Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Recifees (Γιαννης) Τρελλαμένο μέλος
206 BlueBird 1.600.000 κεκ
Ένταξη: 07 Νοέ 2003 Δημοσιεύσεις: 491
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 15 Οκτ 2004, 08:05:08 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γενικά για να πάρουμε άλογα πρέπει να τα σκάσουμε ...
Μιας και το ανέβασμα σε διάμετρο και "ελευθερία" πρέπει να γίνει σταδιακά και η χρήση καλύτερων υλικών θα έχει αποτελέσματα ποιότητας πώς πρέπει να γίνει η αντιστοιχία με την εισαγωγή για να πάρουμε ουσιαστικά κέρδη απο την όλη αυτή διαδικασία?
Π.χ. Η προσθήκη ενός πιο ελέυθερου φίλτρου που υποθετικά θα επιτρέπει στο ίδιο διάστημα χρόνου το πέρασμα αέρα όγκου αυξημένου κατα κάποια λίτρα τί αλλαγή πρέπει να έχει στην διάμετρο της εξάτμισης για να ισσοροπήσει ?
Και δίνω ένα παράδειγμα με υποθετικές τιμές :
Εργοστασικο φίλτρο με τον κινητήρα να δουλεύει στις 3000στροφές επιτρέπει να περνάνε π.χ 25 λίτρα αέρα το δευτερόλεπτο απαιτεί εξάτμιση διαμέτρου 46 χιλ -αν θυμάμαι καλά αυτή είναι η διάμετρος στο 1.6 .
Πιο ελέυθερο φίλτρο που επιτρέπει να περνάνε στο ίδιο σημείο (3000 στροφές) π.χ 30 λίτρα τι εξάτμιση θα απαιτήσει ?
Δηλαδή υπάρχει κάποια αντιστοιχία και πώς υπολογίζεται ?Υπαρχουν κάποιες σταθερές ?
Στο παράδειγμα δεν παίζει ακόμα το πρόγραμμα αυτό είναι τιμωρία προσωρινά
Συγνώμη αν κούρασα η πέταξα "καμία" που θα σας έφερε πιο κοντά στην καράφλα αλλά οι απορίες .........
Ο τίτλος του θέματος πάντως αδικεί τις απαντήσεις και τις αναλύσεις .........
Με την ρόδα στον αέρα ... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Steve (30cm) (Moderator) Άντε γεια !!!
Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER
Ένταξη: 21 Απρ 2003 Δημοσιεύσεις: 16341 Τόπος: Ψεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 15 Οκτ 2004, 13:52:53 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλτατε Γιάννη,
και εγώ είμαι λάτρης των μαθηματικών, αλλά μέχρι ενός σημείου. Σχετικά με την εισαγωγή και το φιλτράρισμα του αέρα, τα ωφέλη που έχεις είναι σίγουρα θετικά, αλλά τόσο ελάχιστα μπροστά στο σύνολο που μπορείς να πάρεις βελτιώνοντας κάτι άλλο στο αμάξι. Οπότε για εμένα, η καλύτερη λύση είναι το φίλτρο ελευθέρας στο μαμά φιλτροκούτι. Γιατί ο κατασκευαστής έχει μελετήσει όλα αυτά που πας να κάνεις εσύ μελέτη, και έχει καταλήξει σε κάποιες διαστάσεις συγκεκριμένες με ακρίβεια χιλιοστού μάλιστα
Αν θέλεις και ασχοληθείς λίγο με το ψάξιμο σε κάποιο topic περί φίλτρου αέρος, μπορείς να δεις τί έχω κάνει εγώ στην εισαγωγή από το δικό μου και πιστεύω πως θα την βρεις ενδιαφέρουσα πατέντα αλλά και σωστή! (αν πάλι δεν μπορείς να την βρεις, πες μου να σε προμηθεύσω με το ανάλογο υλικό!)
https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 15 Οκτ 2004, 14:40:47 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Recifees έγραψε: | Μιας και το ανέβασμα σε διάμετρο και "ελευθερία" πρέπει να γίνει σταδιακά και η χρήση καλύτερων υλικών θα έχει αποτελέσματα ποιότητας πώς πρέπει να γίνει η αντιστοιχία με την εισαγωγή για να πάρουμε ουσιαστικά κέρδη απο την όλη αυτή διαδικασία?
Π.χ. Η προσθήκη ενός πιο ελέυθερου φίλτρου που υποθετικά θα επιτρέπει στο ίδιο διάστημα χρόνου το πέρασμα αέρα όγκου αυξημένου κατα κάποια λίτρα τί αλλαγή πρέπει να έχει στην διάμετρο της εξάτμισης για να ισσοροπήσει ?
Και δίνω ένα παράδειγμα με υποθετικές τιμές :
Εργοστασικο φίλτρο με τον κινητήρα να δουλεύει στις 3000στροφές επιτρέπει να περνάνε π.χ 25 λίτρα αέρα το δευτερόλεπτο απαιτεί εξάτμιση διαμέτρου 46 χιλ -αν θυμάμαι καλά αυτή είναι η διάμετρος στο 1.6 .
Πιο ελέυθερο φίλτρο που επιτρέπει να περνάνε στο ίδιο σημείο (3000 στροφές) π.χ 30 λίτρα τι εξάτμιση θα απαιτήσει ?
Δηλαδή υπάρχει κάποια αντιστοιχία και πώς υπολογίζεται ?Υπαρχουν κάποιες σταθερές ? |
Λογικά ναι. Η προσθήκη μιας πιο ελεύθερης εξάτμισης προκαλεί στον ίδιο αριθμό στροφών καλύτερη εκκένωση (υποθέτουμε ότι δουλεύει σωστά η εξάτμισή μας), λόγω του καλύτερου timing των αρμονικών. Άρα χρειαζόμαστε και πιο ελεύθερη εισαγωγή για να καλυφθεί το κενό των καυσαερίων.
Βέβαια το υπάρχον σύστημα εισαγωγής είναι πιθανόν να μπορεί να καλύψει την αυξημένη ζήτηση σε καύσιμο μείγμα, ειδικά αν η διαφορά που κάνει η εξάτμιση είναι μικρή. Δηλαδή να "ανταποκρίνεται" στην μεγαλύτερη διαφορά πίεσης που παρουσιάζεται.
Βέβαια ό,τι ισχύει για τον συντονισμό των αρμονικών της εξαγωγής, ισχύει και για την εισαγωγή. Και εκεί έχουμε φαινόμενα συντονισμού. Το μήκος των αυλών εισαγωγής δεν είναι τυχαίο, αλλά καθορισμένο βάσει υπολογισμών.
Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής επιφέρει και διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των αρμονικών εισαωγής.
Η πτώση πίεσης που προκαλεί ένα φίλτρο στην ροή του αέρα, καθορίζει σε ένα ποσοστό την ταχύτητα ροής εισαγωγής και την δημιουργία παλμών πίεσης.
Από την άλλη δεν ξέρω αν η αλλαγές αυτές είναι σοβαρές. Ίσως το πιο ελεύθερο φίλτρο να μην αλλάζει καθόλου την συμπεριφορά του αέρα σε ό,τι αφορά τους παλμούς που αυτός παράγει και απλά να μεγαλώνει ποσότητά του. Αλλά το γεγονός και μόνο ότι ο κινητήρας καταναλώνει λιγότερο έργο κατά την εισαγωγή του αέρα (αφού αυτός τότε δουλεύει σαν αντλία), επειδή το ελεύθερο φίλτρο προβάλλει λιγότερα εμποδια στην ροή, είναι από μόνο του μια βελτίωση!
Καλώ τον κύριο Speedy100 να μας πει την άποψή του!!!
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Παρ 15 Οκτ 2004, 16:20:42, 2 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Recifees (Γιαννης) Τρελλαμένο μέλος
206 BlueBird 1.600.000 κεκ
Ένταξη: 07 Νοέ 2003 Δημοσιεύσεις: 491
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 15 Οκτ 2004, 14:51:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν το έχω βάλει σκοπό να παίξω ακόμα μαζί του αλλά δεν πρόκειται να περιοριστώ μόνο στο φίλτρο αν το κάνω ,τότε εκκεντροφόροι, εξάτμιση πιο ελευθερος καταλύτης ,ελευθερο φίλτρο ή κάτι αντίστοιχο ,aftermarket εγκέφαλος και ένα πιο κοντό διαφορικό θα μπούνε πακέτο . Δεν θα πάω για λίγα άλογα θα πάω για περισσότερα με τα φρένα και τις αναρτήσεις να έχουν προηγηθεί βέβαια. Υπαρχει πάντα και η επιλογή ένα τροπέτο rc .
Το θέμα είναι κατα πόσο θα μπορέσει αυτή η μετατροπη της εξάτμισης μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα και αν μπορεί να βρεθεί κάποια αναλογία μεταξύ εισαγωγής / εξαγωγής ?
Με την ρόδα στον αέρα ... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
TONY PAP (Aντώνης) Τρελλαμένο μέλος
206 1,6 16V 5θ
Ένταξη: 22 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 556 Τόπος: Μοσχάτο
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 15 Οκτ 2004, 15:12:45 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Αν θέλεις και ασχοληθείς λίγο με το ψάξιμο σε κάποιο topic περί φίλτρου αέρος, μπορείς να δεις τί έχω κάνει εγώ στην εισαγωγή από το δικό μου και πιστεύω πως θα την βρεις ενδιαφέρουσα πατέντα αλλά και σωστή! (αν πάλι δεν μπορείς να την βρεις, πες μου να σε προμηθεύσω με το ανάλογο υλικό!) |
Ποιό topic είναι steve ?
TONY PAP |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
volvos (volvos) Άντε γεια !!!
Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 16 Οκτ 2004, 20:22:21 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
a για φιλτρο θα ηθελα να πω κατι...
χτεσ μετα απο 3ωρες οδηγηση μεσα στην αθηνα .... -ετσι γινονται 15000χλμ σε 5μηνεσ και οχι δεν ειμαι ταξιτζης-
ανοιξα λοιπον καπο και εβαλα το χερι μου μεσα....
το φιλτροκουτι ΕΚΑΙΓΕ ενω πισω απο το αριστερο φαναρι-οδηγου- πανω απο abs kai ακρη δηληδη, ειχε μεν ζεστη αλλα αισθητα χαμηλοτερη θερμοκρασια απο το υπολοιπο μεροσ του κινητηρα ΑΡΑ ο steve iσως να ειχε δικιο οτι εκει παιρνει κρυο αερα...αληθεια steve tο δικο σου εχει abs???
επανερχομενος στο θεμα της εξατμισης εχω να ρωτησω τα εξης speedy.
αφου η εξατμιση απο ραλλυ-χταποδι καταλυτης κατω- ειναι απο τις πιο αποδοτικες μετατροπες σε 206 τι ΓΙΝΕΤΑΙ με τα υπολοιπα καζανακια?
στο μεν 106 αν εχεις δικιο θα ειναι σε πολλαπλασια αποσταση απο το καταλυτη-πρωτο καζανακι- στο 206 που εχουν αλλη θεση τι πρεπει να κανουμε?να αλλαξουμε θεση και σε αυτα??????????
ασχετο με τοσες γνωσεις τι εχεις σπουδασει speedy ? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
speedy100 Μέλος
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 00:14:12 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: |
Λογικά ναι. Η προσθήκη μιας πιο ελεύθερης εξάτμισης προκαλεί στον ίδιο αριθμό στροφών καλύτερη εκκένωση (υποθέτουμε ότι δουλεύει σωστά η εξάτμισή μας), λόγω του καλύτερου timing των αρμονικών. Άρα χρειαζόμαστε και πιο ελεύθερη εισαγωγή για να καλυφθεί το κενό των καυσαερίων.
Βέβαια το υπάρχον σύστημα εισαγωγής είναι πιθανόν να μπορεί να καλύψει την αυξημένη ζήτηση σε καύσιμο μείγμα, ειδικά αν η διαφορά που κάνει η εξάτμιση είναι μικρή. Δηλαδή να "ανταποκρίνεται" στην μεγαλύτερη διαφορά πίεσης που παρουσιάζεται.
Βέβαια ό,τι ισχύει για τον συντονισμό των αρμονικών της εξαγωγής, ισχύει και για την εισαγωγή. Και εκεί έχουμε φαινόμενα συντονισμού. Το μήκος των αυλών εισαγωγής δεν είναι τυχαίο, αλλά καθορισμένο βάσει υπολογισμών.
Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής επιφέρει και διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των αρμονικών εισαωγής.
Η πτώση πίεσης που προκαλεί ένα φίλτρο στην ροή του αέρα, καθορίζει σε ένα ποσοστό την ταχύτητα ροής εισαγωγής και την δημιουργία παλμών πίεσης.
Από την άλλη δεν ξέρω αν η αλλαγές αυτές είναι σοβαρές. Ίσως το πιο ελεύθερο φίλτρο να μην αλλάζει καθόλου την συμπεριφορά του αέρα σε ό,τι αφορά τους παλμούς που αυτός παράγει και απλά να μεγαλώνει ποσότητά του. Αλλά το γεγονός και μόνο ότι ο κινητήρας καταναλώνει λιγότερο έργο κατά την εισαγωγή του αέρα (αφού αυτός τότε δουλεύει σαν αντλία), επειδή το ελεύθερο φίλτρο προβάλλει λιγότερα εμποδια στην ροή, είναι από μόνο του μια βελτίωση!
Καλώ τον κύριο Speedy100 να μας πει την άποψή του!!! |
Πολύ σωστά τα λες φίλε μου.
Φιλικά
Speedy100
Getting to the top is one thing. Staying up there is a totally different game...
Speedy100 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
speedy100 Μέλος
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 00:57:34 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γεια σου Volvos
volvos έγραψε: |
…… επανερχομενος στο θεμα της εξατμισης εχω να ρωτησω τα εξης speedy.
αφου η εξατμιση απο ραλλυ-χταποδι καταλυτης κατω- ειναι απο τις πιο αποδοτικες μετατροπες σε 206 τι ΓΙΝΕΤΑΙ με τα υπολοιπα καζανακια?
στο μεν 106 αν εχεις δικιο θα ειναι σε πολλαπλασια αποσταση απο το καταλυτη-πρωτο καζανακι- στο 206 που εχουν αλλη θεση τι πρεπει να κανουμε?να αλλαξουμε θεση και σε αυτα?????????? |
Να ξεκαθαρίσω το εξής:
Αυτά που προανέφερα περί αποστάσεων κλπ. είναι τα ιδανικά σωστά. Δυστυχώς όμως δεν είναι δυνατόν πάντα να εφαρμοστούν σε αυτοκίνητα παραγωγής λόγω χώρου και ιδιομορφιών στο πάτωμα κυρίως του αυτοκινήτου.
Τώρα για το 106 που ρωτάς, αν ο καταλύτης του δεν έχει τον απαιτούμενο σωστό όγκο για να παίξει ΚΑΙ το ρόλο του εκτονωτή τότε το πρώτο καζανάκι είναι απαραίτητο σαν εκτονωτής και να βρίσκεται και στην σωστή θέση. Από εκεί και πίσω δεν έχει σημασία που θα βρίσκεται τι.
Το ίδιο ισχύει και για το 206, δηλαδή δεν έχει σημασία που βρίσκεται τι μετά από τον εκτονωτή.
Εκτονωτής μπορεί να είναι ή καταλύτης ικανού όγκου ή το πρώτο καζανάκι. Στην περίπτωση που υπάρχει πρώτο καζανάκι δεν πρέπει ποτέ ο καταλύτης πριν από αυτό να είναι μεγάλος. Πάντα αναφέρομαι σε διάταξη για επιδόσεις διότι στα αυτοκίνητα παραγωγής όλα γίνονται από την στιγμή που το Χ μοντέλο ικανοποιεί τις εκάστοτε προδιαγραφές παραγωγής…
Παράθεση: | ασχετο με τοσες γνωσεις τι εχεις σπουδασει speedy ? |
Αφού θέλεις να μάθεις…
Δυστυχώς έχω σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός με ειδικότητα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Βλέπεις όταν ήμουνα μικρός δεν άκουγα το μπαμπά και τη μαμά να γίνω δικηγόρος για να οικονομήσω…
…το χαβά μου εγώ, κατσαβίδια, λάδια, μουτζούρες, αγώνες με μηχανάκια, κόντρες με αυτοκίνητα (χωρίς δίπλωμα φυσικά λόγω ηλικίας) κλπ. καλά «ελαττώματα» ελπίζοντας ότι η Ελλαδάρα μέχρι να μεγαλώσω και να σπουδάσω θα έχει αγορά και για την τρέλα μου. Αλλά που τέτοιο πράγμα?
Από τότε έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια και για καλή μου τύχη μπόρεσα να κάνω την δουλειά αυτή, μέσω κάποιων πολύ δυνατών γνωριμιών από την εποχή των σπουδών, κάνοντας δουλειές «φασόν» για αγωνιστικές ομάδες και βελτιωτικούς οίκους σε διάφορες χώρες δουλεύοντας από εδώ. Φυσικά το Internet με έχει βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια σε θέματα ταχύτητας επικοινωνίας κλπ.
Είχα και έχω σχετικές δραστηριότητες και στην Ελλάδα αλλά αυτό για ευνόητους λόγους άστο καλύτερα.
Ελπίζω να απάντησα έστω και μερικώς…
Φιλικά
Speedy100
Getting to the top is one thing. Staying up there is a totally different game...
Speedy100 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
volvos (volvos) Άντε γεια !!!
Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 09:11:43 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
μην μου πεις οτι σπουδασες αθηνα στον ρακοπουλο!!!
τοτε θα ειναι που πραγματικα θα σε λυπηθω...
παντως και εγω συμπασχων ειμαι αφου ολοι κυνηγαγαν να παω πολ.μηχανικος.... εστω και τωρα παντως εγω το καταλαβα!
για το 206 τωρα... αν λοιπον βαλουμε χταποδι και aftermarket καταλυτη ειμαστε οκ? χωρις να μας νοιαζει η υπολοιπη εξατμιση ε?
ο καταλυτης τοτε τι ογκο πρεπει να εχει για να ισχυει αυτο οποτε να μπορουμε να παιξουμε ελευθερα απο εκει και περα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
speedy100 Μέλος
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 11:51:24 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλημέρα Volvos
volvos έγραψε: | μην μου πεις οτι σπουδασες αθηνα στον ρακοπουλο!!!
τοτε θα ειναι που πραγματικα θα σε λυπηθω...
παντως και εγω συμπασχων ειμαι αφου ολοι κυνηγαγαν να παω πολ.μηχανικος.... εστω και τωρα παντως εγω το καταλαβα! |
Όχι, σπούδασα στην Αμερική και μετά εργάστηκα εκεί και κάποια χρόνια.
Παράθεση: | για το 206 τωρα... αν λοιπον βαλουμε χταποδι και aftermarket καταλυτη ειμαστε οκ? χωρις να μας νοιαζει η υπολοιπη εξατμιση ε?
ο καταλυτης τοτε τι ογκο πρεπει να εχει για να ισχυει αυτο οποτε να μπορουμε να παιξουμε ελευθερα απο εκει και περα... |
Ναι είμαστε ΟΚ αρκεί η κατασκευή του καταλύτη να είναι τέτοια που να μπορεί να παίξει το ρόλο του εκτονωτή. Δηλαδή να έχει τον απαιτούμενο όγκο, μη συμπεριλαμβανομένου του καταλυτικού υλικού, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται η εκτόνωση των αρμονικών σαν να είναι στην ελεύθερη ατμόσφαιρα. Τέτοιοι καταλύτες είναι συνήθως οι αγωνιστικοί…
Ο όγκος του εκτονωτή για 1600 κ.εκ. κινητήρες είναι 600 κ.εκ. ή και περισσότερο.
Επειδή δεν ξέρω αν θα μπορούν με σιγουριά να σου πουν για τον ωφέλιμο όγκο των διάφορων καταλυτών στην αγορά, αν δεν μπορείς να βρεις άκρη, πάρε ένα για 2000 κ.εκ. κινητήρα και θα είσαι πολύ κοντά στο σωστό.
Φιλικά
Speedy100
Getting to the top is one thing. Staying up there is a totally different game...
Speedy100 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Steve (30cm) (Moderator) Άντε γεια !!!
Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER
Ένταξη: 21 Απρ 2003 Δημοσιεύσεις: 16341 Τόπος: Ψεσσαλονίκη
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 22:48:44 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
speedy100 έγραψε: | Αφού θέλεις να μάθεις…
Δυστυχώς έχω σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός με ειδικότητα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Βλέπεις όταν ήμουνα μικρός δεν άκουγα το μπαμπά και τη μαμά να γίνω δικηγόρος για να οικονομήσω…
…το χαβά μου εγώ, κατσαβίδια, λάδια, μουτζούρες, αγώνες με μηχανάκια, κόντρες με αυτοκίνητα (χωρίς δίπλωμα φυσικά λόγω ηλικίας) κλπ. καλά «ελαττώματα» ελπίζοντας ότι η Ελλαδάρα μέχρι να μεγαλώσω και να σπουδάσω θα έχει αγορά και για την τρέλα μου. Αλλά που τέτοιο πράγμα?
Από τότε έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια και για καλή μου τύχη μπόρεσα να κάνω την δουλειά αυτή, μέσω κάποιων πολύ δυνατών γνωριμιών από την εποχή των σπουδών, κάνοντας δουλειές «φασόν» για αγωνιστικές ομάδες και βελτιωτικούς οίκους σε διάφορες χώρες δουλεύοντας από εδώ. Φυσικά το Internet με έχει βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια σε θέματα ταχύτητας επικοινωνίας κλπ.
Είχα και έχω σχετικές δραστηριότητες και στην Ελλάδα αλλά αυτό για ευνόητους λόγους άστο καλύτερα.
Ελπίζω να απάντησα έστω και μερικώς…
Φιλικά
Speedy100 |
Και 'γω με κατσαβίδια, λάδια και μουτζούρες ασχολιόμουν μικρός! (άρε F.I.A.T. 127 αθάνατο!!!)
Και 'γω μηχανολόγος είμαι! Σπουδάζω στο Α.Π.Θ., αλλά ήδη έχω τελειώσει Τ.Ε.Ι. Μηχανολογίας.
Ελπίζω να βρω δουλειά σε κάποια καλή επιχείρηση που να μην είναι ελληνικού τύπου μικρομεσαία και μίζερη!!! (Προς Θεού!!!) Μου αρέσει πολύ αυτό που σπουδάζω και βασίζομαι στις ικανότητές μου για την αποκατάστασή μου. Το τελευταίο που θέλω να κάνω είναι να ασχοληθώ με το ελεύθερο επάγγελμα (να σχεδιάζω Η/Μ εγκαταστάσεις κτιρίων), αν και έχω όλα τα εφόδια γι' αυτό (πατέρα και αδελφή πολ. μηχ. Ο μεν είναι συνταξιούχος, η δε δεν ασχολείται και πολύ).
Όσο για την ενασχόληση με τα αυτοκίνητα μέσω της επιστήμης μου, πρόκειται μάλλον για ένα παιδικό μου όνειρο και τίποτε άλλο, δυστυχώς...
Ίσως να μπορέσω να πάω κανένα δίμηνο σε αυτοκινητοβιομηχανία μέσω της IAESTE...
Το βιβλίο του Ρακόπουλου για τα Μ.Ε.Κ. το έχω. Πολύ στριφνό βρε παιδί μου...
Δηλαδή Speedy100 συμφωνείς για το το φίλτρο αέρος; Δηλαδή δεν αλλάζει σημαντικά την συμπεριφορά των αρμονικών εισαγωγής η τοποθέτηση ενός after market φίλτρου;
Το γεγονός ότι πολλοί μετά την χρήση φιλτροχοάνης (όχι μόνο φίλτρου) λένε για "στέγνωμα" (κρέμασμα) του κινητήρα στα ψηλά , που το αποδίδεις; Στις αρμονικές; Δηλαδή έχουμε μείωση της ογκομετρικής απόδοσης τότε;
Άλλοι λένε ότι είναι θέμα εγκεφάλου. Ότι δηλαδή ο εγκέφαλος δεν μπορεί να καλύψει την αναγκαία ζήτηση σε καύσιμο (περισσότερος αέρας, αλλά οχι περισσότερο καύσιμο)
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Δημήτριος στις Κυρ 17 Οκτ 2004, 22:56:30, 2 φορές συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δημήτριος (Δημήτρης) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)
Ένταξη: 24 Ιαν 2003 Δημοσιεύσεις: 751 Τόπος: Θεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 22:51:33 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
speedy100 έγραψε: | Ναι είμαστε ΟΚ αρκεί η κατασκευή του καταλύτη να είναι τέτοια που να μπορεί να παίξει το ρόλο του εκτονωτή. Δηλαδή να έχει τον απαιτούμενο όγκο, μη συμπεριλαμβανομένου του καταλυτικού υλικού, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται η εκτόνωση των αρμονικών σαν να είναι στην ελεύθερη ατμόσφαιρα. Τέτοιοι καταλύτες είναι συνήθως οι αγωνιστικοί…
Ο όγκος του εκτονωτή για 1600 κ.εκ. κινητήρες είναι 600 κ.εκ. ή και περισσότερο.
Επειδή δεν ξέρω αν θα μπορούν με σιγουριά να σου πουν για τον ωφέλιμο όγκο των διάφορων καταλυτών στην αγορά, αν δεν μπορείς να βρεις άκρη, πάρε ένα για 2000 κ.εκ. κινητήρα και θα είσαι πολύ κοντά στο σωστό.
Φιλικά
Speedy100 |
Ναι αλλά αν ο καταλύτης γίνει εκτονωτής, το μήκος δεν αλλάζει;. Πριν το μεσαίο ήταν εκτονωτής (πολύ πιο μακριά από τις βαλβίδες) και τώρα ο καταλύτης! Έχουμε δραστικές αλλαγές στον συντονισμό!
Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
volvos (volvos) Άντε γεια !!!
Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 17 Οκτ 2004, 22:56:09 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
φιλε δημητριε ο ρακοπουλος κανει και μεκ 2..... αν δεις εκεινο το βιβλιο θα καταλαβεις τι σημαινει στρυφνοτητα.............
ο ανθρωπος ειναι αλλου αν και δεν τον συμπαθω καθολου γιατι πηγε να μου τη φερει σε ενα ερευνητικο προγραμμα.......
οσον αφορα χοανη εχω την αισθηση οτι κυριως παιζει κυριως ρολο το μηκος του αυλου εισαγωγης και δευτεροντα η ποσοτητα για τον καθορισμο των αρμονικων |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Steve (30cm) (Moderator) Άντε γεια !!!
Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER
Ένταξη: 21 Απρ 2003 Δημοσιεύσεις: 16341 Τόπος: Ψεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 00:16:10 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
volvos έγραψε: | οσον αφορα χοανη εχω την αισθηση οτι κυριως παιζει κυριως ρολο το μηκος του αυλου εισαγωγης |
Εδώ συμφωνώ. Η διαδρομή που κάνει ο αέρας για την εισαγωγή μέσω του σωλήνα είναι αυτό που κάνει την μηχανή να ακούγεται αλλιώς! Επίσης το μήκος και οι καμπές που θα κάνει ο σωλήνας μέχρι την εισαγωγή παίζουνε σημαντικό ρόλο στη ροή, και στην ταχύτητα και στην ποσότητα του εισαγομένου αέρα...
Επίσης γι αυτό και βάσει του topic που ανέφερα πιο πάνω για το project μου, πατάω πάνω στα βήματα του κατασκευαστή... έχει λιώσει μερόνυχτα για να βρει τις σωστές διαστάσεις για το φιλτροκούτι. Το φίλτρο ελευθέρας δίνει σίγουρα κάτι καλύτερο Αλλά όπως έχουμε αναφέρει αρκετές φορές, τα βελτιωτικά ωφέλη είναι τόσο ελάχιστα και οι διαφορές είναι τόσο ασήμαντες, που είτε χοάνη, είτε ελευθέρας βάλεις, την δουλειά σου την κάνεις
https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
speedy100 Μέλος
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 02:29:58 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δημήτριος έγραψε: |
Δηλαδή Speedy100 συμφωνείς για το το φίλτρο αέρος; Δηλαδή δεν αλλάζει σημαντικά την συμπεριφορά των αρμονικών εισαγωγής η τοποθέτηση ενός after market φίλτρου;
Το γεγονός ότι πολλοί μετά την χρήση φιλτροχοάνης (όχι μόνο φίλτρου) λένε για "στέγνωμα" (κρέμασμα) του κινητήρα στα ψηλά , που το αποδίδεις; Στις αρμονικές; Δηλαδή έχουμε μείωση της ογκομετρικής απόδοσης τότε;
Άλλοι λένε ότι είναι θέμα εγκεφάλου. Ότι δηλαδή ο εγκέφαλος δεν μπορεί να καλύψει την αναγκαία ζήτηση σε καύσιμο (περισσότερος αέρας, αλλά οχι περισσότερο καύσιμο) |
Το φίλτρο αέρος άσχετα από την ποιότητα δεν επηρεάζει καθόλου τις αρμονικές. Μόνο το μήκος από την / τις βαλβίδες εισαγωγής μέχρι το φιλτροκούτι ή την ανοιχτή ατμόσφαιρα επηρεάζει τις αρμονικές.
Το θέμα με τις αρμονικές της εισαγωγής είναι ακριβώς το ίδιο με της εξαγωγής αλλά σε ανάποδη φορά. Και εδώ ισχύουν τα ίδια περί τριών αρμονικών … κλπ.
Η ποιότητα του φίλτρου επηρεάζει μόνο την ποσότητα του αέρα που περνά.
Για το στέγνωμα, είναι σχετικά εύκολο να καταλάβει κανείς αν είναι φτωχό από βενζίνη. Το χρώμα των μπουζί μετά από πλάκωμα είναι μια καλή πρακτική ένδειξη. Επίσης με ένα φορητό Λάμδα tester ή ένα πολύμετρο φαίνεται αμέσως κάνοντας μια γρήγορη βόλτα. Σε περίπτωση που είναι φτωχό η σωστή αντιμετώπιση είναι πρόγραμμα όχι γιατί ο εγκέφαλος δεν μπορεί να καλύψει… αλλά γιατί ο εγκέφαλος σε φουλ ανοιχτή πεταλούδα δεν ρυθμίζει το μείγμα βάση Λάμδα αλλά έχει μια προκαθορισμένη σταθερή τιμή για Open Loop λειτουργία που δεν είναι σωστή για περισσότερο αέρα.
Δημήτριος έγραψε: | Ναι αλλά αν ο καταλύτης γίνει εκτονωτής, το μήκος δεν αλλάζει;. Πριν το μεσαίο ήταν εκτονωτής (πολύ πιο μακριά από τις βαλβίδες) και τώρα ο καταλύτης! Έχουμε δραστικές αλλαγές στον συντονισμό! |
Εννοείται ότι ο καταλύτης-εκτονωτής θα πρέπει να τοποθετηθεί στο σωστό σημείο… αλλιώς μόνο ζημιά κάνουμε.
Τώρα αν μιλάς και για αυτοκίνητο που έχει δύο Λάμδα, τότε η μετακίνηση του καταλύτη περιπλέκει τα πράγματα για τον νορμάλ εγκέφαλο και δεν θα σου το συνιστούσα με τίποτα αν δεν έχεις διάθεση για πολλές δοκιμές και ψάξιμο που όμως συνεπάγεται χρόνο και έξοδα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Βέβαια αν κάποιος άλλος το έχει κάνει πριν από εσένα και έχει βρει την σωστή λύση τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Η σωστή λύση πάντως για τέτοιο εγχείρημα είναι aftermarket προγραμματιζόμενος εγκέφαλος.
Φιλικά
Speedy100
Getting to the top is one thing. Staying up there is a totally different game...
Speedy100 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Steve (30cm) (Moderator) Άντε γεια !!!
Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER
Ένταξη: 21 Απρ 2003 Δημοσιεύσεις: 16341 Τόπος: Ψεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 13:31:07 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
speedy100 έγραψε: | Τώρα αν μιλάς και για αυτοκίνητο που έχει δύο Λάμδα, τότε η μετακίνηση του καταλύτη περιπλέκει τα πράγματα για τον νορμάλ εγκέφαλο και δεν θα σου το συνιστούσα με τίποτα αν δεν έχεις διάθεση για πολλές δοκιμές και ψάξιμο που όμως συνεπάγεται χρόνο και έξοδα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Βέβαια αν κάποιος άλλος το έχει κάνει πριν από εσένα και έχει βρει την σωστή λύση τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Η σωστή λύση πάντως για τέτοιο εγχείρημα είναι aftermarket προγραμματιζόμενος εγκέφαλος.
Φιλικά
Speedy100 |
Δηλαδή εμείς οι Multiplexάδες με τους 2 Λάμδα κλαίμε την μοίρα μας ε?
https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
speedy100 Μέλος
Ένταξη: 27 Φεβ 2003 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 15:56:47 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Steve έγραψε: | speedy100 έγραψε: | Τώρα αν μιλάς και για αυτοκίνητο που έχει δύο Λάμδα, τότε η μετακίνηση του καταλύτη περιπλέκει τα πράγματα για τον νορμάλ εγκέφαλο και δεν θα σου το συνιστούσα με τίποτα αν δεν έχεις διάθεση για πολλές δοκιμές και ψάξιμο που όμως συνεπάγεται χρόνο και έξοδα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Βέβαια αν κάποιος άλλος το έχει κάνει πριν από εσένα και έχει βρει την σωστή λύση τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Η σωστή λύση πάντως για τέτοιο εγχείρημα είναι aftermarket προγραμματιζόμενος εγκέφαλος.
Φιλικά
Speedy100 |
Δηλαδή εμείς οι Multiplexάδες με τους 2 Λάμδα κλαίμε την μοίρα μας ε? |
Γεια σου Steve
Όχι αλλά το θέμα δεν είναι πολύ απλό, για να έχει και κάποιο αποτέλεσμα αλλιώς δεν έχει νόημα.
Εγώ πάντως θα ξεκίναγα αφήνοντας τον πρώτο Λάμδα (αυτόν που είναι μετά την πολλαπλή), στο ίδιο περίπου σημείο δηλαδή θα τον τοποθετούσα επάνω στο χταπόδι. Τώρα που στο χταπόδι? Αν οι απόσταση ταίριαζε θα τον έβαζα σε ένα συλλέκτη δύο σωλήνων (4-2-1) ή στον μοναδικό συλλέκτη (4-1) αν πρόκειται για κοντό χταπόδι. Αλλιώς και σε μία πρωτεύουσα σωλήνα του χταποδιού δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα και ας διαβάζει μόνο από ένα κύλινδρο.
Ο δεύτερος Λάμδα φυσικά θα πάει μετά τον καταλύτη.
Αυτά για ξεκίνημα αφού κάνουμε την προσευχή μας…
Πάντως χωρίς να θέλω να γίνομαι κουραστικός επιμένω πως η καλύτερη λύση είναι η έτοιμη και δοκιμασμένη λύση. Αν δηλαδή κάποιος οίκος πουλά την μετατροπή αυτή έτοιμη τότε σίγουρα είναι πιο ασφαλής η επιλογή του έτοιμου από το να ξαναανακαλύψουμε τον κύκλο… που μπορεί και να μη μας βγει και πολύ στρογγυλός…
Φιλικά
Speedy100
Getting to the top is one thing. Staying up there is a totally different game...
Speedy100 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Steve (30cm) (Moderator) Άντε γεια !!!
Citroen C4 (2012) 1.6 e-hdi DRAGSTER
Ένταξη: 21 Απρ 2003 Δημοσιεύσεις: 16341 Τόπος: Ψεσσαλονίκη
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 19:02:36 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
speedy100 έγραψε: | Πάντως χωρίς να θέλω να γίνομαι κουραστικός επιμένω πως η καλύτερη λύση είναι η έτοιμη και δοκιμασμένη λύση. Αν δηλαδή κάποιος οίκος πουλά την μετατροπή αυτή έτοιμη τότε σίγουρα είναι πιο ασφαλής η επιλογή του έτοιμου από το να ξαναανακαλύψουμε τον κύκλο… που μπορεί και να μη μας βγει και πολύ στρογγυλός…
Φιλικά
Speedy100 |
Έχεις κάτι υπόψιν σου έστω και ενδεικτικά?
https://www.makemuesli.gr/
http://facebook.com/makemuesli |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
volvos (volvos) Άντε γεια !!!
Ένταξη: 08 Απρ 2004 Δημοσιεύσεις: 15542
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 18 Οκτ 2004, 19:21:37 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
δηλαδη αυτοι που τοποθετουν το χταποδι του ραλλυ και μετα τους 2 αισθητηρες λ γιατι δεν εχουν προβλημα αλλα αντιθετα βλεπουν και βελτιωση...... μηπως λογω σχεδιασης του συγκεκριμενου χταποδιου ειναι οκ? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|