PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Μέτρηση Λόγου Συμπίεσης (ΤU3JF2)

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Φτιάξε το μόνος σου Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gourtz (Gourtz Sound)
Μέλος
Μέλος


peugeot 206 1.6 (8v) turbo

Ένταξη: 15 Ιαν 2009
Δημοσιεύσεις: 154
Τόπος: ATHENS & PIRAEUS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Ιούλ 2011, 12:12:39    Θέμα δημοσίευσης: Μέτρηση Λόγου Συμπίεσης (ΤU3JF2) Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Do It Yourself:

Μέτρηση Λόγου Συμπίεσης (ΤU3JF2)



Με αφορμή την προετοιμασία του μοτέρ μου, παραθέτω ένα DIY για την μέτρηση του λόγου συμπίεσης στον κινητήρα του xsi.

Συγκεκριμένα, μετά το πλάνισμα καπακιού και μπλοκ στο ρεκτιφιέ, ήθελα να τσεκάρω ότι ο λόγος συμπίεσης δεν ξεπέρασε το 10,8:1 όπως είχα ζητήσει (ο εργοστασιακός είναι 9,9:1).

Οι περισσότεροι από μας βέβαια μπορεί να μην μπουν ποτέ σε αυτή την διαδικασία,
αλλά δεν παύει να έχει ...εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον.



Υλικά-Εργαλεία:

Οινόπνευμα φωτιστικό
Σύριγγα
Παχύμετρο




Το ..θεωρητικό υπόβαθρο

Ο λόγος συμπίεσης ορίζεται ως RV=(V+v)/v

όπου V είναι ο κυλινδρισμός και v o διαθέσιμος όγκος του θαλάμου καύσης πάνω από το πιστόνι, όταν το τελευταίο είναι στο ΑΝΣ.

Ο υπολογισμός του V είναι εύκολος:

V=[3,14x(διαδρομή)x(διάμετρος)^2]/4=

=3,14x77x75^2/4=340003mm^3

Διαιρώντας δια 1000 για την μετατροπή σε cc, έχουμε

V=340cc


Ο υπολογισμός του v γίνεται ως εξής:

v=vc + vj + vd - vp, όπου

vc o όγκος του θαλάμου καύσης στο καπάκι
vj ο όγκος που περιβάλει η φλάντζα
vd ο όγκος που μένει ελεύθερος από το πιστόνι ως την κορυφή του μπλοκ
vp ο όγκος του θόλου του πιστονιού (σε επίπεδα πιστόνια, αυτός ο υπολογισμός παραλείπεται)


Λόγω της μορφής του θαλάμου καύσης, ο όγκος του πρέπει να μετρηθεί με κάποιο υγρό, ενώ οι υπόλοιποι όγκοι της εξίσωσης προκύπτουν ευκολότερα με κάποιες μετρήσεις και υπολογισμούς.



Υπολογισμός vc

Τοποθετούμε το καπάκι σε μία επίπεδη επιφάνεια και με την σύριγγα, γεμίζουμε με φωτιστικο οινόπνευμα τον θάλαμο καύσης.
Απαιτείται κάποια προσοχή, ώστε να μην ξεχειλίσει το υγρό ή υπερβεί το επίπεδο του καπακιού, αλλοιώνοντας έτσι την μέτρηση.







Αποτέλεσμα:

vc=31cc




Υπολογισμός vj

Μετράμε την διάμετρο του κυλίνδρου της φλάντζας (διάμετρος 76mm, ύψος 1mm) και υπολογίζουμε τον όγκο που περιβάλλει:





vj=V=[3,14x(1mm)x(76mm)^2]/4=4534mm^3 άρα vj=4,53cc




Υπολογισμός vd

Με το πιστόνι στο ΑΝΣ, μετράμε το ύψος που υπολείπεται μέχρι την κορυφή του μπλοκ. Όπως φαίνεται και στην επόμενη φωτογραφία, είναι πολύ μικρό, συγκεκριμένα 0,95mm.

vd=V=[3,14x(0.95mm)x(75mm)^2]/4=4194mm^3 άρα vd=4,19cc




Υπολογισμός vp

Στο τελευταίο βήμα, πρέπει να υπολογίσουμε τον όγκο του θόλου του πιστονιού (και να τον αφαιρέσουμε από τον συνολικο όγκο του θαλάμου καύσης).

Αυτό μπορεί να γίνει με ογκομέτρηση με υγρό (αφού στεγανοποιήσουμε με γράσσο περιμετρικά το πιστόνι.

Λόγω όμως της μορφής του θόλου - συγκεκριμένα πρόκειται για έναν κομμένο
κώνο - μπορούμε να υπολογίσουμε τον όγκο μετρώντας απλώς τρεις διαστάσεις του: την μεγάλη βάση vM (43,7mm), την μικρή βάση vm (35,85mm) και το ύψος του h (3,9mm).







Τις εισάγουμε στον τύπο

vp=[3,14xh/12][vM^2 + vMxvm + Vm^2]=

=[3,14x(3,9mm)/12][(43,7mm)^2 + 43,7mmx35,85mm + (35,85mm)^2]=4859mm^3 άρα

vp=4,86cc


Άρα ο συνολικός όγκος του θαλάμου καύσης στο ΑΝΣ θα είναι:

v=vc + vj + vd - vp=31 + 4,53 + 4,19 - 4,86=34,86cc

Kαι τελικά, ο λόγος συμπίεσης θα είναι


RV=(V+v)/v=(340+34,86)/34,86=>

=> RV=10,75:1


Λαμβάνοντας υπ' όψη και κάποιο ποσοστό σφάλματος των μετρήσεων (που έγιναν με πιο ακριβές, ψηφιακό παχύμετρο και όχι το εικονιζόμενο στις φωτογραφίες) ο πραγματικός λόγος συμπίεσης δεν απέχει πολύ από το παραπάνω νούμερο.

Μπορούμε δηλαδή να πούμε ότι κυμαίνεται "γύρω" από το 10,75:1 που βρήκαμε.


Συνεπώς, ο τεχνικός στο ρεκτιφιέ "Ευρώπη" έκανε καλά την δουλειά του όταν του ζήτησα να μην ξεπεράσει το 10,8:1 στον λόγο συμπίεσης.


Κλείνοντας, να πω ότι όταν δεν έχουμε ακριβή στοιχεία, είναι καλό να το ψάχνουμε και μόνοι μας. Είτε είναι ο λόγος συμπίεσης ενός αγνώστου μοτέρ, είτε ο κυλινδρισμός του, είτε το βύθισμα
του νέου μας εκκεντροφόρου.
Μπορεί να μας γλιτώσει από πολύ ταλαιπωρία στο μέλλον!


πηγη www.106sportclub.gr


206 και το intercooler na koitaei apilitika to thyma toy......
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Φτιάξε το μόνος σου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,131s (PHP: 56% - SQL: 44%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on