PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - Υπολογιστής τελικής ταχύτητας!

ultra-one - Πεμ 17 Φεβ 2005, 11:48:26
Θέμα δημοσίευσης: Υπολογιστής τελικής ταχύτητας!
Μετά το κλείσιμο της Geocities που είχα ανεβάσει παλαιότερα το αρχείο, πλέον μπορείτε να κατεβάσετε το excel αρχείο απο δω:

http://www.esnips.com/doc/2a3c39ec-f19d-447f-903b-706d064fea1a/Top-Speed-Calculator
Δημήτριος - Πεμ 17 Φεβ 2005, 12:16:50
Θέμα δημοσίευσης: Re: Υπολογιστής Τελικής Ταχύτητας!
Καλό το προγραμματάκι! Wink

Εγώ θα ήθελα να φτιάξω ένα άλλο προαγραμματάκι.

Πόση ροπή κερδίζουμε με την μείωση του βάρους των ζαντολάστιχων.

Δηλαδή αν τα τωρινά ζαντολάστιχα στην μέγιστη επιτάχυνση του αυτοκινήτου (άρα στο μέγιστο Δω/Δt του τροχού) απορροφούν τόσο kgm ροπής στρέψης, πόσο θα απορροφούν αν μειωθεί το βάρος τους κατά χ;
Η διαφορά (λόγω της λιγότερης πλέον απαιτούμενης ροπής) είναι καθαρό κέρδος για εμάς!

Έτσι θα δούμε αν αξίζει η τοποθέτηση ελαφρύτερων ζαντών στο αμάξι μας και ποια μείωση βάρους θα κάνει αισθητή διαφορά. Very happy

Πιστεύω ότι μια διαφορά -4 κιλών σε κάθε ζαντολάστιχο θα δόσει +0,4~0,5 Kgm στο αμάξι. Αυτό είναι αισθητή διαφορά.
Ghost Dog - Πεμ 17 Φεβ 2005, 13:52:28
Θέμα δημοσίευσης: Re: Υπολογιστής Τελικής Ταχύτητας!
ultra-one έγραψε:
Σας παραθέτω ένα υπολογιστή τελικής ταχύτητας που έχω φτίαξει και έχει αρκετή ακρίβεια.
Την (αρκετά περίπλοκη και μυστική!Twisted evil) φόρμουλα την έγραψα όταν ήμουνα ακόμη φοιτητής και τρελλαμένος με την αεροδυναμική κλπ! Shocked
........................

Ωραιος!!! Very happy Very happy Wink
Ξυπνησες τα προγραμματιστικα κυτταρα μεσα μου, τα οποια για πολυ καιρο ηταν <<κλινικα νεκρα>> Study Cheers
crusader - Πεμ 17 Φεβ 2005, 14:15:46
Θέμα δημοσίευσης:
Οπότε η τελική ταχύτητα παίζει στο εύρος που προκύπτει, χρησιμοποιώντας CD από 0,32 έως 0,34 Question
ultra-one - Πεμ 17 Φεβ 2005, 14:38:16
Θέμα δημοσίευσης:
crusader έγραψε:
Οπότε η τελική ταχύτητα παίζει στο εύρος που προκύπτει, χρησιμοποιώντας CD από 0,32 έως 0,34 Question


Τα GTi, XS, RC κλπ με φαρδιά λάστιχα, χαμηλωμένα και με αεροτομές πρέπει να παίζουν κοντα στο 0,34-0,35

Τα πιο "αθώα" με στενά λάστιχα, υπερυψωμένο πίσω μέρος και χωρίς αεροτομές παίζουν μέχρι 0,32
crusader - Πεμ 17 Φεβ 2005, 15:02:55
Θέμα δημοσίευσης:
Να ρωτήσω κάτι άλλο?
Αυτή η μυστική φόρμουλα είναι πολύ μυστική, γιατί εγώ την "ξεκλείδωσα"...

Hack Or Be Hacked Twisted evil
ultra-one - Πεμ 17 Φεβ 2005, 15:35:21
Θέμα δημοσίευσης:
crusader έγραψε:
Να ρωτήσω κάτι άλλο?
Αυτή η μυστική φόρμουλα είναι πολύ μυστική, γιατί εγώ την "ξεκλείδωσα"...

Hack Or Be Hacked Twisted evil


Αν έχεις εργαλεία για development της Microsoft τότε ίσως.....

Απλά είχα φάει ώωωωωωωρες, ίσως και μεεεερες να την βρω, ανακατεμένος ανάμεσα σε βιβλία αεροδυναμικής και μηχανικής ρευστών (fluid mechanics)! Twisted evil

'Επρεπε να την κάνω copyright πριν την ποστάρω! Twisted evil
crusader - Πεμ 17 Φεβ 2005, 16:40:18
Θέμα δημοσίευσης:
No worries, δεν πρόκειτε να την δώσω στους αντιπάλους σου Wink Razz
Ronin - Πεμ 17 Φεβ 2005, 16:43:51
Θέμα δημοσίευσης:
ultra-one έγραψε:
crusader έγραψε:
Οπότε η τελική ταχύτητα παίζει στο εύρος που προκύπτει, χρησιμοποιώντας CD από 0,32 έως 0,34 Question


Τα GTi, XS, RC κλπ με φαρδιά λάστιχα, χαμηλωμένα και με αεροτομές πρέπει να παίζουν κοντα στο 0,34-0,35

Τα πιο "αθώα" με στενά λάστιχα, υπερυψωμένο πίσω μέρος και χωρίς αεροτομές παίζουν μέχρι 0,32


Για να δω πόσο μαγκάκος είσαι φίλε Χάρη .... Wink

Καλα τα GTi,XS,RC στο 0,34-0,35.Το GT όμως πού παίζει????? Question

(Όποιος το βρεί,ταψάκι απο Μπάκα απο εμένα...)
p206Mike - Πεμ 17 Φεβ 2005, 17:01:40
Θέμα δημοσίευσης:
Φιλαράκι το GT στη Fiat και στα punto.... Razz Razz Razz

Υ.Γ. Χρωστάς ταψάκι.... Wink
tsikis - Παρ 18 Φεβ 2005, 13:42:18
Θέμα δημοσίευσης:
Χάρη

Μπορείς να μου πεις που μπορώ να βρώ το CD για το 307 μου ??
MEMsound - Παρ 18 Φεβ 2005, 14:22:12
Θέμα δημοσίευσης:
Μετά από σχετικό ψάξιμο βρήκα τα εξής:

Το 206 RC έχει:
Drag coefficient Cd: 0.335
Frontal area: 1.98
Cx: 0.66

Το 206 1,1 XR έχει:
Drag coefficient Cd: 0.33
Frontal area: 1.97
Cx: 0.65

Το 206 1,4 XS 8v έχει:
Drag coefficient: 0.32
Frontal area: 1.97

Για το GT δεν βρήκα αλλα θα βρω.....!
(Πάνο με ταλαιπωρείς.....)

Λόγω φουσκωμένων προφυλακτήρων πάντως πρέπει να έχει Cd γυρω στο 0,34.
ultra-one - Παρ 18 Φεβ 2005, 14:28:00
Θέμα δημοσίευσης:
tsikis έγραψε:
Χάρη

Μπορείς να μου πεις που μπορώ να βρώ το CD για το 307 μου ??


Το ψάχνω στο Ίντερνετ αλλά το site www.globalcar.com που νομίζω το είχα δει δεν παίζει αυτή τη στιγμή.

Νομίζω το Cd για το 307 είναι 0,37-0,38

Η Peugeot κάνει βήματα προς τα πίσω!!!!!! Splat Splat Splat
Το 309 είχε Cd 0,30-0,32 (ανάλογα με την έκδοση)
Το 306 είχε Cd 0,35-0,36 και το 307 είναι ακόμη χειρότερο! Shocked
Ronin - Παρ 18 Φεβ 2005, 15:00:18
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound. έγραψε:

Για το GT δεν βρήκα αλλα θα βρω.....!
(Πάνο με ταλαιπωρείς.....)

Λόγω φουσκωμένων προφυλακτήρων πάντως πρέπει να έχει Cd γυρω στο 0,34.


Very happy

Οκ,μιας και σε ταλαιπωρώ,θα σου πω...

Το GT ως γνωστό είναι μια ειδική έκδοση του 206.

Μιας και τα παλικάρια μας ήθελαν ντέ και καλά (και πολυ καλά έκαναν και ήθελαν) να βγάλουν το 206 στο WRC έπρεπε με κάποιο τρόπο να αυξήσουν το μήκος στο αμάξωμα .Οι κανονισμοί βλέπετε του WRC έλεγαν οτι πρέπει minimum το αυτοκίνητο να είναι 4 μέτρα μήκος.Το 206 είναι στα 3,8 (αν δεν κάνω λάθος),οπότε έτσι μας γεννήθηκε το GT.

Αυτο όμως δεν σημαίνει οτι το GT ,με τους προφυλακτήρες που του έβαλαν είναι και το ποιο αεροδυναμικό όχημα του κόσμου.

Το πιθανότερο είναι να μην ασχολήθηκαν καθόλου με αυτο το κομμάτι,απλά να βρήκαν κάτι καλαίσθητο και να το έριξαν επάνω σε ένα δίλιτρο 206.

Δεν θα γινόταν και τίποτα το σοβαρό.4.000 κομμάτια άλλωστε θα έβγαζαν.

Παλαιότερα το είχα ψάξει κι εγώ αυτο το θέμα,αλλα δεν βρήκα τίποτα.Οπότε κατέληξα στο παραπάνω συμπέρασμα.

Αεροδυναμικά όμως,θα πρέπει λογικά να είναι χειρότερο απο τα μικρά του αδελφάκια.
p206xs2 - Παρ 18 Φεβ 2005, 15:07:28
Θέμα δημοσίευσης:
Επίσης στις τελευταίες σελίδες του Power Techniques αναφέρεται ο συντελεστής αντίστασης ή οπισθέλκουσας Cd, που για το 206 1,6 3 door είναι 0,33 και για το RC 0,335.
Baphomet - Κυρ 27 Μάρ 2005, 17:14:02
Θέμα δημοσίευσης:
ο τυπος αυτος αναφερεται σε πραγματικη ή κοντερίσια ταχύτητα? επίσης δεν παιζει ρόλο το μεγεθος του ελαστικου και της ζαντας ή οι σχέσεις στις ταχυτητες? π.χ. εγω βαζω 90 αλογα και μου βγαζει 184χ.α.ω. το οποιο ισχυει απολυτα στο κοντερ μου αυτην την στιγμη. Σαν μαμα ομως εχω δει και 200. Οπότε? ο αεροδυναμικος μου συντελεστης εχει αλλαξει μονο απο την αεροτομή που έβαλα. Ομως αλλαξα λαστιχα απο 195/55 σε 195/50.
ultra-one - Δευ 28 Μάρ 2005, 11:38:22
Θέμα δημοσίευσης:
Baphomet έγραψε:
ο τυπος αυτος αναφερεται σε πραγματικη ή κοντερίσια ταχύτητα? επίσης δεν παιζει ρόλο το μεγεθος του ελαστικου και της ζαντας ή οι σχέσεις στις ταχυτητες? π.χ. εγω βαζω 90 αλογα και μου βγαζει 184χ.α.ω. το οποιο ισχυει απολυτα στο κοντερ μου αυτην την στιγμη. Σαν μαμα ομως εχω δει και 200. Οπότε? ο αεροδυναμικος μου συντελεστης εχει αλλαξει μονο απο την αεροτομή που έβαλα. Ομως αλλαξα λαστιχα απο 195/55 σε 195/50.



Πέτρο, η ταχύτητα είναι προφανώς η πραγματική!

Με τα λάστιχα που έβαλες έχεις αυξήσει και το σφάλμα του κοντέρ κατά ακόμη 3%. Αν θεωρήσουμε ότι (από περιοδικά) το σφάλμα κοντέρ του 206 είναι 5%, τότε το σφάλμα σου τώρα είναι τουλάχιστον 8%.
Άρα στα 184 κοντερίσια τα πραγματικά είναι 169 και στα 200 κοντερίσια τα πραγματικά είναι 184.

Με τη φόρμουλα και CD 0,33 οι 90 ίπποι μας δίνουν τελική 186 χαω Twisted evil

Και αυτή είναι η ΜΕΓΙΣΤΗ ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο σε ίσιο δρόμο χωρίς άνεμο με 90 ίππους, ανεξαρτήτως σχέσεων κιβωτίου κλπ.
Πιο μακρύ ή πιο κοντό σασμάν από το ιδανικό (δηλαδή οι στροφές της μέγιστης ισχύς με 5η να αντιστοιχούν στα 186χαω) θα ΡΙΞΟΥΝ την τελική Shocked
AlienHack - Παρ 11 Μάρ 2011, 12:53:20
Θέμα δημοσίευσης:
Σory που το ξεθαψα αυτο απλος επειδη ετυχε να ασχοληθω τωρα τελευταια με αεροδυναμικα drag εκανα search στο google και με εβγαλε λινκ εδω.. Laughing πρωτες θεσεις και στο google! αυτα ειναι!!

ολα αυτα που λενε τα παιδια ποιο πανω ισχυουν!

ta 206 (αναλογα το μοπντελο εχουν drag Coefficient (Cd) απο 0.32-0.35+
και μπροστινο Frontal area (A) απο 1.9 - 2.31 m2

ολα αυτα αν τα βαλουμε εδω:
http://www.gtechprosupport.com/support/AeroDragCalc.htm
μας δινουν ποσα αλογα μας κόβει ο αερας στις ταχυτητες μας...

ΑΠλοσ να αναφερω οτι η αυξηση της αντιοστασης του αερα ειναι γεομετρικη οχι αριθμητικη ,
το οποιο συμαινει οτι :
στα 50χλμ/ω με κόβει 1,5 αλογα,
στα 100χλμ/ω με κόβει 11,5 αλογα
και στα 150 χλμ/ω με κοβει 40 ΑΛΟΓΑ!!!

η ερωτηση που εχω ειναι μια αεροτομη ΠΟΣΟ παραπανω drag Coefficient (Cd) προθέτει?

επίσης ενω τα απλα 206 τα εχω βρει σε καποια site 0,33cd το 206cc το βρηκα και με 0,3 , ηταν τυπογραφικό λαθος ή μπορει το οτι δεν εχει "ουρα" το αμαξι να ριχνει το cd του? Confused
Tzive - Παρ 11 Μάρ 2011, 13:48:29
Θέμα δημοσίευσης:
να κανω εγω μια ερωτηση? πιο αυτοκινητο εχει την μεγιστη ροπή-ιπποδυναμη με 5η ταχυτητα με πανω απο 190-200km/h. Αναφερομαι ας πουμε στα 207gt/rallye/rc που εχουν ροπάπλες αλλά χαμήλα και όταν θες να πας μια τελικη το αμάξι έχει ψωφησει...
ultra-one - Δευ 14 Μάρ 2011, 12:23:37
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:

η ερωτηση που εχω ειναι μια αεροτομη ΠΟΣΟ παραπανω drag Coefficient (Cd) προθέτει?

Πολύ "μπακαλίστικα" θα σου πω ότι θα πρέπει να προσθέτει περίπου 0,05 αφού τα 206 1,6 έχουν CD 0,33 και το RC έχει CD 0,335 που την έχει στανταρ.Silly

AlienHack έγραψε:

επίσης ενω τα απλα 206 τα εχω βρει σε καποια site 0,33cd το 206cc το βρηκα και με 0,3 , ηταν τυπογραφικό λαθος ή μπορει το οτι δεν εχει "ουρα" το αμαξι να ριχνει το cd του? Confused

Σωστό πρέπει να είναι αφού το 206 CC έχει χαμηλότερη οροφή από τα hatchback, πιο μακριά ουρά και πιο χυτό πίσω τζάμι που όλα αυτά βοηθάνε την αεροδυναμική. Joker
AlienHack - Δευ 14 Μάρ 2011, 13:04:06
Θέμα δημοσίευσης:
ultra-one έγραψε:
AlienHack έγραψε:

η ερωτηση που εχω ειναι μια αεροτομη ΠΟΣΟ παραπανω drag Coefficient (Cd) προθέτει?

Πολύ "μπακαλίστικα" θα σου πω ότι θα πρέπει να προσθέτει περίπου 0,05 αφού τα 206 1,6 έχουν CD 0,33 και το RC έχει CD 0,335 που την έχει στανταρ.Silly


αρα 0.005 παραπάνω για μια αεροτομή .. .

Thanks Ultra!! Smile ειναι το τελευταιο που εμεινε εξωτερικά να βάλω στο αμαξι και αναρωτιόμουν ποσο κόβει απο απλη περιέργεια..
ultra-one - Δευ 14 Μάρ 2011, 15:38:13
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
ultra-one έγραψε:
AlienHack έγραψε:

η ερωτηση που εχω ειναι μια αεροτομη ΠΟΣΟ παραπανω drag Coefficient (Cd) προθέτει?

Πολύ "μπακαλίστικα" θα σου πω ότι θα πρέπει να προσθέτει περίπου 0,05 αφού τα 206 1,6 έχουν CD 0,33 και το RC έχει CD 0,335 που την έχει στανταρ.Silly


αρα 0.005 παραπάνω για μια αεροτομή .. .

Thanks Ultra!! Smile ειναι το τελευταιο που εμεινε εξωτερικά να βάλω στο αμαξι και αναρωτιόμουν ποσο κόβει απο απλη περιέργεια..

0,05 Cool

Αυτό αφορά την ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ πίσω αεροτομή του RC που μπαίνει στα hatchback 206!
Εφόσον εσύ έχεις 206 CC θα πρέπει να βάλεις κάποια άλλη (από RCC?) που ίσως έχει άλλα χαρακτηριστικά!!!
(Και αν βάλεις αεροτομή τύπου "σιδερώστρα/απλώστρα" 3ου κατασκευαστή τότε μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη η αντίσταση!!!)
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr