 Νοέ 2002 Δημοσιεύσεις: 268
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 13 Απρ 2003, 20:07:27 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Alex έγραψε: | Καθομουν και σκεφτομουν τις αεροδυναμικες συνεπειες απ'την τοποθετηση μιας σιτας. Αν και δεν εχω σιτα οποτε δεν μπορω να δω ακριβως απο που αλλα και πως περναει ο αερας, νομιζω οτι ειμαι σε θεση να κανω καποιες παρατηρησεις...
Κατ'αρχας κοιτωντας το μαυρο πλαστικο το οποιο η σιτα αντικαθιστα βλεπω οτι στα πλαινα του ειναι "κλειστο"... Προφανως ειτε:
1) Δεν ειναι προορισμενες οι περιοχες απο πισω να τρωνε αερα, σκονη και νερο
2) Για να επιτευχθει μεγιστη ροη αερα στο ψυγειο ειναι απαραιτητο να υπαρχει (σχετικα) κενο αερος πισω απ'αυτο ωστε ο αερας ο μετωπικος να αναγκαζεται να περασει μεσα απ'το ψυγειο...Αν υπηρχαν διοδοι γυρω απ'το ψυγειο τοτε ο αερας θα διαλεγε το δρομο της ελαχιστης αντιστασης και κατα συνεπεια η λειτουργικοτητα του ψυγειου θα πηγαινε περιπατο...
3)... ή υπαρχει ενας συνδιασμος και των 2 παραπανω...
Αρα μηπως πισω απ'τη σιτα (δεξια και αριστερα του ψυγειου μεχρι τα πλαγια του χαμογελου) πρεπει να κοληθει καποιο υλικο για να επιτελει τον ιδιο ρολο που ειχε το πλαινο πλαστικο της Peugeot? |
Για να λειτουργήσει ο αέρας σαν μέσο ψύξης πρέπει:
1ον να δημιουργείται ροή αέρα = η έξοδος διαφυγής να έχει μικρότερη πίεση απ' αυτήν στην είσοδο.
2ον να επιβραδύνεται ο αέρας ώστε να απάγει καλύτερα τη θερμότητα, δηλ ο αέρας πρέπει να παραμένει στο ψυγείο το δυνατόν περισσότερο. Οι γρίλιες που υπάρχουν στην πρόσοψη του αυτοκινήτου αυτό το στόχο έχουν. Όταν η κίνηση του αέρα όμως είναι άτακτη, δεν υπάρχει προσφορά ούτε καν στον τομέα της ψύξης. Αφού δεν υπάρχει μια καθορισμένη έξοδος διαφυγής, μεγαλώνει το πρόβλημα με την αύξηση του συντελεστή οπισθέλκουσας.
Ας υποθέσουμε ότι το "αναιμικό" 206 μας, έχει μια υποφερτή αεροδυναμική σχεδίαση, σ' ότι αφορά τη ροή του αέρα στο ψυγείο. Σε καμία περίπτωση δεν ξεχνάμε εφαρμογές που αγγίζουν το ιδανικό (πχ Ferrari Enzo ή Lotus Elise) όπου ο αέρας εισέρχερται από χαμηλά και βγαίνει πριν το τελείωμα του καπό στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας την "τέλεια" ψύξη με την μικρότερη οπισθέλκουσα.
Εσύ λοιπόν γνωρίζεις ότι είναι αδύνατον να κάνεις "δραματικές" αλλαγές στην αεροδυναμική (όσον αφορά κάτω και πάνω απ' το καπό σου) ...εκτός αν πας στην Ινδία για σεμινάριο με ελέφαντα και σφυρί -καλέμι (βλέπε διαφήμιση Peugeot για το 206).
Ως "ανήσυχος" οδηγός όμως σκέφτεσαι ότι μπορείς να μειώσεις την επιβράδυνση που προκαλεί ο αέρας κινούμενος άτακτα ανάμεσα σε άξονες, καζανάκια κλπ εκτεθιμένα "εντόσθια"! Και μπαίνουμε στο θέμα της "ποδίτσας" στο 206 ώστε να "νοικοκυρευτεί"...
Διάβασα πρόσφατα μια πρόταση για "πατενταρισμένη" προσθήκη στο πάτωμα, η οποία όμως μου φάνηκε "τσαπατσούλικη", τόσο σε περιγραφή όσο και στις φωτό του πειραματοκίνητου που έχει υποστεί την do it yourself χειρουργική επέμβαση:
Για την κατασκευή flat bottom, ο τύπος προτείνει την χρήση λεπτού φύλλου αλουμινίου ή πολυεστέρα, το οποίο αφού κοπεί, τοποθετείται στο πάτωμα ξεκινώντας το "δέσιμο" από μπροστά. Καταλλήγοντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δίνεται μια ελαφρά κλίση προς τα πάνω, ώστε να δημιουργείται διαχύτης, στον οποίο μάλιστα προστίθενται μερικές κάθετες επιφάνειες για καλύτερο έλεγχο της ροής.
Ο εν λόγω "χεορουργός" (ο οποίος μιλά για θαυματουργά αποτελέσματα και υπόσχεται καλές και παρατεταμένες πλαγιολισθήσεις) προχώρησε και σε αυτοσχέδιες κουρτίνες από φελιζόλ κατα μήκος του αυτοκινήτου για να αποφύγει εισροή αέρα απ' τα πλαϊνά.
Θα μου πείς τώρα, ότι τέτοια πειράματα δεν θα έκανες ούτε στο αυτοκίνητο μινιατούρα που σου πήραν δώρο στα γεννέθλιά σου...
Μπορεί να στέκει θεωρητικά, ωστόσο καταλλήγουμε πάλι στα γνωστά ερωτηματικά:
-- Θα χρειαστούν άλλες επεμβάσεις στο πάνω μέρος; (μην βρεθείς ανάσκελα 200αρίζοντας σε καμιά γέφυρα...)
-- Μήπως θα υπάρχουν "φαινόμενα θερμοκηπίου"; (project τηγάνι όταν θα περπατάς στην ελληνική άσφαλτο το καλοκαίρι...)
-- Θα είναι λειτουργικό ή θα τρώς μπινελίκια κάθε φορά που σε συναντά έστω και τυχαία ο μηχανικός σου στο δρόμο;
-- Υπάρχει "καλλιτέχνης" που θα το φτιάξει; (ή θα είμαστε για τα "πανηγύρια"; ) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|