PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Πυράκια

Svstouk - Δευ 02 Σεπ 2002, 20:32:26
Θέμα δημοσίευσης: Πυράκια
Παιδιά, θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει τι ακριβώς είναι τα πυράκια και τι τα προκαλεί; Neutral

Εκείνο που υποτίθεται ότι ξέρω είναι ότι αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένο το αβάνς τότε σου βαράει πυράκια. Αληθεύει αυτό; Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι; Question Question Η βενζίνη παίζει ρόλο;


Και κάτι άσχετο. Χτες ήμουν σε έναν φίλο και καθώς έψαχνα να παρκάρω βλέπω μια θέση κάτω από το σπίτι του. Δεν πάρκαρα εκεί τελικά, αλλά αλλού. Για να μην τα πολυλογώ, μετά από καμιά ώρα ακούγεται ένα τεράστιο μπαμ (όχι δεν εμφανίστηκε ο Φερεντίνος! 8O 8O ), κοιτάω και βλέπω ένα MICRA να έχει πέσει επάνω σε έναν άλλον που είχε παρκάρει ο δύστυχος εκεί που σκόπευα εγώ!!!! 8O 8O 8O Περιττό να σας πω πώς αισθάνθηκα, έτσι;
Svstouk - Τρι 03 Σεπ 2002, 22:17:15
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για τις τόσες πολλές απαντήσεις σας. Καταιγισμός απαντήσεων! Έφαγα δύο ώρες να τις διαβάζω. 8O 8O

Νομίζω ότι οι Administrators του forum μου χρωστάνε πολλά, αφού χάρη στη δική μου ερώτηση έστειλαν μήνυμα άλλοι 58. 8O Mr. Green Mr. Green

ΡΕ, θα μου απαντήσει κανείς; Είναι σοβαρό το θέμα, καίγομαι Confused Confused
Larry69 - Τρι 03 Σεπ 2002, 22:34:49
Θέμα δημοσίευσης:
Χρησιμοποιώντας την φράση "Χτυπάει Πυράκια", αναφερόμαστε στις προαναφλέξεις (Κάνουν τέτοιο θόρυβο, σαν πυράκια) κατά την φάση της συμπίεσης από κακή ποιότητα καυσίμου.
Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε πλήρη εκμετάλλευσή του καυσίμου (Μειωμένη απόδοση).Η Ατελής λοιπόν καύση συνεπάγεται και χαμένη ποσότητα καυσίμου που επιβαρυνόμαστε οικονομικά. Επιπλέον μέσα στη μηχανή μένουν κατάλοιπα ατελούς καύσης που φθείρουν τον κινητήρα ενώ από την εξάτμιση του οχήματος διοχετεύονται βλαβερά αέρια για την υγεία μας και το περιβάλλον όπως CO, HC και Nox.
christhehealer - Τρι 03 Σεπ 2002, 23:04:20
Θέμα δημοσίευσης:
svstouk έγραψε:
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για τις τόσες πολλές απαντήσεις σας. Καταιγισμός απαντήσεων! Έφαγα δύο ώρες να τις διαβάζω. 8O 8O

Νομίζω ότι οι Administrators του forum μου χρωστάνε πολλά, αφού χάρη στη δική μου ερώτηση έστειλαν μήνυμα άλλοι 58. 8O Mr. Green Mr. Green

ΡΕ, θα μου απαντήσει κανείς; Είναι σοβαρό το θέμα, καίγομαι Confused Confused


Tα θέλει και σένα ο κ%^&$#@ς σου Laughing Laughing Laughing

Λοιπόν από όσα πρόχειρα ξέρω. Επιστημονικά λέγεται προανάφλεξη και εν ολίγοις είναι το κκκκρρρρρρρρρρρρ που ακούγεται από τον κινητήρα, συνήθως σε ανηφόρες ή σε εκκίνηση στα φανάρια. Σε νορμάλ κινητήρες προέρχεται από κακή ποιότητα βενζίνης. Βάζεις καλύτερη βενζίνη (πχ. Superplus) ή αλλάζεις βενζινά. Σε πειραγμένους κινητήρες τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα στο από που και το γιατί, και πρέπει να το μελετήσω.

Πάντως κάτι έχω γράψει στο "tunning. Ιστορίες γέλιου και δακρύων". Ρίξε μια ματιά. Μέχρι να δει το topic o Miltellas και να σου απαντήσει επιστημονικά. Όχι ότι ο Larry69 δεν απαντάει. Και είναι και ειδικός απ΄ότι θυμάμαι, λόγω σπουδών Laughing Laughing Laughing Laughing
Έκαστος στο είδος του 8) 8) 8) 8)
theflame - Τρι 03 Σεπ 2002, 23:26:17
Θέμα δημοσίευσης:
Larry69 έγραψε:
Χρησιμοποιώντας την φράση "Χτυπάει Πυράκια", αναφερόμαστε στις προαναφλέξεις (Κάνουν τέτοιο θόρυβο, σαν πυράκια) κατά την φάση της συμπίεσης από κακή ποιότητα καυσίμου.
Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε πλήρη εκμετάλλευσή του καυσίμου (Μειωμένη απόδοση).Η Ατελής λοιπόν καύση συνεπάγεται και χαμένη ποσότητα καυσίμου που επιβαρυνόμαστε οικονομικά. Επιπλέον μέσα στη μηχανή μένουν κατάλοιπα ατελούς καύσης που φθείρουν τον κινητήρα ενώ από την εξάτμιση του οχήματος διοχετεύονται βλαβερά αέρια για την υγεία μας και το περιβάλλον όπως CO, HC και Nox.

Αν θυμάμαι καλά Embarassed συμβαίνει όταν το μίγμα αναφλέγετε πριν το μπουζί δώσει σπινθήρα πριν δηλαδή το έμβολο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο με αποτέλεσμα από την φόρα που έχει το έμβολο κατά την φάση της συμπίεσης να προσπαθεί τελικά να συμπιέσει την ανάφλεξη ή σαν να υπάρχουν δύο αναφλέξεις...
Αλεξ@νδρος - Τρι 03 Σεπ 2002, 23:49:57
Θέμα δημοσίευσης:
svstouk έγραψε:
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για τις τόσες πολλές απαντήσεις σας. Καταιγισμός απαντήσεων! Έφαγα δύο ώρες να τις διαβάζω. 8O 8O

Νομίζω ότι οι Administrators του forum μου χρωστάνε πολλά, αφού χάρη στη δική μου ερώτηση έστειλαν μήνυμα άλλοι 58. 8O Mr. Green Mr. Green

ΡΕ, θα μου απαντήσει κανείς; Είναι σοβαρό το θέμα, καίγομαι Confused Confused

Ενω αν ρωτουσες για ΜΠΥΡΑΚΙΑ και ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ θα γινοταν χαμος
DimiP - Τετ 04 Σεπ 2002, 01:18:03
Θέμα δημοσίευσης:
svstouk, μην ανυσηχεις . ετσι κανουμε με ολους στην αρχη δεν τους απανταμε για να δουμε την αγωνια τους και μετα τους γραφουμε ενα post 2,5 οθονες. κατσε να ρθει ο miltelas και θα βαρεθεις να διαβαζεις
pezomania - Τετ 04 Σεπ 2002, 07:29:44
Θέμα δημοσίευσης:
Εμένα μου βαράει πυράκια, όταν του βάζω απλή αμόλυβδη, ακόμα και v-power; Μόλις του βάλω όμως racing ηρεμία!!!!

Μήπως θέλει κάτι να μου πεί ο κινητήρας μου; Wink
pugsang - Τετ 04 Σεπ 2002, 07:33:02
Θέμα δημοσίευσης:
Μαλλον αγαπητε φίλε ο κινητήρας σου εχει γεννηθεί φτωχός με πλούσια ελλατώματα!!

Laughing Laughing

Ξέρεις τι ξύλο εχει φαει ο δικός μου για να μαθει να μην ζηταει superplus racing?
pezomania - Τετ 04 Σεπ 2002, 12:25:41
Θέμα δημοσίευσης:
Επειδή εγώ είμαι κατά της βίας του την νερόνω! 5euro racing 25euro απλή!

Καλή αναλογία, μην καλομάθει Wink
Svstouk - Τετ 04 Σεπ 2002, 12:51:26
Θέμα δημοσίευσης:
Larry69 έγραψε:
Χρησιμοποιώντας την φράση "Χτυπάει Πυράκια", αναφερόμαστε στις προαναφλέξεις (Κάνουν τέτοιο θόρυβο, σαν πυράκια) κατά την φάση της συμπίεσης από κακή ποιότητα καυσίμου.
Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε πλήρη εκμετάλλευσή του καυσίμου (Μειωμένη απόδοση).Η Ατελής λοιπόν καύση συνεπάγεται και χαμένη ποσότητα καυσίμου που επιβαρυνόμαστε οικονομικά. Επιπλέον μέσα στη μηχανή μένουν κατάλοιπα ατελούς καύσης που φθείρουν τον κινητήρα ενώ από την εξάτμιση του οχήματος διοχετεύονται βλαβερά αέρια για την υγεία μας και το περιβάλλον όπως CO, HC και Nox.


Χρησιμοποιώντας δηλαδή v-power με τα πρόσθετα καθαρισμού δεν θα πρέπει να υπάρχει τέτοιο πρόβλημα, ή τουλάχιστον θα πρέπει να καθυστερήσει να εμφανιστεί, τα λέω καλά; Question Question


Και για να σας λύσω την απορία. Δεν έχω πρόβλημα με τα πυράκια, απλά σε μια ανηφόρα που ζορίστηκε, άκουσα λίγα να βαράνε και άρχισα να αναρωτιέμαι αν υπάρχει πρόβλημα.

Τώρα μάλιστα! :D

Ο pezomania μου άνοιξε την όρεξη με τα μπυράκια και τα μεζεδάκια και με βλέπω κατά Πειραϊκή μεριά.. Wink Wink Mr. Green Mr. Green
Αλεξ@νδρος - Τετ 04 Σεπ 2002, 14:15:05
Θέμα δημοσίευσης:
svstouk έγραψε:


Ο pezomania μου άνοιξε την όρεξη με τα μπυράκια και τα μεζεδάκια και με βλέπω κατά Πειραϊκή μεριά.. Wink Wink Mr. Green Mr. Green

Σε περιπτωση που θες να κερασεις σε ενημερωνω οτι την ορεξη στην ανοιξα εγω και οχι ο Μανιακος Mr. Green
Svstouk - Τετ 04 Σεπ 2002, 18:56:24
Θέμα δημοσίευσης:
alexandros έγραψε:
svstouk έγραψε:


Ο pezomania μου άνοιξε την όρεξη με τα μπυράκια και τα μεζεδάκια και με βλέπω κατά Πειραϊκή μεριά.. Wink Wink Mr. Green Mr. Green

Σε περιπτωση που θες να κερασεις σε ενημερωνω οτι την ορεξη στην ανοιξα εγω και οχι ο Μανιακος Mr. Green



Ουυυυυππςςςςςςςςςς! Σωστόοοοοοοοοοοοοςςςςςςςςςςςςςςς!!!!!!!!!!!! Laughing Laughing Laughing Laughing

Έχεις δίκιο και μετανοώ. Σε παρακαλώ, συγχώρα με.. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Miltellas - Παρ 06 Σεπ 2002, 02:42:26
Θέμα δημοσίευσης:
Τώρα διάβασα το θέμα! Τέσσερις μέρες έλλειψα κι έχασα τη μπάλλα τελείως... Τρίτη μέρα και προσπαθώ να σας προλάβω!
Τέλος πάντων, δεν έχω κάτι παραπάνω να πω...

Πάντως επειδή στα σύγχρονα αυτοκίνητα το αβανς είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο, εάν ακούτε πειράκια, αλλάξτε βενζινά (Θεραπευτής said)! Οι πειραγμένοι κινητήρες, πράγματι, μπορεί να έχουν πρόβλημα με απρόσεχτη χαρτογράφηση εγκεφάλου.

Το σίγουρο είναι ότι με V-Power ή με Super Plus δεν πρέπει να ακούσετε ποτέ πειράκια! Και δεν μιλάω φυσικά για την V-Power Racing που τραβάει η τρίτη αγόγγυστα από τις 1300-1400 στροφές!!

Ευχαριστώ τον Λάρρυ, τον Φλόγα, τον Θεραπευτή και τους άλλους, που με γλύτωσαν από το πολύ γράψιμο γιατί έχω αρκετό διάβασμα ακόμη... Wink
Δημήτριος - Τετ 14 Ιούλ 2004, 20:06:01
Θέμα δημοσίευσης:
theflame έγραψε:
Χρησιμοποιώντας την φράση "Χτυπάει Πυράκια", αναφερόμαστε στις προαναφλέξεις (Κάνουν τέτοιο θόρυβο, σαν πυράκια) κατά την φάση της συμπίεσης από κακή ποιότητα καυσίμου.


Larry69 έγραψε:
Αν θυμάμαι καλά Embarassed συμβαίνει όταν το μίγμα αναφλέγετε πριν το μπουζί δώσει σπινθήρα πριν δηλαδή το έμβολο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο με αποτέλεσμα από την φόρα που έχει το έμβολο κατά την φάση της συμπίεσης να προσπαθεί τελικά να συμπιέσει την ανάφλεξη ή σαν να υπάρχουν δύο αναφλέξεις...


Παιδιά μια διευκρίνηση. Όπως έχω αναλυτικά ξαναγράψει (βλ. 4η σελίδα από το topic "ΝΕΕΣ βΕΝΖΙΝΕΣ ΕΚΟ" στις μηχανολογικές συζητήσεις), το πυράκι λαμβάνει χώρα μετά τον σπινθήρα!. Δηλαδή μέρη του καυσίμου μίγματος που δεν έχουν ακόμα αναφλεγεί από τον σπινθήρα, αυταναφλέγονται, δημιουργώντας "δεύτερη εστία φωτιάς". Αυτό προκαλεί κρουστική καταπόνηση του κινητήρα.
Η προανάφλεξη (που μάλλον από αυτήν πάσχουν πολλοί σύγχρονοι κινητήρες, όπως οι δικοί μας) συμβαίνει πριν την ανάφλεξη.
Η προανάφλεξη δεν έχει τόσο κρουστικό χαρακτήρα, οπότε δεν βλάπτει τους κινητήρες μας.
aris ioannina - Πεμ 15 Ιούλ 2004, 11:58:32
Θέμα δημοσίευσης:
και αμα βαραει και με σουπερπλας??
το συνεργειο μου ειπε οτι δεν υπερχει προβλημα??
και σε αλλα τοπικ εκει καταλειξαν αλλοι και αλλοι οτι υπαρχει.
υπευθηνα ξερει καποιος να πει γιατι και τα δικα μου νευρα ειναι γ#####να
Δημήτριος - Πεμ 15 Ιούλ 2004, 12:46:52
Θέμα δημοσίευσης:
Και τα δικά μου νεύρα έτσι ήταν. Confused Confused Confused
Αλλά αυτά που συμπέρανα, βάσει των όσων ξέρω και των όσων έχω διαπιστώσει στην πράξη, μάλλον συνηγορούν προς το γεγονός ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε πρόβλημα αξιοπιστίας ή πρόωρων φθορών.

Από την στιγμή που δεν μιλάμε για κλασικά πυράκια (δηλαδή αυτανάφλεξη μετά τον σπινθήρα), αλλά μάλλον για προανάφλεξη (δηλαδή αυτανάφλεξη πριν τον σπινθήρα), δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα.
Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν πολλά θερμά καυσαέρια μέσα στον θάλαμο καύσης (λόγω ελλειπούς σάρωσης, αφού το overlap δεν είναι κατάλληλο για τόσο χαμηλές στροφές) και πολύ οξυγόνο (φτωχό μείγμα). Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις προανάφλεξης (δηλαδή όχι κλασικά πυράκια) του καυσίμου μίγματος, η οποία όμως δεν είναι κρουστικού χαρακτήρα (τουλάχιστον όχι τόσο κρουστική όσο τα πυράκια). Αυτό είναι που μας σώζει...

Όσο πιο γρήγορα ολοκληρώνεται μια καύση τόσο πιο κρουσική είναι.
Η λιγότερο κρουστική είναι κλασική καύση, αφού απαιτεί πολύ χρόνο για την ολοκλήρωσή της. Μετά έρχεται η προανάφλεξη (πιο ντηζελάτη καύση), αφού ολοκληρώνεται ταχέως. Τέλος, τα πυράκια έχουν πολύ μεγαλύτερη ένταση κρουστικότητας και το καύσιμο μίγμα τότε καίγεται αστραπιαία.

Αυτές οι προαναφλέξεις συνήθως ολοκληρώνονται σε μικρό χρόνο και οι καύσεις αυτού του είδους είναι καθολικές (δηλαδή έχουμε πολύ χαμηλές εκπομπές HC). Επίσης, αφού έχουμε και φτωχό μίγμα, οι εκπομπές CO και CO2 είναι και αυτές πολύ μειωμένες. Τέλος η ύπαρξη καυσαερίων μέσα στον θάλαμο μειώνει και την πιθανότητα να εμφανιστούν και οξείδια του αζώτου, τα γνωστά NOx.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι και να μην φεύγουν ρύποι προς την ατμόσφαιρα και να επιμηκύνεται η ζωή του καταλύτη.

Μπορέι δηλαδή οι σχεδιαστές να άφησαν επίτηδες τον κινητήρα να δουλεύει με καύσεις αυτού του είδους στις χαμηλές στροφές (μέχρι ένα συγκεκριμένο άνοιγμα του γκαζιού), προκειμένου να μειώσουν κατά πολύ τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Δηλαδή μπορεί ο κινητήρας να έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέχει αυτήν την ψιλόκρουστική καύση (πολύ λιγότερο κρουστική απ' ότι τα πυράκια), προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα με τα καυσαέρια.

Συμπτώματα που πρέπει να σε βάλουν σε υποψίες :
1) Γιατί τον θόρυβο τον κάνει μόνο με μερικό γκάζι και ποτέ με τέρμα;
2) Γιατί το αυτοκίνητο δεν "κόβει" κάθε φορά που ακούγεται αυτός ο θόρυβος;
3) Γιατί ο knock sensor δεν επεμβαίνει;
4) Γιατί ακόμα και με 100 οκτανίων βενζίνη δεν υπάρχει διαφορά;
5) Γιατί ο ήχος αυτός είναι πολύ μικρότερης έντασης (θέλει ησυχία και ανοικτά παράθυρα για να ακουστεί) και με πιο ψεύτικη χροιά σε σχέση με το παραδοσιακό κρρρρρρ...;
Νομίζω πως η μικρότερη ένταση και η ψεύτικη αυτή χροιά υποδηλώνουν και τον ασθενέστερο κρουστικό χαρακτήρα.
6) Γιατί όλοι οι μηχανικοί μου είπαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τον κινητήρα μου και να μην φοβάμαι καθόλου; Φυσικά δεν μπορούσαν να δώσουν εμπεριστατωμένες εξηγήσεις, αφού δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις.
aris ioannina - Σαβ 17 Ιούλ 2004, 12:55:14
Θέμα δημοσίευσης:
γενικα παντως τα αυτοκινητα μας ειναι ασθενικα σε σημειο αδικαιολογητο
για μενα. και απαντησεις τυπου φταινε οι βανζινες στην ελλαδα ειναι απλα καραγκιοζηλικια. κριμα γιατι θεωρουσα την πεζο πολυ σοβαρη εταιρια. μου φαινεται οτι οι πολλες πωλησεις και η γνωσεις περι στριβειν εφεραν αλλαζονεια και ευφησυχασμο. ο κινητηρας για κανενα λογο δεν θα επρεπε να βγαζει τον παραμικρο θορυβο.
Δημήτριος - Τρι 20 Ιούλ 2004, 11:14:19
Θέμα δημοσίευσης:
aris ioannina έγραψε:
γενικα παντως τα αυτοκινητα μας ειναι ασθενικα σε σημειο αδικαιολογητο
για μενα. και απαντησεις τυπου φταινε οι βανζινες στην ελλαδα ειναι απλα καραγκιοζηλικια. κριμα γιατι θεωρουσα την πεζο πολυ σοβαρη εταιρια. μου φαινεται οτι οι πολλες πωλησεις και η γνωσεις περι στριβειν εφεραν αλλαζονεια και ευφησυχασμο. ο κινητηρας για κανενα λογο δεν θα επρεπε να βγαζει τον παραμικρο θορυβο.


Κοίτα. Τέτοιους θορύβους κάνουν και άλλοι κινητήρες. Έχω ακούσει τέτοιους θορύβους (και πιο έντονους) σε πολλά αυτοκίνητα (ford focus, seat leon, VW polo - golf, κ.τ.λ. ). Και ως γνωστόν, ο κινητήρας μας είναι από τους καλύτερους στα 1.600 cc (και όχι μόνο), από κάθε άποψη.

Μάλλον είναι αυτό που λέω. Δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο!!!
Οι λόγοι ύπαρξής τους συνδέονται με την αντιρύπανση.

Τις προάλλες είχα κάνει μια βλακεία (ακόμα την σκέφτομαι...). Πήγα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο αλλά πάτησα πολύ γκάζι και άφησα απότομα τον συμπλέκτη. Έτσι, πάνω στο μπούκωμα, ακούστηκε ΜΟΝΟ ένα "τακ", δυνατό, με τραχειά χροιά. Αυτό μάλλον ήταν πυράκι. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Τα συμπτώματα ήταν διαφορετικά και η χροιά του ήχου επίσης διαφορετική.

Οι διαφορές με τους ήχους που περιγράφουμε ήταν εμφανής. Άρα αυτό είναι ακόμα ένας λόγος που συνηγορεί υπέρ εμού...
Δημήτριος - Πεμ 07 Οκτ 2004, 00:24:26
Θέμα δημοσίευσης:
Πάντως σε ό,τι αφορά αυτό με τα πυράκια, έχω να (ξανα)πω τα εξής...

Με νεότερες σκέψεις επί του θέματος κατέληξα στο εξής συμπέρασμα:
- Ο κινητήρας χτυπάει κανονικά πυράκια (και όχι προαναφλέξεις). Δηλαδή η αυτανάφλεξη εμφανίζεται μετά τον σπινθήρα και όχι πριν (προανάφλεξη). Όμως, μέχρι να εμφανιστεί η αυτανάφλεξη, έχει προλάβει να καεί το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου, οπότε ένα μικρό μέρος του αυταναφλέγεται. Αυτό το μικρό μέρος θα παράγει αναλογικά και μεικρότερης έντασης κρουστικές καταπονήσεις στον κινητήρα. Γι' αυτό ο κνητήρας δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Στον δικό μου ειδικά όλες οι ενδείξεις υποδηλώνουν άριστη κατάσταση. Δεν καίει καθόλου λάδι (συνθετικό 5w-40), όταν το αντικαθιστώ (ανά 5.500 ~6.000 χλμ) έχει απλά μια σκουράδα, τα μπουζί του βγαίνουν φυσιολογικά (όχι μαυρισμένα κ.τ.λ.), ο ήχος του μοτέρ είναι άψογος, οι επιδόσεις μάλλον καλύτερες από τις εργοστασιακές, η κατανάλωση λογικότατη και τα καυσάερια πολύ χαμηλά.

Συνεπώς, αφού σε 'μένα τον έκανε πάρα πολύ τον θόρυβο και δεν έπαθε τίποτα, πάει να πει πως το μικρό υπόλοιπο του καύσιμου μείγματος που απομένει στον θάλαμο και αυταναφλέγεται δεν μπορεί να παράγει σοβαρής έκτασης κρουστικές καταπονήσεις (είναι αρκετά μικρή ποσότητα). Το πιο πολύ καίγεται κανονικά, οπότε μόνο τότε (αφού έχει ανέβει κατά πολύ η θερμοκρασία και η πίεση μέσα στον θάλαμο λόγω της κανονικής καύσης) το εναπομείναν καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται.
Γι' αυτό και ο ήχος είναι πολύ πιο απαλός από τα κανονικά πυράκια (που εκεί αυταναφλέγεται το μεγαλύτερο μέρος). Και ίσως γι' αυτό είναι μικρής έντασης τα πυράκια αυτά δεν τα αντιλαμβάνεται και ο knock sensor.

Με φουλ γκάζι, ο εγκέφαλος εμπλουτίζει αρκετά το μείγμα, οπότε δεν χτυπά ποτέ πυράκια τότε.

Με τον επαναπρογραμματισμό και με την 100άρα βενζίνα, το πρόβλημα απουσιάζει σχεδόν τελείως...
gavanas - Πεμ 07 Οκτ 2004, 11:59:47
Θέμα δημοσίευσης:
Επέστρεψα από ΒP ultimate σε 95 οκτάνια, λόγω οικονομίας. Πυράκια παντού και πάντα... Ελπίζω σε καμιά 10αριά μέρες να συνηθίσει και να σταματήσει.

Δημήτρη, τα πυράκια είναι προαναφλεξη και αυταναφλεξη. Δηλαδή πριν τον σπινθίρα. Δεν ξέρω αν εννοούσες κάτι άλλο, ή εγώ δεν κατάλαβα καλά.
gavanas - Πεμ 07 Οκτ 2004, 12:14:19
Θέμα δημοσίευσης:
Παραθέτω:

Η κρουστική καύση προκαλείται λόγω αυτανάφλεξης του άκαυστου μίγματος μπροστά από τη φλόγα. Η διάδοση του μετώπου της φλόγας μετά την κρουστική καύση είναι πολύ γρηγορότερη από το κανονικό. Αυτό συμβαίνει διότι το άκαυστο μίγμα μπροστά από το μέτωπο της φλόγας βρίσκεται σε υψηλότερες από το κανονικό θερμοκρασίες και η ταχύτητα της στρωτής φλόγας είναι αυξημένη...
Δημήτριος - Πεμ 07 Οκτ 2004, 15:11:02
Θέμα δημοσίευσης:
gavanas έγραψε:
Παραθέτω:

Η κρουστική καύση προκαλείται λόγω αυτανάφλεξης του άκαυστου μίγματος μπροστά από τη φλόγα. Η διάδοση του μετώπου της φλόγας μετά την κρουστική καύση είναι πολύ γρηγορότερη από το κανονικό. Αυτό συμβαίνει διότι το άκαυστο μίγμα μπροστά από το μέτωπο της φλόγας βρίσκεται σε υψηλότερες από το κανονικό θερμοκρασίες και η ταχύτητα της στρωτής φλόγας είναι αυξημένη...


Όχι! Εγώ το ξέρω αλλιώς!

Η προανάφλεξη (που είναι μεν ψιλοκρουστική, αφού ολοκληρώνεται ταχύτητα, αλλά εντάξει, πάει κι΄έρχεται...) είναι αυτανάφλεξη που εμφανίζεται πριν (δεν ξέρω αν με την λέξη "μπροστά" εννοείς το ίδιο πράγμα) τον σπινθήρα (σαν τον diesel ένα πράγμα).
Πολλοί κινητήρες του μέλλοντος θα δουλεύουν με ελεγχόμενη αυτανάφλεξη για μικρά και μεσαία φορτία, δηλαδή την προανάφλεξη. Φυσικά ο λόγος για κάτι τέτοιο συνδέεται με την αντιρύπανση.

Η κρουστική αυτανάφλεξη (η οποία μπορεί να προκληθεί και από εκτεταμένη προανάφλεξη) είναι αυτή που πραγματικά βλάπτει τον κινητήρα. Πρόκειται για αυτανάφλεξη που λαμβάνει χώρα αφού έχει εμφανιστεί ο σπινθήρας και ένα κομμάτι του καυσίμου μείγματος έχει προλάβει να καεί κανονικά. Γίνεται επειδή το καύσιμο μείγμα που έχει ήδη καεί κανονικά, ανεβάζει την πίεση και την θερμοκρασία μέσα στον θάλαμο, με αποτέλεσμα το υπόλοιπο μείγμα να αυταναφλέγεται.

Αν δει κανείς καμπύλες μεταβολής της πίεσης συναρτήσει του χρόνου στην περίπτωση της προανάφλεξης και την κρουστικής αυτανάφλεξης, θα διαπιστώσει τα εξής :
Η καμπύλη της προανάφλεξης έχει πιο απότομη κλίση, όμως δεν έχει καθόλου "νερά" πάνω της!
Επίσης θα δει ότι η καμπύλη της κρουστικής αυτανάφλεξης "κάνει νερά" μετά την χρονική στιγμή του σπινθήρα, ενώ πριν ήταν κανονική.

Το θέμα είναι ότι όταν όταν το καύσιμο μείγμα προλαβαίνει να καεί κανονικά σε ένα μεγάλο ποσοστό κανονικά (ας πούμε 80%), πριν εμφανιστεί αυτανάφλεξη, τα "νερά" αυτά της καμπύλης θα έχουν και πολύ μικρότερη διάρκεια και πλάτος. Έτσι δεν πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Απλά καλό είναι να μην το κάνει καθόλου!
Αυτό συμβαίνει μάλλον και με τους κινητήρες μας.
gavanas - Πεμ 07 Οκτ 2004, 18:40:31
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν έχω άλλο επιχείρημα εκτός από ένα βιβλίο μηχανων εσωτερικής καύσης, του οποίου ο συγγραφέας δεν χαίρει της εκτίμησης μου...

Οπότε θα ερθω Scatter να συμφωνήσω, καθώς φαίνεσαι αρκετά διαβασμένος επί του θέματος.
Δημήτριος - Πεμ 07 Οκτ 2004, 18:58:04
Θέμα δημοσίευσης:
Κοίτα και 'γω δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά...

Για το διάγραμμα αυτό όμως είμαι σίγουρος. Εντελώς σίγουρος!
Το βρήκα στο βιβλίο του κ. Ρακόπουλου, που διδάσκει Μ.Ε.Κ. στο Ε.Μ.Π. (αγόρασα το βιβλίο του).

Την προανάφλεξη την ονομάζει "πυρανάφλεξη" που οφείλεται, λέει, στην υπερβολική προπορεία ανάφλεξης.
Η καμπύλη της είναι κανονική, απλά έχει απότομη κλίση. Η καμπύλη όμως της κρουστικής αυτανάφλεξης (την ονομάζει κρουστική καύση) είναι κανονική, όπως και της κανονικής καύσης ενώ από την κορυφή και μετά (δηλ. μετά τον σπινθήρα) είναι σαν καρδιογράφημα!! Δηλαδή παρουσιάζει το πυράκι στην χειρότερή του μορφή. Όταν αυταναφλέγεται δηλαδή πάνω από το 80~90% του μείγματος. Αυτό εξαρτάτα από το πόσο νωρίς (ΠΑΝΤΑ μετά την κορυφή) παρουσιάζεται το "καρδιογράφημα". Αφού το "καρδιογράφημα" παρουσιάζεται νωρίς στο διάγραμμα, σημαίνει ότι αμέσω μετά τον σπινθήρα απρουσιάστηκε αυτανάφλεξη.

Στον κινητήρα μας (ελπίζω) παρουσιάζεται μάλλον με αρκετή καθυστέρηση, γι' αυτό φαντάζομαι ότι το "καρδιογράφημα" αυτό θα είναι πολύ ασθενές (σε ένταση) και σύντομο χρονικά (αφού η μεγαλύτερη ποσότητα του μείγματος πρόλαβε και κάηκε κανονικά, "θέτοντας όμως τις βάσεις", μέσω της ανύψωσης της Θ οC, για κρουστική αυτανάφλεξη του μικρού υπολοίπου). Γι' αυτό δεν "κόβει" το αμάξι, γι' αυτό και ακούγεται ένα απαλό "τσικ - τσικ - τσικ" και όχι το τραχύ "ΤΑΚ - ΤΑΚ- ΤΑΚ" , γι' αύτό ίσως δεν το αντιλαμβάνεται και ο knock sensor (είναι πολύ ασθενές).

Και οι δύο (πυρανάφλεξη ή προανάφλεξη και κρουστική καύση ή κρουστική αυτανάφλεξη), λέει, είναι επιζήμιες για τον κινητήρα, αλλά ειδικά η κρουστική καύση είναι καταστροφική. Η μια μπορεί να προκαλέσει την άλλη αφού και οι δύο συνεπάγονται αύξηση της θερμοκρασίας των τοιχωμάτων.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr