Mimis έγραψε: |
Ναι, δυστυχώς την έκανα την ζημιά, έγδαρα την μπροστά δεξιά ζάντα μου ![]() |
Dimip έγραψε: |
στειλε μου PM για να σου πω μαγαζι. |
mick206 έγραψε: | ||
Μαγαζί στο Βόλο θες να του πείς;; ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mimis έγραψε: |
Ναι, δυστυχώς την έκανα την ζημιά, έγδαρα την μπροστά δεξιά ζάντα μου ![]() |
DimiP έγραψε: |
ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΔΑΓΚΩΤΟ!!!! |
mick206 έγραψε: | ||
Μαγαζί στο Βόλο θες να του πείς;; ![]() ![]() ![]() ![]() |
DimiP έγραψε: | ||
ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΔΑΓΚΩΤΟ!!!! οσον αφορα για τις ζαντες! αν το γδαρσιμο ειναι βαθυ υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα με τον καιρο στο σημειο εκεινο να σου ξεφλουδισει! αν ειναι αλουμινιου (μαλλον δηλαδη) τοτε πως να σκουριασει;;; αλλο προβλημα εκτος του οπτικου δεν θα υπαρχει! αν σε ενδιαφερει η επισκευη της να σου πω πως κοστιζει 30-40Ε η ηλεκτροστατικη βαφη καθε ζαντας και 20-25Ε η επισκευη της (γδαρσιματα-στραβωματα). αν αποφασισεις κατι τετοιο στειλε μου PM για να σου πω μαγαζι. |
Ntinos έγραψε: | ||||
οι ζαντες δεν ειναι αλουμινιου αλλα κραματος αλουμινιου διοτι το αλουμινιο μονο του δεν εχει την απαιτουμενη ελαστικη δυναμη και μπαινει σε ζωνη πλαστικης παραμορφωσης σχετικα γρηγορα που σημαινει οτι οι ζαντες θα στραβωνανε ευκολα μεχρι να οδηγηθουν σε κρακ.απτην αλλη ενα αλλο μεταλλο π.χ ατσαλι σε οποιαδηποτε κατεργασια χωρις αλουμινιο θα ειχε υψηλη αντοχη αλλα μικρη ζωνη πλαστικης παραμορφωσης οποτε και γρηγοροτερο κρακ (δεν στραβωνουν ευκολα-σπανε γρηγορα). ετσι οι κατασκευαστες φτιαχνουν κραματα ωστε να συνδιασουν τις ιδιοτητες αυτες. τελος και το αλουμινιο οταν βρισκεται σε υγρο περιβαλλον (δυσκολα) διαβρωνει (βγαζει κατι σαν αφρο στην επιφανεια του) το κραμα που εχουν οι ζαντες μπορει να σκουριασει (δυσκολοτερα βεβαια) αναλογα με το μιγμα που εχει. η βαφη της ζαντας σε επισκευη δεν ειναι ποτε η ιδια με το 'τελειωμα' που εχει ενα μεταλλο στην επιφανεια του-δηλαδη θα ΦΕΝΕΤΑΙ και αρκετα οποτε πρεπει να βαφτουν και οι 4. Μετα ομως σε καθε γδαρσιμο θα φευγει χρωμα. Δικια μου αποψη ειναι η επιτοπου επισκευη με βερνικι. επισης οταν στραβωνει ζαντα ΔΕΝ ΙΣΙΩΝΕΙ τελειως και να ισιωσει ομως, αν στραβωσε παει να πει οτι εχει μπει σε πλαστικη παραμορφωση που σημαινει οτι εχασε την ελαστικοτητα της και σε καθε λακουβα θα τηνει να παρει το σχημα της. |
Ntinos έγραψε: |
οι ζαντες δεν ειναι αλουμινιου αλλα κραματος αλουμινιου διοτι το αλουμινιο μονο του δεν εχει την απαιτουμενη ελαστικη δυναμη και μπαινει σε ζωνη πλαστικης παραμορφωσης σχετικα γρηγορα που σημαινει οτι οι ζαντες θα στραβωνανε ευκολα μεχρι να οδηγηθουν σε κρακ.απτην αλλη ενα αλλο μεταλλο π.χ ατσαλι σε οποιαδηποτε κατεργασια χωρις αλουμινιο θα ειχε υψηλη αντοχη αλλα μικρη ζωνη πλαστικης παραμορφωσης οποτε και γρηγοροτερο κρακ (δεν στραβωνουν ευκολα-σπανε γρηγορα).
ετσι οι κατασκευαστες φτιαχνουν κραματα ωστε να συνδιασουν τις ιδιοτητες αυτες. τελος και το αλουμινιο οταν βρισκεται σε υγρο περιβαλλον (δυσκολα) διαβρωνει (βγαζει κατι σαν αφρο στην επιφανεια του) το κραμα που εχουν οι ζαντες μπορει να σκουριασει (δυσκολοτερα βεβαια) αναλογα με το μιγμα που εχει. η βαφη της ζαντας σε επισκευη δεν ειναι ποτε η ιδια με το 'τελειωμα' που εχει ενα μεταλλο στην επιφανεια του-δηλαδη θα ΦΕΝΕΤΑΙ και αρκετα οποτε πρεπει να βαφτουν και οι 4. Μετα ομως σε καθε γδαρσιμο θα φευγει χρωμα. Δικια μου αποψη ειναι η επιτοπου επισκευη με βερνικι. επισης οταν στραβωνει ζαντα ΔΕΝ ΙΣΙΩΝΕΙ τελειως και να ισιωσει ομως, αν στραβωσε παει να πει οτι εχει μπει σε πλαστικη παραμορφωση που σημαινει οτι εχασε την ελαστικοτητα της και σε καθε λακουβα θα τηνει να παρει το σχημα της. |
Δημήτριος έγραψε: | ||
Θα ξαναγράψω στο forum έπειτα από 20 μέρες... Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι (συνήθως) από κράματα αλουμινίου. Αυτά έχουν υποστεί ειδική σκλήρυνση, είτε με ειδικές θερμικές κατεργασίες (π.χ. υπερβαφή και κατακρήμνιση πολύ σκληρών φάσεων, όπως συμβαίνει και στο ντουραλουμίνιο το οποίο είναι κράμα Al - Cu), είτε με προσθήκη επιπλέον στοιχείων κραμάτωσης, είτε με συνδυασμό των παραπάνω. Σε ό,τι αφορά την πλαστική παραμόρφωση έχω να πώ το εξής. Νομίζω ότι όσο περισσότερο παραμορφώνεται πλαστικά ένα μεταλλικό εξάρτημα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, τόσο περισσότερο αυτό σκληραίνει αλλά γίνεται και πιο ευθραυστο ή αλλιώς ανελαστικό (αυτό καλείται φαινόμενο ενδοτράχυνσης και οφείλεται σε κάποιες αλλαγές που συμβαίνουν στην κρυσταλλική δομή του υλικού). Έτσι, αν μια ζάντα στραβώσει, θα σκληρύνει αλλά θα γίνει και πιο εύθραυστη κατά την επαναφορά στο αρχικό της σχήμα. Βέβαια μιλάω για σημαντικές παραμορφώσεις και όχι για μικρό-στρεβλώσεις. Οι τελευταίες μπορούν να διορθωθούν χωρίς πρόβλημα... Βέβαια, και σημαντικές να είναι οι παραμορφώσεις, το πρόβλημα της υπερβολικής σκληρότητας και της ανελαστικότητας (ψαθυρότητα) που προκύπτει λύνεται με πολλούς τρόπους. Μετά όμως γίνεται πολύ "σοφιστικέ" η επισκευή μιας ζάντας και είναι οικονομικά ασύμφωρη... Τέλος το αλουμίνιο μπορεί να διαβρωθεί σε χαμηλές θερμοκρασίες, όταν βρίσκεται περιβάλλον με έντονη υγρασία και "αλμύρα" (βλ. παλαιά κουφώματα αλουμινίου). Η αντοχή του στην διάβρωση οφείλεται σε κάποιες διεργασίες που ακολουθούνται πριν την διάθεσή του στο εμπόριο (παθητικοποίηση ή αλλιώς ανοδίωση). Το αλουμίνιο σαν μέταλλο σκέτο (ούτε επεξεργασίες ούτε τίποτα) είναι πολύ ευπαθές στην διάβρωση (πιο ευπαθές από τον σκέτο σίδηρο). Βέβαια η διάβρωση δεν μπορεί να εκδηλωθεί όταν το υλικό μας είναι καλυμένο με ένα ομοιόμορφο και συνεχές στρώμα μπογιάς (που επιτυγχάνεται με την ηλεκτροστατική βαφή). |
Ntinos έγραψε: |
συμφωνω απολυτα αν και δεν μπορεσα ποτε να συγκρατησω τοσο λεπτομερεις περιγραφες για την κατεργασια μεταλλων (εσυ τα θυμασαι η τα διαβασες πρωτα ![]() ![]() για την πλαστικη παραμορφωση τουλαχιστον απο το οσα εχω διδαχθει το σιγουρο που μπορω να πω ειναι οτι σιγουρα σκληραινει το μεταλλο αλλα ελαχιστα,αν δεις γραφικες απο τεστ συνθλιψης θα παρατηρησεις οτι η καμπυλη δεν ανεβαινει πολυ στην περιοδο της πλαστικης παραμορφωσης αλλα οσο αυξανεται η ασκουμενη δυναμη τηνει σε σημειο κρακ (οπως και σωστα ειπες και εσυ). τωρα βεβαια για να ειμαστε σιγουροι με το τι εχουμε να κανουμε πρεπει να ξερουμε και τι κραμα εχουμε. ωστοσο επιμενω οτι παρολο που μπορουν οι ζαντες να επισκευαστουν εφοσον (συμφωνεις και εσυ)εχουν χασει μερος της αντοχης τους καλο ειναι να παρουμε μια καινουργια |
Mimis έγραψε: |
Ναι, δυστυχώς την έκανα την ζημιά, έγδαρα την μπροστά δεξιά ζάντα μου ![]() |
PHSYBORG έγραψε: | ||
Μπορεις να βρεις κατι στο Praktiker α καλυψεις τη γρατζουνια οπως κ στο αμαξωμα , σαν υγρο βερνικι σε ασημι χρωμα ! |
STELIOS έγραψε: |
Ρε παιδια σωστα ολα αυτα που λετε περι αντοχες υλικων (τα'χω κανει κι'εγω στο University) αλλα το παιδι απλα εγδαρε τη ζαντα του. Τι πρεπει να κανει γι'αυτο ??? |