PSClub - Hellas

Ελαστικά και Τροχοί - ΓΕΝΙΚΑ - Μέτρηση Θερμοκρασίας Ελαστικών

gavanas - Σαβ 26 Ιούν 2004, 12:35:41
Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Μέτρηση Θερμοκρασίας Ελαστικών
Επειδή τον τελευταίο καιρο με βασανίζουν τα βενζινάδικα με τα κ@λοπιεσόμετρά τους Mad , και έχω διαπιστώσει οτι γενικά ζεσταίνω στο κέντρο το λάστιχο (και με χαμηλότερες πιέσεις) αποφάσισα να εξοπλιστώ με δικό μου πιεσόμετρο και θερμόμετρο ελαστικών. Το πρώτο δεν θα δυσκολευτώ, αλλά για θερμοκρασία, με το ζόρι βρίσκω στο net. Έχουμε καμία πρόταση δοκιμασμένη και οικονομική?

Idea Έχω ένα περισσευούμενο θερμίστορ από PC και σκεφτόμουν ότι αν το καλιμπράρω με ένα πολύμετρο την έχω βγάλει καθαρή. Τι λέτε?
Γιωργος77 - Σαβ 26 Ιούν 2004, 19:19:20
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν ξέρω πώς λειτουργεί το θερμίστορ αλλά αν λειτουργεί όπως το θερμοζεύγος τότε η βαθμονόμηση είναι πολύ εύκολη. πρέπει να είναι σχεδόν απολύτως γραμμική η σχέση τάσης - διαφοράς θερμοκρασίας.


(Να και κάτι από τα εργαστήρια στο πολυτεχνειο που θα χρησιμεύσει σε κάποιον άνθρωπο....Τι συγκίνηση!) Very happy
gavanas - Κυρ 27 Ιούν 2004, 03:46:15
Θέμα δημοσίευσης:
Όντως! Αλλά πρέπει να έχω δώσει τις αναφορές από τη μετάδοση θερμότητας σε κάτι νέοπες... Cool

Το μαμάω λίγο το θέμα Rolling eyes , αλλά σε ποιό πολυτεχνείο και ποιά σχολή αναφέρεσαι? (Κάτσε να δεις που θα βγούμε "συνάδελφοι")
Γιωργος77 - Δευ 28 Ιούν 2004, 13:09:27
Θέμα δημοσίευσης:
Μπορώ να σου δώσω ότι στοιχεία θες από βαθμονόμηση θερμοζεύγους.

Από ότι καταλαβαίνω είσαι φοιτητης στο πολυτεχνείο σωστά;

Εγώ είμαι μεταπτυχιακός στο ΣΕΜΦΕ οπότε έχω κάνει μερικές φορές την ασκηση σε μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους. Από εκεί τα θυμάμαι όλα αυτά.

Να βρεθούμε καμμια μέρα στο ΕΜΠ!
pugsang - Δευ 28 Ιούν 2004, 13:51:28
Θέμα δημοσίευσης:
Ασφαλη συμπερασματα μπορεις να βγαλεις μονο σε skidpad τεστ ή μεσα σε πίστα.Αμέσως μετά το track session ή τους κύκλους skidpad (πριν αρχίσουν να κρυώνουν τα ελαστικά) μετρούμε και καταγράφουμε την θερμοκρασία του προφίλ κάθε ελαστικού. Ειδικότερα σε κάθε ελαστικό μετρούμε την θερμοκρασία της εξωτερικής, μέσης και εσωτερικής πλευράς της επιφάνειας τριβής του ελαστικού. Άρα σε κάθε μέτρηση θα έχουμε συνολικά 3 x 4= 12 μετρήσεις.

Τα αποτελεσματα των μετρησων αξιολογουνται ως εξης:

Το μέσον του ελαστικού είναι ψυχρότερο από τα εσωτερικά και εξωτερικά άκρα

Το ελαστικό δεν έχει αρκετή πίεση αέρα και το κέντρο του δεν εφάπτεται με το έδαφος.Όταν το ελαστικό έχει χαμηλότερη του ιδανικού πίεση, κάνει κοιλιά στο κέντρο της επιφάνειας επαφής με το οδόστρωμα.

Το μέσον του ελαστικού είναι θερμότερο από τα εσωτερικά και εξωτερικά άκρα

Το ελαστικό έχει υπερβολική πίεση αέρα και το κέντρο του εξέχει και εφάπτεται με το έδαφος. Αντίθετα τα έσω και έξω άκρα έχουν στρογγυλέψει σαν ελαστικό μοτοσυκλέτας και δεν εφάπτονται πλέον με το έδαφος. Όταν το ελαστικό έχει υψηλότερη του ιδανικού πίεση, παίρνει το σχήμα μπαλλονιού και το κέντρο της επιφάνειας επαφής με το οδόστρωμα προεξέχει.

Το έξω άκρο του ελαστικού είναι θερμότερο

1)Το εξωτερικό ελαστικό της στροφής «διπλώνει» στην στροφή λόγω δημιουργίας κλίσης (θετικού) κάμπερ από κακή ρύθμιση της γεωμετρίας
2)Τα ελαστικά είναι υψηλού προφίλ που διπλώνουν σε κάθε στροφή κατά τη μετατόπιση βάρους στους εξωτερικούς τροχούς.
3) Τα ελαστικά έχουν φορεθει σε στενότερες ζάντες από αυτές που απαιτεί ο κατασκευαστής.Η εξωτερική πλευρά του ελαστικού υποχωρεί και διπλώνει συχνά σε κάθε στροφή.
4) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
5) Ο τροχός έχει υπερβολική σύγκλιση και οι έξω πλευρές του ελαστικού φθείρονται σε μεγαλύτερο βαθμό

Το έσω άκρο του ελαστικού είναι θερμότερο

1) Το ελαστικό έχει μόνιμη κλίση προς τα έσω του οχήματος (αρνητικό κάμπερ) λόγω προβλήματος της ανάρτησης ή υπερβολικής ρύθμισης στατικού αρνητικού κάμπερ.
2) Ο τροχός έχει υπερβολική απόκλιση και οι έσω πλευρές του ελαστικού φθείρονται σε μεγαλύτερο βαθμό

Τα εμπρός ελαστικά είναι θερμότερα

1) Φυσιολογικό για αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός, όπου σε κάθε στροφή τα εμπρός ελαστικά καλούνται να στρίψουν και να προωθήσουν.
2) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
3) Τα δύο εμπρός ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα πίσω

Τα πίσω ελαστικά είναι θερμότερα

1) Τυπικο σε πισωvκίνητα αυτοκίνητα όπου ο οδηγός γκαζώνει υπερβολικά σε κάθε στροφή και ευθεία και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που προκαλεί υπερστροφή λόγω σπινιαρίσματος
β) Τα δύο πίσω ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα εμπρός

Όλα τα ελαστικά έχουν υψηλότερη του κανονικού θερμοκρασία

1) Τα ελαστικά έχουν υπερβολικά μαλακή γόμα
2) Η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας ή οδοστρώματος είναι υψηλή.

Όλα τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη του κανονικού θερμοκρασία

1) Τα ελαστικά έχουν υπερβολικά σκληρή γόμα
β) Η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας ή οδοστρώματος είναι χαμηλή.

Τα εμπρός ελαστικά είναι γενικά κρύα σε σχέση με τα πίσω

Η κατανομή βάρους δεν είναι η ιδανική και το περισσότερο βάρος κατανέμεται στον πίσω άξονα

Τα πίσω ελαστικά είναι γενικά κρύα σε σχέση με τα μπροστά

Η κατανομή βάρους δεν είναι η ιδανική και το περισσότερο βάρος κατανέμεται στον εμπρός άξονα οπως συμβαινει σε όλα τα αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός


Αυτα....

Επισης αν βαλεις στο google να ψαξει για tire (tyre) pyrometers θα σου βγαλει 3 εκατομμυρια αποτελεσματα




gavanas - Δευ 28 Ιούν 2004, 14:10:07
Θέμα δημοσίευσης:
Turnfast μου μυρίζει. Από εκεί μου κόλλησε κι εμένα η ιδέα για τις θερμοκρασίες. Αλλά δεν σκέφτηκα να το ψάξω ως πυρόμετρο. Thanks μάκη.

Γιώργο καλά κατάλαβες, μηχανολόγος είμαι, αλλά στην Πάτρα. Anyway αν χρειαστεί θα στείλω pm.
pugsang - Δευ 28 Ιούν 2004, 14:13:09
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν ειναι μονο turnfast ειναι και πολλα αλλα....
fynos - Τρι 17 Απρ 2007, 14:57:43
Θέμα δημοσίευσης:
Και εγώ ψαχνόμουν με πιέσεις και θερμοκρασίες.
Βλέποντας πόσο καλά δουλεύουν τέτοιου είδους συστήματα ίδιος στο 407 που το έχει onboard !!
Και κατέληξα σε αυτό !
http://www.hella.com/produktion/HellaCOM/WebSite/Channels/Drivers/Tyre_pressure_monitoring_sys/Tyre_pressure_monitoring_sys.jsp
Το φέρνει αντιπρόσωπος της Hella στην Ελλάδα !
fynos - Πεμ 19 Απρ 2007, 07:26:56
Θέμα δημοσίευσης:
Και η τιμή του συστήματος αυτού,
http://i171.photobucket.com/albums/u319/fynos/Diafora/Display_look.gif
Arrow 350-380 euro, ίσος και λιγότερο, εξαρτάτε !
Vlasis - Κυρ 05 Οκτ 2008, 22:54:38
Θέμα δημοσίευσης:
pugsang έγραψε:

Τα εμπρός ελαστικά είναι θερμότερα

1) Φυσιολογικό για αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός, όπου σε κάθε στροφή τα εμπρός ελαστικά καλούνται να στρίψουν και να προωθήσουν.
2) Ο οδηγός στρίβει υπερβολικά το τιμόνι σε κάθε στροφή και γενικότερα οδηγεί το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο που η βίαιη μετατόπιση βάρους προκαλεί υποστροφή.
3) Τα δύο εμπρός ελαστικά έχουν αρκετά χαμηλότερη πίεση αέρα σε σχέση με τα πίσω (Βλάσης: ισχύει για ελαστικά δρόμου)
4) Βλάσης: Στη πίστα με ημισλικ ή σλικ ο οδηγός έχει βάλει υπερβολικη πιεση εμπρος και τα ελαστικα ολισθαίνουν πολυ περισσότερο
5) Βλάσης: κακή τεχνική οδήγησης οδηγού (το πιθανοτερο) απο ολα



προσθεσα κατι και εγω στη λιστα.

Βεβαια επειδη τα δεδομένα οποιαςδηποτε μετρησης ειναι χρησιμα μονο αν η μετρηση ειναι απολυτα επιστημονικη, υπαρχουν πολλες αγνωστες πτυχες της διαδικασιας.

Σε καθε περιπτωση ομως το πιστοποιημενο πιεσομετρο και το πυρομετρο ακιδας ειναι απαραιτητα εργαλεια για οποιον ξεκινα το ταξιδι προς το κοσμο των επιδοσεων. Με τα πιεσομετρα των βενζιναδικων δεν θα φουσκωνα ουτε μπαλλα ποδοσφαιρου. Και τα πιεσομετρα-μπρελοκ ειναι απλα ... μπρελοκ.
volvos - Σαβ 22 Νοέ 2008, 19:17:12
Θέμα δημοσίευσης:
to neo moy gadget

να δω ποτε θα ανοιξει η πιστα να το δοκιμασω

special thanks sto salex Που ανελαβε ebay stories αφου δεν εχω ιδεα απο αυτα

πολυ καλη ποιοτητα κατασκευης με θηκη για πτωσεις μαλακη
και ευκρινεια στα νουμερα....

τιμη σκανδαλο
http://cgi.ebay.com/Tyre-Temperature-Meter-pyrometer-Track-day-MC750_W0QQitemZ250318337424QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item250318337424&_trksid=p3286.m63.l1177


http://i348.photobucket.com/albums/q336/pskarm2/206/22112008018.jpg
http://i348.photobucket.com/albums/q336/pskarm2/206/22112008019.jpg


υ.γ. μετα θα ακουλθησει και αλλο φωτογραφικο υλικο με εμενα να παιζω με το γκατζετακι μου ενω καποιοι καμμενοι βαζανε μονοι τους ιντερκουλερ σεατ σε 207.....
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr