PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Τελική ταχύτητα και air condition
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 21 Νοέ 2003, 03:53:36    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

XASOS έγραψε:
Εξάλλου όταν μιλάτε για διαφορά στην τελική τότε οι στροφές είναι ψηλά και όχι χαμηλομεσαία...... Αν είναι δυνατον ρε παιδιά να μιλάμε για αισθητή διαφορά σε τελική με την αλλαγή λαδιών.....


Αν βάλω 50άρι λάδι στο μοτέρ μου θα μου κόψει δύναμη ψηλά (τώρα έχω 40άρι). Και θα είναι αισθητή η διαφορά αφού η τελική θα πέσει εμφανώς.
Αν βάλω 60άρι θα κάνω ακόμη και ζημιά στα ελατήρια ή και στα εμβολοχιτώνια (από αναπηδήσεις των ελατηρίων).


Θεωρώ δεδομένο ότι η διαφορά ενός κακού λιπαντικού με ένα άριστο λιπαντικό, αντικατοπτρίζεται σε αισθητή αύξηση της απόδοσης του κινητήρα και συνεπώς των επιδόσεων.

XASOS έγραψε:
Μα κανείς δεν έβαζε αρχικά "κακό λιπαντικό"


Έχεις δίκιο γιατί όταν έγραψα "κακό" εννοούσα "ακατάλληλο". Ξέρεις πόσοι βάζουν λάδι με ακατάλληλο ιξώδες στην μηχανή τους. Και φυσικά εισπράττουν μειωμένη απόδοση και φθορά. Αν ο κατασκευαστής προτείνει 40άρι και βάλεις 60άρι (ας είναι και αγωνιστικό) θα δεις αισθητή πτώση στην απόδοση.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
XASOS 
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


ΒMW 525

Ένταξη: 10 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 86

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 21 Νοέ 2003, 09:30:52    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Επειδή εγώ βάζω 60αρι λάδι μπορώ να σου πω ότι η τελική που βγάζω είναι πάντα η ίδια.......(οταν το πάω για σέρβις μου βάζουν 40αρι ή 50αρι)

Επίσης το έχουμε ξανασυζητήσει (και νομίζω τότε είχες συμφωνήσει) ο δεύτερος δείκτης στο λάδι ΔΕΝ δείχνει αν είναι παχύρευστο..... Δείχνει ότι το λάδι μπορεί να δουλέψει σε υψηλότερες θερμοκρασίες......
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gavanas (Γιώργος)
Δραστήριο μέλος
Δραστήριο μέλος


206 XS 1.6 2003

Ένταξη: 24 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 219
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 21 Νοέ 2003, 23:33:41    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Επειδή ο Δημήτριος με ενέπνευσε άνοιξα το βιβλίο στοιχείων μηχανών Study στα έδρανα ολίσθησης (ας πούμε ότι το πιστόνι ολισθάινει στον κύλινδρο)

Όλα καλά, και ο συντελεστής δυσρευστότητας προκύπτει όπως περιγράφηκε προηγούμενα. Όμως ο συντελεστής δυσρευστότητας (ιξώδες) είναι αυστηρά μη γραμμικός σε σχέση με τον συντελεστή τριβής! Δηλαδή δεν πάει όσο μικρότερο ιξώδες και λιγότερες τριβές. Εξαρτάται πολύ από τις σχεδιασθήσες θερμοκρασίες λειτουργίας και τα πρόσθετα.

Για όσους έχουν επαφή με μηχανολογία, ας κοιτάξουν για το νόμο του Πετκώφ και το συντελεστή Sommerfeld (ο οποίος είναι μια προσεγγιστική λύση των εξισώσεων Navier-Stokes για μονοδιάστατη ροή.)

Αυτά. ΟΥΦ


Έχει επεξεργασθεί από τον/την gavanas στις Δευ 27 Σεπ 2004, 12:16:48, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 22 Νοέ 2003, 02:16:30    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

XASOS έγραψε:
Επειδή εγώ βάζω 60αρι λάδι μπορώ να σου πω ότι η τελική που βγάζω είναι πάντα η ίδια.......(οταν το πάω για σέρβις μου βάζουν 40αρι ή 50αρι)...



Το 206Gti με 100% συνθετικό 15W50 έβγαλε αισθητά μικρότερη τελική και είχε χειρότερη ευστροφία από ότι με ένα 5W40. Ο Ελατός (πρώην PDuke) μπορεί να το επιβεβαιώσει. Προφανώς το μοτέρ σου έχει μεγάλες ανοχές και δουλεύει καλά και με το 60άρι αλλά και προφανώς το 60άρι είναι αγωνιστικών προδιαγραφών με πρόσθετα για γλυστερότητα που ισοφαρίζουν ένα πιο λεπτόρευστο λάδι. Αν χρησιμοποιήσεις ένα αγωνιστικό 40άρι ίσως τότε να "δεις" την διαφορά σε απόδοση.

XASOS έγραψε:

...Επίσης το έχουμε ξανασυζητήσει (και νομίζω τότε είχες συμφωνήσει) ο δεύτερος δείκτης στο λάδι ΔΕΝ δείχνει αν είναι παχύρευστο..... Δείχνει ότι το λάδι μπορεί να δουλέψει σε υψηλότερες θερμοκρασίες......


Ας πούμε ότι ένα λιπαντικό είναι 5W40. Τα νούμερα υποδεικνύουν ιξώδες-ρευστότητα (όχι γλιστεράδα) και όσο μεγαλύτερο το ιξώδες τόσο πιο παχύρευστο το λάδι.
Το 1ο νούμερο σημαίνει ότι το λάδι είναι 5άρι στους -18C και το 2ο σημαίνει ότι το λάδι είναι 40άρι στους +100C. Το τί γίνεται μετά τους 100C εξαρτάται από την ποιότητα του λιπαντικού (αν διατηρείται δηλαδή σταθερό το ιξώδες ή αν μειώνεται ή και αν αυξάνεται - αυτά δεν γίνεται να τα ξέρουμε χωρίς χημική ανάλυση και εργαστηριακή παρακολούθηση).
Όσο πιο παχύρευστο τόσο πιο παχύ στρώμα λιπαντικού παρεμβάλλεται στα κινητά μέρη και τόσο πιο μεγάλες οι αντιστάσεις στην κίνησή τους. Με την προσθήκη κατάλληλων πρόσθετων για γλιστεράδα (προφανώς υπάρχει η σωστή επιστημονική λέξη για την γλιστεράδα αλλά δεν την ξέρω) μπορεί να "διορθωθεί" το μειονέκτημα της μεγαλύτερης αντίστασης στην κίνηση των πιστονιών από το παχύρευστο λιπαντικό. Αλλά τα ίδια πρόσθετα σε πιο λεπτόρευστο λιπαντικό μας δίνουν ακόμη πιο γλιστερό λάδι.

Οι Γενικές έννοιες εύκολα αποτυπώνονται αλλά όταν εισερχόμεθα στις λεπτομέρειες τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα. Γι αυτό και το καλύτερο ιξώδες λιπαντικού για τον κινητήρα μας, τον έχει προτείνει ήδη το εργοστάσιο. Εμείς έχουμε μόνο να ψάξουμε για να διαλέξουμε το καλύτερο λιπαντικό στο αυτό ιξώδες.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
XASOS 
Νέος χρήστης
Νέος χρήστης


ΒMW 525

Ένταξη: 10 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 86

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 22 Νοέ 2003, 04:12:10    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:

Γι αυτό και το καλύτερο ιξώδες λιπαντικού για τον κινητήρα μας, τον έχει προτείνει ήδη το εργοστάσιο. Εμείς έχουμε μόνο να ψάξουμε για να διαλέξουμε το καλύτερο λιπαντικό στο αυτό ιξώδες.


η εταιρία προτείνει το λάδι της εταιρίας με την οποία έχει συμφωνία και για συγκεκριμένο δείκτη..... οπότε δεν είναι πάντα σωστό να κοιτάμε τι λέει η εταιρεία.....


¨Οσο για τα προηγούμενα μου φαίνεται ότι συμφωνούμε απλά μεέναν λίγο πιο περίεργο τρόπο...!!!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 22 Νοέ 2003, 18:07:53    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

gavanas έγραψε:
Όλα καλά, και ο συντελεστής δυσρευστότητας προκύπτει όπως περιγράφηκε προηγούμενα. Όμως ο συντελεστής δυσρευστότητας (ιξώδες) είναι αυστηρά μη γραμμικός σε σχέση με τον συντελεστή τριβής! Δηλαδή δεν πάει όσο μικρότερο ιξώδες και λιγότερες τριβές. Εξαρτάται πολύ από τις σχεδιασθήσες θερμοκρασίες λειτουργίας και τα πρόσθετα.

Για όσους έχουν επαφή με μηχανολογία, ας κοιτάξουν για το νόμο του Πετκώφ και το συντελεστή Sommerfeld (ο οποίος είναι μια προσεγγιστική λύση των εξισώσεων Navier-Stokes για μονοδιάστατη ροή.)


Γενικά όμως, σε καθεστώς υγρής τριβής (που λαμβάνει χώρα στις συναρμογές των κινητήρων), ισχύει ο νόμος του Newton. Είναι ο νόμος που ανέφερα στην δημοσίευση που σε ενέπνευσε Razz Razz (σε άλλη μορφή). Η δύναμη τριβής δηλαδή εξαρτάται (γραμμικά) από τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας (κατά την διέθυνση του πάχους του λιπαντικούς στρώματος) και από το ιξώδες (επίσης γραμμικά).
Το ιξώδες όμως εξαρτάται από την θερμοκρασία που επικρατεί και την πίεση που ακούν οι συνεργαζόμενες επιφάνειες (όχι πολύ σπουδαίος παράγοντας).
Έτσι η δύναμη τριβής, αφού εξαρτάται από το ιξώδες, θα επηρεάζεται συνολικά από από την πίεση, την θερμοκρασία, το πάχος του λιπαντικού στρώματος, την επιφάνεια της λιπανόμενης περιοχής, καθώς και από τον συντελεστή τριβής των συνεργαζόμενων (ή αλλιώς λιπαινόμενων) περιοχών.
Γι 'αυτόν τον λόγο στο "πείραμα" που παρουσίασα, έθεσα την θερμοκρασία του χώρου σταθερή, την μεταλλική πλάκα ίδια και στις δύο φάσεις του πειράματος, καθώς ίδια θεώρησα, και στις δύο φάσεις, την ταχύτητα κίνησής της. Έτσι το ιξώδες εξαρτιότανε ουσιαστικά μόνο από αυτό καθεαυτό το ρευστό (μέλι και νερό).

Τα ονόματα που περιγράφεις (εκτός από αυτό του Sommefeld), αν και κάπου τα έχω ξανακούσει, δεν τα έχω υπόψη μου (προς το παρόν έτσι;).

Απ' ό,τι ξέρω, πρώτος που ασχολήθηκε με τις υδροδυναμικές λιπάνσεις (όπως και το σύστημα λίπανσης ενός κινητήρα) ήταν ο Sommerfeld, οποίος ανέπτυξε την "κλασική θεωρία υδροδυναμικής λίπανσης". Παρόλες τις πολυάριθμες παραδοχές που έχει κάνει (όσες περισσότερες παραδοχές γίνονται, τόσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από την αλήθεια), η θεωρία αυτή θεωρείται αρκετά αξιόπιστη.
Η νεώτερη θεωρία (που όμως είναι πιο πολύπλοκη), που ασχολείται με το ίδιο θέμα, είναι η "θεωρία ελαστοϋδροδυναμικής λίπανσης". Είναι σαφώς πιο ακριβής αφού οι παραδοχές που κάνει είναι λιγότερες. Το κυριότερο πλεονέκτημά της έγκειται στο γεγονός πως οι λιπαινόμενες επιφάνειες δεν θεωρούνται πλέον απαραμόρφωτα στερεά (όπως απλουστευτικά είχε θεωρηθεί στην θεωρία του Sommerfeld), αλλά υπόκεινται σε μια ελαστική παραμόρφωση από το "ζόρισμα" που δέχονται. Η πολυπλοκότητά, που απορρέει από την "είσοδο" νέων παραμέτρων, δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα σήμερα, αφού έχουμε την βοήθεια των υπολογιστών.


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
STELIOS 
Moderator


Little Bastard

Ένταξη: 18 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 2664

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 22 Νοέ 2003, 18:32:50    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Παντως ειναι εντηπωσιακο πως ξεκινησαμε απο Air Condition και Τελικη Ταχυτητα και παρασηρθικαμε στη χημεια λυπαντικων και θερμοδυναμικη Shocked
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Miltellas (Μίλτος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!


Peugeot 206 1.6 16V XSM 2001

Ένταξη: 24 Μάϊ 2002
Δημοσιεύσεις: 3657
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 23 Νοέ 2003, 04:40:09    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

XASOS έγραψε:
η εταιρία προτείνει το λάδι της εταιρίας με την οποία έχει συμφωνία και για συγκεκριμένο δείκτη..... οπότε δεν είναι πάντα σωστό να κοιτάμε τι λέει η εταιρεία.....


Κανένας κατασκευαστής δεν θα τολμούσε να μην προτείνει το καταλληλότερο λιπαντικό για τους κινητήρες της. Άλλο που για λόγους μάρκετινγκ (και είναι λογικό) να προτείνει λιπαντικά συγκεκριμένης εταιρίας, στο καταλληλότερο ιξώδες όμως. Εξάλλου με τα λιπαντικά αυτής της υποστηριζόμενης εταιρίας δοκιμάζονται τα μοτέρ. Άρα, τα λιπαντικά που προτείνει ο κάθε κατασκευαστής είναι δοκιμασμένα από το ίδιο το εργοστάσιο στους κινητήρες του.

---------

Ξεφύγαμε όντως από το θέμα, αλλά έστω κι έτσι το κρατάμε ζωντανό αφού δεν υπάρχει και καμία άλλη εξέλιξη. Βέβαια και πάλι ίσως να ειναι καλύτερα να συνεχίσουμε σε τόπικ λιπαντικών.


Ελληνική Λέσχη Φίλων της Πραγματικής Οδήγησης

Performance of Real Cardriving Club
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος MSN Messenger
Δημήτριος (Δημήτρης)
Τρελλαμένο μέλος
Τρελλαμένο μέλος


Peugeot 206 XS 1.6 16v (2001)

Ένταξη: 24 Ιαν 2003
Δημοσιεύσεις: 751
Τόπος: Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ 23 Νοέ 2003, 14:13:51    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Miltellas έγραψε:
Ξεφύγαμε όντως από το θέμα, αλλά έστω κι έτσι το κρατάμε ζωντανό αφού δεν υπάρχει και καμία άλλη εξέλιξη. Βέβαια και πάλι ίσως να ειναι καλύτερα να συνεχίσουμε σε τόπικ λιπαντικών.


Θα μπορούσε ο administrator (ή μήπως moderator;) να μεταφέρει τα "απολωλότα" θέματα σε άλλο topic. (π.χ. υπάρχει ένα topic στις τεχνικές - μηχανολογικές συζητήσεις που αφορά το ιξώδες των λιπαντικών...)


Ένα 206 την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3
Σελίδα 3 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,0968s (PHP: 76% - SQL: 24%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on