PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - κλιματισμός και κατανάλωση

lem-x24 - Πεμ 26 Δεκ 2013, 22:16:35
Θέμα δημοσίευσης: κλιματισμός και κατανάλωση
γεια σας φίλοι και χρόνια πολλά!! υγεία και ασφαλή χιλιόμετρα να έχουμε.

παρατήρησα το εξής σήμερα και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας.

καθώς έκανα έναν τυπικό έλεγχο των λαδιών και των υγρών (ψυγείου και φρένων) βάζω μπροστά τον κινητήρα και πατάω το auto του διζωνικού κλιματισμού.

αμέσως η τροχαλία του συμπιεστή κόμπλαρε και μέσα σε μισό λεπτό ζεστός αέρας περνούσε από τους αεραγωγούς.

αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα γιατί κατάλαβα ότι το σύστημα λειτουργεί ως αντλία θερμότητας και όχι σαν απλή ψυκτική μονάδα και έχουμε άμεσα ζεστό αέρα χωρίς να περιμένουμε να ζεσταθεί το νερό της μηχανής.

αυτό που με δυσαρέστησε ήταν το γεγονός ότι ο συμπιεστής συνέχισε να δουλεύει και όταν πλέον το νερό ζεστάθηκε.

με απλά λόγια το σύστημα δεν εκμεταλλεύεται το νερό της μηχανής για την θέρμανση της καμπίνας με αποτέλεσμα να επιφορτίζεται ο κινητήρας με τη λειτουργία του συμπιεστή(και να αυξάνονται οι στροφές με συνέπεια την αύξηση της κατανάλωσης του καυσίμου)

κάποια ιδέα για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η συμπεριφορά???
Manos206 - Πεμ 26 Δεκ 2013, 22:23:17
Θέμα δημοσίευσης:
To AC το εκλεισες; Ηταν στο ECO η λειτουργια; Γιατι κι εμενα οταν παταω το auto ειτε για ψυξη ειτε για θερμανση μου ενεργοποιει αρχικα το AC..
lem-x24 - Πεμ 26 Δεκ 2013, 22:32:14
Θέμα δημοσίευσης:
Manos206 έγραψε:
To AC το εκλεισες; Ηταν στο ECO η λειτουργια; Γιατι κι εμενα οταν παταω το auto ειτε για ψυξη ειτε για θερμανση μου ενεργοποιει αρχικα το AC..


διαβάζοντας τις οδηγίες χρήσης προτείνουν να πατάμε το auto ώστε το σύστημα αυτόματα να ρυθμίζει από μόνο του τις παραμέτρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

φυσικά όταν πατήσω το κουμπί A/C σταματά ο συμπιεστής.

το ζήτημα που με προβλημάτισε είναι γιατί στην αυτόματη "auto" επιλογή που έχουν τα αμαξάκια μας, δεν εκμεταλλεύεται το ζεστό νερό της μηχανής.

με απλά λόγια, θα έπρεπε όταν πλέον είναι ζεστό το νερό της μηχανής, να αποσυμπλέκει ο συμπιεστής και να ζεσταίνεται η καμπίνα από το νερό.

το auto αυτή τη λογική έχει. να μπορεί με βάση τις ανάγκες να συμπλέκει ή να αποσυμπλέκει τον συμπιεστή ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης η θέρμανσης και να συμβάλλει στη μέγιστη οικονομία, όχι όλη την ώρα σε λειτουργία και το νερό απο τη μηχανή να πηγαίνει στράφι...

(είμαι μηχανολόγος και εργάζομαι σε βιομηχανία και όλη την ώρα είμαι πάνω από αυτά τα συστήματα και διαρκώς προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για οικονομία γι αυτό και προβληματίστηκα έντονα)
drdino - Παρ 27 Δεκ 2013, 00:49:24
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν λειτουργεί αντίστροφα το AC στα αμάξια, τουλάχιστον όχι στα δικά μας.
makis106 - Παρ 27 Δεκ 2013, 01:32:42
Θέμα δημοσίευσης:
Και στο 207 ετσι ειναι, στο auto ειναι παντα συμπλεγμένος ο συμπιεστης. Η δική μου εξήγηση ειναι οτι θα πρέπει να ειναι μόνιμα σε συμπλεξη για να υπάρχει παντα η δυνατότητα της αφύγρανσης, αφού ειτε σε λειτουργία ψύξης είτε θερμανσης, γινεται ταυτοχρονα και αφυγρανση, ετσι δεν θολώνουν ποτε τζαμια.
Για αυτο και αν παρατηρησεις, αν το εχεις απλά στο ζεστό τον χειμώνα, τα τζαμια σου πιθανοτατα θα θολωσουν. Αν την ιδια στιγμη ενεργοποιησεις το a/c (ή το βαλεις σε auto), τα τζαμια θα ξεθολώσουν. Άλλωστε και στο χειροκινητο προγραμμα ξεθολώματος, παντα συμπλεκει a/c...

*και αν ισχυει αυτο που λεει ο Κωστας απο πανω, οτι δλδ δεν υπαρχει αντιστροφη λειτουργία, τοτε ο μοναδικος λόγος ειναι παλι αυτος της αφυγρανσης.

Πάντως οντως μου καθεται και μενα κάπως, να ακουω συμπιεστη να δουλευει τον χειμώνα! οποτε εγω ναι μεν το εχω παντα στο auto, ωστε να ρυθμιζει αυτοματα τις θερμοκρασιες, αλλα παντα με αποσυμπλεγμενο το a/c τον χειμωνα. και αν θολωσουν τα τζαμια, το βαζω χειροκινητα.

Με εχει προβληματισει και μενα το θεμα παλιοτερα (μηχανολόγος γαρ!)
lem-x24 - Παρ 27 Δεκ 2013, 19:55:27
Θέμα δημοσίευσης:
makis106 έγραψε:
Και στο 207 ετσι ειναι, στο auto ειναι παντα συμπλεγμένος ο συμπιεστης. Η δική μου εξήγηση ειναι οτι θα πρέπει να ειναι μόνιμα σε συμπλεξη για να υπάρχει παντα η δυνατότητα της αφύγρανσης, αφού ειτε σε λειτουργία ψύξης είτε θερμανσης, γινεται ταυτοχρονα και αφυγρανση, ετσι δεν θολώνουν ποτε τζαμια.
Για αυτο και αν παρατηρησεις, αν το εχεις απλά στο ζεστό τον χειμώνα, τα τζαμια σου πιθανοτατα θα θολωσουν. Αν την ιδια στιγμη ενεργοποιησεις το a/c (ή το βαλεις σε auto), τα τζαμια θα ξεθολώσουν. Άλλωστε και στο χειροκινητο προγραμμα ξεθολώματος, παντα συμπλεκει a/c...

*και αν ισχυει αυτο που λεει ο Κωστας απο πανω, οτι δλδ δεν υπαρχει αντιστροφη λειτουργία, τοτε ο μοναδικος λόγος ειναι παλι αυτος της αφυγρανσης.

Πάντως οντως μου καθεται και μενα κάπως, να ακουω συμπιεστη να δουλευει τον χειμώνα! οποτε εγω ναι μεν το εχω παντα στο auto, ωστε να ρυθμιζει αυτοματα τις θερμοκρασιες, αλλα παντα με αποσυμπλεγμενο το a/c τον χειμωνα. και αν θολωσουν τα τζαμια, το βαζω χειροκινητα.

Με εχει προβληματισει και μενα το θεμα παλιοτερα (μηχανολόγος γαρ!)


ακριβώς αυτό ισχύει συνάδελφε μηχανολόγε. και έκανα λάθος όταν έγραψα ότι δουλεύει ως αντλία θερμότητας. η ζέστη έρχεται μόνο από το νερό της μηχανής.

ο συμπιεστής είναι για την αφύγρανση.
Kapo106 - Πεμ 07 Φεβ 2019, 12:07:45
Θέμα δημοσίευσης:
Καλημέρα παιδιά.να ρωτήσω κάτι σχετικό με a.c..Επειδή θέλω να το βγάλω από το αυτοκίνητο,σίγουρα θέλει λουρι μικρότερο .μήπως θέλει και διαφορετικό τεντωτηρα?καθόμουν τώρα και το χαζευα και ψιλοσκαλωσα με τη θέση του .αν βγει ο κομπρεσορας του a.c. μου φαίνεται ότι το λουρί μετά πηγαίνοντας προς την τροχαλία θα βρίσκει στον τεντωτηρα πάνω.δεν ξέρω αν γίνομαι αντιληπτός
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr