Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
p206xs2 (Γρηγόρης) Δραστήριο μέλος


 Peugeot 206 1.6 (16V) XS (2003)
Ένταξη: 02 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 273 Τόπος: Αθήνα, Νέος Κόσμος
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 08 Μάρ 2005, 17:56:18 Θέμα δημοσίευσης: Κιλά Ανά Ίππο (Kg/Ps). |
|
|
Όλοι ξέρουμε αυτόν τον περιβόητο λόγο Kg/Ps.
Υπεισέρχονται δύο όροι.
Ο ένας είναι το βάρος και ο άλλος η μέγιστη ιπποδύναμη.
Η απορία μου είναι η εξής:
1)To βάρος που τοποθετούμε στον αριθμητή σε τι κατάσταση αναφέρεται; Στο απόβαρο του αυτοκινήτου χωρίς ανθρώπους ή με ανθρώπους και αν ναι με πόσους;
2)Την τιμή της μέγιστης ιπποδύναμης που τοποθετούμε στον παρονομαστή ποια είναι; Είναι αυτή της μέγιστης ιπποδύναμης στο στρόφαλο ή στους τροχούς;
Είναι λογικό να πούμε ότι ανάλογα σε τι μεγέθη βάρους και ιπποδύναμης αναφερόμαστε πάντα για το ίδιο αυτοκίνητο αυτός ο λόγος μπορεί να αλλάζει.
Aν πάρουμε 2 πανομοιότυπα αυτοκίνητα που το ένα βγάζει 120 στρόφαλο και το άλλο 110 αλλά στον τροχό βγάζουν και τα δύο 100 άλογα για λόγους που δεν μας ενδιαφέρουν εδώ, ποιο θα είναι πιο γρήγορο σε ευθεία;
Θέλω να δω δηλαδή οι επιδόσεις εξαρτώνται από την ιπποδύναμη στο στρόφαλο ή στο τροχό;(To ξέρω ότι η δύναμη στο τροχό είναι συνάρτηση της δύναμης στο στρόφαλο αφού οι απώλειες μετάδοσης ορίζονται γενικά ως ένα ποσοστό της ιπποδύναμης στο στρόφαλο). |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
STELIOS Moderator
 Little Bastard
Ένταξη: 18 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 2664
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 08 Μάρ 2005, 19:23:27 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Οταν αναφερεται ο λογος κιλων ανα ιππο συνηθος ειναι το βαρος του αυτοκινητου (χωρις επιβατες) και η ιπποδηναμη στο στροφαλο. Γενικα αυτος ο λογος (kg/ps) ειναι απλα ενα μεσο αναφορας, στο περιπου δηλαδη και γι'αυτο παιρνονται οι εργοστασιακες τιμες βαρους και ιπποδηναμης.
Τωρα οσον αφορα το αλλο σου ερωτημα:
"Aν πάρουμε 2 πανομοιότυπα αυτοκίνητα που το ένα βγάζει 120 στρόφαλο και το άλλο 110 αλλά στον τροχό βγάζουν και τα δύο 100 άλογα για λόγους που δεν μας ενδιαφέρουν εδώ, ποιο θα είναι πιο γρήγορο σε ευθεία; "
Αν εχουν το ιδιο βαρος θα ειναι ιδια. Μην σε μπερδευει η δημανη στο στροφαλο και η δηναμη στο τροχο. Παρ'το λογικα, αν στο τροχο φτανουν 100 αλογα (ασχετα ποσα εχεις στο στροφαλο) τα 100 ειναι που σε τραβανε μπροστα.
Βεβαια και η ροπη παιζει σημασια. Π.Χ. ενα αμαξι 1600 κιβυκα και ενα 1400 αν εχουν και τα δυο 100 αλογα και ιδιο ακριβως βαρος, ενω εχουν ιδια αναλογια κιλων/ιππων, το 1600αρι θα επιταχυνει πιο γρηγορα λογο μεγαλητερης ροπης (λογο κιβυκων). Επεισης και οι σχεσεις του σασμαν παιζουν σημασια. Ολα αυτα βεβαια ειναι λεπτομεριες αλλα ελπιζω να καταλαβες γιατι σου ειπα στη αρχη πως αυτος ο λογος (kg/ps) ειναι ολιγον θεωρητικος τουλαχιστον στα καθημερινα αυτοκινητα παραγογης.
 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|