SnakeMJK έγραψε: |
πότε έχω μικρότερη κατανάλωση:
2.000 στροφές και 3η ή 1.000+ στροφές και 4η Επίσης, την μικρότερη δυνατή κατανάλωση την έχουμε με 4η και 2.000 στροφές;; |
alemao έγραψε: |
4η και 2000 το αμαξι γονατιζει οποτε βαζεις 3η |
alemao έγραψε: |
δηλαδη αν εχεις 5η με 1500 στροφες ειναι καλυτερο απο 4η με 2500 στροφες; |
Δημήτριος έγραψε: |
Νομίζω πως όσο λιγότερες στροφές έχει ο κινητήρας, τόσο περισσότερο καύσιμο εξοικονομεί. Στις στροφές μέγιστης ροπής (όπου έχουμε και μεγιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης) απλά βελτιστοποιείται η "διαχείριση" της θερμότητας καύσης. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται σε εκείνες τις στροφές. Απλά (νομίζω) πως παρουσιάζεται η πιο "συμφέρουσα" (από πλευράς απόδοσης) κατανάλωση. |
Miltellas έγραψε: |
Όσο πιο αργά φτάνουμε στον προορισμό μας τόσο μικρότερη κατανάλωση. |
pezomania έγραψε: |
Γνώμη μου είναι, ότι αν έχεις 5η με 1500σαλ και προσπαθήσεις να ανεβάσεις χλμ, θα κάψεις περισσότερη βενζίνη, από το να κατεβάσεις σε 4η και να ανεβάσεις τις στροφές στις 2500 & μετά να ανεβάσεις χλμ. |
Miltellas έγραψε: |
Στην επιτάχυνση με 5η και 1.500 στροφές οι μπιέλες ζορίζονται απείρως περισσότερες φορές απ' ότι αν επιταχύναμε με 2η ή 3η στο σαζμάν |
Δημήτριος έγραψε: | ||||
Νομίζω πως αυτό δεν ισχύει... Μερικές φορές είναι καλύτερο η πεταλούδα να είναι τέρμα ανοικτή, σε ότι αφορά την οικονομία. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που ξέραμε, αλλά αν αναλογιστούμε πως η μισάνοικτη πεταλούδα δημιουργεί πολλά προβλήματα στον κινητήρα (τον αναγκάζει να δουλέυει ως αντλία, δεν ευνοεί την ομογενοποίηση του καύσιμου μίγματος κ.α. Τις συνέπειες αυτές τις αναλύω κάπως στην αρχή του topic αυτόυ), το "ισοζύγιο" θετικών - αρνητικών ρέπει μερικές φορές προς την ανοικτή πεταλούδα (πολύ πατημένο γκάζι). Μερικά μοντέλα της αμερικανικής αγοράς εξάλλου είναι εφοδιασμένα με πολύ μακρυά 5η ή 6η, την οποία χρησιμοποιούν στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι μπορεί το αυτοκίνητο αυτό να κινείται με π.χ. 160 km/h έχοντας μόνο 1.500 r.p.m.!! Το γκάζι σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να είναι σχεδόν τέρμα πατημένο...Οι σχεδιαστές υιοθετήσαν αυτήν την λύση για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας...
Ούτε αυτό νομίζω πως ισχύει. Η αντοχή των μπιελών είναι πολύ μεγάλη για να "γονατίσουν" και σχεδιάστηκαν για να δουλεύουν κάτω από όλες τις συνθήκες. Συνήθως το μέγιστο "ζόρι" το δέχονται οι μπιέλες όταν ο κινητήρας, υπό σταθερό φορτίο, βγάζει την μέγιστη ροπή του (3.500 με 4.000 r.p.m.), αφού εκεί νομίζω πως μεγιστοποιείται η πίεση της καύσης . Από την στιγμή όμως που το λάδι μπορεί να παραλάβει με ασφάλεια τις φορτίσεις (έχει δηλαδή αρκετό loading capacity) που προκαλούνται στις διάφορες συναρμογές (πείρος εμβόλου, κουζινέτα κ.τ.λ.), χωρίς δηλαδή να έρχονται τα μεταλλικά τους μέρη σε επαφή (ημιυγρή τριβή), "σπάζοντας" το λάδι, νομίζω πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα (το ακούς alemao; )... Από την άλλη βέβαια συνήθως κατεβάζω ταχύτητα όταν θέλω να επιταχύνω...Έτσι για να κοιμόμαστε ήσυχοι... |
Ntinos έγραψε: |
στα θλιπτικα φορτια τα φορτια καυσης εχουν εξασθενησει (μεγιστος ογκος) τα εφελκυστικα εχουν αντιθετη κατευθηνση απο τα καυσης και μερος τους αλληλοεξουδετερωνεται οποτε η συνισταμενη παιρνει μικρη τιμη.τωρα Η ΜΕΓΙΣΤΗ καταπονηση σε σταθερες στροφες (ο λογος που υπερτερουν τα αδρανειακα φορτια σε καταπονησεις) λαμβανει χωρα οταν με ανοιχτες βαλβιδες (δεν υπαρχουν φορτια καυσης) τα αδρανειακα φορτια δρουν ανενοχλητα |
Ntinos έγραψε: |
στο ΑΝΣ τα φορτια τεινουν να επιμηκυνουν την μπιελα (το σωμα προβαλει αντισταση στην αλλαγη της κινητικης του καταστασης-νομος αδρανειας).στο ΚΝΣ τεινουν να την συθλιψουν. |
XASOS έγραψε: |
επίσης όταν αφήνουμε το γκάζι τότε αν βάλουμε νεκρά το αμάξι καταναλώνει βενζίνη ενώ αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο ώστε η μηχανή να δουλεύει πάνω από τις περίπου 1500 στροφές και να κόβει με τον κινητήρα η κατανάλωση γίνεται μηδενική......... |
kavaliotis έγραψε: | ||
Ε???? Δηλαδη με νεκρα ξοδευεις και με ταχυτητα μεσα δεν ξοδευεις? Εισαι σιγουρος? Μαλλον αντιθετα τα εννοεις... |
Δημήτριος έγραψε: |
Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
|
XASOS έγραψε: |
παρεπιπτόντως και μένα Δημήτρη με λένε!!!! |
Δημήτριος έγραψε: |
Σωστά μιλάει ο Xasos!!!
Στην περίπτωση που περιγράφει ο Xasos ο εγκέφαλος του κινητήρα κόβει τελείως την παροχή καυσίμου σε αυτόν (είναι το λεγόμενο "cut off"). Αυτό γίνεται για να προστατευθεί ο καταλύτης. Έτσι η κατανάλωση είναι μηδενική...Συνεπώς το αυτοκίνητό (μέσω της συνιστώσας του βάρους του) περιστρέφει το κινητήρα, αντί αυτός να κινεί το αυτοκίνητο... |
kavaliotis έγραψε: |
Δηλαδη μου λετε οτι συμφερει στην κατηφορα να εχω ταχυτητα (πχ 2α ή 3η) επειδη δεν θα ξοδευει καθολου (θα φρεναρει τον κινητηρα) αντι για νεκρα που θα ξοδευει? Και αυτο συμβαινει σε ολα τα αυτοκινητα? |
Δημήτριος έγραψε: |
Γιατί δεν καταχωρείς το όνομά σου στο προφίλ σου, ώστε αυτό να αναγράφεται δίπλα στο nickname σου; |
Δημήτριος έγραψε: | ||||
Σωστά μιλάει ο Xasos!!! Στην περίπτωση που περιγράφει ο Xasos ο εγκέφαλος του κινητήρα κόβει τελείως την παροχή καυσίμου σε αυτόν (είναι το λεγόμενο "cut off"). Αυτό γίνεται για να προστατευθεί ο καταλύτης. Έτσι η κατανάλωση είναι μηδενική...Συνεπώς το αυτοκίνητό (μέσω της συνιστώσας του βάρους του) περιστρέφει το κινητήρα, αντί αυτός να κινεί το αυτοκίνητο... Το φρενάρισμα που αισθανόμαστε στην κατηφόρα έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται κυρίως από τις έντονες ροικές απώλειες που παρουσιάζει η τελείως κλειστή πεταλούδα του γκαζιού. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αναγκάζεται να λειτουργεί σαν αντλία, προσπαθώντας να αναρροφήσει τον αέρα μέσα στους κυλίνδρους του. Αυτό συμβαίνει και κάθε φορά που πατάμε μερικώς το γκάζι (όχι στον ίδιο βαθμό βέβαια). Για τον λόγο αυτόν θέλουν όλοι οι κατασκευαστές να την καταργήσουν μέσω συστημάτων κάυσης πτωχού μείγματος, άμεσου ψεκασμού, ή συστημάτων μεταβλητής βύθισης βαλβιδών (εννοείται ότι η κατάργηση της πεταλούδας δεν είναι ο μόνος λόγος επιστράτευσής των προαναφερθέντων συστημάτων. Υπάρχουν και άλλα μείζονος σημασίας θέματα που καθιστούν σχεδόν επιτακτική την υιοθέτησή τους). Στα ταξί που κινούνται με κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού, οι οποίοι δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού), το φαινόμενο αυτό (το φρενάρισμα με τον κινητήρα) εμφανίζεται πολύ αμυδρά... Για τον λόγο αυτόν πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι στο ταξίδι πρέπει να έχεις χαμηλές στροφές στον κινητήρα (για χαμηλή κατανάλωση), τέρμα γκάζι (για ελαχιστοποίηση των απωλειών που δημιουργεί η πεταλούδα), και πολύ μακρυά τελική σχέση μετάδοσης (για να μπορέσεις με 1500 rpm να κινείσαι με 160 km/h). Οποιοσδήποτε κίνδυνος για μπούκωμα, ή οτιδήποτε τέτοιο, αποσοβείται από τους "έξυπνους" ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των σύγχρονων κινητήρων... Όσοι σπεύσουν πουν ότι έτσι "γονατίζεις" τον κινητήρα, έχω να τους απαντήσω ότι υπ' αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας είναι απαλλαγμένος, κατά ένα μεγάλο βαθμό, από τα αδρανειακά φορτία (περιστροφικά - παλινδρομικά), αφού αυτά αυξάνουν με το τετράγωνο της ταχύτητας (αυτή η ατάκα είναι δανεισμένη από τον Ntino ) και ταλαιπωρούν τον κινητήρα και το λιπαντικό... |
Ntinos έγραψε: |
για τις χαμηλες στροφες περιστροφης θα κρατησω μια επιφυλαξη για την καταπονηση αφου τοτε τα φορτια καυσης ειναι μικροτερα απο τα αδρανειακα και δεν αλληλοεξουδετερωνονται ωστε εχουμε καταπονηση και με κλειστες αλλα και με ανοιχτες βαλβιδες.γενικα ειναι μπερδεμα και θελει εκτενη μελετη το ολο θεμα.λογικο συμπερασμα παντως ειναι οτι η μικροτερες καταπονησεις ειναι σε στροφες σχετικα χαμηλες οπου και υπαρχουν φορτια καυσης ωστε να εξουδετερωσουν τα αδρανειακα και δεν ειναι αυξημενες οι στροφες.αυτες οι στροφες διαφερουν απο κινητηρα σε κινητηρα. επισης σε αμαξια ποιο παλιας τεχνολογιας υπαρχει και το προβλημα οτι ο εγγεφαλος δεν στελνει το σωστο καυσιμο ωστε να μενει ακαυτη βενζινη σε χαμηλες στροφες.
παντος η λογικη και απο παλιους λεει οδηγηση με χαμηλο-μεσαιες στροφες και αλλαγες στην μεγιστη ροπη σε ευθεια, και σε ανηφορα αλλαγες μεταξυ μεγιστης ροπης και ιπποδυναμης ωστε οι στροφες να πεφτουν στο καλο φασμα του κινητηρα. αυτα για οικονομικη οδηγηση με μικρες καταπονησεις.επισης την κατηφορα την κατεβαινουν με την σχεση (την καταλληλη ε?)που την ανεβαινουν οι σωστοι οδηγοι ανεξαρτητα απο την καταναλωση αφου εκτος απο τα λεφτα που δινουμε για βενζινη πληρωνουμε και τακακια-δισκους |
ironman02 έγραψε: |
Εγώ έχω 2000 χλμ αισίως και μπορώ να πώ οτι μέχρι τα 1300 που σπάνια ανέβαινα τις 3500 στροφές κρατούσα την κατανάλωση χαμηλά, γύρω στο 8,3 και εγώ. Σιγά σιγά που το ανοίγω που και πού παραπάνω έχω φτάσει να είμαι στο 9,3 μέσο όρο. Όσο το πατάς καίει το ρημάδι...Αν θέλεις πάντως να την κρατήσεις χαμηλά την κατανάλωση μπορείς. Ελαφρύ πάτημα του γκαζιού και όχι πολύ ψηλά της στροφές και με το 207 rallye τουλάχιστον για το οποίο μπορώ να εκφέρω γνώμη, μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπώς με 8,5 εώς 9 lt/100 km στη πόλη. Βέβαια αυτή η οδήγηση είναι λίγο καταπιεστική αλλά όταν βρίσκεσαι μέσα στη πόλη κάλο είναι να την ακολουθείς και να μην κάνεις νευρικά πράγματα (επιταχύνσεις για 50 μέτρα κτλ), τα οποία και νόημα δεν έχουν και σου αδείαζουν την τσέπη και καταπονούν το αμάξι χωρίς ιδιαίτερο λόγο, αφού πάντα μπροστά σου θα υπάρχει κάποιος για να φρενάρεις και να ξενερώσεις! |
kavaliotis έγραψε: |
πως μπορω να μηδενισω εκεινη την ενδειξη στο trip computer που μου δειχνει ποση μεση καταναλωση εχω. Εχει κολλησει στα 9999 χιλιομετρα και δειχνει 10.8 και 11.1 νομιζω... |
Ilias207Rallye έγραψε: | ||
Δοκιμασε το εξης: Φερε στο trip computer την ενδειξη που θελεις να μηδενισεις. Κρατησε πατημενο για 4-5 δευτερολεπτα το πληκτρο του trip computer. Λογικα θα πρεπει να εχει μηδενισει. |