PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Ερώτηση προς τον Μίλτο...

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 06 Αύγ 2003, 17:13:58    Θέμα δημοσίευσης: Ερώτηση προς τον Μίλτο... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μίλτο (και όλοι οι άλλοι...) όταν πήγα για service το αυτοκίνητό μου σε ένα δικό μου μηχανικό, του πήγα εκεί και τα λιπαντικά της total, τα οποία αγόρασα μέσω του club.
Μόλις τα είδε αυτός μου αντιπρότεινε κάτι άλλα συνθετικά λιπαντικά που είχε (επίσης 5w-40). Αυτά λέγονταν Bravo (λες να ονομάζονται έτσι επειδή εννoούν μπράβο μαλ...κα που τα αγόρασες Laughing ). Ενώ λοιπόν του είπα ότι προτιμώ τα total, πήρα ένα δοχείο από εκείνα τα λιπαντικά και συνέκρινα τις προδιαγραφές τους με αυτές των λιπαντικών total. Το θέμα όμως είναι ότι δεν καταλαβαίνω τους κωδικούς και τις συντομογραφίες που υποδηλώνουν τις προδιαγραφές

Θα ήθελα, αν μπορείς, να μας τα εξηγήσεις...
Ιδού τα δεδομένα:

Total (5w-40) : VW 502,00/505,00 - MB 229,3 - ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF (full synthetic)
Bravo (5w-40) : VW 500,00/505,00 - MB 226,5 - CCMC G5/PD2 - API SH/CD (full synthetic)

Επίσης είδα και τις προδιαγραφές των ημισυνθετικών λιπαντικών Bravo (10w-40) οι οποίες είναι :
VW 500.00/505,00 - MB 229,1 - ACEA A3/B3 - API SL/CF (semi-synthetic)

Χώρα κατασκευής : Βέλγιο


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 07 Αύγ 2003, 03:19:10    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τα δεδομένα που αναγράφουν τα δοχεία αφορούν τις προκαθορισμένες προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν. Οι προδιαγραφές που πρωτίστως μας ενδιαφέρουν είναι οι ΑΡΙ που είναι αμερικάνικες και οι ACEA που είναι ευρωπαϊκές.
VW είναι προδιαγραφές της VW και MB είναι οι προδιαγραφές της Mercedes Benz και συνήθως όσο μεγαλύτερά τα νούμερα τόσο πιο πρόσφατα καθορισμένες προδιαγραφές καλύπτουν.
Στα Total αναφέρουν επίσης και Approved by PSA, στα ELF αναφέρουν by Renault κλπ. Αυτά σημαίνουν ότι τα λάδια έχουν τεσταριστεί και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτουν κάποιοι συγκεκριμένοι κατασκευαστές και που για μας σημαίνει από πολλά έως τίποτα. Το ότι κάποιο λιπαντικό αναφέρει ότι καλύπτει τις προδιαγραφές της PSA δεν σημαίνει πώς δεν τις καλύπτουν και άλλα λιπαντικά που σε πολλές περιπτώσεις είναι και λογικό να τις υπερκαλύπτουν.

Εμείς στεκόμαστε στις προδιαγραφές API και ACEA.

API = American Petroleum Institute
Η προδιαγραφή για τους βενζινοκινητήρες χρησιμοποιεί το διακριτικό S και για τους πετρελαιοκινητήρες το C. Και οι δύο προδιαγραφές ξεκίνησαν με δεύτερο γράμμα το Α. Δηλαδή τα πρώτα λιπαντικά κάλυπταν την προδιαγραφή SA για βενζίνη και CA για πετρέλαιο. Κάθε φορά που έβγαινε μία καινούρια προδιαγραφή ανέβαινε το δεύτερο γράμμα κατά ένα. Δηλαδή, SA,SB,SC,SD....SH,SI,SJ, SK και SL που είναι η τελευταία προδιαγραφή για τους βενζινοκινητήρες σήμερα (oι SI και SK αφορούν μόνο λιπαντικά για χρήση σε στρατιωτικά οχήματα). Για τους πετρελαιοκινητήρες πρέπει να έχει φτάσει σήμερα στην προδιαγραφή CH. Οι αμερικάνικες προδιαγραφές έχουν σχέση περισσότερο με το πόσο ικανά είναι τα λιπαντικά να ανταπεξέρχονται σε δύσκολες συνθήκες ώστε να αποφεύγονται ανεπιθύμητες καταστάσεις όπως κακός καθαρισμός κινητήρα, δημιουργία λάσπης στο κάρτερ, οξείδωση, πρόωρη εξάτμιση κλπ

ACEA = Association des Constructeurs Européens d' Automobiles
Aποτελείται από τους παρακάτω 13 κατασκευαστές αυτοκινήτων:
BMW AG
DAF TRUCKS NV
DAIMLERCHRYSLER AG
FIAT AUTO SPΑ
FORD OF EUROPE INC
GENERAL MOTORS EUROPE AG
MAN NUTZFAHRZEUGE AG
Dr. Ing. h.c.F. PORSCHE AG
PSA PEUGEOT CITROEN
RENAULT SA
SCANIA AB
VOLKSWAGEN AG
AB VOLVO

H ACEA ακολουθεί άλλη φιλοσοφία στον χαρακτηρισμό των προδιαγραφών. Η προδιαγραφή για τους βεζνινοκινητήρες χρησιμοποιεί το διακριτικό Α και για τους πετρελαιοκινητήρες το Β.
Ξεκινάει με την προδιαγραφή 1 που αφορά λιπαντικό κινητήρες χαμηλής απόδοσης και για χρήση πόλης που σήμερα χρησιμοποιείται κυρίως για χαμηλού ιξώδους λιπαντικά που βοηθούν και στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Συνεχίζει με την προδιαγραφή 2 που αφορά λιπαντικά ανθεκτικά στην απαιτητική χρήση και φτάνει στην προδιαγραφή 3 που αφορά λιπαντικά που προορίζονται για πολύ σκληρή χρήση και υπό πολύ αντίξοες συνθήκες. Σήμερα έχουν βγει 30άρια λιπαντικά από ορισμένους κατασκευαστές (πχ Total, ELF και σχεδόν όλες οι αμερικάνικες) που καλύπτουν την προδιαγραφή Α1 μαζί με την Α3. Αυτή η διπλή προδιαγραφή συναντάται και ως Α5.
Για τους πετρελαιοκινητήρες η προδιαγραφή σήμερα έχει φτάσει στην Β4.

Η ACEA παλαιότερα λεγόταν CCMC και είχε φτάσει μέχρι την προδιαγραφή G5 για τις βενζίνες και PD2 για τα πετρέλαια, αλλά σήμερα αυτές οι προδιαγραφές έχουν καταργηθεί.

Όπως καταλαβαίνεις Δημήτριε το λιπαντικό 5W40 της Bravo καλύπτει παλιές προδιαγραφές που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κινητήρα σου 1.6 16V που θέλει τουλάχιστον την προδιαγραφή SJ ή Α3 που την τελευταία ούτε που την αναγράφει γιατί δεν καλύπτει την ACEA. Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε παλιό στοκ 5W40 που δεν έχει πουληθεί ακόμη. Γι αυτό και το Bravo 10W40 βλέπεις ότι πληρεί τις προδιαγραφές μας.

Όπως θα προσέξεις τα ημισυνθετικά λιπαντικά καλύπτουν άνετα όλες τις προδιαγραφές που καλύπτουν και τα πλήρως συνθετικά.
Συμπερασματικά, σε καμία περίπτωση οι προδιαγραφές API και ACEA δεν υποδηλώνουν την ποιότητα που κρύβεται στην χημική σύνθεση του λιπαντικού και που μόνο στα αναλυτικά Data Sheet του κάθε κατασκευαστή (που τα έχουν και οι εισαγωγείς) μπορούμε να διαβάσουμε.
Αλλιώς αφηνόμαστε στην κρίση μας και στην αίσθηση του κινητήρα όπως την καταλαβαίνουμε πίσω από το τιμόνι.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 07 Αύγ 2003, 12:13:12    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μπορώ να πω ότι με κάλυψες πλήρως... Wink Wink
Ευτυχώς για να μπορώ να αποφεύγω τις κακοτοπιές...

Δεν σου κρύβω ότι μπήκα στον πειρασμό να δοκιμάσω τα Bravo...Όχι ότι θα ερχόταν η καταστροφή έτσι και τα δοκίμαζα, αλλά τώρα νιώθω ότι απέφυγα ένα λάθος...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1062s (PHP: 62% - SQL: 38%) - SQL queries: 13 - GZIP enabled - Debug on