Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
kavaliotis (Μάκης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 307 cc 1.6
Ένταξη: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 487 Τόπος: Καβάλα - Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 15:36:24 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
XASOS έγραψε: | επίσης όταν αφήνουμε το γκάζι τότε αν βάλουμε νεκρά το αμάξι καταναλώνει βενζίνη ενώ αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο ώστε η μηχανή να δουλεύει πάνω από τις περίπου 1500 στροφές και να κόβει με τον κινητήρα η κατανάλωση γίνεται μηδενική......... |
Ε???? Δηλαδη με νεκρα ξοδευεις και με ταχυτητα μεσα δεν ξοδευεις? Εισαι σιγουρος? Μαλλον αντιθετα τα εννοεις... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 17:20:23 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kavaliotis έγραψε: | XASOS έγραψε: | επίσης όταν αφήνουμε το γκάζι τότε αν βάλουμε νεκρά το αμάξι καταναλώνει βενζίνη ενώ αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο ώστε η μηχανή να δουλεύει πάνω από τις περίπου 1500 στροφές και να κόβει με τον κινητήρα η κατανάλωση γίνεται μηδενική......... |
Ε???? Δηλαδη με νεκρα ξοδευεις και με ταχυτητα μεσα δεν ξοδευεις? Εισαι σιγουρος? Μαλλον αντιθετα τα εννοεις... |
Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
Στην περίπτωση που περιγράφει ο Xasos ο εγκέφαλος του κινητήρα κόβει τελείως την παροχή καυσίμου σε αυτόν (είναι το λεγόμενο "cut off"). Αυτό γίνεται για να προστατευθεί ο καταλύτης. Έτσι η κατανάλωση είναι μηδενική...Συνεπώς το αυτοκίνητό (μέσω της συνιστώσας του βάρους του) περιστρέφει το κινητήρα, αντί αυτός να κινεί το αυτοκίνητο...
Το φρενάρισμα που αισθανόμαστε στην κατηφόρα έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται κυρίως από τις έντονες ροικές απώλειες που παρουσιάζει η τελείως κλειστή πεταλούδα του γκαζιού. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αναγκάζεται να λειτουργεί σαν αντλία, προσπαθώντας να αναρροφήσει τον αέρα μέσα στους κυλίνδρους του. Αυτό συμβαίνει και κάθε φορά που πατάμε μερικώς το γκάζι (όχι στον ίδιο βαθμό βέβαια).
Για τον λόγο αυτόν θέλουν όλοι οι κατασκευαστές να την καταργήσουν μέσω συστημάτων κάυσης πτωχού μείγματος, άμεσου ψεκασμού, ή συστημάτων μεταβλητής βύθισης βαλβιδών (εννοείται ότι η κατάργηση της πεταλούδας δεν είναι ο μόνος λόγος επιστράτευσής των προαναφερθέντων συστημάτων. Υπάρχουν και άλλα μείζονος σημασίας θέματα που καθιστούν σχεδόν επιτακτική την υιοθέτησή τους).
Στα ταξί που κινούνται με κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού, οι οποίοι δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού), το φαινόμενο αυτό (το φρενάρισμα με τον κινητήρα) εμφανίζεται πολύ αμυδρά...
Για τον λόγο αυτόν πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι στο ταξίδι πρέπει να έχεις χαμηλές στροφές στον κινητήρα (για χαμηλή κατανάλωση), τέρμα γκάζι (για ελαχιστοποίηση των απωλειών που δημιουργεί η πεταλούδα), και πολύ μακρυά τελική σχέση μετάδοσης (για να μπορέσεις με 1500 rpm να κινείσαι με 160 km/h). Οποιοσδήποτε κίνδυνος για μπούκωμα, ή οτιδήποτε τέτοιο, αποσοβείται από τους "έξυπνους" ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των σύγχρονων κινητήρων...
Όσοι σπεύσουν πουν ότι έτσι "γονατίζεις" τον κινητήρα, έχω να τους απαντήσω ότι υπ' αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας είναι απαλλαγμένος, κατά ένα μεγάλο βαθμό, από τα αδρανειακά φορτία (περιστροφικά - παλινδρομικά), αφού αυτά αυξάνουν με το τετράγωνο της ταχύτητας (αυτή η ατάκα είναι δανεισμένη από τον Ntino ) και ταλαιπωρούν τον κινητήρα και το λιπαντικό...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Κυρ 07 Σεπ 2003, 23:19:10, 9 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
SnakeMJK (Ζήσης) Άντε γεια !!!
Renault Clio 1.5 (8V) Dynamic (2015)
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 5108 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 17:21:20 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
με άλλα λόγια ηλεκτρονικό γκάζι
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 20:15:45 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: | Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
|
Κι ο Δημήτριος καλά τα λέει!!!! ποαρεπιπτόντως και μένα δημήτρη με λένε!!!! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 22:20:23 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
XASOS έγραψε: | παρεπιπτόντως και μένα Δημήτρη με λένε!!!! |
Γιατί δεν καταχωρείς το όνομά σου στο προφίλ σου, ώστε αυτό να αναγράφεται δίπλα στο nickname σου;
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kavaliotis (Μάκης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 307 cc 1.6
Ένταξη: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 487 Τόπος: Καβάλα - Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 23:32:30 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: | Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
Στην περίπτωση που περιγράφει ο Xasos ο εγκέφαλος του κινητήρα κόβει τελείως την παροχή καυσίμου σε αυτόν (είναι το λεγόμενο "cut off"). Αυτό γίνεται για να προστατευθεί ο καταλύτης. Έτσι η κατανάλωση είναι μηδενική...Συνεπώς το αυτοκίνητό (μέσω της συνιστώσας του βάρους του) περιστρέφει το κινητήρα, αντί αυτός να κινεί το αυτοκίνητο... |
Δηλαδη μου λετε οτι συμφερει στην κατηφορα να εχω ταχυτητα (πχ 2α ή 3η) επειδη δεν θα ξοδευει καθολου (θα φρεναρει τον κινητηρα) αντι για νεκρα που θα ξοδευει? Και αυτο συμβαινει σε ολα τα αυτοκινητα? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Alex Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XT (1999)
Ένταξη: 24 Ιούλ 2002 Δημοσιεύσεις: 1037 Τόπος: Αθήνα - Μαρούσι
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 23:45:37 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Βασικα ετσι ειναι. Καλυτερα με ταχυτητα μεσα παρα χωρις. Το καυσιμο "επαρνερχεται" για να μη σβησει ο κινητηρας γυρω στις 1500 rpm |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 08 Σεπ 2003, 13:30:31 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
kavaliotis έγραψε: | Δηλαδη μου λετε οτι συμφερει στην κατηφορα να εχω ταχυτητα (πχ 2α ή 3η) επειδη δεν θα ξοδευει καθολου (θα φρεναρει τον κινητηρα) αντι για νεκρα που θα ξοδευει? Και αυτο συμβαινει σε ολα τα αυτοκινητα? |
ΝΑΙ!!!
(απλά στα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα χωρίς πεταλούδα γκαζιού, δεν αισθάνεσαι έντονο φρενάρισμα στην κατηφόρα, όταν αφήσεις το γκάζι)...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
XASOS Νέος χρήστης
ΒMW 525
Ένταξη: 10 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 86
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 08 Σεπ 2003, 19:53:24 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: |
Γιατί δεν καταχωρείς το όνομά σου στο προφίλ σου, ώστε αυτό να αναγράφεται δίπλα στο nickname σου; |
Λεσ ε?!!! καλά! θα το κάνω!!! απλα δεν το έχω ψαξει πως γίνεται! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ntinos Τρελλαμένο μέλος
Saxo Vts-206 QUIKSILVER
Ένταξη: 14 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 417
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 09 Σεπ 2003, 14:33:41 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: | kavaliotis έγραψε: | XASOS έγραψε: | επίσης όταν αφήνουμε το γκάζι τότε αν βάλουμε νεκρά το αμάξι καταναλώνει βενζίνη ενώ αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο ώστε η μηχανή να δουλεύει πάνω από τις περίπου 1500 στροφές και να κόβει με τον κινητήρα η κατανάλωση γίνεται μηδενική......... |
Ε???? Δηλαδη με νεκρα ξοδευεις και με ταχυτητα μεσα δεν ξοδευεις? Εισαι σιγουρος? Μαλλον αντιθετα τα εννοεις... |
Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
Στην περίπτωση που περιγράφει ο Xasos ο εγκέφαλος του κινητήρα κόβει τελείως την παροχή καυσίμου σε αυτόν (είναι το λεγόμενο "cut off"). Αυτό γίνεται για να προστατευθεί ο καταλύτης. Έτσι η κατανάλωση είναι μηδενική...Συνεπώς το αυτοκίνητό (μέσω της συνιστώσας του βάρους του) περιστρέφει το κινητήρα, αντί αυτός να κινεί το αυτοκίνητο...
Το φρενάρισμα που αισθανόμαστε στην κατηφόρα έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται κυρίως από τις έντονες ροικές απώλειες που παρουσιάζει η τελείως κλειστή πεταλούδα του γκαζιού. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αναγκάζεται να λειτουργεί σαν αντλία, προσπαθώντας να αναρροφήσει τον αέρα μέσα στους κυλίνδρους του. Αυτό συμβαίνει και κάθε φορά που πατάμε μερικώς το γκάζι (όχι στον ίδιο βαθμό βέβαια).
Για τον λόγο αυτόν θέλουν όλοι οι κατασκευαστές να την καταργήσουν μέσω συστημάτων κάυσης πτωχού μείγματος, άμεσου ψεκασμού, ή συστημάτων μεταβλητής βύθισης βαλβιδών (εννοείται ότι η κατάργηση της πεταλούδας δεν είναι ο μόνος λόγος επιστράτευσής των προαναφερθέντων συστημάτων. Υπάρχουν και άλλα μείζονος σημασίας θέματα που καθιστούν σχεδόν επιτακτική την υιοθέτησή τους).
Στα ταξί που κινούνται με κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού, οι οποίοι δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού), το φαινόμενο αυτό (το φρενάρισμα με τον κινητήρα) εμφανίζεται πολύ αμυδρά...
Για τον λόγο αυτόν πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι στο ταξίδι πρέπει να έχεις χαμηλές στροφές στον κινητήρα (για χαμηλή κατανάλωση), τέρμα γκάζι (για ελαχιστοποίηση των απωλειών που δημιουργεί η πεταλούδα), και πολύ μακρυά τελική σχέση μετάδοσης (για να μπορέσεις με 1500 rpm να κινείσαι με 160 km/h). Οποιοσδήποτε κίνδυνος για μπούκωμα, ή οτιδήποτε τέτοιο, αποσοβείται από τους "έξυπνους" ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των σύγχρονων κινητήρων...
Όσοι σπεύσουν πουν ότι έτσι "γονατίζεις" τον κινητήρα, έχω να τους απαντήσω ότι υπ' αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας είναι απαλλαγμένος, κατά ένα μεγάλο βαθμό, από τα αδρανειακά φορτία (περιστροφικά - παλινδρομικά), αφού αυτά αυξάνουν με το τετράγωνο της ταχύτητας (αυτή η ατάκα είναι δανεισμένη από τον Ntino ) και ταλαιπωρούν τον κινητήρα και το λιπαντικό... |
για τις χαμηλες στροφες περιστροφης θα κρατησω μια επιφυλαξη για την καταπονηση αφου τοτε τα φορτια καυσης ειναι μικροτερα απο τα αδρανειακα και δεν αλληλοεξουδετερωνονται ωστε εχουμε καταπονηση και με κλειστες αλλα και με ανοιχτες βαλβιδες.γενικα ειναι μπερδεμα και θελει εκτενη μελετη το ολο θεμα.λογικο συμπερασμα παντως ειναι οτι η μικροτερες καταπονησεις ειναι σε στροφες σχετικα χαμηλες οπου και υπαρχουν φορτια καυσης ωστε να εξουδετερωσουν τα αδρανειακα και δεν ειναι αυξημενες οι στροφες.αυτες οι στροφες διαφερουν απο κινητηρα σε κινητηρα. επισης σε αμαξια ποιο παλιας τεχνολογιας υπαρχει και το προβλημα οτι ο εγγεφαλος δεν στελνει το σωστο καυσιμο ωστε να μενει ακαυτη βενζινη σε χαμηλες στροφες.
παντος η λογικη και απο παλιους λεει οδηγηση με χαμηλο-μεσαιες στροφες και αλλαγες στην μεγιστη ροπη σε ευθεια, και σε ανηφορα αλλαγες μεταξυ μεγιστης ροπης και ιπποδυναμης ωστε οι στροφες να πεφτουν στο καλο φασμα του κινητηρα. αυτα για οικονομικη οδηγηση με μικρες καταπονησεις.επισης την κατηφορα την κατεβαινουν με την σχεση (την καταλληλη ε?)που την ανεβαινουν οι σωστοι οδηγοι ανεξαρτητα απο την καταναλωση αφου εκτος απο τα λεφτα που δινουμε για βενζινη πληρωνουμε και τακακια-δισκους (οι λεγομενοι φρενακηδες )
μπορει να καταπωνουμε τον κινητηρα μας περισσοτερο αλλα η ασφαλεια μας ειναι πανω απολα (βλεπε περιπτωση που κατεβαινει καποιος ενα βουνο με πεμπτη και φρενα και στο τελος το πεταλι φτανει στο πατωμα )
οι αυτοκινητο βιομηχανιες μπορει να προσπαθουν να εξαλειψουν το φαινομενο φρεναρισματτος του κινητηρα αλλα στα μικρα αυτοκινητα που τα φρενα ειναι οριακα και δεν προοριζονται για γρηγορες καταβασεις (αυτοκινητα πολης) υπαρχει προβλημα ασφαλειας.
γιαυτο και παντα στον κατηφορο με την σχεση που ανεβηκαμε για το λιγοτερο δυνατο φρεναρισμα ανεξαρτητος του αυτοκινητου που εχουμε
και βεβαια φροντιζουμε (οσο γινεται) να μην φτανουμε και στο αλλο ακρο (σε νορμαλ οδηγηση παντα ) δηλαδη να γκαζωνουμε μεχρι την στροφη σε κατηφορα και μετα να κατεβαζουμε απο τριτη σε πρωτη για να μην πατησουμε φρενο γιατι τοτε ο κινητηρας και λειτουργει σαν αντλια και τα φορτια καυσης ειναι μικρα και ξαφνικα ανεβαινει ο ρυθμος περιστροφης (ειπαμε σε νορμαλ συνθηκες παντα)
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 09 Σεπ 2003, 22:51:30 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ntinos έγραψε: | για τις χαμηλες στροφες περιστροφης θα κρατησω μια επιφυλαξη για την καταπονηση αφου τοτε τα φορτια καυσης ειναι μικροτερα απο τα αδρανειακα και δεν αλληλοεξουδετερωνονται ωστε εχουμε καταπονηση και με κλειστες αλλα και με ανοιχτες βαλβιδες.γενικα ειναι μπερδεμα και θελει εκτενη μελετη το ολο θεμα.λογικο συμπερασμα παντως ειναι οτι η μικροτερες καταπονησεις ειναι σε στροφες σχετικα χαμηλες οπου και υπαρχουν φορτια καυσης ωστε να εξουδετερωσουν τα αδρανειακα και δεν ειναι αυξημενες οι στροφες.αυτες οι στροφες διαφερουν απο κινητηρα σε κινητηρα. επισης σε αμαξια ποιο παλιας τεχνολογιας υπαρχει και το προβλημα οτι ο εγγεφαλος δεν στελνει το σωστο καυσιμο ωστε να μενει ακαυτη βενζινη σε χαμηλες στροφες.
παντος η λογικη και απο παλιους λεει οδηγηση με χαμηλο-μεσαιες στροφες και αλλαγες στην μεγιστη ροπη σε ευθεια, και σε ανηφορα αλλαγες μεταξυ μεγιστης ροπης και ιπποδυναμης ωστε οι στροφες να πεφτουν στο καλο φασμα του κινητηρα. αυτα για οικονομικη οδηγηση με μικρες καταπονησεις.επισης την κατηφορα την κατεβαινουν με την σχεση (την καταλληλη ε?)που την ανεβαινουν οι σωστοι οδηγοι ανεξαρτητα απο την καταναλωση αφου εκτος απο τα λεφτα που δινουμε για βενζινη πληρωνουμε και τακακια-δισκους |
Πρέπει να προσδιορίσουμε την έννοια της καταπόνησης βασικά...
Νομίζω πως στους κινητήρες παραγωγής δεν πρέπει να μας ενδιαφέρουν και τόσο οι καταπονήσεις που δέχονται οι διωστήρες ή τα έμβολα κ.α. αφού αυτά είναι υπολογισμένα να αντέχουν σε πολύ πιο δύσκολες απ' ότι αντιμετωπίζουν (υψηλός συντελεστής ασφαλείας). Νομίζω πως σε νορμάλ συνθήκες δεν θα πρέπει να μας απασχολούν ενδεχόμενες αστοχίες του φορέα μας (όλος ο μηχανισμός του κινητήρα δηλαδή)...
Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η φθορά των παραπάνω (εδώ υπεισέρχεται και η σχεδιαστική ποιότητα του κινητήρα, εκτός από την κατασκευαστική)... Επίσης πρέπει να μας απασχολεί και η καταπόνηση του λιπαντικού, που νομίζω ότι αυξάνεται όσο αυξάνεται και η συνισταμένη των φορτίων (καύσης - αδρανειακά)...
Βέβαια εδώ οφείλουμε να πούμε πως υπαίτια για το μεγαλύτερο ποσοστό της φθοράς του λιπαντικού είναι η κυλινδροκεφαλή (ανάμειξη του λαδιού με καυσαέρια, υπερθέρμανση του λιπαντικού κ.α.). Επίσης κυρίως αυτή είναι που υποφέρει από ημιυγρή τριβή (ντεμί τριβή δηλαδή ) κατά την εκκίνηση του κινητήρα, αφού βρίσκεται σε δυσπρόσιτο σημείο για την αντλία λαδιού...
Επιπρόσθετα θα έλεγα πως όλοι οι οδηγοί πρέπει να ακολουθούμε κάποιους βασικούς κανόνες για τον κινητήρα μας. Όταν χρησιμοποιούμε καλά λιπαντικά και τα αλλάζουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (πολύ σημαντικό, πιο σημαντικό απ' ότι νομίζετε!), χρησιμοποιούμε καλά καύσιμα (μη νοθευμένα και με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο) και δεν προβαίνουμε σε κακή χρήση αυτού, δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα, είτε τον δουλεύουμε ψηλά είτε χαμηλά, είτε στα μεσαία...
Με τον όρο "κακή χρήση" εννοώ το "σκίσιμο" του κινητήρα ενώ αυτός είναι κρύος, ψυχρή εκκίνηση και απευθείας χρήση του κινητήρα χωρίς να μεσολαβήσει κάποιο διάστημα ελεύθερης λειτουργίας αυτού, απλώς για να μπορέσει να φτάσει το λιπαντικό παντού, παρατεταμένη υπερθέρμανση του λιπαντικού και αδιαφορία για τα επίπεδα της θερμοκρασίας του μετά από διαρκές "σκίσιμο" κ.α.
Βέβαια η μακροζωία του κινητήρα εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τις προδιαγραφές αυτού... Νομίζω πως οι σύγχρονοι κινητήρες πληρούν πολύ αυστηρες κατασκευαστικές και σχεδιαστικές προδιαγραφές...
Σε ότι αφορά τα φορτία καύσης νομίζω πως είναι σχετικά μεγάλα όταν ο κινητήρας δουλεύει με πλήρες φορτίο (τέμα γκάζι)...
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Κυρ 22 Φεβ 2004, 11:26:52, 2 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 22 Φεβ 2004, 11:15:03 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα επανέλθω στο θέμα των στροφών λειτουργίας μιας τώρα πρόσφατα ασχολήθηκα με το θέμα...
Όπως έχουμε πει οι δυνάμεις αδρανείας, που παράγονται από την κίνηση των εμβόλων-διωστήρων-κομβίων κ.τ.λ., αντιστρατεύονται τα φορτία της καύσης. Συνεπώς υπάρχει μια περιοχή στροφών στην οποία η συνισταμένη των φορτίων καύσης και αδρανείας ελαχιστοποιείται.
Στις πολύ χαμηλές στροφές επικρατούν τα φορτία καύσης, που καταπονούν τον μηχανισμό του κινητήρα. Στις πολύ υψηλές στροφές όμως αυξάνονται κατά πολύ οι δυνάμεις αδρανείας και έτσι πάλι η συνισταμένη των φορτίων είναι υψηλή. Όλα αυτά τα φορτία, όπως και πριν, μεταβιβάζονται στα σημεία έδρασης του στροφαλοφόρου και από 'κεί στα σημεία έδρασης της μηχανής (δηλαδή στα διάφορα κουζινέτα, ρουλεμάν, βάσεις μηχανής κ.α.) με αποτέλεσμα να τα "ζορίζουν". Αλλά αυτή είναι η δουλεία τους, να παραλαμβάνουν αυτές τις φορτίσεις.
Δηλαδή αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές οι περιοχές στροφών είναι απαγορευμένες. Όλοι οι κινητήρες (και όχι μόνο οι κινητήρες, αλλά και κάθε φορέας είτε δυναμικός είτε στατικός) υπολογίζονται ως προς την αντοχή τους (αυτό αφορά κυρίως τους στατικούς φορείς όπως κτήρια, γέφυρες κ.α.) και την εύρυθμη λειτουργία τους (αυτό αφορά κυρίως τους δυναμικούς φορείς όπως διάφοροι κινούμενοι μηχανισμοί) λαμβάνοντας υπ' όψη την δυσμενέστερη των περιπτώσεων.
Και φυσικά στην περίπτωση των μηχανισμών που έχουν κίνηση (κίνηση = τριβές = φθορά) η σωστή χρήση και συντήρηση είναι μείζονος σημασίας για την μακροζωία τους.
Επίσης να θυμάστε και το εξής :
Είναι γνωστό ότι όσο θερμαίνουμε ένα μέταλλο, τόσο υποβαθμίζονται οι μηχανικές του ιδιότητες (όπως π.χ. η σκληρότητα, κύριος υπαίτιος για την αντοχή ενός μετάλλου στην φθορά) και τόσο μικρότερη αντοχή έχει στην (ξηρή κατά κύριο λόγο) διάβρωση (π.χ. τα διάφορα "καψίματα"). Η υπερθέρμανση του κινητήρα μπορεί να “επιτευχθεί” όταν τα θερμικά φορτία είναι πολύ μεγάλα, δηλαδή όταν έχουμε μεγάλες απαιτήσεις "σε γκάζι" από τον αυτόν.
Σε αυτό το σημείο απαιτείται η χρήση τέτοιων υλικών που να αντεπεξέρχονται στις παραπάνω “κακουχίες”. Επίσης υψίστης σημασίας είναι και σωστή σχεδίαση του κινητήρα, καθώς και του συστήματος λίπανσής του. Αυτά πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να απαλείφεται η ημιυγρή τριβή κάτω υπό όλες τις συνθήκες (εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα), καθώς και να αποφεύγονται σημεία υψηλών πιέσεων ή χαμηλών ταχυτήτων ροής, σημεία όπου το λιπαντικό λιμνάζει. Αν αυτό παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα σημείο θα αποθηκεύσει μεγάλα ποσά θερμότητας και θα καεί, αφήνοντας υπολείμματα εκεί που δυσχεραίνουν την μετέπειτα λίπανση.
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
karmagos (Φίλιππος) Μέλος
Black 206 1.4 (8v) (2000)
Ένταξη: 05 Ιούλ 2006 Δημοσιεύσεις: 138 Τόπος: Αθηνα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 13 Απρ 2007, 16:23:28 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
(Σιγουρα με τις χαμηλοτερες στροφες εχεις και χαμηλοτερη καταναλωση αλλα χωρις να κινηται το αμαξι!)
Η σχεση ταχυτητας και στροφων ειναι αυτη που καθοριζει το οικονομικο! Τι θέλω να πω; Με απλα λόγια στο ρελαντι τα μπεκ πετουν τη μικροτερη ποσοτητα καυσιμου ανα λεπτο!Το θέμα ειναι να συγκρινουμε με βαση την κινηση γιατι όσο το αμαξι ειναι σταματημενο τοσο εμεις δεν εκμεταλευομαστε την κινητικη ενεργεια του καυσιμου.
Στις χαμηλες στροφες εχουμε μεγαλη καταναλωση γιατι κινουμαστε αργα, και στις υψηλες παλι μεγαλη γιατι δεν παμε τοσο γρηγορα αναλογα της καταναλωσης.
Για 206 1.4 οικονομικοτερες στροφες ειναι 2800 και για αλλαγη στις 3000
- Διεκπεραιώσεις ΚΤΕΟ
Msn/Mail: karmagos@hotmail.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
STELIOS Moderator
Little Bastard
Ένταξη: 18 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 2664
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 13 Απρ 2007, 16:47:22 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Eπειδη ο κινητηρας του αμαξιου δεν ειναι ακινητος σ'ενα παγκο, δεν μπορουμε να παρουμε μονο τη θεωρια.
Η πραξη ειναι οτι το ο κινητηρας κινει μια μαζα ~1000 κιλων. Οταν καλειται να επιταχυνει, αναγκαστικα θα καταναλωσει παραπανω απ'τι αν κινειται με μια σταθερη ταχυτητα γιατι πρεπει να αλλαξει δηναμικη κατασταση και να υπερνικησει την αδρανεια 1000 κιλων. Οποτε ειναι λογικο πως οικονομικη οδηγηση ειναι αυτη που κρατει μια σταθερη ταχυτητα, χωρις διακυμανσεις.
Επισης για να κανουμε οικονομια πρεπει να καληπτουμε οσο το δηνατον μεγαλητερη αποσταση με τη μικροτερη καταναλωση. Οποτε αυτο συνεπαγεται μια μεγαλη σχεση στο κιβωτιο (πχ 5η για ταξηδι). Τωρα σε τι οριο ταχυτητας πρεπει να κινουμαστε ? Αυτο ειναι το κολπο...
Ειναι δεδομενο πως απο ενα σημειο και μετα (ανω των 130-140) το μεγαλητερο μερος της ενεργειας του κινητηρα (70-80%) καταναλωνεται στη προσπαθεια να υπερνικησει την αεροδηναμικη αντισταση και οχι το βαρος του αυτοκινητου.
Θεωρητικα η χαμηλωτερη καταναλωση βρισκεται στο ρελαντι με 5η στο κιβωτιο, αλλα ο κινητηρας στο ρελαντι δεν εχει αρκετη ροπη για να κινει τα 1000 κιλα με 5η ταχυτητα.
Οποτε το ιδανικο σημειο (στροφων) ειναι εκει που η ροπη του κινητηρα ειναι κοντα (οχι αναγκαστικα ακριβως) στη μεγιστη τιμη της (συνηθος γυρο στις 3000).
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Road_Runner (Νικόλας) (ο Παγκόσμιος) Ειδ. Γραμματέας
Peugeot 206 OMG
Ένταξη: 27 Νοέ 2005 Δημοσιεύσεις: 7134 Τόπος: Pyongyang
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 15 Απρ 2007, 20:48:47 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Να σας τα πω μια απο πρώτο χέρι?
Επειδή μόλις γύρισα από Τρίπολή με λιγότερο από 10 ευρά...
Το αμάξι ήταν μονίμως απο 3200-3800 και χωρις ηλίθια πατα-ασε. Απλά με μερικά μικροπατήματα για προσπεράσεις...
Γενικά ισχύει αυτό που είπε ο Στέλιος πάντως... Ότι όσο πιο λιγο πατας και αφήνεις γκάζι-> σταθερή ταχύτητα, τόσο λιγότερο καις... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
axtheo (theo) Μόλις έγραψα
peugeot 306 1.4 8V,106 1.1 quicksilver
Ένταξη: 28 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 10
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ 19 Απρ 2007, 14:44:59 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
η καταναλωση εχει να κανει με την πεταλουδα ανεξαρτητως στροφων.ας υποθεσουμε οτι θελουμε να κρατησουμε δευτερη ταχυτητα χωρις να κανουμε αλλαγη στις 3000 σ.α.λ. το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να κρατησουμε το γκαζι το ιδιο πατημενο η και να μειωσουμε λιγο το αυτοκινητο απλως θα επιταγχυνει με αργο βεβαια ρυθμο μεχρι περιπου τις 4500- 5000 αναλογα παντα.αν ειχαμε βαλει τριτη στις 3000 αλλα πατουσαμε παραπανω το γκαζι (απο οτι με τη δευτερη) θα καιγaμαι παρα πανω.τωρα αν μεινουμε στην δευτερη στις 4500-5000 για ωρα θα καψουμε περισσοτερο απο το να βαλουμε τριτη και πατησουμε το ιδιο ομως η και λιγοτερο γκαζι. τωρα αν αλλαξουμε στις 3000 τη δευτερη με τριτη και πατησουμε το ιδιο γκαζι (που ειχαμε πατησει με τη δευτερη μεχρι τις τρεις)η και λιγοτερο δεν θα ξοδεθουμε βενζινη αλλα και απλα δεν θα πηγαινουμε θα σερνομαστε. δεν ξερω αν ισχυει με την ηλεκτρονικη πεταλουδα
παντος το ευχαριστο σε εμας πιστευω οτι ειναι να παταμαι αποτομα το γκαζι και ας καιει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Dr_Michael Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 29 Απρ 2007, 13:10:17 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συμβουλές για οικονομική οδήγηση:
1. Προσπαθούμε πάντα να έχουμε ταχύτητα στο σασμάν και όχι νεκρά. Στις κατηφόρες ρολάρουμε με ταχύτητα στο κιβώτιο και όχι με νεκρά (σύστημα cut off όπως προαναφέρθηκε). Βάζουμε νεκρά κάτω από τις 1500 στροφές όπου το cut-off απενεργοποιείται. Γενικά στο ρελαντί η κατανάλωση δεν είναι μηδενική αλλά σημαντική! Μηδενική κατανάλωση έχουμε όταν δεν πατάμε γκάζι και έχουμε πάνω από 1500 στροφές.
2. Η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται όταν αλλάζουμε ταχύτητα περίπου στο 80% των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Δηλαδή αν η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 3800 στροφές, τότε πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητα περίπου στις 3000-3100 στροφές (σε ευθεία). Σε ανηφόρα θα πρέπει να φτάνουμε στο 100% της ροπής και σε κατηφόρα μπορούμε να αλλάξουμε λίγο χαμηλότερα από το 80%.
3. Κάθε μιζάρισμα καταναλώνει βενζίνη ίση με την κατανάλωση σε λειτουργία στο ρελαντί για 1 λεπτό. Άρα αν θέλουμε να μείνουμε σταματημένοι για πάνω από 1 λεπτό, σβήνουμε τον κινητήρα.
4. Όσο μικρότερες οι αποστάσεις, τόσο μεγαλύτερη η κατανάλωση.
5. Οδηγάμε πάντα με το σκεπτικό ότι ανάμεσα στο πόδι μας και στο πεντάλ του γκαζιού παρεμβάλλεται ένα αυγό που δεν πρέπει να σπάσουμε.
6. Όσο λιγότερο φρένο πατάμε, τόσο καλύτερη κατανάλωση πετυχαίνουμε. Κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα και ρυθμίζουμε την ταχύτητά μας ώστε να μην χρειάζεται να πατάμε φρένο πριν τις στροφές ή όταν φρενάρει ο μπροστινός. Κατεβάσματα σχέσεων είναι καλύτερα από φρένο. Φρενάρισμα σημαίνει ότι πάει χαμένη ενέργεια από περιττή επιτάχυνση. Φρενάρουμε εννοείται μόνο σε περίπτωση ανάγκης ή όταν πρέπει να σταματήσουμε.
7. Στην Εθνική η ελάχιστη κατανάλωση επιτυγχάνεται με περίπου 100 χλμ στο κοντέρ και όχι 120-130! Και φυσικά με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο.
8. Κλείνουμε τα παράθυρα αν είναι εφικτό, και ελαχιστοποιούμε τη χρήση του κλιματισμού.
9. Έχουμε πάντα τη σωστή πίεση σε όλα τα ελαστικά. Συχνός έλεγχος.
10. Καλή συντήρηση του αυτοκινήτου, συχνά service.
Με γνώμονα τον παραπάνω δεκάλογο έχω πετύχει ελάχιστη κατανάλωση 4,9 λίτρα και μέση μικτή 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
mrkaza (Παναγιώτης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 24 Απρ 2007 Δημοσιεύσεις: 457
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 29 Απρ 2007, 15:25:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
εγώ μέση κατανάλωση εχω 8,5 με το 207 1,4 16V .
Βρε λες να εχω βαρύ ποδάρι ? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
drdino (Kωνσταντίνος) Έχω ξεφύγει !!!
BMW 330i (F30)
Ένταξη: 16 Δεκ 2003 Δημοσιεύσεις: 3365 Τόπος: Βροχονήσι
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 29 Απρ 2007, 15:34:34 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μπα, έχεις βαρύ αμάξι.
Οικογενεια Peugeot: 304 (1978), 406 (1998), 307 (2005), 308 (2011). Πλέον χωρίς Peugeot. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
peugeotναύτης21 (Αλέξανδρος) Μέλος
207 RALLYE 1.6T
Ένταξη: 28 Οκτ 2008 Δημοσιεύσεις: 114 Τόπος: περιστέρι
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 01 Απρ 2009, 11:39:35 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είμαι στα 7,500 χλμ και η κατανάλωση έχει αυξηθεί(9-9,5λ/100)σε σχέση με πριν,που ήταν άστρωτο (8-8,3λ/100).Κανονικά το ανάποδο δε έπρεπε να συμβαίνει?(το στυλ οδήγησης μου δεν έχει αλλάξει και το αμάξι τρώει ελάχιστη κίνηση). |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|