PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - αισθητηρας οξυγονου - λ

volvos - Πεμ 25 Οκτ 2007, 18:19:25
Θέμα δημοσίευσης: αισθητηρας οξυγονου - λ
επειδη πολυς ντορος γινεται για το λ και εγω παιδια αναρτησιολογος ειμαι.
ανοιγω αυτο το τοπικ για να μπουν καποια πραγματα στη θεση τους.

http://tinyurl.com/2dc2cw .



α. τι ειναι ο λ?
β. τι ακριβως κανει?
γ. τι τιμες παιρνει σαν ενδειξη στον εγκεφαλο(βολτ με τι ευρος)?
δ. οταν πειραζουμε ενα αμαξι τι θελουμε να δειχνει μετα?
ε. μετραμε με wideband εξατμισης?
με wideband στη θεση του πρωτου λ?
ή με τιμες που βλεπουμε μεσω διαγνωστικου(blepe vag)
poia μεθοδο δειχνει σωστε τιμες?
στ. οι τιμες στην αρχη και στο τελος της εξατμισης ελεω διαφορας θερμοκρασιας πρεπει να διαφερουν? και γιατι διαφερουν?ποια ειναι η σωστη?
ζ. αν εγω βλεπω σε μαμα 22 π.χ (ασχετο νουμερο) μετα τη βελτιωση πρεπει να ξαναδω 22 για να ειμαι ησυχος? ή μπορω βλεπω οτι θελω?
γιατι θεωρητικα ο σωστος τροπος ειναι μετρας μαμα και μετα τη βελτιωση κοιτας να προσαρμοσεις τα νουμερα στα μαμα δεδομενα οποια και αν ειναι αυτα Wink
Steve - Παρ 26 Οκτ 2007, 12:58:12
Θέμα δημοσίευσης: Re: αισθητηρας οξυγονου - λ
volvos έγραψε:
α. τι ειναι ο λ?

λ είναι ο λόγος της ποσότητας του οξυγόνου στον αέρα των καυσαερίων προς την ποσότητα οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα.
volvos έγραψε:
β. τι ακριβως κανει?

Μετράει την στοιχειομετρική αναλογία. Αναλυτικότερα:

Στις υψηλές θερμοκρασίες, όταν τα μόρια του οξυγόνου έλθουν σε επαφή με την πλατίνα, τότε ιονίζονται. Αν οι συγκεντρώσεις των μορίων του οξυγόνου στα ηλεκτρόδια είναι διαφορετικές, τότε εμφανίζεται μια τάση (διαφορά δυναμικού) μεταξύ τους. Τότε μέσα από το κεραμικό σώμα του αισθητήρα, το οποίο στις υψηλές θερμοκρασίες γίνεται αγώγιμο διέρχονται ιόντα οξυγόνου, δηλαδή συμπεριφέρεται σαν ηλεκτρολύτης. Αν λοιπόν το καύσιμο μείγμα που κάηκε ήταν πλούσιο, τότε δεν θα υπάρχουν μόρια του οξυγόνου στα καυσαέρια, ενώ, αν το μείγμα ήταν φτωχό θα είναι αρκετά. Και στις δυο περιπτώσεις πάντως, τα μόρια του οξυγόνου θα είναι λιγότερα από αυτά του ατμοσφαιρικού αέρα, επομένως θα εμφανίζεται μια τάση μεγαλύτερης ή μικρότερης τιμής ανάμεσα στα ηλεκτρόδια. Σε κάθε περίπτωση, η τάση αυτή μεταφέρεται ως πληροφορία (σήμα) της κατάστασης του καυσίμου μείγματος στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η οποία με τη σειρά της δίνει εντολή στο σύστημα τροφοδοσίας για διόρθωση της σύστασης του στη στιχομετρική (λ=1).
Ο σκοπός της τοποθέτησης του αισθητήρα λ είναι να προσδιορίζει συνεχώς την περιεκτικότητα των ρύπων στα καυσαέρια και να στέλνει ανάλογες πληροφορίες στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του συστήματος ψεκασμού, για διόρθωση της αναλογίας του καυσίμου μείγματος στη στοιχειομετρική.

volvos έγραψε:
γ. τι τιμες παιρνει σαν ενδειξη στον εγκεφαλο(βολτ με τι ευρος)?

Οι τιμές του αισθητήρα κυμαίνονται από 0.2 Volts (φτωχό) μέχρι 0.8 Volts (πλούσιο). Μια τέλεια ισοσταθμισμένη ή "στοιχειομετρική" μίξη καυσίμου με 14.7 μέρη αέρα σε 1 μέρος καυσίμου δίνει μια μέση ένδειξη που κυμαίνεται περίπου στα 0.45 Volts.

(πηγή: picotech.com)
volvos έγραψε:
δ. οταν πειραζουμε ενα αμαξι τι θελουμε να δειχνει μετα?

Σε πλήρες φορτίο πάντα, την ενδιάμεση τιμή (ούτε πολύ φτωχό, ούτε πολύ πλούσιο).
volvos έγραψε:
ε. μετραμε με wideband εξατμισης?
με wideband στη θεση του πρωτου λ?
ή με τιμες που βλεπουμε μεσω διαγνωστικου(blepe vag)
poia μεθοδο δειχνει σωστε τιμες?

Ο wideband σαν εξωτερικό οργανάκι, μετράει άμεσα χωρίς παρεμβολή των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων του αυτοκινήτου και βγάζει την τιμή της αναλογίας στην οθόνη ένδειξης.

Με το διαγνωστικό, νομίζω πως βλέπεις μόνο αν λειτουργεί σωστά ή όχι, και όχι τις ακριβείς τιμές του.

Για τα wideband περισσότερα δεν γνωρίζω, έχω θέσει το θέμα εδώ
volvos έγραψε:
στ. οι τιμες στην αρχη και στο τελος της εξατμισης ελεω διαφορας θερμοκρασιας πρεπει να διαφερουν? και γιατι διαφερουν?ποια ειναι η σωστη?

Η θερμοκρασία του περιβάλλοντος του αισθητήρα λ είναι καθοριστικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του, αφού επηρεάζει τόσο την ικανότητα ιονισμού των μορίων του οξυγόνου από τα ηλεκτρόδια πορώδους πλατίνας, όσο και την αγωγιμότητα του κεραμικού σώματος (ZrO2). Σε θερμοκρασίες κάτω των 300 οC, ο χρόνος απόκρισης του (μη θερμαινόμενου) αισθητήρα είναι περίπου 3 λεπτά της ώρας, ενώ σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας (π.χ. 600 οC) ο χρόνος αυτός περιορίζεται σε τιμές κάτω των 50 δευτερολέπτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κλειστά συστήματα ρύθμισης λειτουργούν σαν ανοιχτά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 850 οC, το κεραμικό σώμα του αισθητήρα καταστρέφεται ή στην καλύτερη περίπτωση μειώνεται ο χρόνος απόκρισης του. Μπορεί όμως για πολύ μικρό χρονικό διάστημα να λειτουργήσει μέχρι τους 950 οC. Για να φτάνει γρήγορα ο αισθητήρας στη θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας του, έχει προστεθεί σΆ αυτόν μια ηλεκτρική αντίσταση (θερμαντικό στοιχείο). Έτσι στην περίπτωση κρύας εκκίνησης ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μικρό φορτίο όπου η θερμοκρασία των καυσαερίων είναι χαμηλή, η ηλεκτρική αντίσταση βοηθάει τον αισθητήρα να αποκτήσει την απαιτούμενη θερμοκρασία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ο χρόνος απόκρισης του θερμαινόμενου αισθητήρα περιορίζεται στα 30 έως 40 δευτερόλεπτα κατά την κρύα εκκίνηση του κινητήρα. Ο θερμαινόμενος αισθητήρας λειτουργεί κανονικά τουλάχιστον για 100.000 Km κίνησης αυτοκινήτου. Από την έξοδο του αναχωρούν τρεις αγωγοί (ή τέσσερις με τον αγωγό γείωσης). Ο ένας αγωγός μεταφέρει το σήμα εξόδου του αισθητήρα στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και οι υπόλοιποι δυο χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία της ηλεκτρικής αντίστασης με τάση 12 V.

Τοποθέτηση του αισθητήρα μακριά από την πολλαπλή εξαγωγής (π.χ. στην είσοδο του καταλυτικού μετατροπέα)
Στην περίπτωση αυτή, σε κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, όπου η θερμοκρασία στη θέση αυτή είναι χαμηλή για κάποια λεπτά της ώρας, ο αισθητήρας θα καθυστερεί να λειτουργεί κανονικά (ως κλειστό σύστημα ρύθμισης), δηλαδή δεν θα παρουσιάζει την απαιτούμενη ταχύτητα απόκρισης.

Τοποθέτηση του αισθητήρα επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής
ΣΆ αυτή τη θέση αισθητήρας θερμαίνεται πολύ γρήγορα και παρουσιάζει μεγάλη ταχύτητα απόκρισης. Αυτό οφείλεται στο ότι ακόμα και στο κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, η θερμοκρασία των καυσαερίων στην πολλαπλή εξαγωγή είναι πολύ υψηλή (υπέρθερμα καυσαέρια). Οι θερμοκρασίες όμως στην πολλαπλή εξαγωγής κάποια στιγμή θα υπερβούν την οριακή για τον αισθητήρα τιμή των 850 οC, οπότε αυτός θα καταστραφεί.

Τοποθέτηση του αισθητήρα σε θέση κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής
Η θέση αυτή τοποθέτησης του αισθητήρα είναι μια ενδιάμεση λύση, αφού δεν κινδυνεύει να καταστραφεί από υπερθέρμανση και χρόνος απόκρισης του είναι ικανοποιητικός. Η τοποθέτηση ηλεκτρικής αντίστασης (θερμαντικού στοιχείου) στον αισθητήρα έλυσε το πρόβλημα της καθυστερημένης απόκρισης του. Έτσι η θέση τοποθέτησης του πλέον εξαρτάτε μόνο από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα (π.χ. κυβισμός, ιπποδύναμη κ.λ.π.). Γενικά, η επιλογή του σημείου τοποθέτησης του αισθητήρα λ γίνεται μετά από ανάλογη έρευνα, που κάνει κάθε κατασκευαστής.

volvos έγραψε:
ζ. αν εγω βλεπω σε μαμα 22 π.χ (ασχετο νουμερο) μετα τη βελτιωση πρεπει να ξαναδω 22 για να ειμαι ησυχος? ή μπορω βλεπω οτι θελω?
γιατι θεωρητικα ο σωστος τροπος ειναι μετρας μαμα και μετα τη βελτιωση κοιτας να προσαρμοσεις τα νουμερα στα μαμα δεδομενα οποια και αν ειναι αυτα Wink

Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπως το είπες, πρέπει να προσαρμοστείς στα μαμά δεδομένα Smile

Πηγή των πληροφοριών: Αισθητήρας λ, από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
salex - Τρι 30 Οκτ 2007, 21:17:20
Θέμα δημοσίευσης: Re: αισθητηρας οξυγονου - λ
volvos έγραψε:

α. τι ειναι ο λ?


Ο λάμβδα είναι ο αισθητήρας που μετρά την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε οξυγόνο.
Ονομάζεται έτσι επειδή η αναλογία (κατά μάζα) καυσίμου/αέρα συμβολίζεται με λ στη Μηχανολογία.

Παράθεση:

β. τι ακριβως κανει?


Μετατρέπει την αναλογία οξυγόνου που ανιχνεύει σε τάση.

Παράθεση:

γ. τι τιμες παιρνει σαν ενδειξη στον εγκεφαλο(βολτ με τι ευρος)?


Οι narrowband λάμβδα δημιουργούν τάση 0 εως 1 Volt.
Οι wideband λάμβδα λειτουργούν με τάση από 0 εως 5 Volt.

Παράθεση:

δ. οταν πειραζουμε ενα αμαξι τι θελουμε να δειχνει μετα?


Εξαρτάται από τις ορέξεις και την εμπειρία του ρυθμιστή!

Παράθεση:

ε. μετραμε με wideband εξατμισης?


Ναι. Αντίθετα με τις δημοφιλείς θεωρίες, τα καυσαέρια ΔΕΝ αλλάζουν χημική σύσταση από το χταπόδι μέχρι το τελικό. Μόνο η θερμοκρασία τους αλλάζει, δεν γίνεται καμια μετάκαυση.

Παράθεση:

με wideband στη θεση του πρωτου λ?
ή με τιμες που βλεπουμε μεσω διαγνωστικου(blepe vag)
poia μεθοδο δειχνει σωστε τιμες?


Όλες οι μέθοδοι λειτουργούν. Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με narrowband λαμβδα και ΔΕΝ μπορεί κανεις να βγάλει σαφή συμπεράσματα παρακολουθώντας τους.

Παράθεση:

στ. οι τιμες στην αρχη και στο τελος της εξατμισης ελεω διαφορας θερμοκρασιας πρεπει να διαφερουν? και γιατι διαφερουν?ποια ειναι η σωστη?


Όχι, δεν πρέπει να διαφέρουν. Βραχυπρόθεσμα μπορεί να διαφέρουν, γιατί ο καταλύτης λειτουργεί σαν σφουγγάρι για τις άκαυτες. Μακροπρόθεσμα όμως όχι.

Παράθεση:

ζ. αν εγω βλεπω σε μαμα 22 π.χ (ασχετο νουμερο) μετα τη βελτιωση πρεπει να ξαναδω 22 για να ειμαι ησυχος? ή μπορω βλεπω οτι θελω?
γιατι θεωρητικα ο σωστος τροπος ειναι μετρας μαμα και μετα τη βελτιωση κοιτας να προσαρμοσεις τα νουμερα στα μαμα δεδομενα οποια και αν ειναι αυτα Wink


Ναι και όχι. Εξαρτάται σε τί συνθήκες κάνεις τις μετρήσεις.
volvos - Τετ 31 Οκτ 2007, 09:11:48
Θέμα δημοσίευσης:
mister pughell?
Laughing

οσον αφορα το τελευταιο στελιο. επιμενω στην ερωτηση.απο τη στιγμη που θελουμε κοντινες τιμες να βλεπουμε σε νουμερα μαμα και φτιαγμενο

αν π.χ εχουμε ενα wideband που δειχνει 55 μαμα , μετα τη βελτιωση δε θα πρεπει να βλεπουμε και νουμερα πλησιον του 55??
Sidobre - Τετ 31 Οκτ 2007, 11:27:29
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
mister pughell?
Laughing

οσον αφορα το τελευταιο στελιο. επιμενω στην ερωτηση.απο τη στιγμη που θελουμε κοντινες τιμες να βλεπουμε σε νουμερα μαμα και φτιαγμενο

αν π.χ εχουμε ενα wideband που δειχνει 55 μαμα , μετα τη βελτιωση δε θα πρεπει να βλεπουμε και νουμερα πλησιον του 55??


Aυτό εξαρτάται όπως έγραψε και ο Στέλιος από τις ορέξεις τις δικές σου αλλά και του ρυθμιστή...

Δες λίγο αυτό (οι τιμές είναι για Wide Band Oxygen Sensor):



Too Lean
Poor engine power Misfiring at cruise speeds Burned valves Burned pistons Scored cylinders Spark knock or ping

Slightly Lean
High gas mileage Low exhaust emissions Reduced engine power Slight tendency to knock or ping

Stoichiometric
Best all-around performance

Slightly Rich
Maximum engine power Higher emissions Higher fuel consumption
Lower tendency to knock or ping

Too Rich
Poor fuel mileage Misfiring Increased air pollution Oil contamination Black exhaust

Τα εργοστασιακά αυτοκίνητα είναι συνήθως σε πλήρες φορτίο (τέρμα γκάζι δηλ.) μεταξύ Στοιχειομετρικού και ελάχιστα πλούσιου, ενώ το πρόγραμμα που θες να φιάξεις για βελτίωση, είναι ελαφρώς πλούσιο (Slightly Rich). Aρα -εσύ- δεν θες πάλι τις ίδιες τιμές αλλά ελαφρώς πιο πλούσιες. (Αυτό κάνουν υποτίθεται και τα προγράμματα Κονσέρβα).
salex - Πεμ 01 Νοέ 2007, 01:57:19
Θέμα δημοσίευσης:
Πολύ σωστός ο Τάσος.
Κοιτάξτε τώρα τί χάλι είναι ο narrowband σε σχέση με τον wideband.



Μιλάμε για τεράστια διαφορά. Η ημέρα με την νύχτα.
Ο narrowband μπορεί πρακτικά να "δει" αναλογίες μόνο από λ=0.9 εως λ=1.1 με ακρίβεια.
Κοινώς είναι για τα μπάζα και ΔΕΝ πρέπει να τον χρησιμοποιείτε για να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα για τη λειτουργία του αυτοκινήτου.
Συν τοις άλλοις, το βασικότερο πρόβλημα που είχαν ανέκαθεν οι narrowband είναι η αργή ταχύτητα. Καθυστερούν πολύ (τάξεως msec) στη παρακολούθηση της ροής, για αυτό δεν προσφέρονται ιδιαίτερα.

Ειδικά οι παλαιότεροι που δεν είχαν προθερμαντήρα, ήταν της υπομονής και της προσευχής για να δουλέψουν.
volvos - Πεμ 01 Νοέ 2007, 09:01:33
Θέμα δημοσίευσης:
αρα το να παρακολουθουμε τον 1ο αισθητηρα λ
οσο και αν μας βγαζει τιμες μεσω διαγνωστικου σωστες
ειναι μαλ***α απο την αποψη οτι ουτως ή αλλως οι τιμες που δειχνει ειναι περιορισμενης αξιοπιστιας σα ναροου που ειναι εεε???


ΣΤΕΛΙΟΟΟΟΟΟ (παγκχελ) ΑΚΟΥΣ?
Sidobre - Πεμ 01 Νοέ 2007, 12:24:02
Θέμα δημοσίευσης:
Για κάποιον που "ψάχνεται" εντόνως με προγράμματα, βελτιώσεις κλπ κλπ, υπάρχουν αρκετά αξιόπιστοι Wideband που μπορείς να προσαρμόσεις στην θέση του narrowband και έχουν και έξοδο σε narrow για να συνδέσεις με τον εγκέφαλο.

Αυτό όμως προϋποθέτει ότι κάνεις συνεχής αλλαγές στο μοτέρ σου και είσαι συνέχεια στο ψάξιμο (π.χ. να έχεις τουρμπάτο και να πειράζεις πιέσεις συνέχεια). Γιατί το πιο λογικό, ιδιαίτερα σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, έχεις ένα Στέλιο που όταν στο προγραμματίζει κουμπώνει πάνω τον Wideband διαβάζει την καύση, σου ρυθμίζει το πρόγραμμα και εσύ δεν ξανασχολείσαι. Αντε να έχεις ένα halmeter διακοσμητικό (γα**το ψάχνω που να το κρύψω...) μπας και έχει καμία φορά δυσλειτουργία κανένας αισθητήρας ή καμια μούφα βενζίνη και βλέπεις πραγματικά φτωχό μίγμα για να προλάβεις τα χειρότερα (αν και το αυτί είναι πάντα ο καλύτερος σύμβουλος...)
AlienHack - Παρ 25 Απρ 2008, 12:01:38
Θέμα δημοσίευσης:
η εξάτμηση μου ειναι σε ενα σημείο τρύπια με αποτέλεσμα να βαραει και το pollution error (λαμπάκι κινητηρα ανα 1 βδομαδα και ενας φίλος μηχανικος μου το σβήνει ) .
Αλήθεια χανω αλόγατα απο αυτο? άν ο λ αισθητήρας λόγο της τρύπας δε παίρνει σωστά values (ισος περισσοτερο οξυγόνο λογο τρύπας στον σωλήνα εξάτμησης) ισος και να μην δεινει σωστα στοιχεία στον εγκέφαλο για την καλύτερη αναλογία μειγματος αερα/fuel ετσι? Πιθανότατα να βλεπει περισσότερο οξυγόνο και να πετάει περισσότερο καυσιμο και να μπουκόνει το αμαξι (και μεγαλύτερη κατανάλωση)
AlienHack - Δευ 08 Σεπ 2008, 12:37:43
Θέμα δημοσίευσης:
Στα 206 μοντελο 2001 (multiplex αλλα με παλιο καντραν εξωτερικο φιλτρο βενζινης κτλ) o λ που βρίσκεται? σε ποιο σημειο της εξαγωγής?
STELIOS - Τρι 09 Σεπ 2008, 12:19:48
Θέμα δημοσίευσης:
Eχεις 2 λ, ενα πριν και ενα μετα τον καταλυτη. Ο 1ος ειναι πανω στη πολλαπλη εξαγωγης και ο 2ος ακριβως μετα τον καταλυτη.
AlienHack - Τετ 10 Σεπ 2008, 00:10:11
Θέμα δημοσίευσης:
τον πανώ τον βλεπω με το που ανοιγω το καπό. ειναι φατσα καρτα. Δεν μου λετε, τωρα που μου βγάζει συνεχεια λαμπάκι σφαλμα μηχανης και μου λεει ο μηχανικος μου οτι ειναι απο τους λ ποιον αλλάζω? κανονικα λεει ο εγκέφαλος ποιον πρεπει να αλλάξω? γιατι ο μηχανικος μου δεν μου ειπε συγκεκριμενα. Ποσο παει ενας λ?

ερώτηση επίσης, σε περιπτωση που βγαλω ολη την πολλαπλή εξαγωγής και καταλυτη και βαλω το περιβοητο χταποδι 106 και καταλυτη 106 οι 2 λ μου που θα μπουνε? εχουν αντοιστοιχες υποδοχες ο καταλυτης του 106?
Steve - Τετ 10 Σεπ 2008, 00:43:26
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
ερώτηση επίσης, σε περιπτωση που βγαλω ολη την πολλαπλή εξαγωγής και καταλυτη και βαλω το περιβοητο χταποδι 106 και καταλυτη 106 οι 2 λ μου που θα μπουνε? εχουν αντοιστοιχες υποδοχες ο καταλυτης του 106?

Ψάξε λίγο ρε τεμπέλαρε... ψάξε Rolling eyes
AlienHack - Τετ 10 Σεπ 2008, 09:24:19
Θέμα δημοσίευσης:
καλα εσυ καθε πρωι που μπενεις στο forum κανεις αναζητηση το ονομα μου να δεις τι εγραψα και που μπας και μου την πεις? Smile

ταπαμε αυτα για τα search, κανω μπολικα καθε μερα ενοια σου. μερικα ομως μου ξεφευγουν ή προτειμώ να ρωτησω αμεσα.
STELIOS - Τετ 10 Σεπ 2008, 09:42:29
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
τον πανώ τον βλεπω με το που ανοιγω το καπό. ειναι φατσα καρτα. Δεν μου λετε, τωρα που μου βγάζει συνεχεια λαμπάκι σφαλμα μηχανης και μου λεει ο μηχανικος μου οτι ειναι απο τους λ ποιον αλλάζω? κανονικα λεει ο εγκέφαλος ποιον πρεπει να αλλάξω? γιατι ο μηχανικος μου δεν μου ειπε συγκεκριμενα. Ποσο παει ενας λ?

ερώτηση επίσης, σε περιπτωση που βγαλω ολη την πολλαπλή εξαγωγής και καταλυτη και βαλω το περιβοητο χταποδι 106 και καταλυτη 106 οι 2 λ μου που θα μπουνε? εχουν αντοιστοιχες υποδοχες ο καταλυτης του 106?


Ο 2ος λ ειναι αμεσος μετα τον καταλυτη. Στα 1600αρια δεν ειμαι σιγουρος που ακριβως ειναι αυτος, αλλα ειτε θα ειναι αμεσος μετα την πολλαπλη ειτε λιγο παρακατω. Παντως οπως και να εχει ο καταλυτης ξεχωριζει πανω στο σωληνα της εξατμησης.
Για καινουριο λ δεν ξερω ποσο παει, παντως μεταχειρησμενοι υπαρχουν αφθωνοι και δεν ειναι ακρηβοι, 20-30 ευρω.
Αν αλλαξεις εξαγωγη, ο 1ος θα μπει ειτε στο χταποδι ειτε στη πολλαπλη (αναλογα τι θα βαλεις), εχουν και τα δυο την αναλογη υποδοχη. Ο 2ος θα μπει αμεσος μετα τον καταλυτη (σε καποιο σημειο του σωληνα της εξατμησης).
Jim207GT - Τετ 10 Σεπ 2008, 09:42:49
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
καλα εσυ καθε πρωι που μπενεις στο forum κανεις αναζητηση το ονομα μου να δεις τι εγραψα και που μπας και μου την πεις? Smile

ταπαμε αυτα για τα search, κανω μπολικα καθε μερα ενοια σου. μερικα ομως μου ξεφευγουν ή προτειμώ να ρωτησω αμεσα.


Καλά είσαι και συ....¶ν δεν ακούσεις τα π@υστριλικια σου από τον Steve πρωι πρωί δέν ξυπνάς. Ένα πράγμα σα το καφέ ρε παιδί μου. Laughing
AlienHack - Τετ 10 Σεπ 2008, 09:47:34
Θέμα δημοσίευσης:
Ε ναι σου λεω!! ερχομαι γραφειο - Καφες τσιγαρω και μπινελικια by STEVE!! - αλλιος δεν μορω να παραγω ρε παιδι μου!! Laughing Laughing
AlienHack - Τετ 10 Σεπ 2008, 09:56:06
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:

Ο 2ος λ ειναι αμεσος μετα τον καταλυτη. Στα 1600αρια δεν ειμαι σιγουρος που ακριβως ειναι αυτος, αλλα ειτε θα ειναι αμεσος μετα την πολλαπλη ειτε λιγο παρακατω. Παντως οπως και να εχει ο καταλυτης ξεχωριζει πανω στο σωληνα της εξατμησης.
Για καινουριο λ δεν ξερω ποσο παει, παντως μεταχειρησμενοι υπαρχουν αφθωνοι και δεν ειναι ακρηβοι, 20-30 ευρω.
Αν αλλαξεις εξαγωγη, ο 1ος θα μπει ειτε στο χταποδι ειτε στη πολλαπλη (αναλογα τι θα βαλεις), εχουν και τα δυο την αναλογη υποδοχη. Ο 2ος θα μπει αμεσος μετα τον καταλυτη (σε καποιο σημειο του σωληνα της εξατμησης).


Κοιταξε το χταποδι του 106 που το βλεπω τωρα στα ποδια μου εχει μια εισοδο για αισθητηρα. αρα ο ενας μπαινει εκει και ο δευτερος μετα τον καταλυτη του 106 ετσι? θα κανει λογικα ο εξατμισας καμια τρυπα στον σωληνα να τον χωσει...
Steve - Τετ 10 Σεπ 2008, 11:04:37
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
θα κανει λογικα ο εξατμισας καμια τρυπα στον σωληνα να τον χωσει...

Ο εξατμισάς ξέρει που να τον χώσει... Mr. Green Big wink
lem-x24 - Σαβ 13 Απρ 2013, 20:00:27
Θέμα δημοσίευσης:
χρειαζεται καθάρισμα ο αισθητήρα λ ρε μαστόρια?? και αφού διάβασα όλα τα ποστ, μπορείτε να μου πείτε τελικά αν έχει έναν ή δύο αισθητήρες το θκο μ το αμαξάκι???

βλέπω έναν αμέσως μετά την πολλαπλή αλλά βλέπω και έναν πιο χαμηλά!!
recife_rallye - Κυρ 14 Απρ 2013, 17:08:31
Θέμα δημοσίευσης:
Oxi re τι καθαρισμα..πατάκι ειναι? Laughing
vasilisalessia - Κυρ 14 Απρ 2013, 18:16:26
Θέμα δημοσίευσης:
lem-x24 έγραψε:
χρειαζεται καθάρισμα ο αισθητήρα λ ρε μαστόρια?? και αφού διάβασα όλα τα ποστ, μπορείτε να μου πείτε τελικά αν έχει έναν ή δύο αισθητήρες το θκο μ το αμαξάκι???

βλέπω έναν αμέσως μετά την πολλαπλή αλλά βλέπω και έναν πιο χαμηλά!!

δε καθαριζεται απο οτι ξερω.αλλαζεται.τωρα το δικο σου αν ειναι το 1.4 16ν σαν το δικο μου εχει δυο λ εναν στη πολλαπλη και εναν μετα το καταλυτη.
lem-x24 - Κυρ 14 Απρ 2013, 21:33:13
Θέμα δημοσίευσης:
vasilisalessia έγραψε:
lem-x24 έγραψε:
χρειαζεται καθάρισμα ο αισθητήρα λ ρε μαστόρια?? και αφού διάβασα όλα τα ποστ, μπορείτε να μου πείτε τελικά αν έχει έναν ή δύο αισθητήρες το θκο μ το αμαξάκι???

βλέπω έναν αμέσως μετά την πολλαπλή αλλά βλέπω και έναν πιο χαμηλά!!

δε καθαριζεται απο οτι ξερω.αλλαζεται.τωρα το δικο σου αν ειναι το 1.4 16ν σαν το δικο μου εχει δυο λ εναν στη πολλαπλη και εναν μετα το καταλυτη.


ακριβώς έτσι είναι φίλε μου. έχει δύο, έναν στην πολλαπλή εξαγωγής και έναν μετά τον καταλύτη.

θέλω να τους καθαρίσω και τους δύο. τους ξεβιδώνουμε απλά???

πως τους καθαρίζουμε??? έννοώ αν υπάρχει κάποιο καθαριστικό???

και αν μπορείτε να μου πείτε πως βγαίνουν οι φίσσες??? δοκίμασα να τις βγάλω αλλά δεν τις κατάφερα!!!
Steve - Δευ 15 Απρ 2013, 01:19:49
Θέμα δημοσίευσης:
Βιδωτοί είναι οι λάμδα... Rolling eyes
recife_rallye - Δευ 15 Απρ 2013, 07:42:39
Θέμα δημοσίευσης:
lem-x24 έγραψε:
vasilisalessia έγραψε:
lem-x24 έγραψε:
χρειαζεται καθάρισμα ο αισθητήρα λ ρε μαστόρια?? και αφού διάβασα όλα τα ποστ, μπορείτε να μου πείτε τελικά αν έχει έναν ή δύο αισθητήρες το θκο μ το αμαξάκι???

βλέπω έναν αμέσως μετά την πολλαπλή αλλά βλέπω και έναν πιο χαμηλά!!

δε καθαριζεται απο οτι ξερω.αλλαζεται.τωρα το δικο σου αν ειναι το 1.4 16ν σαν το δικο μου εχει δυο λ εναν στη πολλαπλη και εναν μετα το καταλυτη.


ακριβώς έτσι είναι φίλε μου. έχει δύο, έναν στην πολλαπλή εξαγωγής και έναν μετά τον καταλύτη.

θέλω να τους καθαρίσω και τους δύο. τους ξεβιδώνουμε απλά???

πως τους καθαρίζουμε??? έννοώ αν υπάρχει κάποιο καθαριστικό???

και αν μπορείτε να μου πείτε πως βγαίνουν οι φίσσες??? δοκίμασα να τις βγάλω αλλά δεν τις κατάφερα!!!


Ρε μαστορα δεν καθαριζονται λεμε.. Rolling eyes
vasilisalessia - Δευ 15 Απρ 2013, 10:16:11
Θέμα δημοσίευσης:
δε καθαριζονται αλλαζονται.δε καθαριζονται γιατι απο εξω εχουνε ενα περιτυλιγμα που δεν ειναι ο λαμδα και εχει καποια ανοιγματα αν δε κανω λαθος..οποτε και να ψεκασεις δεν θα ψεκασεις το λαμδα.αλλωστε αν ο λαμδα δε διαβαζει προφανως εχει χτυπησει θερμοκρασιες και πολυκαιρια οχι μονο καυσαεριο.αλλαζεται και οκ.εδω καθαριζουνε και το μαπ αλλα λενε οτι και αυτον και να τον καθαριζεις μπορει να μη λειτουργει το ιδιο.αλλα τουλαχιστον καθαριζεται ο μαπ.φαινεται.
lem-x24 - Δευ 15 Απρ 2013, 19:20:02
Θέμα δημοσίευσης:
εντάξει δεν καθαρίζονται, το εμπέδωσα Confused

γνωρίζει κανείς σας πόση τάση δέχεται η ηλεκτρική αντίσταση του αισθητήρα λ??
vassat - Κυρ 22 Οκτ 2017, 22:12:15
Θέμα δημοσίευσης: Κάθε πότε αλλάζεται ο "λ";;;
Κάθε πότε αλλάζεται ο "λ";;;
...στο περίπου;
Η δυσλειτουργία του "λ" φαίνεται στο διαγνωστικό;
ή μόνο από την την (αύξηση της) κατανάλωση(ς);
Επίσης,
στο τέρμα γκάζι με 3η / 4η και πάνω από 4Κ, πόσο πρέπει να είναι το AFR;
Αντίστοιχα,
στην ευθεία με 4η / 5η και σταθερό γκάζι στις 3/3,5Κ πόσο πρέπει να είναι το AFR;
/ Β
Hellas4x4 - Δευ 23 Οκτ 2017, 22:03:40
Θέμα δημοσίευσης: Re: Κάθε πότε αλλάζεται ο "λ";;;
vassat έγραψε:
Κάθε πότε αλλάζεται ο "λ";;;
...στο περίπου;
Η δυσλειτουργία του "λ" φαίνεται στο διαγνωστικό;
ή μόνο από την την (αύξηση της) κατανάλωση(ς);
Επίσης,
στο τέρμα γκάζι με 3η / 4η και πάνω από 4Κ, πόσο πρέπει να είναι το AFR;
Αντίστοιχα,
στην ευθεία με 4η / 5η και σταθερό γκάζι στις 3/3,5Κ πόσο πρέπει να είναι το AFR;
/ Β


Τι χρονολογίας είσαι;;;
vassat - Τρι 24 Οκτ 2017, 09:07:41
Θέμα δημοσίευσης:
Τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είναι από μονόφυσο, με έναν λάμδα. Νομίζω προ του 99.
/ Β
vassat - Τρι 24 Οκτ 2017, 10:05:53
Θέμα δημοσίευσης:
Τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είναι από μονόφυσο, με έναν λάμδα. Νομίζω προ του 99.
/ Β
Hellas4x4 - Τρι 24 Οκτ 2017, 23:42:07
Θέμα δημοσίευσης:
Φαίνεται στο διαγνωστικό... Πάντα μιλάμε για το Peugeot Planet 2000.
Αλλά λόγω παλαιότητας δεν νομίζω ότι μπορεί να προκαλέσει ιδιαίτερα προβλήματα...
vassat - Πεμ 26 Οκτ 2017, 22:20:42
Θέμα δημοσίευσης:
Όντως φαίνεται στο διαγνωστικό, με το οποίο ελέχθηκε και δεν έδιεξε κάποιο πρόβλημα (ούτε καν παροδικό).

Το θέμα είναι ότι σε παραπλήσιες συνθήκες βλέπω διαφορετικές ενδείξεις στο όργανο του AFR (innovative).
Γενικά φαίνεται να δουλεύει πλούσιο: στην ευθεία 12.7/12.8
Στο ρελαντί άλλες φορές είναι περί το 14.7, άλλες "κολλάει" στο 13.6, άλλες περί το 11...
Στο φούλ γκάζι αρχικά κατεβαίνει μέχρι κάτω από 10 για να σταθεροποιηθεί περί το 12.
Το πλέον κουφό όμως είναι το εξής:
κατεβαίνω κατηφόρα (από βουνό) χωρίς γκάζι με 5η και τις ΣΑΛ περί τις 2000/2500, το όργανο τερματίζει στην ένδειξη 22.4,
ΑΛΛΑ
κατά διαστήματα σαν να βάζει γκάζι μόνο του (νοιώθω ώθηση) και το AFR δείχνει για λίγο περί το 10, για να ξανατερματίσει στο 22.4 .
Τι μπορεί να προκαλεί αυτή την αστάθεια;
Βηματικό μοτέρ, ποτενσιόμετρο γκαζιού, λ, κάτι άλλο;;;
Προφανώς οικονομική δυνατότητα να αλλάχθούν όλα τα κομμάτια με τη μέθοδο trail & error δεν υπάρχει, για αυτό οποιαδήποτε αρωγή από εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη.
/ Β

ΥΓ Το αμάξι έχει σκούπα, εξάτμιση μετά την πολλαπλή με 100αρι καταλύτη,εκκεντροφόρους κατ743, πρόγραμμα και ανοιγμένη πεταλούδα,
αν αυτά παίζουν κάποιο ρόλο.
alfasud - Παρ 27 Οκτ 2017, 13:27:09
Θέμα δημοσίευσης:
Με τον απλό λ δεν θα βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα. Χρειάζεται wide band λ, για να παίρνεις ακριβής ενδείξεις και μετά να τις αξιολογήσεις...
vassat - Παρ 27 Οκτ 2017, 19:29:15
Θέμα δημοσίευσης:
alfasud έγραψε:
Με τον απλό λ δεν θα βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα. Χρειάζεται wide band λ, για να παίρνεις ακριβής ενδείξεις και μετά να τις αξιολογήσεις...


Οι τιμές που αναφέρονται είναι από wideband λ, της innovative.
/ B
alfasud - Παρ 27 Οκτ 2017, 20:21:29
Θέμα δημοσίευσης:
Οκ σόρρυ δεν το έπιασα Very happy

Λοιπόν, από όλα όσα αναφέρεις δύο μου χτύπησαν έντονα:

1. Η μεγάλη διακύμανση που γράφεις στο ρελαντί
2. Η μεταβολή που βλέπεις στο αφημένο γκάζι (κατηφόρα).

Στο 2 το φουλ φτωχό είναι το φυσιολογικό να βλέπεις, αφού λογικά πρέπει να δουλεύει το fuel cutt off με αφημένο γκάζι.
Στο 1 πάλι δεν βγάζει νόημα να παίζει τόσο πολύ (από 14,7 στο 11 είναι μεγάλη η διαφορά

Το βηματικό βγαίνει εκτός πάνω από κάποιες στροφές, οπότε δεν μπορεί να ευθύνεται για τις διακυμάνσεις στο αφημένο γκάζι ( εύκολη δοκιμή, αποσυνδεσέτο και δες αν σε κατηφόρα κάνει τα ίδια).

Αν δουλεύει σωστά ο λ, το ότι γίνεται ξαφνικά πλούσιο το μείγμα σου σημαίνει ότι για κάποιο λόγο η ecu δίνει καύσιμο παραπάνω από όσο πρέπει. Οι χάρτες βασίζονται σε ότι αφορά το φορτίο στον ΜAP sensor (speed density προγραμματισμός) και δευτερευόντως στο ΤPS, οπότε αυτά τα δύο θα πρέπει να τσεκάρεις πρώτα θεωρώ.

Αν επίσης μπορούσες να δανειστείς μια κομπλέ πεταλούδα με τους αισθητήρες της να κάνεις μια δοκιμή, θα απέκλειες αμέσως βηματικό, TPS και τυχόν... κακοτεχνία στο άνοιγμα της πεταλούδας.

Και κάτι τελευταίο αλλά σημαντικό:
μπορεί να είναι ο αισθητήρας θερμοκρασίας νερού. Αν στέλνει άσχετες τιμές στην ECU μπορεί να εμπλουτίζει το μείγμα θεωρώντας ότι δεν έχει ανέβει η θερμοκρασία και να κάνει warmup...
Pughell - Τρι 31 Οκτ 2017, 19:57:03
Θέμα δημοσίευσης:
Η διακυμανση στην κατηφορα μπορει να ειναι γιατι πολυ πιθανον ο εγκεφαλος να προσπαθει να "δροσισει" το μοτερ μιας και στο ασε του γκαζιου,αυτο δεν συνεπαγεται καθολου βενζινη ή απαραιτητα ελαχιστη ποσοτητα ισα-ισα να μην σβηνει.
vassat - Τρι 07 Νοέ 2017, 09:47:03
Θέμα δημοσίευσης:
Επανέρχομαι,
αφού πρώτα ευχαριστήσω Αντώνη, Γιώργο, Στέλιο για τις απαντήσεις,
το θέμα με την κατηφόρα έχει να κάνει με τις ΣΑΛ του κινητήρα, δηλαδή το άνοιγμα της πεταλούδας (πάτημα γκαζιού ακούσιο/μείωση του AFR) λαμβάνει χώρα όταν οι ΣΑΛ πέσουν κάτω από περίπου 1600. Διαπιστώθηκε αυτό αρκετές φορές, με προσεκτική παρατήρηση από δεύτερο άτομο, μέχρι πρότινος (μόνος) δεν το παρατηρούσα είχα την εντύπωση ότι οι ΣΑΛ παρέμεναν πάνω από 2000.

Τώρα αυτό με την θερμοκρασία νερού, εκτιμώ ότι είναι πιθανό να παίζει ρόλο. Συγκεκριμένα όταν η θερμοκρασία του νερού είναι χαμηλή (>70), τότε η αστάθεια του AFR (και στο ρελαντί) είναι εντονότερη. Όταν "ζεσταθεί" η κατάσταση βελτιώνεται και το AFR στο ρελαντί είναι περί το 14,7.

Ερώτηση: Ποια είναι η θερμοκρασία νερού, κάτω από την οποία, η ECU δίνει εντολή για warm-up;;;

Όταν όμως "παραζεσταθεί" δηλαδή η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 90 βαθμούς, τότε αρχίζει τα μπερδέματα στο ρελαντί λόγω πολύ φτωχού AFR. Οι τιμές "παίζουν" πάνω από 17 ως την τιμή τερματισμού (22,4), οπότε ενίοτε "σβήνει" (πχ σε μποτιλιάρισμα στο φανάρι).

Οδηγούν οι ανωτέρω παρατηρήσεις σε κάποιο συμπέρασμα(τα) όσον αφορά την/τις αιτία/ες του φαινομένου;
/ Β
vassat - Τρι 07 Νοέ 2017, 18:30:02
Θέμα δημοσίευσης:
...να συμπληρώσω,
σημερινές παρατηρήσεις:
μετά τους 80 βαθμούς θερμοκρασία νερού, το AFR "σκαρφαλώνει" μεταξύ 12,9 - 13,4.
Κάτω από τους 80 παίζει περί το 12,5 ενώ κάτω από τους 70 είναι κάτω από 12.
/ Β
alfasud - Τρι 07 Νοέ 2017, 22:17:28
Θέμα δημοσίευσης:
Δοκίμασε πρώτα να αλλάξεις βηματικό ρελαντί και μετά αισθητήρα θερμοκρασίας. Στις 1600 στροφές που παρατήρησες παίζει και το βηματικό δυνατά να σου κάνει τα κόλπα αν έχει θέμα...
Αν δεν είναι από αυτά, πολύ φοβάμαι ότι κάτι τρέχει με το πρόγραμμα. Το έχεις πάρει κονσέρβα;
Υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις μια δοκιμή με έναν άλλο ( μαμά κατά προτίμηση εγκέφαλο) από κάποιο φίλο;
Iδανικά μαζί με μαμά πεταλούδα. Οι επεμβάσεις στην πεταλούδα καμμιά φορά είναι ολίγον... βάρβαρες, εχεις καμμιά φωτό από το εσωτερικό της; Θα σου πουν εδώ αν έχουν γίνει χοντράδες...
alfasud - Τρι 07 Νοέ 2017, 23:24:50
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Η διακυμανση στην κατηφορα μπορει να ειναι γιατι πολυ πιθανον ο εγκεφαλος να προσπαθει να "δροσισει" το μοτερ μιας και στο ασε του γκαζιου,αυτο δεν συνεπαγεται καθολου βενζινη ή απαραιτητα ελαχιστη ποσοτητα ισα-ισα να μην σβηνει.


Στέλιο δεν υπάρχει ανάγκη δροσίσματος στο ασε, ούτε δυνατότητα να βλέπει ο μαμά εγκέφαλος θερμοκρασίες καυσαερίων ώστε να δίνει καύσιμο ( καλά θα ήταν βέβαια!!). Συνήθως οι εγκέφαλοι λειτουργούν ως εξής ( για λόγους οικονομίας και περιβάλλοντος ):
Ορίζονται οι στροφές του Fuel cut off,( πχ 1600) πάνω από τις οποίες με το TPS κάτω από τα όρια του ρελαντί, κόβεται εντελώς το καύσιμο.
Ορίζονται οι στροφές του Fuel resume π.χ 1400 που είναι το σημείο που θα ξαναδοθεί καύσιμο, ακόμη και με το TPS κάτω από τα όρια του ρελαντί.
Με αυτό τον τρόπο, αφήνουμε πχ το γκάζι στις 6000, ενεργοποιείται το fuel cut off (γιατί είμαστε πάνω από 1600), κατεβαίνοντας το στροφόμετρο και φτάνοντας στις 1400 ξαναδίνει καύσιμο.
Δεν ξέρω σίγουρα αν ο μαμά εγκέφαλος του 106 το κάνει αυτό, εγώ το έχω δοκιμάσει με τον άγραφο και στο άσε δεν υπάρχει κανένα θέμα με θερμοκρασίες, μάλλον γιατί δεν υπάρχει φορτίο.

Το θέμα είναι ότι εκεί στις 1400-1600 στροφές αρχίζει και μπαίνει στο παιχνίδι το βηματικό ρελαντί και επειδή ο φίλος μας έχει αλλάξει εκκεντροφόρους, υπάρχει το ενδεχόμενο να απαιτείται κάποιο calibration του βηματικού μέσω του προγράματος( κάτι που αναγκαστικά εκανα κι εγώ όταν έβαλα τους ps εκκεντροφόρους, καθώς το βηματικό δεν μπορούσε να κρατήσει ρελαντί με τις μαμά ρυθμίσεις...).
Pughell - Πεμ 09 Νοέ 2017, 21:40:47
Θέμα δημοσίευσης:
Οι μαμα εγκεφαλοι,στα απλά φτηνα μοντελα,πρακτικα "βλεπουν" θερμοκρασια καυσαεριων απο τις μετρησεις του λ και απο τον knock sensor.

Τωρα για το σβησιμο στο ρελαντι με πολυ μεγαλη θερμοκρασια νερου,το εχω ζησει και εγω και η λυση ηταν το.....να τραβηξω τις πολυ μεγαλες θερμοκρασιες απο τους κυλινδρους.
Πως εγινε αυτο;
Τα "υβριδια",με μαμα προγραμμα και μαμα μπουζι JP4,χτυπανε θεοφτωχα μιγματα στο ρελαντι,με αποτελεσμα τα μαμα μπουζι να μην αντεχουν και απο τις πολυ μεγαλες θερμοκρασιες να σβηνει.
Οπότε αλλαξα μπουζι με ψυχροτερα και το προβλημα εξαφανιστηκε.

Τα σεναρια στην περιπτωση σου Billy,δυο...
Ή το προγραμμα σου ειναι πολυ φτωχο ή τα μπουζι σου λαθος.
alfasud - Παρ 10 Νοέ 2017, 07:39:05
Θέμα δημοσίευσης:
Τα μπουζι δεν τα ειχα σκεφτει καθολου! Smile
Ενδεχομένως να φαινεται κατι και απο το χρωμα τους. Αναμενουμε τη... συνεχεια !
Pipis - Κυρ 11 Νοέ 2018, 13:26:36
Θέμα δημοσίευσης:
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΜΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΦΤΩΧΟ ΜΕΙΓΜΑ ΛΟΓΩ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟΥ 2ου Λ.ΔΕΝ ΦΟΡΑΩ ΚΑΤΑΛΥΤΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ Η ΒΛΑΒΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟ Λ ΕΙΝΑΙ Ρ0141 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΦΤΩΧΟ ΜΕΙΓΜΑ Ρ0171. ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΑΣ.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr