PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Αλλαγή στον τρόπο βαθμολογίας;

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Διεθνείς Αγώνες Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Sidobre (Τάσος)
Πρόεδρος - Webmaster
Πρόεδρος - Webmaster
Επίσημο Μέλος

Peugeot 206 XS evo2

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 6846
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 31 Οκτ 2002, 10:43:25    Θέμα δημοσίευσης: Αλλαγή στον τρόπο βαθμολογίας; Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο David Richards, το μεγάλο κεφάλι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, δήλωσε ότι επιθυμεί να υιοθετήσουν το σύστημα βαθμολόγησης που πρόσφατα συμφωνήθηκε στην F1.

"Ελπίζουμε να συμφωνηθεί πολύ σύντομα" δήλωσε. Τα νέα σίγουρα θα είναι ευχάριστα για κάποιες ομάδες όπως η Skoda, η Hyundai και η Mitsubishi που θα επωφεληθούν περισσότερο.

Το νέο σύστημα βαθμολόγησης που συμφωνήθηκε στην F1 στην αρχή της εβδομάδος, ορίζει ότι θα βαθμολογούνται οι 8 πρώτοι με την ακόλουθη βαθμολογία: 10-8-6-5-4-3-2-1. Mέχρι πρόσφατα βαθμούς έπαιρναν μόνο οι 6 πρώτοι, και ο πρώτος με τον δεύτερο είχαν μια διαφορά τεσσάρων βαθμών.

Αν καθιερωθεί και για το WRC, το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί και για το Πρωτάθλημα οδηγών και για το κατασκευαστών.

Τι λένε όμως οι οδηγοί;

Οι οδηγοί δεν βλέπουν καθόλου με καλό μάτι το νέο αυτό σύστημα.

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Carlos Sainz δήλωσε: "Το σύστημα της Formula 1 προσπαθεί να φέρει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό πιο κοντά. Θα μπορούσε να δουλέψει και για το WRC, αλλά τώρα πιο σημαντικοί είναι οι τεχνικοί κανονισμοί. Το WRC θα πρέπει να προσέξει να μην κάνει τα ίδια λάθη που έκανε και η F1."

O παγκόσμιος πρωταθλητής Marcus Gronholm ήταν πιο σαφής: "Πιστεύω ότι το σύστημα βαθμολόγησης πρέπει να παραμείνει ως έχει!"

Ο Colin McRae δήλωσε ότι το σημερινό σύστημα βαθμολόγησης, αναδεικνύει πιο σωστά ένα Παγκόσμιο Πρωταθλητή από το νέο σύστημα.

"Με το νέο σημερινό σύστημα ο νικητής κάθε αγώνα ωφελείται σε σχέση με τον δεύτερο και νομίζω ότι είναι πιο δίκαιο και πιο σωστό. Επίσης αν κάποια στιγμή κάνεις κάποιον άσχημο αγώνα, μπορείς να κάνεις 2 ή 3 νίκες και να επανέλθεις. Άρα, πιστεύω ότι το υπάρχων σύστημα είναι μια χαρά!"



If everything seems under control, you're just not going fast enough...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
chatasos (Τάσος)
Developer - Administrator
Developer - Administrator
Επίσημο Μέλος

Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 2612
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 11 Νοέ 2002, 09:03:30    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Νέο σύστημα βαθμολόγησης;

Πριν από λίγο καιρό, η FIA προχώρησε στην αλλαγή του συστήματος βαθμολόγησης των αγώνων της Formula 1 με μοναδικό σκοπό την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος αλλά και της ανάκτησης του χαμένου συναγωνισμού, γεγονότα που ταλαιπωρούν τα τελευταία χρόνια τον χώρο. Η παντοκρατορία της Ferrari οδήγησε, λοιπόν, στην νέα βαθμολογία, όπου το 10-6-4-3-2-1, μετατρέπεται σε 10-8-6-5-4-3-2-1. Τις προεκτάσεις και την σημασία της αλλαγής αυτής στην Formula 1 δεν θα τις αναλύσουμε εδώ.

Εμείς θα ρίξουμε μία ματιά στο ενδεχόμενο της προσαρμογής του τρόπου βαθμολόγησης του WRC στον νέο της Formula 1. Να σας υπενθυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, ενώ οι συζητήσεις γύρω από αυτό δεν είναι έντονες. Απλώς η θέση της FIA είναι να παραμείνει το σύστημα ως έχει, σε αντίθεση με αυτήν της ISC, την εταιρία που έχει τα εμπορικά δικαιώματα του θεσμού, η οποία υποστηρίζει ότι η αλλαγή αυτή θα βοηθούσε και το WRC.

Στο WRC, λοιπόν, η αλλαγή αυτή θα έφερνε τα πάνω-κάτω σε όλη την διαδικασία του
πρωταθλήματος. Σκεφτείτε το εξής: Όλα στον θεσμό περιστρέφονται γύρω από την επίδοση και την ταχύτητα του κάθε πληρώματος. Αν μία ομάδα μπορούσε να αποκομίσει από την 8η θέση κάποιους βαθμούς, δεν θα ρίσκαρε την επίδοση από την στιγμή που είναι, κατά κάποιο τρόπο, εξασφαλισμένη. Αυτό θα έχει επιπτώσεις στο βασικό χαρακτηριστικό των αγώνων ράλι, το θέαμα... Για παράδειγμα, στο φετινό αγώνα της Σουηδίας, ο Francois Delecour είχε τερματίσει στην 34η θέση της γενικής κατάταξης και, όπως ήταν φυσικό, δεν βαθμολογήθηκε. Αν ίσχυε ο προτεινόμενος τρόπος βαθμολόγησης, τότε ο Γάλλος θα είχε αποκομίσει ένα βαθμό, ως δηλωμένος από τους κατασκευαστές! Με αυτό τον τρόπο αποπροσανατολίζουμε τους αγώνες από τον βασικό τους στόχο, που δεν είναι άλλος από την ταχύτητα. Δεν είναι λογικό να επιβραβεύουμε τον τερματισμό και την αξιοπιστία, και μόνο. Φυσικά, και πρέπει να ανταμείβονται οι ομάδες γι αυτό, αλλά αφού πρώτα χρειαστεί να κοπιάσουν και να ιδρώσουν για την κατάκτηση αυτών των βαθμών. Ίσως πιο σωστό θα ήταν οι βαθμοί που θα αποκόμιζε ο πρώτος στην κατάταξη να παρέμεναν οι ίδιοι.

Παράλληλα, όσον αφορά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ένας συνδυασμός αποτελεσμάτων, όπως του 2ου και του 3ου, αποκομίζει περισσότερους βαθμούς σε μία ομάδα από την πρώτη θέση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την περίπτωση που η Ford, για παράδειγμα, πάρει 10 από την νίκη σε έναν αγώνα, και η Subaru, με μία 3η και μία 4η θέση, θα συγκέντρωνε 11 βαθμούς! Ποιος μάνατζερ λοιπόν θα δώσει εντολή, ή ποιος οδηγός θα αποφασίσει να βάλει το «πόδι στο πάτωμα» την τρίτη μέρα του αγώνα αφού, για να χτυπήσει την πρώτη θέση, θα πρέπει να πάρει ρίσκα χωρίς βαθμολογικό αντίκρισμα; Σίγουρα δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δίκαιο και σίγουρα δεν ταιριάζει στην φιλοσοφία των αγώνων ράλι.

Το μέτρο αυτό σίγουρα αλλάζει τον προσανατολισμό της Formula 1, η οποία παύει να αποσκοπεί κατά κύριο λόγο στην ταχύτητα και στρέφεται περισσότερο προς την αξιοπιστία. Σίγουρα και η επιτυχία του τερματισμού χωρίς προβλήματα, σε κάθε μορφή αγώνα, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της γοητείας του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά όταν αυτή δεν γίνεται εις βάρος άλλων σημαντικών χαρακτηριστικών του.

Αν προσαρμόσουμε τον βαθμολογικό πίνακα του φετινού πρωταθλήματος, όπως αυτός είναι διαμορφωμένος έως τώρα, στο νέο σύστημα βαθμολόγησης, τότε η εικόνα θα διαμορφωνόταν ως εξής:

Κώδικας:

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Βαθμοί Θέση Ομάδα  Νέα θέση Νέοι βαθμοί
 163      1 PEUGEOT     1         196
 94       2 FORD        2         135
 54       3 SUBARU      3         83
 9        4 HYUNDAI     6         27
 9        - MITSUBISHI  4         32
 9        - SKODA       5         31


Όπως θα παρατηρήσατε και εσείς, αναλογικά, οι διαφορές ουσιαστικά δεν αλλάζουν. H ψαλίδα ανάμεσα στις ομάδες παραμένει μεγάλη, κάτι που ισχύει και για τους οδηγούς. Η ουσία είναι ότι, όσο δύσκολο είναι να αποσπαστεί κανείς από τους υπόλοιπους στην βαθμολογία, άλλο τόσο δύσκολο είναι να τον φτάσει κάποιος στην συνέχεια. Μπορεί οι μικρότερες ομάδες να συλλέγουν περισσότερους βαθμούς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι φαίνονται και πιο αξιόπιστες ούτε βέβαια ότι είναι και καλύτερες. Σκεφτείτε ότι η Mitsubishi έχει συνολικά τερματίσει πιο πολλές φορές από τα Subaru, αλλά αυτό είναι πλασματική εικόνα.

Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με το νέο σύστημα οι διαφορές εντοπίζονται στις 'αδύναμες' ομάδες και η διαφοροποίηση προκύπτει ουσιαστικά από κάποιες θέσεις εκτός δεκάδας. Και, βέβαια, μπορεί να διαφοροποιεί την θέση τους στην κατάταξη, κατά 4 και 5 βαθμούς, όμως η διαφοροποίηση αυτή είναι χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.

Αντίθετα, στο Πρωτάθλημα Οδηγών, εκτός από το ότι 7 επιπλέον οδηγοί (οι οποίοι εδώ έχουν παραλειφθεί) θα έβλεπαν το όνομά τους να φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις του πίνακα, οι νέα βαθμολογία μπορεί να φέρει ανατροπές. Η καταλυτική κυριαρχία του Marcus Gronholm δεν κάνει εύκολα ορατή τη διαφορά, όμως μια πιο προσεκτική ανάγνωση του πίνακα θα σας δώσει τις ανακατατάξεις που θα υπήρχαν με το νέο σύστημα βαθμολόγησης. Χαρακτηριστική η περίπτωση της 3ης θέσης που αλλάζει χέρια και από τον ΜcRae περνάει στον Sainz, πάλι όμως με ένα βαθμό διαφορά, ενώ ωφελημένος βγαίνει και ο Solberg που ανεβαίνει 2 θέσεις σε βάρος του Panizzi που περνάει από την 5η στην 7η.

Κώδικας:

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ
Βαθμοί Θέση        Οδηγός          Νέα θέση Νέοι βαθμοί
77      1   GRONHOLM Marcus (FIN)     1         89
34      2   BURNS Richard (GB)        2         49
33      3   McRAE Colin (GB)          4         46
32      4   SAINZ Carlos (E)          3         47
31      5   PANIZZI Gilles (F)        7         37
30      6   ROVANPERA Harri (FIN)     6         44
27      7   SOLBERG Petter (N)        5         45
19      8   MAKINEN Tommi (FIN)       9         27
18      9   LOEB Sebastien (F)       10         26
14      10  MARTIN Markko (EE)        8         31
7       11  BUGALSKI Philippe (F)    11         11
4       12  RADSTROM Thomas (S)      14          7
3       13  GARDEMEISTER Toni (FIN)  12          8
2       14  KANKKOUNEN Juha (FIN)    12          8
2        -  MCRAE Alister (GB)       15          5
2        -  THIRY Bruno (B)          16          4
1       17  ERIKSSON Kenneth (S)     16          4
1        -  LOIX Freddy (B)          18          3
1        -  PURAS Jesus (E)          18          3


Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι μία και μοναδική. Οι μοναδικοί ευνοημένοι από μία τέτοια αλλαγή θα ήταν οι κατασκευαστές των λιγότερο ανταγωνιστικών ομάδων, όπως η Mitsubishi, η Skoda και η Hyundai. Θα έχουν μεγαλύτερη συγκομιδή και αυτομάτως περισσότερο υλικό να πουλήσουν στο marketing. Δεν σημαίνει όμως ότι οι επιδόσεις τους ήταν αντάξιες επιβράβευσης.

Η ουσία είναι ότι το WRC παραμένει ένας θεσμός που δεν χρειάζεται να μοιάσει στην Formula 1. Μπορεί η Peugeot να μοιάζει αχτύπητη αυτή την περίοδο και να θυμίζει τη Ferrari στην Formula 1, αλλά έχουμε την χαρά και την τύχη να παρακολουθούμε πολλές συναρπαστικές μάχες. Το WRC δεν χρειάζεται να γίνει μία απομίμηση της Formula 1 για να επιτύχει. Έχει την δική του ομορφιά και -προπάντων- τον δικό του χαρακτήρα... Για αυτό και ξεχωρίζει.

Πηγή : rally.gr


Ο φορουμάρχης επέστρεψε παντρεμένος & ανανεωμένος!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
chatasos (Τάσος)
Developer - Administrator
Developer - Administrator
Επίσημο Μέλος

Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 2612
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 13 Δεκ 2002, 22:12:45    Θέμα δημοσίευσης: Νέα βαθμολόγηση στο WRC Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Το Ανώτατο Συμβούλιο της FIA, στη σημερινή του συνεδρίαση (13.12.2003), αποφάσισε να αλλάξει το σύστημα βαθμολόγησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και να το εναρμονίσει με αυτό της Formula 1. Συγκεκριμένα θα βαθμολογούνται οι οκτώ πρώτοι αντί των έξι (που ίσχυε μέχρι σήμερα) με τον εξής τρόπο:


1ος 10 βαθμοί

2ος 8 βαθμοί

3ος 6 βαθμοί

4ος 5 βαθμοί

5ος 4 βαθμοί

6ος 3 βαθμοί

7ος 2 βαθμοί

8ος 1 βαθμός


Μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η δημιουργία μίας νέας κατηγορίας αυτοκινήτων WRC με περιορισμένη εξέλιξη σε σχέση με τα υπάρχοντα WRC. Η μέχρι στιγμής ονομασία της κατηγορίας είναι WRC 2nd Level και η εισαγωγή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα γίνει από την 1η Ιανουαρίου του 2004. Οι τεχνικοί κανονισμοί του νέου αυτοκινήτου θα ανακοινωθούν τον Απρίλιο του 2003.

Πηγή : rally.gr


Ο φορουμάρχης επέστρεψε παντρεμένος & ανανεωμένος!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Διεθνείς Αγώνες Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1077s (PHP: 79% - SQL: 21%) - SQL queries: 17 - GZIP enabled - Debug on