PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

ΓΕΝΙΚΑ - Τί είναι το Roll Center (Κέντρο Περιστροφής) ;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 03 Μάρ 2003, 08:21:31    Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Τί είναι το Roll Center (Κέντρο Περιστροφής) ; Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τί είναι το Roll Center (Κέντρο Περιστροφής) και πώς επηρεάζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου;
Όταν χαμηλώνουμε το αυτοκίνητο πώς επηρεάζεται και τί επηρεάζει με τη σειρά του;


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
GIANNIS206 (Γιάννης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


207 RC

Ένταξη: 07 Νοέ 2002
Δημοσιεύσεις: 1168
Τόπος: Σέρρες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 03 Μάρ 2003, 09:01:08    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Όταν πάνω στο όχημα επενεργούν πλάγιες δυνάμεις τότε το αμάξωμα στρέφεται γύρω από έναν άξονα ο οποίος ονομάζεται άξονα(στιγμιαίας) περιστροφής Roll center.Ο άξονας περιστροφής ορίζεται από δύο σημεία ,τα κέντρα περιστροφής της μπροστινής και πίσω ανάρτησης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 03 Μάρ 2003, 22:39:20    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Έστησα λίγο κόσμο γράφοντας για το φόρουμ, αλλά τουλάχιστον πιστεύω ότι θα βρείτε ενδιαφέροντα τα παρακάτω. Επειδή τα έγραψα βιαστικά, συγχωρέστε κάποια πιθανή ανακρίβεια.Λοιπόν.......

Το roll center (RC) είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να προβλέψουμε την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στις στροφές. Πρόκειται για ένα φανταστικό σημείο στο χώρο, γύρω από το οποίο το πλαίσιο περιστρέφεται όταν γέρνει. Εναλλακτικά, το roll center είναι το σημείο εκείνο στο χώρο, στο οποία οποιαδήποτε δύναμη και να ασκηθεί, ο άξονας δεν θα γείρει. Κάθε άξονας έχει το δικό του RC και αν τα ενώσουμε με μια ευθεία , έχουμε τον άξονα περιστροφής που για συντομία θα τον λέω RA (roll axis).

Αρχικά, θα αναφερθώ στο πως υπολογίζεται το rc, ώστε να δούμε πως το επηρρεάζουν αλλαγές στη γεωμετρία.

Έστω μία ανάρτηση διπλών ψαλιδιών (mx-5 κανείς; Very happy ).
Προσέξτε το παρακάτω σχήμα. Αρχικά προεκτείνουμε τις ευθείες του πάνω και του κάτω βραχίονα(κόκκινο). Στη συνέχεια φέρνουμε την ευθεία(πράσινο) από το ίχνος του τροχού (το κέντρο της επιφάνειας επαφής ελαστικού και δρόμου) ως το σημείο τομής των προεκτάσεων των βραχιόνων της πλευράς στην οποία ανήκει ο τροχός. Κάνουμε το ίδιο και για την άλλη πλευρά και το σημείο τομής των δύο πράσινων ευθειών είναι το roll center (RC).



Το μήκος της πράσινης ευθείας καθώς και η γωνία της, καθορίζουν το πόσο θα αλλάξει το κάμπερ καθώς συμπιέζεται η ανάρτηση. Μεγάλο μήκος της ευθείας αυτής έχει σαν αποτέλεσμα μικρή αλλαγή του κάμπερ και μικρό μήκος, το αντίθετο.

Το σημείο τομής των προεκτάσεων των βραχιόνων (κόκκινο) πρέπει να βρίσκεται εντός των ορίων του αυτοκινήτου. Αν το σημείο τομής βρίσκεται έξω από το αυτοκίνητο, το κάμπερ θα μεταβάλλεται από αρνητικό σε θετικό και αυτό δίνει μια προβληματική οδική συμπεριφορά.

Επίσης προσέξτε πως αλλαγή στο οφσέτ μεταβάλλει, έστω και λίγο, τη θέση του roll center, διότι αλλάζει το ίχνος του τροχού. Γενικά, οποιαδήποτε αλλαγή στη θέση των βραχιόνων, πχ όταν το αυτοκίνητο γέρνει, αλλάζει το roll center, για αυτό και όταν κινείται το αυτοκίνητο μιλάμε για στιγμιαίο roll center.

Δυστυχώς πρέπει να φύγω τώρα, αύριο θα γράψω για αυτό που μας ..καίει, δηλαδή πως επηρρεάζει το roll center την οδική συμπεριφορά.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 05:10:52    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μάλιστα! Για να μεταφέρουμε στο 206 μας τί καταλάβαμε από το σημερινό μας μάθημα...

Έστω ότι χαμηλώνουμε 3εκ την ανάρτηση.
1) Το κάμπερ γίνεται αρνητικότερο.
2) Το Κέντρο Περιστροφής (RC) πηγαίνει χαμηλότερα.

Με το (1) έχουμε καλύτερο τιμόνι στις στροφές, αλλά και αυξημένη ροπή για στρίψιμο, και γι αυτό και πιο ευπαθές τιμόνι σε αλλαγές πορείας λόγω ανωμαλιών του δρόμου. Το φαινόμενο γίνεται οξύτερο όταν χαμηλώνουμε προφίλ στα ελαστικά.
Με το (2) έχουμε μεγαλύτερη τάση για κλίση του αμξώματος, που πρέπει να αντιμετωπιστεί με σκληρότερα ελατήρια (όπως είναι όλα τα aftermarket) και με σκληρότερες αντιστρεπτικές εμπρός-πίσω. Βέβαια χαμηλώνει και το Κέντρο Βάρους, που σημαίνει μικρότερη ορμή στη μετακινούμενη μάζα γύρω από το Κέντρο Περιστροφής. Αυτό μετριάζει με τη σειρά του το φαινόμενο της αυξημένης ροπής για κλίση του αμαξώματος.

Δεν αποκλείεται λοιπόν χαμηλώνοντας υπερβολικά, να επιτύχουμε αντίθετα αποτελέσματα από το επιδιωκόμενο. Χώρια τα ελάχιστα περιθώρια αποσβέσεων που θα έχουμε λόγω χαμηλού ύψους και μικρών διαδρομών στην ανάρτηση. Γι αυτό και ο μηχανικός του Πολίτη κόντυνε τα καλάμια των αμορτισέρ και δεν είχε τραγικά αποτελέσματα στις αποσβέσεις της "Κούλας".

Αν τα λέω καλά, πάμε παρακάτω Κε Καθηγητά!


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 11:28:46    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:

.......Kε Καθηγητά!

Καμία σχέση... Laughing


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 15:31:26    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

BTS έγραψε:






Κάθε μπλέ γραμμή (που επεκτείνεται σε κόκκινη) είναι παράλληλη με με την πράσινη του απέναντι τροχού ή όχι;
Μήπως στο σχήμα έτυχε και φαίνεται έτσι;


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Τρι 04 Μάρ 2003, 15:47:52, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Slash (Ντάνης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 1.4 (8V) XT (2001)

Ένταξη: 25 Ιούλ 2002
Δημοσιεύσεις: 541
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 15:32:32    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

BTS έγραψε:
Έστω μία ανάρτηση διπλών ψαλιδιών (mx-5 κανείς; Very happy ).


ΑΑΑΑΑΑχχχχχχχχ!!!



I live my life a 1/4 mile at a time...for those 10 seconds or less...I'm free
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 18:42:13    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
Κάθε μπλέ γραμμή (που επεκτείνεται σε κόκκινη) είναι παράλληλη με με την πράσινη του απέναντι τροχού ή όχι;
Μήπως στο σχήμα έτυχε να φαίνεται έτσι


Kόβει το μάτι σου!

Δεν ξέρω αν είναι παράλληλες, ίσως απλώς να συνέβη στη συγκεκριμένη διάταξη.Μπορούμε να το εξακριβώσουμε δοκιμάζοντας διαφορετικές γωνίες των βραχιόνων.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι 04 Μάρ 2003, 22:29:53    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

....συνέχεια.

Έχουμε αυτοκίνητο που στρίβει σε κύκλο σταθερής ακτίνας, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα. Κατά σύμβαση, στο κέντρο βάρους του ασκείται η συνισταμένη της φυγοκέντρου και στο roll center του κάθε άξονα η κεντρομόλος που πρέρχεται από τα λάστιχα του άξονα. Το αυτοκίνητο όπως είπα στρίβει με σταθερή ακτίνα, συνεπώς υπάρχει ισορροπία φυγοκέντρου και συνισταμένης κεντρομόλων(και των τεσσάρων τροχών). Οι δύο αυτές δυνάμεις έχουν ίσα μέτρα και αντίθετη φορά, δείτε το σχήμα παρακάτω.



Για απλοποίηση θα μιλήσω για έναν άξονα, τα ίδια ισχύουν και για τον άλλο.

Αυτές οι δύο ίσες και αντίρροπες δυνάμεις λοιπόν, σε συνδυασμό με την απόσταση(κόκκινο) μεταξύ των σημείων εφαρμογής τους, οδηγούν στην εμφάνιση ροπής που αναγκάζει το αυτοκίνητο να γείρει. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση μεταξύ CG και RC τόσο μεγαλύτερη και η ροπή, άρα και η τάση του αυτοκινήτου να γείρει.

Αφού το αυτοκίνητο γείρει,κάποια στιγμή θα ισορροπήσει σε σταθερή κλίση, όταν η ροπή που προέρχεται από τα ελατήρια γίνει ίση και αντίθετη από την ροπή που προήλθε από το ζεύγος δυνάμεων (κεντρομόλος-φυγόκεντρος). Το πόσο γρήγορα θα γείρει και θα ισορροπήσει σε σταθερή κλίση το αυτοκίνητο εξαρτάται από την απόσβεση των αμορτισέρ.

Βλέπουμε ότι όλα τα λεφτά είναι η απόσταση μεταξύ κέντρου βάρους και κέντρου περιστροφής. Όταν χαμηλώνουμε ή ψηλώνουμε, αυτή η απόσταση μεταβάλλεται, είτε μεγαλώνοντας είτε μικραίνοντας, ανάλογα με τον τύπο της ανάρτησης. Αντίθετα, αν κρατήσουμε σταθερό το ύψος και με κάποιο τρόπο (πχ πιο χαμηλές βάσεις καθισμάτων) χαμηλώσουμε το κέντρο βάρους, η απόσταση αυτή μειώνεται και έχουμε μικρότερη τάση για κλίσεις. Ουσιαστικά είναι σαν να σκληραίνει η ανάρτηση, χωίς να αλλάξουμε όμως ούτε αμορτισέρ ούτε ελατήρια!!! Αυτό απαντάει και στο ερώτημα 'γιατί τα αυτοκίνητα με χαμηλό κέντρο βάρους έχουν μικρότερη τάση να γείρουν;'.

Στa 106 και 206, μετά από 'σύσκεψη' στο φόρουμ των 4T, καταλήξαμε στο ότι με το χαμήλωμα, η απόσταση μεταξύ roll center και κέντρου βάρους μειώνεται στον πίσω άξονα! Σύμφωνα με τα παραπάνω αυτό σημαίνει ότι περιορίζονται οι τάσεις για κλίσεις πίσω, δηλαδή 'σκληραίνει' η συμπεριφορά, και αυτός είναι ο λόγος που ακόμα και τα επώνυμα κιτ χαμηλώματος δεν περιλαμβάνουν σκληρότερες πίσω ράβδους!

Δεδομένης αυτής της τεχνητής σκλήρυνσης πίσω, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι εταιρίες είναι να βάλουν τα κατάλληλα ελατήρια μπροστά ώστε να διατηρηθεί η ισορροπία του πλαισίου! Τελικά, δεν έκαναν μισή δουλειά,όπως μερικοί από εμάς πιστεύαμε....


Επίσης, στο παραπάνω φαινόμενο οφείλεται η αίσθηση ότι μειώθηκαν οι κλίσεις πίσω -παρά τη χρήση μαμά ράβδων-, που αποκόμισαν όσοι χαμήλωσαν με μπροστινά ελατήρια μόνο.

Το μπροστινό μέρος είναι άλλη ιστορία...

Το συμπέρασμα είναι ότι θέλουμε υψηλό roll center και χαμηλό κέντρο βάρους, ώστε να είναι όσο το δυνατό μικρότερη η μεταξύ τους απόσταση και να έχουμε μικρότερη τάση για κλίσεις, η οποία με τη σειρά της μας επιτρέπει να τη σκαπουλάρουμε με μαλακά ελατήρια και να μην χάσουμε την άνεση μας...

Gotta go now, τα λέμε πάλι αύριο.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 07 Μάρ 2003, 13:36:18    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

BTS έγραψε:
Το συμπέρασμα είναι ότι θέλουμε υψηλό roll center και χαμηλό κέντρο βάρους, ώστε να είναι όσο το δυνατό μικρότερη η μεταξύ τους απόσταση και να έχουμε μικρότερη τάση για κλίσεις, η οποία με τη σειρά της μας επιτρέπει να τη σκαπουλάρουμε με μαλακά ελατήρια και να μην χάσουμε την άνεση μας...


Δηλαδή αυτό (αύξηση του ύψους του roll center) μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση του θετικού κάμπερ. Κάτι τέτοιο όμως δημιουργεί άλλες ανεπιθύμητες παρενέργειες (μείωση του πέλματος του τροχού σε μια στροφή, αύξηση αστάθειας αφού η συνιστώσα του βάρους του τροχού είναι προς τα έξω κ.α.). Σωστά; Cool Wink Wink Επίσης και το οφσετ μπορεί να επιδράσει στην θέση του roll center αλλά και αυτό με την σειρά του (το οφσετ) διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στο τιμόνι, οπότε κάθε τροποποίησή του είχει απρόβλεπτες συνέπειες.
Το οφσετ καθορίζει ποιο ποσοστό του ελαστικού (όταν αυτό στρίβει) σέρνεται δεξιόστροφα (εσωτερική πλευρά) και ποιο αριστερόστροφα (εξωτερική πλευρά). Αυτό επηρεάζει μεταξύ άλλων και το πως το αυτοκίνητο θα αντιδράσει σε μια λακούβα (αν θα συγκλίνουν ή αποκλίνουν στιγμιαία οι μπροστινοί τροχοί). Επίσης επιδρά και στην οδική συμπεριφορά (υποστροφή - υπερστροφή), καθότι δημιουργούνται ζεύγη δυνάμεων (που δημιουργούν και αντίστοιχες ροπές) με απόσταση που ορίζεται από το σημείο έδρασης του τροχού (την προέκταση του βασιλικού πείρου μέχρι το οδόστρωμα) και το σημείο επαφής (στο μέσο) του ελαστικού (ή αλλιώς ακτίνα τριβής).

Σόρρυ που δεν διαθέτω σχήματα και γίνομαι ασαφής... Confused Crying or Very sad

Αν δεν κάνω λάθος το αρνητικό κάμπερ είναι \ (ο τροχός από την πλευρά του οδηγού) και το θετικό / (ο τροχός πάλι από την πλευρά του οδηγού).


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 07 Μάρ 2003, 15:36:32    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
BTS έγραψε:
Το συμπέρασμα είναι ότι θέλουμε υψηλό roll center και χαμηλό κέντρο βάρους, ώστε να είναι όσο το δυνατό μικρότερη η μεταξύ τους απόσταση και να έχουμε μικρότερη τάση για κλίσεις, η οποία με τη σειρά της μας επιτρέπει να τη σκαπουλάρουμε με μαλακά ελατήρια και να μην χάσουμε την άνεση μας...


Δηλαδή αυτό (αύξηση του ύψους του roll center) μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση του θετικού κάμπερ. Κάτι τέτοιο όμως δημιουργεί άλλες ανεπιθύμητες παρενέργειες (μείωση του πέλματος του τροχού σε μια στροφή, αύξηση αστάθειας αφού η συνιστώσα του βάρους του τροχού είναι προς τα έξω κ.α.). Σωστά; Cool Wink Wink


Σχηματικά ναι, αλλά στην πράξη, όπως λες, δεν αξίζει να βάλεις θετικό κάμπερ για μια μικροαλλαγή στο roll center. Η απώλεια θα είανι πολύ μεγαλύτερη από το κέρδος.

Στα δικά μας αυτοκίνητα που δεν έχουν πολλαπλές θέσεις για τους βραχίονες και τα ψαλίδια, δεν μπορούμε να αλλάξουμε το roll center. Μόνο με χαμήλωμα, ψήλωμα, αλλά και πάλι εκεί δεν επιλέγουμε εμείς την ακριβή του θέση.

Με το οφσέτ, ναι, επηρρεάζεται το roll center. Αλλά το να χαλάς τελείως μια ρύθμιση για να βελτιώσεις ελαφρά μια άλλη είναι λάθος. Πχ μεγάλο οφσετ μπορεί να σηκώνει λίγο το roll center και να περιορίζει τις κλίσεις (θεωρητικά), αλλά

1) σου @#$@#@ τελείως τη γεωμετρία (το περιγράφεις) και
2)τελικά γέρνεις και περισσότερο επειδή αυξάνεται ο μοχλισμός της ανάρτησης και είναι σαν να μαλακώνει.

Παν μέτρον άριστον! Very happy


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 08 Μάρ 2003, 08:18:39    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μου έφερε ο Γιάννης206 ένα βιβλίο από τη σχολή του για Αναρτήσεις & Συστήματα Διεύθυνσης. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιαδί τη μάνα...
Δεν μπορώ να σας πω λεπτομέρειες, αλλά είναι τόσο αλληλεπιδρούμενα τα πάντα, ώστε πρέπει να φοβάσαι ακόμη και να χαμηλώσεις το αυτοκίνητο. Τρία εκατοστά χαμήλωμα και τίποτα δεν είναι πλέον ίδιο... Στο Κέντρο Περιστροφής κολλάμε; Χαμηλώνεις λίγο και αντε βρές το μετά. Παζλ για δυνατούς λύτες. Δεν γίνεται τίποτα σωστό αν δεν καθήσουμε με χαρτί και μολύβι να υπολογίζουμε κάθε φορά και σε κάθε μας βήμα όλες τις παραμέτρους (πάρα πολλές). Ίσως είναι πιο εύκολο να υιοθετούμε τις έτοιμες λύσεις της Peugeot Sport (ή έστω καταξιωμένων εταιριών του χώρου).

Για την ώρα έχω τρομάξει. Αργότερα βλέπουμε!


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 08 Μάρ 2003, 10:33:34    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:
Μου έφερε ο Γιάννης206 ένα βιβλίο από τη σχολή του για Αναρτήσεις & Συστήματα Διεύθυνσης. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιαδί τη μάνα...
Δεν μπορώ να σας πω λεπτομέρειες, αλλά είναι τόσο αλληλεπιδρούμενα τα πάντα, ώστε πρέπει να φοβάσαι ακόμη και να χαμηλώσεις το αυτοκίνητο. Τρία εκατοστά χαμήλωμα και τίποτα δεν είναι πλέον ίδιο... Στο Κέντρο Περιστροφής κολλάμε; Χαμηλώνεις λίγο και αντε βρές το μετά. Παζλ για δυνατούς λύτες. Δεν γίνεται τίποτα σωστό αν δεν καθήσουμε με χαρτί και μολύβι να υπολογίζουμε κάθε φορά και σε κάθε μας βήμα όλες τις παραμέτρους (πάρα πολλές). Ίσως είναι πιο εύκολο να υιοθετούμε τις έτοιμες λύσεις της Peugeot Sport (ή έστω καταξιωμένων εταιριών του χώρου).

Για την ώρα έχω τρομάξει. Αργότερα βλέπουμε!


Γι' αυτό ακούω από όλους (χώρια που το πιστεύω κίολας) πως η ανάρτηση είναι κόκκινο πανί...

Γιάννη (206) ποιο είναι το βιβλίο αυτό (όνομα, συγγραφέας, εκδόσεις) μάλλον θα το αγοράσω, αν κυκλοφορεί στο εμπόριο...


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
GIANNIS206 (Γιάννης)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


207 RC

Ένταξη: 07 Νοέ 2002
Δημοσιεύσεις: 1168
Τόπος: Σέρρες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 08 Μάρ 2003, 12:22:50    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
Miltellas έγραψε:
Μου έφερε ο Γιάννης206 ένα βιβλίο από τη σχολή του για Αναρτήσεις & Συστήματα Διεύθυνσης. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιαδί τη μάνα...
Δεν μπορώ να σας πω λεπτομέρειες, αλλά είναι τόσο αλληλεπιδρούμενα τα πάντα, ώστε πρέπει να φοβάσαι ακόμη και να χαμηλώσεις το αυτοκίνητο. Τρία εκατοστά χαμήλωμα και τίποτα δεν είναι πλέον ίδιο... Στο Κέντρο Περιστροφής κολλάμε; Χαμηλώνεις λίγο και αντε βρές το μετά. Παζλ για δυνατούς λύτες. Δεν γίνεται τίποτα σωστό αν δεν καθήσουμε με χαρτί και μολύβι να υπολογίζουμε κάθε φορά και σε κάθε μας βήμα όλες τις παραμέτρους (πάρα πολλές). Ίσως είναι πιο εύκολο να υιοθετούμε τις έτοιμες λύσεις της Peugeot Sport (ή έστω καταξιωμένων εταιριών του χώρου).

Για την ώρα έχω τρομάξει. Αργότερα βλέπουμε!


Γι' αυτό ακούω από όλους (χώρια που το πιστεύω κίολας) πως η ανάρτηση είναι κόκκινο πανί...

Γιάννη (206) ποιο είναι το βιβλίο αυτό (όνομα, συγγραφέας, εκδόσεις) μάλλον θα το αγοράσω, αν κυκλοφορεί στο εμπόριο...

θά σου πώ όταν το πάρω από τον Μίλτο!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 09 Μάρ 2003, 04:23:31    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δημήτριος έγραψε:
Γιάννη (206) ποιο είναι το βιβλίο αυτό (όνομα, συγγραφέας, εκδόσεις) μάλλον θα το αγοράσω, αν κυκλοφορεί στο εμπόριο...


"Αναρτήσεις & Συστήματα Διευθύνσεως" Don Knowles
Εκδόσεις "ΙΩΝ"

Απευθύνεται σε υποψήφιους μηχανικούς αυτοκινήτων.

-------

Πέρα από αυτά όμως η ουσία φαίνεται στο δρόμο. Προφανώς η H&R κάνει πολύ μελετημένες κατασκευές. Γιατί το 3ποντο χαμήλωμα που δίνουν τα ελατήριά της για το 206, σε συνδυασμό με σωστές επιλογές, αποδίδει εξαιρετικά στην πράξη. Επειδή με το χαμήλωμα επηρεάζεται η γωνία κάστερ, όπως ορίζεται από την θέση του βασιλικού πείρου, αλλά και του κάμπερ, μειώνεται ελαφρώς η κατευθυντικότητα του 206 στην ευθεία, η οποία μεταφράζεται σε νευρικότερο τιμόνι. Από την άλλη όμως κερδίζεις σε ετοιμότητα στο τιμόνι. Η σκλήρυνση που επιφέρει μικρότερες κλίσεις, το χαμηλότερο κέντρο βάρους, σε συνδυασμό με το ελαφρώς αρνητικότερο κάμπερ, δίνει ένα τελικό αποτέλεσμα με σαφέστατα βελτιωμένη οδική συμπεριφορά στις στροφές και στους ελιγμούς, με ανεβασμένα τα όρια της πλευρικής πρόσφυσης στα πολλά χαω (στα λίγα είναι το ίδιο, ίσως και λίγο χειρότερο), και με πολύ αυξημένα περιθώρια ελέγχου στο όριο και πάνω από αυτό. Όσο πιο δυνατό ρυθμό έχεις τόσο περισσότερο εκτιμάς το στήσιμο. Και όσο για το νευρικότερο τιμόνι στην ευθεία πορεία λόγω του λιγότερο θετικού κάστερ (αλλά και του ελαφρώς αρνητικότερου κάμπερ), κανένα πρόβλημα εφόσον είσαι παρών, γιατί αν δεν είσαι, έτσι ή αλλιώς, κακώς τρέχεις...
Το σύνολο για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται ολοκληρωμένο στήσιμο, με καλά ελατήρια, παχύτερες αντιστρεπτικές και ράβδους στρέψης, αλλά και καλύτερα αμορτισέρ, για ποιό σωστό έλεγχο κυρίως των rebound.

Αποτέλεσμα: Χάνεις λίγο σε ευθείες, κερδίζεις πολλά σε στροφές. Στο πηλίκο, βγαίνει σημαντικό κέρδος. (Και ίσως αν την ψάξω λίγο περισσότερο να εξαλείψω - έστω κατά ένα ποσοστό - και το νευρικό τιμόνι).


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Δεκ 2003, 12:29:34    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ξαναθέτω το θέμα της πρόσφυσης επί τάπητος, μιας και είναι πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον. Νομίζω ότι αυτό είναι το καταλληλότερο topic για αυτόν τον σκοπό.

Ξεκινώντας θα πώ το εξής : Όσο λιγότερο (μέχρι ένα όριο) πιέζουμε κατακόρυφα ένα ελαστικό στο οδόστρωμα, τόσο μεγαλύτερος συντελεστής τριβής αναπτύσσεται μεταξύ τους.

Η δύναμη τριβής που θα αναπτυχθεί σε ένα ελαστικό, θα την χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για κεντρομόλο δύναμη. Η δύναμη τριβής που αναπτύσσει ένα ελαστικό λοιπόν είναι ίση με το γινόμενο του συντελεστή τριβής επί της καθέτου σε αυτό δύναμης.
Συνεπώς, στο γινόμενο αυτό πρέπει να βρίσκουμε την "χρυσή τομή" ανάμεσα στον συντελεστή τριβής και στην κατακόρυφη δύναμη.
Για τον λόγο αυτόν λοιπόν, όταν αυξάνουμε την κατακόρυφη δύναμη, παρατηρείται μικρότερη του αναμενομένου αύξηση της κεντρομόλου δύναμης. Αυτό γίνεται όπως είπαμε, λόγω της μείωσης του συντελεστή τριβής.

Η γωνία ολίσθησης που αναπτύσσει ένα ελαστικό (δεν χρειάζεται να το φέρουμε στα όριά του για να γίνει κάτι τέτοιο. Γωνίες ολίσθησης παρουσιάζονται και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες) είναι μια αναγκαιότητα. Η γωνία αυτή το αναγκάζει να παραμορφωθεί. Αυτή η παραμόρφωσή του είναι η αιτία παραγωγής πρόσφυσης. Μεγαλύτερη παραμόρφωση (για την ίδια γωνία ολίσθησης) σημαίνει και μεγαλύτερη τριβή. Αυτός νομίζω είναι και ο λόγος που τα μαλακά ελαστικά υπερέχουν σε κράτημα από τα σκληρά.

Γενικά καλό είναι να μην παρατηρούνται μεγάλες μεταφορές βάρους σε μια στροφή, αφού έτσι οι εξωτερικοί τροχοί φορτίζονται πολύ περισότερο από τους εσωτερικούς. Έτσι για τους εξωτερικούς ισχύει : Μικρός συντελεστής τριβής και μεγάλη κατακόρυφη δύναμη (άρα όχι πολύ καλή κεντρομόλος). Για τους εσωτερικούς ισχύει : Μικρή κατακόρυφη δύναμη και μεγάλος συντελεστής τριβής (άρα μικρή συνεισφορά στην δημιοργιά κεντρομόλου)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Παρακάτω παρουσιάζω ένα πείραμα : Έχουμε δύο αυτοκίνητα. Ένα πολύ ελαφρύ και ένα πολύ βαρύ. Ποιο κρατάει καλύτερα; Η απάντηση είναι πολύ σχετική και εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες. Τα δύο αυτοκίνητα ο Δαβίδ και Γολιάθ. Ένα Hyundai Atos και μια Mercedes SLK compressor!

Ξεκινώντας, θα κάνουμε τις εξής παραδοχές : Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν 50 – 50 κατανομή βάρους. Επίσης και στα δύο αυτοκίνητα υποθέτουμε ότι παρατηρούνται, κατά την διάρκεια μιας στροφής, κάτω από ίδιες συνθήκες ίδιες μετατοπίσεις βάρους. Έτσι θα μπορέσουμε να ασχοληθούμε απερίσπαστοι μόνο με την επίδραση των ελαστικών. Επίσης στο “πείραμα” που παρουσιάζεται δεν υπεισέρχονται παράγοντες όπως υπερστροφή, υποστροφή κ.τ.λ.

Το Atos έχει συνολικό βάρος 825 κιλών ενώ η SLK ζυγίζει 1365 κιλά. Εικάζω ότι το κλειδί της απάντησης βρίσκεται στις διαστάσεις των ελαστικών, η οποίες καθορίζουν την πίεση που ασκούν αυτά στο έδαφος. Η πίεση (δύναμη ανά επιφάνεια) με την σειρά της επηρεάζει τον συντελεστή τριβής που αναπτύσσεται μεταξύ των ελαστικών και του εδάφους.
Ας υποθέσουμε ότι τα δύο αυτοκίνητα διαγράφουν μια στροφή που έχει (σταθερή) ακτίνα καμπυλότητας ίση με 20m, διατηρώντας την ταχύτητά τους σταθερή καθ’ όλη την διάρκειά της. Αν η ταχύτητα αυτή είναι ίση με 70 km/h, τότε η απαιτούμενη κεντρομόλος δύναμη για τα δύο αυτοκίνητα είναι [825*(19,444)2] / 20 = 15,595 KN ή 1590 Kg για το Hyundai και [1365*(19,444)2] / 20 = 25,803 KN ή 2360 Kg για την Mercedes.

Έστω λοιπόν ότι οι εξωτερικοί τροχοί του κάθε αυτοκινήτου δέχονται τόσο φορτίο όσο και το 70% του βάρους του. Συνεπώς θα αναλογεί το 35% στον καθένα. Έτσι σε κάθε ελαστικό (εξωτερικού τροχού) θα πρέπει να εφαρμοστούν 556,5 Kg κεντρομόλου δύναμης για το Atos και 826 Kg για την SLK. Σε αυτό το σημείο λοιπόν υπεισέρχονται και οι διαστάσεις των ελαστικών.

Αν αυτές είναι έτσι επιλεγμένες, ώστε κάθε μονάδα επιφανείας των ελαστικών και στα δύο αυτοκίνητα να δέχεται την ίδια κατακόρυφη δύναμη, τότε κάθε μονάδα επιφανείας αυτών θα εμφανίζει τον ίδιο συντελεστή τριβής με το έδαφος και θα απαιτεί την ίδια γωνία ολίσθησης για την απαιτούμενη παραμόρφωσή της (η παραμόφρωση των ελαστικών δημιουργεί την τριβή). Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει οπωσδήποτε τα ελαστικά της Mercedes να είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος από αυτά του Hyundai. Έτσι θα έχουμε να προσθέσουμε περισσότερες στοιχειώδεις επιφάνειες στην περίπτωση της Mercedes, προκειμένου να φτάσουμε το σύνολο το οποίο είναι 826 Kg.
Για να λάβει χώρα η προαναφερθείσα κατάσταση θα πρέπει να ελαστικά της Mercedes να είναι (με πολύ πρόχειρους και προσεγγιστικούς υπολογισμούς) 225/16 και του Hyundai 175/14 (“παίζουν” και άλλοι συνδυασμοί). Τότε σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό επιφάνειας του κάθε ελαστικού θα αναπτύσσονταν η ίδια δύναμη. Οι διαστάσεις των ελαστικών που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές των παραπάνω μοντέλων είναι, όπως ξέρουμε, πολύ διαφορετικές.

Πέρα από αυτό, βλέπουμε ότι όσο και να “αδικούμε” την Mercedes με τις απλουστευτικές παραδοχές που κάναμε, υπερέχει ξεκάθαρα σε σχέση με το Hyundai, αρκεί να “φοράνε” και τα δύο αυτοκίνητα ελαστικά με ίδια χαρακτηριστικά και σε εργοστασιακές διαστάσεις.


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Pughell (Στελιος)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!


106 XSi 1.6

Ένταξη: 24 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 11050
Τόπος: Σαλλλονικη...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Δεκ 2003, 23:03:17    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Σημερα εμαθα οτι στο 106,χαμηλωνοντας το υψος αυτοματως καταστρεφεις το στησσιμο γιατι το roll center παει περιπατο... Sad
Οποτε πεταμα τα Eibach και βουρ για το σετακι της PS. Sad
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 07 Δεκ 2003, 23:11:49    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Pughell έγραψε:
Σημερα εμαθα οτι στο 106,χαμηλωνοντας το υψος αυτοματως καταστρεφεις το στησσιμο γιατι το roll center παει περιπατο... Sad
Οποτε πεταμα τα Eibach και βουρ για το σετακι της PS. Sad


Δηλαδή δεν σου δημιουργεί καλή αίσθηση το αυτοκίνητο;


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Pughell (Στελιος)
Άντε γεια !!!
Άντε γεια !!!


106 XSi 1.6

Ένταξη: 24 Απρ 2003
Δημοσιεύσεις: 11050
Τόπος: Σαλλλονικη...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 08 Δεκ 2003, 01:04:31    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Οχι απλα χαμηλωνοντας το αμαξι,ψηλωνει το roll center με αποτελεσμα να γερνει περισσοτερο οποτε ασκοπο το χαμηλωμα πλην της αισθητικης οδου. Sad
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
BTS (Πέτρος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Λουλακί Κατερπίλαρ

Ένταξη: 30 Οκτ 2002
Δημοσιεύσεις: 1148

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ 08 Δεκ 2003, 19:47:58    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Pughell έγραψε:
Οχι απλα χαμηλωνοντας το αμαξι,ψηλωνει το roll center με αποτελεσμα να γερνει περισσοτερο οποτε ασκοπο το χαμηλωμα πλην της αισθητικης οδου. Sad


To ψηλό roll center περιορίζει, δεν αυξάνει τις κλίσεις. Το αιτιολογώ λίγο παραπάνω.


www.euphemus.eu
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,5406s (PHP: 65% - SQL: 35%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on