PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Περι Διαστάσεων Ελαστικών
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Ελαστικά και Τροχοί Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
PoLiThS (Νικόλας)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


306 Cabriolet 1.6 Full (2001)

Ένταξη: 15 Ιούν 2002
Δημοσιεύσεις: 841
Τόπος: Κατηχώρι Πορταριάς Βόλος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 09:18:05    Θέμα δημοσίευσης: Περι Διαστάσεων Ελαστικών Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

μετά απο συζήτηση λεω.... Μια χαρα είναι η 15αρα στο 1,100... καπου διαβασα να λεέει καποιος.. "8 εκατοστά παραπάνω ελαστικού στην άσφαλτο.. (περι τριβής το θεμα)" μα ειναι τριβή κύλισης καί όχι στατική τριβη... και 205/40/17 να βάλει το αποτέλεσμα πάλι καλό θα είναι για τον απλούστατο Λόγο οτι το ποιό σημαντικό που είναι η περίμετρος του ελαστικού παραμένει σχεδόν ίδια με βελτίωση στο κράτημα ομως..... Εγώ είμαι Υπέρ!




Le Tavernier....

Η Κουλαρα Ποτε δεν πεθαίνει δεν την σκιάζει φοβέρα καμια.. μονο λίγο καιρο ξαποσταίνει και ξανα προς τα γκαζια τραβα τραβα τραβα και ξανα προς τα γκαζια τραβααααα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 13:59:27    Θέμα δημοσίευσης: Re: Περι Διαστάσεων Ελαστικών Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

PoLiThS έγραψε:
μετά απο συζήτηση λεω.... Μια χαρα είναι η 15αρα στο 1,100... καπου διαβασα να λεέει καποιος.. "8 εκατοστά παραπάνω ελαστικού στην άσφαλτο.. (περι τριβής το θεμα)" μα ειναι τριβή κύλισης καί όχι στατική τριβη... και 205/40/17 να βάλει το αποτέλεσμα πάλι καλό θα είναι για τον απλούστατο Λόγο οτι το ποιό σημαντικό που είναι η περίμετρος του ελαστικού παραμένει σχεδόν ίδια με βελτίωση στο κράτημα ομως..... Εγώ είμαι Υπέρ!


Μα και η τριβή κύλισης, ΤΡΙΒΗ είναι. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να εξηγήσω κάτι.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Mimis (Δημήτρης)
Δραστήριο μέλος
Δραστήριο μέλος


206 XS 1,4lt 16v 90hp

Ένταξη: 07 Σεπ 2002
Δημοσιεύσεις: 217
Τόπος: Ν.Ιωνία, Βόλος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 18:04:28    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

PoLiThs συμφωνώ και εγώ μαζί σου. Σίγουρα η τριβή κύλισης είναι πολύ μικρη για να κόψει αισθητά τις αποδόσεις του αυτοκινήτου..... Laughing


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Mimis (Δημήτρης)
Δραστήριο μέλος
Δραστήριο μέλος


206 XS 1,4lt 16v 90hp

Ένταξη: 07 Σεπ 2002
Δημοσιεύσεις: 217
Τόπος: Ν.Ιωνία, Βόλος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 18:08:36    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αυτό όμως που με βάζει σε σκέψεις είναι ότι οι περισότερες εταιρίες χρησιμοποιούν (στενά) ελαστικά. πχ. το FORD FOCUS το 1400 φοράει 185. Εφόσον το φαρδύ έχει και μεγαλύτερη σταθερότητα, για ποιό λόγο δεν προτιμήσαν κάτι ποιό φαρδύ Question


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
PoLiThS (Νικόλας)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


306 Cabriolet 1.6 Full (2001)

Ένταξη: 15 Ιούν 2002
Δημοσιεύσεις: 841
Τόπος: Κατηχώρι Πορταριάς Βόλος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 21:13:38    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ας πουμε Χρυσή τομη ανεσης-κρατήματος... Ενα φαρδυ λαστιχο με χαμηλό προφίλ κρατάει καλά αλλα δεν ειναι άνετο και το αναποδο, ενα στενό και με ψηλό προφίλ λάστιχο είναι άνετο δέν κραταει τόσο καλα... Η Εταιρία φτιάχνει αυτοκίνητα με γνώμονα την κάλυψη της μεγαλύτερης μερίδας του αγοραστικού κοινού και οχι με γνώμονα εμένα τον πυροβολημένο Laughing Laughing




Le Tavernier....

Η Κουλαρα Ποτε δεν πεθαίνει δεν την σκιάζει φοβέρα καμια.. μονο λίγο καιρο ξαποσταίνει και ξανα προς τα γκαζια τραβα τραβα τραβα και ξανα προς τα γκαζια τραβααααα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger MSN Messenger
Larry69 (Λάζαρος)
Μέλος
Μέλος


Peugeot 206 GT 2.0 16V

Ένταξη: 09 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 121
Τόπος: Αθήνα - Κορυδαλλός

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 21:35:47    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πιστεύω ότι το θέμα είναι το πεδίο στο οποίο στοχεύει το κάθε αυτοκίνητο.Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στον καθημερινό οδηγό εξοπλίζεται και με τέτοιο λάστιχο που να καλύπτει και τις ανάγκες τις καθημερινής και ασφαλής normal οδήγησης.
Τοποθετώντας ένα ποιό φαρδύ ελαστικό το αυτοκίνητο θα βελτίωνε την συμπεριφορά του στους τομείς τις sport οδήγησης:
- θα συμπεριφερόταν καλύτερα σε πλευρικές καταπονήσεις
- θα είχε ο οδηγός την αίσθηση απόλυτου τιμονιού
- θα πέρναγε η δύναμη του moter στον δρόμο χωρίς να σπινάρει
- θα είχε καλύτερα φρένα

Όμως στον αντίποδα θα το αυτοκίνητο θα έχανε στους σξής τομείς:
- μεγαλύτερη κατανάλωση
- μείωση των επιδόσεων (μιας και αναφερόμαστε σε normal αυτοκίνητα πχ 1400 cc)
- ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα εμφάνηση φαινομένου υδρολίσθησης
Για το τελευταίο είναι γνωστό ότι όσο αυξάνεται η επιφάνεια μειώνεται η ασκούμενη πίεση, με αποτέλεσμα το απλό οικογενειακό αυτοκίνητο να κάνει πατινάζ (έλειψη βάρους σε σχέση με ένα 1600 ή 2000 cc και δύναμης(ίσως να μην μπορεί να τα ζεσταίνει ικανοποιητικά))

Σκεφτόμενη λοιπόν μία αυτοκινητοβιομηχανία και λαμβάνοντας υπόψη της τα παραπάνω εφοδιάζει τα μοντέλα της με το αποδεκτό για αυτήν ελαστικό.
Νομίζω πως έτσι έχουν τα πράγματα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 06 Δεκ 2002, 23:59:16    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η διαφορα σε τριβη κυλισης ειναι 5.7% παραπανω απο το 175 στο 185 και 11.42% απο το 175 στο 195. Τωρα για να υπολογιστει ποσο ειναι αυτο χρειαζεται υπολογισμος με τον συντελεστη τριβης της γομας του ελαστικου, του σχηματος της επιφανειας και ποσο αυλακι εχει, του συντελεστη τριβης του δρομου για αρχη.

Παντως υπαρχει και το προβλημα του αυξανομενου βαρους της ροδας απο 14αρα πχ σε 15αρα σε 2 επιπεδα..

1ο επιπεδο αυξηση συνολικου βαρους

Η σιδερενια της μανας του (14αρα) με το 175/65 Goodyear GT2 εμενα μου ζυγιζε γυρω στα 13.4 κιλα. Οταν εβαλα την 15αρα Superturismo με το S02 (195) η ζαντα ζυγιζε 18.2. Λοιπον αυτο στο συνολο του αυτοκινητου δινει ενα εξτρα βαρος 4.8 ανα ζαντα αρα γυρω στα 19 κιλα στο συνολο... Στα 920 κιλα που ζυγιζει ενα 1.100 αυτο αντιστοιχει σε 2% παραπανω βαρος που μεταφραζεται αυτοματως σε 2% χαμηλοτερη επιταχυνση χωρις παζαρια του στυλ "ελα μωρε ποσο να κοψει". Τι να κανουμε αυτοι ειναι οι νομοι της φυσικης σχετικα με την δυναμη το βαρος και την επιταχυνση...

2ο επιπεδο - αυξημενη απαιτηση για δυναμη στο διαφορικο λογω αυξανομενης αδρανους μαζας

Το διαφορικο απο την μαμα ρυθμιση του πρεπει να νικησει την αδρανεια ενος βαρους 26.8 κιλων (μαμησιες ροδες) ετσι ωστε να τις στρεψει. Με την αλλαγη ζαντολαστιχων σε 195/50 15 και ενα βαρος ελαστικου 18.2 κιλων, αυτη η δυναμη μεταφραζεται συνολικα σε 36.4 κιλα το οποιο ειναι 36% περισσοτερο απ'οτι οι μαμα ροδες με αποτελεσμα να εχουμε απωλειες και απο κει (φυσικα οχι 36%, ειναι πολυ μικροτερο το νουμερο λογω του οτι ο κινητηρας στρεφει ολο τον αξονα ΜΕ τις ροδες παρεα αρα μετραει και το βαρος του αξονα που μου ειναι αγνωστο).

Παντως οπως βλεπετε υπαρχουν 3 παραγοντες που "κοβουν" την επιταχυνση χωρις να υπολογισω αεροδυναμικη αντισταση φαρδυτερων ελαστικων το οποιο θα ηταν υπερβολη...

Η αληθεια ειναι οτι η διαφορα προς τα κατω δεν φαινεται οταν τοποθετουμε τους καινουριους μεγαλυτερους τροχους αλλα για καντε καμια βολτα με κανα 206 μαμα φιλου σας να καταλαβετε οτι ειναι πολυ ευκολοδηγητο σε φασματα γυρω στις 1000-3000 στροφες που εσεις βυθιζετε το ποδι πιο πολυ...

Μια καλη λυση για την αποφυγη των 2 προβληματων που σχετιζονται με το βαρος θα ηταν η επιλογη ελαφριων 15αρων ζαντων οπως για παραδειγμα SuperLegera (που δεν μου πολυαρεσει βασικα) οι οποιες και ζυγιζουν γυρω στα 5 κιλα η μια οποτε απομενει μονο το προβλημα της αυξημενης τριβης...

Τωρα θα συμφωνησω με τον Larry που γραφει ολα αυτα και θα προσθεσω σε αυτο που εγραψε:

... "ότι όσο αυξάνεται η επιφάνεια μειώνεται η ασκούμενη πίεση, με αποτέλεσμα το απλό οικογενειακό αυτοκίνητο να κάνει πατινάζ (έλειψη βάρους σε σχέση με ένα 1600 ή 2000 cc και δύναμης)"...

οτι αυτο οντως ισχυει και μαλιστα το εχω παρατηρησει στο δικο μου που ειναι σχετικα ελαφρυ αμαξι οπου εχουν αφαιρεθει ολα τα αχρηστα βαρη οπως ρεζερβες and the rest και σε αυτους που εχουν και υποστροφικη ρυθμιση με χαμηλωμα 2 κλικ πισω θεωρητικα πρεπει να ειναι εντελως εκνευριστικο οταν "γλυστραει" η μουρη κατα το στριψιμο του τιμονιου σε σαπουνι δρομο την ωρα που ενα 175 δεν θα γλυστραγε λογω του οτι η δυναμη πεφτει συγκεντρωμενη σε ενα πιο στενο σημειο με αποτελεσμα να παταει καλυτερα και να νιωθεις την μουρη απολυτα κατευθηντικη και σιγουρη στο στριψιμο... Γενικα το φαινομενο εμφανιζεται σε δρομους με χαμηλη προσφυση οπως δρομους γυαλι και αν το αμαξι ειναι ελαφρυ. Υποπτευομαι οτι στο 1100 θα ειναι ελαφρως πιο εντονο απο το 1400 λογω των 30 κιλων διαφορα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 01:11:49    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο Αλέξης και ο Λάρρυ το έχουν πιάσει σωστά το θέμα.
Έτσι σε μία ενδεχόμενη αλλαγή ελαστικών-τροχών, πρώτα απ' όλα επικεντρωνόμαστε σε δύο σημεία:
1) Βάρος τροχών
2) Φάρδος πέλματος ελαστικού (επιφάνεια τριβής)

Η επιλογή ελαστικού έπεται.
Η επιλογή σωστής ζάντας είναι πολύ πιο σημαντικό θέμα από την επιλογή μίας συγκεκριμένης μάρκας ελαστικών που μας είπανε ότι "κρατάει καλά".


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 02:46:31    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Alex έγραψε:
Η διαφορα σε τριβη κυλισης ειναι...


Φίλε Αλέξη το ήξερα ότι θα σπεύσεις να βάλεις τα πράγματα στη θέση τους (ακούραστος!), και για αυτό το λόγο δεν επεκτάθηκα στην αρχή. Με κάλυψες.

Και μια που ξεπεράσαμε το 'έλα μωρέ, πόσο να κόψει' (όταν μας αρέσει κάτι, προσπερνάμε τα μειονεκτήματα του...), να αναφερθώ σε κάτι (σωστό) που είπες για καλύτερη συμπεριφορά των στενών ελαστικών στα ελαφριά αυτοκίνητα. 'Η καλύτερα να προσθέσω και κάτι άλλο πάνω σε αυτό.

Μεταξύ δύο ελαστικών με ίδιο ύψος πλαϊνού αλλά διαφορετικό φάρδος, το στενότερο αντιδρά γρηγορότερα στις αλλαγές της πορείας. Αυτό το έμαθα όταν ρώτησα κάποιον που τρέχει στο 106 cup γιατί φορούν τόσο στενά λάστιχα σε αυτοκίνητα 160 ίππων (106 ραλλύ cup). Μου το επιβεβαίωσαν και πολλοί άλλοι αγωνιζόμενοι καθώς και ο λαστιχάς μου που τρέχει με Κορόλλα 1600 στα χωμάτινα ράλι. Είναι εύκολο να φανταστεί κανέις ότι η επιφάνεια ενός στενού ελαστικού παραμορφώνεται λιγότερο από αυτή ενός φαρδύτερου σε αλλαγή πορείας.

Και κάτι άλλο το οποίο αναφέρθηκε αλλά δεν ολοκληρώθηκε.
Το αυξημένο βάρος των τροχών έχει δύο αρνητικές συνέπειες:

1)Αυξημένη μη αναρτώμενη μάζα που δυσχεραίνει τη λειτουργία της ανάρτησης,

2) όταν εντοπίζεται σε περιστρεφόμενη μάζα, έχει επιπρόσθετες αρνητικές συνέπειες λόγω αδράνειας:
Όταν έτρεχα σε αγώνες με μοντέλα, είχα αγοράσει ένα αλουμινένιο διαφορικό να αντικαταστήσω το βαρύ σιδερένιο και σύμφωνα με όσα είχα διαβάσει, χοντρικά το κέρδος που θα είχα ελαφρώνοντας περιστρεφόμενη μάζα ήταν τριπλάσιο του κέρδους αν το ίδιο βάρος το αφαιρούσα από μη περιστρεφόμενη μάζα. Με απλά λόγια, γλίτωσα 20 γραμμάρια, αλλά το αυτοκίνητο πήγαινε σαν να γλύτωσα 60 γραμμάρια λόγω της μικρότερης αδράνειας στην περιστροφή του διαφορικού. Στα πραγματικά αυτοκίνητα ο συντελεστής δεν είναι ο ίδιος, αλλά συμβαίνει το ίδιο φαινόμενο. Δηλαδή οι βαρύτεροι τροχοί φέρνουν και μεγαλύτερη αδράνεια, εκτός από βάρος και αυτό επηρρεάζει και την επιτάχυνση και την επιβράδυνση.


Ο καθένας έχει τις προτεραιότητες του και κάνει τις επιλογές του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι δεν μπορούμε να παρουσιάζουμε τα συν και τα πλην της κάθε επιλογής. Κλείνοντας, να πω ότι δεν είμαι υπέρ του στενού ή του φαρδιού ελαστικού, είμαι υπέρ του κατάλληλου ελαστικού για την κάθε περίπτωση.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 03:13:38    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αφού το θέμα επεκτείνεται και εμβαθύνεται χάρη και στον BTS να βοηθήσω με την δική μου εμπειρία, επικροτώντας ό,τι γράφει παραπάνω ο ΒΤS.

Στο παλιό μου αυτοκίνητο είχα βάλει από 175/60/13 σε 185/60/13. Η πλευρική πρόσφυση και μόνο αυξήθηκε και η οδική συμπεριφορά ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ. Στο όριο το αυτοκίνητο ήταν άτσαλο και απρόβλεπτο. Μετά από 3 μήνες ξαναέβαλα 175/60/13 και είχα το γνωστό ΦΟΒΕΡΟ κράτημα και την γνωστή ΦΟΒΕΡΗ οδική συμπεριφορά.
Και λέω "φοβερό-ή" με κεφαλαία για να τονίσω ότι αυτά "φοβερά" τα εννοώ και συνέβαιναν με 175/60/13 σε αυτοκίνητο βάρους 900 κιλών. Σε στροφιλίκια χτυπούσα στα ίσια Ραλλάκια και Saxo VTS και όταν αυτοί γλυστρούσαν εγώ ακόμη κρατούσα και το κυριότερο: έλεγχα το αυτοκίνητό μου υπό οποιεσδήποτε συνθήκες ακόμη και όταν το όριο είχε ξεπεραστεί!
Και μεις εδώ ψαχνόμαστε πώς να βάλουμε μεγαλύτερα, βαρύτερα, φαρδύτερα λάστιχα λες και είναι η πανάκεια του καλύτερου κρατήματος. Γι αυτό και γω ψάχνομαι να κατεβώ από 195/55/15 σε 185/55/15 και ίσως σε 195/50/15 λόγω χρημάτων.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 03:19:48    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:
Αφού το θέμα επεκτείνεται και εμβαθύνεται χάρη και στον BTS να βοηθήσω με την δική μου εμπειρία, επικροτώντας ό,τι γράφει παραπάνω ο ΒΤS.


Φίλε Μίλτο, είναι αλυσιδωτή αντίδραση: με το δικό σου reply πας το θέμα ένα βήμα παραπέρα, στο διαχωρισμό πλευρικής πρόσφυσης και οδικής συμπεριφοράς.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
XS 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα


206 XS 1.4lt (not mine lolz!)

Ένταξη: 03 Σεπ 2002
Δημοσιεύσεις: 31
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 13:21:07    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:
Στο παλιό μου αυτοκίνητο είχα βάλει από 175/60/13 σε 185/60/13. Η πλευρική πρόσφυση και μόνο αυξήθηκε και η οδική συμπεριφορά ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ. Στο όριο το αυτοκίνητο ήταν άτσαλο και απρόβλεπτο.

Σχετικά με αυτό φίλε Miltella, αν δεν άλλαξες offset για να χαλάσει η γεομετρία της ανάρτησης (η διαφορά σε διάμετρο είναι αρκετά μικρή), πώς χάλασε τόσο πολύ η οδική συμπεριφορά;
Μήπως τα ελαστικά που έβαλες δεν ήταν προοδευτικά; Παίζουν και αυτά πολυ σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, γι'αυτό τα καλύτερα ελαστικά δεν είναι πάντα αυτά που αναπτύσουν τις μέγιστες πλευρικές επιταχύνσεις αλλά αυτά που είναι προοδευτικά στο όριο και επιτρέπουν διορθώσεις, προειδοποιούν κτλ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αλεξ@νδρος (Αλέξανδρος)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 1.4(8V) XS 4/2004

Ένταξη: 20 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 936
Τόπος: Παλαιό Ηράκλειο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 13:45:13    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος


ΠΗΓΗ http://www.eftaxias.gr Ελαστικα Ευταξιας Τσιγκελης




Έχει επεξεργασθεί από τον/την Αλεξ@νδρος στις Σαβ 07 Δεκ 2002, 18:13:38, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 13:47:34    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

[quote="XS"]
Miltellas έγραψε:
...γι'αυτό τα καλύτερα ελαστικά δεν είναι πάντα αυτά που αναπτύσουν τις μέγιστες πλευρικές επιταχύνσεις αλλά αυτά που είναι προοδευτικά στο όριο και επιτρέπουν διορθώσεις, προειδοποιούν κτλ.


...και που δεν πνίγουν τον κινητήρα, ώστε να μπορούμε να διορθώσουμε σε κάποιο βαθμό με το γκάζι.
Mπαίνουμε σιγά σιγά στο νόημα βλέπω...


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αλεξ@νδρος (Αλέξανδρος)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 1.4(8V) XS 4/2004

Ένταξη: 20 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 936
Τόπος: Παλαιό Ηράκλειο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 13:48:43    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

XS έγραψε:
Miltellas έγραψε:
Στο παλιό μου αυτοκίνητο είχα βάλει από 175/60/13 σε 185/60/13. Η πλευρική πρόσφυση και μόνο αυξήθηκε και η οδική συμπεριφορά ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ. Στο όριο το αυτοκίνητο ήταν άτσαλο και απρόβλεπτο.

Σχετικά με αυτό φίλε Miltella, αν δεν άλλαξες offset για να χαλάσει η γεομετρία της ανάρτησης (η διαφορά σε διάμετρο είναι αρκετά μικρή), πώς χάλασε τόσο πολύ η οδική συμπεριφορά;
Μήπως τα ελαστικά που έβαλες δεν ήταν προοδευτικά; Παίζουν και αυτά πολυ σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, γι'αυτό τα καλύτερα ελαστικά δεν είναι πάντα αυτά που αναπτύσουν τις μέγιστες πλευρικές επιταχύνσεις αλλά αυτά που είναι προοδευτικά στο όριο και επιτρέπουν διορθώσεις, προειδοποιούν κτλ.

Οπως βλεπετε και στον πινακα οι δυο αυτες διαστασεις δεν ειναι συμβατες .οποτε ορθα ο Μιλτος ειδε οτι κατι δεν παει καλα


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
XS 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα


206 XS 1.4lt (not mine lolz!)

Ένταξη: 03 Σεπ 2002
Δημοσιεύσεις: 31
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 07 Δεκ 2002, 14:18:01    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Alexandros έγραψε:
Οπως βλεπετε και στον πινακα οι δυο αυτες διαστασεις δεν ειναι συμβατες .οποτε ορθα ο Μιλτος ειδε οτι κατι δεν παει καλα

Μα μια μεταβολή ~2% (175 -> 185/60R13) στη διάμετρο του τροχού δεν αλλάζει αισθητά τη γεομετρία της ανάρτησης. Ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές στη γκάμα ενός μοντέλου επιτρέπουν μέχρι και πάνω από 3% διαφορά στη διάμετρο τροχών του ίδιου μοντέλου όπως έρχεται από το εργοστάσιο, πχ το Focus Trend έχει εργαστασιακή διάσταση 185/65R14 και αν το παραγγείλεις με 15άρες έρχεται με 195/60R15 (διαφορά διαμέτρου 3.1%).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 12 Δεκ 2002, 03:14:52    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η γεωμετρία δεν χαλάει μόνο με το λάθος offset αλλά και με το λάθος αναρτώμενο βάρος, ένας παράγοντας που οι λαστιχάδες δεν τον αναφέρουν στους πελάτες τους.
Η μανίσια διάσταση στα 5άρια έβγαινε με δύο "βήματα" 135/80/13, 145/80/13, 155/70/13 αλλά και 165/70/13. Το 175/60/13 αντιστοιχούσε στο 135/80/13 και η 185/60/13 ήταν μεταξύ της 135/80/13 και 145/80/13. Δεν είναι όμως μόνο εκεί το θέμα. Είναι και το φάρδος πέλματος, το φάρδος της ζάντας, το αναρτώμενο βάρος και πολλοί άλλοι παράγοντες. Θέλω απλώς να δείξω ότι ένα σωστό μέτριο ζαντολάστιχο δουλεύει απείρως καλύτερα από την καγκουριά που μας προτείνει ο κάθε "λαστιχάς" με το σούπερ λάστιχο, στην σούπερ διάσταση, στην σούπερ ζάντα.

Το φαινόμενο που αναφέρω στο προηγούμενο post μου, μπορεί μερικοί να μην το αντιλαμβάνεστε κι ούτε ποτέ να το αντιληφθείτε, γιατί απλούστατα ποτέ δεν φτάνετε το αυτοκίνητό σας να ακροβατεί στα όριά του και συχνά να τα ξεπερνάει (ελεγχόμενα) και καλά κάνετε γιατί απαιτούνται οδηγικές ικανότητες που δεν είστε υποχρεωμένοι να τις έχετε για να απολαύσετε το οδηγείν με τον τρόπο σας.

Το φαινόμενο που περιέγραψα πολλοί δεν το έζησαν, αρκετοί το έζησαν, αλλά λίγοι το κατάλαβαν και πολύ λίγοι το κατέκτησαν.

Είναι δύσκολη η "καλογερική", αλλά εδώ κάνουμε "καλογερική", οπότε συχνά ξεπερνάμε τα όρια κάποιων που δεν θέλουν (και καλά κάνουν) να τα φτάσουν ποτέ. Εμείς οι "παλαβοί" υπάρχουμε για να λέμε πέντε πράγματα παραπάνω στους λιγότερο ή καθόλου "παλαβούς" και που μακάρι να μην χρειαστούν ποτέ.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 12 Δεκ 2002, 23:35:32    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Που λες Μιλτο αυτο που εμενα μου κανει εντυπωση ειναι το οτι κανεις με 195αρι (απο 175) δεν εχει αναφερει σαν προβλημα που αντελεφθηκε το απλωμα της δυναμης που ασκει το βαρους του αυτοκινητου στο "φορτισμα" των ελαστικων, οταν αλλαζουμε απο στενο σε φαρδυ ελαστικο. Πρεπει να χει σχεση με αυτο που λες οτι..

"οπότε συχνά ξεπερνάμε τα όρια κάποιων που δεν θέλουν (και καλά κάνουν) να τα φτάσουν ποτέ "

Εγω ειμαι σχεδον πεπεισμενος οτι το 206 δεν κανει για 195.. Μαλλον το ιδανικο του ειναι το 185/55 15 αλλα σ'αυτη τη διασταση υπαρχει το γνωστο προβλημα της ελλειψης ποικιλιας και μεγαλης τιμης..

Και επαναφερω σαν ιδεα το 185/55 15 (αυξημενη κατευθηντικοτητα) για μπροστα τροχους και 195/50 15 για τους πισω (μεγαλυτερος ελεγχος κατα το slide) για σχολιασμο...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 12 Δεκ 2002, 23:47:59    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Alex έγραψε:

Και επαναφερω σαν ιδεα το 185/55 15 (αυξημενη κατευθηντικοτητα) για μπροστα τροχους και 195/50 15 για τους πισω (μεγαλυτερος ελεγχος κατα το slide) για σχολιασμο...


To έχω σκεφτεί και εγώ σαν λύση, αλλά θα υπάρχει πρόβλημα με την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών. Επιπλέον το να βάζεις διαφορετικές γόμες(γιατί πιθανότατα θα διαφέρουν και στις γόμες) μπροστά και πίσω είναι έγκλημα κατά της ισορροπίας του αυτοκινήτου. Αλλιώς θα ζεσταίνονται τα μπρος, αλλιώς τα πίσω, τα μεν θα κρατάνε καλύτερα στο στεγνό, τα δε καλύτερα στη βροχή και γενικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα μεταβάλλεται έντονα με τις συνθήκες και με τη φθορά.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 13 Δεκ 2002, 00:07:42    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Κοιταξε οτι θα εχει καποια προβληματα οπως αναφερεις, σαφως θα εχει. Τωρα για την ανομοιομορφη φθορα ελαστικων αυτο ειναι κατι που συμβαινει ακομα και με ιδιες διαστασεις καθως τα μπροστα και τα πισω εχουν τελειως διαφορετικο τροπο χρησης απο το αυτοκινητο...

Εγω το σκεφτομαι πιο πολυ σαν εναν συμβιβασμο μεταξυ της επιτευξης καλου χειρισμου και οικονομικου πακετου.. Γιατι αντικατασταση 4 185/55 παει πολυ για την τσεπη.. Ενω 2 185αρια κατι παει και ερχεται.. Θα το εκανα, εστω και σαν πειραμα, αν εβγαιναν σοβαρα λαστιχα σ'αυτη τη διασταση αλλα γενικα δεν εχω μεινει εντυπωσιασμενος απ'τα λαστιχα του εμποριου για 185...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Ελαστικά και Τροχοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενη
Σελίδα 1 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1553s (PHP: 83% - SQL: 17%) - SQL queries: 17 - GZIP enabled - Debug on