PSClub - Hellas Αρχική σελίδα
Portal Home  |   Δημόσια συζήτηση  |   Αναζήτηση  |   Κατάλογος Μελών  |   Ομάδες Μελών  |   Προφίλ  |   Προσωπικά μηνύματα  |   Σύνδεση  |  Εγγραφή

Πρόγραμμα για 207 Rallye/GT & 207 RC από Etuners

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Κατάλογος Προϊόντων & Συνεργατών Printable version
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
salex (Στελιος)
Έχω ξεφύγει !!!
Έχω ξεφύγει !!!
Επίσημο Μέλος

3008 (ex 207 GT)

Ένταξη: 21 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 2596
Τόπος: Παλλήνη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 09 Μάϊ 2008, 10:03:38    Θέμα δημοσίευσης: Πρόγραμμα για 207 Rallye/GT & 207 RC από Etuners Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος



Μέσα στα πλαίσια της εξέλιξης βελτιώσεων αυτοκινήτων του group PSA, πριν από λίγες ημέρες είχαμε την δυνατότητα να βελτιώσουμε και να δυναμομετρήσουμε ένα Peugeot 207 1.6T GT.

Στόχος της βελτίωσής μας ήταν να ανεβάσουμε την ροπή και την ιπποδύναμη στα μέγιστα επιτρεπτά επίπεδα που να εγγυώνται εκτός από επιδόσεις και ασφάλεια - μακροβιότητα στη λειτουργία του κινητήρα EP6DT, χωρίς καμία περεταίρω παρέμβαση στο μηχανολογικό του σύνολο.


Με βάση τα τεχνικά στοιχεία της Peugeot, ο κινητήρας EP6DT έχει κυβισμό 1598 κυβικά εκατοστά, σχέση συμπίεσης 10.5/1 και αποδίδει 110kW (150ίππους) στις 5800RPM. Η μέγιστη ροπή στρέψεως που δηλώνει το εργοστάσιο είναι 240Nm στις 1400RPM.
Στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ LPS-3000 του Τάσου Αγγελίδη στα Σπάτα ("ράουλα της λύπης"), το αυτοκίνητο μετρήθηκε με το εργοστασιακό πρόγραμμα και απέδωσε 151,6 ίππους στις 6170RPM με ροπή 240Nm στις 2430RPM κατά ISO1585.



Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης κινητήρα είναι της Bosch, τύπου MED17.4, που είναι εξελιγμένο για να διαχειρίζεται τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού με μεταβλητό χρονισμό της Peugeot/Citroen και BMW (εκτός από τα 207 1.6Τ, ο εγκέφαλος αυτός τοποθετείται και στα Mini Cooper S 1.6Τ).


Η βελτίωση πέρασε με επιτυχία από πέντε στάδια, ακριβώς όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες βελτιώσεις των Etuners:
1. Παρατήρηση - καταγραφή λειτουργίας του εργοστασιακού προγράμματος
2. Ανάλυση τρόπου λειτουργίας και σχεδιασμός βελτίωσης
3. Προγραμματισμός και δοκιμές στο δρόμο για επιβεβαίωση ορθότητας σχεσιασμού βελτίωσης
4. Μέτρηση σε δυναμόμετρο για επιβεβαίωση αποτελεσμάτων
5. Περιοδικός έλεγχος αξιοπιστίας κινητήρα σε βάθος χρόνου


Οι παρατηρήσεις μας ήταν οι εξής:
α.Καύσιμο

Το 207 GT/Rallye 150 λειτουργεί με προδιαγραφές ρύπων Euro 4. Αυτό σημαίνει ότι λόγω των περιβαλλοντικών περιορισμών που υφίστανται στις χώρες-μέλη της Ευρωπαικής Ένωσης, λειτουργεί πολύ "στεγνό" σε σχέση με τους παραδοσιακούς κινητήρες έμμεσου ψεκασμού.

Με αναλογία αέρα/καυσίμου (AFR) μόλις 14.7:1 στο μεγαλύτερο φάσμα στροφών του και 13.5:1 κοντά στον κόφτη, η θερμοκρασία καύσης είναι αναπόφευκτα πολύ υψηλή - ξεπερνά τους 1100 βαθμούς Κελσίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλό πυρόμετρο και πολλές φορές οδηγεί σε πρόωρη καταστροφή του μαντεμιού της τουρμπίνας (ραγίσματα/σκασίματα/κάψιμο μετάλλου) όπως και του εδράνου του άξονα λόγω υπερθέρμανσης.

β.Πίεση

Το εργοστασιακό πρόγραμμα λειτουργεί με πίεση εως 1.65bar απόλυτη (0.6bar υπερπίεση) διατηρώντας με 0.5bar υπερπίεση στο μεγαλύτερο φάσμα στροφών.


γ.Απόκριση Γκαζιού

Λόγω της καθυστέρησης στην απόκριση του γκαζιού, το εργοστασιακό αυτοκίνητο δίνει την εντύπωση ότι υπολείπεται δύναμης έναντι μικρότερων μοντέλων στις χαμηλές στροφές.
Η αδράνεια αποκρισης οφείλεται στις ρυθμίσεις του κατασκευαστή, που έχουν ως αποτέλεσμα την πολύ μικρή μεταβολή της γωνίας πεταλούδας ως προς τη διαδρομή του πεντάλ του γκαζιού, κάτι που ισχύει μέχρι το 20% της συνολικής διαδρομής του.


Λόγω των παραπάνω παρατηρήσεων, στο πρόγραμμα έγιναν οι παρακάτω τροποποιήσεις:
1. Εμπλουτίσθηκε το μίγμα σε συγκεκριμένο εύρος στροφών και φορτίου, αυξάνοντας τον ψεκασμό έτσι ώστε σε πλήρες φορτίο να έχουμε θερμοκρασία καύσεως πολύ χαμηλότερη από την εργοστασιακή, γύρω στους 950βαθμούς στο 1.2bar υπερπίεσης. Έτσι αυξάνεται κατά πολύ η αντοχή τουρμπίνας και πολλαπλής στα ραγίσματα και μειώνεται η πιθανότητα να πάθει ζημιά το έδρανο του άξονα λόγω υπερθέρμανσης. Σε συνθήκες οδήγησης, όπου ο εγκέφαλος λειτουργεί με ρυθμίσεις κλειστού βρόχου (closed loop) διατηρήθηκε η οικονομία καυσίμου στα εργοστασιακά επίπεδα για να μην έχουμε αυξημένη κατανάλωση μέσα στην πόλη.

2. Η πίεση αυξήθηκε σε 1.2bar overboost με 0.8bar στον κόφτη στροφών. Πολύ κοντά στις πιέσεις του 207RC, με αυξημένη υπερπίεση αλλά πιο συντηρητικές ρυθμίσεις καυσίμου. Η αύξηση πίεσης γίνεται σταδιακά με την αύξηση των στροφών έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα μακροβιότητας των μηχανολογικών μερών του κινητήρα λόγω απότομων καταπονήσεων σε ροπή.

3. Δόθηκε μεγαλύτερη προπορεία έναυσης (αβανς) σε συγκεκριμένα σημεία λειτουργίας του κινητήρα, όπου υπήρχε περιθώριο από τον κατασκευαστή.

4. Βελτιώθηκε η απόκριση του πεντάλ γκαζιού, ανακατανέμοντας τον τρόπο με τον οποίο διατίθεται η ροπή στον οδηγό.




Αποτελέσματα βελτίωσης

Το 207 GT απέδωσε 193,8 ίππους στις 5575RPM και 296,7Nm στις 2805RPM κατά ISO1585.
Τα αποτελέσματα της βελτίωσης φαίνονται αναλυτικότερα στην συγκριτική δυναμομέτρηση.



Αναλυτικά η δυναμομέτρηση...


Από πλευράς κόστους η τιμή για τα μέλη του Peugeot Sport Club είναι 680Ε (συμπεριλαμβάνει 19% Φ.Π.Α.) και ο χρόνος εγκατάστασης του προγράμματος είναι 1 ημέρα.
Μπορείτε να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες και να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μας μέσω του http://www.etuners.gr


Ευχαριστούμε πολύ τον Κωνσταντίνο (Morfeas) που μας διέθεσε το αυτοκίνητό του για τη παρουσίαση!

Το παραπάνω ποστ μένει σαν παρουσίαση εδώ.
Περαιτέρω συζήτηση επί του θέματος εδω:
http://www.psclub.gr/forum/viewtopic.php?p=254837#254837

Εκ της MOD Team
MEMsound



http://www.etuners.gr
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Αυτή η Θ.Ενότητα έχει κλειδώσει, δεν μπορείτε να απαντήσετε ή να επεξεργασθείτε συζήτηση σ' αυτή    PSClub - Hellas Αρχική σελίδα -> Κατάλογος Προϊόντων & Συνεργατών Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Extra Development/Design by Chatasos & Sidobre

© 2002-2006 PSClub - Hellas (Πληροφορίες : info@psclub.gr)

Page generation time: 0,1214s (PHP: 61% - SQL: 39%) - SQL queries: 18 - GZIP enabled - Debug on