Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Που θα κυμανθεί η κατανάλωση μετά το Stage 1 |
θΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ |
|
50% |
[ 2 ] |
ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΙΔΙΑ |
|
25% |
[ 1 ] |
ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ |
|
25% |
[ 1 ] |
|
Σύνολο Ψήφων : 4 |
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
e214vall (Έκτωρ) Μόλις έγραψα
Peugeot 207 Rallye (2007)
Ένταξη: 25 Φεβ 2022 Δημοσιεύσεις: 5
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 05 Μάρ 2022, 13:04:44 Θέμα δημοσίευσης: Δοκιμή Κατανάλωσης Peugeot 207 Rallye πρίν/μετά το Stage 1 |
|
|
Λοιπόν να ξεκινήσω λέγοντας πως ναι μεν είμαι καινούργιο μέλος, αλλά παρακολουθώ το forum για ένα διάστημα και θέλω να συγχαρώ την κοινότητα του PSClub για την ποιότητα του υλικού που υπάρχει καθώς και για τις λύσεις που έχω βρεί εδώ. Καιρός να κάνω και εγώ μια προσθήκη στη βάση δεδομένων σας λοιπόν άν και λίγο καθυστερημένα .
Κάτοχος Peugeot 207 Rallye από τον 10/2007. Το αυτοκίνητο έχει περί τα 135.000Km και καμία αλλαγή στα μηχανικά του μέρη. Είναι εργοστασιακό. Σε προετοιμασία για τον επαναπρογραμματισμό σε Stage 1 έγινε τον περασμένο Νοέμβριο καθαρισμός των βαλβιδών και της πολλαπλής εισαγωγής με σόδα, καθώς και αφαίρεση του προκαταλύτη, αυτά για την κατάσταση του κινητήρα. Σε ότι αφορά το βάρος του αυτοκινήτου, δεν το ζύγισα πριν τις δοκιμές, αλλά είναι ένα τυπικό Rallye χωρίς αλλαγές. Η μόνη αλλαγή που έχει γίνει και επηρεάζει τη δοκιμή είναι αυτή των ελαστικών σε 205/50 R16 με ελαφρύτερες ζάντες από την OZ (ούτως ή άλλως ο υπολογιστής ταξιδιού έχει ακρίβεια 0.1L/100 και θεωρώ ότι τέτοιες μικρές αλλαγές δεν έχουν και τόση σημασία σε σχέση με ένα πλήρως εργοστασιακό Rallye).
Σε ότι αφορά την δοκιμή τώρα θα αναλύσω παρακάτω τη μεθοδολογία μου και είμαι ανοιχτός φυσικά σε προτάσεις και την επισήμανση τυχόν σφαλμάτων.
Η διαδρομή που επέλεξα είναι η Διόδια Ελευσίνας - Διόδια Κορίνθου - Διόδια Σπαθοβουνίου - Διόδια Νεστάνης, μια διαδρομή συνολικά 119Km σύμφωνα με google maps. Επέλεξα τα διόδια σαν start - stop points διότι είναι κάτι χαρακτηριστικό στη διαδρομή και προσφέρουν την δυνατότητα ακριβούς επανάληψής της κάθε φορά. Επέλεξα επίσης την Ολυμπία οδό διότι είναι μεν εθνική οδός προσφέρει όμως και σημαντικές αλλαγές στην κλίση του εδάφους, κυρίως στο τμήμα της Πελοποννήσου. Επίσης δεν έχει ιδιαίτερη κίνηση. Επέλεξα επίσης τρείς ταχύτητες αναφοράς: 70km/h, 90km/h, 110km/h. Για κάθε μια λοιπόν από αυτες τις τρείς ταχύτητες έκανα το εξής: άφιξη στα διόδια της Ελευσίνας, σταμάτημα για πληρωμή και ταυτόχρονα μηδενισμός του υπολογιστή κατανάλωσης και του υπολογιστή ταξιδιού, ομαλή επιτάχυνση και cruise control σε καθε μία τις τρείς ταχύτητες (έκανα τη διαδρομή συνολικά τρείς φορές). Άφιξη στα διόδια Nεστάνης και καταγραφή μέσης κατανάλωσης και μέσης ταχύτητας. Αναστροφή και επιστροφή στα διόδια Νεστάνης, πληρωμή και φτου και απ' την αρχή. Δηλαδη για κάθε μια από τις τρείς ταχύτητες (70 ,90, 110) έκανα την διαδρομή και εμπρός και πίσω (περί τα 238Km, αναλυτικότερα παρακάτω).
04/3/22, Επιδιωκώμενη ταχύτητα: 70km/h
Μέση ταχύτητα πορείας: 65km/h (μέσος όρος της τιμής του υπολογιστή για τις δύο διαδρομές Ελευσίνα - Νεστάνη και Νεστάνη - Ελευσίνα)
Απόσταση: 238,4km (άθροισμα των δύο ταξιδιών από το trip computer)
Μέση κατανάλωση: 5.0 L/100km (μέσος όρος της τιμής του υπολογιστή για τις δύο διαδρομές Ελευσίνα - Νεστάνη και Νεστάνη - Ελευσίνα)
Μέση θερμοκρασία: 6 Κελσίου (πήρα πέντε μετρήσεις: μία κατά την μέτρηση της πίεσης των ελαστικών, μία στα διόδια Ελευσίνας, μετά διόδια Νεστάνης, αναστροφή και ξανά θερμοκρασία στη Νεστάνη και ξανά Ελευσίνα)
Πιέσεις ελαστικών (10 Κελσίου):
-ΕΔ (εμπρός δεξιά): 31.5 PSI, ΕΑ (εμπρός αριστερά): 31.5 PSI, ΟΔ (οπίσω δεξιά): 30.5 PSI, ΟΑ (οπίσω αριστερά): 31.5 PSI
Παρατηρήσεις:
-Στην έναρξη η βενζίνη ήταν στο νταμάκι πάνω από το 1/2
-Η διαδρομή αυτή έγινε ξημερώματα για να μην εμποδίζω την κίνηση
-Μέση διάρκεια διαδρομής: 1h49m (μέσος όρος της διάρκειας για τις δύο διαδρομές Ελευσίνα - Νεστάνη και Νεστάνη - Ελευσίνα)
20/2/22, Επιδιωκώμενη ταχύτητα: 90km/h
Μέση ταχύτητα πορείας: 84.5km/h
Απόσταση: 237,8km
Μέση κατανάλωση: 5.5 L/100km
Μέση θερμοκρασία: 13 Κελσίου
Πιέσεις ελαστικών (14 Κελσίου):
-ΕΔ: 33 PSI, ΕΑ: 32 PSI, ΟΔ: 32 PSI, ΟΑ: 32 PSI
Παρατηρήσεις:
-Στην έναρξη η βενζίνη ήταν στο νταμάκι πάνω από το 1/2
-Στην 1η διαδρομή αδυναμία εκκίνησης του cruise control στα πρώτα 10km (την κράτησα σταθερή με το πόδι)
-Στην 2η διαδρομή η μισή έγινε χωρίς cruise control λόγω αδυναμίας εκκίνησης αυτού (την κράτησα σταθερή με το πόδι)
-Μέση διάρκεια διαδρομής: 1h24m
26/2/22, Επιδιωκώμενη ταχύτητα: 110km/h
Μέση ταχύτητα πορείας: 104km/h
Απόσταση: 237,5km
Μέση κατανάλωση: 6.6 L/100km
Μέση θερμοκρασία: 14 Κελσίου
Πιέσεις ελαστικών (12 Κελσίου):
-ΕΔ: 31.5 PSI, ΕΑ: 31.5 PSI, ΟΔ: 31.5 PSI, ΟΑ: 31.5 PSI
Παρατηρήσεις:
-Στην έναρξη η βενζίνη ήταν στο νταμάκι πάνω από το 1/2
-Στην 1η διαδρομή αδυναμία εκκίνησης του cruise control στα πρώτα 10km και στη διαδρομή μεταξύ των τελευταίων δύο διοδίων
-Στην 2η διαδρομή μικρά τμήματα αυτής χωρίς cruise control
-Μέση διάρκεια διαδρομής: 1h09m
Μια γενικότερη παρατήρηση είναι πως με την μείωση της μέσης ταχύτητας το trip computer φαίνεται να εμφανίζει λίγο μεγαλύτερη απόσταση για την ίδια ακριβώς διαδρομή.
Μια δεύτερη παρατήρηση είναι πως σταμάτησα τις δοκιμές στα 110km/h διότι απο πλευράς οικονομίας δεν έχει νόημα να πηγαίνεις πιο γρήγορα. Άρα και οι τιμές κατανάλωσης θα ήταν κάπως ανούσιες (επίσης θα μου στοίχιζε πολύ με 1.9 το λίτρο)
Στα τέλη του μήνα θα πάω για τον επαναπρογραμματισμό και θα επαναλάβω τη δοκιμή με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Το νόημα αυτής της δοκιμής είναι να προσδιορίσω το άν τελικα και πόσο το Stage 1 επηρεάζει την κατανάλωση. Υπάρχουν διάφορες απόψεις στο διαδίκτυο χωρίς όμως νούμερα για να τις υποστηρίξουν (βασίζονται στην αίσθηση του οδηγού). Οι τρείς απόψεις είναι: 1η Win-Win σενάριο (κερδίζεις ίππους με χαμηλότερη κατανάλωση), 2η η κατανάλωση δεν επηρεάζεται, 3η (και πιο λογική πιστεύω) η κατανάλωση αυξάνεται. Εκτιμώ πως τα τελικά αποτελέσματα θα έχουν (εγκυκλοπεδικό κυρίως ) ενδιαφέρον.
Σαν δευτερεύον στόχο θέλω να προσδιορίσω την ''εντιμότητα'' του υπολογιστή κατανάλωσης. Γνωρίζω πως ο υπολογιστής μετράει την κατανάλωση με μεγάλη ακρίβεια καθώς μετράει τη ποσότητα της βενζίνης που ψεκάζεται στους κυλίνδους. Είναι όμως σχετικά αισιόδοξος από το εργοστάσιο για ευνόητους λόγους. Δηλαδή τα παραπάνω αποτελέσματα είναι μεταξύ τους συγκρίσιμα καθώς μετρήθηκαν με μεγάλη ακρίβεια από τον ίδιο υπολογιστή, αλλά είναι όλα κατά ένα ποσοστό αισιόδοξα, δηλαδή δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το ποσοστό αυτό θέλω να υπολογίσω για να μπορέσω έπειτα να το προσαρμόσω στις παραπάνω τιμές κατανάλωσης και να έχω έτσι τις πραγματικές. Μεθοδολογία: Φουλάρισμα μέχρι σημείου σχεδόν ξεχειλίσματος (αν το ακροφύσιο της αντλίας τοποθετηθεί στο χείλος του ρεζερβουάρ θα σταματήσει αυτόματα εκεί), διάνυση μίας απόστασης, κατα προτίμηση 100 χιλιομέτρων, και ξανά φουλάρισμα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Τα λίτρα που θα δείξει η αντλία σε συνδυασμό με την απόσταση θα βγάλουν ένα αποτέλεσμα. Αυτό θα συγκριθεί με τη κατανάλωση του υπολογιστή (ο οποίος θα έχει μηδενιστεί στο πρώτο γέμισμα). Η μεταξύ τους διαφορά θα μετατραπεί σε ποσοστό το οποίο στην συνέχεια θα εφαρμόσω στις παραπάνω καταναλώσεις, έτσι θα έχω εκτιμώ τις πραγματικές.
Μεγάλο post, αλλά είχα πολλά να γράψω. Κλείνοντας να πώ ότι ο λόγος της δοκιμής είναι καθαρά η περιέργεια. Δεν θα βάλω Stage 1 για να πηγαίνω οικονομικά, αλλά για να δώσω μια νέα πνοή ζωής στο αυτοκίνητο. Απλά δε βρήκα στο διαδίκτυο μια τεκμηριωμένη απάντηση σχετικά με το τι παίζει τέλος πάντων με την κατανάλωση και το Stage 1, οπότε είπα να τη βρώ μόνος μου. Τέλος εάν υπάρχουν τρύπες και αστοχίες στην μεθοδολογία και τον συλλογισμό μου θα χαρώ να τις συζητήσουμε για να βελτιωθούμε όλοι, αυτό είναι νομίζω το νόημα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
MEMsound Υπεύθυνος Συνεργασιών
206gti
Ένταξη: 17 Σεπ 2004 Δημοσιεύσεις: 31099 Τόπος: Στροφοδιαδρομές
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ 27 Ιούν 2022, 15:46:31 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
update?
η πιο ωραία βόλτα...
ειναι η επόμενη... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
e214vall (Έκτωρ) Μόλις έγραψα
Peugeot 207 Rallye (2007)
Ένταξη: 25 Φεβ 2022 Δημοσιεύσεις: 5
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 28 Ιούν 2022, 12:27:05 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Χαχα μάλλον το 2,4 της βενζίνης με φρενάρει. Το πρόγραμμα το πέρασα αλλά πήγαινα τη δοκιμή όλο και πιο πίσω γιατί όσο να έχει έκαψα ένα κάρο βενζίνη για να ευχαριστηθω το αποτέλεσμα. Ισχύει όμως ότι θέλω να έχω ένα μέτρο σύγκρισης σε τουλάχιστον μία ταχύτητα από τις τρεις που.δοκιμασα αρχικά. Νομίζω ότι τα 110 ενδιαφέρουν τους περισσότερους από όσους έχουν διαβάσει το ποστ. Εκτός απροόπτου θα πάω το σαββατοκύριακο. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Hellas4x4 (Antonis) Τρελλαμένο μέλος
Peugeot 306 1.6 (16V) Champion (2000)
Ένταξη: 22 Απρ 2017 Δημοσιεύσεις: 634
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ 02 Ιούλ 2022, 10:32:40 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Εγώ θα έβαζα μικρότερη, γιατί το ίδιο είδα στην μετατροπή μου και στο πρόγραμμα μετά... Αλλά εγώ πήγα με ένα βαρύ αμάξι και έγινε ανθρώπινο...
Αλλά δε νομίζω ότι γίνεται το ίδιο σε ένα σωστά ζυγισμένο αμάξι με τούρμπο, οπότε έβαλα την ίδια...
(ΥΣ Επίσης, όπως θα σου αναφέρουν και οι διαχειριστές, καλό θα ήταν να περάσεις από εδώ: Λίγα λόγια για εμάς.... (Ηλικία, ενδιαφέροντα, απασχόληση))
Live to Fly - Ride to Live
Hellas 4x4 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
e214vall (Έκτωρ) Μόλις έγραψα
Peugeot 207 Rallye (2007)
Ένταξη: 25 Φεβ 2022 Δημοσιεύσεις: 5
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 05 Ιούλ 2022, 00:12:49 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ώρα για τα αποτελέσματα.
04/07/22, Επιδιωκώμενη ταχύτητα: 110km/h
Μέση ταχύτητα πορείας: 102,5km/h
Απόσταση: 238,5km
Μέση κατανάλωση: 6.3 L/100km
Μέση θερμοκρασία: 27 Κελσίου
Πιέσεις ελαστικών (29 Κελσίου):
-ΕΔ: 32.5 PSI, ΕΑ: 32 PSI, ΟΔ: 31.5 PSI, ΟΑ: 32 PSI
Παρατηρήσεις:
-Στην έναρξη η βενζίνη ήταν στο δεύτερο νταμάκι πάνω από το 1/2
-Το cruise control με τα γνωστά προβλήματα
-Μέση διάρκεια διαδρομής: 1h14m
Δυσκολεύομαι λίγο να το κατανοήσω αλλά όντως η κατανάλωση βγαίνει μικρότερη και μάλιστα πέρα από τα όρια λάθους στα -0.3 L/100km, άρα Hellas4x4 είχες δίκιο. Το αμάξι δεν έχει αλλάξει καθόλου από όταν έκανα τις προηγούμενες δοκιμές, δηλαδή βάρη κλπ τα ίδια. Υπάρχουν όμως δύο διαφορές που ίσως παίζουν κάποιο ρόλο, αλλά και πάλι δεν νομίζω να είναι και τόσο σημαντικός. Πρώτον η αρκετά υψηλότερη μέση θερμοκρασία (κατά 13 Κελσίου), και η ελαφρώς μικρότερη μέση ταχύτητα (κατά 1.5km/h), που δικαιολογεί και την μικρή αύξηση στη μέση διάρκεια διαδρομής κατά 5 περίπου λεπτά. Σε κάθε περίπτωση, πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Αξίζει να σημειωθεί πως μετά τη μετατροπή η μέγιστη ροπή μετατοπίστηκε από τις 2500 στις 3000 στροφές, ακριβώς δηλαδή στις στροφές της πέμπτης ταχύτητας με 110km/h, δε ξέρω κατά πόσο και αυτό έπαιξε το ρόλο του.
Άλλη δοκιμή δε θα κάνω, τουλάχιστον όχι στο άμεσο μέλλον καθώς πήρα ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, πείτε μου και τη δική σας γνώμη επί των αποτελεσμάτων. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Mono AEK (χρήστος) Έχω ξεφύγει !!!
rcz thp 156 ...και κατι παραπανω!
Ένταξη: 09 Ιούν 2014 Δημοσιεύσεις: 1050 Τόπος: Ιλιον
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ 21 Αύγ 2022, 18:29:12 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πολύ λογικό αποτέλεσμα γιατί με το δικό μου μπακαλιστικο τρόπο σκέψης κρατάς την ίδια ταχύτητα πιο εύκολα οπότε καις και λιγότερο |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|