kapsopod έγραψε: |
Εάν μιλήσουμε γενικά, ένα ολοκαίνουριο λάστιχο χρειάζεται στρώσιμο. Το στρώσιμο το κάνουμε προκειμένου το λάστιχο να είναι έτοιμο για αγώνα, δηλαδή να αντέξει για αρκετή ώρα συνεχούς χρήσης. Το σωστό στρώσιμο ενός τέτοιου ελαστικού είναι το εξής: ξεκινάς από τα pits με τα ολοκαίνουρια λάστιχά σου κάνεις έναν πρώτο γύρο χαλαρό και μετά ανεβάζεις ρυθμό σταδιακά εώς ότου κινείσαι αρκετά γρήγορα χωρίς όμως να ρισκάρεις μπλοκαρίσματα, μιας και το λάστιχο το θέλεις "άθικτο" για τον αγώνα. Εφόσον έχεις κάνει την παραπάνω διαδικασία το τέλειωμά της είναι να κρυώσεις τα λάστιχα ενώ είναι ζεστά ακόμα. Το ιδανικό θα ήταν να σταματήσεις επι τόπου το αμάξι σε ένα γρήγορο γύρο και να τα αφήσεις να κρυώσουν. Επειδή αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό, γυρνάς στα pits και τα αφήνεις να κρυώσουν.
Για Quals το ιδανικό είναι ένα ολοκαίνουριο λάστιχο απάτητο(άρα και άστρωτο). Τότε σου δίνει το μέγιστο. Όμως μετά από Quals ένα άστρωτο λάστιχο δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αγώνα. Επειδή όμως εμείς δεν τρέχουμε σε αγώνες :brrr: το ζέσταμα το ανέφερε ο Παναγιώτης, είναι θέμα longitudinal acceleration. Διαδοχικές επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις. Το κρύωμα από όσο γνωρίζω εγώ δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη διαδικασία. Θέλω να πιστεύω πως για τη χρήση που κάνουμε εμείς, το χειρότερο είναι ότι τα χρησιμοποιούμε καθημερινά μειώνοντας τους heat cycles τους, παρά το ζέσταμα στην πίστα, που ούτως ή άλλως θα το κάνεις έστω και λανθασμένα. |
MythosGR έγραψε: |
[
Καθε ελαστικο ειναι διαφορετικο αλλα κατα κανονα τα περισσοτερα θελουν στρωσιμο και αρχιζουν την οφελιμη διαρκεια ζωης τους ΜΕΤΑ το πρωτο Heat Cycle.Eκτοτε η προσφυση τους αυξανεται(για τα πρωτα 1-2 heat cycles)και στην συνεχεια σταθεροποιηεται και μετα απο καποιον αριθμο heat cycles αρχιζει και πεφτει! Ειδικα οι δυο τελευταιες φασεις απο ελαστικο σε ελαστικο αλλαζουν πολυ μιας και σε καποια η πτωση της αποδοσης μπορει να ειναι πολυ μικρη οποτε και η προσφυση μενει πολυ καλη σε ολη τη διαρκεια ζωης ενω σε αλλα η καλυτερη αποδοση μπορει να κραταει ΜΟΝΟ 7-8 heat cycles! :wow: To σωστο heat cycling(το πρωτο)υπαρχουν πολλοι τροποι να γινει.Στο δρομο,στην πιστα ή σε μεγαλα 'μαγαζια' οπως π.χ. το Tirerack εχουν καταλληλες μηχανες.Ενα ειναι ομως το μονο σιγουρο μετα το λαστιχο πρεπει να βγει απο το αμαξι και να περασουν τουλαχιστον 24ωρες πριν ξαναχρησιμοποηθει...Ειναι το 'δεσιμο' των μοριων που ανεφερε ο Παναγιωτης σε καποια συζητηση και στην ουσια τοτε το ελαστικο αποκτα τις πραγματικες του ιδιοτητες.... Απο εκει και μετα ειναι ετοιμο να σου προσφερει την καλυτερη δυνατη αποδοση(οποτε για qualf. δεν θες π.χ. με τιποτα αχρησημοποιητο λαστιχο!!!) |
Gr@lly έγραψε: |
Γίωργο έχω ξανάκουσει αυτό με το φούσκωμα για 60+ λιμπρες.
Και απο οτι κατάλαβα είναι για να πάρουν φόρμα τα λάστιχα?? Δεν θυμάμαι να άκουσα μόνο για στραβιές ζάντες αλλά γενικά. Ισχύει?? |
Road_Runner έγραψε: |
Τι λαστιχα? |
Road_Runner έγραψε: |
Εννοουσα τυπο ελλαστικων. (σλικ)
Avon ειναι τελικα, τα ειδα στον Μιχάλη. Λογικά οτι λεει ο λεφ για τα ραλιτζλιδικα κανε. Και κανε κανενα χλμ πριν τον αγωνα. μην τα βαλεις πρωτη φορα εκει. Στέλιο αν και δεν εχω τρελή εμπειρια με ραλιτζιδικα, δεν θελουν και το τρελο ζεσταμα απ'όσο ειδα... |
Pughell έγραψε: |
Καλο ζεσταμα...
Γενικα παρολο που τα αναβασιαρικα ειναι πολυ μαλ**α απο γομα,παλι θελουν ζεσταμα. Οσο για τα λαστιχα ραλλυ,αμφιβαλλω αν ζεσταινονται με 30-50 χιλιομετρα(ταχυτητα) και σε συντομη αποσταση. Απο την εκκινηση μεχρι το 1ο ΣΕΧ οριακα ζεσταινονται και στην 1η ειδικη μπαινεις με σχεδον κρυα λαστιχα. |
106 amaliada έγραψε: |
να τα βαλω στον αγωνα η να κανω κανενα κμ???? |
volvos έγραψε: |
APO TO VLASIS ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟ GTC.GR PALIOΤΕΡΑ.......
εξηγει ομορφα και απλα το λογ που πρεπει να στρωνουμε λαστιχα... ----------------------------------------------- Αρα για να κρατησουμε το λαστιχο οσο περισσοτερο γινεται, πρεπει να κανουμε ενα κανονικο ζεσταμα του ελαστικου με προσοχη και μετα να βγαλουμε τους τροχους απο το αμαξι και να αφησουμε ξαπλωτα τα ελαστικα να κρυωσουν με τις αλυσιδες να καταληγουν στη κινηση-στροφη του ελαστικου αλλα και να γλυστρισουν γλυκα μεταξυ τους χωρις να τριφτουν και να κοπους σε κομματια. |
volvos έγραψε: |
APO TO VLASIS ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟ GTC.GR PALIOΤΕΡΑ.......
εξηγει ομορφα και απλα το λογ που πρεπει να στρωνουμε λαστιχα... ----------------------------------------------- Το επομενο βημα (ταριφες καλωηλθατε) ειναι να οδηγησουμε παλι μαλ**α (δεν εχει τελειωσει 100% η ευθυγραμμιση των μοριακων αλυσιδων) για να φυγει το λιπαντικο (?). ναι οταν χυνεται το λιωμενο ελαστικο στο καλουπι λιπαινουμε (βουτηρωνουμε) τα πλαινα της φορμας (παω να αγορασω κεικ μετα απο αυτο) για να βγουν ευκολα απο το καλουπι. Αυτο το βουτηρωμα μενει μεχρι και 800 χιλιομετρα στη γομα για αυτο θελει προσοχη πριν χωθουμε με τεταρτες σπασμενες στα Λιμανακια. ΜΕ τα 800 ολα ειναι ελευθερα. |
Παράθεση: |
Ενώ στην αρχή αναρωτιόμουν αν μιλάμε για το ίδιο λάστιχο, στη συνέχεια θυμήθηκα τι τράβηξα με την πρώτη μου τετράδα 8άρια κι όντως, σε καταλαβαίνω απόλυτα :thumb:! Αυτά που περιγράφεις είναι ακριβώς οι εντυπώσεις μου από τη συμβίωση μαζί τους πριν από 2 χρόνια. Ένα απίστευτο λάστιχο για τις πρώτες 10 μέρες και μετά κατακόρυφη πτώση της απόδοσης. Μετά συνεχώς γλιστρήματα μέσα στην πόλη, στα γλιστερά, εύκολο ABS... Ή θυμάμαι που ξεκίνηγα το παντιλίκι και στα μισά είχε ζεσταθεί, γράπωνε και με ίσιωνε... και μάλιστα άγαρμπα. Αλλά για αυτό δεν έφταιγε το λάστιχο, εγώ έπρεπε να αλλάξω αντιμετώπιση. Κι όμως, τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν πολύ διαφορετικά. Το έχω βέβαια ξαναπεί από εδώ μέσα και φοβάμαι μη γίνω κουραστικός... Τα έστρωσες όπως έπρεπε; Γιατί το σωστό στρώσιμο μαζί με τους εβδομαδιαίους τους γύρους (3-4 των 370 μέτρων, όχι τίποτα τραγικό) κρατάνε τα δικά μου 8άρια σε απίστευτη φόρμα. Πρόσθεσε και το γεγονός ότι το λάστιχο δουλεύει καθημερινά (τρύπα του Καραμανλή και πέριξ στροφούλες) για αυτό που σχεδιάστηκε και θα καταλάβεις πώς βρέθηκα να έχω πουλήσει τις δεύτερες 15άρες με τα πολιτικά. :advice: Εν ολίγοις, πέρνα καμιά βολτίτσα από την ακατανόμαστη, να τους ρίξουμε ένα χέρι ξύλο και βλέπουμε. :advice: :clap: |
Πάνος έγραψε: |
Εκτος αν μετακομισουν λαστιχα σπιτι και μενουμ εμεις αποθηκη... |
Πάνος έγραψε: |
Σιγα μωρε,εγω το ενα πανω στο αλλο τα εχω,τι θα παθουν;
Αν ειναι να βαζουμε το καθε λαστιχοζαντο ξεχωριστα για τη παρτη του θελουμε 10 στρεμματα αποθηκη με το μυαλο που κουβαλαμε. Εκτος αν μετακομισουν λαστιχα σπιτι και μενουμ εμεις αποθηκη... |
Lef205 έγραψε: |
ραφακια απο ντεξιον και τα εχει στιβαξει ετσι ορθια, αυτο σκεφτομαι να κανω κ εγω. |
Lef205 έγραψε: |
Eχει φτιαξει ο Θειος μου στην Αποθηκη του ραφακια απο ντεξιον και τα εχει στιβαξει ετσι ορθια, αυτο σκεφτομαι να κανω κ εγω. |
kane έγραψε: |
χμμ τι ειναι αυτο ακριβως λευτερη? (το ντεξιον δεν επιασα) |