PSClub - Hellas

Γενικές Συζητήσεις περί αυτοκινήτων - Τάδε έφη το δυναμόμετρο.....

chatasos - Παρ 13 Σεπ 2002, 17:02:33
Θέμα δημοσίευσης: Τάδε έφη το δυναμόμετρο.....
Και η ώρα της κρίσεως έφτασε...για να μπορούμε να μιλάμε και με αποδείξεις....

Peugeot 1.4 (2000) + σκούπα + εξάτμιση (μεσαίο/τελικό)

Ιπποδύναμη : 79.2 ίππους στις 5910 σ.α.λ. (160.8 χ.α.ω.)
Ροπή : 115.1 Nm (11.74 kgm) στις 2978 σ.α.λ. (81 χ.α.ω.)
Τελική : 174.9 χ.α.ω. (στις 6426 σ.α.λ.)

Ελαστικά : 195/50/15

Τα παρακάτω μου τα είπαν από την Vamag:

1. Σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας-πίεσης θα είχα 80.7 ίππους.
2. Η τελική ταχύτητα είναι μάλλον η πραγματική αφού παίρνονται υπόψιν και οι διαστάσεις των ελαστικών.
3. Αν χρησιμοποιούσα SuperPlus θα είχα λίγο παραπάνω ροπή στις χαμηλές (καλά το κατάλαβα εγώ σχετικά με την βενζίνη) και ίσως 0.5 - 1 ίππους παραπάνω.
4. Αν είχα στενότερα ελαστικά θα είχα λίγο παραπάνω ροπή, ιδίως στις ψηλές στροφές. Το ίδιο ισχύει και αν είχα τις εργοστασιακές ζάντες.
5. Την μεγαλύτερη διαφορά την κάνει η σκούπα, ενώ η εξάτμιση "χαραμίζεται" αν δεν τοποθετηθούν/αντικατασταθούν χταπόδι-καταλύτης.
6. Η δυναμομέτρηση έγινε με 4η στο κιβώτιο.


ΥΓ: Αν καταφέρω να σκανάρω το διάγραμμα, θα το ανεβάσω να το δείτε.
Αλεξ@νδρος - Παρ 13 Σεπ 2002, 17:24:06
Θέμα δημοσίευσης:
Πολυ ενδιαφερον.Περιμενουμε και το διαγραμμα
1 Πιστευω η τελικη ταχυτητα να μην ειναι αυτο το 160.8
2 Δηλαδη απο την εξατμιση δεν παιρνεις ουτε ενα ιππακι?
Πως τεκμηριωνεται οτι ολη την διαφορα την κανει η σκουπα?
3 Ποσο κοστισε η δυναμομετρηση?
chatasos - Παρ 13 Σεπ 2002, 17:32:09
Θέμα δημοσίευσης:
alexandros έγραψε:
Πολυ ενδιαφερον.Περιμενουμε και το διαγραμμα
1 Πιστευω η τελικη ταχυτητα να μην ειναι αυτο το 160.8

Είναι 174.9, άλλωστε το έχω γράψει. 160.8 είναι η ταχύτητα στην οποία η
ιπποδύναμη είναι η μέγιστη.

alexandros έγραψε:

2 Δηλαδη απο την εξατμιση δεν παιρνεις ουτε ενα ιππακι?
Πως τεκμηριωνεται οτι ολη την διαφορα την κανει η σκουπα?

Αν παίρνω 4.2 ίππους, τότε θεωρητικά 3 είναι από την σκούπα και 1.2
από την εξάτμιση. Με χταπόδι/καταλύτη έχω σίγουρους άλλους 5-7 μου είπαν.
Όσο για την τεκμηρίωση, μιλάνε εμπειρικά.

alexandros έγραψε:

3 Ποσο κοστισε η δυναμομετρηση?

60 ευρώ, αρκετά ακριβούτσικα...αλλά το είχα άχτι να την κάνω.
chatasos - Παρ 13 Σεπ 2002, 17:34:12
Θέμα δημοσίευσης:
Εντωμεταξύ θα ψάξω να βρώ και την δυναμομέτρηση που είχα κάνει
(αυτή την είχα κάνει τζάμπα) όταν ήταν μαμά, να δω τι διαφορές υπάρχουν.
Vini - Παρ 13 Σεπ 2002, 17:46:58
Θέμα δημοσίευσης:
Μπράβο ρε συ Τάσο!!!! Είσαι άπιαστος....
Επιτέλους πραγματικά στοιχεία.....!!!!!
Αλεξ@νδρος - Παρ 13 Σεπ 2002, 18:55:19
Θέμα δημοσίευσης:
chatasos έγραψε:

60 ευρώ, αρκετά ακριβούτσικα...αλλά το είχα άχτι να την κάνω.

Δεν πειραζει μια φορα τα αξιζει τα λεφτα της.Αντε και στα δικα μας
Αραγε εχει δυναμομετρο στην Κρητη?Μπα δεν νομιζω.... Neutral
theflame - Παρ 13 Σεπ 2002, 23:29:57
Θέμα δημοσίευσης:
Μπράβο-μπράβο και εις ανώτερα.
Η ιπποδύναμη που αναφέρεις είναι στους τροχούς ή στο στρόφαλο;
Μετρήσανε τι "τρώει" η μετάδοση;
Alex - Παρ 13 Σεπ 2002, 23:38:23
Θέμα δημοσίευσης:
Θα περιμενω και την αρχικη δυναμομετρηση για εκτενη σχολιασμο. Παντως εχω στα χερια μου ενα διαγραμα που δειχνει το μαμα 1400 με 72.5 αλογα (στη ροδα παντα) που εχει διεξαχθει για συγκριση πριν και μετα την τοποθετηση KN φιλτρου. Πραγμα που σημαινει οτι με μια 98αρα βενζινη εισαι κοντα στα 10 αλογα παραπανω απο το μαμα (χωρις να υπολογιζουμε τον παραγοντα λάστιχα)..

Και κατι αλλο: Καλα εσυ στο 1400 εχεις μεσαιο? Εγω δεν εχω..
Alex - Παρ 13 Σεπ 2002, 23:49:55
Θέμα δημοσίευσης:


Να και το διαγραμμα που ελεγα...Βλεπετε? 72 και κατι αλογα βγαζει μαμα (στη ροδα.. στο στροφαλο αυτο σημαινει 78-79) .. αλλα επειδη ακομα και τα δυναμομετρα δεν δινουν ιδια αποτελεσματα θα περιμενω το μαμα δυναμομετρημα του Chatasou ωστε να δουμε το ποσο πηρε τελικα...
chatasos - Δευ 16 Σεπ 2002, 11:52:42
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:


Και κατι αλλο: Καλα εσυ στο 1400 εχεις μεσαιο? Εγω δεν εχω..


Δεν είχα, αλλά έβαλα (ελεύθερο) λόγω αυξημένου θορύβου....
Alex - Δευ 16 Σεπ 2002, 12:04:03
Θέμα δημοσίευσης:
Πρώτη φορά το ακούω αυτό... Αλλά για όλα υπάρχει μια πρώτη φορά υποθέτω.

Είμαι εν αναμονή και του πρώτου δυναμομετρήματος .. Wink
chatasos - Δευ 16 Σεπ 2002, 12:23:26
Θέμα δημοσίευσης:
Λοιπόν έχουμε και λέμε....

Η μέτρηση στο γράφημα του Alex είναι σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας-
πίεσης (din corrected) (80.7hp η αντίστοιχη δικιά μου).

Η απώλειες στους τροχούς ΔΥΣΤΥΧΩΣ υπολογίζονται διαφορετικά από
δυναμόμετρο σε δυναμόμετρο, όπως και η ιπποδύναμη στους τροχούς.
Π.χ. μπορεί στο ένα δυναμόμετρο να έχεις ιπποδύναμη 70hp στους τροχούς
και απώλειες 5hp (σύνολο 75hp στον στρόφαλο), και στο δεύτερο
δυναμόμετρο να έχεις 60hp στους τροχούς και 15hp απώλειες (σύνολο
πάλι 75hp στον στρόφαλο).
Αυτό που τελικά μετράει είναι η ιπποδύναμη στον στρόφαλο η οποία λογικά
υπολογίζεται πάνω-κάτω η ίδια σε όλα τα δυναμόμετρα.
Εννοείται η καλύτερη δυναμομέτρηση γίνεται στον πάγκο, αλλά δεν
ξέρω ποιος έχει κάτι τέτοιο εδώ και πόσο κοστίζει.

Στην 1η δυναμομέτρηση (την είχα κάνει στον Μπουλέκο) μου είχε βγάλει
69.6 στους τροχούς, 74.8 (75.7 din power) στον στρόφαλο (φόραγα και
τότε 195/50/15). Δυστυχώς τότε δεν είχα βγάλει διάγραμμα γιατί είχα
κάνει δωρεάν την δυναμομέτρηση, αλλά απλά είχα γράψει τα αποτελέσματα
σε ένα χαρτί.
Στη 2η δυναμομέτρηση μου έβγαλε 20hp απώλειες!!!!!

Τώρα σχετικά με το τωρινό διάγραμμα (δεν κατάφερα να βρω scanner
οπότε θα σας το περιγράψω) έχουμε και λέμε:

Ροπή
Αυξάνεται σταθερά μέχρι τις 2.800 στροφές, και από εκεί και πέρα
παραμένει περίπου σταθερή κοντά στα 113-115 μέχρι τις 4.600 όπου αρχίζει
καθοδική πορεία. Κάνει και ένα παράξενο ξέσπασμα γύρω στις 6.200
όπου ανεβαίνει πάλι για λίγο και μετά ξανακατεβαίνει.

Ιπποδύναμη
Αυξάνεται σταθερά μέχρι τις 4.800 στροφές και παραμένει εκεί μέχρι τις
6.000 (κάνοντας μερικά πολύ μικρά ανεβοκατεβάσματα). Μετά αρχίζει να
κατεβαίνει και κάνει πάλι αυτό το παράξενο ανέβασμα στις 6.200 για λίγο.

ΥΓ: αν θυμηθώ, θα φέρω το διάγραμμα στην συνάντηση να το δείτε.


Τέλος, όπως έχω ξαναπεί και σε προηγούμενα posts μου, γνωρίζω ότι
με την συγκεκριμένη διάσταση ελαστικών χάνω σε αρκετά πράγματα,
όμως τοποθετώντας σκούπα & εξάτμιση ευελπιστούσα να κερδίσω τα
χαμένα και να ξαναβρεθώ τουλάχιστον στην εργοστασιακή κατάσταση.
Η δυναμομέτρηση αποδεικνύει (εν μέρει) ότι έτσι πράγματι είναι (και λίγο
καλύτερα), συν το ότι έχω αποκτήσει σίγουρα καλύτερο κράτημα λόγω
των ελαστικών. Συμπέρασμα? είμαι σίγουρα κερδισμένος...
teoman - Δευ 16 Σεπ 2002, 12:26:00
Θέμα δημοσίευσης: Re: Τάδε έφη το δυναμόμετρο.....
chatasos έγραψε:
Τελική : 174.9 χ.α.ω. (στις 6426 σ.α.λ.)


Είναι ο κόφτης σου τόσο ψηλά?Δεν θα έπρεπε τότε στο 1600 να είναι ακόμα παραπάνω?
DimiP - Δευ 16 Σεπ 2002, 12:36:58
Θέμα δημοσίευσης:
Ω ΝΑΙ ! ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ 6500.
chatasos - Τρι 17 Σεπ 2002, 07:03:38
Θέμα δημοσίευσης:
Και ξαναβλέποντας χτες το διάγραμμα παρατήρησα τα παρακάτω:

1) Ίσως τελικά να κόβει η σκούπα στις ψηλές στροφές αφού στο διάγραμμα
ιπποδύναμης φαίνεται ότι ενώ υπάρχει ανοδική πορεία μέχρι τις 4.800-5.000
στροφές, μετά υπάρχει μία στασιμότητα για 1.000 στροφές και μετά μία
κάθοδος (σχετικά απότομη). Συγκρίνοντας με άλλα διαγράμματα έχω την
εντύπωση πως θα έπρεπε αυτή η καμπύλη να είναι πιο "καμπυλώδες",
παρουσιάζοντας μια ανοδική πορεία και αργότερα αντίστοιχα μια καθοδική
και να μην υπάρχει αυτή η "σταθερότητα" για 1.000. στροφές.
Τελικά μήπως πραγματικά στεγνώνει η μηχανή στα ψηλά?

2) Σίγουρα όμως δίνει λίγο παραπάνω ροπή στις χαμηλές, αφού από 2.800
μέχρι 4.800 έχω περίπου σταθερή την ροπή στα 115Nm (11.73kgm).
teoman - Τρι 17 Σεπ 2002, 10:33:41
Θέμα δημοσίευσης:
DIMIP έγραψε:
Ω ΝΑΙ ! ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ 6500.


Τον έχω δοκιμάσει 5-6 φορές.... Αλλά και πάλι 6500 είναι λίγο (την στιγμή μάλιστα που του Τάσσου δεν έριξε κόφτη στα 6400...
Alex - Τρι 17 Σεπ 2002, 13:58:22
Θέμα δημοσίευσης:
Chataso πρεπει να κανουμε μια κοντρα η να το θεσω καλυτερα μια "δοκιμη".. Wink Θα θελα να δω ποιος ειναι πιο γρηγορος γιατι με κατι υπολογισμους που εχω κανει επρεπε να εχω τουλαχιστον 86 αλογα στον στροφαλο μετα τα 100 χιλιομετρα / ωρα (λογο αερα). Εξαλλου εισαι καλο μετρο συγκρισης λογω οτι φοραμε ιδια διασταση λαστιχα (ισως τα δικα μου να ναι λιγο βαρυτερα καθως ειναι 18.2 κιλα ζαντα και λαστιχο μαζι που πεζει το ρολο του λογο του οτι το διαφορικο εχει να αντιμετωπισει παραπανω αδρανεια)

Τωρα αμα σκεφτεις οτι αν του βαζες λιγο πιο κρυο αερα και οχι ζεστο απο διπλα απ'το ψυγειο τοτε παιζει να ειχες παραπανω 2-7% καθως για καθε 4C χαμηλοτερα ανεβαινει η αποδοση 1% (δεν μιλαμε για θερμοκρασια περιβαλλοντος που εχει σχεση με την διορθωση DIN αλλα για την πραγματικη θερμοκρασια αερα που εισερχεται στον κινητηρα), αν του εβαζες καλυτερη βενζινη και αν δεν ειχες το μεσαιο τοτε εγω πιστευω εντελως συντηρητικα θα σουν κοντα στα 84-85. (Απλα θα σου πω οτι 12 βαθμοι κελσιου λιγοτεροι στην εισαγωγη δινουν μονοι τους 2.7 αλογα + 0.5 η βενζινη-συντηρητικη προβλεψη + 0.5 το καζανακι-συντηρητικη προβλεψη) ειναι πανω 3.7 αλογα σε σχεση με τα 80.7..=84.4
chatasos - Τρι 17 Σεπ 2002, 14:35:33
Θέμα δημοσίευσης:
Την επόμενη φορά θα το πάω για δυναμομέτρηση μέσα στα άγρια μεσάνυχτα
κάποιας μέρας του Δεκεμβρίου, μήπως και κερδίσω κανά άλογο, γιατί τώρα
στο καταμεσήμερο έχουν ψοφήσει κανά δυο. Laughing Laughing Laughing
Η 1η δυναμομέτρηση (με τα μαμά στοιχεία) είχε γίνει Ιανουάριο (πρωί), λίγο
μετά την τοποθέτηση των ζαντών.

Σχετικά με το μεσαίο, ήταν επιλογή μου να το τοποθετήσω γιατί διαφορετικά
ο θόρυβος της εξάτμισης (ελεύθερη και αυτή) ήταν αρκετά ενοχλητικός από
τις 1.000 κιόλας στροφές!!!!

ΥΓ: Εννοείται πως υπάρχουν μικροδιαφορές από δυναμομέτρηση σε δυναμομέτρηση.
Στην 1η που μου έκαναν είχα βγάλει 0.6hp (DIN) παραπάνω και 0.1Nm
λιγότερο, αλλά επειδή ήταν μόνοι τους εκείνη την ώρα τους ζήτησα να το
ξανακάνουν. Κατά την άποψή μου θα έπρεπε να κάνω 3 δυναμομετρήσεις
και να βγάλω τον μέσο όρο, αλλά ποιος πληρώνει Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes
206xs - Πεμ 04 Μάρ 2004, 13:48:32
Θέμα δημοσίευσης:
Τάσο που την έκανες την πληρωτή; Τη δωρεάν είπες στο Μπουλέκο. Σκέφτομαι να κάνω και εγώ στο δίλιτρο όταν φτάσω τα 4000χλμ για να έχω ένα μέτρο σύγκρισης για αργότερα όταν θα ανοίξει ο κινητήρας και αν γίνουν ποτέ μετατροπές. 60 ευρώ είναι ανεκτό ποσό αν σκεφτεί κανείς οτι δεν θα κάνει παρα μια χούφτα το πολύ. Μια νορμάλ μία με πρώτο στάδιο άντε και μία με δεύτερο στάδιο αν φτάσει μέχρι εκεί και μία με άλλα λάστιχα-ζάντες αν αλλάξει διάσταση.
Kouzman - Πεμ 04 Μάρ 2004, 14:17:44
Θέμα δημοσίευσης:
εγω τι να πω που εχουμε κανει πανω απο 30 δυναμομετρησεις...

η τελευταια ειναι με το παρον setup πριν βαλουμε το βολαν και εχουμε:

159.7 αλογα στο στροφαλο στις 6500
140 τροχους δηλ 20 αλογα απωλειες
19.53 κιλα ροπη στις 5700 με πανω απο 18 κιλα ροπη απο τις 4300 και πανω απο 16κιλα απο τις 2500...
τελικη ταχυτητα με 4η στο δυναμομετρο 215χλμ στις 7600σαλ...

με το βολαν μεριμενουμε βελτιωση στην ιπποδυναμη στους τροχους (λιγοτερες απωλειες)...

εδω καταλαβαμε ποσο ρολο παιζει η διαμετρος της εξατμισης αφου με την 47χιλιοστα ειχαμε 18.5 ροπη στις 4300 και με την 54χιλιοστα ανεβασαμε την ροπη στο 18.9 αλλα στι 5600 (αυτο πριν ξαναφτιαξουμε προγραμμα για να βγαλουμε τα 19.5 κιλα)

χρονο να εχει να ασχολειται κανεις...
chatasos - Παρ 05 Μάρ 2004, 10:49:18
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:

19.53 κιλα ροπη στις 5700 με πανω απο 18 κιλα ροπη απο τις 4300 και πανω απο 16κιλα απο τις 2500...

Πολλά δεν είναι για βελτίωση 1600άρη κινητήρα χωρίς turbo?
Ghost Dog - Παρ 05 Μάρ 2004, 15:10:09
Θέμα δημοσίευσης:
chatasos έγραψε:
Kouzman έγραψε:

19.53 κιλα ροπη στις 5700 με πανω απο 18 κιλα ροπη απο τις 4300 και πανω απο 16κιλα απο τις 2500...

Πολλά δεν είναι για βελτίωση 1600άρη κινητήρα χωρίς turbo?

με τοοοοσα που εχει κανει Τασο και <<λιγα>> ειναι!!! Wink Wink Wink
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr