PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Με τι όργανο μετράμε τους εκκεντροφόρους

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
21 quadra (Παναγιώτης)
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


Peugeot 106 1.6 (8V)

Ένταξη: 13 Οκτ 2011
Δημοσιεύσεις: 93
Τόπος: Mεταμόρφωση

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 19 Οκτ 2011, 15:29:09    Θέμα δημοσίευσης: Με τι όργανο μετράμε τους εκκεντροφόρους Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Επειδή δεν έβρισκα τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων του μοτέρ μου Renault F7P και των τούρμπο μου J7R 752 και 756 καθώς και J7R 720 ατμο 12V, έφτιαξα ένα όργανο που μπορώ να μετράω διάρκεια, βύθισμα, διάρκεια στις ράμπες κλπ, γιατί αυτό τον καιρό κάνω ανακατασκευή / βελτίωση σε ένα F7P και δεν μπορούσα να βρω άκρη από πουθενά.

το μοιρoγνωμόνιο είναι βιδωμένο στον εκκεντροφόρο με την βίδα που στηρίζει το γρανάζι του ιμάντα, φέρνεις το έκκεντρο στο σημείο που θέλεις και περιστρέφεις το μοιρογνωμόνιο μέχρι να έρθει στο 0 και στην συνέχεια σφίγγεις ελαφρά την βίδα.

Όλα τα στοιχεία μπορούν να υπολογιστούν και να μετρηθούν, υπολογίζοντας βέβαια και τα διάκενα, αλλά στα μοτέρ με υδραυλικά ωστήρια δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, άρα στον υπολογισμό του εκκεντροφόρου κατά την κατασκευή του υπολογίζεται και αυτό, το έκκεντρο έχει ένα περίγραμμα επάνω στο οποίο πατάει το στέλεχος της βαλβίδας ή το κοκοράκι, εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός όλων των στοιχείων της κινηματικής της βαλβίδας και δεν έχει αλληλοεπίδραση με το υπόλοιπο valve









Λίγα λόγια για τους εκκεντροφόρους


Ο βασικός κύκλος είναι το μέρος που μετράται το διάκενο. Η ακτίνα στο έκκεντρο είναι εδώ σταθερή.





Η ράμπα του έκκεντρου είναι η περιοχή που μηδενίζεται το διάκενο και έρχεται σταθερά σε επαφή με την βαλβίδα. Η σχεδίαση της πρέπει να είναι τέτοια για να αποφεύγονται οι φθορές της βαλβίδας και του έκκεντρου.

Η κορυφή του έκκεντρου επιβραδύνει την βαλβίδα από την ταχύτητα που έχει αποκτήσει από την επαφή της με την πλευρά του έκκεντρου. Όταν η βαλβίδα μένει στιγμιαία ακίνητη βρίσκεται στο μέγιστο σημείο βυθίσματος.

Η διαδικασία αυτή γίνεται με μεγάλη ταχύτητα και σε όλους τους τύπους των εκκεντροφόρων, αυτό που αλλάζει είναι ο ρυθμός επιτάχυνσης και επιβράδυνσης της βαλβίδας ανάλογα με το προφίλ του έκκεντρου, που βρίσκονται δηλαδή οι διάφορες περιοχές, ράμπα, πλευρά, κλπ.

Συχνά έχουμε 2 εκκεντροφόρους με διάρκεια 290ο και το ίδιο βύθισμα πχ 11mm, αλλά ο ένας πηγαίνει καλύτερα από τον άλλο, ο οποίος τρώει και το σχετικό θάψιμο.
Οι κατασκευαστές στην Αμερική πρώτα και ακολούθησαν οι Ευρωπαίοι, συμφώνησαν να δίνουν και ένα άλλο βασικότατο στοιχείο σε ένα προκαθορισμένο βύθισμα 50 χιλιοστών της ίντσας ( 1.25mm ) για να καθορίζεται και η συμπεριφορά του κινητήρα.





Αυτή η επιλογή του 1.25 mm έγινε για να μην προκαλείται σύγχυση από τις ράμπες των έκκεντρων και να μετράει μόνο η διάρκεια από πλευρά σε πλευρά του έκκεντρου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mechanic (Θανασης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος



Ένταξη: 05 Ιούν 2008
Δημοσιεύσεις: 1594
Τόπος: Ελλαδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 19 Οκτ 2011, 22:06:16    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ωραια δουλεια... Cool


να σε ρωτησω κατι επ'ευκαιριας...
ο εκεντροφορος του ατμοσφαιρικου 21 2,0 (οχι του ΤΧΙ) αλλα του 8ν
τι χαρακτηριστιηκα εχει?

Μιας και δεν εχω κατσει να μετρησω (δεν εχω και το αναλογο οραγανο φυσικα) αλλα νομιζω οτι του 21Q εχει μικρο βυθισμα αλλα πρεπει να εχει καμποσες μοιρες οβερλαπ (τελιως εμπειρηκα) σχεδον 10) αλλιως ανοιγει ποιο νωρις την βαλβηδα εξαγωγης (αν δεν εχει μεγαλο οβερλαπ).

Οποτε μιας και εχεις το οργανακι μπορεις να μου πεις σε παρακαλω αν εχεις εκεντροφορο απο το 8ν ατμο,
τι χαρακτηριστηκα εχει ο εκεντροφορος του 21Q και του 21 ατμο 8ν?

ξερεις τι σκεφτομαι φυσικα... Very happy Twisted evil
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tony_l (Αντώνης)
Μέλος
Μέλος




Ένταξη: 06 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 119

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 19 Οκτ 2011, 22:24:20    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ωραία ιδέα! Να ρωτήσω και σαν άσχετος; Η διάρκεια είναι τόξο που διαγράφει ο εκκεντροφόρος απ' τη μια ράμπα μέχρι την άλλη;



...is all about balance...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
21 quadra (Παναγιώτης)
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


Peugeot 106 1.6 (8V)

Ένταξη: 13 Οκτ 2011
Δημοσιεύσεις: 93
Τόπος: Mεταμόρφωση

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 20 Οκτ 2011, 06:46:31    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Θανάση δεν έχω τον εκκεντροφόρο που λές, αλλά και οι μάλλοι δεν είναι διαθέσιμοι για μέτρημα αφού είναι επάνω στα καπάκια τους αυτή τη στιγμή.

Στα τουρμπάτα μοτέρ δεν υπάρχει μεγάλο overlap, συνήθως είναι έως και μηδενικό γιατί λόγω της πίεσης που έχει ο αέρας μπαίνοντας στον θάλαμο καύσης, αν υπήρχε μεγάλο overlap θα είχαμε μέρος του καυσίμου άκαυστο στην εξάτμιση μέσω της σάρωσξς του θαλάμου από το φρέσκο μίγμα.

Άρα η απάντηση μου στο ερώτημα σου για τον συγκεκριμένο εκκεντροφόρο είναι θεωρητική, αυτή τη στιγμή δεν έχω εκκεντροφόρους για να μετρήσω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
21 quadra (Παναγιώτης)
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


Peugeot 106 1.6 (8V)

Ένταξη: 13 Οκτ 2011
Δημοσιεύσεις: 93
Τόπος: Mεταμόρφωση

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 20 Οκτ 2011, 07:02:39    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

tony_l έγραψε:
Ωραία ιδέα! Να ρωτήσω και σαν άσχετος; Η διάρκεια είναι τόξο που διαγράφει ο εκκεντροφόρος απ' τη μια ράμπα μέχρι την άλλη;


Βασικά ναί, διάρκεια είναι η περίοδος του τόξου κατά την οποία η βαλδίβα δεν πατάει στην έδρα της, πρέπει όμως να γνωρίζουμε για κάποιον συγκεκριμένο εκκεντροφόρο αν ο κατασκευαστής του μετράει και το 1.25mm ή όχι για να έχουμε την πλήρη εικόνα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mechanic (Θανασης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος



Ένταξη: 05 Ιούν 2008
Δημοσιεύσεις: 1594
Τόπος: Ελλαδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 20 Οκτ 2011, 07:19:20    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Καλημερα και παλι,
Παναγιωτη και εγω μεχρι προτεινος ημουν "σιγουρος" οτι δεν εχει οβερλαπ,
αλλα εχω βασιμες υποψιες οτι ειτε εχουμε καμποσες μοιρες αλλα δεν εχουμε μεγαλο βυθισμα, ειτε λογω βαρειας τουρμπηνας εχουν επιλεξει να ανοιγουν νωρις την βαλβιδα εξαωγης ωστε να δινει επιπλεον ωση στα blades του στροβιλου...
Που ναι μεν ειναι εξυπνη κινηση, αλλα σε υπερτετραγωνο μοτερ με (αναλογικα) μικρη ενεργη διαδρομη δεν ξερω κατα ποσο μας δινει ευρυ φασμα αποδοσης μιας και αυτο ειναι το ζητουμενο.
Δηλαδη να του μεγαλωσω το φασμα αποδοσης, ειναι κριμα τετοιο καταπληκτικο μοτερ, (επι της ουσιας) να δουλευει 3-5...

Τεσπα φευγουμε εκτος θεματος οποτε ασε και θα τα πουμε ειτε κατ'ηδιαν ειτε σε καποιο αλλο τοπικ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
21 quadra (Παναγιώτης)
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


Peugeot 106 1.6 (8V)

Ένταξη: 13 Οκτ 2011
Δημοσιεύσεις: 93
Τόπος: Mεταμόρφωση

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 20 Οκτ 2011, 08:06:19    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Tα μοτέρ των 21 turbo / 21 turbo quadra ( J7R ) είναι υπερτετράγωνα 88Χ82, τα μοτέρ των superproduction που είχαν 650 ΗΡ ανέβαζαν 8000 σαλ, τα μοτέρ αυτά ( J7R ) είναι διβάλβιδα με 1 εκκεντροφόρο.

Στις πολιτικές μετατροπές τώρα των 250-280ΗΡ που έκαναν οι ιδιώτες σε Γαλλία / Αγγλία έβαζαν τον εκκεντροφόρο του ΤΧΙ τον 8βάλβιδο, την πεταλούδα του γκαζιού του ( 56mm από 52mm ) την σκάστρα του Fiat Turbo του πενταβάλβιδου, και ένα τσίπ της Superchips, επίσημα μόνο με το τσιπάκι ανέβαινε στα 243 άλογα, με τον εκκεντροφόρο, την πεταλούδα, την σκάστρα και το πέρναγε άνετα τα 280 με 45 κιλά ροπή.

Είναι ένα απίστευτο και πανάκριβο στην κατασκευή του μοτέρ, έχεις δεί φαντάζομαι το δέσιμο στο κάτω μέρος του μπλόκ, ούτε η BMW to V10 δεν δένει έτσι.

Αν σε αυτό το μπλόκ ταίριαζε το καπάκι του ΤΧΙ 12V (δεν ταιριάζει μόνο η αποστράγγιση του λαδιού ) θα μιλάγαμε με το καλημέρα για 400 άλογα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mechanic (Θανασης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος



Ένταξη: 05 Ιούν 2008
Δημοσιεύσεις: 1594
Τόπος: Ελλαδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 20 Οκτ 2011, 15:52:36    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

21 quadra έγραψε:
Tα μοτέρ των 21 turbo / 21 turbo quadra ( J7R ) είναι υπερτετράγωνα 88Χ82, τα μοτέρ των superproduction που είχαν 650 ΗΡ ανέβαζαν 8000 σαλ, τα μοτέρ αυτά ( J7R ) είναι διβάλβιδα με 1 εκκεντροφόρο.

Στις πολιτικές μετατροπές τώρα των 250-280ΗΡ που έκαναν οι ιδιώτες σε Γαλλία / Αγγλία έβαζαν τον εκκεντροφόρο του ΤΧΙ τον 8βάλβιδο, την πεταλούδα του γκαζιού του ( 56mm από 52mm ) την σκάστρα του Fiat Turbo του πενταβάλβιδου, και ένα τσίπ της Superchips, επίσημα μόνο με το τσιπάκι ανέβαινε στα 243 άλογα, με τον εκκεντροφόρο, την πεταλούδα, την σκάστρα και το πέρναγε άνετα τα 280 με 45 κιλά ροπή.

Είναι ένα απίστευτο και πανάκριβο στην κατασκευή του μοτέρ, έχεις δεί φαντάζομαι το δέσιμο στο κάτω μέρος του μπλόκ, ούτε η BMW to V10 δεν δένει έτσι.

Αν σε αυτό το μπλόκ ταίριαζε το καπάκι του ΤΧΙ 12V (δεν ταιριάζει μόνο η αποστράγγιση του λαδιού ) θα μιλάγαμε με το καλημέρα για 400 άλογα.



Και ομως η αξιοπιστη λυση εχει βρεθει... Twisted evil Twisted evil Twisted evil

(προκειται για ενα φοβερο μοτερ που ειναι "κριμα" να δουλευει μονο 3-5 και με 180 αλογα... μην κοιτας εχω την "κακια πεθερα" που δεν με αφηνει...)


ασε να μην βγαινουμε εδω εκτος θεματος...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1076s (PHP: 75% - SQL: 25%) - SQL queries: 19 - GZIP enabled - Debug on