Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
vinman Γεν. Γραμματέας
407 2.0
Ένταξη: 21 Φεβ 2005 Δημοσιεύσεις: 4577
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι 21 Ιούν 2005, 17:27:24 Θέμα δημοσίευσης: Τέλη ταξινόμησης |
|
|
ΕΕ: Καταργούνται τα τέλη ταξινόμησης μέχρι το 2015, αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας και τα καύσιμα
Την πρόθεσή της να προχωρήσει σε κατάργηση των τελών ταξινόμησης στις χώρες μέλη της ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση δια του επιτρόπου της Lazslo Kovacs. Στόχος της Ένωσης είναι μέχρι το 2015 να καταργηθούν τα παραπάνω τέλη διευκολύνοντας έτσι την εσωτερική αγορά και μειώνοντας στο ελάχιστο τις διαφορές τιμών σε νέα μοντέλα που υπάρχουν αυτή την στιγμή από χώρα σε χώρα.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως τα κράτη μέλη θα χάσουν πόρους. Σύμφωνα με το σχέδιο της Ένωσης τα έσοδα για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα παραμείνουν στο ίδιο (ή και πιο αυξημένο) επίπεδο από την ενσωμάτωση των τελών στα τέλη κυκλοφορίας και στον φόρο των καυσίμων.
Μέχρι το 2015, όμως, θα υπάρξουν και άλλες, ενδιάμεσες, αλλαγές όσον αφορά στα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το σχέδιο της Κομισιόν από το 2008 αυτά θα συνδεθούν με την εκπομπή αερίων ρύπων των οχημάτων σε μία προσπάθεια να οδηγηθούν οι καταναλωτές σε "καθαρά" αυτοκίνητα. Έτσι το 1/4 των τελών θα καθορίζεται από τους ρύπους των μοντέλων. Το ποσοστό αυτό θα ανέβει στο 50% στο τέλος του 2010 επιβαρύνοντας με μεγάλα ποσά τους ιδιοκτήτες παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων. Από την πρόταση εξαιρούνται προς το παρόν οι μοτοσυκλέττες χωρίς αυτό να σημαίνει πως κάτι τέτοιο θα συνεχίσει και στο μέλλον. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
vinman Γεν. Γραμματέας
407 2.0
Ένταξη: 21 Φεβ 2005 Δημοσιεύσεις: 4577
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ 06 Ιούλ 2005, 17:41:32 Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η Ε.Ε. υπέβαλε πρόταση οδηγίας η οποία προβλέπει την αναδιάρθρωση του συστήματος φορολόγησης των Ι.Χ. Η πρόταση αποσκοπεί στη βελτίωση της λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, καταργώντας τα φορολογικά εμπόδια στη μεταβίβαση επιβατικών αυτοκινήτων από το ένα κράτος μέλος στο άλλο.
Αποβλέπει επίσης στην προώθηση της ανάπτυξης μέσω της αναδιάρθρωσης της φορολογικής βάσης τόσο του φόρου ταξινόμησης όσο και του ετήσιου τέλους κυκλοφορίας, ώστε να συμπεριληφθούν στοιχεία, τα οποία συνδέονται άμεσα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η πρόταση αποσκοπεί μόνο στη θέσπιση μιας ενιαίας δομής σε επίπεδο Ε.Ε. για τους φόρους επί των επιβατικών αυτοκινήτων.
Δεν προβλέπει την εναρμόνιση των επιπέδων φορολόγησης ούτε την υποχρέωση για τα κράτη μέλη να θεσπίσουν νέους φόρους.
Η πρόταση της Επιτροπής σχετικά με τους φόρους επί των επιβατικών αυτοκινήτων περιέχει τα τρία ακόλουθα στοιχεία:
- Κατάργηση των φόρων ταξινόμησης αυτοκινήτου εντός μεταβατικής περιόδου πέντε έως δέκα ετών. Τα έσοδα των κρατών μελών δεν θα επηρεαστούν, εάν η σταδιακή κατάργηση των φόρων ταξινόμησης συνοδευθεί από παράλληλη αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας και, εν ανάγκη, άλλων φόρων. Μια σταδιακή αλλαγή θα προστάτευε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την απότομη υποβάθμιση της αξίας των οχημάτων τους. Η μεταβατική περίοδος θα επέτρεπε επίσης στα κράτη μέλη που εισπράττουν υψηλούς φόρους ταξινόμησης να επιφέρουν τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα φορολογίας των αυτοκινήτων.
- Ένα σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το κράτος μέλος θα οφείλει να επιστρέφει μέρος του φόρου ταξινόμησης, εν αναμονή της κατάργησής του, για κάθε επιβατικό αυτοκίνητο το οποίο είναι ταξινομημένο στο εν λόγω κράτος μέλος και το οποίο, στη συνέχεια, εξάγεται ή μεταβιβάζεται οριστικά σε άλλο κράτος μέλος. Το μέτρο αυτό αποσκοπεί τόσο στην αποφυγή της διπλής φορολόγησης που υπάρχει σήμερα όσο και στο να καταστούν αυτού του είδους οι φόροι πιο δίκαιοι, συσχετίζοντάς τους με την πραγματική χρήση του αυτοκινήτου στο οικείο κράτος μέλος. Ένα παρόμοιο σύστημα επιστροφής προτείνεται για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
- Εισαγωγή ενός στοιχείου για το CO2 στη φορολογική βάση τόσο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας όσο και των φόρων ταξινόμησης. Αυτό συνεπάγεται τη διαφοροποίηση του φόρου με βάση τον αριθμό γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ανά χιλιόμετρο ένα αυτοκίνητο. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2008, τουλάχιστον το 25% των συνολικών φορολογικών εσόδων από τους φόρους ταξινόμησης και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας θα προέρχεται από το βασιζόμενο στο CO2 στοιχείο και, έως το 2010, το ποσοστό αυτό θα πρέπει να ανέρχεται στο 50%. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|