PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Μέτρηση εισερχόμενου αέρα

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Εισαγωγή - Εξαγωγή Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
GFG (ΓΙΩΡΓΟΣ) 
Φανατικό μέλος
Φανατικό μέλος


vw passat 1.8T

Ένταξη: 24 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 372
Τόπος: ΚΑΛΑΜΑΤΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 16 Ιαν 2004, 22:04:02    Θέμα δημοσίευσης: Μέτρηση εισερχόμενου αέρα Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΤΟΠΙΚ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΟ ΚΑΠΟ. ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΠΩ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ!! ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ! ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΦΑΝΟΠΟΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ PROJECT ΜΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ ΑΝ ΕΧΩ ΣΚΕΦΤΕΙ ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΑΕΡΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΚΟΥΠΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΛΒΗΜΑ!! ΓΙ' ΑΥΤΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΤΑΝΤΑΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ Ο ΜΑΜΑ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ Η ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ; Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
STELIOS 
Moderator


Little Bastard

Ένταξη: 18 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 2664

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 17 Ιαν 2004, 12:49:01    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο αερας που τραβαει η μηχανη ειναι οσο και η χωριτικοτητα του (δηλαδη 1.4 ή 1.6 λιτρα - αναλογα πιο μοντελο εχεις) για καθε 2 περιστροφες του στροφαλου (γιατι στη μια τραβαει αερα - στην επομενη τον συμπιεζει). Δηλαδη (ενας κινητηρας 1400 κηβικα) στις 1000 στροφες το λεπτο, τραβαει 700 λιτρα ή 0.7 κηβικα μετρα το λεπτο, στις 2000 σαλ. 1400 λιτρα ή 1.4 κηβικα μετρα το λεπτο, στις 4000 σαλ. 2800 λιτρα το λεπτο και παει λεγοντας. Βεβαια αυτα ειναι στη θεωρεια, η ακριβης ποσοτητα εξαρταται απ'το χρωνισμο του/των εκκεντροφορου/ων αλλα χοντρικα μηλαμε για τετοιες ποσοτητες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 17 Ιαν 2004, 14:31:45    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

STELIOS έγραψε:
Ο αερας που τραβαει η μηχανη ειναι οσο και η χωριτικοτητα του (δηλαδη 1.4 ή 1.6 λιτρα - αναλογα πιο μοντελο εχεις) για καθε 2 περιστροφες του στροφαλου (γιατι στη μια τραβαει αερα - στην επομενη τον συμπιεζει). Δηλαδη (ενας κινητηρας 1400 κυβικα) στις 1000 στροφες το λεπτο, τραβαει 700 λιτρα ή 0.7 κυβικα μετρα το λεπτο, στις 2000 σαλ. 1400 λιτρα ή 1.4 κυβικα μετρα το λεπτο, στις 4000 σαλ. 2800 λιτρα το λεπτο και παει λεγοντας. Βεβαια αυτα ειναι στη θεωρια, η ακριβης ποσοτητα εξαρταται απ'το χρονισμο του/των εκκεντροφορου/ων αλλα χοντρικα μιλαμε για τετοιες ποσοτητες.


Απλά έχω να προσθέσω ότι, εφόσον ένα κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός, η πίεση του αέρα στην πολλαπλή εισαγωγής είναι κατώτερη της ατμοσφαιρικής. Το πόσο κατώτερη είναι εξαρτάται από το πόσο λιγότερο πατάμε το γκάζι (όσο λιγότερο το πατάμε, τόσο μικρότερη είναι και η πίεση που επικρατεί). Συνεπώς θα υπάρχει μια απόκλιση από την θεωρητική ποσότητα του αέρα, που κανονικά θα ήταν ίση με την χωρητικότητα του κάθε κυλίνδρου.
Νομίζω λοιπόν πως η εισερχόμενη ποσότητα θα είναι κατάτι μικρότερη. Βέβαια, όπως είπε και ο STELIOS, εδώ παίζουν και πολλοί άλλοι παράγοντες, με κυριότερους τον χρονισμό των εκκεντροφόρων, το βύθισμα των βαλβίδων (εισαγωγής - εξαγωγής), την διάμετρό τους, τα χαρακτηριστικά των αυλών εισαγωγής, τα χαρακτηριστικά της εξάτμισης...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
GFG (ΓΙΩΡΓΟΣ) 
Φανατικό μέλος
Φανατικό μέλος


vw passat 1.8T

Ένταξη: 24 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 372
Τόπος: ΚΑΛΑΜΑΤΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 17 Ιαν 2004, 16:36:22    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
STELIOS 
Moderator


Little Bastard

Ένταξη: 18 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 2664

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 17 Ιαν 2004, 21:26:43    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

GFG έγραψε:
ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ!

Δεν θα'χεις κανενα προβλημα. Οσο αερα χρειαζεται ο κινητηρας να παρει θα τον παρει, απλα θα τον παιρνει πιο ευκολα. Ετσι κι αλλιως ετσι δουλευει και η φιλτροχωανη μεσα στη σκουπα σου, δεν δεινει περισσοτερο αερα, απλα ο αερας μπαινει πιο ευκολα γι'αυτο και ζωντανευει το μοτερ (εχει λιγοτερη απωλεια ενεργειας).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 17 Ιαν 2004, 22:17:56    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

STELIOS έγραψε:
Δεν θα'χεις κανενα προβλημα. Οσο αερα χρειαζεται ο κινητηρας να παρει θα τον παρει, απλα θα τον παιρνει πιο ευκολα. Ετσι κι αλλιως ετσι δουλευει και η φιλτροχωανη μεσα στη σκουπα σου, δεν δεινει περισσοτερο αερα, απλα ο αερας μπαινει πιο ευκολα γι'αυτο και ζωντανευει το μοτερ (εχει λιγοτερη απωλεια ενεργειας).


Η φιλτροχοάνη (που έχει πιο ελεύθερη ροή) θα προκαλέσει μικρότερη πτώση πίεσης στην ροή του αέρα (κατ' αναλογία το ελεύθερο καζανάκι μειώνει την πτώση πίεσης που παρατηρείται στην ροή των καυσαερίων) και έτσι θα αμβλυνθεί το έλλειμα σε πλήρωση του κυλίνδρου, της οποίας η μέγιστη θεωρητική τιμή σε όγκο είναι όσο και η χωρητικότητα του κινητήρα.
Κατά συνέπεια ο κινητήρας θα εισάγει περισσότερο αέρα (οχι σπουδαίες διαφορές όμως, όπως έχει δείξει η εμπειρία)...
Ο map sensor θα "διαβάσει" την παραπάνω ποσότητα του αέρα και θα στείλει σήμα στον εγκέφαλο, ώστε αυτός να αυξήσει τον χρόνο ψεκασμού. Έτσι θα έχεις κέρδος σε ισχύ (βέβαια τα πράγματα μπορεί να μην είναι και τόσο απλά. Όλα κρίνονται στην πράξη).

Το έργο που ο κινητήρας καταναλώνει κάθε φορά για να εισάγει τον αέρα στους θαλάμους καύσης του, νομίζω ότι εξαρτάται κυρίως από το πόσο ανοικτή η κλειστή είναι η πεταλούδα του γκαζιού. Όσο περισσότερο κλειστή είναι αυτή, τόση περισσότερο έργο καταναλώνει ο κινητήρας προκειμένου να ειροφήσει τον αέρα του (και φυσικά και τόσο λιγότερος αέρας περνά μέσα). Έτσι νομίζω ότι το φίλτρο αέρος, είτε για φιλτροχοάνη πρόκειται, είτε για απλό φίλτρο, δεν επιφέρει καμιά σημαντική μεταβολή στο παραπάνω (στην μείωση της κατανάλωσης έργου από τον κινητήρα, όταν αυτός εισάγει αέρα μέσα του).

Επομένως, σύμφωνα με αυτά που έγραψα, τα οφέλη της φιλτροχοάνης φαίνονται όταν πατάς το γκάζι στο τέρμα και όχι στα μερικά πατήματα. Στα μερικά πατήματα η μισόκλειστη πεταλούδα του γκαζιού και ρίχνει πολύ την πίεση της ροής του αέρα (με αποτέλεσμα να εισέρχεται λιγότερος αέρας μέσα στους θαλάμους καύσης) και αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύσει ως αντλία που αποροφά τον αέρα (και η αντλία απαιτεί έργο για να δουλέψει).
Βέβαια οι δύο συνέπειες είναι αλληλένδετες μεταξύ τους και είναι ουσιαστικά όψεις του ίδιου νομίσματος, αφού η μια φέρνει την άλλη...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
106S16 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 14 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 13

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 18 Ιαν 2004, 12:38:49    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Παιδιά αν ''τρομπάρετε'' αέρα στην εισαγωγή θα σπάσετε το μοτέρ, καλό είναι μάλιστα να κάνετε μια τρύπα διαμέτρου 1 cm όσοι έχετε σκούπα, αυτό μου το είπε ο Χόχολης, και το είδα και στο αγωνιστικό του όπου η σκούπα ιδιοκατασκευής του έχει πολλές τρύπες σε αν βράχια ψαριού.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gavanas (Γιώργος)
Δραστήριο μέλος
Δραστήριο μέλος


206 XS 1.6 2003

Ένταξη: 24 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 219
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 18 Ιαν 2004, 14:12:03    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Φίλε μου εγώ θα σου πω κάτι που δίαβασα στο 206gti.net και έχει μια λογική.

Η σκούπα έχει στο ελεύθερο άκρο μια διατομή γύρω στα 700 τετραγωνικά εκατοστά. Η πεταλούδα άντε να έχει διατομή 40 τετραγωνικά εκατοστά. Αποτέλεσμα αυτής της στένωσης είναι να αυξάνει η ταχύτητα του αέρα που μπαίνει μέσα. Το μοτέρ τραβάει τον αέρα που χρειάζεται με μια κάποια ταχύτητα (την ταχύτητα που επιβάλει το πιστόνι). Αν βάλεις το χέρι σου στην εισαγωγή με τέρμα γκάζι θα καταλάβεις. Από την άλλη έχουμε την σκούπα στην οποία έρχεται αέρας με την ταχύτητα που κινείται το αμάξι και αυτή πολλαπλασιάζει την ταχύτητα του λόγω στένωσης. Αποτέλεσμα είναι από κάποια χλμ/ώρα και πάνω να μην τραβάει αέρα το μοτέρ, αλλά να μπαίνει με πίεση από μόνος του. Αυτό σημαίνει α) έχεις ένα στύλ light υπερπίεσης (όχι ικανή να βλάψει το μοτέρ) β) μπορείς να έχεις περισσότερο καύσιμο στο θάλαμο καύσης

Idea Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο map sensor (αισθητήρας πίεσης στην εισαγωγή) είναι αισθητήρας υποπίεσης και όχι υπερπίεσης. (Δημήτριε θέλω υποστήριξη εδώ!) Έτσι από κάποια ταχύτητα και πάνω οι τιμές που δίνει στον εγκέφαλο είναι μη αξιόπιστες. Αποτοτέλεσμα είναι το στέγνωμα που αντιλαμβάνονται όσοι έχουν σκούπα από τα 170χλμ/ώρα και πάνω.

Η άλλη άποψη λέει ότι απλώς η σκούπα δίνει περισσότερο χαμηλά παρά ψηλά αφήνοντας την αίσθηση ότι ψηλά ψοφάει.

Διαλέγεις και παίρνεις. Παντως ο ήχος θα είναι κολασμένος Twisted evil
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 18 Ιαν 2004, 17:24:43    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

gavanas έγραψε:
Φίλε μου εγώ θα σου πω κάτι που δίαβασα στο 206gti.net και έχει μια λογική.

Η σκούπα έχει στο ελεύθερο άκρο μια διατομή γύρω στα 700 τετραγωνικά εκατοστά. Η πεταλούδα άντε να έχει διατομή 40 τετραγωνικά εκατοστά. Αποτέλεσμα αυτής της στένωσης είναι να αυξάνει η ταχύτητα του αέρα που μπαίνει μέσα. Το μοτέρ τραβάει τον αέρα που χρειάζεται με μια κάποια ταχύτητα (την ταχύτητα που επιβάλει το πιστόνι). Αν βάλεις το χέρι σου στην εισαγωγή με τέρμα γκάζι θα καταλάβεις. Από την άλλη έχουμε την σκούπα στην οποία έρχεται αέρας με την ταχύτητα που κινείται το αμάξι και αυτή πολλαπλασιάζει την ταχύτητα του λόγω στένωσης. Αποτέλεσμα είναι από κάποια χλμ/ώρα και πάνω να μην τραβάει αέρα το μοτέρ, αλλά να μπαίνει με πίεση από μόνος του. Αυτό σημαίνει α) έχεις ένα στύλ light υπερπίεσης (όχι ικανή να βλάψει το μοτέρ) β) μπορείς να έχεις περισσότερο καύσιμο στο θάλαμο καύσης

Idea Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο map sensor (αισθητήρας πίεσης στην εισαγωγή) είναι αισθητήρας υποπίεσης και όχι υπερπίεσης. (Δημήτριε θέλω υποστήριξη εδώ!) Έτσι από κάποια ταχύτητα και πάνω οι τιμές που δίνει στον εγκέφαλο είναι μη αξιόπιστες. Αποτοτέλεσμα είναι το στέγνωμα που αντιλαμβάνονται όσοι έχουν σκούπα από τα 170χλμ/ώρα και πάνω.

Η άλλη άποψη λέει ότι απλώς η σκούπα δίνει περισσότερο χαμηλά παρά ψηλά αφήνοντας την αίσθηση ότι ψηλά ψοφάει.

Διαλέγεις και παίρνεις. Παντως ο ήχος θα είναι κολασμένος Twisted evil


Το μόνο που ξέρω για τον map sensor είναι ότι όταν στέλνει σήματα στον εγκέφαλο, τα οποία υπερβαίνουν κάποια τιμή (ως συνέπεια του παραπάνω αέρα), τότε ο εγκέφαλος μπαίνει σε λειτουργία "safe mode" (λέμε τώρα) και "κλειδώνει" την παροχή καυσίμου.
Το πρόβλημα αυτό το είχα πρωτοακούσει στα Punto GT, στην περίπτωση που ο επίδοξος βελτιώτής ήθελε να αυξήσει την υπερπίεση εισαγωγής πάνω από κάποια επίπεδα.

Αλλά αυτό το φαινόμενο δεν νομίζω να υπεισέρχεται στην περίπτωση μιας "αθώας" σκουπίτσας.

Νομίζω ότι το πρόβλημα του "στεγνώματος" (ή αυτής της αίσθησης τέλος πάντων) του κινητήρα στα ψηλά οφείλεται στον αποσυντονισμό την ροής του αέρα σε σχέση με την ταχύτητα που αποκτούν τότε τα έμβολα.

Το μήκος των αυλών εισαγωγής είναι έτσι υπολογισμένο, ώστε η ροή να βελτιστοποιείται σε μια περιοχή στροφών. Οι αυλοί μεταβλητού μήκους προσπαθούν να διευρύνουν αυτό το φάσμα βετιστοποίησης.

Ο κύριος παράγοντας που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι κατασκευαστές (δίνοντας αυτά τα περίεργα σχήματα στους αυλούς εισαγωγής) είναι το γεγονός ότι η ροή του αέρα δεν παρουσιάσει παντού την ίδια πίεση. Κάπου υπάρχει πύκνώμα της ροής και κάπου αραίωμα. Αυτά τα πυκνώματα κινούνται με μια ταχύτητα (ανάλογα τις στροφές του κινητήρα) πράγμα που απαιτεί μια μελέτη του σχήματος των αυλών, ώστε να αναγκάσουμε τα πυκνώματα να εισέλθουν στον θάλαμο καύσης, προτού κλείσει η βαλβίδα εισαγωγής. Κάτι τέτοιο αυξάνει την πλήρωση του κάθε κυλίνδρου.

Το ίδιο ισχύει και με το μήκος μιας εξάτμισης. Καμιά φορά οι καμπυλότητες που έχει μια σωλήνα (π.χ. το μεσαίο κομμάτι της εξάτμισης) δεν είναι τυχαίες

Το κακό είναι ότι δεν γνωρίζω και πολλά επί του θέματος και φοβάμαι μην πω καμιά βλακεία...

1)Πάντως δεν είναι τυχαίο ότι τα μονοθέσια της F1 έχουν χοάνες μεταβλητής διαμέτρου. Ο μηχανισμός που ελέγχει την διατομή της χοάνης μάλλον λαμβάνει εντολές από τον εγκέφαλο...

2)Σε λίγα χρόνια άλλωστε τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν σύστημα παλμικής υπετροφοδότησης. Αυτό τα πράγμα δεν είναι τίποτε άλλο από μια βαλβίδα (μεταβλητού χρονισμού) η οποία φράζει την ροή του αέρα, όταν η βαλβίδα εισαγωγής είναι ανοικτή! (ναι, καλά ακούσατε!). Έτσι η διαφορά πίεσης μεταξύ των δύο πλευρών της βαλβίδας (από την μια η συνεχώς αυξανόμενη υποπίεση που δημιουργεί το έμβολο κατά την κάθοδό του και από την άλλη η υπερπίεση ενός πυκνώματος αέρα) θα μεγαλώνει συνεχώς. Έτσι όταν ανοίγει αυτή η βαλβίδα (λίγο πριν φτάσει το έμβολο στο Κ.Ν.Σ.) η εισαγωγή του αέρα στον θάλαμο γίνεται με κρουστικό τρόπο, αφού οι ταχύτητες εισροής είναι υπερηχητικές. Η πλήρωση που επιτυγχάνεται είναι πολύ καλη και εκτός αυτού απουσιάζει πλήρως η υστέρηση του γκαζιού!


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
gavanas (Γιώργος)
Δραστήριο μέλος
Δραστήριο μέλος


206 XS 1.6 2003

Ένταξη: 24 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 219
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 18 Ιαν 2004, 19:48:30    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πάντως κάνε ένα πρόχειρο υπολογισμό του αέρα που τραβάει το μοτέρ, και του αέρα που συμπιέζει η σκούπα (σε πολλά χιλιόμετρα/ώρα) και θα δείς ότι είναι πολύ πιθανό να έχουμε υπερβολικό αέρα σε μεγάλες ταχύτητες, ο εγκέφαλος να μην μπορεί να δώσει αντίστοιχα βενζίνη και να καταλήγουμε με φτωχά μείγματα, ασχέτως της βελτιστοποίησης των αυλών εισαγωγής για συγκεκριμένο εύρος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 19 Ιαν 2004, 00:40:08    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

gavanas έγραψε:
Πάντως κάνε ένα πρόχειρο υπολογισμό του αέρα που τραβάει το μοτέρ, και του αέρα που συμπιέζει η σκούπα (σε πολλά χιλιόμετρα/ώρα) και θα δείς ότι είναι πολύ πιθανό να έχουμε υπερβολικό αέρα σε μεγάλες ταχύτητες, ο εγκέφαλος να μην μπορεί να δώσει αντίστοιχα βενζίνη και να καταλήγουμε με φτωχά μείγματα, ασχέτως της βελτιστοποίησης των αυλών εισαγωγής για συγκεκριμένο εύρος.


Πιθανόν να συμβαίνει και αυτό...
Δεν μπορώ να εκφέρω μια εμπεριστατωμένη άποψη. Θα το ψάξω όμως...

Νομίζω πάντως ότι η τακτική της F1 (για χοάνες μεταβλητής διατομής, ανάλογα τις στροφές) λέει πολλά. Εκεί μάλλον βρίσκεται το κλειδί της απάντησης...
Οι εγκέφαλοι των κινητήρων τους σίγουρα έχουν την δυνατότητα να αποτρέπουν το "στέγνωμα" στα ψηλά! (αλίμονο!!!)


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 19 Ιαν 2004, 08:34:53    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Με 99% βεβαιοτητα, λεω οτι δεν υπαρχουν χοανες μεταβλητης διατομης στην F1. Απ'οσο εχω δει σε 4-5 μοτερ διαφορετικων εταιριων, εχουν ενα πλακε ανοιγμα στην κορυφη που μπαινει πλακε φιλτρο (σαν αυτο που εχουμε στ'αμαξια). Ουσιαστικα σχηματιζεται ενας μικρος θαλαμος - φιλτροκουτο, που τροφοδοτειται απο τον αερα που μπαινει πανω απ'το κεφαλι του οδηγου.

Επισης η F1 δεν εχει τοση σχεση με τα αμαξια δρομου (εξαιρειται το δικο μου) γιατι ο αερας πιεζεται απο την κινηση προς τα μπρος μεσ'το φιλτροκουτι. Εχω την εντυπωση οτι "το παιξιμο" με τη διατομη δινει αλογα/ροπες αναλογα με τη μορφη που παιρνει ο αερας οταν ενα μοτερ ΡΟΥΦΑΕΙ μεσα απο οπη. Οταν αερας σπρωχνεται απο εξω προς τα μεσα καλο ειναι να μην περιοριζεται η οπη ωστε να εκμεταλλευεται πληρως ο συμπιεσμενος αερας μεσα στο φιλτροκουτι.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 19 Ιαν 2004, 14:35:45    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Alex έγραψε:
Με 99% βεβαιοτητα, λεω οτι δεν υπαρχουν χοανες μεταβλητης διατομης στην F1. Απ'οσο εχω δει σε 4-5 μοτερ διαφορετικων εταιριων, εχουν ενα πλακε ανοιγμα στην κορυφη που μπαινει πλακε φιλτρο (σαν αυτο που εχουμε στ'αμαξια). Ουσιαστικα σχηματιζεται ενας μικρος θαλαμος - φιλτροκουτο, που τροφοδοτειται απο τον αερα που μπαινει πανω απ'το κεφαλι του οδηγου.

Επισης η F1 δεν εχει τοση σχεση με τα αμαξια δρομου (εξαιρειται το δικο μου) γιατι ο αερας πιεζεται απο την κινηση προς τα μπρος μεσ'το φιλτροκουτι. Εχω την εντυπωση οτι "το παιξιμο" με τη διατομη δινει αλογα/ροπες αναλογα με τη μορφη που παιρνει ο αερας οταν ενα μοτερ ΡΟΥΦΑΕΙ μεσα απο οπη. Οταν αερας σπρωχνεται απο εξω προς τα μεσα καλο ειναι να μην περιοριζεται η οπη ωστε να εκμεταλλευεται πληρως ο συμπιεσμενος αερας μεσα στο φιλτροκουτι.


Πάντως αυτά περί μεταβλητής διατομής τα έχω διαβάσει στο R&D. Επίσης εκεί λέει ότι αυτή η τεχνολογία θα μεταφερθεί και στις μοτοσυκλέτες.

Οι μοτοσυκλέτες (τουλάχιστον οι γρήγορες) εισάγουν τον αέρα, όπως περιγράφεις. Αυτό νομίζω ότι λέγεται ατμοσφαιρικό turbo.


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 26 Ιαν 2004, 15:54:13    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Γραφικη απεικονιση του μοτερ που θα φοραει το 2004 η Φεραρι.

Το καφε πανω πανω ειναι το φιλτρο.

Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
S16 (Δημήτρης)
Μέλος
Μέλος


Peugeot 106 Rallye 1.6 16v

Ένταξη: 30 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 110
Τόπος: Αθήνα (θέλω να φύγω...)

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 27 Ιαν 2004, 00:26:06    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
Alex έγραψε:
Με 99% βεβαιοτητα, λεω οτι δεν υπαρχουν χοανες μεταβλητης διατομης στην F1. Απ'οσο εχω δει σε 4-5 μοτερ διαφορετικων εταιριων, εχουν ενα πλακε ανοιγμα στην κορυφη που μπαινει πλακε φιλτρο (σαν αυτο που εχουμε στ'αμαξια). Ουσιαστικα σχηματιζεται ενας μικρος θαλαμος - φιλτροκουτο, που τροφοδοτειται απο τον αερα που μπαινει πανω απ'το κεφαλι του οδηγου.

Επισης η F1 δεν εχει τοση σχεση με τα αμαξια δρομου (εξαιρειται το δικο μου) γιατι ο αερας πιεζεται απο την κινηση προς τα μπρος μεσ'το φιλτροκουτι. Εχω την εντυπωση οτι "το παιξιμο" με τη διατομη δινει αλογα/ροπες αναλογα με τη μορφη που παιρνει ο αερας οταν ενα μοτερ ΡΟΥΦΑΕΙ μεσα απο οπη. Οταν αερας σπρωχνεται απο εξω προς τα μεσα καλο ειναι να μην περιοριζεται η οπη ωστε να εκμεταλλευεται πληρως ο συμπιεσμενος αερας μεσα στο φιλτροκουτι.


Πάντως αυτά περί μεταβλητής διατομής τα έχω διαβάσει στο R&D. Επίσης εκεί λέει ότι αυτή η τεχνολογία θα μεταφερθεί και στις μοτοσυκλέτες.

Οι μοτοσυκλέτες (τουλάχιστον οι γρήγορες) εισάγουν τον αέρα, όπως περιγράφεις. Αυτό νομίζω ότι λέγεται ατμοσφαιρικό turbo.


Συνηθως λεγεται ram-air, αλλα εξαρταται και απο την εταιρια η ονομασια του. Wink Wink


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 27 Ιαν 2004, 14:51:38    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Alex έγραψε:
Γραφικη απεικονιση του μοτερ που θα φοραει το 2004 η Φεραρι.

Το καφε πανω πανω ειναι το φιλτρο.



Αυτή η φωτογραφία δεν φανερώνει τίποτα...
Μπορεί, σε σημείο που δεν φαίνεται, ο αέρας να περνά από μέρος με μεταβλητή διατομή


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Alex 
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)

Ένταξη: 24 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 1037
Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 27 Ιαν 2004, 22:27:23    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δηλαδη πλεον μιλαμε για κατι σαν βαλβιδες και οχι χοανες, αφου προφανως υπαρχει φιλτρο...

Εδω εχει μια φωτο του περυσινου κινητηρα της ρενο χωρις το φιλτρο ομως.. μπορεις να δεις και απο κατω..

http://saakal.pair.com/dougn/scarbs/TPICT0043.JPG

Και για διαφορες γωνιες...

http://saakal.pair.com/dougn/scarbs/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Εισαγωγή - Εξαγωγή Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,2708s (PHP: 74% - SQL: 26%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on