PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Κατάλογος Προϊόντων
Κατάλογος Προϊόντων
How To - Τοποθετηση βασεων μηχανής PSσε 106/Saxo

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Φτιάξε το μόνος σου Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
RoadRunner122 (Γιάννης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


106 Rallye 16V

Ένταξη: 30 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 2814
Τόπος: Δροσοπηγή

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Απρ 2009, 13:32:23    Θέμα δημοσίευσης: How To - Τοποθετηση βασεων μηχανής PSσε 106/Saxo Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Λοιποοον, έχοντας τοποθετήσει τις 2 επάνω βάσεις της PS miniGr.A (την κάτω (κόντρα) την έχω ήδη αλλάξει με powerflex) στο 106 μου απ'το περασμένο Σάββατο, ας γράψω 2 λόγια, με μερικές φωτογραφίες και ορισμένες παρατηρήσεις ώστε κάποιος που θα προσπαθήσει να τις βάλει να έχει ένα μπούσουλα.

Αρχικά, οι 2 πάνω βάσεις μοτέρ της PS ( A)εγκεφάλου και B)μπαταρίας) είναι αυτές:



A) Η βάση του εγκεφάλου (προς θεού, δε στηρίζει τον εγκέφαλο αλλά βρίσκεται κάτω απ'αυτόν, το ίδιο και για την αντίστοιχη της μπαταρίας), η οποία αποτελείται από την κουκουνάρα και το Π, δεν είναι plug'n'play.

Πρέπει να γίνουν ουσιαστικά 2 εργασίες:

1) Να κολληθούν στο σασί 2 λαμάκια. Αυτό γιατί το Π της PS είναι στενότερο σε σχέση με το εργοστασιακό Π, οπότε ο χώρος στον οποίο "φωλιάζει" θα πρέπει να στενέψει ανάλογα. Διαφορετικά θα χτυπάει μπρος πίσω και ουσιαστικά δεν θα κάνουμε τίποτα.

Κανονικά τα λαμάκια αυτά πρέπει να κολληθούν με argon πάνω στη φωλιά της βάσης. Εγώ επειδή δε διαθέτω argon στο γκαράζ μου αλλά κι επειδή ήθελα να μπορώ σχετικά εύκολα να τα αφαιρέσω χωρίς να τραυματίσω τη φωλιά, προτίμησα να τα κολλήσω. Έπειτα από διάφορες αποτυχημένες δοκιμές με εποξικές, κατέληξα στην πολυουρεθανική 2 συστατικών bisonite η οποία όταν στεγνώσει γίνεται αρκετά σκληρή αλλά παράλληλα ανθεκτική στους κραδασμούς χωρίς να σπάει. Επιπλέον, για να κολληθούν τα λαμάκια στο σωστό σημείο και να μη γλιστρίσουν όσο η κόλλα είναι ρευστή, κόλλησα προσωρινά 2 γωνιές καθώς κι έναν αποστάτη ώστε να τα πιέζει προς το σασί.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό: και μετά από ένα βάψιμο με πινελάκι:



2) Να πλανιστεί το μπράτσο της βάσης ώστε να πατήσει σωστά το αξονάκι με τη ροδέλα του. Αρχικά το μπράτσο έχει 2 αυτάκια που προεξέχουν τα οποία πρέπει να φάμε, καθώς και 2-3mm από όλη την επιφάνεια που πατάει η ροδέλα.
Κι επειδή 1 εικόνα=1000 λέξεις, εννοώ αυτό:

Αφού τελειώσουμε με αυτές τις 2 εργασίες, είμαστε έτοιμοι για το μοντάρισμα.

Έτσι ξεκινάμε τη συναρμολόγηση της κουκουνάρας και του Π πάνω στο μπράτσο χρησιμοποιώντας μιά σκληρή βίδα Μ10x100 (η PS λέει Μ10x90 αλλά αν χρησιμοποιήσετε παξιμάδι με γκρόβερ δεν θα φτάσει σε μήκος). Προτίμησα μια Μ10x100 και τρόχισα 3mm που περίσσεψαν ώστε να μην ακουμπάει στο σασι.

Έχοντας λοιπόν μοντάρει το μπράτσο, το τοποθετούμε στη φωλιά του και το βιδώνουμε πάνω στο μοτέρ με τις τορξόβιδες. Δεν σφίγγουμε τις 2 βίδες εκατέροθεν της κουκουνάρας γιατί θα χρειαστεί να μετακινήσουμε το μοτέρ αριστερά-δεξιά και να το φέρουμε στη σωστή θέση. Θα τις σφίξουμε στο τέλος.
Εώς τώρα, το αποτέλεσμα είναι αυτό:


Β) Η βάση της μπαταρίας είναι εύκολη υπόθεση. Απλά, αφαιρούμε τη μαμά και τοποθετούμε την PS χρησιμοποιόντας τις βίδες και το αξονάκι της εργοστασιακής. Το μόνο που πρέπει να προσέξουμε είναι πριν σφίξουμε τις 2 βίδες, να σπρώξουμε το μοτέρ προς τ'αριστερά ώστε η βάση του εγκεφάλου να βρίσκεται καλά μέσα στη φωλιά της αλλά θέλει προσοχή γιατί αν το παρακάνουμε θα ακουμπήσει η αριστερή της πλευρά στο σασί. Όταν είμαστε ok, σφίγγουμε τις 2 βίδες της βάσης της μπαταρίας. Σφίγγουμε και τις 2 βίδες της βάσης του εγκεφάλου (που τις είχαμε αφήσει λάσκα πριν) και είμαστε έτοιμοι!


Εντυπώσεις:

Μπαίνω μέσα, κλείνω παράθυρα, γυρνάω κλειδί και... το κτήνος παίρνει μπρος ταρακουνώντας ολόκληρο το σασί. Στο ρελαντί (1100rpm μιάς και ήταν κρύο) τα αυτιά προσπαθούν να εντοπίσουν σημεία από τα οποία έρχονται οι εκατοντάδες τριγμοί. Τζάμια, ταπλώ, ραδιοcd, ηλιοροφή, σκιάδια κ.α. κάνουν το χαρακτηριστικό "τζζζζζζ". Για το τιμόνι και τα πεντάλ δεν το συζητάμε... ούτε κινητό σε δόνηση να ήταν...
Με ένα χαρακτηριστικό μειδίαμα, ανοίγω τη γκαραζόπορτα και ετοιμάζομαι για δοκιμη στο δρόμο. Γεμίζω χαλαρά την 1η μέχρι τις 3krpm, βάζω χαλαρά 2α και παρατηρώ ότι ο συμπλέκτης απομονώνει πιό στρωτά και ακόμα περισσότερο οι ταχύτητες ότι κουμπώνουν πιό γλυκά. Δεν πρόσεξα καν ότι η 1η στο ξεκίνημα κούμπωσε χωρίς προσπάθεια, πράγμα σπάνιο όταν είναι κρύο τ'αμάξι μου.
Βγαίνω εθνική για ζέσταμα. 3η και 4krpm... βουητό απίστευτο!!! Γενικά με όλες τις σχέσεις άπο 3800-4800rpm σου δίνει την εντύπωση ότι φοράς 4πετάλουδο με ελεύθερη εξάτμηση χωρίς καταλύτη! Κι εδώ πρέπει να σημειώσω ότι από εξάτμιση είμαι μαμά.
Σε αυτό το φάσμα στροφών, από το μεσαίο καθρέφτη τα βλέπεις όλα θολά (γιατί συντονίζει και ταλαντώνεται), με το συνοδηγό ΔΕΝ μιλάς χωρίς ενδοσυνενόηση και το ηχοσύστημά σου είναι άχρηστο. Κι αυτό που έχει την περισσότερη πλάκα είναι ότι μέσα γίνεται χαμός από θόρυβο, νομίζεις ότι απ'όπου περνάς χαλάς τον κόσμο, ενώ στην πραγματικότητα έξω δεν ακούγεται απολύτως τίποτα το διαφορετικό με πριν Very happy

Όμως, για να μη δώσω την εντύπωση ότι το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, πέρα από το θόρυβο, πέρα από τις ταλαντώσεις και τους συντονισμούς, η διαφορά σε αίσθηση δεν έχει καμία σχέση με πριν!
ΑΠΟΚΡΙΣΗ στο γκάζι! Λες και είχα ηλεκτρόγκαζο και πήγα σε ντίζα! Απλά καμιά σχέση!
Κούμπωμα ταχυτήτων? Αλλού! Σε συνδυασμό με τον πύργο και τα μεταλλικά ντιζάκια, το σασμάν σου μετατρέπεται αυτομάτως σε ιαπωνικής προελεύσεως!
Σε στριφτερή βουνήσια ανάβαση, που θέλει πολύ παιχνίδια με το γκάζι, η διαφορά είναι η μέρα με τη νύχτα. Σκέφτομαι "καλά πώς οδηγούσα πριν?". Πατάς, αφήνεις, ξαναπατάς, ξαναφήνεις σε κλάσματα δευτερολέπτου και νιώθεις το σύνολο μοτέρ-σασί σαν ένα, ενώ πριν με τις μαμά βάσεις καταλάβαινες το μοτέρ να πηγαίνει πέρα-δώθε.
Το δε σημαντικότερο, για μένα τουλάχιστον που έχω αλλάξει ήδη 3 φορές κουκουνάρα, είναι ότι ΔΕΝ θα ξανασχοληθώ με το θέμα που ειλικρινά με είχε κουράσει!

Γενικά, τα + και - είναι:

+ Αμεσώτερη απόκριση γκαζιού
+ Βελτίωση στην αίσθηση αποσύμπλεξης
+ Βελτίωση στο κούμπωμα των ταχυτήτων
+ Μηδενική ταλάντωση μοτέρ στο πάτα-άσε
+ Ξενιάζεις μιά για πάντα (τέλος οι κομμένες βάσεις μηχανής!)

- Έντονη μεταφορά ταλαντώσεων-συντονισμού στο εσωτερικό
- Έντονος θόρυβος (βουητό) στις 3800-4800rpm
- Κακή επιλογή για όποιον κάνει συχνά ταξίδια

Για το τελευταίο, θα μπορούσε να συνδυαστεί το παραπάνω σύνολο με μαμά Π ώστε να απορρωφά ένα μέρος των ταλαντώσεων του μοτέρ.


3rioStooges-Motorsport Team
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Φτιάξε το μόνος σου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)