PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Μια βοήθεια προς συνάδελφο Γάλλο!

scotty - Τετ 27 Σεπ 2006, 13:32:08
Θέμα δημοσίευσης: Μια βοήθεια προς συνάδελφο Γάλλο!
Χαίρετε παίδες,

διαβάζω εδώ και καιρό το φόρουμ σας, αν και δεν ειμαι κάτοχος Πεζώ ειμαι κάτοχος γαλλικού (Ρενώ) απο το οποίο ειμαι αρκετά ευχαριστημένος εκτός απο κάποια χαζοπροβλήματα που λύθηκαν εντός εγγύησης.

Γνωρίζω πως το φόρουμ ειναι αποκλειστικά για Πεζώ, παρ' όλα αυτά γράφω το πρόβλημα μου μπας και το έχει συναντήσει κάποιος.

Εδώ και ενα χρόνο, δίχως προφανή αιτία, ξεκίνησε το εξής φαινόμενο.

Μερικές φορές, όταν κινούμαι με χαμηλή ταχύτητα, και ενίοτε οταν ειμαι σταματημένος, καθώς στρίβω αριστερά ή δεξιά νιώθω ενα 'τακ' στο τιμόνι. Ήχος δεν ακούγεται, απλά νιώθω ενα στιγμιαίο εγκάρσιο κραδασμό στη στεφάνη του τιμονιού, σαν κάποιο ελατήριο κάπου στο σύστημα διεύθυνσης να φορτίζεται και ξαφνικά αποφορτίζεται κάνοντας τη δόνηση αυτή. Εμφανίζεται ιδιαίτερα συχνά οταν φορτίζεται ο εμπρόσθιος άξονας, δηλαδή π.χ. σε ανηφόρα, σταματημένος πάω να ξεκινήσω στρίβοντας το τιμόνι, ε στις 45 μοίρες περίπου θα το κάνει. Μερικές φορές το έχει κάνει αρκετά δυνατά ωστε τα πλαστικά του τιμονιού να κάνουν 'τακ'.

Και το πιο κουφό: το πρόβλημα εξαρτάται απο το καιρό! Δηλαδή οταν η θερμοκρασία ειναι χαμηλή (<22,23 βαθμούς) και δεν έχει ήλιο, τότε τίποτα, ολα ειναι οκ και δεν νιώθω τίποτε στο τιμόνι. Αν έχει ζέστη και ειδικά αν το αμάξι έχει μείνει στον ήλιο, τότε με το που ξεκινάω και πάω να ξεπαρκάρω, να το το 'τακ' μέσα απο τη στεφάνη του τιμονιού.

Τα μαστόρια στην αντιπροσωπεία δεν καταλάβαιναν τίποτα, κι εγώ δεν πολυέδινα σημασία, μιας και δεν γινόταν πάντα (το χειμώνα που πέρασε το είχα ξεχάσει). Έτσι ειμαι τώρα δίχως εγγύηση και έχω φαγωθεί να βρω τι φταίει.

Έχει ελεγχθεί το εμπρόσθιο σύστημα σε μηχανικό δικό μου που εμπιστεύομαι, έχουν γίνει συσφίξεις, τζογομέτρηση (μηδενικός τζόγος), αμορτισερομέτρηση, ότι μπορείτε να φανταστείτε, αντικειμενικά το αμάξι δεν έχει πρόβλημα (η αίσθηση και αμεσότητα του τιμονιού ειναι η ίδια), πραγματικά ο μηχανικός σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Μέχρι και το περιστροφικό διακόπτη για τα φώτα/φλάς πίσω απο το τιμόνι άλλαξα, σκεπτόμενος μήπως αυτός προκαλέι τη δόνηση. Τίποτα.

Έχω κουφαθεί εντελώς, και δεν ειναι τόσο το πρόβλημα που με ενοχλεί, όσο το τι στην ευχή μπορεί να το προκαλεί!

Λέτε να έχει σχέση με τα σινεμπλόκ στους θόλους? Το αριστερό αμορτισέρ και το σινεμπλόκ του έχει ελεγχθεί πριν καιρό ενώ υπήρχε το πρόβλημα και ηταν οκ. Το δεξί δεν έχει ελεγχθεί... Παρ' όλα αυτά, η αμορτισερομέτρηση έδειξε τα αμορτισέρ οκ. Αν φταίει το σινεμπλόκ, τι σχέση έχει η ζέστη του περιβάλλοντος; Δεν θα το έκανε πάντα;

Βοήθεια παίδες, πρόβλημα για δυνατούς λύτες!

Το αμάξι ειναι Megane 5dr hatch II 1,6.
Road_Runner - Τετ 27 Σεπ 2006, 13:38:42
Θέμα δημοσίευσης: Re: Μια βοήθεια προς συνάδελφο Γάλλο!
scotty έγραψε:
Εμφανίζεται ιδιαίτερα συχνά οταν φορτίζεται ο εμπρόσθιος άξονας, δηλαδή π.χ. σε ανηφόρα, σταματημένος πάω να ξεκινήσω στρίβοντας το τιμόνι, ε στις 45 μοίρες περίπου θα το κάνει.


Αυτό που λες είναι όταν ΑΠΟφορτίζεται το μπροστινο σύστημα... στην ανηφόρα αλλά και στην εκκίνηση ο πίσω άξονας φορτίζζεται, όχι ο μπροστά... Δες αυτό που είπες για τα σινεμπλόκ....
bakclima - Τετ 27 Σεπ 2006, 17:48:24
Θέμα δημοσίευσης:
ακριβως αυτο μου εκανε και εμενα στο επαγγελματικο μου(opel combo), και ηταν η κρεμαριερα. Crying or Very sad
drdino - Τετ 27 Σεπ 2006, 18:53:50
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτό θα έλεγα και εγώ, αν όλα ελέγθηκαν, ίσως είναι κρεμαγιέρα.

Πάντως, για να πούμε και κανένα αστείο, στο 307 μου, όταν ήταν 3 ημερών, ξαφνικά αρχίζω και νιώθω κραδασμούς και εγώ στο τιμόνι. Κρύος ιδρώτας, σκέψεις για χαλασμένη κρεμαγιέρα, αλλα ευτυχώς το είδα ψύχραιμα, και τελικά ήταν κάτι πατάκια που είχα βάλει, και "έπιανε" πάνω στην κολώνα του τιμονιού στο πάτωμα και σκάλωνε. Very happy Shocked Cool
scotty - Τετ 27 Σεπ 2006, 19:46:28
Θέμα δημοσίευσης:
Sad Sad Sad

Δηλαδή δε το γλυτώνω το σκάσιμο των ευρώπουλων...

Δυστυχώς βρέχει σήμερα ολη μέρα, σκόπευα να τσεκάρω τα top mounts αλλα πρέπει να βγούν 2-3 καλύματα και υαλοκαθαριστήρες μαζί για να γίνει αυτό (αθάνατοι Γάλλοι) (έχω το Haynes manual και μου αρέσει γενικά να ασχολούμαι με το αυτοκίνητο), οπότε απο αύριο...

Πάντως για να σας δώσω να καταλάβετε τι θα πει παραλογισμός.

Σήμερα το πρωί έβρεχε στη Πάτρα και είχε άσχημο καιρο με χαμηλές θερμοκρασίες. Ξεκινάω για κάτι δουλειές, το τιμόνι τέλειο, ούτε 'τακ' ούτε τίποτα.

Παρκάρω για 1 ώρα σε ενα πάρκινγκ και όση ώρα ήμουν σε ενα γραφείο, βγήκε ήλιος και ανέβηκε η θερμοκρασία (κάτι σαν κουφόβραση). Ε, πάω να φύγω, στα 500 μέτρα είχε διπλοπαρκάρει κάποιος σε δρόμο διπλής. Σταματάω να αφήσω τον απέναντι να περάσει, βάζω πρώτη και καθώς δίνω γκάζι και ξεκινάω και στρίβω αριστερά, ε νατο το 'τακ' στο τιμόνι. Έχω κουφαθεί τελείως... Shocked

Φίλε bakclima, οταν λές οτι έκανε στο όπελ σου το ίδιο πράγμα, εννοείς ακριβώς το ίδιο; Είχε σχέση και με την εξωτερική θερμοκρασία; Στο έκανε πάντα ή που και που; Αν γίνεται δώσε λίγες πληροφορίες παραπάνω...
bakclima - Τετ 27 Σεπ 2006, 22:06:11
Θέμα δημοσίευσης:
το πρωι που ηταν κρυο και αδουλευτο το τιμονι ηταν ολα καλα, μετα τα πρωτα ραντεβου αρχιζε να το κανει.
scotty - Πεμ 28 Σεπ 2006, 00:44:13
Θέμα δημοσίευσης:
Προφανώς αυτό που αναφέρεις έχει σχέση με το υδραυλικό σύστημα του όπελ.

Στο Μεγκάν η υποβοήθηση δεν ειναι υδραυλική, αλλα αμιγώς ηλεκτρική.

Η κρεμαγιέρα δηλαδή ειναι μια απλούστατη μηχανική, ενώ στην κολώνα του τιμονιού, πίσω απο το τιμόνι, βρίσκεται ενα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο με σερβομηχανισμό δίνει την κατάλληλη υποβοήθηση...

Έχω αποκλείσει την κολώνα του τιμονιού, οπότε σκέφτομαι:

1)top mounts
2)κάποιο περίεργο πρόβλημα στη διάταξη της κρεμαγιέρας που έχει σχέση με συστολή/διαστολή...

Περίεργα πράγματα...
scotty - Πεμ 28 Σεπ 2006, 03:28:52
Θέμα δημοσίευσης:
Να προσθέσω οτι έχουν ελεγχθεί καλού-κακού και οι βάσεις μηχανής/κιβωτίου...

Τι να παίζει άραγε; Question
scotty - Σαβ 30 Σεπ 2006, 20:56:33
Θέμα δημοσίευσης:
Κατα 99% έχω βρει τι φταίει... Αλλα δεν θα το ανακοινώσω ακόμα... Πρώτα θα γίνουν δοκιμές.

Ειναι απίστευτα απλό και αστείο πάντως... Embarassed
scotty - Παρ 10 Νοέ 2006, 18:49:10
Θέμα δημοσίευσης:
Λοιπόν, τελικά αυτό που έφταιγε ηταν το εξής:

Ο αερόσακος του τιμονιού ειναι μια ενιαία μονάδα που χρησιμοποιείται και ως μπουτον για την κόρνα.

Κουμπώνει πάνω στη στεφάνη του τιμονιού με ενα μεταλλικό έλασμα, χωρίς βίδες και στηρίζεται σε 2 ράγες.

Απ' ότι φαίνεται, οι ράγες αυτές, έχουν κάποια μπόσικα, οπότε ο αερόσακος κουνιέται πάνω στην στεφάνη για 1-2 χιλιοστά. Λόγω του βάρους του, οταν χτυπάει στη στεφάνη του τιμονιού (δηλ. στο μεταλλικό σκελετό του τιμονιού) προκαλεί τον κραδασμό που ένιωθα... Embarassed

Αυτό επιδεινώνεται φυσικά λόγω ζέστης και συστολοδιαστολής... Το πρόβλημα λύθηκε με πλαστικό διπλής όψης επι του σκελετού του τιμονιού αριστερά και δεξιά του αερόσακου, που εξάλειψε τα μπόσικα αυτα... Smile


Πάμε τώρα και στο πιο σημαντικό πρόβλημα που έχω και το οποίο δυστυχώς επανεμφανίσθηκε τώρα που έπιασαν τα κρύα.

Όταν το αμάξι έχει μείνει παρκαρισμένο για αρκετή ώρα και έχει παγώσει, παίρνει μεν κανονικά με την πρώτη, κρατά κανονικά ρελαντί και στροφάρει άνετα, αλλα αν ξεκινήσεις με 1η και 2α νιώθεις το κινητήρα να διστάζει 2-3 φορές καθώς δίνεις γκάζι.

Αυτό γίνεται πιο έντονο όσο πιο κρύο έχει και όσο πιο πολύ έχει μείνει ο κινητήρας σβηστός.

Π.χ. έχω παρκάρει και έχει μείνει το αμάξι σβηστό 7-8 ώρες και η θερμοκρασία ειναι 10 βαθμοί. Ξεκινάω, περιμένω 10 δευτερόλεπτα να ανέβουν τα λάδια, ξεπαρκάρω και με 1η - 2α φτάνω στο τέλος του στενού που είχα παρκάρει - όλα σχεδόν κανονικά, απλα 'σφιγμένος' ο κινητήρας.

Σταματάω σε στοπ στο τέλος του στενού, κοιτάζω και πάω να φύγω - έ καθώς δίνω γκάζι νιώθω ενα κόμπιασμα, σαν να αφήνω το πόδι μου απο το γκάζι για μια στιγμή, και έπειτα ολα οκ. Αυτό μπορεί να γίνει ανεπαίσθητα και 2-3 φορές ακόμα αν κάνει πολύ κρύο, μέχρι να ζεστάνει ο κινητήρας.
Γενικά δίνοντας γκάζι οταν ειναι κρύο και αυξάνουν οι στροφές (μέχρι 3000) νιώθεις τη ροπή να μεταβάλλεται συνεχώς, σαν να ειναι άρρυθμος ο κινητήρας.

Αφού ζεσταθεί ο κινητήρας, όλα κομπλέ, κανένας δισταγμός και ροπή συνεχόμενη μέχρι το κόφτη.

Προσέξτε: Ειμαι σίγουρος οτι το αμάξι καινούριο δεν έκανε έτσι. Αλλα το θυμάμαι αυτό να γίνεται για τουλάχιστον 2 χρόνια και κάθε χειμώνα νομίζω γίνεται πιο έντονο.

Σφάλμα δεν βγάζει στο διαγνωστικό.

Έχει αλλαχθεί το γρανάζι του μεταβλητού χρονισμού που συνήθως προκαλεί τέτοια προβλήματα. Έχει γίνει επίσης επαναπρογραμματισμός.

Πέραν τούτου, με τον μηχανικό μου, έχουμε δοκιμάσει (ευτυχώς χωρίς να πληρώσω):

-αλλαγή αισθητήρα MAP
-αλλαγή αισθητήρα θερμοκρασίας εισαγωγής
-αλλαγή αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού
-έχει γινει φούλ σέρβις με μπουζί, φίλτρα κ.λ.π.
-αλλαγή πολλαπλασιαστές
-αλλαγή αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου
-καθαρισμός πεταλούδας

Παίζει και να ξεχνάω κάποια πράγματα, τέσπα, έχουν γίνει τα πάντα. Και μέτρηση καυσαερίων κάναμε για να δούμε αν δουλεύουνε σωστά οι λ, αποτέλεσμα: τέλεια καύση.

Τονίζω πως το πρόβλημα εμφανίζεται τους χειμώνες, πως το έχουν αρκετοί ακόμα ιδιοκτήτες του μοντέλου και απλά το έχουν συνηθίσει, και πως αφού ζεσταθεί το αμάξι συμπεριφέρεται τέλεια.

Οι μηχανικοί μου σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Τι λέτε; Τι αλλο μπορώ να τσεκάρω; Τους λάμδα; Καθαρισμό μπέκ; Ακούω ιδέες!
drdino - Παρ 10 Νοέ 2006, 18:56:02
Θέμα δημοσίευσης:
Μεγκάν έχεις;
scotty - Παρ 10 Νοέ 2006, 23:45:14
Θέμα δημοσίευσης:
Doctor, silencer51 απο το 4TF ειμαι... Wink
Pugobios - Σαβ 11 Νοέ 2006, 01:19:22
Θέμα δημοσίευσης:
Φιλαράκο είχα κι εγώ αυτό το πρόβλημα με το 1.4 μου και μάλιστα εμένα ήταν σε χειρότερη κατάσταση.Εμένα όταν ήταν κρύο και έπαιζα με το γκάζι πάτώντας το ελάχιστα πολλές φορες συνεχόμενα ίσα ίσα να παίζει μεταξυ 1500-1800 στροφές μπερδευότανε έβγαζε άκαφτη βεζίνα και τελικά έσβηνε!Τώρα με την rallye απλά όταν είναι κρύο δεν δουλεύει σωστά και το γκάζι θέλει παραπάνω πάτημα για να ξεκινήσω!Αφτά!
drdino - Σαβ 11 Νοέ 2006, 02:22:40
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν μου λες. Δεν ξέρω για τον δικό σου κινητήρα, αλλά γενικά υπάρχει ένα σύστημα το οποίο προθερμαίνει τον αέρα εισαγωγής. Είχα παλαιότερα μια περίπτωση κινητήρα, που είχε αποσυνδεθεί το σχετικό σωληνάκι, και τις κρύες μέρες εμφάνιζε κάτι παρόμοιο. Κομπιάσματα διακοπτόμενα όμως. Πάθαινε κάτι σαν το carburator icing που παθαίνουν τα αεροπλάνα, Laughing , μάλλον intake manifold icing. O ήδη κρύος, καθώς έμπαινε στον δαίδαλο της εισαγωγής, έπεφτε η θερμοκρασία του και η μηχανή καπούτ. Βέβαια αυτού δεν του το έκανε μόνο στην αρχή, αλλά συνέχεια, μέχρι να ζεσταθεί λίγο ο αέρας, μετά ξανακρύωνε κοκ...
scotty - Σαβ 11 Νοέ 2006, 05:36:43
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν υπάρχει σύστημα προθέρμανσης αέρα στο Μεγκάν...

Υπάρχει μια κλασσική πλαστική εισαγωγή που ξεκινά απο τη μάσκα (σαν μικρή σκούπα), απο εκεί φεύγει στο φιλτροκούτι που βρίσκεται πίσω απο τη μπαταρία και μετά καταλήγει στην πλαστική πολλαπλή εισαγωγής.

Ανάμεσα στην πολλαπλή και το φιλτροκούτι ειναι η ηλεκτρική πεταλούδα.

Για τον υπολογισμό της ροής του αέρα χρησιμοποιείται ενας MAP sensor κι ενας αισθητήρας θερμοκρασίας (και οι 2 πάνω στην πολλαπλή εισαγωγής) όπως επίσης και ο αισθητήρας στροφών στο στρόφαλο.
scotty - Κυρ 12 Νοέ 2006, 13:55:19
Θέμα δημοσίευσης:
Θα πάω Αθήνα την επόμενη εβδομάδα οπότε θα το αφήσω στην μοναδική αντιπροσωπεία που εμπιστεύομαι μπάς και καταφέρουν τίποτε (δεν το βλέπω, αλλα τέσπα).

Το ενοχλητικό ειναι οτι δεν αποθηκεύεται κάποιος κωδικός σφάλματος ωστε να με σπρώξει σε κάποια κατεύθυνση - ψάχνουμε στα τυφλά εγώ και ο μηχανικός μου (φυσικά έχουμε εξαντλήσει τα βασικά που έχουν σχέση με κρύο - βαλβίδα ψυχρής, αισθητήρας αέρα κ.λ.π.)...
Road_Runner - Δευ 13 Νοέ 2006, 10:31:25
Θέμα δημοσίευσης:
drdino έγραψε:
Πάθαινε κάτι σαν το carburator icing που παθαίνουν τα αεροπλάνα, Laughing , μάλλον intake manifold icing. O ήδη κρύος, καθώς έμπαινε στον δαίδαλο της εισαγωγής, έπεφτε η θερμοκρασία του και η μηχανή καπούτ. Βέβαια αυτού δεν του το έκανε μόνο στην αρχή, αλλά συνέχεια, μέχρι να ζεσταθεί λίγο ο αέρας, μετά ξανακρύωνε κοκ...


Off topic: Που τα ξέρεις εσύ αυτά; Έχεις καμια σχέση με αεροπλάνα;;
drdino - Δευ 13 Νοέ 2006, 13:30:32
Θέμα δημοσίευσης:
Ασχολούμαι μανιωδώς με τα αεροπλάνα... Very happy

Ήθελα να γίνω Ίκαρος, αλλά το ανώτερο στρατηγείο (γονείς δλδ) είχαν ενστάσεις...
Road_Runner - Δευ 13 Νοέ 2006, 15:38:13
Θέμα δημοσίευσης:
Τι να πω και εγω που πέρασα αλλά δεν πήγα.....
Stevon - Δευ 13 Νοέ 2006, 16:23:48
Θέμα δημοσίευσης:
Road_Runner έγραψε:
Τι να πω και εγω που πέρασα αλλά δεν πήγα.....


Άν το εννοεις αυτό (επειδή δεν μου το έχεις ξαναπεί) Splat Splat Splat Splat Splat Splat Splat Splat Splat Evil Evil



Off topic....το ξέρω...

COOL ALEXIS - Δευ 13 Νοέ 2006, 17:29:29
Θέμα δημοσίευσης:
Καλύτερα Σταύρο, μην το συζητάς... Wink
Road_Runner - Δευ 13 Νοέ 2006, 18:40:48
Θέμα δημοσίευσης:
To εννοώ.... Θα σου τα πω απο κοντά.....
Spyros_L - Τρι 14 Νοέ 2006, 09:56:31
Θέμα δημοσίευσης:
Πάντως ρε φίλε να σε ρωτήσω κάτι? Όλα αυτά που μας έχεις αναφέρει και εκείνα που ήδη έχεις αλλάξει, αφορούν τα χαζοπροβλήματα που είπες στο πρώτο σου post? Πάντως βλέπω οτι τα γαλλικά αυτοκίνητα τα δέρνει μια αιώνια σταθερή ηλιθιότητα. Θέλω να πω οτι αφού βλέπεις κύριε κατασκευαστή οτι τα αμάξια σου βγάζουν συγκεκριμένα προβλήματα, πολυ συγκεκριμένα μάλιστα, εσύ γιατί δεν κοιτάς λοιπόν στην επόμενη παραγωγή σου να τα διορθώσεις, αλλά επιμένεις στα ίδια?
ΑΡΓΥΡΗΣ - Κυρ 26 Νοέ 2006, 21:44:28
Θέμα δημοσίευσης: Re: Μια βοήθεια προς συνάδελφο Γάλλο!
Φίλε γειά σου...με λένε Αργύρη και τώρα διάβασα για το πρόβλημάσου με το "τακ" κατά την περιστροφή του τιμονιού.
Ίσως τώρα που σου γράφω να έχεις λύσει το πρόβλημα.
Εάν όχι στείλε μου mail στη διεύθυνσαη "argiplatia@yahoo.gr"
περιληπτικά σου λέω ότι πρέπει να φταίει η συνδεσμολογία της κολόνας του τιμονιού με την κρεμαγιέρα (το καρέ που λένε).
Χαιρετώ Αργύρης
scotty - Κυρ 03 Δεκ 2006, 18:55:45
Θέμα δημοσίευσης:
Φίλε μου έλυσα το πρόβλημά μου, ηταν κάτι αστείο τελικά, έφταιγε το καπάκι του αερόσακου! Embarassed

Πάντως το πρόβλημα του δισταγμού στη πρωινή εκκίνηση παραμένει...

Εντωμεταξύ ειμαι σχεδόν σίγουρος οτι έχει αυξηθεί η κατανάλωση ελαφρώς...
drdino - Κυρ 03 Δεκ 2006, 19:11:53
Θέμα δημοσίευσης:
Λογικό είναι να έχει αυξηθεί η κατανάλωση (κρύες εκκινήσεις)...
Road_Runner - Κυρ 03 Δεκ 2006, 20:56:06
Θέμα δημοσίευσης:
Εφόσον το πρόβλημα λύθηκε δεν υπάρχει λόγος περαιτέρω ύπαρξης του παρόντος.
Κλειδώνεται

Εκ της ΜΟD Team
Road_Runner

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr