PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Κατανάλωση βενζίνης ανάλογα τις στροφές/σχέση...
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
SnakeMJK (Ζήσης)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Renault Clio 1.5 (8V) Dynamic (2015)

Ένταξη: 27 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 5108
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 02 Ιούλ 2003, 15:26:45    Θέμα δημοσίευσης: Κατανάλωση βενζίνης ανάλογα τις στροφές/σχέση... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

πότε έχω μικρότερη κατανάλωση:

2.000 στροφές και 3η

ή

1.000+ στροφές και 4η

Smile

Επίσης, την μικρότερη δυνατή κατανάλωση την έχουμε με 4η και 2.000 στροφές;;


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
alemao (Αριστείδης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος




Ένταξη: 28 Δεκ 2002
Δημοσιεύσεις: 599
Τόπος: Γλυκα Νερα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 02 Ιούλ 2003, 15:53:21    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

πιστευω πως 3-3500 ειναι το οιοκνομικο.

η 1η ειναι μονο για να αρχισει να τσουλαει το αμαξι Wink

4η και 2000 το αμαξι γονατιζει οποτε βαζεις 3η


Top Fuel Racing Club ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 02 Ιούλ 2003, 20:05:48    Θέμα δημοσίευσης: Re: Κατανάλωση βενζίνης ανάλογα τις στροφές/σχέση... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

SnakeMJK έγραψε:
πότε έχω μικρότερη κατανάλωση:

2.000 στροφές και 3η

ή

1.000+ στροφές και 4η

Smile

Επίσης, την μικρότερη δυνατή κατανάλωση την έχουμε με 4η και 2.000 στροφές;;


Νομίζω πως όσο λιγότερες στροφές έχει ο κινητήρας, τόσο περισσότερο καύσιμο εξοικονομεί. Στις στροφές μέγιστης ροπής έχουμε βέλτιστη πλήρωση του θαμάμου καύσης. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται σε εκείνες τις στροφές.

Επίσης μερικές φορές (τώρα μάλιστα που η διαχείριση καυσίμου είναι ηλεκτρονική) είναι καλύτερα να επιλέγουμε μακρυά σχέση ώστε πατάμε περισσότερο το γκάζι. Αυτό συμβαίνει επειδή η πεταλούδα του γκαζιού, όταν είναι μισάνοικτη (είναι τόσο κλειστή όσο λιγότερο γκάζι πατάμε), δημιουργεί έντονες ροικές απώλειες στο καύσιμο μείγμα (αναγκάζοντας τον κινητήρα, κατά την φάση της εισαγωγής, να λειτουργεί ως αντλία, σπαταλώντας σημαντικά ποσά ενέργειας). Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που πολλές εταιρίες προσπαθούν να την καταργήσουν μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών (πτωχά μίγματα, άμεσος ψεκασμός κ.α.).
Επιπρόσθετα η μισάνοικτη πεταλούδα αποτρέπει τις περισσότερες φορές την πλήρη ομογενοποίηση του καυσίμου μίγματος, συντελώντας έτσι στην ατελή καύση, στην κατώτερη του αναμενομένου απόδοση έργου, στις αυξημένες εκπομπές υγρογονανθράκων κ.α.

Α!!! Ξέχασα να προσθέσω...
Το φρενάρισμα με τον κινητήρα οφείλεται στις έντονες ροικές απώλειες που παρουσιάζονται την τελείως κλειστή πεταλούδα (αφού αφήνουμε το γκάζι τελείως), αναγκάζοντας τον κινητήρα να δουλεύει εντελώς ως αντλία πλέον, με αποτέλεσμα να καταναλώνει έργο. Κατα συνέπεια το αυτοκίνητο "φρενάρει"...

Στα diesel (π.χ. τα ταξί) που δουλεύουν με άμεσο ψεκασμό (άρα δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού) αν αφήσεις το γκάζι, ενώ έχεις ήδη επιλέξει ταχύτητα, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Τετ 21 Ιαν 2004, 17:16:30, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
SnakeMJK (Ζήσης)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Renault Clio 1.5 (8V) Dynamic (2015)

Ένταξη: 27 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 5108
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 00:37:08    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

alemao έγραψε:
4η και 2000 το αμαξι γονατιζει οποτε βαζεις 3η


Εμένα με τον παραπάνω συνδιασμό πάει μια χαρά... Σε νορμάλ οδήγηση λέμε πάντα...


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
alemao (Αριστείδης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος




Ένταξη: 28 Δεκ 2002
Δημοσιεύσεις: 599
Τόπος: Γλυκα Νερα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 08:20:47    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η 1η οπως ξαναειπα ειναι μονο για να αρχισει να τσουλαει.

Η 2α ειναι για να τσουλήσει πιο πολυ, οποτε δεν την κραταμε πολλή ώρα γιατί κουράζεται το αμάξι.

Στις 3-3500 (σε ίσιωμα) βάζουμε 3η και την κρατάμε μέχρι τις 3500 περίπου όπου βάζουμε 4η, μετά 5η... (πολλες φορες προσπάθησα να βάλω και 6η Laughing ).
Όταν έχουμε ανηφόρα (και ανάλογα την κλίση) πρέπει να κρατάμε παραπάνω από 4000 στροφές μέχρι να βάλουμε την μεγαλύτερη ταχύτητα.

γενικα 3-4-5η μπορείτε να τους πίνετε το αίμα άφοβα (μετά από τις 4500 στροφές σας αδειάζουν την τσέπη Laughing ).
1η-2α θελουν καλμα γιατι θα παρετε το σαζμαν στο χερι Shocked

Στο 206 1400cc έχω παρατηρήσει πως η πιο οικονομική οδήγηση σε εθνική οδό είναι τα 120 περιπου με 5η.

Στο 106 rallye που είναι 1600 η οικονομική οδήγηση είναι πάλι με 5η, αλλά στα 130-140 περίπου. Το ίδιο πρέπει να είναι και για το 206 1600cc.


Top Fuel Racing Club ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 14:30:47    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Εγώ πάντως εμμένω στην άποψή μου πως όσο λιγότερες στροφές έχει ο κινητήρας, τόσο μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνει...

Τηρώ κάποιες επιφυλάξεις για το τι συμβαίνει όταν ο κινητήρας βγάζει την μέγιστη ροπή του...Ίσως αυτό να γίνεται επειδή τότε επιτυγχάνεται η μέγιστη θερμική του απόδοση, ίσως όμως να γίνεται επειδή ο χρονισμός των εκκεντροφόρων ευννοεί την κατάσταση αυτή. Κατά 90% συμβαίνει το δεύτερο. Η μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση συνήθως επιτυγχάνεται σε χαμηλές στροφές (εξ ου και η οικονομία καυσίμου)
Θα φροντίσω να μάθω περισσότερα...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Κυρ 22 Φεβ 2004, 15:22:22, 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
alemao (Αριστείδης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος




Ένταξη: 28 Δεκ 2002
Δημοσιεύσεις: 599
Τόπος: Γλυκα Νερα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 14:34:40    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

δηλαδη αν εχεις 5η με 1500 στροφες ειναι καλυτερο απο 4η με 2500 στροφες; καν'το και θα δεις οτι το αμαξι θα είναι έτοιμο να ψοφήσει Very happy


Top Fuel Racing Club ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 14:43:49    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

alemao έγραψε:
δηλαδη αν εχεις 5η με 1500 στροφες ειναι καλυτερο απο 4η με 2500 στροφες;


ΝΑΙ !!!
Νομίζω πως είναι καλύτερα από πλευράς οικονομίας...Υποτίθεται πως ο κινητήρας δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ροπής στις χαμηλές στροφές...

Εξάλλου στο δικό μου το έχω κάνει επανειλημμένως... (ξέρεις, πήγαινα με 120 ή 130 με 5η σε ευθεία, κάποιος πετάχθηκε, έπεσα στα 60 ή 70 και χωρίς να αλλάξω σχέση ανέβηκα ομαλά πάλι μέχρι τα 120 - 130)


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
alemao (Αριστείδης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος




Ένταξη: 28 Δεκ 2002
Δημοσιεύσεις: 599
Τόπος: Γλυκα Νερα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 03 Ιούλ 2003, 15:16:54    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ναι μεν ανέβηκες ομαλά, αλλά 2-3 άλογα "την έκαναν" από το αμάξι σου εκείνη την ώρα Laughing

έπρεπε να βάλεις 4η (ή καλύτερα 3η) γιατι αυτό που έκανες ήταν σαν να ανέβαινες σε ανηφόρα 30% με 3η Very happy

το αμαξι κουράζεται έτσι, είναι διαπιστωμένο αυτό που λέω Wink
πρέπει να αλλάζεις συχνά ταχύτητα, όχι βάζουμε τον αυτόματο πιλότο (την 5η εννοω) και ό,τι γίνει Very happy

ΥΓ: που ειναι ολοι οι αλλοι, μονο εγώ θα είμαι ο δικηγορος του διαβόλου εδώ μέσα; Very happy


Top Fuel Racing Club ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 00:16:17    Θέμα δημοσίευσης: Re: Κατανάλωση βενζίνης ανάλογα τις στροφές/σχέση... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:

Νομίζω πως όσο λιγότερες στροφές έχει ο κινητήρας, τόσο περισσότερο καύσιμο εξοικονομεί. Στις στροφές μέγιστης ροπής (όπου έχουμε και μεγιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης) απλά βελτιστοποιείται η "διαχείριση" της θερμότητας καύσης. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται σε εκείνες τις στροφές. Απλά (νομίζω) πως παρουσιάζεται η πιο "συμφέρουσα" (από πλευράς απόδοσης) κατανάλωση.


Σωστότατο! Και επιβεβαιωμένο στην πράξη.

---

Και για να ηρεμήσω τα πνεύματα...
Είναι πιο υγιεινό για τη μηχανή μας να οδηγούμε με τις σαλ εκεί όπου υπάρχει διαθέσιμη ροπή για προσπέρασμα ή για ανηφόρες. Με επιτάχυνση από τις 1500σαλ και 5η οι μπιέλες ζορίζονται απείρως περισσότερο από ότι αν επιταχύνουμε με 2α ή και 3η στο σασμάν.
Είναι πιο οικονομικό σε βενζίνη να οδηγούμε με 5η και τις σαλ σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Υπ'όψιν ότι στις 0 σαλ η κατανάλωση είναι επίσης μηδενική, μόνο που δεν πρόκειται να φτάσουμε ποτέ στον προορισμό μας. Όσο πιο αργά φτάνουμε στον προορισμό μας τόσο μικρότερη κατανάλωση.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
pezomania (Γιώργος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


206 1.6 16V

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 1231
Τόπος: Mandra

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 08:21:25    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Γνώμη μου είναι, ότι αν έχεις 5η με 1500σαλ και προσπαθήσεις να ανεβάσεις χλμ, θα κάψεις περισσότερη βενζίνη, από το να κατεβάσεις σε 4η και να ανεβάσεις τις στροφές στις 2500 & μετά να ανεβάσεις χλμ.

Και αυτό επειδή ο κινητήρας στην πρώτη περίπτωση ζορίζετε παραπάνω & χρειάζεται περισσότερο γκάζι από την δεύτερη περ΄'ιπτωση, που απλά θα χαϊδέψεις το γκάζι σου και το αμάξι σου θα ανεβάσει αβίαστα.


Η ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΕΛΚΕΙ ΤΗΝ ΑΤΕΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
alemao (Αριστείδης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος




Ένταξη: 28 Δεκ 2002
Δημοσιεύσεις: 599
Τόπος: Γλυκα Νερα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 08:39:40    Θέμα δημοσίευσης: Re: Κατανάλωση βενζίνης ανάλογα τις στροφές/σχέση... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:
Όσο πιο αργά φτάνουμε στον προορισμό μας τόσο μικρότερη κατανάλωση.

εγώ αντίθετα έχω διαπιστώσει πως όταν το πηγαίνω στις 5-6.000 σαλ το αμάξι στρίβει καλύτερα και φτάνω πιο γρήγορα στον προορισμό μου Laughing


Top Fuel Racing Club ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 09:39:37    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

pezomania έγραψε:
Γνώμη μου είναι, ότι αν έχεις 5η με 1500σαλ και προσπαθήσεις να ανεβάσεις χλμ, θα κάψεις περισσότερη βενζίνη, από το να κατεβάσεις σε 4η και να ανεβάσεις τις στροφές στις 2500 & μετά να ανεβάσεις χλμ.


Νομίζω πως αυτό δεν ισχύει...
Μερικές φορές είναι καλύτερο η πεταλούδα να είναι τέρμα ανοικτή, σε ότι αφορά την οικονομία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που ξέραμε, αλλά αν αναλογιστούμε πως η μισάνοικτη πεταλούδα δημιουργεί πολλά προβλήματα στον κινητήρα (τον αναγκάζει να δουλέυει ως αντλία, δεν ευνοεί την ομογενοποίηση του καύσιμου μίγματος κ.α. Τις συνέπειες αυτές τις αναλύω κάπως στην αρχή του topic αυτόυ), το "ισοζύγιο" θετικών - αρνητικών ρέπει μερικές φορές προς την ανοικτή πεταλούδα (πολύ πατημένο γκάζι).

Μερικά μοντέλα της αμερικανικής αγοράς εξάλλου είναι εφοδιασμένα με πολύ μακρυά 5η ή 6η, την οποία χρησιμοποιούν στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι μπορεί το αυτοκίνητο αυτό να κινείται με π.χ. 160 km/h έχοντας μόνο 1.500 r.p.m.!! Το γκάζι σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να είναι σχεδόν τέρμα πατημένο...Οι σχεδιαστές υιοθετήσαν αυτήν την λύση για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας...

Miltellas έγραψε:
Στην επιτάχυνση με 5η και 1.500 στροφές οι μπιέλες ζορίζονται απείρως περισσότερες φορές απ' ότι αν επιταχύναμε με 2η ή 3η στο σαζμάν


Ούτε αυτό νομίζω πως ισχύει. Η αντοχή των μπιελών είναι πολύ μεγάλη για να "γονατίσουν" και σχεδιάστηκαν για να δουλεύουν κάτω από όλες τις συνθήκες. Συνήθως το μέγιστο "ζόρι" το δέχονται οι μπιέλες όταν ο κινητήρας, υπό σταθερό φορτίο, βγάζει την μέγιστη ροπή του (3.500 με 4.000 r.p.m.), αφού εκεί νομίζω πως μεγιστοποιείται η πίεση της καύσης . Από την στιγμή όμως που το λάδι μπορεί να παραλάβει με ασφάλεια τις φορτίσεις (έχει δηλαδή αρκετό loading capacity) που προκαλούνται στις διάφορες συναρμογές (πείρος εμβόλου, κουζινέτα κ.τ.λ.), χωρίς δηλαδή να έρχονται τα μεταλλικά τους μέρη σε επαφή (ημιυγρή τριβή), "σπάζοντας" το λάδι, νομίζω πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα (το ακούς alemao; Twisted evil Wink Wink )...

Από την άλλη βέβαια συνήθως κατεβάζω ταχύτητα όταν θέλω να επιταχύνω...Έτσι για να κοιμόμαστε ήσυχοι... Smile


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Ntinos 
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Saxo Vts-206 QUIKSILVER

Ένταξη: 14 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 417

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 01 Αύγ 2003, 11:59:06    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
pezomania έγραψε:
Γνώμη μου είναι, ότι αν έχεις 5η με 1500σαλ και προσπαθήσεις να ανεβάσεις χλμ, θα κάψεις περισσότερη βενζίνη, από το να κατεβάσεις σε 4η και να ανεβάσεις τις στροφές στις 2500 & μετά να ανεβάσεις χλμ.


Νομίζω πως αυτό δεν ισχύει...
Μερικές φορές είναι καλύτερο η πεταλούδα να είναι τέρμα ανοικτή, σε ότι αφορά την οικονομία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που ξέραμε, αλλά αν αναλογιστούμε πως η μισάνοικτη πεταλούδα δημιουργεί πολλά προβλήματα στον κινητήρα (τον αναγκάζει να δουλέυει ως αντλία, δεν ευνοεί την ομογενοποίηση του καύσιμου μίγματος κ.α. Τις συνέπειες αυτές τις αναλύω κάπως στην αρχή του topic αυτόυ), το "ισοζύγιο" θετικών - αρνητικών ρέπει μερικές φορές προς την ανοικτή πεταλούδα (πολύ πατημένο γκάζι).

Μερικά μοντέλα της αμερικανικής αγοράς εξάλλου είναι εφοδιασμένα με πολύ μακρυά 5η ή 6η, την οποία χρησιμοποιούν στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι μπορεί το αυτοκίνητο αυτό να κινείται με π.χ. 160 km/h έχοντας μόνο 1.500 r.p.m.!! Το γκάζι σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να είναι σχεδόν τέρμα πατημένο...Οι σχεδιαστές υιοθετήσαν αυτήν την λύση για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας...

Miltellas έγραψε:
Στην επιτάχυνση με 5η και 1.500 στροφές οι μπιέλες ζορίζονται απείρως περισσότερες φορές απ' ότι αν επιταχύναμε με 2η ή 3η στο σαζμάν


Ούτε αυτό νομίζω πως ισχύει. Η αντοχή των μπιελών είναι πολύ μεγάλη για να "γονατίσουν" και σχεδιάστηκαν για να δουλεύουν κάτω από όλες τις συνθήκες. Συνήθως το μέγιστο "ζόρι" το δέχονται οι μπιέλες όταν ο κινητήρας, υπό σταθερό φορτίο, βγάζει την μέγιστη ροπή του (3.500 με 4.000 r.p.m.), αφού εκεί νομίζω πως μεγιστοποιείται η πίεση της καύσης . Από την στιγμή όμως που το λάδι μπορεί να παραλάβει με ασφάλεια τις φορτίσεις (έχει δηλαδή αρκετό loading capacity) που προκαλούνται στις διάφορες συναρμογές (πείρος εμβόλου, κουζινέτα κ.τ.λ.), χωρίς δηλαδή να έρχονται τα μεταλλικά τους μέρη σε επαφή (ημιυγρή τριβή), "σπάζοντας" το λάδι, νομίζω πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα (το ακούς alemao; Twisted evil Wink Wink )...

Από την άλλη βέβαια συνήθως κατεβάζω ταχύτητα όταν θέλω να επιταχύνω...Έτσι για να κοιμόμαστε ήσυχοι... Smile





τα μεγαλυτερα φορτια που δεχονται οι μπιελες κατα την επιταχυνση ειναι στο ανωτατο σημειο και κατωτατο σημειο διαδρομης τους.εκει τα φορτια ειναι εφελκυστικα και θληπτικα αντιστοιχα λογο αδρανειας.τα φορτια αυτα δεν ειναι σταθερα και αυξανωνται με τον ρυθμο περιστροφων.η σχεση που τα συνδεει ειναι αναλόγη με το τετραγωνο τους δηλαδη οταν διπλασιαζονται οι στροφες τα φορτια τετραπλασιαζονται.
στο σημειο μεγιστης ρποης δεν εχουμε τα μεγαλυτερα φορτια,απλα για το χρονικο διαστημα που η μπιελα βρισκεται λιγες μοιρες μετα το ανωτατο σημειο εχουμε μεγαλη καταπονηση που σταδιακα μειωνεται οσο η μπιελα κατεβαινει αφου αυξανει και ο ογκος.το σημειο αυτο ειναι μεν επιφοβο αλλα οχι τοσο οσο ανεβαινουν οι στροφες.
σε γενικες γραμμες ειναι δυο τα ειδη φορτιων που καταπονουν τις μπιελες.τα αδρανειακα και τα φορτια καυσης.τα αδρανειακα υπερτερουν και σε μεγεθος και σε διαρκεια (το βασικοτερο).ο συνδιασμος των 2 ειναι τα ολικα φορτια τα οποια εφοσον συνυπαρχουν τοτε το ολικο προκυπτει απο το αθροισμα των επιμερους.στα θληπτικα φορτια τα φορτια καυσης εχουν εξασθενησει (μεγιστος ογκος) τα εφελκυστικα εχουν αντιθετη κατευθηνση απο τα καυσης και μερος τους αλληλοεξουδετερωνεται οποτε η συνισταμενη παιρνει μικρη τιμη.τωρα Η ΜΕΓΙΣΤΗ καταπονηση σε σταθερες στροφες (ο λογος που υπερτερουν τα αδρανειακα φορτια σε καταπονησεις) λαμβανει χωρα οταν με ανοιχτες βαλβιδες (δεν υπαρχουν φορτια καυσης) τα αδρανειακα φορτια δρουν ανενοχλητα Twisted evil


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 05 Αύγ 2003, 16:44:52    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ntinos έγραψε:
στα θλιπτικα φορτια τα φορτια καυσης εχουν εξασθενησει (μεγιστος ογκος) τα εφελκυστικα εχουν αντιθετη κατευθηνση απο τα καυσης και μερος τους αλληλοεξουδετερωνεται οποτε η συνισταμενη παιρνει μικρη τιμη.τωρα Η ΜΕΓΙΣΤΗ καταπονηση σε σταθερες στροφες (ο λογος που υπερτερουν τα αδρανειακα φορτια σε καταπονησεις) λαμβανει χωρα οταν με ανοιχτες βαλβιδες (δεν υπαρχουν φορτια καυσης) τα αδρανειακα φορτια δρουν ανενοχλητα Twisted evil


Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα αυτό;

Εγώ νόμιζα πως όταν το έμβολο, αμέσως μετά την ανάφλεξη, κατεβαίνει προς τα κάτω, διαβιβάζει στην μπιέλα θλιπτικές τάσεις. Μιλάω μόνο για τα φορτία καύσης. Τα αδρανειακά φορτία σε εκείνη την φάση πως δρούν; εφελκυστικά; (νομίζω πως είναι έτσι, αφού ο διωστήρας, κατά την πορεία του προς το Κ.Ν.Σ., "σέρνει" το έμβολο αλλά και τον εαυτό του. Η επιτάχυνση στα Α.Ν.Σ. και Κ.Ν.Σ. είναι πολύ μεγάλη.).
Τα αδρανειακά φορτία δρουν θλιπτικά όταν ο διωστήρας κατευθύνεται προς το Α.Ν.Σ., αφού "σπρώχνουν" το έμβολο. Εξακολουθούν όμως να σέρνουν τον εαυτό τους (προς τα πάνω αυτήν την φορά), άρα να εφελκύονται (λόγω ίδιων αδρανειακών φορτίων)...

Τελικά τι ισχύει; Έχω ψιλομπερδευτεί... Rolling eyes Rolling eyes Confused Confused
Και όλα αυτά ισχύουν μόνο για το σύστημα έμβολο - διωστήρας (παλινδρομικά αδρανειακά φορτία). Σωστά;

Τα αδρανειακά φορτία (παλινδρομικά και περιστροφικά) αυξάνουν με το τετράγωνο της ταχύτητας περιστροφής, σωστά;;;...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Παρ 05 Σεπ 2003, 20:56:54, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Ntinos 
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Saxo Vts-206 QUIKSILVER

Ένταξη: 14 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 417

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 06 Αύγ 2003, 02:59:32    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

στο ΑΝΣ τα φορτια τεινουν να επιμηκυνουν την μπιελα (το σωμα προβαλει αντισταση στην αλλαγη της κινητικης του καταστασης-νομος αδρανειας).στο ΚΝΣ τεινουν να την συθλιψουν.


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 06 Αύγ 2003, 16:45:00    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ntinos έγραψε:
στο ΑΝΣ τα φορτια τεινουν να επιμηκυνουν την μπιελα (το σωμα προβαλει αντισταση στην αλλαγη της κινητικης του καταστασης-νομος αδρανειας).στο ΚΝΣ τεινουν να την συθλιψουν.


Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, όσο επιταχύνεται ο διωστήρας από το Α.Ν.Σ. προς το Κ.Ν.Σ. δέχεται εφελκυστικά φορτία (αν υποθέσουμε πως υπάρχουν μόνο αδρανειακά φορτία) ενώ όσο επιβραδύνεται (όταν "κοντεύει" προς το Κ.Ν.Σ. δηλαδή) δέχεται θλιπτικά φορτία... Όσο επιταχύνεται από το Κ.Ν.Σ. προς το Α.Ν.Σ. δέχεται θλιπτικά φορτία, ενώ ο εφελκυσμός ασκείται όταν ο διωστήρας κοντεύει προς το Α.Ν.Σ. αφού επιβραδύνεται...Σωστά;;;

Επείδη όμως σίγουρα θα κατήντησα εκνευριστικός (στους άλλους) με αυτά που λέω, σταματώ το θέμα εδώ...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
XASOS 
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


ΒMW 525

Ένταξη: 10 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 86

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 05 Σεπ 2003, 19:58:51    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Όντως όσο λιγότερες στροφές έχει ο κινητήρας τόσο λιγότερο καίει..... Και για κάτι που συζητήθηκε πόσο ανοικτή να είναι η πεταλούδα, η μέγιστη δυνατή οικονομία επιτυγχάνεται όταν είσαι με τόσο μακριά σχέση που με τέρμα γκάζι διατηρείς σταθερή ταχύτητα.........
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kavaliotis (Μάκης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 307 cc 1.6

Ένταξη: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 487
Τόπος: Καβάλα - Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 05 Σεπ 2003, 22:41:51    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αν και οι πιο πολλοι μιλατε τεχνικα, εγω σαν απλος οδηγος θα πω αυτο που νομιζω ειναι η κοινη λογικη, δηλαδη το οτι οσο πιο λιγες στροφες εχει ο κινητηρας, τοσο πιο λιγο καιει..Απο την αλλη ομως, το οτι με λιγες στροφες καιει λιγοτερο δεν σημαινει οτι ειναι και καλο, γιατι δεν θελουμε απλα να καιει λιγο το αμαξι, αλλα να μας εξυπηρετει κιολας! Τι να το κανω να γλυτωσω 20δρχ αν ειναι να φτασω 1 ωρα αργοτερα στον προορισμο μου (μιας και θα πηγαινω σιγα) αλλα και να πληρωσω αργοτερα ενα σωρο λεφτα στο συνεργειο επειδη πηγαινα με τεταρτη και 1500 στροφες στην εθνικη και το αμαξι με παρακαλουσε να πατησω λιγο το γκαζι για να μην μεινει στον τοπο!

Εγω προσωπικα τις περισσοτερες φορες (99% ας πουμε) αλλαζω ταχυτητα αναλογα με τον ηχο της μηχανης, αν δω οτι ζοριζεται η μηχανη κατεβαζω ή ανεβαζω ταχυτητα, αναλογα.. Νομιζω ειναι ευκολο να καταλαβεις ποια ταχυτητα χρειαζεται καθε φορα..Το δυσκολο ειναι η κατηφορα, εκει δεν ξερεις ποια ταχυτητα ειναι η καλυτερη ωστε να μην καταπονεσεις τα φρενα, να οδηγησεις σχετικα γρηγορα αλλα και να μην καψεις πολυ βενζινη.. Συνηθως αναλογα την κατηφορα παντα παιζω με 3η στο κιβωτιο, αλλα εξαρταται την κατηφορα..2α σπανια θα βαλω, μονο αν ειναι επικινδυνα..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
XASOS 
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


ΒMW 525

Ένταξη: 10 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 86

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Σεπ 2003, 14:39:36    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

επίσης όταν αφήνουμε το γκάζι τότε αν βάλουμε νεκρά το αμάξι καταναλώνει βενζίνη ενώ αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο ώστε η μηχανή να δουλεύει πάνω από τις περίπου 1500 στροφές και να κόβει με τον κινητήρα η κατανάλωση γίνεται μηδενική.........
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενη
Σελίδα 1 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,3369s (PHP: 90% - SQL: 10%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on