Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
rallaki-1 (Μike) Φανατικό μέλος
207 Rallyeee..
Ένταξη: 19 Απρ 2010 Δημοσιεύσεις: 398 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 14:48:06 Θέμα δημοσίευσης: Αναζήτηση Project Car για βελτίωση! |
|
|
Καλησπέρα σας!
Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις παρακάτω σκέψεις μου γιατί ξέρω πόσο πολύτιμη είναι η βοήθεια σας!
Σκέφτηκα λοιπόν ότι θα ήταν καλό αντί να ρίχνω λεφτά στο αμάξι μου (Peugeot 207) να αγοράσω ένα φτηνό και να ξεκινήσω να πειραματίζομαι σε αυτό.
Ένα λόγος ακόμα (και ο πιο σημαντικός) είναι ότι πάντα ήθελα να μάθω να προγραμματίζω. Μου είπαν λοιπόν κάτι γνωστοί μου πως αν πας στο δικό σου αυτοκίνητο, εκτός από τον πανάκριβο εξοπλισμό που θες (>5000€), θα δυσκολευτείς πολύ. Μου πρότειναν λοιπόν να ξεκινήσω με άγραφο που έχουν λογισμικό που είναι εύκολο στον χρήστη αλλά και το σημαντικότερο ότι υπάρχουν πολλές πληροφορίες καθώς και video – How to στο διαδίκτυο.
Επίσης, συζητήσαμε πως καλό θα ήταν να ξεκινήσω πάνω σε turbo για να μάθω και πιο περίπλοκους χάρτες.
Στη συζήτηση πάνω αναφέραμε το fiat punto gt καθώς είναι φτηνό, turbo και σχετικά αξιόπιστο στα πειράγματα.
Η αγορά πάει περίπου στα 1800€ και η αγορά άγραφου εγκεφάλου περίπου 800€ (Megasquirt, kms, haltech). Άρα, σχετικά φτηνά ξεκινάς να μπαίνεις στον χώρο του ecu tuning.
Τι λέτε λοιπόν? Έχει κάνει - σκεφτεί κάποιος κάτι αντίστοιχο?
Peugeotναυτης..
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alfasud (Γιώργος) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 106 R 1.6 (16V)
Ένταξη: 09 Νοέ 2011 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 15:00:48 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλη σκεψη αν και πρεπει να υπολογισεις και τα παγια εξοδα του... μουλαριου που θα παρεις . Κατα τα αλλα ο προγραμματισμος του αγραφου απαιτει καποιες βασικες γνωσεις λειτουργιας του κινητηρα και αρκετο διαβασμα ( θεωρω ομως οτι αυτο ειναι ευχαριστο). Χρησιμοτατο θα ειναι να βρεις ενα αρχικο σετ χαρτων ωστε να παρει μπρος και να μη χρειαστει να τα φτιαξεις ολα απο το μηδεν. Επισης αν ο αγραφος δεν συνοδευεται απο καποιον ανταπτωρα για τα ηλεκτρικα του αμαξιου που θα μπει, χρειαζονται και καποιες ηλεκτρολογικες γνωσεις για να συνδεθουν ολοι οι αισθητηρες.
Α και τα τουρμπο δεν εχουν πιο περιπλοκους χαρτες... Απλα η μια διασταση στους βασικους πινακες (χαρτες) ανεβαινει ψηλοτερα απο τα ατμοσφαιρικα.
Auto Power
"Ο ΝΟΤΗΣ" |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rallaki-1 (Μike) Φανατικό μέλος
207 Rallyeee..
Ένταξη: 19 Απρ 2010 Δημοσιεύσεις: 398 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 15:23:10 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το αρκετό διαβασμά όπως είπες είναι κάτι πολύ ευχάριστο και θα μου γλιτώσει και λεφτά !!
Για το αρχικό σετ χαρτών έχεις δίκιο άλλα θα το ψάξω όταν καταλήξω στο αυτοκίνητο και στον άγραφο.
Εσύ τι αμάξι προτείνεις? Έψαξα και για Starlet αλλά είναι πανάκριβα!
Peugeotναυτης..
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alfasud (Γιώργος) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 106 R 1.6 (16V)
Ένταξη: 09 Νοέ 2011 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 16:46:54 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ξεχασα, ο αγραφος θα πρεπει να υποστηριζει knock sensor και να συνοδευεται απο wide band λ απαραιτητα.Με αυτά το κανεις τελειο απο θεμα καυσιμου,ομαλης λειτουργιας κλπ .Για αποδοση χρειαζεται δυναμομετρο κυριως για να εξαντλησεις τα ορια του αβανς...
Σχετικα με τι αμαξι, εξαρταται τι σου αρεσει και τι θα βρεις. Σε κοβω αμετονοητο ....τουρμπακια παντως
Έχω κάποια αρχειάκια με γενικές και ειδικές οδηγίες προγραμματισμού, δώσε μου ένα email να σου τα στείλω να δεις τι παίζει...
Auto Power
"Ο ΝΟΤΗΣ" |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
MariosT (MARIOS) Μόλις έγραψα
Peugeot 106
Ένταξη: 09 Φεβ 2011 Δημοσιεύσεις: 39
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 18:48:17 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πολλη καλη σκεψη . Χρησιμα επισης ειναι οργανα τυπου AFR , πυρομετρο καθως επισης βοηθουν και μοναδες που μετρανε επιταχυνση , ροπη , ιπποδυναμη τυπου V-box , η Gtech που εχω εγω
http://www.gtechpro.com/rr.html
Με αυτες αποφευγεις τις συνεχεις επισκεψεις σε δυναμομετρα και βλεπεις αμεσα την καθε σχετικη βελτιωση η οχι που κανεις πανω στην μηχανη .
Καλη επιτυχια στην προσπαθεια σου . |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Giannis307 (Giannis???) Έχω ξεφύγει !!!
308 Thp130
Ένταξη: 05 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 3967 Τόπος: Nikaia/Argyroupoli
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 19:21:02 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
sorry αλλα το πρωτο που σκεφτικα με οσα γραφτηκαν ηταν αυτο.....
https://www.youtube.com/watch?v=Z8dy6yxLrJk
βρες σαξοραλλο
δουλεμενα πολλες φτηνες λυσεις
και αν κατι παει στραβα ευκολα το επαναφερεις |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kpsig Τρελλαμένο μέλος
Ένταξη: 23 Οκτ 2004 Δημοσιεύσεις: 438
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 19:42:14 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μιας και τα έχω κάνει,
πάρε έναν αξιόπιστο lambda και ο Megasquirt 2 είναι υπεραρκετός αν και ο 3 ειδικά για Turbo έχει ωραίες επιπλέον λειτουργίες.
Καλό το Punto Gt αλλά.... τουλάχιστον αυτό που θα βρεις πρέπει να είναι άψογο από θέματα συμπίεσης... και η τουρμπίνα να είναι καλή... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
MariosT (MARIOS) Μόλις έγραψα
Peugeot 106
Ένταξη: 09 Φεβ 2011 Δημοσιεύσεις: 39
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 19:47:24 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απλα στο ατμοσφαιρικο(σαξοραλλο) δεν θα βλεπει μεγαλες διαφορες οσο και αν προσπαθει απο το προγραμμα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Giannis307 (Giannis???) Έχω ξεφύγει !!!
308 Thp130
Ένταξη: 05 Δεκ 2006 Δημοσιεύσεις: 3967 Τόπος: Nikaia/Argyroupoli
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 20:07:14 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
giati στο πουντοτζιτο θα δει νομιζεις....εκτος και αν εχεις πλανα για 1.6 16β μετατροπη οπου εκει πασο θα γεινει οπλο...το μοτερ ειναι καλο για αυτο που ειναι στα πουντο μολις το τσιτωσεις ραγιζει...γεγονος... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
akis1976 (akis1976) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 207 RC
Ένταξη: 27 Απρ 2012 Δημοσιεύσεις: 456 Τόπος: Πειραιας
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 20:33:53 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Και κάπου εδω θα μπει ο salex και θα πει,ξεκινά απο ατμόσφαιρα να μαθεις τα βασικά,που πιο δύσκολα μπορεί να παει κατι στραβά να σπάσει δηλαδη και αφου τα μάθεις και εχεις προγραμματίσει 4-5 διαφορετικούς εγκέφαλους τοτε περνάς στα turbo μοτερ.
Αυτά τα γράφω γιατί οπου εχω διαβάσει γι'αυτο που πας να κάνεις σε ξένα forum και ελληνικά αυτο απαντάνε όλοι οι προγραμματιστές.
Ίσως να βρεις ενδιαφέρων το παρακάτω
https://www.youtube.com/watch?v=NOVkmUOSBdQ
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alfasud (Γιώργος) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 106 R 1.6 (16V)
Ένταξη: 09 Νοέ 2011 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Απρ 2016, 21:55:51 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σωστά όλα, πολλά συν για το πυρόμετρο, ακόμη και σε ατμοσφαιρικό. Υπάρχουν άγραφοι που έχουν δικό τους σένσορα θερμοκρασίας καυσαερίων, ενσωματωμενο με τον λ, οπότε και κόβουν αβάνς άμεσα με το που ανέβει η θερμοκρασία πάνω από το προκαθορισμένο όριο.
Ο mega squirt θεωρείται πλέον ξεπερασμένος, υπάρχουν στην Ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων πολλοί αλλοι με καλύτερα χαρακτηριστικά ( haltech, Dta κ.α.).
Πάντως και το τουρμπο-σαξόραλο είναι καλή περίπτωση για Project car!
Auto Power
"Ο ΝΟΤΗΣ" |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
NoDsl Τρελλαμένο μέλος
Ένταξη: 26 Μάϊ 2009 Δημοσιεύσεις: 787
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 06 Απρ 2016, 09:46:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δε νομίζω πως αρκεί μια ζωή να πιάσεις έστω και το 1% από αυτό που οίκοι έκαναν να μάθουν/κατακτήσουν γενιές ολόκληρες. Και μην παρεξηγήσεις αυτό που λέω. Δεν το πάω σε θέμα νοημοσύνης, σε καμία περίπτωση.
Επίσης, ειδικά ο προγραμματισμός εγκεφάλου αποτελεί "κλειστή κοινότητα", και ευλόγως. Επιπλέον θα χρειαστείς εξοπλισμό που δεν θα υπάρχει οικονομική δυνατότητα στα σίγουρα(test room και τα συναφή).
Γενικά, παίρνω τον άγραφο, πετάω μια κονσέρβα που προτείνει ο μαστρομήτσος απο το κουβέιτ, θα ανάψει το αμάξι. Αλλά απο το ανάβω μέχρι το δουλεύω, έχει γενιές διαφορά και ξεφεύγει από το όριο απλοκλειστικά του προγραμματισμού(Δεν είναι μλκες που έβαλαν turbo pressure map στους χαρτες του MED17. Ούτε οτι έχει, ξέρω και εγώ πόσους, χάρτες.)
Πάντως είναι ενδιαφέρον και αμα το γουστάρεις παίζεις. Αλλά αυτό που παίζεις μην το κάνεις χάρο για άλλους Με πιάνεις.
My 2 eurocents. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alfasud (Γιώργος) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 106 R 1.6 (16V)
Ένταξη: 09 Νοέ 2011 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 06 Απρ 2016, 10:21:25 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ πάντως θεωρώ ότι με άγραφο και ειδικά αν έχει πάρει μπροστά το μοτέρ ( δηλαδή έχουν δουλέψει όλοι οι αισθητήρες κανονικά ), το να φτιάξει κάποιος ένα αξιοπρεπέστατο πρόγραμμα (με μεγαλύτερη προσοχή και λεπτομέρεια από ότι θα έφτιαχνε κάποιος επαγγελματίας του είδους που απλά θα έκανε μικροτροποιησεις στην κονσέρβα), είναι πραγματικό... κλέψιμο Εκκλησίας!
Το λογισμικό των τελευταίας γενιάς άγραφων είναι τέτοιο που έχει μεγάλες δυνατότητες ακόμη και για autotune. Επιμένω οτι αν κάποιος αποκτήσει εξοικείωση με το λογισμικό και τις λειτουργίες του, μπορεί να φτιάξει ένα σωστό χάρτη καυσίμου με road tuning καθαρά ( οπότε δεν έχεις ανάγκη ούτε το δυναμόμετρο).
Το αβάνς είναι λιγο δυσκολότερο με την έννοια ότι κατά γενική ομολογία στη βιβλιογραφία απαιτεί δυναμόμετρο για να φτάσει κάποιος στα όρια των απόλυτων επιδόσεων. Η ιδέα του Μάριου με τις συσκευές μέτρησης επιδόσεων, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ κάποιον που θέλει να κυνηγήσει τα όρια ( όχι βέβαια με την ίδια ακρίβεια που θα είχε στο dyno).
Auto Power
"Ο ΝΟΤΗΣ" |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
puglover Τρελλαμένο μέλος
Ένταξη: 09 Μάϊ 2010 Δημοσιεύσεις: 485
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 06 Απρ 2016, 10:34:18 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ενταξει, το παιδι να πειραματιστει θελει για την πλακα του. Ποσοι ecu tuners ξεκινησαν ετσι? Πολλοι νομιζω... Και εμαθαν πανω στου "κασιδη το κεφαλι" και εγιναν χαρος για τα αμαξια του κοσμακη που τους εμπιστευτηκε. Απλα καποτε ηταν πιο ευκολο να επενδυσεις σε εξοπλισμο οταν χρεωνες 800€+ για ενα προγραμμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rallaki-1 (Μike) Φανατικό μέλος
207 Rallyeee..
Ένταξη: 19 Απρ 2010 Δημοσιεύσεις: 398 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 08 Απρ 2016, 09:17:44 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
alfasud έγραψε: | Έχω κάποια αρχειάκια με γενικές και ειδικές οδηγίες προγραμματισμού, δώσε μου ένα email να σου τα στείλω να δεις τι παίζει... |
Σου έχω στείλει pm!
Peugeotναυτης..
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
alfasud (Γιώργος) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 106 R 1.6 (16V)
Ένταξη: 09 Νοέ 2011 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 08 Απρ 2016, 10:59:37 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σου τα εχω στείλει από την Τρίτη, τσεκάρισε τα email σου!
Auto Power
"Ο ΝΟΤΗΣ" |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kpsig Τρελλαμένο μέλος
Ένταξη: 23 Οκτ 2004 Δημοσιεύσεις: 438
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 08 Απρ 2016, 12:39:11 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ πάντως πια, με τον Megasquirt, είμαι στο σημείο που βλέπω αμέσως τη διαφορά 2 μοιρών αβανς, ακόμη και στο ρυθμό που ανεβάζει θερμοκρασία λαδιού.
Περίπου 100 τεπόζιτα (δοκιμές πίστες βόλτες) από τότε που τον έβαλα και πολύ διάβασμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
salex (Στελιος) Έχω ξεφύγει !!!
3008 (ex 207 GT)
Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 2596 Τόπος: Παλλήνη
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 08 Απρ 2016, 13:28:55 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μιχάλη, υπάρχουν δύο προσεγγίσεις στο θέμα.
1. Να το πας με το μαλακό και να αρχίσεις να καταλαβαίνεις πρώτα τί συμβαίνει στο αυτοκίνητο παρακολουθώντας το. Να διαβάσεις εκτενώς στο θέμα πριν ακουμπήσεις πληκτρολόγιο. Μετά να παρατηρήσεις πως δουλεύουν όσοι ήδη ασχολούνται με το θέμα.
Στο τέλος να ξεκινήσεις με ενα ατμοσφαιρικό απλό αυτοκίνητο, χωρίς πολύπλοκα ηλεκτρονικά και αισθητήρες επάνω του. Οτιδήποτε έχει wideband lambda ήδη πάνω, ξέχασέ το.
2. Να ξεκινήσεις σαν Σούπερ Γκούφη, να πάρεις έναν άγραφο που δεν καλοκαταλαβαίνεις τί κάνει/κάνεις σε σχέση με το τί θα έπρεπε να κάνεις και να αντινάξεις το πρώτο αυτοκίνητο που θα βρεις μπροστά σου.
Σε αυτό το σημείο είναι που αρχίζει το γέλιο γιατί δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα το ανατινάξεις ακόμα Χ φορές ή θα γίνεις ο καλύτερος προγραμματιστής του κόσμου.
Από ό,τι διαβάζω, μάλλον τείνεις προς τη δεύτερη λύση. Ταπεινή μου γνώμη, πήγαινε με το μαλακό. Από προσωπική εμπειρία, ασχολούμαι καμια 12αριά χρόνια από τη στιγμή που άρχισε να μου κεντρίζει το ενδιαφέρον αυτή η χαρά (γιατί δουλειά δεν είναι) και μόνο έχω καταφέρει να ξύσω λίγο την επιφάνεια.
Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών που δεν ελπίζω ποτέ να μάθω. Κανένας δεν μπορεί να κάνει τα πάντα.
Αγόρασε έναν wideband lambda, βρες και το καρμπυρατεράτο αυτοκίνητο κανενός θείου στο χωριό και πήγαινε ρύθμισε του το καρμπυρατέρ. Μετά γύρισε τον διανομέα ανάφλεξης μέχρι να αρχίσεις να ακούς πυράκια.
Αυτό είναι το tuning. Αν καταλαβαίνεις τις βασικές αρχές του, πάντα θα μπορείς να κάνεις καλά τη δουλειά σου.
http://www.etuners.gr |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kpsig Τρελλαμένο μέλος
Ένταξη: 23 Οκτ 2004 Δημοσιεύσεις: 438
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 08 Απρ 2016, 23:51:02 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Να συμπληρώσω, πάρε έναν ΚΑΛΟ wideband λ. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|