PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Γιατί γερνάνε τα πλαίσια

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Sinanai (Κωστής)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Peugeot 206 1.6 (16V) GTi (2006)

Ένταξη: 10 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 5637
Τόπος: Στις "Κάπα" των παλαιών Ε.Ο.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 13 Οκτ 2011, 16:13:45    Θέμα δημοσίευσης: Γιατί γερνάνε τα πλαίσια Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Κάνω ένα copy paste, με την άδειά του, μερικών ενδιαφερόντων άρθρων του 21 Quadra απ' το 4ΤF:


Γιατί γερνάνε τα πλαίσια των αυτοκινήτων και γιατί όταν αλλάζουμε κάτι σε αυτό ( στο πλαίσιο ) συνήθως χαλάμε κάτι άλλο.

Όταν ένα πλαίσιο έχει 10+ χρόνια στην πλάτη του έχει ήδη λασκαρισμένες τις περισσότερες πόντες που συνδέουν τα επί μέρους κομμάτια της λαμαρίνας που το αποτελούν, επόμενο είναι όταν μπει μια σκληρή ανάρτηση και μια μπάρα θόλων, οι ελαστικότητες που έχουν αποκτηθεί με τα χρόνια να μεταφερθούν αλλού και μάλιστα σε εντονότερο βαθμό.

Στην περίπτωση ενός γερασμένου πλαισίου αν δέσουμε μόνο ένα μέρος του και το κάνουμε άκαμπτο, οι ελαστικότητες που υπήρχαν σε εκείνο το σημείο δεν θα εξαλειφτούν αλλά θα μεταφερθούν στο υπόλοιπο αδύνατο μέρος του πλαισίου επιβαρύνοντας το περισσότερο από πριν που το χαλάρωμα ήταν απλωμένο και μοιρασμένο σε όλο το πλαίσιο.

Ένα χαλαρό πλαίσιο, παλαιό ή καινούργιο δεν έχει σημασία, σε μια γρήγορη στροφή θα φορτιστεί ασύμμετρα και θα στρεβλώσει, θα κουρδιστεί το πλαίσιο στα σημεία της φόρτισης του σε διαφορετικό βαθμό από την ανάρτηση του, και όταν βγει από τη στροφή η ανάρτηση θα επανέλθει στη θέση της με διαφορετικό όμως ρυθμό από ότι θα επανέλθει το πλαίσιο από τη στρέβλωση του, η διαφορά των δυνάμεων ( η διαφορετική συχνότητα ) που θα υπάρξει μεταξύ της επαναφοράς του πλαισίου από την επαναφορά της ανάρτησης βγάζει το αυτοκίνητο από την τροχιά του, γιατί το φορτισμένο πλαίσιο λειτουργεί σαν ελατήριο που ελευθερώθηκε.

Άρα δεν μιλάμε πια για κράτημα και για ποιότητα αναρτήσεων και ελαστικών μόνο, αλλά μιλάμε για συνεργασία της ανάρτησης με το πλαίσιο ώστε τα ελαστικά στοιχεία του πλαισίου και της ανάρτησης αλλά και η συμπεριφορά / παραμόρφωση των ελαστικών να ενυπάρχουν αρμονικά και να φορτίζονται / αποφορτίζονται με την ίδια συχνότητα, πράγμα καθόλου εύκολο ούτε στα καθημερινά αυτοκίνητα, ούτε και στα αγωνιστικά, τον λόγο πάντα τον έχουν οι ειδικοί, οι πραγματικοί όμως, όσοι έχουν ακουμπήσει τα χέρια τους και έχουν μελετήσει το αντικείμενο τους.

Όταν λοιπόν μεταβάλουμε τα στοιχεία αυτά, δέσιμο καρότσας, αλλαγή ελαστικών σε άλλη διάσταση, μεγαλύτερες οι φαρδύτερες ζάντες, άλλα ελατήρια και αμορτισέρ, διαταράσσουμε την πολυπόθητη ισορροπία του κατασκευαστή και αν μας κάτσει έχει καλώς, απλά έτυχε, αν δεν μας κάτσει μαζεύουμε λεφτά για να ξαναδοκιμάσουμε ότι μας κατέβει στο κεφάλι ή ότι ακούμε ή διαβάζουμε τριγύρω, το σίγουρο είναι ότι μεταβάλλοντας την ισορροπία που με κόπο έδωσε στο αμάξι μας ο κατασκευαστής, κάπου ίσως κερδίσουμε κάτι, αλλά σίγουρα κάτι άλλο θα θυσιάσουμε, άνεση, κράτημα, θόρυβο, κοπάνημα, κλπ.

Στα νέα πλαίσια ( αυτοκίνητα τελευταίας 5-8ετίας ) που έχουν συνολικά περισσότερες πόντες, ( θα έχετε παρατηρήσει όταν παρουσιάζεται ένα νέο μοντέλο να γίνεται και αναφορά στην στρεπτική του ακαμψία σε σχέση με το απελθόν μοντέλο, και μόνο η αύξηση σε αριθμό στις πόντες του αμαξώματος είναι αρκετές για να μεγαλώσει η ακαμψία του πλαισίου ) όπως επίσης ορισμένα μέρη της καρότσας έχουν λαμαρίνες από ατσάλι υψηλής αντοχής, η συνολική ακαμψία του αμαξώματος είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από τα πλαίσια της περασμένης 10-15ετίας, αν λοιπόν κλειδωθούν οι θόλοι με μπάρες δεν θα υπάρξουν τριγμοί ούτε μετά από πολλά χρόνια και για πολλές δεκάδες χιλιάδες χλμ, γιατί εκτός από τα περισσότερα εργοστασιακά δεσίματα που υπάρχουν στα νέα αυτοκίνητα, δεν θα προλάβει να χαλαρώσει η καρότσα και θα παραμείνει φρέσκια για χρόνια.

Τώρα αν με την τοποθέτηση της ή των μπαρών το αμάξωμα αλλάξει χαρακτήρα και γίνει πιο απόλυτο, με απλά Ελληνικά θα πω ότι το αμάξωμα αυτό ήταν χαλαρό από κατασκευής του και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα άρχιζε να τρίζει αν δεν έτριζε ήδη.

Σε ένα καινούργιο στιβαρό αμάξωμα δεν πρέπει να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό του ότι άλλαξε συμπεριφορά, απλά οι μπάρες θα βοηθήσουν να παραμείνει σε αυτή την καλή κατάσταση για πολλά περισσότερα χρόνια. Στην αγορά aftermarket υπάρχουν για αρκετά μοντέλα εκτός από μπάρες θόλων, μπάρες ψαλιδιών, μπάρες για τα ράμφη, μισά ή ολόκληρα κλουβιά που βιδώνουν στην καρότσα, και πάει λέγοντας.

Τα πλαίσια που αμέσως αλλάζουν τη συμπεριφορά τους με τις μπάρες, είναι γιατί αλλάζει η ενδοτικότητα του πλαισίου τους και δεν συνεργάζεται με την ενδοτικότητα των αναρτήσεων του, σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται να μαλακώσει λίγο η ανάρτηση ώστε να έρθει πάλι σε αρμονία η συχνότητα συντονισμού του αμαξώματος με την ανάρτηση και το κέρδος θα είναι η επιπλέον στιβαρότητα και η διάρκεια της καρότσας σε βάθος χρόνου.

Ένα αυτοκίνητο αποτελείται από δεκάδες υποσυστήματα όλα εναρμονισμένα από το εργοστάσιο στον μέγιστο βαθμό που τους επιτρέπει η κλάση του, το κόστος του, η φιλοσοφία κατασκευής και η χρήση του. Η παραμικρή αλλαγή στα δομικά του στοιχεία, και δη σε αυτά που σχετίζονται με την ασφάλεια, απαιτεί έρευνα, πολλές δοκιμές, και αρκετό χρόνο.

Στα καθημερινά αυτοκίνητα ενυπάρχουν οι περισσότεροι συμβιβασμοί που έχει επιτύχει ποτέ ο άνθρωπος σε βιομηχανικό προϊόν, δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο, όλα είναι υπό αίρεση και οι κατασκευαστές προσπαθούν σκληρά για να παρουσιάζουν μοντέλα που να κάνουν καλά τα πάντα, πράγμα από δύσκολο έως αδύνατο, σήμερα είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι η προετοιμασία ενός μέσου αυτοκινήτου, απαιτεί πολλαπλάσια κεφάλαια από ότι ένα καθαρά αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Για τους κατασκευαστές η κατάσταση γίνεται καλύτερη και οι αναγκαίοι συμβιβασμοί είναι πολύ λιγότεροι όταν τα αυτοκίνητα είναι καθαρά αγωνιστικές κατασκευές, γιατί τότε είναι ξεκάθαρος ο δρόμος που πρέπει να ακολουθηθεί μιας και το κόστος δεν αποτελεί βασική παράμετρο του όλου εγχειρήματος.


---------------------------------------------------------------------------

"Σαχλαμαρο/ανουσια ποστ" που τυχον γινουν σε αυτο το τοπικ θα διαγραφονται επιτοπου.

Εκ της MOD Team



Σβέλτα, μαντόνα, μανιβέλα
φρένο, στραπάτσο, καραμπόλα
μόδα, καβάλα, ντόλτσε βίτα
τρόμπα, φιγούρα, σαχλαμάρα κι άρπα-κόλλα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,103s (PHP: 70% - SQL: 30%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on