PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - Τελική ταχύτητα και air condition

Miltellas - Τετ 08 Οκτ 2003, 02:02:22
Θέμα δημοσίευσης: Τελική ταχύτητα και air condition
Ήθελα να σας το πω από καιρό:
Έχω παρατηρήσει επανειλλημένα (σε βαθμό που δυσκολεύομαι να πιστέψω για τυχαίο συμβάν) και κυρίως το καλοκαίρι ότι όταν έχω αναμμένο το air condition το αυτοκίνητό μου ναί μεν επιταχύνει πιο αργά αλλά μετά τα 190χαω ανοίγει σταθερά και πολύ συχνά βγάζει μεγαλύτερη τελική από ότι συνήθως.
Το έχει παρατηρήσει κι άλλος αυτό ή είμαι θύμα απανωτών συμπτώσεων ευνοϊκού ανέμου ή βολικού κλίματος-υγρασίας;
GIANNIS206 - Τετ 08 Οκτ 2003, 02:41:14
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ από ότι έχω καταλάβει Μίλτο έχει σχέση το λάδι που βάλαμε με την καλύτερη επίδοση μετά τα 190!
pezomania - Τετ 08 Οκτ 2003, 14:43:20
Θέμα δημοσίευσης:
Μίλτο απ'ότι ξέρω, μετά τις 5500σαλ το air condition σταματάει να δουλεύει αυτόματα!!! Άρα στα 190 που με 5η είναι 5500σαλ περίπου πρέπει να πάβει να λειτουργεί το a/c και να πιάνεις τα ίδια χλμ τελικής!!
GIANNIS206 - Τετ 08 Οκτ 2003, 16:03:26
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι τέτοιο γιατί ο αέρας που έβαζε μέσα ήταν πάντα με την ίδια θερμοκρασία,άρα δεν έσβηνε.Γιατί εκτός από το ότι θα έμαπινε πιο θερμός αέρας θα μύριζε κιόλας!
Δημήτριος - Τετ 08 Οκτ 2003, 23:57:55
Θέμα δημοσίευσης:
pezomania έγραψε:
Μίλτο απ'ότι ξέρω, μετά τις 5500σαλ το air condition σταματάει να δουλεύει αυτόματα!!! Άρα στα 190 που με 5η είναι 5500σαλ περίπου πρέπει να πάβει να λειτουργεί το a/c και να πιάνεις τα ίδια χλμ τελικής!!


Αυτό που λέει ο pezomania έχει λογική, αφού ο συμπιεστής πρέπει να έχει και αυτός ένα όριο στροφών...
tenere - Πεμ 09 Οκτ 2003, 05:37:30
Θέμα δημοσίευσης: Re: Τελική ταχύτητα και air condition
Miltellas έγραψε:
Ήθελα να σας το πω από καιρό:
Έχω παρατηρήσει επανειλλημένα (σε βαθμό που δυσκολεύομαι να πιστέψω για τυχαίο συμβάν) και κυρίως το καλοκαίρι ότι όταν έχω αναμμένο το air condition το αυτοκίνητό μου ναί μεν επιταχύνει πιο αργά αλλά μετά τα 190χαω ανοίγει σταθερά και πολύ συχνά βγάζει μεγαλύτερη τελική από ότι συνήθως.
Το έχει παρατηρήσει κι άλλος αυτό ή είμαι θύμα απανωτών συμπτώσεων ευνοϊκού ανέμου ή βολικού κλίματος-υγρασίας;


Όντως ισχύει αυτό που λες, ανοιχτό A/C ίσον καλύτερη τελική το έχω παρατηρήσει και εγώ.
pezomania - Πεμ 09 Οκτ 2003, 08:09:52
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι τέτοιο γιατί ο αέρας που έβαζε μέσα ήταν πάντα με την ίδια θερμοκρασία,άρα δεν έσβηνε.Γιατί εκτός από το ότι θα έμαπινε πιο θερμός αέρας θα μύριζε κιόλας!


Φίλε Γιάννη, αν έχεις ανοιχτό το a/c και το σβήσεις, αλλά ο ανεμιστήρας δουλεύει ακόμα, θα δείς ότι φέρνει κρύο αέρα, γαι αρκετά λεπτά, μέχρι να αρχίζει να ζεστένετε και να μυρίζει. Εκτός και αν εσύ το πάς το αμάξι συνέχεια πάνω από 5500 με 5η (πάνω απο 5 λεπτά), που τότε λογικά θα έπρεπε να ισχύει αυτό που λές.
vangsgr - Πεμ 09 Οκτ 2003, 09:47:16
Θέμα δημοσίευσης:
O pezomania έχει δίκιο.
Ακόμη κι αν κλείσεις το air cond..., αν ο ενεμιστήρας λειτουργεί βγάζει για αρκετή ώρα κρύο αέρα ώσπου να ζεσταθεί και να αρχίσει να μυρίζει.
Ειδικά με τέτοια ταχύτητα.
GIANNIS206 - Πεμ 16 Οκτ 2003, 01:50:40
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν βγαίνει για πολύ ώρα στο δικό μου!Ίσως θέλει αλλαγή το υγρό του κυκλώματος ψύξης!
Miltellas - Κυρ 19 Οκτ 2003, 06:21:57
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:
Δεν βγαίνει για πολύ ώρα στο δικό μου!Ίσως θέλει αλλαγή το υγρό του κυκλώματος ψύξης!


Δεν θέλει. Τα υγρά τα άλλαξα τον Μάιο και ο αέρας εξακολουθεί να ζεσταίνεται γρήγορα (ένα λεπτό το πολύ).
GIANNIS206 - Δευ 20 Οκτ 2003, 17:45:48
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:
GIANNIS206 έγραψε:
Δεν βγαίνει για πολύ ώρα στο δικό μου!Ίσως θέλει αλλαγή το υγρό του κυκλώματος ψύξης!


Δεν θέλει. Τα υγρά τα άλλαξα τον Μάιο και ο αέρας εξακολουθεί να ζεσταίνεται γρήγορα (ένα λεπτό το πολύ).

Άρα είμαστε εντάξει!
XASOS - Πεμ 13 Νοέ 2003, 12:04:55
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ από ότι έχω καταλάβει Μίλτο έχει σχέση το λάδι που βάλαμε με την καλύτερη επίδοση μετά τα 190!


Δηλαδή με άλλα λάδια έβγαλε μεγαλύτερη τελική??? πόσα χλμ διαφορά είδες?
max - Πεμ 13 Νοέ 2003, 12:13:29
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ από ότι έχω καταλάβει Μίλτο έχει σχέση το λάδι που βάλαμε με την καλύτερη επίδοση μετά τα 190!


ρε παιδια μην γραφουμε οτι θελουμε γιατι μπορει να τα διαβαζουν τιποτα ξενοι και να γελανε.μα ειναι δυνατον να επηρεαζει το λαδι την τελικη.και αν την επηρεαζει ειναι τοσο απειροελαχιστη η συνεισφορα της σε σχεση με αλλους παραγοντες που ουτε που θα το καταλαβαιναμε.εκτος και αν τρεχετε με τα αμαξια σας σε απολυτα ομοιες συνθηκες οπου φυσαει ο ιδιος ανεμος,το οδοστρωμα εχει την ιδια κλιση,ο συντελεστης τριβης ειναι ο ιδιος,το φορτιο σας ειναι το ιδιο και...και...και...
GIANNIS206 - Πεμ 13 Νοέ 2003, 15:20:57
Θέμα δημοσίευσης:
max έγραψε:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ από ότι έχω καταλάβει Μίλτο έχει σχέση το λάδι που βάλαμε με την καλύτερη επίδοση μετά τα 190!


ρε παιδια μην γραφουμε οτι θελουμε γιατι μπορει να τα διαβαζουν τιποτα ξενοι και να γελανε.μα ειναι δυνατον να επηρεαζει το λαδι την τελικη.και αν την επηρεαζει ειναι τοσο απειροελαχιστη η συνεισφορα της σε σχεση με αλλους παραγοντες που ουτε που θα το καταλαβαιναμε.εκτος και αν τρεχετε με τα αμαξια σας σε απολυτα ομοιες συνθηκες οπου φυσαει ο ιδιος ανεμος,το οδοστρωμα εχει την ιδια κλιση,ο συντελεστης τριβης ειναι ο ιδιος,το φορτιο σας ειναι το ιδιο και...και...και...

Και όμως φίλε μου είδαμε μεγαλύτερη τελική!Το λάδι που είχαμε ήταν αγωνιστικό και υπήρχε διαφορά!Δεν σου λέω για χιλιόμετρα αλλά για την αίσθηση που σου δίνει!Πάντα στο ίδιο δρόμο με ίδιες συνθήκες και με 2 διαφορετικά αυτοκίνητα!
XASOS - Πεμ 13 Νοέ 2003, 18:29:36
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:

Και όμως φίλε μου είδαμε μεγαλύτερη τελική!Το λάδι που είχαμε ήταν αγωνιστικό και υπήρχε διαφορά!Δεν σου λέω για χιλιόμετρα αλλά για την αίσθηση που σου δίνει!Πάντα στο ίδιο δρόμο με ίδιες συνθήκες και με 2 διαφορετικά αυτοκίνητα!


Τι διαφορά τελικά?! Πάντως για να βγάλεις μεγαλύτερη τελική σημαίνει πήρες άλογα από το καινούριο λάδι? ????
FRAPEOLE - Πεμ 13 Νοέ 2003, 18:56:40
Θέμα δημοσίευσης:
Στο προηγουμενο αυτοκινητο που ειχα [LANCIA Y 86Hp] ειχα βαλει ενα προσθετικο λαδιου,το MOTORCOTE, το οποιο ΕΚΑΝΕ ΔΟΥΛΕΙΑ................................................................. Ειχα αλλαξει το φιλτρο αερος με ΚΝ,τελικο και προγραμμα.............................Ουσιαστικη διαφορα καταλαβα μονο με το προσθετικο και το προγραμμα................................Το αυτοκινητο ειχε μια αισθηση πως γλιστρουσε ευκολα Wink
STELIOS - Πεμ 13 Νοέ 2003, 22:41:18
Θέμα δημοσίευσης:
Μα ειναι φισιολογικο, ενα ΚΑΛΟ λαδι ελαχιστοποιει τις τριβες. Δεν δινει αλογα απλα χανονται λιγοτερα λογο τριβης. Το ιδιο σημβαινει και με τις βαλβοληνες στη μεταδοση.
Δημήτριος - Πεμ 13 Νοέ 2003, 23:03:18
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:
Μα ειναι φισιολογικο, ενα ΚΑΛΟ λαδι ελαχιστοποιει τις τριβες. Δεν δινει αλογα απλα χανονται λιγοτερα λογο τριβης. Το ιδιο σημβαινει και με τις βαλβοληνες στη μεταδοση.


Δίκιο έχει ο Στέλιος. Αυτό λέγεται και "ανάκτηση ισχύος"...
Αυτό το καλό λάδι πιθανόν (εικάζω έτσι;) να μπορεί να είναι πιο λεπτόρευστο από τα άλλα (υπό τις ίδιες συνθήκες), έχοντας όμως την ίδια αντοχή στο "σπάσιμο" (ή αλλιώς στην διάτμηση).
Ως γνωστόν όσο πιο λεπτόρευστο είναι ένα λιπαντικό τόσο λιγότερες τριβές εμφανίζει όταν βρίσκεται μεταξύ δύο συνεργαζόμενων επιφανειών. Επίσης η αντλία λαδιού καταναλώνει λιγότερο έργο προκειμένου να ανυψώσει την πίεση του λαδιού στα επιθυμητά επίπεδα.
Αυτό το λάδι μπορεί να το εκμεταλλευτεί ένας κινητήρας με σφικτές λειτουργικές ανοχές (και αντίστοιχα λείες επιφάνειες), όπως ο δικός μας. Ένας πιο "χαλαρός" μπορεί και να το καίει...

Πιστεύω πως είναι καθαρά θέμα πρόσθετων ή επεξεργασίας...
Miltellas - Δευ 17 Νοέ 2003, 01:42:56
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:
...Πιστεύω πως είναι καθαρά θέμα πρόσθετων ή επεξεργασίας...


... ή και πρώτης ύλης, της βάσης του λιπαντικού. Ένα καλό ορυκτέλαιο έχει όλες τις περγαμηνές για να γίνει ένα πολύ αποδοτικό συνθετικό λάδι.
Υπάρχουν πολλά 100% συνθετικά λάδια που βασίζονται σε ορυκτέλαια που χωρίς την προσθήκη των συνθετικών πρόσθετων (αυτά που ένα ορυκτέλαιο το κάνουν 100% συνθετικό) θα ήταν μακράν ακατάλληλα για χρήση στους σύγχρονους κινητήρες. Ένα κακό ορυκτέλαιο μπορεί να μετατραπεί σε άριστο 100% συνθετικό λιπαντικό, αλλά ένα καλό ορυκτέλαιο μπορεί να μετατραπεί στο καλύτερο 100% συνθετικό λιπαντικό που κυκλοφορεί. Το "καλύτερο" έγκειται στην μεγαλύτερη αντοχή στην οξείδωση, υψ. θερμοκρασίες και οπωσδήποτε στην αυξημένη λίπανση.

Είναι φυσιολογικό να βλέπουμε διαφορές όχι μόνο στην ηχητική του μοτέρ, αλλά και στις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου απλά και μόνο βάζοντας ένα πολύ καλό λιπαντικό.
Οι διαφορές είναι αισθητές από οποιονδήποτε εάν πιο πριν έβαζε ένα απλό-μέτριο λάδι (ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι ακατάλληλα λάδια δεν υπάρχουν).

Όποιοι διαβάζουν και γελάνε, απλά δεν ξέρουν ότι όταν ο μωρός γελάει, ο πονηρός τρίβει τα χέρια του. Κι ο γνωστικός απλά παρακολουθεί με παράπονο τα πάθη του μωρού. Εάν δεν υπήρχαν οι μωροί, δεν θα έτρωγαν με χρυσά κουτάλια σήμερα οι πονηροί, και δεν θα ένιωθαν τόση μοναξιά οι γνωστικοί... Αυτό ισχύει για όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας μας, όχι μόνο για την αγορά των αυτοκινήτων.
Δημήτριος - Δευ 17 Νοέ 2003, 10:56:15
Θέμα δημοσίευσης:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι τέτοιο γιατί ο αέρας που έβαζε μέσα ήταν πάντα με την ίδια θερμοκρασία,άρα δεν έσβηνε.Γιατί εκτός από το ότι θα έμαπινε πιο θερμός αέρας θα μύριζε κιόλας!


Θα μύριζε; Τι θα μύριζε;

Εμένα ποτέ δεν μου έχει συμβεί αυτό...
Βέβαια αποφεύγω να δουλέψω το air-condition με ταχύτητα άνω των 120 km/h... Επίσης πάντα το σβήνω στις ανηφόρες (π.χ. ανηφόρα της Καρδίας, πηγαίνοντας για Χαλκιδική), για να μην "ζορίσω" τον κινητήρα (ας το πούμε έτσι).
Δημήτριος - Δευ 17 Νοέ 2003, 11:11:18
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:
Όποιοι διαβάζουν και γελάνε, απλά δεν ξέρουν ότι όταν ο μωρός γελάει, ο πονηρός τρίβει τα χέρια του. Κι ο γνωστικός απλά παρακολουθεί με παράπονο τα πάθη του μωρού. Εάν δεν υπήρχαν οι μωροί, δεν θα έτρωγαν με χρυσά κουτάλια σήμερα οι πονηροί, και δεν θα ένιωθαν τόση μοναξιά οι γνωστικοί... Αυτό ισχύει για όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας μας, όχι μόνο για την αγορά των αυτοκινήτων.


Έγραψες!... Razz
GIANNIS206 - Τρι 18 Νοέ 2003, 04:25:42
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι τέτοιο γιατί ο αέρας που έβαζε μέσα ήταν πάντα με την ίδια θερμοκρασία,άρα δεν έσβηνε.Γιατί εκτός από το ότι θα έμαπινε πιο θερμός αέρας θα μύριζε κιόλας!


Θα μύριζε; Τι θα μύριζε;

Εμένα ποτέ δεν μου έχει συμβεί αυτό...
Βέβαια αποφεύγω να δουλέψω το air-condition με ταχύτητα άνω των 120 km/h... Επίσης πάντα το σβήνω στις ανηφόρες (π.χ. ανηφόρα της Καρδίας, πηγαίνοντας για Χαλκιδική), για να μην "ζορίσω" τον κινητήρα (ας το πούμε έτσι).

Ναι μυρίζει!Σβήνεις το air condition?Έλα ρε... Shocked
GIANNIS206 - Τρι 18 Νοέ 2003, 04:26:20
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι τέτοιο γιατί ο αέρας που έβαζε μέσα ήταν πάντα με την ίδια θερμοκρασία,άρα δεν έσβηνε.Γιατί εκτός από το ότι θα έμαπινε πιο θερμός αέρας θα μύριζε κιόλας!


Θα μύριζε; Τι θα μύριζε;

Εμένα ποτέ δεν μου έχει συμβεί αυτό...
Βέβαια αποφεύγω να δουλέψω το air-condition με ταχύτητα άνω των 120 km/h... Επίσης πάντα το σβήνω στις ανηφόρες (π.χ. ανηφόρα της Καρδίας, πηγαίνοντας για Χαλκιδική), για να μην "ζορίσω" τον κινητήρα (ας το πούμε έτσι).

Ναι μυρίζει!Σβήνεις το air condition?Έλα ρε... Shocked
netblaster - Τρι 18 Νοέ 2003, 13:14:35
Θέμα δημοσίευσης:
Μερικες φορες ειναι αναγκαιο!!! Εγω που εχω aircondition aftermarket το κλεινω συνηθως στην εθνικη οπου υπαρχει μια λωριδα για ρευμα!!!Δεν προσπερνας αλλιως...Ειδικα εμεις οι 1.4 8v εχουμε σοβαρο προβλημα!!!
max - Τετ 19 Νοέ 2003, 10:30:12
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:




Είναι φυσιολογικό να βλέπουμε διαφορές όχι μόνο στην ηχητική του μοτέρ, αλλά και στις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου απλά και μόνο βάζοντας ένα πολύ καλό λιπαντικό.
Οι διαφορές είναι αισθητές από οποιονδήποτε εάν πιο πριν έβαζε ένα απλό-μέτριο λάδι (ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι ακατάλληλα λάδια δεν υπάρχουν).

.


Απο δυναμομετρησεις σε διαφορα περιοδικα η απωλεια ισχυος απο τον στροφαλο μεχρι τους τροχους στο 206 1,4 ειναι 5,5 ιππους.Ας υποθεσουμε οτι οι δυναμομετρησεις εγιναν με ενα μετριο ποιοτικα λαδι.Ποση ισχυ παραπανω λες οτι θα κερδισεις απο ενα πολυ καλο λιπαντικο σε σχεση με το μετριο?Θελεις να πουμε 1 ιππο?ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΥ ΛΕΩ,αλλα ας πουμε 1 ιππο.Πιστευεις οτι θα δεις σημαντικες διαφορες στις επιδοσεις σου ή στην τελικη σου με εναν ιππο παραπανω?Δεν το νομιζω.

Τοσα περιοδικα αυτοκινητου διαβαζω καθε μηνα και πραγματικα δεν εχω δει σε κανενα να αναφερουν τι λαδι φοραγε το αμαξι οταν το δυναμομετρουσαν.Ουτε εχω δει κανενα συγκριτικο λαδιων για να δουν διαφορες στις επιδοσεις οπως κανουν για παραδειγμα με τις βενζινες.

Εχεις αναρωτηθει γιατι συμβαινει αυτο?Γιατι απλα η ισχυ που κερδιζεις απο το καλυτερο λαδι ειναι τοσο μικρη που στην ουσια δεν επηρεαζει τις επιδοσεις.
netblaster - Τετ 19 Νοέ 2003, 11:39:07
Θέμα δημοσίευσης:
Να προσθεσω κατι οσων αφορα τα λαδια...Οταν πηγα στην εκθεση στον τομεα με τα ανταλλακτικα και λοιπα ειχαν και stands με λαδια...βελτιωτικα!!! Ετυχε να παρω μερικα ενημερωτικα και πραγματικα σε αποπροσανατολιζουν τελειως!!! Μερικα εως και ολα υποσχονταν βελτιωση της ιπποδυναμης(μονο και μονο αν εβαζες το προσθετο!!!) εως και 10%!!! Τουτεστιν σενα μοτερ πχ το 1,4 8V με τα 75ps θα εδινε στην καλυτερη των περιπτωσεων +7,5ps(10%) και στη χειροτερη +2,25ps(3%)!!! Ακουστε κοσμε...κεμεις ακομα παλευουμε με φιλτρα και εξατμισεις??? Ρε που παμε ρε...
teoman - Τετ 19 Νοέ 2003, 11:52:29
Θέμα δημοσίευσης:
max έγραψε:
Miltellas έγραψε:

Είναι φυσιολογικό να βλέπουμε διαφορές όχι μόνο στην ηχητική του μοτέρ, αλλά και στις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου απλά και μόνο βάζοντας ένα πολύ καλό λιπαντικό.


Εχεις αναρωτηθει γιατι συμβαινει αυτο?Γιατι απλα η ισχυ που κερδιζεις απο το καλυτερο λαδι ειναι τοσο μικρη που στην ουσια δεν επηρεαζει τις επιδοσεις.


Μέσα στον ευρύτερο όρο "επιδόσεις",συμπεριλαμβάνεται και η αντοχή του κινητήρα στον χρόνο.Όταν λοιπόν ένας κινητήρας καταπονείται (και) λόγω χρήσεως λιπαντικού χαμηλότερης ποιότητας,είναι απολύτως λογικό να ασθενήσουν και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου.Συνεπώς με την χρήση σωστού λαδιού,και με το πέρασμα του χρόνου,μπορεί να μην κερδίσεις σε ιπποδύναμη,αλλά σίγουρα δεν χάνεις...
Δημήτριος - Τετ 19 Νοέ 2003, 14:06:02
Θέμα δημοσίευσης:
max έγραψε:
Απο δυναμομετρησεις σε διαφορα περιοδικα η απωλεια ισχυος απο τον στροφαλο μεχρι τους τροχους στο 206 1,4 ειναι 5,5 ιππους.Ας υποθεσουμε οτι οι δυναμομετρησεις εγιναν με ενα μετριο ποιοτικα λαδι.Ποση ισχυ παραπανω λες οτι θα κερδισεις απο ενα πολυ καλο λιπαντικο σε σχεση με το μετριο?Θελεις να πουμε 1 ιππο?ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΥ ΛΕΩ,αλλα ας πουμε 1 ιππο.Πιστευεις οτι θα δεις σημαντικες διαφορες στις επιδοσεις σου ή στην τελικη σου με εναν ιππο παραπανω?Δεν το νομιζω.

Τοσα περιοδικα αυτοκινητου διαβαζω καθε μηνα και πραγματικα δεν εχω δει σε κανενα να αναφερουν τι λαδι φοραγε το αμαξι οταν το δυναμομετρουσαν.Ουτε εχω δει κανενα συγκριτικο λαδιων για να δουν διαφορες στις επιδοσεις οπως κανουν για παραδειγμα με τις βενζινες.

Εχεις αναρωτηθει γιατι συμβαινει αυτο?Γιατι απλα η ισχυ που κερδιζεις απο το καλυτερο λαδι ειναι τοσο μικρη που στην ουσια δεν επηρεαζει τις επιδοσεις.


Κοίτα ένα καλό λιπαντικό θα επιφέρει βελτιώσεις σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα. Είναι λάθος να λες ότι θα κερδίσω +1 ίππο (δεν είναι μόνο αυτό). Κατά την άποψή μου βελτιώνεται κυρίως η αποδιδόμενη ροπή στρέψεως σε όλη την περιοχή στροφών, καθώς και η κατανάλωση.

Όπως έχω ανεφέρει και πριν, το καλό λιπαντικό απαιτεί λιγότερο έργο από την αντλία λαδιού (που πέρνει κίνηση από τον κινητήρα) για να φτάσει το επιθυμητό ύψος πίεσης. Επίσης δημιουργεί και λιγότερη (υγρή πάντα) τριβή μεταξύ των συνεργαζόμενων επιφανειών. Το όφελος είναι μικρό μεν, υπαρκτό (και αισθητό ορισμένες φορές) δε...

Άλλωστε τι νόημα θα είχαν και τα ενιαία ράλλυ; (έχουν καταργηθεί τώρα ή κάνω λάθος;). Εκεί επιβάλλεται στους αγωνιζόμενους να χρησιμοποιούν, όχι μόνο τον ίδιο τύπο λιπαντικού (π.χ. 10w-40), αλλά και από την ίδια εταιρεία...

Όσο για τα περιοδικά, φυσικά και θα έπρεπε να αναφέρουν τι λιπαντικό φοράει ο κάθε κινητήρας που δυναμομετρούν, αλλά από μαλ**ες, δόξα τω Θεώ, έχει πήξει ο τόπος!!! Neutral Neutral
XASOS - Πεμ 20 Νοέ 2003, 00:45:20
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:

Κατά την άποψή μου βελτιώνεται κυρίως η αποδιδόμενη ροπή στρέψεως σε όλη την περιοχή στροφών, καθώς και η κατανάλωση.



Άλλωστε τι νόημα θα είχαν και τα ενιαία ράλλυ; (έχουν καταργηθεί τώρα ή κάνω λάθος;). Εκεί επιβάλλεται στους αγωνιζόμενους να χρησιμοποιούν, όχι μόνο τον ίδιο τύπο λιπαντικού (π.χ. 10w-40), αλλά και από την ίδια εταιρεία...


Καταρχήν δεν είναι δυνατό να έχουμε άυξηση της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών και να λες ότι δεν έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης καθώς η ροπή δείχνει την ιπποδύναμη ανάλογα με τις στροφές....

Στα ράλυ τους βάζουν να χρησιμοποιούν και ίδια μπουζί αλλά με καλύτερα μπουζί παίρνεις μισό ίππο... Δεν σημαίνει κάτι αυτό....

Η διαφορά στην δύναμη της τριβής είναι αμελητέα σε σχέση με την δύναμη που δέχεται το έμβολο από την κάυση της βενζίνης!!!

επίσης είπες κάπου ότι όσο πιο λεπτόρευστο είναι το ρευστό τόσο μικρότερη τριβή έχουμε στον κινητήρα κάτι που επίσης δεν ισχύει.....Είναι δύο ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετα πράγματα.....

ΑΝ έχει διαφορά το αμάξι θα φανεί και στην δυναμομετρηση(στους τροχούς)....δεν μπορώ να καταλάβω με ποιά λογική λέει κάποιος το αντίθετο....

Miltellas
Όποιοι διαβάζουν και γελάνε, απλά δεν ξέρουν ότι όταν ο μωρός γελάει, ο πονηρός τρίβει τα χέρια του. Κι ο γνωστικός απλά παρακολουθεί με παράπονο τα πάθη του μωρού. Εάν δεν υπήρχαν οι μωροί, δεν θα έτρωγαν με χρυσά κουτάλια σήμερα οι πονηροί, και δεν θα ένιωθαν τόση μοναξιά οι γνωστικοί... Αυτό ισχύει για όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας μας, όχι μόνο για την αγορά των αυτοκινήτων.

καλύτερα να αφήσουμε την ειρωνεία γιατί ακόμα κι αν κάποιος κάνει λάθος απλά τον διορθώνουμε, δεν τον ειρωνευόμαστε.....

STELIOS έγραψε:
Μα ειναι φισιολογικο, ενα ΚΑΛΟ λαδι ελαχιστοποιει τις τριβες. Δεν δινει αλογα απλα χανονται λιγοτερα λογο τριβης. Το ιδιο σημβαινει και με τις βαλβοληνες στη μεταδοση.

Question Question Question Question Αν χάνει λιγότερα τότε δεν θα βγάζει περισσότερα άλογα??? Αν το αμάξι παίρνει θα φαίνεται στο δυναμόμετρο......
GIANNIS206 - Πεμ 20 Νοέ 2003, 02:20:27
Θέμα δημοσίευσης:
Και παλί αν θα φαίνεται στο δυναμότετρο,γιατί μπορεί να μας κάνει το "χατίρι" ο τυπάς που θα το μετρήσουμε και να βγάλει άλογα παραπάνω!
Αυτό που μένει είναι η αίσθηση που έχουμε στον δρόμο!Εμένα αυτό με νοιάζει και όχι πόσα παραπάνω ή λιγότερα θα δείξει!!
Miltellas - Πεμ 20 Νοέ 2003, 02:25:03
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:

καλύτερα να αφήσουμε την ειρωνεία γιατί ακόμα κι αν κάποιος κάνει λάθος απλά τον διορθώνουμε, δεν τον ειρωνευόμαστε.....


Επειδή δεν κατάλαβες καλά, κι επειδή θέλω να σε διορθώσω και όχι να σε ειρωνευτώ, βάζω σε σειρά:

max έγραψε:
GIANNIS206 έγραψε:
Εγώ από ότι έχω καταλάβει Μίλτο έχει σχέση το λάδι που βάλαμε με την καλύτερη επίδοση μετά τα 190!


ρε παιδια μην γραφουμε οτι θελουμε γιατι μπορει να τα διαβαζουν τιποτα ξενοι και να γελανε.μα ειναι δυνατον να επηρεαζει το λαδι την τελικη.και αν την επηρεαζει ειναι τοσο απειροελαχιστη η συνεισφορα της σε σχεση με αλλους παραγοντες που ουτε που θα το καταλαβαιναμε.εκτος και αν τρεχετε με τα αμαξια σας σε απολυτα ομοιες συνθηκες οπου φυσαει ο ιδιος ανεμος,το οδοστρωμα εχει την ιδια κλιση,ο συντελεστης τριβης ειναι ο ιδιος,το φορτιο σας ειναι το ιδιο και...και...και...


Miltellas έγραψε:
Όποιοι διαβάζουν και γελάνε, απλά δεν ξέρουν ότι όταν ο μωρός γελάει, ο πονηρός τρίβει τα χέρια του. Κι ο γνωστικός απλά παρακολουθεί με παράπονο τα πάθη του μωρού. Εάν δεν υπήρχαν οι μωροί, δεν θα έτρωγαν με χρυσά κουτάλια σήμερα οι πονηροί, και δεν θα ένιωθαν τόση μοναξιά οι γνωστικοί... Αυτό ισχύει για όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας μας, όχι μόνο για την αγορά των αυτοκινήτων.


Το γνωμικό αυτό όταν το έγραψα δεν το συγκεκριμενοποίησα γιατί θεώρησα ότι ταιριάζει και με πολλές άλλες εκφάνσεις της ζωής μας. Έτσι αντί να αντιδράσω όπως θα έκαναν οι περισσότεροι σκέφτηκα να αδράξω την ευκαιρία και να κάνω κάτι καλύτερο (που θέλει αρκετό κέφι και καθαρό μυαλό). Να προσφέρω σε όλους μας λίγη φιλοσοφία. Η φιλοσοφία ήταν ανέκαθεν κάτι που ενυπήρχε στα γραπτά μου. Επίσης με χαρακτηρίζει η ανταλλαγή γνώσεων που εκκινεί πάντα από την δική μου αμέριστη προσφορά* άσχετα με το αν συναλλάσσομαι με περισσότερο ή λιγότερο γνώστη κάθε φορά. Αντίθετα, Η ΕΙΡΩΝΙΑ ΔΕΝ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ. Τόσον καιρό εδώ μέσα Χάσο, αυτό παρατήρησες για μένα;

* Με το να παίρνεις γίνεσαι, με το να δίνεις είσαι.
Miltellas - Πεμ 20 Νοέ 2003, 02:44:44
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
Δημήτριος έγραψε:

Κατά την άποψή μου βελτιώνεται κυρίως η αποδιδόμενη ροπή στρέψεως σε όλη την περιοχή στροφών, καθώς και η κατανάλωση.


Καταρχήν δεν είναι δυνατό να έχουμε άυξηση της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών και να λες ότι δεν έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης καθώς η ροπή δείχνει την ιπποδύναμη ανάλογα με τις στροφές....


Αν προσέξεις καλύτερα τί έγραψε ο Δημήτρης...

Δημήτριος έγραψε:

Κοίτα ένα καλό λιπαντικό θα επιφέρει βελτιώσεις σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα. Είναι λάθος να λες ότι θα κερδίσω +1 ίππο (δεν είναι μόνο αυτό). Κατά την άποψή μου βελτιώνεται κυρίως η αποδιδόμενη ροπή στρέψεως σε όλη την περιοχή στροφών, καθώς και η κατανάλωση

...θα δεις ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι η αύξηση στην ροπή στρέψης επιφέρει και αύξηση στην ιπποδύναμη. Απλά συμπληρώνει λέγοντας ότι δεν αυξάνεται μόνο η ιπποδύναμη αλλά ωφελείται όλη η καμπύλη ροπής.

Και αυτό είναι το σημαντικότερο. Από τον τρόπο που δουλεύει ένας καλολιπαινόμενος κινητήρας φαίνεται ότι ωφελείται κυρίως η ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές. Ίσως και γιατί η όποια ωφέλεια ύπάρχει στην ιπποδύναμη κάπου ψηλά χάνεται απλά και μόνο λόγω του μεγέθους της. Ένας και δύο ίπποι δεν φαίνονται εύκολα χωρίς δυναμομέτρηση.

Θεωρώ δεδομένο ότι η διαφορά ενός κακού λιπαντικού με ένα άριστο λιπαντικό, αντικατοπτρίζεται σε αισθητή αύξηση της απόδοσης του κινητήρα και συνεπώς των επιδόσεων. Εάν όμως συγκρίνουμε ένα 100% συνθετικό 5W40 με ένα αγωνιστικό λιπαντικό 5W40 (που περιέχει πρόσθετα που αυξάνουν την γλιστεράδα) το πιθανότερο είναι να μην γίνει εμφανής χωρίς δυναμομέτρηση η όποια βελτίωση της απόδοσης.
Ωφέλιμο αποτέλεσμα έχουμε και από την χρήση εξίσου καλής ποιότητος βαλβολίνης.

Και η σωστή σύγκριση δύο λιπαντικών γίνεται μετά τα πρώτα 1000χλμ. όπου εκεί αρχίζει και φαίνεται η πραγματική αξία των προσθέτων που αφορούν την γλιστεράδα (σε όλα σχεδόν τα λιπαντικά παρατηρείται αυξημένη γλιστεράδα για τα πρώτα 500+χλμ).
XASOS - Πεμ 20 Νοέ 2003, 03:32:46
Θέμα δημοσίευσης:
...θα δεις ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι η αύξηση στην ροπή στρέψης επιφέρει και αύξηση στην ιπποδύναμη. Απλά συμπληρώνει λέγοντας ότι δεν αυξάνεται μόνο η ιπποδύναμη αλλά ωφελείται όλη η καμπύλη ροπής.

Εννοείτε ότι αν αυξηθεί η ροπή αυξάενι η ιπποδύναμη σε αυτές τις στροφές..... Άρα αν λες ότι αυξάνει η ροπή στις χαμηλομεσαίες σημαίνει ότι παίρνει μεγαλύτερο ποσοστό ιπποδύναμης στις χαμηλομεσαίες στροφές..... Δεν μπορείς να διαχωρίζεις την ροπή με την ιπποδύναμη....


Ένας και δύο ίπποι δεν φαίνονται εύκολα χωρίς δυναμομέτρηση.

Ακόμα και να τους πάρεις αυτούς τους ένα με δύο ίππους τους νιώθεις....... Εξάλλου όταν μιλάτε για διαφορά στην τελική τότε οι στροφές είναι ψηλά και όχι χαμηλομεσαία...... Αν είναι δυνατον ρε παιδιά να μιλάμε για αισθητή διαφορά σε τελική με την αλλαγή λαδιών.......Ο άλλος έγραφε ότι με φίλτρο και εξάτμιση δεν είδε διαφορά και είδε με τα λάδια......ΕΛΕΟΣ


Θεωρώ δεδομένο ότι η διαφορά ενός κακού λιπαντικού με ένα άριστο λιπαντικό, αντικατοπτρίζεται σε αισθητή αύξηση της απόδοσης του κινητήρα και συνεπώς των επιδόσεων.

Μα κανείς δεν έβαζε αρχικά "κακό λιπαντικό"

Εάν όμως συγκρίνουμε ένα 100% συνθετικό 5W40 με ένα αγωνιστικό λιπαντικό 5W40 (που περιέχει πρόσθετα που αυξάνουν την γλιστεράδα) το πιθανότερο είναι να μην γίνει εμφανής χωρίς δυναμομέτρηση η όποια βελτίωση της απόδοσης.
Ωφέλιμο αποτέλεσμα έχουμε και από την χρήση εξίσου καλής ποιότητος βαλβολίνης.


Δεν είπά ποτέ ότι δεν έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα απλά λέω ότι δεν είναι αισθητό..... Το θεωρώ πολύ μικρό....

Υ.Γ. Σόρυ που δεν ξέρω να φτιάχνω καλά το ποιος τα είπε!!!!!!
Δημήτριος - Πεμ 20 Νοέ 2003, 15:41:23
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
Καταρχήν δεν είναι δυνατό να έχουμε άυξηση της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών και να λες ότι δεν έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης καθώς η ροπή δείχνει την ιπποδύναμη ανάλογα με τις στροφές....


Ποτέ δεν είπα κάτι τέτοιο. Απλά επειδή η έννοια ιπποδύναμη είναι συνυφασμένη με τις υψηλές στροφές λειτουργίας, απέφυγα να την χρησιμοποιήσω...

XASOS έγραψε:
Στα ράλυ τους βάζουν να χρησιμοποιούν και ίδια μπουζί αλλά με καλύτερα μπουζί παίρνεις μισό ίππο... Δεν σημαίνει κάτι αυτό...


Απλά το ανέφερα για να σου δείξω ότι, εφόσον σε μια τέτοια διαοργάνωση δίνουν σημασία στο τι λιπαντικό χρησιμοποιεί ο κάθε διαγωνιζόμενος, πάει να πει ότι το λιπαντικό πάιζει ρόλο...

XASOS έγραψε:
Η διαφορά στην δύναμη της τριβής είναι αμελητέα σε σχέση με την δύναμη που δέχεται το έμβολο από την κάυση της βενζίνης!!!


Αυτός δεν είναι λόγος για να την παραβλέψουμε (την δύναμη της τριβής)...

XASOS έγραψε:
επίσης είπες κάπου ότι όσο πιο λεπτόρευστο είναι το ρευστό τόσο μικρότερη τριβή έχουμε στον κινητήρα κάτι που επίσης δεν ισχύει.....Είναι δύο ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετα πράγματα...


Έχω διαφορετική άποψη (που μάλλον είναι και η σωστή)... Εσύ που στηρίζεις την δικιά σου;;;
XASOS - Πεμ 20 Νοέ 2003, 17:31:23
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:

XASOS έγραψε:
Η διαφορά στην δύναμη της τριβής είναι αμελητέα σε σχέση με την δύναμη που δέχεται το έμβολο από την κάυση της βενζίνης!!!


Αυτός δεν είναι λόγος για να την παραβλέψουμε (την δύναμη της τριβής)...
DEN είπα να την παραβλέψουμε απλά ότι δεν νομίζω ότι είναι αισθητή η διαφορά.....

XASOS έγραψε:
επίσης είπες κάπου ότι όσο πιο λεπτόρευστο είναι το ρευστό τόσο μικρότερη τριβή έχουμε στον κινητήρα κάτι που επίσης δεν ισχύει.....Είναι δύο ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετα πράγματα...


Έχω διαφορετική άποψη (που μάλλον είναι και η σωστή)... Εσύ που στηρίζεις την δικιά σου;;;


θα απαντήσω με ένα παράδειγμα..... το νερό είναι πιο λεπτόρευστο από το λάδι...... για βάλε νερό στην μηχανή σου να δεις τι θα γίνει?!!! Το πιο λεπτόρευστο σημαίνει ότι έχει λιγότερες τριβές στον όγκο του ίδιου του ρευστού (αμελητέα ποσότητα αφού το πάχος του στρώματος του λαδιού είναι πολύ μικρό) και όχι για την λειτουργία του σαν λιπαντικό.... δηλαδή όταν θέλουμε να το βάλουμε ανάμεσα σε δύο τριβόμενες επιφάνειες.....
STELIOS - Πεμ 20 Νοέ 2003, 20:15:16
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
θα απαντήσω με ένα παράδειγμα..... το νερό είναι πιο λεπτόρευστο από το λάδι...... για βάλε νερό στην μηχανή σου να δεις τι θα γίνει?!!! Το πιο λεπτόρευστο σημαίνει ότι έχει λιγότερες τριβές στον όγκο του ίδιου του ρευστού (αμελητέα ποσότητα αφού το πάχος του στρώματος του λαδιού είναι πολύ μικρό) και όχι για την λειτουργία του σαν λιπαντικό.... δηλαδή όταν θέλουμε να το βάλουμε ανάμεσα σε δύο τριβόμενες επιφάνειες.....


Δεν μπορεις να σηγκρηνεις το νερο και το λαδι ετσι. Αν μπορουσες να φταξεις ενα λαδι με την πικνοτητα του νερου και τις ιδιοτητες να λυπαινει και να αποροφα θερμοτητα χωρις να "βραζει" (οπως ενα λυπαντικο) τοτε θα ηταν τελειο.
Δημήτριος - Πεμ 20 Νοέ 2003, 21:05:08
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
θα απαντήσω με ένα παράδειγμα..... το νερό είναι πιο λεπτόρευστο από το λάδι...... για βάλε νερό στην μηχανή σου να δεις τι θα γίνει?!!! Το πιο λεπτόρευστο σημαίνει ότι έχει λιγότερες τριβές στον όγκο του ίδιου του ρευστού (αμελητέα ποσότητα αφού το πάχος του στρώματος του λαδιού είναι πολύ μικρό) και όχι για την λειτουργία του σαν λιπαντικό.... δηλαδή όταν θέλουμε να το βάλουμε ανάμεσα σε δύο τριβόμενες επιφάνειες.....


Εγώ θα προσπαθήσω να δώσω μια πιο εμπεριστατωμένη εξήγηση...

Έχουμε μια μεταλλική πλάκα με επιφάνεια S
Επίσης έχουμε μια λεκάνη με βάθος d.
Η θερμοκρασία του χώρου είναι σταθερή...

Για να συρθεί (με πολύ μικρή ταχύτητα, έστω U) αυτή η μεταλλική πλάκα πάνω σε μια επιφάνεια από μέλι (π.χ. γεμίζουμε την λεκάνη με μέλι), απαιτείται μια δύναμη Α1.
Το ιξώδες του μελιού το ονομάζω μ1 (λογικά το μ1 θα έχει μεγάλη τιμή, αφού το μέλι είναι παχύρευστο).

Αν η επιφάνεια αυτή ήταν από νερό (γεμίζουμε την λεκάνη μας με νερό), τότε η δύναμη που θα χρειαζόμασταν για να την κινήσουμε (την ίδια πλάκα και με την ίδια μικρή ταχύτητα U) θα ήταν Α2.
Το ιξώδες του νερού το οναμάζω μ2 (λογικά το μ2 θα έχει μικρή τιμή, αφού το νερό είναι λεπτόρευστο).

Θα ισχύει μ1 = (Α1*d)/(S*U)
Επίσης θα ισχύει μ2 = (Α2*d)/(S*U)

Αν διαιρέσουμε τις σχέσεις κατά μέλη, μετά τις απλοποιήσεις των ομοίων όρων (d, S, U), θα έχουμε μ1/μ2 = A1/A2

Άρα οι δυνάμεις που πρέπει να ασκήσουμε στις δύο μεταλλικές πλάκες, ώστε να συρθούν πάνω στις δύο επιφάνειες, είναι ανάλογες (γραμμικά) των ιξώδων τους.

Φανταστείτε τις δύο πλάκες σαν πλευρικές επιφάνειες εμβόλων, το νερό σαν ένα λεπτό λιπαντικό και το μέλι σαν ένα πολύ παχύ λιπαντικό...
Το παράδειγμα είναι ακραίο και εξιδανικευμένο... Απλά δίνει, κατά την γνώμη μου, μια εικόνα...

Το πιο λεπτόρευστο υγρό παρουσιάζει μεγαλύτερη σχετική ολίσθηση μεταξύ των στρώσεών του (ας υποθέσουμε ότι το ένα ρευστό δημιουργείται με αλλεπάλληλα στώματα μορίων, το ένα πάνω στο άλλο), ενώ το πιο παχύρευστο μικρότερη.

Σύμφωνα με αυτά λοιπόν το πιο λεπτόρευστο υγρό έχει και μικρότερη αντοχή στην διάτμηση. Τώρα πως μπορούν δύο πανομοιότυπα λιπαντικά να έχουν διαφορετικές αντοχές στην διάτμηση, δεν το ξέρω...
Γι' αυτό και οι βαλβολίνες είναι πιο παχύρευστες από τα λιπαντικά κινητήρων για να αντέχουν τα αυξημένα φορτία και τις πολύ υψηλές επιφανειακές πιέσεις, που δημιουργούν τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων (ή ένα δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων εισαγωγής - εξαγωγής)...
Ένα κοινό λιπαντικά θα "έσπαζε", που λένε πολλοί...
Βέβαια δεν είναι μόνο η αντοχή στην διάτμηση που στοιχειοθετεί τα χαρακτηριστικά ενός λιπαντικού. Είναι και πολλοί άλλοι παράγοντες, που διαδραμιατίζουν σπουδαίο ρόλο στην συμπεριφορά του λιπαντικού, τους οποίους (προς το παρόν) αγνοώ...


Αυτά για τα ρευστα σε ό,τι αφορά τις τριβές που δημιοργούνται μεταξύ δύο επιφανειών...
Οι ροϊκές απώλειες που αυτά προκαλούν σε έναν αγωγό (που μεταφράζεται σε πτώση πίεσης), κατά την μεταφορά τους, είναι άλλο θέμα...
Αυτές οι ροϊκές απώλειες λαμβάνουν χώρα στους αγωγούς του κυκλώματος λίπανσης (εξαρτιώνται, μεταξύ άλλων, και από το ιξώδες) και αν είναι υψηλές, πρέπει η αντλία λαδιού να καταναλώσει περισσότερο έργο (από τον κινητήρα) για να τις υπερνικήσει...

Ακούω γνώμες...
Δεν βάζω και το χέρι μου στην φωτιά για όσα είπα. Εξάλλου μπορώ να απορρίψω μια άποψη που έχω με εντυπωσιακή ευκολία, αν διαπιστώσω ότι αυτή "μπάζει"...
Rolling eyes Rolling eyes
GIANNIS206 - Παρ 21 Νοέ 2003, 02:23:15
Θέμα δημοσίευσης:
Ώρε Μητσάρα καθηγητή!Πολύ καλή ανάλυση! Wink
XASOS - Παρ 21 Νοέ 2003, 02:39:10
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:


Το πιο λεπτόρευστο υγρό παρουσιάζει μεγαλύτερη σχετική ολίσθηση μεταξύ των στρώσεών του (ας υποθέσουμε ότι το ένα ρευστό δημιουργείται με αλλεπάλληλα στώματα μορίων, το ένα πάνω στο άλλο), ενώ το πιο παχύρευστο μικρότερη.

Σύμφωνα με αυτά λοιπόν το πιο λεπτόρευστο υγρό έχει και μικρότερη αντοχή στην διάτμηση.


Αυτό δεν είπα κι εγώ?!!
XASOS - Παρ 21 Νοέ 2003, 02:42:13
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:

Δεν μπορεις να σηγκρηνεις το νερο και το λαδι ετσι. Αν μπορουσες να φταξεις ενα λαδι με την πικνοτητα του νερου και τις ιδιοτητες να λυπαινει και να αποροφα θερμοτητα χωρις να "βραζει" (οπως ενα λυπαντικο) τοτε θα ηταν τελειο.


Για να το πω ακόμα πιο απλά...... βάλε νερό στα χέρια σου και μετά λάδι.... ΟΟΤΕ γλυστράνε περισσότερο?????
Miltellas - Παρ 21 Νοέ 2003, 03:53:36
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
Εξάλλου όταν μιλάτε για διαφορά στην τελική τότε οι στροφές είναι ψηλά και όχι χαμηλομεσαία...... Αν είναι δυνατον ρε παιδιά να μιλάμε για αισθητή διαφορά σε τελική με την αλλαγή λαδιών.....


Αν βάλω 50άρι λάδι στο μοτέρ μου θα μου κόψει δύναμη ψηλά (τώρα έχω 40άρι). Και θα είναι αισθητή η διαφορά αφού η τελική θα πέσει εμφανώς.
Αν βάλω 60άρι θα κάνω ακόμη και ζημιά στα ελατήρια ή και στα εμβολοχιτώνια (από αναπηδήσεις των ελατηρίων).


Θεωρώ δεδομένο ότι η διαφορά ενός κακού λιπαντικού με ένα άριστο λιπαντικό, αντικατοπτρίζεται σε αισθητή αύξηση της απόδοσης του κινητήρα και συνεπώς των επιδόσεων.

XASOS έγραψε:
Μα κανείς δεν έβαζε αρχικά "κακό λιπαντικό"


Έχεις δίκιο γιατί όταν έγραψα "κακό" εννοούσα "ακατάλληλο". Ξέρεις πόσοι βάζουν λάδι με ακατάλληλο ιξώδες στην μηχανή τους. Και φυσικά εισπράττουν μειωμένη απόδοση και φθορά. Αν ο κατασκευαστής προτείνει 40άρι και βάλεις 60άρι (ας είναι και αγωνιστικό) θα δεις αισθητή πτώση στην απόδοση.
XASOS - Παρ 21 Νοέ 2003, 09:30:52
Θέμα δημοσίευσης:
Επειδή εγώ βάζω 60αρι λάδι μπορώ να σου πω ότι η τελική που βγάζω είναι πάντα η ίδια.......(οταν το πάω για σέρβις μου βάζουν 40αρι ή 50αρι)

Επίσης το έχουμε ξανασυζητήσει (και νομίζω τότε είχες συμφωνήσει) ο δεύτερος δείκτης στο λάδι ΔΕΝ δείχνει αν είναι παχύρευστο..... Δείχνει ότι το λάδι μπορεί να δουλέψει σε υψηλότερες θερμοκρασίες......
gavanas - Παρ 21 Νοέ 2003, 23:33:41
Θέμα δημοσίευσης:
Επειδή ο Δημήτριος με ενέπνευσε άνοιξα το βιβλίο στοιχείων μηχανών Study στα έδρανα ολίσθησης (ας πούμε ότι το πιστόνι ολισθάινει στον κύλινδρο)

Όλα καλά, και ο συντελεστής δυσρευστότητας προκύπτει όπως περιγράφηκε προηγούμενα. Όμως ο συντελεστής δυσρευστότητας (ιξώδες) είναι αυστηρά μη γραμμικός σε σχέση με τον συντελεστή τριβής! Δηλαδή δεν πάει όσο μικρότερο ιξώδες και λιγότερες τριβές. Εξαρτάται πολύ από τις σχεδιασθήσες θερμοκρασίες λειτουργίας και τα πρόσθετα.

Για όσους έχουν επαφή με μηχανολογία, ας κοιτάξουν για το νόμο του Πετκώφ και το συντελεστή Sommerfeld (ο οποίος είναι μια προσεγγιστική λύση των εξισώσεων Navier-Stokes για μονοδιάστατη ροή.)

Αυτά. ΟΥΦ
Miltellas - Σαβ 22 Νοέ 2003, 02:16:30
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
Επειδή εγώ βάζω 60αρι λάδι μπορώ να σου πω ότι η τελική που βγάζω είναι πάντα η ίδια.......(οταν το πάω για σέρβις μου βάζουν 40αρι ή 50αρι)...



Το 206Gti με 100% συνθετικό 15W50 έβγαλε αισθητά μικρότερη τελική και είχε χειρότερη ευστροφία από ότι με ένα 5W40. Ο Ελατός (πρώην PDuke) μπορεί να το επιβεβαιώσει. Προφανώς το μοτέρ σου έχει μεγάλες ανοχές και δουλεύει καλά και με το 60άρι αλλά και προφανώς το 60άρι είναι αγωνιστικών προδιαγραφών με πρόσθετα για γλυστερότητα που ισοφαρίζουν ένα πιο λεπτόρευστο λάδι. Αν χρησιμοποιήσεις ένα αγωνιστικό 40άρι ίσως τότε να "δεις" την διαφορά σε απόδοση.

XASOS έγραψε:

...Επίσης το έχουμε ξανασυζητήσει (και νομίζω τότε είχες συμφωνήσει) ο δεύτερος δείκτης στο λάδι ΔΕΝ δείχνει αν είναι παχύρευστο..... Δείχνει ότι το λάδι μπορεί να δουλέψει σε υψηλότερες θερμοκρασίες......


Ας πούμε ότι ένα λιπαντικό είναι 5W40. Τα νούμερα υποδεικνύουν ιξώδες-ρευστότητα (όχι γλιστεράδα) και όσο μεγαλύτερο το ιξώδες τόσο πιο παχύρευστο το λάδι.
Το 1ο νούμερο σημαίνει ότι το λάδι είναι 5άρι στους -18C και το 2ο σημαίνει ότι το λάδι είναι 40άρι στους +100C. Το τί γίνεται μετά τους 100C εξαρτάται από την ποιότητα του λιπαντικού (αν διατηρείται δηλαδή σταθερό το ιξώδες ή αν μειώνεται ή και αν αυξάνεται - αυτά δεν γίνεται να τα ξέρουμε χωρίς χημική ανάλυση και εργαστηριακή παρακολούθηση).
Όσο πιο παχύρευστο τόσο πιο παχύ στρώμα λιπαντικού παρεμβάλλεται στα κινητά μέρη και τόσο πιο μεγάλες οι αντιστάσεις στην κίνησή τους. Με την προσθήκη κατάλληλων πρόσθετων για γλιστεράδα (προφανώς υπάρχει η σωστή επιστημονική λέξη για την γλιστεράδα αλλά δεν την ξέρω) μπορεί να "διορθωθεί" το μειονέκτημα της μεγαλύτερης αντίστασης στην κίνηση των πιστονιών από το παχύρευστο λιπαντικό. Αλλά τα ίδια πρόσθετα σε πιο λεπτόρευστο λιπαντικό μας δίνουν ακόμη πιο γλιστερό λάδι.

Οι Γενικές έννοιες εύκολα αποτυπώνονται αλλά όταν εισερχόμεθα στις λεπτομέρειες τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα. Γι αυτό και το καλύτερο ιξώδες λιπαντικού για τον κινητήρα μας, τον έχει προτείνει ήδη το εργοστάσιο. Εμείς έχουμε μόνο να ψάξουμε για να διαλέξουμε το καλύτερο λιπαντικό στο αυτό ιξώδες.
XASOS - Σαβ 22 Νοέ 2003, 04:12:10
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:

Γι αυτό και το καλύτερο ιξώδες λιπαντικού για τον κινητήρα μας, τον έχει προτείνει ήδη το εργοστάσιο. Εμείς έχουμε μόνο να ψάξουμε για να διαλέξουμε το καλύτερο λιπαντικό στο αυτό ιξώδες.


η εταιρία προτείνει το λάδι της εταιρίας με την οποία έχει συμφωνία και για συγκεκριμένο δείκτη..... οπότε δεν είναι πάντα σωστό να κοιτάμε τι λέει η εταιρεία.....


¨Οσο για τα προηγούμενα μου φαίνεται ότι συμφωνούμε απλά μεέναν λίγο πιο περίεργο τρόπο...!!!!!
Δημήτριος - Σαβ 22 Νοέ 2003, 18:07:53
Θέμα δημοσίευσης:
gavanas έγραψε:
Όλα καλά, και ο συντελεστής δυσρευστότητας προκύπτει όπως περιγράφηκε προηγούμενα. Όμως ο συντελεστής δυσρευστότητας (ιξώδες) είναι αυστηρά μη γραμμικός σε σχέση με τον συντελεστή τριβής! Δηλαδή δεν πάει όσο μικρότερο ιξώδες και λιγότερες τριβές. Εξαρτάται πολύ από τις σχεδιασθήσες θερμοκρασίες λειτουργίας και τα πρόσθετα.

Για όσους έχουν επαφή με μηχανολογία, ας κοιτάξουν για το νόμο του Πετκώφ και το συντελεστή Sommerfeld (ο οποίος είναι μια προσεγγιστική λύση των εξισώσεων Navier-Stokes για μονοδιάστατη ροή.)


Γενικά όμως, σε καθεστώς υγρής τριβής (που λαμβάνει χώρα στις συναρμογές των κινητήρων), ισχύει ο νόμος του Newton. Είναι ο νόμος που ανέφερα στην δημοσίευση που σε ενέπνευσε Razz Razz (σε άλλη μορφή). Η δύναμη τριβής δηλαδή εξαρτάται (γραμμικά) από τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας (κατά την διέθυνση του πάχους του λιπαντικούς στρώματος) και από το ιξώδες (επίσης γραμμικά).
Το ιξώδες όμως εξαρτάται από την θερμοκρασία που επικρατεί και την πίεση που ακούν οι συνεργαζόμενες επιφάνειες (όχι πολύ σπουδαίος παράγοντας).
Έτσι η δύναμη τριβής, αφού εξαρτάται από το ιξώδες, θα επηρεάζεται συνολικά από από την πίεση, την θερμοκρασία, το πάχος του λιπαντικού στρώματος, την επιφάνεια της λιπανόμενης περιοχής, καθώς και από τον συντελεστή τριβής των συνεργαζόμενων (ή αλλιώς λιπαινόμενων) περιοχών.
Γι 'αυτόν τον λόγο στο "πείραμα" που παρουσίασα, έθεσα την θερμοκρασία του χώρου σταθερή, την μεταλλική πλάκα ίδια και στις δύο φάσεις του πειράματος, καθώς ίδια θεώρησα, και στις δύο φάσεις, την ταχύτητα κίνησής της. Έτσι το ιξώδες εξαρτιότανε ουσιαστικά μόνο από αυτό καθεαυτό το ρευστό (μέλι και νερό).

Τα ονόματα που περιγράφεις (εκτός από αυτό του Sommefeld), αν και κάπου τα έχω ξανακούσει, δεν τα έχω υπόψη μου (προς το παρόν έτσι;).

Απ' ό,τι ξέρω, πρώτος που ασχολήθηκε με τις υδροδυναμικές λιπάνσεις (όπως και το σύστημα λίπανσης ενός κινητήρα) ήταν ο Sommerfeld, οποίος ανέπτυξε την "κλασική θεωρία υδροδυναμικής λίπανσης". Παρόλες τις πολυάριθμες παραδοχές που έχει κάνει (όσες περισσότερες παραδοχές γίνονται, τόσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από την αλήθεια), η θεωρία αυτή θεωρείται αρκετά αξιόπιστη.
Η νεώτερη θεωρία (που όμως είναι πιο πολύπλοκη), που ασχολείται με το ίδιο θέμα, είναι η "θεωρία ελαστοϋδροδυναμικής λίπανσης". Είναι σαφώς πιο ακριβής αφού οι παραδοχές που κάνει είναι λιγότερες. Το κυριότερο πλεονέκτημά της έγκειται στο γεγονός πως οι λιπαινόμενες επιφάνειες δεν θεωρούνται πλέον απαραμόρφωτα στερεά (όπως απλουστευτικά είχε θεωρηθεί στην θεωρία του Sommerfeld), αλλά υπόκεινται σε μια ελαστική παραμόρφωση από το "ζόρισμα" που δέχονται. Η πολυπλοκότητά, που απορρέει από την "είσοδο" νέων παραμέτρων, δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα σήμερα, αφού έχουμε την βοήθεια των υπολογιστών.
STELIOS - Σαβ 22 Νοέ 2003, 18:32:50
Θέμα δημοσίευσης:
Παντως ειναι εντηπωσιακο πως ξεκινησαμε απο Air Condition και Τελικη Ταχυτητα και παρασηρθικαμε στη χημεια λυπαντικων και θερμοδυναμικη Shocked
Miltellas - Κυρ 23 Νοέ 2003, 04:40:09
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
η εταιρία προτείνει το λάδι της εταιρίας με την οποία έχει συμφωνία και για συγκεκριμένο δείκτη..... οπότε δεν είναι πάντα σωστό να κοιτάμε τι λέει η εταιρεία.....


Κανένας κατασκευαστής δεν θα τολμούσε να μην προτείνει το καταλληλότερο λιπαντικό για τους κινητήρες της. Άλλο που για λόγους μάρκετινγκ (και είναι λογικό) να προτείνει λιπαντικά συγκεκριμένης εταιρίας, στο καταλληλότερο ιξώδες όμως. Εξάλλου με τα λιπαντικά αυτής της υποστηριζόμενης εταιρίας δοκιμάζονται τα μοτέρ. Άρα, τα λιπαντικά που προτείνει ο κάθε κατασκευαστής είναι δοκιμασμένα από το ίδιο το εργοστάσιο στους κινητήρες του.

---------

Ξεφύγαμε όντως από το θέμα, αλλά έστω κι έτσι το κρατάμε ζωντανό αφού δεν υπάρχει και καμία άλλη εξέλιξη. Βέβαια και πάλι ίσως να ειναι καλύτερα να συνεχίσουμε σε τόπικ λιπαντικών.
Δημήτριος - Κυρ 23 Νοέ 2003, 14:13:51
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:
Ξεφύγαμε όντως από το θέμα, αλλά έστω κι έτσι το κρατάμε ζωντανό αφού δεν υπάρχει και καμία άλλη εξέλιξη. Βέβαια και πάλι ίσως να ειναι καλύτερα να συνεχίσουμε σε τόπικ λιπαντικών.


Θα μπορούσε ο administrator (ή μήπως moderator;) να μεταφέρει τα "απολωλότα" θέματα σε άλλο topic. (π.χ. υπάρχει ένα topic στις τεχνικές - μηχανολογικές συζητήσεις που αφορά το ιξώδες των λιπαντικών...)
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr