Touristas (Αργύρης) Τεχνικός Σύμβουλος
Peugeot Geopolis RS 300
Ένταξη: 15 Φεβ 2004 Δημοσιεύσεις: 3273 Τόπος: Νικαια-Περιστέρι
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 09 Μάρ 2005, 09:04:22 Θέμα δημοσίευσης: Εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης |
|
|
Ενεργειακές κυψέλες
Γιατί η ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται και να μην παράγεται επιτόπου; Τα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να δώσουν οι ενεργειακές κυψέλες οι οποίες αποτελούν κατά πολλούς το επικρατέστερο σενάριο της μελλοντικής αυτοκίνησης εκτοπίζοντας τους MEK.
Αιτία; Οι μηδενικές ή ελάχιστες εκπομπές ρύπων, η μεγάλη απόδοση του όλου συστήματος ενώ είναι παρουσιάζει κατά 2,5 έως 3 φορές μικρότερη κατανάλωση από τους ΜΕΚ. Ωστόσο, μέχρι το κόστος ενός οχήματος με ενεργειακές κυψέλες να προσεγγίσει αυτό ενός σημερινού θα περάσουν αρκετές δεκαετίες.
Η τεχνογνωσία των ενεργειακών κυψελών ή κυψελών καυσίμου υπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες και εφαρμόζεται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην αεροδιαστημική και σε πολεμικά μέσα (π.χ. υποβρύχια). Στον τομέα του αυτοκινήτου οι εφαρμογές κυψελών βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο αν και η μαζική παραγωγή ενός μοντέλου fuel cell αναμένεται την επόμενη πενταετία.
Αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί όπως η GM, η DaimlerChrysler, η Ford και η Toyota επενδύουν συνεχώς τεράστια κονδύλια στην εφαρμογή των ενεργειακών κυψελών επιβεβαιώνοντας πως το μέλλον της αυτοκίνησης στηρίζεται στην εν λόγω τεχνολογία. Οι βασικότεροι λόγοι εντοπίζονται α) στον διπλάσιο βαθμό απόδοσης των ενεργειακών κυψελών από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης β)στην εκπομπή μηδενικών ρύπων και γ) στο γεγονός πως οι κυψέλες καίνε επιτόπου καύσιμο όπως τα σημερινά οχήματα.
Οι συστοιχίες των κυψελών κατασκευάζονται από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες εταιρίες ή από εξειδικευμένες εταιρίες όπως η καναδική της οποίας το 1/3 του μετοχικού κεφαλαίου (τι σύμπτωση!) ανήκει στις Ford και DaimlerChrysler. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου με fuel cells υδρογόνου είναι το πρωτότυπο Hy-Wire στη GM.
Πηγή in.gr-auto |
|