Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
gavanas (Γιώργος) Δραστήριο μέλος

 206 XS 1.6 2003
Ένταξη: 24 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 219 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 26 Ιούν 2004, 12:35:41 Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Μέτρηση Θερμοκρασίας Ελαστικών |
|
|
Επειδή τον τελευταίο καιρο με βασανίζουν τα βενζινάδικα με τα κ@λοπιεσόμετρά τους , και έχω διαπιστώσει οτι γενικά ζεσταίνω στο κέντρο το λάστιχο (και με χαμηλότερες πιέσεις) αποφάσισα να εξοπλιστώ με δικό μου πιεσόμετρο και θερμόμετρο ελαστικών. Το πρώτο δεν θα δυσκολευτώ, αλλά για θερμοκρασία, με το ζόρι βρίσκω στο net. Έχουμε καμία πρόταση δοκιμασμένη και οικονομική?
Έχω ένα περισσευούμενο θερμίστορ από PC και σκεφτόμουν ότι αν το καλιμπράρω με ένα πολύμετρο την έχω βγάλει καθαρή. Τι λέτε? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Γιωργος77 (Γιώργος) Νέος χρήστης

 206 1.6 16V XS
Ένταξη: 21 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 54 Τόπος: ΑΘΗΝΑ - ΨΥΧΙΚΟ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 26 Ιούν 2004, 19:19:20 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν ξέρω πώς λειτουργεί το θερμίστορ αλλά αν λειτουργεί όπως το θερμοζεύγος τότε η βαθμονόμηση είναι πολύ εύκολη. πρέπει να είναι σχεδόν απολύτως γραμμική η σχέση τάσης - διαφοράς θερμοκρασίας.
(Να και κάτι από τα εργαστήρια στο πολυτεχνειο που θα χρησιμεύσει σε κάποιον άνθρωπο....Τι συγκίνηση!)  |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
gavanas (Γιώργος) Δραστήριο μέλος

 206 XS 1.6 2003
Ένταξη: 24 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 219 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 27 Ιούν 2004, 03:46:15 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όντως! Αλλά πρέπει να έχω δώσει τις αναφορές από τη μετάδοση θερμότητας σε κάτι νέοπες...
Το μαμάω λίγο το θέμα , αλλά σε ποιό πολυτεχνείο και ποιά σχολή αναφέρεσαι? (Κάτσε να δεις που θα βγούμε "συνάδελφοι") |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Γιωργος77 (Γιώργος) Νέος χρήστης

 206 1.6 16V XS
Ένταξη: 21 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 54 Τόπος: ΑΘΗΝΑ - ΨΥΧΙΚΟ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 28 Ιούν 2004, 13:09:27 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μπορώ να σου δώσω ότι στοιχεία θες από βαθμονόμηση θερμοζεύγους.
Από ότι καταλαβαίνω είσαι φοιτητης στο πολυτεχνείο σωστά;
Εγώ είμαι μεταπτυχιακός στο ΣΕΜΦΕ οπότε έχω κάνει μερικές φορές την ασκηση σε μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους. Από εκεί τα θυμάμαι όλα αυτά.
Να βρεθούμε καμμια μέρα στο ΕΜΠ! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 28 Ιούν 2004, 13:51:28 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ασφαλη συμπερασματα μπορεις να βγαλεις μονο σε skidpad τεστ ή μεσα σε πίστα.Αμέσως μετά το track session ή τους κύκλους skidpad (πριν αρχίσουν να κρυώνουν τα ελαστικά) μετρούμε και καταγράφουμε την θερμοκρασία του προφίλ κάθε ελαστικού. Ειδικότερα σε κάθε ελαστικό μετρούμε την θερμοκρασία της εξωτερικής, μέσης και εσωτερικής πλευράς της επιφάνειας τριβής του ελαστικού. Άρα σε κάθε μέτρηση θα έχουμε συνολικά 3 x 4= 12 μετρήσεις.
Τα αποτελεσματα των μετρησων αξιολογουνται ως εξης:
Το μέσον του ελαστικού είναι ψυχρότερο από τα εσωτερικά και εξωτερικά άκρα
Το ελαστικό δεν έχει αρκετή πίεση αέρα και το κέντρο του δεν εφάπτεται με το έδαφος.Όταν το ελαστικό έχει χαμηλότερη του ιδανικού πίεση, κάνει κοιλιά στο κέντρο της επιφάνειας επαφής με το οδόστρωμα.
Το μέσον του ελαστικού είναι θερμότερο από τα εσωτερικά και εξωτερικά άκρα
Το ελαστικό έχει υπερβολική πίεση αέρα και το κέντρο του εξέχει και εφάπτεται με το έδαφος. Αντίθετα τα έσω και έξω άκρα έχουν στρογγυλέψει σαν ελαστικό μοτοσυκλέτας και δεν εφάπτονται πλέον με το έδαφος. Όταν το ελαστικό έχει υψηλότερη του ιδανικού πίεση, παίρνει το σχήμα μπαλλονιού και το κέντρο της επιφάνειας επαφής με το οδόστρωμα προεξέχει.
Το έξω άκρο του ελαστικού είναι θερμότερο
1)Το εξωτερικό ελαστικό της στροφής «διπλώνει» στην στροφή λόγω δημιουργίας κλίσης (θετικού) κάμπερ από κακή ρύθμιση της γεωμετρίας
2)Τα ελαστικά είναι υψηλού προφίλ που διπλώνουν σε κάθε στροφή κατά τη μετατόπιση βάρους στους εξωτερικούς τροχούς.
3) Τα ελαστικά έχουν φορεθει σε στενότερες ζάντες από αυτές που απαιτεί ο κατασκευαστής.Η εξωτερική πλευρά του ελαστικού υποχωρεί και διπλώνει συχνά σε κάθε στροφή.
4) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
5) Ο τροχός έχει υπερβολική σύγκλιση και οι έξω πλευρές του ελαστικού φθείρονται σε μεγαλύτερο βαθμό
Το έσω άκρο του ελαστικού είναι θερμότερο
1) Το ελαστικό έχει μόνιμη κλίση προς τα έσω του οχήματος (αρνητικό κάμπερ) λόγω προβλήματος της ανάρτησης ή υπερβολικής ρύθμισης στατικού αρνητικού κάμπερ.
2) Ο τροχός έχει υπερβολική απόκλιση και οι έσω πλευρές του ελαστικού φθείρονται σε μεγαλύτερο βαθμό
Τα εμπρός ελαστικά είναι θερμότερα
1) Φυσιολογικό για αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός, όπου σε κάθε στροφή τα εμπρός ελαστικά καλούνται να στρίψουν και να προωθήσουν.
2) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
3) Τα δύο εμπρός ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα πίσω
Τα πίσω ελαστικά είναι θερμότερα
1) Τυπικο σε πισωvκίνητα αυτοκίνητα όπου ο οδηγός γκαζώνει υπερβολικά σε κάθε στροφή και ευθεία και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που προκαλεί υπερστροφή λόγω σπινιαρίσματος
β) Τα δύο πίσω ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα εμπρός
Όλα τα ελαστικά έχουν υψηλότερη του κανονικού θερμοκρασία
1) Τα ελαστικά έχουν υπερβολικά μαλακή γόμα
2) Η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας ή οδοστρώματος είναι υψηλή.
Όλα τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη του κανονικού θερμοκρασία
1) Τα ελαστικά έχουν υπερβολικά σκληρή γόμα
β) Η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας ή οδοστρώματος είναι χαμηλή.
Τα εμπρός ελαστικά είναι γενικά κρύα σε σχέση με τα πίσω
Η κατανομή βάρους δεν είναι η ιδανική και το περισσότερο βάρος κατανέμεται στον πίσω άξονα
Τα πίσω ελαστικά είναι γενικά κρύα σε σχέση με τα μπροστά
Η κατανομή βάρους δεν είναι η ιδανική και το περισσότερο βάρος κατανέμεται στον εμπρός άξονα οπως συμβαινει σε όλα τα αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός
Αυτα....
Επισης αν βαλεις στο google να ψαξει για tire (tyre) pyrometers θα σου βγαλει 3 εκατομμυρια αποτελεσματα

pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
gavanas (Γιώργος) Δραστήριο μέλος

 206 XS 1.6 2003
Ένταξη: 24 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 219 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 28 Ιούν 2004, 14:10:07 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Turnfast μου μυρίζει. Από εκεί μου κόλλησε κι εμένα η ιδέα για τις θερμοκρασίες. Αλλά δεν σκέφτηκα να το ψάξω ως πυρόμετρο. Thanks μάκη.
Γιώργο καλά κατάλαβες, μηχανολόγος είμαι, αλλά στην Πάτρα. Anyway αν χρειαστεί θα στείλω pm. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 28 Ιούν 2004, 14:13:09 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν ειναι μονο turnfast ειναι και πολλα αλλα....
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
fynos (John) Τμήμα Συνεργασιών

 Peugeot GT Q2
Ένταξη: 18 Νοέ 2004 Δημοσιεύσεις: 2574 Τόπος: Β.Π.
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
fynos (John) Τμήμα Συνεργασιών

 Peugeot GT Q2
Ένταξη: 18 Νοέ 2004 Δημοσιεύσεις: 2574 Τόπος: Β.Π.
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Vlasis Μόλις έγραψα

Ένταξη: 19 Σεπ 2008 Δημοσιεύσεις: 47
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 05 Οκτ 2008, 22:54:38 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
pugsang έγραψε: |
Τα εμπρός ελαστικά είναι θερμότερα
1) Φυσιολογικό για αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός, όπου σε κάθε στροφή τα εμπρός ελαστικά καλούνται να στρίψουν και να προωθήσουν.
2) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
3) Τα δύο εμπρός ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα πίσω (Βλάσης: ισχύει για ελαστικά δρόμου)
4) Βλάσης: Στη πίστα με ημισλικ ή σλικ ο οδηγός έχει βάλει υπερβολικη πιεση εμπρος και τα ελαστικα ολισθαίνουν πολυ περισσότερο
5) Βλάσης: κακή τεχνική οδήγησης οδηγού (το πιθανοτερο) απο ολα
|
προσθεσα κατι και εγω στη λιστα.
Βεβαια επειδη τα δεδομένα οποιαςδηποτε μετρησης ειναι χρησιμα μονο αν η μετρηση ειναι απολυτα επιστημονικη, υπαρχουν πολλες αγνωστες πτυχες της διαδικασιας.
Σε καθε περιπτωση ομως το πιστοποιημενο πιεσομετρο και το πυρομετρο ακιδας ειναι απαραιτητα εργαλεια για οποιον ξεκινα το ταξιδι προς το κοσμο των επιδοσεων. Με τα πιεσομετρα των βενζιναδικων δεν θα φουσκωνα ουτε μπαλλα ποδοσφαιρου. Και τα πιεσομετρα-μπρελοκ ειναι απλα ... μπρελοκ.
Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
volvos (volvos) Άντε γεια !!!



Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|