PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Αναβρασμός στη Fia για τα «παγκόσμια» ράλλυ

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Διεθνείς Αγώνες Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
chatasos (Τάσος)
Developer - Administrator
Developer - Administrator
Επίσημο Μέλος

Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 2612
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 27 Αύγ 2002, 11:00:10    Θέμα δημοσίευσης: Αναβρασμός στη Fia για τα «παγκόσμια» ράλλυ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Λίγες μέρες μας χωρίζουν από την ημέρα που αναμένεται -πλήν...νέου απροόπτου- ο οριστικός κατάλογος με τα ράλλυ που θα αποτελέσουν τους αγώνες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2003 και η αγωνία έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της. Το πρόβλημα είναι ότι οι οργανωτές πέντε ράλλυ από ισάριθμες χώρες, έχουν υποβάλει αίτηση για να μπει ο αγώνας τους στο ημερολόγιο του παγκοσμίου. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος ή κάποιοι αγώνες πρέπει να βγουν, μια και ο συνολικός τους αριθμός -προς το παρόν τουλάχιστον- παραμένει στους 14.

Τις παρμονές του Ράλλυ Φινλανδίας συνεδρίασε η αρμόδια επιτροπή ράλλυ της FIA, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, αλλά οι πιέσεις και οι διαφορές απόψεων ήταν τόσες, ώστε ανεβλήθη η απόφαση για 15 ημέρες, προκειμένου να δουλέψει το... παρασκήνιο! Και οι πληροφορίες λένε ότι γίνεται χαμός και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει, ίσως δε να μην αλλάξει και τίποτα για το 2003, αν τα πράγματα οδηγηθούν σε αδιέξοδο. Οι νέες υποψηφιότητες είναι από την Τουρκία για το Ράλλυ της Ανατολίας, από το Βέλγιο για το -ιστορικό αλλά με κακή οργάνωση- ράλλυ της πόλης Υπρ, από το Μεξικό, από την Ιαπωνία και από την Ισπανία για το ράλλυ της Μαδέϊρας.

Η επιλογή

Τα κριτήρια επιλογής ενός ράλλυ ή αποκλεισμού κάποιου άλλου, είναι πολύ ρευστά. Κατ' αρχήν η άρτια οργάνωση, η παράδοση και οι πολιτικές... επιρροές στη FIA, δεν είναι το παν, όπως στις δεκαετίες 80 και 90. Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο πρόεδρος της διεθνούς ομοσπονδίας Μαξ Μόσλυ, έχει μειώσει στο ελάχιστο τον ρόλο της FIA στο να είναι η μόνη που καταρτίζει προγράμματα, ημερολόγια και κανονισμούς, έχοντας παραδώσει την ουσιαστική δύναμη στους κατασκευαστές των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Σ' αυτούς έχει προστεθεί, εδώ και σχεδόν 30 μήνες, ο Ντέηβιντ Ρίτσαρντς, παλιός συνοδηγός του Βατάνεν και τώρα ιδιοκτήτης της BAR και της Prodrive, της ομάδας που κατασκευάζει τα αγωνιστικά Subaru και μέσω της οποίας συμμετέχει η ιαπωνική εταιρία στο παγκόσμιο.

Ο Ρίτσαρντς έχει αναλάβει την τηλεοπτική αναβάθμιση των ραλλύ, με σκοπό να φέρει περισσότερους θεατές στη μικρή οθόνη, οι οποίοι θα βλέπουν επί τουλάχιστον τρεις ημέρες τα αυτοκίνητα να τρέχουν! Με τον τρόπο αυτό, θα έχουν καλυφθεί τα έξοδα των κατασκευαστών και πιθανόν να έχουν και κέρδος από τον συνολικό τηλεοπτικό χρόνο, έστω κι αν δεν... κερδίσουν! Αυτό, έχει τρελλάνει τους κατασκευαστές που κάνουν ότι τους λέει και όλοι μαζί το μετατρέπουν και σε κανονισμό!

Αυτή η τηλεοπτική δύναμη πάντως, ίσως κρατήσει μέσα ράλλυ όπως το Ακρόπολις, το Κύπρου ή το Σουηδίας (αν υποτεθεί πως κινδυνεύουν), διότι ο Ρίτσαρντς έχει αποδείξει πλέον στους κατασκευαστές ότι τα χωμάτινα ή χιονισμένα ραλλυ, γράφουν πολύ καλύτερα στην τηλεόραση και προσφέρουν πολύ πιο εντυπωσιακό θέαμα σε σχέση με τα ασφάλτινα. Αυτός είναι και ο λόγος που το Ράλλυ Καταλωνίας από του χρόνου γίνεται χωμάτινο. Ίσως δε επειδή το Καταλωνίας γίνεται σε... άλλη χώρα, η Ισπανία ζητάει να βάλει στο Παγκόσμιο το ράλλυ της Μαδέϊρας!

Η δύναμη της αγοράς

Έτσι, με γνώμονα την τηλεόραση, η δύναμη της... αγοράς μιάς χώρας, είναι σήμερα πολύ σημαντικότερο στοιχείο, όπως και το να έχει η χώρα που φιλοξενεί ράλλυ του παγκοσμιου ως συμμετέχοντα κάποιον κατασκευαστή ή διάσημο οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι μια χώρα όπως π.χ. η Γαλλία ή η Φινλαδία, δεν κινδυνεύουν να χάσουν τους αγώνες τους. Αυτό ήταν το κριτήριο που μπήκε από φέτος στο παγκόσμιο το ράλλυ της Γερμανίας, ενώ είναι και ένα από τα επιχειρήματα της Ιαπωνίας.

Το παγκόσμιο όμως πρωτάθλημα για να είναι παγκόσμιο, πρέπει να έχει αγώνες σε όλες τις ηπείρους και όχι από τα 14 ράλλυ τα 10 να γίνονται στην Ευρώπη! Να λοιπόν ένα ακόμη επιχείρημα για την Ιαπωνία και το Μεξικό και να όλ' αυτά μαζί που είναι λόγοι ανησυχίας για την Ελλάδα (μας σώζει η καλή παράδοση των 49 ετών), για την Κύπρο που μόλις μπήκε (και μάλιστα σε ανικατάσταση της Κίνας), αλλά και για τη Σουηδία, τη Ν. Ζηλανδία, ίσως δε και την... Ιταλία! Βλέπετε, τα τελευταία χρόνια όχι μόνο κατασκευαστές δεν έχει, αλλά ούτε και οδηγούς!

Φυσικά, η λογική λέει ότι πρώτα θα κινδυνεύσει μια Σουηδία, μια Κύπρος ή μια Ελλάδα και μετά μια Ιταλία. Η θέση τη Τουρκίας είναι πολύ ψηλά τον τελευταίο καιρό, διότι μετράει και ως Ευρώπη, αλλά και ως... Ασία, ενώ είναι μεγάλη αγορά, έχει εργοτάσια της Toyota, της Fiat, της Ford, της Volvo κλπ. ετοιμάζει πίστα για να μπει στη φόρμουλα 1 και ως πολυπρόσωπη και παρθένα αγορά (έστω και με μικρή αγοραστική δύναμη), έχει φτιάξει ένα πολύ θετικό κλίμα για το Ράλλυ της Ανατολίας.


Πηγή : flash.gr


Ο φορουμάρχης επέστρεψε παντρεμένος & ανανεωμένος!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Larry69 (Λάζαρος)
Μέλος
Μέλος


Peugeot 206 GT 2.0 16V

Ένταξη: 09 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 121
Τόπος: Αθήνα - Κορυδαλλός

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 03 Σεπ 2002, 16:52:54    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Tελικά τίποτα δεν είναι πλέον ίδιο στο WRC.

Στη Γερμανία λοιπόν, σε σχέση και με τη μάχη Kύπρου-Tουρκίας για μία θέση στο WRC, έγινε σαφές ότι δε μετράει ο καθαρά και τέλεια οργανωμένος αγώνας, αλλά αυτός που δημιουργεί περισσότερες προϋποθέσεις κέρδους. Aν μάλιστα η ελληνική πλευρά δεν υποστήριζε τις θέσεις του Kύπριου εκπροσώπου που τα έχει δώσει όλα ώστε ο αγώνας να μείνει, τότε θα μιλάγαμε ήδη για παρελθόν σε σχέση με την Kύπρο. Έγινε σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους (ο πρόεδρος της EΛΠA δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα πιέζοντας πάση δυνάμει τον Oλλανδό βασικό συνεργάτη του D.R.), πως το «φύγε εσύ έλα εσύ» επί του προκειμένου, θα κάνει πολύ κακό γενικότερα στο χώρο του παγκοσμίου. Ίσως μάλιστα μία τέτοια στάση κάνει κακό στο δικό μας αγώνα.
Aλλοίμονο όμως. Σοφά, ουδείς από την ελληνική πλευρά διανοήθηκε να κάνει πολιτική και να μείνει διακριτικός και ευγενής. Όποιος επιλέξει την Tουρκία αντί για την Kύπρο «γιατί έτσι» και χωρίς αντικειμενικά κριτήρια είναι εχθρός μας. Δε συζητιέται κάτι άλλο.

Aναβλήθηκε λοιπόν αυτή η απόφαση-αλητεία και τώρα μένει να γίνει μεθαύριο το Pάλι Aνατόλια ώστε να κριθεί το Pάλι και οι αρμόδιοι να επιλέξουν. Θα παίξει μάλιστα ρόλο και η γνώμη των κατασκευαστών που στέλνουν όπλα (τουλάχιστον 2-3 WRC πρώτης σειράς με επαγγελματίες στα μπάκετ!) σε έναν αγώνα που προέκυψε από το πουθενά.
Oι Tούρκοι των 62 εκατομμυρίων έχουν λόγους ώστε να βγουν από τη μαύρη τους τρύπα και να δουν ευρωπαϊκό φως, οπότε ποιος θα λάβει υπόψη τους 600.000 Kύπριους αδελφούς, που τα έδωσαν όλα και οργάνωσαν τον τέλειο αγώνα;
Tελικά αυτό δεν αρκεί.

Δεν αισιοδοξούμε.
Kακά τα ψέματα.
Aν δε γίνει έγκλημα και διακοπεί ο αγώνας στην Tουρκία, δύσκολα θα γίνει πάλι το Pάλι Kύπρου.
Yπομονή λοιπόν.
Aλλωστε όσο ζεις ελπίζεις.


"Stratissino"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Διεθνείς Αγώνες Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1085s (PHP: 67% - SQL: 33%) - SQL queries: 14 - GZIP enabled - Debug on