chatasos (Τάσος) Developer - Administrator


 Peugeot 207 1.6 (17V!) GT (2009)
Ένταξη: 12 Απρ 2002 Δημοσιεύσεις: 2612 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 02 Νοέ 2004, 04:00:13 Θέμα δημοσίευσης: Το νέο συγκοινωνιακό τοπίο της πρωτεύουσας |
|
|
I. ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ:
Για την αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών εφαρμόζονται άμεσα μέτρα αναδιοργάνωσης/συμπλήρωσης του λεωφορειακού δικτύου.
Α) Δημιουργούνται γραμμές express (με διακεκριμένη σήμανση «X») οι οποίες θα συνδέουν σημαντικές περιοχές παραγωγής και έλξης μετακινήσεων και θα έχουν αξιοπιστία στα δρομολόγια. Οι γραμμές αυτές θα έχουν περιορισμένο αριθμό στάσεων σε κομβικά σημεία της διαδρομής τους και θα εξυπηρετούν γρήγορα αλλά κυρίως αξιόπιστα τις περιοχές από τις οποίες θα διέρχονται.
Οι γραμμές αυτές είναι:
· Χ14: ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΟΑΚΑ (Από 20:00 μέχρι 06:00 γίνεται ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ με κανονικές στάσεις)
· Χ27: ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ
· Χ40: ΟΑΚΑ - ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
· Χ2: ΑΘΗΝΑ - ΒΟΥΛΑ
· Χ6: ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΘΗΝΑ
· Χ7: ΚΗΦΙΣΙΑ - ΚΑΝΙΓΓΟΣ
· Οι γραμμές Express αεροδρομίου (6 γραμμές)
Β) Δρομολογούνται νέες λεωφορειακές γραμμές ως εξής:
· Λεωφορειακή γραμμή στους Δήμους της Δυτικής Αθήνας Κορυδαλλό, Νίκαια, Αγ. Βαρβάρα, Αιγάλεω και σύνδεσή τους με το σταθμό Mετρό Aγ. Αντώνιος.
· Λεωφορειακή γραμμή σύνδεσης στη Νότια και Δυτική Αθήνα των Δήμων Μοσχάτου, Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Κερατσινίου και εξυπηρέτησης του Νεκροταφείου Σχιστού.
· Λεωφορειακή γραμμή σύνδεσης των Δήμων Αργυρούπολης, Ηλιούπολης και Αγ. Δημητρίου (Στ. Μετρό)
· Εξυπηρέτηση της περιοχής Μετς με τροποποίηση της διαδρομής των τρόλεϊ του Παγκρατίου ώστε να διέρχονται από την οδό Διάκου.
Γ) Δημιουργούνται νέες τροφοδοτικές γραμμές και τροποποιούνται υφιστάμενες για την απόκτηση τροφοδοτικού χαρακτήρα. Οι γραμμές αυτές θα μεταφέρουν επιβάτες από και προς τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ, Προαστιακός).
Οι γραμμές αυτές είναι:
· 24: ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ - ΙΛΙΟΝ - ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ (ΗΛΠΑΠ)
· 25: ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ - ΙΛΙΟΝ - ΚΑΜΑΤΕΡΟ (ΗΛΠΑΠ)
· 212: ΚΑΡΕΑΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΔΑΦΝΗ (ΣΤ. ΜΕΤΡΟ)
· 302: ΤΟΠΙΚΗ ΓΕΡΑΚΑ - ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ
· 308: ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΠΑΙΑΝΙΑ - ΚΟΡΩΠΙ
· 330: ΚΟΡΩΠΙ - ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ
· 324: ΠΑΛΛΗΝΗ - ΕΡΓ. ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ - ΚΑΝΤΖΑ
· 406: ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΚΟΝΤΟΠΕΥΚΟ - ΠΕΥΚΑΚΙΑ
· 407: ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - Ν.ΖΩΗ - ΣΤ. ΔΟΥΚ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ
· 700: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ
· 800: ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΝΙΚΑΙΑ
ΙI. ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν τη σπονδυλική στήλη του συστήματος των μέσων μαζικής μεταφοράς. Για την αναβαθμισμένη λειτουργία των υφιστάμενων μέσων σταθερής τροχιάς προτείνονται τα παρακάτω:
Τραμ:
· Προωθείται άμεσα, σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η εξασφάλιση προτεραιότητας για το Τραμ σε όλους τους κόμβους κατά μήκος της διαδρομής του, ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα.
· Προωθείται η επέκταση της γραμμής Τραμ προς Βούλα και ο σχεδιασμός της επέκτασης προς Πειραιά, καθώς και ο σχεδιασμός νέων γραμμών προς Αργυρούπολη, Καισαριανή και Γουδί ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο Τραμ, που είναι ο καθοριστικός τρόπος για αυξηθεί η ελκυστικότητα του μέσου.
Προαστιακός:
· Προωθείται η επέκταση του Προαστιακού αφενός προς Κόρινθο και αφετέρου προς Θήβα ώστε με την ολοκλήρωση ενός ικανοποιητικού δικτύου να αποτελέσει ένα εναλλακτικό μέσο με σημαντικό ρόλο στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών για τη Δυτική Αθήνα.
ΗΣΑΠ:
· Διατηρούνται τα αυξημένα δρομολόγια των ΗΣΑΠ στην περίοδο 7:00 έως 22:00 καθημερινά με 22+9 συρμούς, έναντι 20+8, που σημαίνει αύξηση του αριθμού των δρομολογίων κατά 20% (συχνότητα διελεύσεων από 4' σε 3,5').
· Βελτιώνεται η ποιότητα μετακίνησης με την τοποθέτηση κλιματισμού σε όλους τους συρμούς των ΗΣΑΠ.
ΙΙΙ. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Ο σχεδιασμός για τις αστικές συγκοινωνίες οδηγεί στη δημιουργία βασικών μεταφορικών διαδρόμων και αξόνων στην πόλη, οι οποίοι εξυπηρετούν τη ζήτηση για μετακινήσεις αλλά δεν είναι δυνατόν να την προσεγγίσουν σε επίπεδο γειτονιάς.
Ο σχεδιασμός και οι όροι λειτουργίας (δρομολόγια, συχνότητες, κλπ.) των δημοτικών ή διαδημοτικών αυτών γραμμών θα καθορίζονται σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, ώστε να μην είναι ανταγωνιστικές αλλά τροφοδοτικές των δικών του γραμμών.
Προκειμένου οι Δήμοι να διευκολυνθούν στην ανάληψη του πρόσθετου αυτού συγκοινωνιακού έργου εξυπηρέτησης των δημοτών του, το ΥΜΕ προχωρεί σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου ώστε να υπάρχει η δυνατότητα είσπραξης κομίστρου ή επιβολής σχετικού δημοτικού τέλους για την υπηρεσία αυτή, που θα καθιστά την πρωτοβουλία βιώσιμη.
Αμεσα, προκειμένου οι Δήμοι να αποκτήσουν λεωφορεία σε ελκυστικές τιμές, διατίθενται στους Δήμους, με πλειοδοτικό διαγωνισμό, 80 ανακαινισμένα λεωφορεία της ΕΘΕΛ για τη διευκόλυνση του συγκοινωνιακού έργου τους.
IV. ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:
1. Θερμικά Λεωφορεία - Τρόλεϊ:
Θέσπιση 24ωρης τακτικής λειτουργίας στις παρακάτω γραμμές:
· Γραμμή Χ14, Σύνταγμα - ΟΑΚΑ, της ΕΘΕΛ (με επέκταση προς Κηφισιά τις βραδινές ώρες)
· Γραμμή 040, Πειραιάς - Σύνταγμα, της ΕΘΕΛ
· Γραμμή 11 του ΗΛΠΑΠ, Πλ. Κολιάτσου - Ν. Ελβετία (με επέκταση προς Αν. Πατήσια τις βραδινές ώρες)
· Γραμμές εξυπηρέτησης αεροδρομίου της ΕΘΕΛ:
· Γραμμή Χ92, Κηφισιά - Αεροδρόμιο
· Γραμμή Χ93, Στ. Κηφισού - Αεροδρόμιο
· Γραμμή Χ95, Σύνταγμα - Αεροδρόμιο
· Γραμμή Χ96, Πειραιάς - Αεροδρόμιο
· Γραμμή Χ97, Στ. Δάφνης - Αεροδρόμιο
2. Μέσα σταθερής τροχιάς
Ύστερα από επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και με γνώμονα την εξυπηρέτηση των επιβατών, την ανάγκη εξασφάλισης χρόνων συντήρησης του δικτύου αλλά και τον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας των μέσων, το ωράριο ολοκλήρωσης του τελευταίου δρομολογίου και έναρξης του πρώτου δρομολογίου για τα διάφορα μέσα μεταφοράς σε σταθερή τροχιά διαμορφώνεται ως εξής:
Μετρό:
Κυριακή-Παρασκευή: Από 05:30 μέχρι 01:00
Σάββατο: Από 05:30 μέχρι 01:30
ΗΣΑΠ:
Κυριακή-Παρασκευή: Από 05:00 μέχρι 01:00
Σάββατο: Από 05:00 μέχρι 01:30
Τραμ:
Κυριακή-Πέμπτη Από 05:00 μέχρι 01:00
Παρασκευή - Σάββατο: 24ωρη λειτουργία
Προαστιακός:
Καθημερινά από 06:00 μέχρι 21:00, λόγω συμπληρωματικών έργων κατά μήκος της γραμμής και για την ολοκλήρωση εργασιών στους σταθμούς Πεντέλης, Νερατζιώτισσας και Κορωπίου μέχρι τις αρχές του 2005.
V. ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ:
Η ανάπτυξη και η συστηματική αστυνόμευση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών και την αξιοπιστία των δρομολογίων.
Το σημερινό δίκτυο λεωφορειολωρίδων συνολικού μήκους 38 χλμ επεκτείνεται ώστε να ξεπεράσει τα 50 χλμ.
Πιο συγκεκριμένα, προχωρεί η δημοπράτηση κατασκευής λεωφορειολωρίδων συνολικού μήκους 9 χλμ, στους παρακάτω δρόμους:
· Βασ. Κωνσταντίνου: από Όλγας μέχρι Hilton (και στις δύο κατευθύνσεις)
· Ακτή Ξαβερίου (Πειραιάς): από Χατζηκυριάκου μέχρι Ακτή Μιαούλη (και στις δύο κατευθύνσεις)
· Εθν. Μακαρίου (Περιστέρι): από Κηφισό μέχρι Παν. Τσαλδάρη
· Λεωφ. Δημοκρατίας (Αγ. Ανάργυροι): από Κύπρου μέχρι Πλαστήρα (και στις δύο κατευθύνσεις)
Παράλληλα, ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης, σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ, για την κατασκευή λεωφορειολωρίδων συνολικού μήκους 4 χλμ, στους παρακάτω δρόμους:
· Παπαδιαμαντοπούλου: από Λεωφ. Παπάγου μέχρι Βασ. Σοφίας
· Ερατοσθένους (Παγκράτι): από Βασ. Κωνσταντίνου μέχρι Πλατεία Πλαστήρα
· Πατησίων: από Πλ. Κολιάτσου μέχρι Αγ. Μελετίου (και στις δύο κατευθύνσεις)
· Ακτή Κονδύλη (Πειραιάς): από Κέκρωπος μέχρι Μαυρομιχάλη (και στις δύο κατευθύνσεις)
V. ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
Για την καλύτερη μετακίνηση των επιβατών με τα ΜΜΜ και κυρίως για τη διευκόλυνση των μετεπιβιβάσεων, δημιουργείται εισιτήριο πολλαπλών μετεπιβιβάσεων, χρονικής διάρκειας 90 λεπτών. Με τον τρόπο αυτό ο επιβάτης θα μπορεί με ένα εισιτήριο και μία ακύρωση να χρησιμοποιεί πολλαπλά ΜΜΜ προς τον τελικό προορισμό του, χωρίς να προβληματίζεται για την εύρεση του κατάλληλου κάθε φορά εισιτηρίου.
Επισημαίνεται ότι η νέα αυτή δυνατότητα δεν καταργεί καμία από τις υφιστάμενες εναλλακτικές του χρήστη που υπενθυμίζεται ότι περιλαμβάνουν ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία και ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τα νέα αυτά εισιτήρια έχουν ως εξής:
· Εισιτήριο αξίας 1 ευρώ, για μετακινήσεις διάρκειας 90 λεπτών με οποιοδήποτε συνδυασμό ΜΜΜ (συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού για το τμήμα Στ. Λαρίσης - Δουκ. Πλακεντίας).
· Εισιτήριο αξίας 0,70 ευρώ, για μετακινήσεις διάρκειας 90 λεπτών με οποιοδήποτε συνδυασμό ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και Τραμ.
Για τον Προαστιακό επιπρόσθετα πραγματοποιούνται οι παρακάτω μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων:
· Το τμήμα του Προαστιακού από Στ. Λαρίσης μέχρι Δουκ. Πλακεντίας εντάσσεται στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών και επομένως το εισιτήριο για οποιοδήποτε σταθμό καθορίζεται στο τμήμα αυτό σε 0,70 Ευρώ (από 1 Ευρώ που ίσχυε για τους σταθμούς Κηφισίας και Δουκ. Πλακεντίας).
· Το εισιτήριο προς το σταθμό του Αεροδρομίου μειώνεται στα 6,00 Ευρώ (έναντι 8,00 Ευρώ που είναι σήμερα). Κατ' αναλογία μειώνονται και όλες οι τιμές των ειδικών κατηγοριών εισιτηρίων προς το Αεροδρόμιο.
· Όλα τα εισιτήρια του Προαστιακού αξίας 3,00 Ευρώ και άνω θα παρέχουν στον επιβάτη το δικαίωμα δωρεάν μετεπιβίβασης σε όλα τα ΜΜΜ, για συνολική διάρκεια μετακίνησης 90 λεπτών.
VΙ. ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ:
· Συνέχιση παρουσίας εκπροσώπου του ΟΑΣΑ σε 24ωρη βάση στο ΘΕΠΕΚ για το συντονισμό της λειτουργίας όλων των Φορέων των ΜΜΜ.
· Διατήρηση του θεσμού της διαχείρισης πλήθους σε κεντρικούς τερματικούς σταθμούς και κομβικά σημεία των αστικών συγκοινωνιών.
· Διατήρηση της αναβαθμισμένης λειτουργίας του Κέντρου Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης (185) του ΟΑΣΑ, σε τέσσερις ξένες γλώσσες και σε 24ωρη λειτουργία.
· Παραγωγή αναβαθμισμένης ποιότητας ενημερωτικού υλικού για τις αστικές συγκοινωνίες και εντατικοποίηση της διανομής του, για την καλύτερη ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
· Δημιουργία του Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών στις αρχές του νέου έτους που θα έχει τη συνολική ευθύνη σχεδιασμού και θα εγγυάται το συντονισμό και τη συνεργασία όλων των εκτελεστικών συγκοινωνιακών φορέων.
· Αύξηση σε 2.500 από 2.000 σήμερα των λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη.
· Αναδιάρθρωση από μηδενική βάση του λεωφορειακού δικτύου μετά από συνεργασία με τους Δήμους και με βάση νέα αρχιτεκτονική για την πλήρη εκμετάλλευση του νέου δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς και του αυξημένου αριθμού διαθέσιμων λεωφορείων.
· Λειτουργία επιχειρησιακού κέντρου αστικών συγκοινωνιών, με στόχο την παρακολούθηση της δρομολόγησης σε πραγματικό χρόνο και την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών με στρατηγική κατανομή αριθμού οχημάτων σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου.
· Εφαρμογή της τηλεματικής στα ΜΜΜ, για καλύτερη διαχείριση του στόλου και ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο.
Πηγή : in.gr |
|