Vaggelis (Βάγγος - Ιδρυτικό μέλος) Έχω ξεφύγει !!!
Peugeot 206 1.4 (8V) XR (2000)
Ένταξη: 10 Οκτ 2002 Δημοσιεύσεις: 1865 Τόπος: Αμπελογκάρντεν
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 14 Μάρ 2003, 13:29:09 Θέμα δημοσίευσης: Subaru B11S, Και όμως είναι Subaru!!! |
|
|
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αν νομίζατε ότι θα αντικρίζατε θηριώδεις αεροτομές και "φουσκωμένα" φτερά σε ένα ακόμα μοντέλο της Subaru, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας, αφού, όπως απεικονίζεται στις φωτογραφίες, αλλά και εθεάθη στην έκθεση της Γενεύης, το νέο μοντέλο της Subaru δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της εταιρείας, τουλάχιστον εμφανισιακά.
Μέχρι χθες η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν στο στόχαστρο όλων για τη "μουντή" εμφάνιση των μοντέλων της. Ο διευθύνων σύμβουλος της Subaru, Masaru Katsurada, το παραδεχόταν αλλά ζητούσε από όλους υπομονή καθώς, όπως υποστήριζε, όταν διαθέτεις την απαιτούμενη τεχνογνωσία και τεχνολογία για να κατασκευάσεις ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο μπορείς να ασχοληθείς και με την εμφάνισή του.
Από ό,τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, η ώρα αυτή έφτασε. Το ριζοσπαστικό τετράθυρο και τετραθέσιο πρωτότυπο, που παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση της Γενεύης, εκτός φυσικά από τετρακίνηση διαθέτει και κινητήρα απόδοσης 400 ίππων. Ταυτόχρονα αποτελεί και το έναυσμα για μια ιδιότυπη "έρευνα αγοράς" αφού η ιαπωνική εταιρεία μετρά τις αντιδράσεις του κοινού σε αυτή την εντελώς καινούργια σχεδιαστική προσέγγιση.
Το πρωτότυπο -για την ώρα- μοντέλο αποτελεί ήδη αντικείμενο συζητήσεων στους αυτοκινητικούς κύκλους και σίγουρα είναι μία από τις "ατραξιόν" της έκθεσης. Το B11S ή Boxster 11 S, όπως ονομάζεται, αποτελεί ταυτόχρονα και την πιο επαναστατική σχεδιαστική πρόταση της Subaru, ενώ ίσως αποτελέσει και τη βάση της νέας γενιάς του Impreza, η οποία αναμένεται το 2005.
Ωστόσο, παρά τον αρχικό ενθουσιασμό, οι ιθύνοντες της Subaru δεν είναι ακόμα σίγουροι για την αποδοχή του νέου τους μοντέλου από το κοινό, έστω και αν κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα φιλοξενείται τεχνολογία αιχμής, ενώ είναι ταυτόχρονα και ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια της ιαπωνικής εταιρείας.
Η εξωτερική του εμφάνιση πάντως μας προϊδεάζει για τη μορφή όλων των επόμενων μοντέλων, και όχι μόνο του νέου Impreza, αφού το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας φαίνεται ότι ανακάλυψε τη λέξη "πάθος". Αν κρίνουμε από τις τελευταίες εξελίξεις στο συγκεκριμένο τμήμα της Subaru, μάλλον έπρεπε να περιμένουμε κάτι τόσο ριζοσπαστικό, δεδομένου ότι ο πρόεδρος της εταιρείας, Kyoji Takenaka, τόνισε ιδιαίτερα τη σημασία του Β11S στον υπεύθυνο του σχεδιαστικού τμήματος, Kiyoshi Sugimoto, ο οποίος ευθύνεται για την εξωτερική εμφάνιση του Legacy.
Επιπρόσθετα, ο "δικός μας" Ανδρέας Ζαπατίνας, παρά το γεγονός ότι μόλις πέρυσι το Μάιο έγινε αρχισχεδιαστής της Subaru, θεωρείται ότι έδωσε την προσωπική του νότα στο νέο πρωτότυπο, αν κρίνουμε από το πόσο διαφορετικό είναι, έστω και αν στο μεγαλύτερο μέρος αυτό ήταν ήδη σχεδιασμένο.
Για αυτό πάντως που δεν πρέπει να ανησυχούμε είναι το τι κρύβεται κάτω από το πρωτότυπο αμάξωμα. Φυσικά, στο μπροστινό μέρος φιλοξενείται ένας boxer κινητήρας, μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι κύλινδροι είναι έξι, η χωρητικότητα φτάνει τα 3.000κ.εκ., και οι ίπποι χάρη και στα δύο turbo φτάνουν τους 400 στις 6.400σ.α.λ.
Η κίνηση -βέβαια- μεταδίδεται μόνιμα στους τέσσερις τροχούς, αλλά το κιβώτιο είναι αυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πέντε σχέσεων, αφού σύμφωνα με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας, μόνο αυτό -από τα κιβώτια της Subaru- μπορεί να αντεπεξέλθει στη ροπή και την ισχύ του κινητήρα. Ένα κλασικό χειροκίνητο εξατάχυτο που προοριζόταν για το B11S παρουσίασε προβλήματα στις οδοντώσεις των γραναζιών και απορρίφθηκε.
Ένα ακόμα καινοτομικό στοιχείο του Β11S είναι το κεντρικό διαφορικό μεταβλητής κατανομής της ροπής (VDT: Variable Torque Distribution) το οποίο υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή 35% στον μπροστινό και 65% στον πίσω άξονα, αντίθετα από το 50-50 των σημερινών μοντέλων της Subaru.
Μπορεί το B11S να είναι ένα άκρως εντυπωσιακό μοντέλο, όμως τα αφεντικά της Subaru εξακολουθούν να ανησυχούν για την πορεία του. Ας ελπίσουμε ότι αν -και όταν- τελικά βγει στην παραγωγή, η μορφή του, και ειδικά η μπροστινή μάσκα, δεν θα διαφέρει από αυτήν του πρωτότυπου μοντέλου.
Πηγή: in.gr
|
|