Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
TONY PAP (Aντώνης) Τρελλαμένο μέλος

 206 1,6 16V 5θ
Ένταξη: 22 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 556 Τόπος: Μοσχάτο
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 08:17:15 Θέμα δημοσίευσης: 206 - Λίμπρες ελατηρίων |
|
|
Μήπως γνωρίζει κανείς τις λίμπρες από τα ελατήρια του 206
ανάλογα κυβικά του ?
έχουν διαφορά αν είναι ΧΤ ή XS, 3θ ή 5θ ?
επίσης ποιές είναι οι λίμπρες από eibach, HR, apex κλπ ?
Δώστε φως στην υπόθεση....
TONY PAP |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 09:13:53 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η σκληρότητα Spring Rate ενος ελατηρίου ορίζεται ως Δύναμη Συμπίεσης Ελατηρίου Fs για συγκεκριμένη παραμόρφωση S. H σχέση της σκληρότητας με τη δύναμη συμπίεσης και μήκος συμπίεσης είναι:
Spring Rate = Fs * S = (G*d^4) / (8*N*D^3)
οπου:
D η εσωτερική διάμετρος του ελατηρίου σε ίντσες. Όσο μικραίνει η διάμετρος των σπειρών, τόσο αυξάνεται η σκληρότητα.
Ν ο αριθμός των σπειρών. Όσο περισσότερες στροφές έχει ένα ελατήριο, τόσο μαλακότερο είναι.
d το πάχος της σπείρας σε ιντσες. Όσο πιο χοντρό το σύρμα της σπέιρας, τόσο σκληρότερο θα είναι το ελατήριο.
G παγκόσμια σταθερά για το υλικό κατασκευής της σπείρας του ελατηρίου.Για ελατήρια από ατσάλι(steel) οπως τα ελατήρια αυτοκινήτων ο αριθμός αυτός (Torsional Modulus of steel) είναι 11,5 Χ 10^6 ή 11.500.000 lbs/inch²
Επίσης μια ίντσα είναι 25,54 mm
Για τις ράβδους στρέψης ο τύπος είναι:
Torsion bar rate= (π*d^4*G) / (32*L)
όπου:
π=3,14
G=11.500.000 lbs/inch²
d=η διάμετρος (πάχος) της ράβδου σε ιντσες
L= το μήκος της ράβδους σε ιντσες
Καλό μετρημα και καλα αποτελεσματα.
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
TONY PAP (Aντώνης) Τρελλαμένο μέλος

 206 1,6 16V 5θ
Ένταξη: 22 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 556 Τόπος: Μοσχάτο
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:11:56 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλή η απάντηση σου απο κάθε αποψη αλλά
απο το να μετράω προτιμώ να τα διαβάσω κάπου.
TONY PAP |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:15:46 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλη η στρατηγική σου αλλα οτι και να σου πουν τιποτα πιο σιγουρο απο το μετρημα 
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
sps (Spyros) Έχω ξεφύγει !!!


 206 XS Ε10
Ένταξη: 22 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 3013
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:22:57 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η δυναμη ελατηριου οριζεται ως F=k*X
οπου k η σταθερα του ελατηριου ενω Χ ειναι η αποσταση,δηλαδη συμπιεση ή επιμηκυνση του ελατηριου.
Οποτε αλλη δυναμη θα εχουμε για Χ=1 cm και αλλη για 2 cm.
Για αυτο στα ελατηρια τα εργοστασιακα και ta aftermarket ελατηρια μεταβλητης διαμετρου δεν μπορουμε να μετρησουμε δυναμη (σε lbs) επειδη δεν ειναι σταθερη,oποτε γι αυτο μαλλον λεγονται και προοδευτικα.
Τωρα χωρις να ειμαι σιγουρος,τα στενα aftermarket και αγωνιστικα ελατηρια με σταθερη διαμετρο,πρεπει να εχουν σταθερη τιμη δυναμης για ολες τις τιμες του X,δηλαδη σε ολη την συμπισεση τους,και ετσι μπορουμε να πουμε για αυτα οτι ειναι πχ 180 lbs.
Messinian Houses |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:26:26 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τα ελατήρια σου δεν εχουν μεταβλητή διάμετρο.Μονο τα προοδευτικά είναι ετσι.
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
sps (Spyros) Έχω ξεφύγει !!!


 206 XS Ε10
Ένταξη: 22 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 3013
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:27:16 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Διαβαζοντας τωρα το ποστ του pugsang ειδα πως υπαρχει τυπος για να μετρησεις ελατηρια μεταβλητης διαμετρου οπως τα εργοστασιακα,οποτε μπορουμε και απο εκει να βρουμε τη μεγιστη δυναμη ελατηριου,αλλα η διαφορα με τα στενα ελατηρια εγγυται στο γεγονος οτι αυτα αποδιδουν σταθερη δυναμε και σε 1 και σε 2 και σε 3 εκατοστα συμπιεσης πχ.
Messinian Houses |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
sps (Spyros) Έχω ξεφύγει !!!


 206 XS Ε10
Ένταξη: 22 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 3013
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 10:28:45 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
pugsang έγραψε: | Τα ελατήρια σου δεν εχουν μεταβλητή διάμετρο.Μονο τα προοδευτικά είναι ετσι. |
Αυτο δεν το ηξερα!!!!!
Messinian Houses |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
TONY PAP (Aντώνης) Τρελλαμένο μέλος

 206 1,6 16V 5θ
Ένταξη: 22 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 556 Τόπος: Μοσχάτο
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 11:12:22 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Λέει κάποιος ότι τα HR είναι πιό σκληρά από τα eibach κάτι
που ισχύει και για τα apex μάλλον.
Αν ξέρεις πχ ότι το Α είναι 200lb το B 240lb κλπ δεν μπορείς
να τα συγκρίνεις προτού τα πληρώσεις και δοκιμάσεις?
Μιλάμε πάντα για τα κανονικά (όχι τα στενά) ελατήρια.
TONY PAP |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Sidobre (Τάσος) Πρόεδρος - Webmaster


 Peugeot 206 XS evo2
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 6846 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 11:48:14 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
sps έγραψε: | Φτιαξτε χρυσαφι αβαταρ για τον Καισαρα! |
To ματαξαναεπεξεργάστηκα!
Πιο χρυσαφί ΔΕΝ γίνεται!
Μετά θέλει πέταμα η οθόνη! 
If everything seems under control, you're just not going fast enough... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΙΚΟΣ (ΛΥΣΣΑ ΚΑΚΙΑ) Έχω ξεφύγει !!!

 CLIO RENAULTSPORT CUP 182hp!!!
Ένταξη: 09 Νοέ 2002 Δημοσιεύσεις: 2111 Τόπος: Were the Eagles fly higher
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 12:30:55 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Sidobre έγραψε: | sps έγραψε: | Φτιαξτε χρυσαφι αβαταρ για τον Καισαρα! |
To ματαξαναεπεξεργάστηκα!
Πιο χρυσαφί ΔΕΝ γίνεται!
Μετά θέλει πέταμα η οθόνη!  |
Μα καλα.....και ζωγραφος εχεις κανει 
 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
TONY PAP (Aντώνης) Τρελλαμένο μέλος

 206 1,6 16V 5θ
Ένταξη: 22 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 556 Τόπος: Μοσχάτο
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 13:45:19 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
γουστάρω χρυσά ελατηριάκα....
TONY PAP |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
sps (Spyros) Έχω ξεφύγει !!!


 206 XS Ε10
Ένταξη: 22 Δεκ 2002 Δημοσιεύσεις: 3013
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 24 Ιούν 2003, 19:25:35 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Sidobre έγραψε: | sps έγραψε: | Φτιαξτε χρυσαφι αβαταρ για τον Καισαρα! |
To ματαξαναεπεξεργάστηκα!
Πιο χρυσαφί ΔΕΝ γίνεται!
Μετά θέλει πέταμα η οθόνη!  |
Βρε Sidobre για πλακα το εγραφα 
Messinian Houses |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Racefun (Σταμάτης) Μόλις έγραψα

106 Rallye 16V
Ένταξη: 17 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 7 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 12:47:43 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
pugsang έγραψε: | Η σκληρότητα Spring Rate ενος ελατηρίου ορίζεται ως Δύναμη Συμπίεσης Ελατηρίου Fs για συγκεκριμένη παραμόρφωση S. H σχέση της σκληρότητας με τη δύναμη συμπίεσης και μήκος συμπίεσης είναι:
Spring Rate = Fs * S = (G*d^4) / (8*N*D^3)
οπου:
D η εσωτερική διάμετρος του ελατηρίου σε ίντσες. Όσο μικραίνει η διάμετρος των σπειρών, τόσο αυξάνεται η σκληρότητα.
Ν ο αριθμός των σπειρών. Όσο περισσότερες στροφές έχει ένα ελατήριο, τόσο μαλακότερο είναι.
d το πάχος της σπείρας σε ιντσες. Όσο πιο χοντρό το σύρμα της σπέιρας, τόσο σκληρότερο θα είναι το ελατήριο.
G παγκόσμια σταθερά για το υλικό κατασκευής της σπείρας του ελατηρίου.Για ελατήρια από ατσάλι(steel) οπως τα ελατήρια αυτοκινήτων ο αριθμός αυτός (Torsional Modulus of steel) είναι 11,5 Χ 10^6 ή 11.500.000 lbs/inch²
Επίσης μια ίντσα είναι 25,54 mm
Για τις ράβδους στρέψης ο τύπος είναι:
Torsion bar rate= (π*d^4*G) / (32*L)
όπου:
π=3,14
G=11.500.000 lbs/inch²
d=η διάμετρος (πάχος) της ράβδου σε ιντσες
L= το μήκος της ράβδους σε ιντσες
Καλό μετρημα και καλα αποτελεσματα. |
Μάκη βοήθα, η διαστατική ανάλυση δείχνει ότι το Spring Rate είναι σε lbs/inch, ενώ το Torsion bar rate είναι σε lbs*inch. Μπας και λείπει καμμιά δύναμη στον δεύτερο τύπο; Δεν πρέπει να είναι σε ίδιες μονάδες; Γιατί, προσπάθησα να βρώ το Torsion bar rate για ράβδους 23 και ιδού το αποτέλεσμα:
(3,14 * 0.9055118^4 * 11.500.000) / (32 * 37.992126) = 19969 lbs*inch
Πώς ερμηνεύεται αυτό το αποτέλεσμα; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Sidobre (Τάσος) Πρόεδρος - Webmaster


 Peugeot 206 XS evo2
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 6846 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ 04 Ιούλ 2003, 12:54:01 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
O Μάκης είναι λίγο δύσκολο να σε βοηθήσει τώρα....
Είναι με την γυναίκα του στο Μαιευτήριο!
Θα προσπαθήσω να βρω εγώ τίποτα...
If everything seems under control, you're just not going fast enough... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Sidobre (Τάσος) Πρόεδρος - Webmaster


 Peugeot 206 XS evo2
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 6846 Τόπος: Αθήνα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 07 Ιούλ 2003, 13:04:15 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δεν είναι λάθος ο Σταμάτης.Εχω ξεχάσει εγω κάτι.Χρειαζεσαι και το μήκος και την γωνία του βραχίονα.Δυστυχως δεν εχω χρόνο τωρα αλλα θα επανέλθω
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
chatasos (Τάσος) Developer - Administrator


 Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 2612 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 07 Ιούλ 2003, 14:24:17 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αφού το ξεκαθαρίσετε, ενημερώστε με να το ανεβάσουμε στα "Εργαλεία-Εφαρμογές" 
Ο φορουμάρχης επέστρεψε παντρεμένος & ανανεωμένος! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
pugsang (Μάκης) Έχω ξεφύγει !!!

 Peugeot 207 Rallye
Ένταξη: 26 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 1292 Τόπος: Ραφήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 07 Ιούλ 2003, 14:30:42 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Τασο για τα ελατήρια είναι σωστό ΣΙΓΟΥΡΑ.Ασε να κοιτάξω και το αλλο για τις ραβδους στρεψης και θα σου πω απο βδομάδα
pedal to the metal |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Racefun (Σταμάτης) Μόλις έγραψα

106 Rallye 16V
Ένταξη: 17 Μάϊ 2003 Δημοσιεύσεις: 7 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 08 Ιούλ 2003, 08:37:22 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
pugsang έγραψε: | Δεν είναι λάθος ο Σταμάτης.Εχω ξεχάσει εγω κάτι.Χρειαζεσαι και το μήκος και την γωνία του βραχίονα.Δυστυχως δεν εχω χρόνο τωρα αλλα θα επανέλθω | Φτού, να πάρει, όλο και δυσκολεύει, κι άλλες μετρήσεις. Πάντως για να βοηθήσω, για τις ράβδους του 106 16V μήκος 965mm. Άντε να δούμε τί rate έχουμε πίσω... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|