PSClub - Hellas

Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης - ΓΕΝΙΚΑ - Συμπεριφορά των Αναρτήσεων, Compression/Rebound

ultra-one - Τρι 05 Ιούλ 2005, 10:42:26
Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Συμπεριφορά των Αναρτήσεων, Compression/Rebound
Sidobre έγραψε:
......χωρίς κοπανήματα και χωρίς άσκοπη σκληρότητα ενώ καταφέρνει να περνάει «χαλί» πάνω από τις ανωμαλίες.

..........Σε ανώμαλο δρόμο φαίνεται η σκληρότητά της.



Χμμμ.... Τώρα πιο από τα 2 ισχύει??????!!! Scratch


Μάλλον τα σχόλια εδώ είναι Off Topic αλλά ψήνομαι πάντως! Και 2 αντιστρεπτικές από RC και θα είμαι κομπλέ από ανάρτηση πιστεύω Twisted evil
kanelj - Τρι 05 Ιούλ 2005, 10:56:14
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
ultra-one έγραψε:
Sidobre έγραψε:
......χωρίς κοπανήματα και χωρίς άσκοπη σκληρότητα ενώ καταφέρνει να περνάει «χαλί» πάνω από τις ανωμαλίες.

..........Σε ανώμαλο δρόμο φαίνεται η σκληρότητά της.



Χμμμ.... Τώρα πιο από τα 2 ισχύει??????!!! Scratch

Off Topic Χ2
Και τα 2 προφανως!
Wink
Εννοει μαλλον οτι δειχνει την σκληροτητα της σε ανωμαλο δρομο αλλα σε καμια περιπτωση δεν κοπαναει!
Απλα στο δειχνει με το γνωστο ταρακουνημα που κανει το αυτοκινητο και τα βυζακια πηγαινουν πανω κατω! Laughing Laughing Laughing (Φαντασου την Pamela συνοδηγο σε τετοιο δρομο Exclamation Exclamation Yahoo! )
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 10:58:21
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
ultra-one έγραψε:
Sidobre έγραψε:
......χωρίς κοπανήματα και χωρίς άσκοπη σκληρότητα ενώ καταφέρνει να περνάει «χαλί» πάνω από τις ανωμαλίες.

..........Σε ανώμαλο δρόμο φαίνεται η σκληρότητά της.



Χμμμ.... Τώρα πιο από τα 2 ισχύει??????!!! Scratch


Μάλλον τα σχόλια εδώ είναι Off Topic αλλά ψήνομαι πάντως! Και 2 αντιστρεπτικές από RC και θα είμαι κομπλέ από ανάρτηση πιστεύω Twisted evil


Είναι λογικό όταν περνάς πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες (για παράδειγμα δεν ξέρω αν γνωρίζεις στο Ν. Ψυχικό από την Πλατεία της Αγ. Σοφίας προς την Μεσογείων πόσο χάλια είναι ο δρόμος...) να φαίνεται η σκληρότητα της ανάρτησης. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι κοπανάει. Σημαίνει ότι καταλαβαίνεις ότι είναι σκληρό το αμάξι. Εγώ δεν θα το έλεγα πάντως για αρνητικό...
ultra-one - Τρι 05 Ιούλ 2005, 11:59:23
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
Sidobre έγραψε:
ultra-one έγραψε:
Sidobre έγραψε:
......χωρίς κοπανήματα και χωρίς άσκοπη σκληρότητα ενώ καταφέρνει να περνάει «χαλί» πάνω από τις ανωμαλίες.

..........Σε ανώμαλο δρόμο φαίνεται η σκληρότητά της.



Χμμμ.... Τώρα πιο από τα 2 ισχύει??????!!! Scratch


Μάλλον τα σχόλια εδώ είναι Off Topic αλλά ψήνομαι πάντως! Και 2 αντιστρεπτικές από RC και θα είμαι κομπλέ από ανάρτηση πιστεύω Twisted evil


Είναι λογικό όταν περνάς πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες (για παράδειγμα δεν ξέρω αν γνωρίζεις στο Ν. Ψυχικό από την Πλατεία της Αγ. Σοφίας προς την Μεσογείων πόσο χάλια είναι ο δρόμος...) να φαίνεται η σκληρότητα της ανάρτησης. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι κοπανάει. Σημαίνει ότι καταλαβαίνεις ότι είναι σκληρό το αμάξι. Εγώ δεν θα το έλεγα πάντως για αρνητικό...


Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πως γίνεται να περνάει "χαλί" πάνω από τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα να δείχνει σκληρή!!!

Σκληρή σημαίνει ότι θα χοροπηδάει!

Δεν μίλησα για κοπάνημα. Το κοπάνημα στις λακκούβες (όταν ο τροχός πέφτει σε τρύπα) συνήθως είναι λόγω ανεπαρκούς rebound για το συγκεκριμένο ελατήριο και όχι απλά επειδή τα ελατηρια είναι σκληρά!

Υπάρχουν άπειρα αυτοκίνητα με "μαλακές" αναρτήσεις που κοπανάνε!
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 12:11:59
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
ultra-one έγραψε:

Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πως γίνεται να περνάει "χαλί" πάνω από τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα να δείχνει σκληρή!!!

Σκληρή σημαίνει ότι θα χοροπηδάει!

Δεν μίλησα για κοπάνημα. Το κοπάνημα στις λακκούβες (όταν ο τροχός πέφτει σε τρύπα) συνήθως είναι λόγω ανεπαρκούς rebound για το συγκεκριμένο ελατήριο και όχι απλά επειδή τα ελατηρια είναι σκληρά!

Υπάρχουν άπειρα αυτοκίνητα με "μαλακές" αναρτήσεις που κοπανάνε!


Τα είπες ακριβώς αντίθετα!!!!!

Καταλαβαίνεις εύκολα την σκληρότητά της όταν το rebound είναι καλό και το αυτοκίνητο στέκεται στον δρόμο. Οταν χοροπηδάει δεν έχει rebound.
Χαλί περνάει πάνω από τις ανωμαλίες αλλά αν ο δρόμος είναι χάλι είναι άλλο κεφάλαιο.

Oταν το αυτοκίνητο "κοπανάει" σημαίνει συνήθως ότι το ελατήριο είναι μαλακό και η διαδρομή μικρή και τερματίζει. Το rebound όπως λέει και η λέξη είναι η επαναφορά. Wink
ultra-one - Τρι 05 Ιούλ 2005, 13:50:45
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
Sidobre έγραψε:
ultra-one έγραψε:

Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πως γίνεται να περνάει "χαλί" πάνω από τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα να δείχνει σκληρή!!!

Σκληρή σημαίνει ότι θα χοροπηδάει!

Δεν μίλησα για κοπάνημα. Το κοπάνημα στις λακκούβες (όταν ο τροχός πέφτει σε τρύπα) συνήθως είναι λόγω ανεπαρκούς rebound για το συγκεκριμένο ελατήριο και όχι απλά επειδή τα ελατηρια είναι σκληρά!

Υπάρχουν άπειρα αυτοκίνητα με "μαλακές" αναρτήσεις που κοπανάνε!


Τα είπες ακριβώς αντίθετα!!!!!

Καταλαβαίνεις εύκολα την σκληρότητά της όταν το rebound είναι καλό και το αυτοκίνητο στέκεται στον δρόμο. Οταν χοροπηδάει δεν έχει rebound.
Χαλί περνάει πάνω από τις ανωμαλίες αλλά αν ο δρόμος είναι χάλι είναι άλλο κεφάλαιο.

Oταν το αυτοκίνητο "κοπανάει" σημαίνει συνήθως ότι το ελατήριο είναι μαλακό και η διαδρομή μικρή και τερματίζει. Το rebound όπως λέει και η λέξη είναι η επαναφορά. Wink


Πιστεύω ότι πρέπει να μετακινήσουμε αυτή τη συζήτηση σε άλλο τοπικ!
Το rebound βασικά για να μην το μπερδεύουμε είναι όταν το αμορτισέρ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ.

Όταν το rebound είναι αδύνατο τότε οι τροχοί πέφτουν με δύναμη στις τρύπες και το αυτοκίνητο κοπανάει. Επίσης αν είναι ανεπαρκές το Rebound τότε οι τροχοί θα χοροπηδάνε σαν τρελλοί μετά από μια ανωμαλία όταν θα προσπαθούν να επιστρέψουν στη θέση τους και το αμορτισέρ (rebound) είναι αδύνατο για να τους σταματήσει!

Όταν το ελατήριο ή/και το bounce (συμπίεση) του αμορτισέρ είναι σκληρά, τότε ολόκληρο το αυτοκίνητο χοροπηδάει!
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 14:27:12
Θέμα δημοσίευσης:
Χάρη, παρόμοια πράγματα λέμε αλλά με διαφορετικές εκφράσεις. (στο περίπου)

Η Λειτουργία της ανάρτησης έχει ως εξής:

Το ελατήριο είναι υπεύθυνο για την υπερέκταση και την συμπίεση των κινητών μερών της ανάρτησης, καθώς και της απόσβεσης των ανωμαλιών. Στην ουσία αυτό είναι υπεύθυνο για την ομαλή επαφή του ελαστικού με τον δρόμο.

Το αμορτισέρ (dumper) στην ουσία, σταματά την τάση του ελατηρίου να ταλαντώνεται. Αν είχαμε ένα αυτοκίνητο πάνω σε 4 ελατήρια μόνο, τότε αυτό θα χοροπηδούσε συνέχεια σε κάθε ανωμαλία. Ο ρόλος του αμορτισέρ είναι να σταματά τις ταλαντώσεις του ελατηρίου. Στην ουσία, μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε θερμική.

Αν είχαμε ένα αυτοκίνητο χωρίς ελατήρια και αμορτισέρ, τότε αυτό σε κάθε ανωμαλία θα είχε ταλαντώσεις ακολουθώντας τις ανωμαλίες στον δρόμο. Στην ουσία επειδή το αυτοκίνητο είναι αρκετά άκαμπτο, σε κάθε ανωμαλία τα ελαστικά θα έχαναν την επαφή με τον δρόμο. Ομως το αυτοκίνητο δεν χοροπηδάει. Τουλάχιστον με την καθ'αυτή έννοια της ταλάντωσης. Θα ακολουθούσε "σκληρά" τις ανωμαλίες δημιουργώντας μια όχι τόσο "άνετη" κατάσταση, αφού οι κραδασμοί θα μεταφέρονταν αυτούσιες στο σώμα μας.

Αν βάζαμε τώρα στο ίδιο αυτοκίνητο ελατήρια χωρίς αμορτισέρ. Με σκληρά ελατήρια, θα μειόνονταν λίγο οι κραδασμοί όμως θα είχαμε ταλαντώσεις το ίδιο σκληρές με τις ανωμαλίες, αφού από την φύση του το ελατήριο αποθηκεύει ενέργεια και όταν τελειώνει η δύναμη που ασκείται πάνω του, τότε εκτονώνει την αποθηκευμένη ενέργεια. Αν βάζαμε μαλακά ελατήρια, τότε θα μειώναμε τους κραδασμούς, όμως θα αυξάναμε τον αριθμό των ταλαντώσεων και το χοροπήδηγμα.

Εδώ έρχονται και κολάνε τα αμορτισέρ που όπως είπαμε πιο πάνω το έργο τους είναι να σταματάνε την ταλάντωση του ελατηρίου. Στα σκληρά ελατήρια χρειάζεται ένα αμορτισέρ που να μπορεί επαρκώς να το συγκρατήσει ώστε να μην ταλαντώνεται. Εδώ συνηθίζουμε και λέμε ότι η ανάρτηση έχει δυνατό rebound. Αν το αμορτισέρ δεν είναι αρκετά δυνατό, τότε η ταλάντωση θα συνεχίσει, ενώ αν είναι πιο δυνατό, το ελατήριο δεν θα μπορεί να επανέλθει γρήγορα στην αρχική του θέση. Επίσης όταν το αμορτισέρ είναι πολύ δυνατό, η ανάρτηση δεν μπορεί να έχει εύκολη υπερέκταση, αρα πάλι μειωμένη επαφή του ελαστικού με τον δρόμο.
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 14:29:59
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
ultra-one έγραψε:
Όταν το rebound είναι αδύνατο τότε οι τροχοί πέφτουν με δύναμη στις τρύπες και το αυτοκίνητο κοπανάει.


Το αυτοκίνητο "κοπανάει" όταν από απότομη ανωμαλία το ελατήριο φτάνει στην μεγαλύτερη συμπίεση όπου χτυπάνε τα bumpstop του αμορτισέρ. Αυτό ναι μεν γίνεται όταν πέφτεις σε λακκούβα, όχι όμως όταν υπερεκτείνεται ο τροχός, αλλά στην επαναφορά του που έχει να αντιμετωπίσει το βάρος του αυτοκινήτου.

Συμβαίνει συνήθως σε αναρτήσεις που έχουν μικρή διαδρομή (χαμηλώματος) που όμως η σκληρότητα παραμένει παρόμοια με πριν.

Ορισμένοι θεωρούν "κοπάνημα" τους απότομους κραδασμούς όταν η ανάρτηση είναι σκληρή
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 14:39:09
Θέμα δημοσίευσης:
Επίσης, για να σε προλάβω, χοροπήδηγμα συναντάμε συνήθως σε κακομελετημένες αναρτήσεις που το ελατήριο είναι σκληρό αλλά το αμορτισέρ όχι τόσο δυνατό που να το συγκρατεί. Τότε έχουμε μεγάλες ταλαντώσεις και μάλιστα δυνατές που μέσα χτυπιέσαι.

Επειδή οι καλές αναρτήσεις είναι ακριβές (ότι πληρώσεις παίρνεις) η αγορά είναι γεμάτες από μέτριες ή κακές αναρτήσεις. Ετσι έχει περάσει στον κόσμο ότι οι σκληρότερες αναρτήσεις χοροπηδάνε!

Η Peugeot Sport (μια που ξεκινήσαμε από εκεί) δεν είναι καθόλου από αυτές. Το αμορτισέρ κάθεται κουτί με το ελατήριο και δείχνει πολύ καλομελετημένη.
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 14:44:45
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
kanelj έγραψε:

Και τα 2 προφανως!
Wink
Εννοει μαλλον οτι δειχνει την σκληροτητα της σε ανωμαλο δρομο αλλα σε καμια περιπτωση δεν κοπαναει!
Απλα στο δειχνει με το γνωστο ταρακουνημα που κανει το αυτοκινητο και τα βυζακια πηγαινουν πανω κατω! Laughing Laughing Laughing (Φαντασου την Pamela συνοδηγο σε τετοιο δρομο Exclamation Exclamation Yahoo! )



Σωστός Γιάννη. Ετσι ακριβώς είναι.

Μια που το αναφέρεις... Μήπως σου βρίσκεται καμία Pamela για να δοκιμάσω συμπεριφορά;; Rolling eyes Whistling
Sidobre - Τρι 05 Ιούλ 2005, 14:48:59
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
ultra-one έγραψε:

Το rebound βασικά για να μην το μπερδεύουμε είναι όταν το αμορτισέρ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ.


Τσούκου! Για διάβασε αυτό:

Rebound
Means to “spring back.” The front and rear suspension rebound after
being compressed from an impact.



Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink
ultra-one - Τρι 05 Ιούλ 2005, 15:40:33
Θέμα δημοσίευσης:
Και εγώ πιστεύω ότι προσπαθούμε να πούμε τα ίδια πράγματα αλλά με διαφορετικό τρόπο!!!


Οι κατασκευαστές επιδιώκουν να "παντρεύουν" τα ελατήρια με κατάλληλα αμορτισέρ ούτως ώστε να μην υπάρχουν ταλαντώσεις και από την άλλη οι τροχοί να μπορούν να ακολουθούν τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να τους "καθυστερεί" ένα πολύ δυνατό αμορτισέρ.
Όπως φαίνεται και στο διάγραμμα στην περίπτωση που το damping είναι 0,5 του critical, επιλέγουν τα αμορτισέρ να είναι λίγο πιο αδύνατα από ότι πρέπει (critical damping) για να επιτυγχάνεται καλή άνεση, καλό transient response της ανάρτησης, συνεχής επαφή με το δρόμο και ελάχιστες ταλαντώσεις.

Οι ταλαντώσεις μπορούν ΜΟΝΟ να εξαλειφθούν αν πλησιάσουμε το CRITICAL damping! Σε αυτή την περίπτωση όμως υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση του ελατηρίου να ακολουθήσει τις ανωμαλίες ελεύθερα και οι τροχοί ίσως χάνουν στιγμιαία την επαφή τους με το

Τώρα, αν βάλουμε πιο σκληρά ελατήρια σε "μαμά" ή αδύνατα αμορτισέρ αυτομάτως πάμε σε Underdamped κατάσταση και αυξάνουμε κατά πολύ τις ταλαντώσεις και το κοπάνημα αφού το amplitude της ταλάντωσης μεγαλώνει και η κίνηση της ταλάντωσης παίρνει χρόνο για να μηδενιστεί.
Το αποτέλεσμα είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ αφού το αμάξωμα ταλαντώνεται και πλέει, η μεταφορά βάρους είναι πιο απότομη και οι τροχοί χάνουν την επαφή τους με το δρόμο μετά από μια ανωμαλία αφού χοροπηδάνε!
Με την αλλαγή ελατηρίων με πιο σκληρά ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ καλύτερα αμορτισέρ.

Τώρα σε μια μελετημένη ανάρτηση κομπλέ σαν την Peugeot Sport αυτό που είμαι σίγουρος ότι συμβαίνει είναι ότι γίνεται "close damping" του ελατηρίου από το αμορτισέρ. Δηλαδή το damping force είναι αρκετά μεγάλο για να ελέγχει πλήρως την κίνηση του ελατηρίου με τρόπο που να πλησιάζει σχεδόν το "critical damping".

Και εδώ είναι ίσως η διαφωνία μου με τον Τάσο!
Μια critically damped ανάρτηση ΔΕΝ κοπανάει στις λακκούβες διότι οι τροχοί πέφτουν μέσα "μαλακά" και επανέρχονται πάλι μαλακά στη θέση τους σε αντίθεση με μια underdamped ανάρτηση που οι τροχοί πέφτουν βίαια στις τρύπες και επανέρχονται επίσης βίαια πίσω στη θέση τους με αποτέλεσμα να σπρώχνουν απότομα το αμάξωμα πάνω και όπως λέει ο Τάσος (συμφωνώ) μπορεί να τερματίσουν και την ανάρτηση σε συμπίεση αν η διαδρομή είναι μικρή.

Μια closely damped ανάρτηση ίσως φανεί κάπως σκληρή σε χαμηλές ταχύτητες αλλά όσο αυξάνεται η ταχύτητα, τόσο καλύτερη γίνεται η απόσβεση των ανωμαλιών χωρίς ταλαντώσεις των τροχών και του αμαξώματος και από την άλλη οι τροχοί πατάνε πάντα "με δύναμη" κάτω ακόμη και αν περνάμε πάνω από ανωμαλίες μέσα σε μια στροφή.

Για μένα το μυστικό για ένα καλό setup για χρήση σε δρόμο είναι μαλακά ελατήρια, Close Damping από τα αμορτισέρ και πολύ σκληρές αντιστρεπτικές. Αυτό έκαναν οι Γάλλοι στα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα παραγωγής τους. (205GTi, 309GTi, 306GTi, 405Mi 16, R5 GT Turbo, R11 Turbo, R21 Turbo) Wink
STELIOS - Τρι 05 Ιούλ 2005, 16:26:32
Θέμα δημοσίευσης: Re: Παρουσίαση Προϊόντος: Aνάρτηση Peugeot Sport για 206
Sidobre έγραψε:
ultra-one έγραψε:

Το rebound βασικά για να μην το μπερδεύουμε είναι όταν το αμορτισέρ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ.


Τσούκου! Για διάβασε αυτό:

Rebound
Means to “spring back.” The front and rear suspension rebound after
being compressed
from an impact.



Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink


Eδω παντως λετε περιπου το ιδιο πραγμα. Εκτεινεται (μετα απο συμπιεση παντα) ειναι το ιδιο με spring back.
Προσοχη στο μετα απο συμπιεση γιατι υπαρχει και η εκταση απ'τη θεση ισιροπιας (οταν καπου κρεμαει ο τροχος), αυτο δεν ειναι rebound.
MEMsound - Τρι 05 Ιούλ 2005, 18:21:10
Θέμα δημοσίευσης:
ultra-one έγραψε:
.....Για μένα το μυστικό για ένα καλό setup για χρήση σε δρόμο είναι μαλακά ελατήρια, Close Damping από τα αμορτισέρ και πολύ σκληρές αντιστρεπτικές. Αυτό έκαναν οι Γάλλοι στα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα παραγωγής τους. (205GTi, 309GTi, 306GTi, 405Mi 16, R5 GT Turbo, R11 Turbo, R21 Turbo) Wink


"Σχετικοάσχετο"....αλλά το ίδιο έκαναν και στην Seat Sport με το Ibiza Cupra:
Arrow Σε σχέση με το Ibiza FR (του οποίου εξέλιξη είναι το Cupra) το Cupra έχει πιο μαλακά ελατήρια, πιο σφηκτά αμορτισέρ και πιο χοντρές αντιστρεπτικές και όλα τα περιοδικά λένε ότι σε σχέση με το FR είναι κλάσεις ανώτερο στις στροφές. Wink
ultra-one - Τετ 06 Ιούλ 2005, 03:06:29
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
ultra-one έγραψε:
.....Για μένα το μυστικό για ένα καλό setup για χρήση σε δρόμο είναι μαλακά ελατήρια, Close Damping από τα αμορτισέρ και πολύ σκληρές αντιστρεπτικές. Αυτό έκαναν οι Γάλλοι στα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα παραγωγής τους. (205GTi, 309GTi, 306GTi, 405Mi 16, R5 GT Turbo, R11 Turbo, R21 Turbo) Wink


"Σχετικοάσχετο"....αλλά το ίδιο έκαναν και στην Seat Sport με το Ibiza Cupra:
Arrow Σε σχέση με το Ibiza FR (του οποίου εξέλιξη είναι το Cupra) το Cupra έχει πιο μαλακά ελατήρια, πιο σφηκτά αμορτισέρ και πιο χοντρές αντιστρεπτικές και όλα τα περιοδικά λένε ότι σε σχέση με το FR είναι κλάσεις ανώτερο στις στροφές. Wink


Α τους κλέφτες! Αντέγραψαν τον "Γαλλικό τρόπο" και πέτυχαν! Silly

Επίσης κάτι άλλο! Θυμάστε τα παλιά Γαλλικά με τις πολύ μαλακές αναρτήσεις που σιδέρωναν όλους τους δρόμους και έστριβαν με 45 μοίρες κλίση, αλλά κρατούσαν φανταστικά???

Και πάλι ο τρόπος που ρύθμιζαν τις αναρτήσεις ήταν τότε με ΠΟΛΥ μαλακά ελατήρια, τεράστιες διαδρομές ανάρτησης, πολύ καλό Close Damping και μαλακές (ή καθόλου) αντιστρεπτικές.
Αλήθεια έχετε δει ποτέ παλιό Γαλλικό με μαλακή ανάρτηση να πλέει όπως έκαναν (και ακόμη κάνουν....) πολλά Γιαπωνέζικα και Γερμανικά της τότε εποχής??? Στην Αγγλία είχα ένα Renault 5 GTL 1.4 του 1978 και ο τρόπος που απορροφούσε τις ανωμαλίες είναι μάλλον άπιαστος σήμερα....
Επίσης κράταγε στο δρόμο σαν βδέλλα και ποτέ δεν έπλεε.

Κάτι που με συντάραξε σήμερα πάντως ήταν μια διαδρομή που έκανα σε ένα 407 1.8 από Καλλιθέα σε Μαρούσι μέσω εθνικής και η εντύπωση που πήρα είναι ότι το 407 ΠΛΕΕΙ (ειδικά πίσω)!!!!!!!!!!!!!!!
vinman - Τετ 06 Ιούλ 2005, 05:21:59
Θέμα δημοσίευσης:
ultra-one έγραψε:

....Κάτι που με συντάραξε σήμερα πάντως ήταν μια διαδρομή που έκανα σε ένα 407 1.8 από Καλλιθέα σε Μαρούσι μέσω εθνικής και η εντύπωση που πήρα είναι ότι το 407 ΠΛΕΕΙ (ειδικά πίσω)!!!!!!!!!!!!!!!


Mαλλον κατι θα παιζει με το 407 που πηγες βολτα....Μπορει να ηταν διαλυμενο...γιατι το σιγουρο ειναι οτι δεν πλεει καθολου Χαρη...και στο λεω απο προσωπικη εμπειρια....ισα ισα που που κανει το εντελως αναποδο απο το να πλεει... Wink
volvos - Κυρ 15 Απρ 2007, 13:23:42
Θέμα δημοσίευσης:
meta την αλλαγη της αναρτησης και το φορεμα της καπισιας παρατηρω ενω σχετικο σπινιαρισμα στην εξοδο των στροφων...
ελεω μπλοκε δεν επρεπε να κανει κιχ το αμαξι...
το αμαξι αντιθετα σου δινει καποιες φορες την αισθηση οτι μπισταει να το πω...

απο οσα εχω διαβασει μου δινεται η αισθηση οτι εχω μεγαλο rebound με αυτα τα αμορτισερ...

τι λετε?
τι κανω?

μια λυση που σκεφτηκα ειναι ενα εξτρα χαμηλωμα 0.5-1ποντο εμπρος που θα εχει αλλες παρενεργιες αλλα λεω μηπως μου σωσει λιγο τη κατασταση..
Miltellas - Κυρ 15 Απρ 2007, 13:40:36
Θέμα δημοσίευσης:
Παναγιώτη, μήπως το rebound των εμπρός αμορτισέρ είναι αδύναμο για τα ελατήριά σου;
volvos - Κυρ 15 Απρ 2007, 16:59:53
Θέμα δημοσίευσης:
to αντιθετο ...
μαλλον ειναι παρα πολυ δυναατο...
μη ξεχνας ειναι αεριου λαδιου και δεν ανεβαιουν με τιποτα οταν τα πατησεις κατω χαρακτηριστικο ολων των πεζο σπορτ( το δυνατο ριμπαουντ)
volvos - Κυρ 13 Σεπ 2009, 20:57:37
Θέμα δημοσίευσης:
σε bilstein Που εχω (τα χοντροκαλαμα)

ενα σερβις π.χ κυρλακιτσης τι μπορει να ρυθμισει
bump
rebound
οκ

apo εκει και περα τι αλλαζει σε μια bilstein ξεχωριστα απο τα υπολοιπα?
fast bump - rebound?
slow bump - rebound?

ρωταω για να δω τι επιλογες διορθωσης εχω σε καποια θεματακια που με απασχολουν...

περιπληπτικα.
καλη προσφυση εμπρος και αισθηση στο τιμονι που με παραπεμπουν σε σωστο rebound
πολυ κακο πατημα πανω στα κερμπ και εντονη αποσταθεροποιηση.
επισης και εθνικη το αμαξι ειναι παρα πολυ νευρικο σε συνεχομενες ανωμαλιες και δε σου εμπνεει καμια ασφαλεια
αυτα νομιζω παραπεμπουν σε αρκετα ανεβασμενο bump και ειδικα σε fast bump αν εχω καταλαβει καλα
αφου το αμαξι δεν εχει καθολου κλισεις και ρολ (αρα αξιοπρεπες bump)

πισω εχει σαφεστατα αυξημενα ορια σε σχεση με τα παλια μου πεζο σπορισια αλλα αισθητα πιο αποτομη συμπεριφορα οταν ξεκολλησει. με τα πεζο σπορτ ξεκολλαγε και διορθωνες χωρις κανενα φοβο και παθος. με τα bilstein apla τρομαζεις πως και που θα ξεκολλησει. ομως οταν ξεκολλησει ειναι και παλι ρυθμισιμο και δε σε πουλαει ουτε νιωθεις την αναρτηση να καταρεει και να μην εχεις τον ελεγχο. δηλαδη ειναι πιο τονισμενες οι αντιδρασεις του πισω μερους
αυτο νομιζωωω οτι ισως ειναι ανεπαρκες fast rebound Που μου παραπεμπει στη πρωτη αντιδραση που κανει το αμορτισερ.

αν τα εχω αποκρυπτογραφησει καλα θελω
πιο εντονα φαστ ριμπαουντ μπρος πισω
λιγοτερο μπαμπ εμπρος
ισως ενα κλικ παραπανω ριμπαουντ πισω


υ.γ επισης φωτο φαινεται να βουταει το αμαξι πραμα που παραπεμπει σε μαλακο μπαμπ που δεν εχω . εκτος αν ξεγελαει φωτο??


γνωμες?
MEMsound - Τρι 15 Σεπ 2009, 18:25:09
Θέμα δημοσίευσης:
εισαι σιγουρος οτι στα 40άρια μπορείς να ρυθμισεις ξεχωριστα slow & fast bump? Confused Question
Jim207GT - Τρι 15 Σεπ 2009, 19:55:22
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν ξέρω για το αν μπορείς να ρυθμίσεις αργη γρήγορη πάντως όπως μου τα περιγράφεις έχεις:

Πολύ απόσβεση επαναφοράς(αργή) δεν είναι απαραιτήτος κακό, και πάρα πολύ (γρήγορη) απόσβεση επαναφοράς που σε συνδιασμό με το μάλλον μαλακό ελατήριο σου, σου κάνει τα προβλήματα.

Όσο για τα κερμπ πρέπει να δώσεις παραπάνω πληροφορίες, πότε στο κάνει, όταν το πατάς ή όταν προσγειώνεσαι???

Γνώμη μου πάντως είναι αν δεν μπορείς να πειράξεις το fast δοκίμασε πιο σκληρά ελατήρια.
volvos - Τρι 15 Σεπ 2009, 20:27:28
Θέμα δημοσίευσης:
πειραζει τη καμπυλη αν εχω καταλαβει καλα

στα κερμπ μητσο το κανει με το που τα ακουμπησει. στη προσγειωση ειναι μια χαρα λογω καλου ριμπαουντ. αυτο νομιζα οτι ειναι απο παρα πολυ φαστ μπαμπ και οχι απο ανεπαρκες. ετσι μου ειχε πει και πουπ να μειωσω 30% το μπαμπ αφηνοντας ιδιο ριμπαουντ. το θεμα ειναι οτι εχουμε θεμα στο φαστ ή στο σλοου μπαμπ

και πισω που ξεκολλαει αποτομα αυτο δεν ειναι δειγμα μικρου ριμπαουντ?
Jim207GT - Τρι 15 Σεπ 2009, 22:02:08
Θέμα δημοσίευσης:
Χμμ μπροστά όντως έχεις πολύ bump γιαυτό και σε κάνει νευρικό στα κερμπ, εκει θές πιο καλό fast bump, για πίσω το αντίθετο, είναι δείγμα πολύ slow rebound καθώς όπως πιέζεις ανασηκώνετε το πίσω μέρος και το πολύ rebound αναγκάζει το τροχό να σηκωθεί και αυτός μαζί. Στα έντονα φρένα με λίγο τιμόνι σε αποσταθεροποιεί εύκολα???(Δείγμα πολύ rebound πίσω αφού είσαι σωστός με ελατήριο και ένα κάρο bump μπροστά), στην εθνική με πολλά το νιώθεις φλύαρο πίσω??
volvos - Τρι 15 Σεπ 2009, 22:07:44
Θέμα δημοσίευσης:
katse με μπερδεψες

εμπρος φαστ μπαμπ παραπεμπει σε κερμπ αρα εχω πολυ βγαζω

σλοου μπαμπ εγω νομιζω οτι ειμαι καλος γιατι δε γερνει μια το αμαξι και εχει καλη κατευθυντικοτητα αν και λιγο νευρικο.

εθνικη γενικα ειναι παρα πολυ νευρικο και νιωθεις οτι ειναι ασταθες σε συνεχομενες ανωμαλιες

αρα ισως θελω ενα κλικ κατω μπαμπ π.χ 10%
και 30% κατω το φαστ

πισω τωρα ειναι ντουβαρι και δε σε ενχολει καθολου και πουθενα. απλα δεν εχει τη γλυκα στο απολυτο ελεγχο που ειχαν τα πεζο σπορισια τα οποια φημιζονται για εξωπραγματικα νουμερα σε φαστ νομιζω ριμπαουντ (εχουμε και τετοιο?)

φρενα ειναι βραχος πισω ακομα και μεσα στη κ8....

εεε?
Jim207GT - Τρι 15 Σεπ 2009, 23:05:00
Θέμα δημοσίευσης:
Υπάρχει αργη, γρηγορη απόσβεση συμπίεσης(fast,slow bump) και αντιστοιχα απόσβεση επαναφοράς(fast, slow rebound). Η αστάθεια και νευρικότητα στην εθνική είναι κατα κύριο λόγο στις πολύ μεγάλες τιμές επαναφοράς που έχεις, δεν προλαβάινει να διαβάσει γιατι έτσι είναι αργό, και κατα δεύτερο στη πολύ συμπίεση. Η πίστα έχει και το τίμημά της, θα έλεγα οτι πίο πολύ πηδάς από ανωμαλία σε ανωμαλία παρά διαβάζει.

Πάντως εγώ είμαι μαζί σου στο
Μπροστά
-10% slow bump
-30% fast bump
-10% Slow rebound
Πίσω
-10% slow bump
-10% slow rebound
-15% fast rebound
Πιστεύω δεν θα χάσεις την αμεσότητα και θα γίνει και πιο προβλέψιμο.
Αν ισχύει και αυτό που μου είχες πει για Κυρλακίτση και ελατήρια μεγάλες τιμές σε rebound χωρίς το σωστό ελατήριο είναι πολύ χειρότερες απο το να έχεις μικρότερες....

Για να καταλάβεις το Fast=ας πούμε λακούβες,κερμπ,σαμαράκια γενικώς κάτι που εκτίνει ή συμπιέζει ακαριαία το αμορτησέρ, ενώ slow=κυρίως οι δυνάμεις που ασκούντε όταν στρίβεις επιταχύνεις, φρενάρεις κτλ αργή κίνηση του αμορτησέρ
volvos - Τετ 16 Σεπ 2009, 12:00:29
Θέμα δημοσίευσης:
μιλησα με σπυρο το παιδι που μου τη φτιαχνει πανω σαλονικ

αυτος επιμενει οτι το αναποδο. εχουμε βαλει λιγο μπαμπ και τερματιζει η αναρτηση. για αυτο και βουταει φρενα.

για ασταθεια εθνικη ισως ειναι αυτο που λες γιατι και σπυρος δε του κολλαγε με μπαμπ τοσο. μου προτεινε να κανουμε μια μπαιπασ βαλβιδα για αυτο.

και πισω μου ειπε και αυτος μηπως πρεπει να μαλακωσουμε ριμπαουντ για να μη σηκωνεται τοσο ο κωλος.

γενικα θα τη δει στα χερια του για να θυμηθει ρυθμισεις και θα μου πει.
Road_Runner - Τετ 16 Σεπ 2009, 12:34:42
Θέμα δημοσίευσης:
Οτι πει ο σπυρος ΙΣΧΥΕΙ..
Ο τυπος απλα το εχει....
Ειδικα μετα απο Κορινθο ετοιμαζομαι να του φτιαξω αφισα και να την βαλω πανω απο το κρεβατι μου...
Πάνος - Τετ 16 Σεπ 2009, 12:52:05
Θέμα δημοσίευσης:
Τι επιστημονικες αναλυσεις ειναι αυτες ρε... Shocked
volvos - Τετ 16 Σεπ 2009, 12:56:48
Θέμα δημοσίευσης:
to kalo ton bilstein

service me kato apo 200eyro αν δε πετυχει το ξανακανεις Laughing

μητσο λεω

fast bump +40%
slow bump +10%
slow rebound -20%

rear

fast rebound -20%
slow rebound -10%
bump idio
MEMsound - Τετ 16 Σεπ 2009, 13:09:18
Θέμα δημοσίευσης:
για να δω αν κατλαλαβα καλά:

με +40% fast bump θα γίνει 40% πιο "σφικτο" (απ οτι ειναι τώρα) την ωρα της αποτομης συμπίεσης? δηλαδη θα "αργεί" να συμπιεστεί απότομα = σε σαμαράκι/κερμπ κλπ?

με το +10% slow bump θα γινει πιο σφικτό στην συμπίεση κατα την αλαγη πορείας?

και με το -20% στο slow rebound θα γίνει πιο λιγο πιο γρηγορο/μαλακό στην επαναφορά (=μετα την συμπίεση)?


μηπως τοσο σκληρό εμπρός στα κερμπ "πηδάει" πολυ (επειδη θα δυσκολευται να συμπιεστεί το αμορτισερ)?
Road_Runner - Τετ 16 Σεπ 2009, 13:15:08
Θέμα δημοσίευσης:
με αυτο το 40% θα κανεις μεγαλη μαλ***α...
Θα το δεις...
Τα αλλα καλα ακουγονται...
volvos - Τετ 16 Σεπ 2009, 13:23:55
Θέμα δημοσίευσης:
poyp gia 30% milagame
Jim207GT - Τετ 16 Σεπ 2009, 14:59:38
Θέμα δημοσίευσης:
Ρε μπόζο μου είχες πεί οτι στα φρένα είσαι οκ......
Άμα τερματίζεις αλλάζει το θέμα, όπως σου είπα τα υπόλοιπα είδες οτι συμβαδίζω με Σπύρο απλά μπροστά θα έλεγα λίγο λιγότερο από 40% μου ακούγετε πολύ.

Κάντο δε γμτ είναι πιο φθηνό από να έπαιζες με λίγο πιό σκληρό ελατήριο μπροστά
volvos - Τετ 16 Σεπ 2009, 15:01:45
Θέμα δημοσίευσης:
DEN εχω αποσταθεροποιηση στα φρενα. απλα φωτο φαινεται να βουταει μουρη ....

το 40 το κοψαμε οκ θα το κανουμε 30 ειπαμε


ελατηρια να αλλαξω ειναι μεγαλη πικρ.α
φοραω τα πεζο σπορτ που ειναι 7αρια και γαμιουνται. δεν υαπρχει τετοια διασταση μονοκατι προφλεξ με 200ευρω Shocked
MEMsound - Τετ 16 Σεπ 2009, 18:37:06
Θέμα δημοσίευσης:
ξεφευγουμε λιγο απο το τοπικ, αλλα τα πιατελα που εχεις δεν γινεται αν τα πας στον Τόλη (ή σε οποιον αλλο να στα μετατρεψει για να πάρουν 6άρι ελατηριο?
volvos - Τετ 16 Σεπ 2009, 18:53:27
Θέμα δημοσίευσης:
βαριεμαι Laughing
Steve - Τετ 16 Σεπ 2009, 19:20:19
Θέμα δημοσίευσης:
Κέρμπ εννοείς αυτά των Μεγάρων?
MEMsound - Τετ 16 Σεπ 2009, 22:51:27
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
βαριεμαι Laughing


ε τωρα τι να σου πω...

ελεος!!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


@steve...
προς το παρόν για τα Μέγαρα λέμε
Σερρες δεν εχουμε φτάσει ακομη...
και ετσι οπως πάει με τις ρημαδοδουλειες μας χλωμο το κόβω γενικώς... Confused
Steve - Πεμ 17 Σεπ 2009, 00:02:22
Θέμα δημοσίευσης:
Άρα λοιπόν μιλάμε για αρχ΄%#ια κερμπ, όχι κερμπ με αρχ΄%#ια όπως αυτά στις Σέρρες.
volvos - Πεμ 17 Σεπ 2009, 13:44:07
Θέμα δημοσίευσης:
μητσο αυτο που δε μπορω να αποκοδικοποιησω ειναι η νευρικοτητα στα πολλα

γενικα εθνικη το αμαξι ειδικα με καινουργια τα αμορτισερ ενω δεν εχανε προσφυση πηδαγε και σου δινε εντυπωση οτι ειναι στο αερα σε συνεχομενες ανωμαλιες...
Jim207GT - Πεμ 17 Σεπ 2009, 13:51:58
Θέμα δημοσίευσης:
Πολύ rebound κυρίως πίσω και λίγο bump μπροστά σύμφωνα με ότι μου λές. Για να καταλάβεις συμπιέζεσε στην πρώτη ανωμαλία και δεν προλαβαίνει να κάνει έκταση μέχρι την επόμενη(σε λίγα χλμ δεν συμβαίνει αυτό) αποτέλεσμα είσαι στο φάσμα λειτουργίας του αμορτησέρ που είναι κούτσουρο γιαυτό και πηδάς απο ανωμαλία σε ανωμαλία αντί να τις διαβάζει όπως σου είχα πει και πιο πρίν.
volvos - Πεμ 17 Σεπ 2009, 13:57:05
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:


fast bump +30%
slow bump +10%
slow rebound -20%

rear

fast rebound -20%
slow rebound -10%
bump idio


αρα καπου καταληξαμε. μπαμπ πισω?
Jim207GT - Πεμ 17 Σεπ 2009, 14:25:20
Θέμα δημοσίευσης:
Xmmm εδώ είναι η trick question αυτό θα μπορούσαμε να το απαντήσουμε με το πέρασμά σου πάνω από κερμπ αφού πρώτα έχεις φτιάξει το μπροστά.....Άρα άστο ίδιο. (Μια μικρή διαφορά προς το πιο μαλακό θα το πάρει από τις νέες τιμές στα rebound αλλά θα είναι πολύ μικρή και δυσδιάκριτη)
volvos - Πεμ 17 Σεπ 2009, 14:32:22
Θέμα δημοσίευσης:
an ομως ειναι τοσο ατσαλο κωλο ισως πρεπει πισω να μειωσω ριμπαουν και αλλο
αλλα πιο το σλοου ή το φαστ
Jim207GT - Πεμ 17 Σεπ 2009, 14:41:33
Θέμα δημοσίευσης:
θες να μειώσεις περισσότερο το fast rebound ας πουμε 20-25% και λιγότερο το slow 10-15%. Άμα έρθεις σήμερα θα τα πούμε και αναλυτηκότερα.
volvos - Πεμ 17 Σεπ 2009, 14:56:17
Θέμα δημοσίευσης:
θελουμε λιγοτερο νευρικη συμπεριφορα πισω απο κρατημα ειμαστε οκ.
αυτο παραπεμπει στο φαστ ή στο σλοου?

αν μπορεις κανε μια αναλυση χοντρικη τι κανει το καθε ενα...

βραδυ θα ερθω με σημειωματαριο Laughing
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr