PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Πιο γρήγορη επιτάχυνση με ή χωρίς ESP?
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
STELIOS 
Moderator


Little Bastard

Ένταξη: 18 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 2664

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 01 Αύγ 2008, 11:42:38    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Angry_Punisher έγραψε:
Φιλε καλυτερα να ξεκινησεις χωρις esp γιατι με esp ενεργοποιημενο οταν ο τροχος σπινιαρει και γλιστραει το esp στον μπλοκαρει!


Σωστη και αυτη η παρατηρηση, ο τροπος που λειτουργει το T/C σου "πνιγει" την ορμη μειονοντας την επιταχυνση σου.
Σε μερικα μοντελα κοβει το γκαζι, σε μερικα απλα φρεναρει το τροχο. Ειτε με τον ενα τροπο τροπο ειτε τον αλλο, στη κανει τη ζημια...


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Angry_Punisher (sotiris)
Μέλος
Μέλος


peugeot 207 1.6 (16v) GT (2007)

Ένταξη: 29 Σεπ 2007
Δημοσιεύσεις: 110
Τόπος: Πετρούπολη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 01 Αύγ 2008, 11:46:55    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Βασικα ξερεις τι γινεται πιστευω,κοβει στον κινητηρα αλλα κοβει και στον τροχο.Αναλογα αν πατας το αμαξι σου πανω σε στροφη η το πατας σε ευθειο.Και αυτο σου κοβει αναλογα το ποσο γλιστραει ο τροχος.Γιατι εχω παρατηρησει οτι οταν γλιστραει σε ευθειο δεν σου μπυκωνει παρα πολυ απλος κανει αυτες τις αριθμιες ξερεις,αλλα προσφατα το πατησα σε στροφη δηλαδη μου τουρμπισε πανω στην στροφη και το αμαξι εκει που ειχε εναν σταθερο θορυβο κανει ενα μεγαλο μπουκωμα και το αμαξι εκοψε πολυ αρα εκει σου κοβει και στον κινητηρα!


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
makis106 (makis)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 207 THP Rallye (2008)

Ένταξη: 15 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 2966

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 01 Αύγ 2008, 12:57:25    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Angry_Punisher έγραψε:

Βασικα ξερεις τι γινεται πιστευω,κοβει στον κινητηρα αλλα κοβει και στον τροχο.Αναλογα αν πατας το αμαξι σου πανω σε στροφη η το πατας σε ευθειο.Και αυτο σου κοβει αναλογα το ποσο γλιστραει ο τροχος.Γιατι εχω παρατηρησει οτι οταν γλιστραει σε ευθειο δεν σου μπυκωνει παρα πολυ απλος κανει αυτες τις αριθμιες ξερεις,αλλα προσφατα το πατησα σε στροφη δηλαδη μου τουρμπισε πανω στην στροφη και το αμαξι εκει που ειχε εναν σταθερο θορυβο κανει ενα μεγαλο μπουκωμα και το αμαξι εκοψε πολυ αρα εκει σου κοβει και στον κινητηρα!


Ακριβώς, το esp, δεν επενεργεί μόνο στα φρένα αλλά κ στην γωνία της πετούδας, με απλά λόγια, όταν καταλάβει οτι υπάρχει ολίσθηση, κλείνει την πεταλούδα του γκαζιού, κοiνώς σου κόβει τα γκάζια.
Ίσως αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που επιταχύνει πιο αργά (0-100) με esp on.



etuned
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
climbonice (Θέμης)
Μέλος
Μέλος


Peugeot 207 CC 1.6 150hp

Ένταξη: 23 Σεπ 2007
Δημοσιεύσεις: 127
Τόπος: Νέα Σμύρνη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 01 Αύγ 2008, 14:37:22    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Έχοντας μετρήσει εκαντοντάδες αυτοκίνητα για λογαριασμό περιοδικού αυτοκινήτου, όπου εργαζόμουν παλιότερα, σας διαβεβαιώνω ότι η καλύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται με ΟΛΑ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ΠΛΗΡΩΣ απενεργοποιημένα.
Να σημειώσω δε ότι η μέτρηση "0-100" είναι εξαιρετικά επίπονη για το αυτοκίνητο και καλό είναι να αποφεύγεται.
Το μυστικό είναι να ξεκινήσεις το αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν λιγότερο σπινάρισμα και (στο ξεκίνημα) να είσαι μέσα στο φάσμα των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή.
Επίσης εντοπίζουμε το σημείο ενεργοποίησης του κόφτη (προσοχή γιατί σε κάποια αυτοκίνητα ενεργοποιείται σε διαφορετικές στροφές στην 1η ή και τη 2η σχέση) και φροντίζουμε να αλλάξουμε σχέση λίγο πριν το στροφόμετρο φτάσει σε εκείνο το σημείο.

Σημ.: Μην αγχώνεσαι για το ST το έχεις άνετα. Μπορεί σε ιπποδύναμη τα δυο αυτοκίνητα να είναι ισοδύναμα, αλλά το 207 έχει πολύ περισσότερη ροπή η οποία μάλιστα αποδίδεται και πολύ χαμηλότερα. Επιπλέον, το ST στην 1η και 2α έχει ηλεκτρονικό περιοριστή ροπής ο οποίος δεν απενεργοποιείται (εκτός αν έχει πειράξει τον εγκέφαλο).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vlasis 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 19 Σεπ 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 01 Οκτ 2008, 17:59:41    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

βασικά η αγωνιστική εκκινηση θελει 20 σελιδες για να περιγραφει σωστα.
Δηλαδη "λιγο σπινιαρισματακι" ή "μη περνας τα κοκκινα" ή "το ESP μου βοηθάει/δε βοηθαει" δε μπορουν να βοηθησουν κανενα που μολις κλεισει το PC παει να δοκιμασει να βελτιωθει.

Τωρα, το ιδιο ισχυει και για το θεμα ESP. Κατα αρχην το ESP είναι προγραμμα σταθεροποιησης ή βελτιωσης της κατευθυντηκοτητας του οχηματος και "Δαρβινικα" ειναι ενα βημα εξελιξης παραπανω απο το TC.

To Τraction COntrol (TC) ειναι προγραμμα διαχειρισης της διαθεσιμης προσφυσης για επιταχυνση στο διαμηκη αξονα (στην ευθεια δηλαδη)

Το ΑΒS ειναι το αντιστοιχο "TC" για την επιβραδυνση.

Το ESP λοιπον ειναι το αφεντικο του TC, ABS καθως ΚΑΙ της ECU !

και εδω αρχιζει το ενδιαφερον κομματι. Τι πολιτικη θα ακολουθησει το ESP για να ελεγξει τη πορεια του αυτοκινητου ? Θα κλεισει τη πεταλουδα και θα καταστρεψει τη ταχυτητας ροης του αερα προς το καπακι και θ απεριμενει ο οδηγος για 10 δευτερολεπτα να ανεβουν οι rpm επειδη ενας τροχος απλα σπινιαρε κατα 1% ? Θα κλεισει τα injectors για στεγνωσει απο μιγμα ολο τη πολλαπλη εισαγωγης και αυλους εισαγωγης-βαλβιδες για 10 δευτερολεπτα κανοντας το μιγμα απελπιστικα φτωχο για εκεινο το διαστημα ? η θα κοβει την αναφλεξη -εναλλαξ- σε καθε κυλινδρο για να μη καταλαβει κανεις τιποτα και να διατηρηθει σε ΦΟΥΛ ταχυτητα η ροη αερα και οι στροφες κινητηρα ? Αρα το τι μπορει να κανει το συστημα εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασια και δε μπορουμε να τα τσουβαλιασουμε ολα σε ενα σακι.


Για πίστα όμως το ESP δεν εχει αγωνιστικη χρηση (εκτος απο Sti kai Evo).
και χρησιμοποιηται μονο το TC και στα καθαροαιμα killer car και το Launc Control.

Βεβαια τα καθαροαιμα Launch COntrol και TC :

α) ψάχνουν για να ξεζουμισουν και τη τελευταια σταγονα προσφυσης απο καθε τροχο. Αντιθετα τα TC ή ESP παραγωγης "φρικαρουν" μολις σπινιαρει ελαχιστα ενας τροχος...

β) δεν διαχειριζονται υπο κατασταση πανικου και φρικης την ECU με βαναυσο και βιαιο τροπο. Αντιθετα τα ESP παραγωγης κοβουν τη πεταλουδα και αναγκαζουν τον αερα να φρεναρει και να κρεμασει το κινητηρα ή κοβουν παλμους απο τα μπεκ και στεγνωνουν τις εσωτερικες επιφανειες που κανονικα ειναι καλλυμενες απο υγροποιημενο καυσιμο.

Τα αγωνιστικα TC kai LC ειναι μακραν καλυτερα και απο οποιαδηποτε πιλοτο της F1 οσον αφορα τις επιδοσεις. Γιατι ο οδηγος ρυθμιζει το γκαζι με ανθρωπινη καθυστερηση και με το μερικο κλεισιμο της πεταλουδας που σκοτωνει τη ροη του αερα για ΠΟΛΥ ποιο μετα απο τη διορθωση του σπινιαρισματος. Ο αγωνιαρικος TC κρατα πεταλουδες ανοικτες 100% και παιζει με τους κυλινδρους.

Τα ESP , TC παραγωγης (εξαιρεση οι Φερραρι που εχουν καθαροαιμα συστηματα) ειναι μονο για ασφαλή οδηγηση. Ενας δηλαδη που ξερει τη τεχνικη της αγωνιστικης Dragster εκκινησης θα ειναι τρελλος να βαλει ESP
gia να κανει κοντρες.

Αυτα πολλυυυυ επιγραμματικα γιατι εμπλεκεται και το θεμα του διαφορικου στο τοπικ.

Ετσι για να σας δωσω τροφη για σκεψη και να ανοιξω λιγο τη πορτα στο δωματιο της γνωσης:

Απαντηστε:

1. Το LSD διαφορικό:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) κανενα απο ολα

2. To TC:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) κανενα απο ολα

3. To πόδι του οδηγου έχει τη δυνατότητα να:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. απλά διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) α και β


Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Vlasis στις Πεμ 02 Οκτ 2008, 12:59:11, 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
volvos (volvos)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος



Ένταξη: 08 Απρ 2004
Δημοσιεύσεις: 15542

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 01 Οκτ 2008, 18:03:27    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ε) δε ξερω δε απαντω Laughing

βασικα σε δρομο με προσφυση δε νομιζω οτι εχει διαφορα αφου η δυναμη που θα περασει θα ειναι ιδια...το σπινιαρισμα θα ειναι το ιδιο και στους δυο τροχους αρα μαλλον χειροτερα ειναι αφου εχουμε θεωρητικα τις απωλειες του μπλοκε σαν μπλοκε
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
android (γιωργος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος

207 gt

Ένταξη: 30 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 3540

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ 01 Οκτ 2008, 19:05:41    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

volvos έγραψε:
ε) δε ξερω δε απαντω Laughing

βασικα σε δρομο με προσφυση δε νομιζω οτι εχει διαφορα αφου η δυναμη που θα περασει θα ειναι ιδια...το σπινιαρισμα θα ειναι το ιδιο και στους δυο τροχους αρα μαλλον χειροτερα ειναι αφου εχουμε θεωρητικα τις απωλειες του μπλοκε σαν μπλοκε



για ριχτα ομως για διαφορικο 1.5 way 2 way που φρεναρουν τον αναποδο τροχο Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Steve (30cm) (Moderator)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER

Ένταξη: 21 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 16341
Τόπος: Ψεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 11:01:52    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Βλάσση, για να μπορέσω να σου απαντήσω, διευκρίνισε αν τα 1/2/3 τα θέλεις πάνω σε στροφή ή στην "εκκίνηση"



https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Vlasis 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 19 Σεπ 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 11:35:50    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Steve έγραψε:
Βλάσση, για να μπορέσω να σου απαντήσω, διευκρίνισε αν τα 1/2/3 τα θέλεις πάνω σε στροφή ή στην "εκκίνηση"


για να το διατηρησω απλο, και στα δυο.
Γιατι να το αφησουμε ετσι ? Ας θεωρησουμε οτι οπως στη στροφη υπαρχει διαφορα παραγομενης προσφυσης αναμεσα στους εσωτερικους και εξωτερικους τροχους (αφου η καθετη δυναμη που τους παταει κατω διαφερει), διαφορα (εστω και λιγοτερη) μεταξυ των τροχων μπορει να υπαρχει και στην εκκινηση. ΑΝ υπολογισεις οτι μονο η διαφορα μηκους των ακραξονιων ή η ροπη στρεψης του διαφορικου αρκει για να δημιουργησει διαφορα. Αν το παμε παρακατω, το παραγωγης αυτοκινητο εχει και διαφορα βαρους σε καθε κινητηριο τροχο που ειναι μεταξυ 25 και 55 κιλων τις περισσοτερες φορες.


Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Steve (30cm) (Moderator)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER

Ένταξη: 21 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 16341
Τόπος: Ψεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 12:00:11    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

1) β (αν συνολική εννοείς και τους 4 τροχούς, με το LSD να επηρεάζει μόνο τους δύο από αυτούς)

2) α (αν εννοείς τα motorsport TC και όχι τα παραγωγής TC που ανέφερες παραπάνω)

3) δ



https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Sidobre (Τάσος)
Πρόεδρος - Webmaster
Πρόεδρος - Webmaster
Επίσημο Μέλος

Peugeot 206 XS evo2

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 6846
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 12:57:16    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα. (θα λέγαμε για αύξηση ή μείωση της πρόσφυσης αν μιλάγαμε για άλλο είδος ανάρτησης, ελαστικού κλπ).

Με δεδομένη λοιπόν την πρόσφυση, είτε είναι μπλοκέ, είτε είναι TC είτε είναι ανθρώπινο.. πόδι, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα πρόσφυση.



If everything seems under control, you're just not going fast enough...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Jim207GT (Δημήτρης)
Τμήμα Κοινωνικών Εκδηλώσεων
Επίσημο Μέλος

Peugeot 207GT 2007

Ένταξη: 23 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 1174
Τόπος: Βύρωνας Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:00:25    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα. (θα λέγαμε για αύξηση ή μείωση της πρόσφυσης αν μιλάγαμε για άλλο είδος ανάρτησης, ελαστικού κλπ).

Με δεδομένη λοιπόν την πρόσφυση, είτε είναι μπλοκέ, είτε είναι TC είτε είναι ανθρώπινο.. πόδι, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα πρόσφυση.


Έγραψε ο Πρόεδρος!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Vlasis 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 19 Σεπ 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:03:13    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα.


εδω ειναι τα μυστικα της αγωνιστικης προσφυσης. Η προσφυση παραγεται ! το μυστικο ειναι πως Wink

Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.


Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Sidobre (Τάσος)
Πρόεδρος - Webmaster
Πρόεδρος - Webmaster
Επίσημο Μέλος

Peugeot 206 XS evo2

Ένταξη: 12 Απρ 2002
Δημοσιεύσεις: 6846
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:09:18    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Vlasis έγραψε:
Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα.


εδω ειναι τα μυστικα της αγωνιστικης προσφυσης. Η προσφυση παραγεται ! το μυστικο ειναι πως Wink

Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.


Mα ακόμα και για αγωνιστική πρόσφυση, μιλάμε για εκμετάλευση της παραγόμενης (δυναμικά) πρόσφυσης του οχήματος.

Δηλαδή εμείς, ή το TC ή ακόμα και το Μπλοκέ, εκμεταλεύεται είτε την φυσική πρόσφυση, είτε την δυναμικά παραγόμενη επιπλέον πρόσφυση.

Η καλύτερη διαχείρηση της πρόσφυσης (ανα πάσα στιγμή και σε κάθε δυναμική κατάσταση) δημιουργεί την αγωνιστική οδήγηση.

Λέγοντας όμως "διαχείρηση" μέσα σε αυτό συμπεριλαμβάνω και τους χειρισμούς (ανθρώπινου ή τεχνιτού μέσου) που θα εκβιάσει μια δεδομένη στιγμή να προκαλέσει επιπλέον πρόσφυση.



If everything seems under control, you're just not going fast enough...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Steve (30cm) (Moderator)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER

Ένταξη: 21 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 16341
Τόπος: Ψεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 14:10:47    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Vlasis έγραψε:
Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.

Οι κινητήριοι τροχοί μπορεί να είναι δύο (μπροσθιοκίνητο/πισωκίνητο) ή τέσσερις (τετρακίνητο).

Συγνώμη που ζητάω τόσες διευκρινίσεις Embarassed



https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Vlasis 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 19 Σεπ 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 20:00:31    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

μια διευκρινηση που θα βοηθησει:

με τον ορο "προσφυση στους κινητηριους" εννοω τη συνολική ελκτικη δυναμη (δηλ. προς τα εμπρός) που ωθει το αυτοκινητο σε επιτυχανομενη πορεια.

Σε αυτη τη περιπτωση λοιπον ας φανταστουμε το LSD διαφορικο σε slow motion 10 φορες ποιο αργα: o εσωτερικός τροχος στην εισοδο της καμπης ξαφνικα αποφορτιζεται απο τη πλευρικη μεταφορα βαρους που παει στον διπλα του εξωτερικο τροχο.

Στην εισοδο της καμπης λοιπον συμβαινει η πλευρικη μεταφορα βαρους: εαν ο μεσα τροχος πιεζεται απο 230kgr ας πουμε οτι παραγει 280 κιλα ελκτικης προσφυσης. Ο εξωτερικος κινητηριος τροχος ομως πιεζεται τωρα απο πχ 430kg καθετης προσφυσης. Αρα ας πουμε οτι παραγει 500κιλα ελκτικης δυναμης για σπρωξει μπροστα το οχημα.

Χωρίς LSD διαφορικο, οταν ο οδηγος δωσει γκαζι με συνολικη δυναμη ροπης 400kgr, το ανοικτο διαφορικο θα τα μοιρασει μισα-μισα δηλαδη 200 κιλα σε καθε τροχο. Εφοσον ο εσω εχει περισσοτερη προσφυση (230kgr) ola kala και το ιδιο ισχυει για τον εξωτερικο που εχει πολυ περιθωριο.
Αν ο οδηγός ομως δωσει 500kgr ροπης κινητηρα τοτε η 50-50 μοιρασια θα δωσει 250 σε καθε τροχο. Απο εκεινη τη στιγμη αρχιζει το πανηγυρι:

- Ο εσω τροχος δεχεται 250 και χανει τη προσφυση -σπινιαρει ανεξελεγκτα
- Ο εξω τροχος δεν δεχεται καθολου δυναμη και το αμαξι επιβραδυνει

Αρα χωρις LSD το αμαξι εχει ελκτικη προσφυση επιταχυνσης 230 kgr στη στροφη.

ΜΕ LSD τωρα το ιδιο σεναριο: ο οδηγος δινει 500 κιλα ελκτικης δυναμης στον αξονα. Ο εσω τροχος παιρνει 250 κιλα και αρχιζει να σπινιαρει. Το LSD του δινει (αναλογα το τυπο του) 20 ή 50 ή 100 κιλα δυναμης και ο εξωτερικος τροχος συνεχιζει να δεχεται 250 κιλα δυναμης.

Αρα (η σουμα) ο κινητηριος αξονας σπρωχνει το οχημα με δυναμη (προσφυσης) πχ 100 κιλα + 250 κιλα = 350 κιλα ελκτικης δυμαμης επιταχυνσης.

Αν το LSD ειναι δισκατο παραγωγης με μικρο αριθμο εμπλοκης (φετες) τοτε αντι για 100 μπορει να δωσει 30 στον εσω τροχο. Ακομη και σε αυτη τη περιπτωση εχουμε 250 κιλα του εξω + 30 = 280 κιλα δυναμης που επιταχυνει το οχημα.

Αρα το LSD διαφορικο ασχοληται με τον εξωτερικο τροχο και συνεχιζει να του δινει δυναμη ροπης ακομη κι οταν σπινιαρει ενας τροχος.

Αντιθετα το ΤC ασχοληται με τον εσωτερικο τροχο. Σταματα το σπινιαρισμα του για να ανακτησει τη προσφυση του και να συνεχισει να μοιραζει ξανα 50-50 τη ροπη το διαφορικο.

Αυτη η μηχανικη συνεργια LSD-TC ειναι πολυτιμη και στα νεα σουπερcars Μ3, Ferrari και στις F1 (προ 2006) αλλα και στο SAAB XWD ειναι πλεον ηκλτρονικη ηλεκτρονικη. Το δισκατο διαφορικο αποκτα εξυπναδα και ρυθμιζει την εμπλοκη του για να βοηθησει το TC και αντιστροφα.

Αρα με βαση τα παραπανω ποιες ειναι οι απαντησεις ?
και ποσο χρησιμα εινα πλεον τα παραπανω για το συγχρονο ΔΥΝΑΤΟ αυτοκινητο ? (hint πολυυ)


Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Steve (30cm) (Moderator)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος

Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER

Ένταξη: 21 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 16341
Τόπος: Ψεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 20:26:05    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Vlasis έγραψε:
Αν το LSD ειναι δισκατο παραγωγης με μικρο αριθμο εμπλοκης (φετες) τοτε αντι για 100 μπορει να δωσει 30 στον εσω τροχο. Ακομη και σε αυτη τη περιπτωση εχουμε 250 κιλα του εξω + 30 = 280 κιλα δυναμης που επιταχυνει το οχημα.

Κάπου τα μπέρδεψες?



https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
volvos (volvos)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!
Επίσημο Μέλος



Ένταξη: 08 Απρ 2004
Δημοσιεύσεις: 15542

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 02 Οκτ 2008, 23:03:00    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΩΠΑ εδω μιλαμε για το αν το μπλοκε μπορει να βοηθησει σε εκκινησεις
ντραγκστερ κλπ σε ενα μπροσθιοκινητο

οχι για το τι κανει το μπλοκε μεσα στη στροφη Cool
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vlasis 
Μόλις έγραψα
Μόλις έγραψα




Ένταξη: 19 Σεπ 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 03 Οκτ 2008, 09:36:54    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

volvos έγραψε:
ΩΠΑ εδω μιλαμε για το αν το μπλοκε μπορει να βοηθησει σε εκκινησεις
ντραγκστερ κλπ σε ενα μπροσθιοκινητο

οχι για το τι κανει το μπλοκε μεσα στη στροφη Cool


το ιδιο πραγμα ειναι πισωκινητο ή μπροστοκινητο ή -ναι- και τετρακινητο.

Οταν παταμε γκαζι στην εκκινηση, τοσο η κάθετη δυναμη σε καθε κινητηριο ελαστικο, όσο και η επιφάνεια του εδαφους, οσο και οι ταλαντωσεις της καθε αναρτησης διαφερει. Οχι φυσικα οσο στη περιπτωση της στροφης, αλλα διαφερει. Ακομη και ακινητο το αυτοκινητο αν βαλεις 4 ζυγαριες στους τροχους θα δεις εντελως διαφορετικα βαρη.

Οταν λοιπον δωσεις γκαζι για να πας ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ
τοτε ενας απο τους 2 τροχους θα φτασει το οριο του και θα σπινιαρει.
Χωρις LSD οταν σπινιαρει ο ΕΝΑΣ χανεις και τους ΔΥΟ.
Χωρις LSD αλλα με TC, χανεις τον εναν αλλα πολυ γρηγορα καθυστερεις το "σπινιαροντα" τροχο για να ξαναβρει προσφυση.
Με LSD και TC (η LC για την εκκινηση) ο μη-σπινιαροντας τροχος σπρωχνει το αμαξι, ενω το TC φερνει στη σωστη ταχυτητα τον σπινιαροντα για να αρχισει αμεσα και αυτος να σπρωχνει.

Το τετρακινητο δε ξεφευγει απο το προβλημα. Στην επιταχυνση αγωνιστικων προδιαγραφων, μεγαλο ποσοστο βαρους μεταφερεται πισω στην εκκινηση και το τετρακινητο δεν διαφερει πολυ απο ενα πισωκινητο. ΑΠλα επειδη μοιραζεται περισσοτερο η ροπη του κινητηρα (εστω και 30-70) απαιτουνται περισσοτερα αλογα συνολικα για να σπινιαρει ενας τροχος.

Με λιγα λογια τα αλογα και η ροπη του κινητηρα μας ειναι εντελως ΑΧΡΗΣΤΑ αν δεν εχουμε ψαξει καλα την ικανοτητα των ελαστικων να μεταφερουν τη δυναμη στην ασφαλτο.Σορρυ δε μπορω να γραψω περισσοτερα γιατι πηζω και για να γινει πρακτικα χρησιμο το τοπικ χρειαζομαι 30 σελιδες μονο για τη μεταδοση.

Για τη τεχνικη του οδηγου δεν ειπα τιποτα γιατι χρειαζομαι αλλες 20 σελιδων με θεωρεια, πρακτικες συμβουλες και ασκησεις πρακτικης.

Γενικα μολις ξεκαθαρισουν τα "μυστικα" της βελτιωσης θα δειτε οτι ολα οσα ακουγονται για την οδηγηση και βελτιωση ειναι λαθος και η πραγματικοτητα ειναι απλη.


Βλάσης
vlasis@drivingfaster.com
www.drivingfaster.com
Facebook: Vlasis Highlander
Υπάρχουν πράγματα που γνωρίζουμε ότι δε γνωρίζουμε κι υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι δεν γνωρίζουμε. Driving Faster
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ayrton 
Φανατικό μέλος
Φανατικό μέλος


207 RC

Ένταξη: 19 Απρ 2008
Δημοσιεύσεις: 300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 16 Οκτ 2008, 19:15:16    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Χωρις esp, τουλαχιστον απο test με το δικο μου αυτο διαπιστωσα.χωρις esp και προσπαθεια για το ελαχιστο σπινιαρισμα.


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3  Επόμενη
Σελίδα 2 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1798s (PHP: 85% - SQL: 15%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on