PSClub - Hellas

Φρένα - 206 - Το μυστικό της επιτυχίας για καλά φρένα

DimiP - Δευ 07 Απρ 2003, 00:22:58
Θέμα δημοσίευσης: 206 - Το μυστικό της επιτυχίας για καλά φρένα
Με αφορμη ενα εταιρικο citroen saxo που οδηγω τις τελευταιες μερες, θα ηθελα να πω πως εντυπωσιαστηκα με τα φρενα του.
Το αυτοκινητο εχει 35.000 χλμ και ειναι της παλιας γεννιας και οχι απο τα καινουργια αλλα πιθανων εχει γινει σερβις και αναβαθμιση φρενων (δεν ξερω σιγουρα αλλα θα μαθω).
Το εν λογω αυτοκινητο λοιπον εχει αποτομο και αρκετα δυνατο φρενο.
κανει αισθηση απο την πρωτη στιγμη, πολυ περισσοτερο οταν το 206 μαλλον πασχει απο φρενα αυτη την εποχη (ποτε θα βρω χρονο/χρημα να τα αλλαξω Wink.
Τα τακακια του ΑΘΟΡΥΒΑ! ολο το αμαξι μπορει να βγαζει διαφορους θορυβους αλλα απο τα τακακια ουτε φωνη ουτε ακροαση . το σφυριγμα τους δεν το ξερω. τελεια!
τα φρενα -> απροβληματιστα. οταν χρειαζεται να φρεναρεις ακαριαια δεν σε προδιδουν. ακομα και με 100 χλμ/ω και αποτομο φρενο το αμαξι εκοψε θεαματικα και επεσε ταχυτατα στα 50 χλμ/ω και το κυριοτερο χωρις να υπαρξει ουτε ενας κραδασμος στο μπροστινο μερος του. το τιμονι παρεμεινε ακινητο.
Δεν ξερω σε τι οφειλεται η επιτυχια αλλα σε σχεση με τα φρενα που εχει το 206 το saxo εχει αγκυρες.!
Ρωταω λοιπον , εφοσον τα φρενα μας τα αποτελουν τα κατωθι επιμερους συστατικα:
δισκοπλακες
τακακια
δαγκανες
υγρα φρενων
σωληνακια του συστηματος

ποιο απο ολα η ποια απο ολα αυτα ειναι υπευθυνο για το καλο και σφικτο φρεναρισμα ;;
ποιο /ποια ειναι εκεινο/α που οταν το αλλαζεις ακομα και οταν δεν πειραζεις τα υπολοιπα καταλαβαινεις τη διαφορα στο φρεναρισμα και νιωθεις σιγουρια ;;;;

Ξερω πως ο συνδιασμος ολων δινει το καλυτερο αποτελεσμα αλλα μηπως καποια απο τα παραπανω παιζουν μεγαλυτερο ρολο απο τα αλλα;
για παραδειγμα οι δισκοι και οι διαφοροποιησεις τους (αεριζομενοι/χαρακτοι/τρυπητοι) δεν παιζουν ρολο τοσο στην αμεσοτητα του φρεναρισματος οσο στην απροβληματιστη δειαρκεια του φρεναρισμ. μετα απο καποια χλμ οπου και επερχεται η κοπωση λογω αυξημενης θερμοκρασιας (ζεσταινονται).

Οσον αφορα το saxo , δυστυχως δεν γνωριζω τι φρενα φοραει και αν εχει γινει καποια αλλαγη αλλα μαλλον το θεωρω απιθανο αφου προκειται για εταιρικο αυτοκ/το.

Οποιος γνωριζει περι του θεματος ας απαντησει.
επειδη κρινω επιβεβλημενη την αλλαγη καποιων πραγματων στο 206 για καλυτερο φρεναρισμα, θα ηθελα βοηθεια για να μην αναγκασθω να "πεσω θυμα" αλλαζοντας τα παντα.

Προσοχη ! δεν ρωταω ουτε με ενδιαφερει αυτη τη στιγμη αλλαγη των πισω ταμπουρων με φρενα απο 106 κ.λ.π
απλα με ενδιαφερει αλλαγη / αναβαθμιση αυτων που φοραει το 206.

Alex - Δευ 07 Απρ 2003, 01:39:39
Θέμα δημοσίευσης:
Αν ειναι 1100, 1400 το Saxo τοτε σκεψου οτι ειναι 140 κιλα ελαφρυτερο απ'το 206 (γυρω στα 810 κιλα πρεπει να ναι).. οποτε μοιραια τα φρενα θα φαινονται θεϊκα σε σχεση με τα δικα μας - ακομα και αν εχουμε τα ιδια!
DimiP - Δευ 07 Απρ 2003, 02:44:09
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Αν ειναι 1100, 1400 το Saxo τοτε σκεψου οτι ειναι 140 κιλα ελαφρυτερο απ'το 206 (γυρω στα 810 κιλα πρεπει να ναι).. οποτε μοιραια τα φρενα θα φαινονται θεϊκα σε σχεση με τα δικα μας - ακομα και αν εχουμε τα ιδια!


δεν μπορει να ειναι ..."οφθαλμαπατη".
το πατας και πιανει ενω στο 206 μου, το πατας.. το πατας... το πατας... και συνεχιζεις να πατας...
pezomania - Δευ 07 Απρ 2003, 07:21:47
Θέμα δημοσίευσης:
Φίλε Δημήτρη, ξέχασες & τα ταμπούρα!

Για να υπάρχει σωστό και αποτελεσματικό φρενάρισμα, θα πρέπει να ελένχουμε/καθαρίζουμε σε κάθε σερβις των 20.000km και τα ταμπούρα!!

Εγώ πάντως που έχω οδηγήσει 1.4 206, δεν μου φάνηκαν τόσο άσχημα τα πράγματα (πατάς και δεν σταματάει) όσο μου περιγράφεις για το δικό σου.

Στην θέση σου πάντως, θα άλλαζα υγρό φρένων και θα έλενχα τα τακάκια μπροστά και τα ταμπούρα πίσω.
Tomcat - Δευ 07 Απρ 2003, 11:07:29
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ πάντως δεν πιστεύω ότι τα φρένα του 206 έχουν πρόβλημα για μαμά καταστάσεις. Το θέμα είναι ότι εμείς πλέον δημήτρη έχουμε αλλάξει πολλες παραμέτρους του αυτοκινήτου. Είμαστε χαμηλωμένοι κάμποσα cm δεν έχουμε και τα καλύτερα αμορτισερ που να στηριζουν τους τροχούς είναι και τα λάστιχα στα ψιλοτελευταία , με αποτέλεσμα το μπλοκάρισμα στους τροχούς να μην αργήσει να φανεί.Αν το πρόβλημα σου είναι η διαδρομή για δόκίμασε ένα απότομο φρενάρισμα σε ανύποπτο χρόνο να δείς το μπλοκάρισμα (Μη καλύτερα θα καταστρέψεις λάστιχα). Η απότομη μετατόπιση βάρους κατα το φρεναρισμα , επιβαρύνει σημαντικά την απόσταση επιβράδυνσης σε ένα χαμηλωμένο αυτοκίνητο που δεν ΠΑΤΑΕΙ γερά.Οπότε και σωληνάκια αεροπορικού τύπου να τοποθετήσουμε μάλλον στην παρούσα φάση δεν θα δούμε πολλά.
pezomania - Δευ 07 Απρ 2003, 11:23:29
Θέμα δημοσίευσης:
Στέλιο, να σου θυμίσω, ότι ο Δημήτρης φοράει καινούργια αμορτισερ!! Άρα πατάει καλά!

Και ένα χαμηλωμένο αμάξι, που πατάει καλά, έχει καλύτερο φρενάρισμα από ένα μαμα.
Αλεξ@νδρος - Δευ 07 Απρ 2003, 13:30:30
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Αν ειναι 1100, 1400 το Saxo τοτε σκεψου οτι ειναι 140 κιλα ελαφρυτερο απ'το 206 (γυρω στα 810 κιλα πρεπει να ναι).. οποτε μοιραια τα φρενα θα φαινονται θεϊκα σε σχεση με τα δικα μας - ακομα και αν εχουμε τα ιδια!

Απολυτα σωστος Exclamation
Βασικη αλλαγη για βελτιωση φρενων=αλλαγη δαγκανες
Αυτο νομιζω οτι κανει την διαφορα
ΝΙΚΟΣ - Δευ 07 Απρ 2003, 13:44:01
Θέμα δημοσίευσης:
pezomania έγραψε:
Και ένα χαμηλωμένο αμάξι, που πατάει καλά, έχει καλύτερο φρενάρισμα από ένα μαμα.


ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Ενα χαμηλωμενο αμαξι δεν εχει διαδρομη στην αναρτηση και μπλοκαρει κατευθειαν τροχους.

Το φαινομενο που παρατηρησες Μητσο εχει να κανει με την υποβοηθηση.Ειναι ενα σαν ταψι που επανω καθεται η τρομπα με το δοχειο των υγρων φρενων.Αυτο αν ειναι μεγαλυτερο δινει την αισθηση που ειχες.

Αυτο εγω το παρατηρησα στα καινουργια RENAULT MEGANE.Οσοι εχετε την δυνατοτητα να οδηγησετε τετοιο αμαξι καντε το.ΘΑ ΠΑΘΕΤΕ ΠΛΑΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΡΕΝΟ.Και επειδη μου μπηκε η περιεργεια ρωτησα και μου ειπανε οτι η υποβοηθηση που εχει δηλαδη το σερβοφρενο ειναι διπλασιο σε μεγεθος απο το CLIO WILLIAMS το οποιο εχει και 150 ιππους.
alxdr74 - Δευ 07 Απρ 2003, 14:04:17
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
pezomania έγραψε:
Και ένα χαμηλωμένο αμάξι, που πατάει καλά, έχει καλύτερο φρενάρισμα από ένα μαμα.


ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Ενα χαμηλωμενο αμαξι δεν εχει διαδρομη στην αναρτηση και μπλοκαρει κατευθειαν τροχους.

Το φαινομενο που παρατηρησες Μητσο εχει να κανει με την υποβοηθηση.Ειναι ενα σαν ταψι που επανω καθεται η τρομπα με το δοχειο των υγρων φρενων.Αυτο αν ειναι μεγαλυτερο δινει την αισθηση που ειχες.

Αυτο εγω το παρατηρησα στα καινουργια RENAULT MEGANE.Οσοι εχετε την δυνατοτητα να οδηγησετε τετοιο αμαξι καντε το.ΘΑ ΠΑΘΕΤΕ ΠΛΑΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΡΕΝΟ.Και επειδη μου μπηκε η περιεργεια ρωτησα και μου ειπανε οτι η υποβοηθηση που εχει δηλαδη το σερβοφρενο ειναι διπλασιο σε μεγεθος απο το CLIO WILLIAMS το οποιο εχει και 150 ιππους.
Φανταζομαι μιλας για το σεβρό! Very happy
pezomania - Δευ 07 Απρ 2003, 15:42:42
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
pezomania έγραψε:
Και ένα χαμηλωμένο αμάξι, που πατάει καλά, έχει καλύτερο φρενάρισμα από ένα μαμα.


ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Ενα χαμηλωμενο αμαξι δεν εχει διαδρομη στην αναρτηση και μπλοκαρει κατευθειαν τροχους.



Νίκο, δεν ξέρω αν το συμπέρασμά σου, είναι μέσα από μελέτη επί του θέματος, αλλά επειδή εγώ με το που χαμήλωσα το αμάξι, ο τρόπος που φρενάρει και η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος (απόσταση ακινητοποίησεις) βελτιώθηκαν θεαματικά + ότι από τότε που το χαμήλωσα, τα φρένα ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΠΟΤΕ!! Αντιδρούν άψογα ακόμα και σε ακραίες οδηγικές απαιτήσεις. Σε αντίθεση με πρίν που με το παραμικρό μου μούριαζε μπλόκαρε τους τροχούς & μου έδινε ένα αίσθημα "χαλαρώτητας".

Τα παραπάνω είναι δικά μου συμπεράσματα & δεν προσπαθώ να αμφισβητίσω πράγματα τα οποία σίγουρα θα έχει ψάξει, απλώς σου παραθέτω δικές μου εικόνες & εμπειρίες Wink
DimiP - Τρι 08 Απρ 2003, 00:29:56
Θέμα δημοσίευσης:
παιδες ευχαριστω για τις αποψεις σας κι επαναλαμβανω δεν μιλω γενικα για τα 206 αλλα για το 206 μου !!! που μαλλον χρειαζεται κατι για να ξαναποκτησει τα φρενα που ειχε σαν καινουργιο.
Τωρα τακακια το λενε αυτο ; σερβο ; υγρα φρενων ; σωληνακια ;;
το ψαχνω...
Miltellas - Τρι 08 Απρ 2003, 01:30:13
Θέμα δημοσίευσης:
pezomania έγραψε:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
pezomania έγραψε:
Και ένα χαμηλωμένο αμάξι, που πατάει καλά, έχει καλύτερο φρενάρισμα από ένα μαμα.


ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Ενα χαμηλωμενο αμαξι δεν εχει διαδρομη στην αναρτηση και μπλοκαρει κατευθειαν τροχους.



Νίκο, δεν ξέρω αν το συμπέρασμά σου, είναι μέσα από μελέτη επί του θέματος, αλλά επειδή εγώ με το που χαμήλωσα το αμάξι, ο τρόπος που φρενάρει και η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος (απόσταση ακινητοποίησεις) βελτιώθηκαν θεαματικά + ότι από τότε που το χαμήλωσα, τα φρένα ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΠΟΤΕ!! Αντιδρούν άψογα ακόμα και σε ακραίες οδηγικές απαιτήσεις. Σε αντίθεση με πρίν που με το παραμικρό μου μούριαζε μπλόκαρε τους τροχούς & μου έδινε ένα αίσθημα "χαλαρώτητας".

Τα παραπάνω είναι δικά μου συμπεράσματα & δεν προσπαθώ να αμφισβητίσω πράγματα τα οποία σίγουρα θα έχει ψάξει, απλώς σου παραθέτω δικές μου εικόνες & εμπειρίες Wink


Επιβεβαιώνω τα όσα γράφει ο Πεζογιωργομανιακός...

Νίκο, προφανώς αναφέρεσαι στα υπερβολικά χαμηλώματα όπου οι διαδρομές της ανάρτησης περιορίζονται σημαντικά. Με 3 πόντους χαμήλωμα διατηρείται η αποσβεστική ικανότητα των αμορτισέρ.

Προφανώς όμως, ο Νίκος αναφέρεται σε κανονικού ύψους αγωνιστική ανάρτηση που είναι ολοφάνερο ότι καί δεν βουτάει στο φρενάρισμα (και έτσι δεν έχουμε ελάφρυνση του πίσω μέρους) καί διαθέτει αποσβεστική ικανότητα σε κάθε τύπου οδόστρωμα. Πιθανότατα το φρένο σε αυτήν την περίπτωση να είναι εφάμιλλο του χαμηλωμένου αυτοκινήτου, αν και σε φυσιολογικό οδόστρωμα το ελαφρώς χαμηλωμένο αυτοκίνητο με σκληρότερα ελατήρια και φυσικά με ανάλογα δυνατά αμορτισέρ θα είναι αποδοτικότερο καθότι οι μεταφορές βάρους θα είναι μικρότερου μεγέθους.
Στο πολύ χαμήλωμα μπορεί το κέντρο βάρους να χαμηλώνει αλλά η γεωμετρία της ανάρτησης βγαίνει εκτός προδιαγραφών και τελικά δεν θα έχουμε ούτε φρένο, αλλά ούτε και κράτημα...

Ανέκαθεν ήμουν υπέρ του μη χαμηλώματος. Και οι Γάλλοι το ίδιο, δεν είναι τυχαίο που στήνουν "ψηλά" τα αυτοκίνητα. Πάραυτα μας έχουν δώσει τη δυνατότητα να χαμηλώσουμε 2-3 πόντους για να βρούμε αυτό που μας ταιριάζει, καθότι γνωρίζουν τη συνήθεια των γερμανών να σέρνονται στη γη.
Alex - Τρι 08 Απρ 2003, 04:22:06
Θέμα δημοσίευσης:
Παράθεση:

δεν μπορει να ειναι ..."οφθαλμαπατη".
το πατας και πιανει ενω στο 206 μου, το πατας.. το πατας... το πατας... και συνεχιζεις να πατας...


Ναι ρε συ, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι εχει καλυτερα φρενα ντε και καλα. Μπορει απλα να ειναι ελαφρυτερο σαν αμαξι (που σιγουρα ειναι εκτος και αν ειναι το VTS 1.6) κατα καμια 130αρα κιλα. Και με ιδιο φρενο με το 206 να αποδιδει καλυτερα. Στη συγκεκριμενη περιπτωση το "φαινομενικο" συμπερασμα ειναι οτι εχει καλυτερα φρενα, αλλα αυτο δεν ειναι απαραιτητο.. Μην ξεχνας οτι η επιβραδυνση (αρα και η αποτελεσματικοτητα του εκαστοτε συστηματος φρεναρισματος) εχει αμεση σχεση απ'το βαρος.

Και οι πιθανοτητες ειναι οτι μαλλον εχουμε και τα ιδια φρενα με το saxo...(το λεω με μια επιφυλαξη)

Το πιασες τι λεω?
konstantinos - Τρι 08 Απρ 2003, 09:07:16
Θέμα δημοσίευσης:
pezomania έγραψε:

Νίκο, δεν ξέρω αν το συμπέρασμά σου, είναι μέσα από μελέτη επί του θέματος, αλλά επειδή εγώ με το που χαμήλωσα το αμάξι, ο τρόπος που φρενάρει και η αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος (απόσταση ακινητοποίησεις) βελτιώθηκαν θεαματικά + ότι από τότε που το χαμήλωσα, τα φρένα ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΠΟΤΕ!! Αντιδρούν άψογα ακόμα και σε ακραίες οδηγικές απαιτήσεις. Σε αντίθεση με πρίν που με το παραμικρό μου μούριαζε μπλόκαρε τους τροχούς & μου έδινε ένα αίσθημα "χαλαρώτητας".

Τα παραπάνω είναι δικά μου συμπεράσματα & δεν προσπαθώ να αμφισβητίσω πράγματα τα οποία σίγουρα θα έχει ψάξει, απλώς σου παραθέτω δικές μου εικόνες & εμπειρίες Wink


Το ίδιο συμβαίνει και με το δικό μου, άρα κάτι αλλάζει... Wink
BTS - Τετ 09 Απρ 2003, 12:58:30
Θέμα δημοσίευσης:
DimiP ξέρω για τι πράγμα λες, αυτό ακριβώς το φρενάρισμα έχει και το 106 μου (το οποίο είχε αρκετά καλούδια από το εργοστάσιο, πχ 21mm αντιστρεπτικές κ.α.), με το που το ακουμπάς το πετάλι, πιάνει πολύ δυνατά από την αρχή της διαδρομης. Συνηθισμένος έτσι, όταν οδηγώ άλλο αυτοκίνητο, μου φαίνεται στην αρχή ότι δεν φρενάρει!

Άλλα 106 και σάξο που έχω δει δεν είχαν τέτοια φρένα. Κάποια παρτίδα 106 και Σάξο μάλλον είχε αυτή την 'δυνατή' ρύθμιση στα φρένα και αργότερα το εργοστάσιο το διόρθωσε.
pugsang - Τετ 09 Απρ 2003, 13:27:33
Θέμα δημοσίευσης:
Υπάρχουν εκδόσεις 106-saxo με διαφορετικές αντλίες φρένων.Καποια φοράνε bendix καποια φοράνε ate.

Μπορούμε να μάθουμε τι φοράει το δικο σου?(dimip ισχυει το ιδι και για σενα)

Παλιοτερα (1997) που είχα saxo 1.1 φόραγε ate.Το ξερω σίγουρα οτι φοράγανε διαφορετικές τρόμπες και νομίζω και διαφορετικές δαγκάνες γιατι καθε φορά που πήγαινα να αγοράσω τακάκια με ρωτάγανε τι τρομπα φόραγε το αυτοκίνητο και αντίστοιχα μου δίνανε τακακια
BTS - Τετ 09 Απρ 2003, 18:35:16
Θέμα δημοσίευσης:
Θα το κοιτάξω στο προσεχές σέρβις των 90000χλμ.
DimiP - Πεμ 10 Απρ 2003, 12:11:04
Θέμα δημοσίευσης:
λογω του οτι το αμαξι ειναι εταιρικο ειναι εξαιρετικα δυσκολο να βρω τι φοραει, η εστω να βρω αυτον που κανονισε το τελευταιο service και να δω τι βαλανε.
Στο βιβλιο των service που κοιταξα γραψανε μονο τα χλμ. και τιποτα αλλο..
δυστυχως...
pugsang - Πεμ 10 Απρ 2003, 12:15:50
Θέμα δημοσίευσης:
Αν ανοίξεις το καπω και κοιτάξεις κατω και πίσω απο το δοχείο υγρών φρένων θα δεις ενα μαυρο κυκλικό κουτί με σωληνάκια .Αυτο είναι η τρομπα των φρένων.Επάνω εχει ενα αυτοκόλλητο με την μαρκα και τον τυπο της τρομπας.Αυτο θέλουμε.Και πο το saxo και απο το δικο σου και απο οποιον αλλο μπορεί για να ξερουμε τι φοράει το καθε αυτοκίνητο!!
alxdr74 - Πεμ 10 Απρ 2003, 13:21:24
Θέμα δημοσίευσης:
pugsang έγραψε:
Αν ανοίξεις το καπω και κοιτάξεις κατω και πίσω απο το δοχείο υγρών φρένων θα δεις ενα μαυρο κυκλικό κουτί με σωληνάκια .Αυτο είναι η τρομπα των φρένων.Επάνω εχει ενα αυτοκόλλητο με την μαρκα και τον τυπο της τρομπας.Αυτο θέλουμε.Και πο το saxo και απο το δικο σου και απο οποιον αλλο μπορεί για να ξερουμε τι φοράει το καθε αυτοκίνητο!!
Στο δικο μου ειναι της Bosh οπως και οι δαγκανες που φοραει! Νομιζω οτι αυτα τα δυο πανε μαζι!?
BTS - Παρ 11 Απρ 2003, 21:11:24
Θέμα δημοσίευσης:
pugsang έγραψε:
Αν ανοίξεις το καπω και κοιτάξεις κατω και πίσω απο το δοχείο υγρών φρένων θα δεις ενα μαυρο κυκλικό κουτί με σωληνάκια .Αυτο είναι η τρομπα των φρένων.Επάνω εχει ενα αυτοκόλλητο με την μαρκα και τον τυπο της τρομπας.Αυτο θέλουμε.Και πο το saxo και απο το δικο σου και απο οποιον αλλο μπορεί για να ξερουμε τι φοράει το καθε αυτοκίνητο!!


Οκ, το κοίταξα. Φοράω Bendix. Αν θυμάμαι καλά ο κωδικός πρέπει να είναι Β852809.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr