PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - Πιο γρήγορη επιτάχυνση με ή χωρίς ESP?

Vansode - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 13:46:30
Θέμα δημοσίευσης: Πιο γρήγορη επιτάχυνση με ή χωρίς ESP?
Καλησπέρα. Είμαι καινούργιος και στο forum αλλα και στον χώρο.... Οπότε δεν νίωθω και πολλά Razz Επειδή ακούω διάφορες απόψεις και ο καθένας λέει ότι θέλει μπορείτε να μου λύσετε την απορία? πότε κάνει καλύτερο χρονο το αυτοκίνητο στα 0-100 ας πούμε...ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ esp? Ευχαριστώ Cool
Vansode - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 13:53:48
Θέμα δημοσίευσης: Re: Πιο γρήγορη επιτάχυνση με ή χωρίς ESP?
Vansode έγραψε:
Καλησπέρα. Είμαι καινούργιος και στο forum αλλα και στον χώρο.... Οπότε δεν νίωθω και πολλά Razz Επειδή ακούω διάφορες απόψεις και ο καθένας λέει ότι θέλει μπορείτε να μου λύσετε την απορία? πότε κάνει καλύτερο χρονο το αυτοκίνητο στα 0-100 ας πούμε...ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ esp? Ευχαριστώ Cool
εννοώ το antispin απλά τα πιάνει όλα το κουμπάκι του esp:PRazzRazz
Road_Runner - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 17:18:14
Θέμα δημοσίευσης:
για τις κοντρεσ ρωτας?
Vansode - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 17:23:27
Θέμα δημοσίευσης:
ναι για τις κόντρες.. πως είναι καλύτερα να το ξεκινήσεις?
android - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 17:24:51
Θέμα δημοσίευσης:
Vansode έγραψε:
ναι για τις κόντρες.. πως είναι καλύτερα να το ξεκινήσεις?


στο gt δωσω 1η με esp απλα γεμιζει χειροτερα απ οτι η 2α Laughing
fynos - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 18:36:55
Θέμα δημοσίευσης: Re: Πιο γρήγορη επιτάχυνση με ή χωρίς ESP?
Vansode έγραψε:
εννοώ το antispin απλά τα πιάνει όλα το κουμπάκι του esp:PRazzRazz


Στο μέτρημα που είχαμε κάνει με salex έδωσε αρκετά μεγαλύτερες τιμές με ESP off !
MEMsound - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 19:08:10
Θέμα δημοσίευσης:
μηπως κάτι γραφεις λάθος?
τι εννοεις μεγαλητερες τιμές?
fynos - Κυρ 27 Ιούλ 2008, 19:18:58
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι σωστά,
Μέτρησε περισσότερα KW με ESP off, λόγο καλύτερης επιτάχυνσης . . . αν δεν κανω λάθος !
borgiane - Παρ 01 Αύγ 2008, 01:14:05
Θέμα δημοσίευσης:
το ειπαμε 70 φορες ρε τρομπα,μεεσπ το αυτοκινητο δ ε ν σπινιαρει κ επιτανχυνει πιο γρηγορα,το εδειξε κ το χρονομετρο αλλωστε,μη σε ξεγελαει οτι ανεβαινει το στροφομετρο πιο γρηγορα,σπινιαρει
red or dead!!
Jim207GT - Παρ 01 Αύγ 2008, 01:46:39
Θέμα δημοσίευσης:
borgiane έγραψε:
το ειπαμε 70 φορες ρε τρομπα,μεεσπ το αυτοκινητο δ ε ν σπινιαρει κ επιτανχυνει πιο γρηγορα,το εδειξε κ το χρονομετρο αλλωστε,μη σε ξεγελαει οτι ανεβαινει το στροφομετρο πιο γρηγορα,σπινιαρει
red or dead!!


>Καλά το νου σου!! Εχω κάνει τουλάχιστον 20 διαφορετικές μετρήσεις και ΠΟΤΕ δεν έγραψε καλύτερο χρόνο με το esp on. Έχω και αυτοκίνητο με launch control που για να ενεργοποιηθεί πρέπει να βγάλεις το esp off λές να μην ξέρουν τι φτιάχνουν.....Το οτι σπινιάρει δεν συμμένει οτι δεν επιτανχύνει. Τώρα άμα δεν ξέρει κάποιος πώς να το ξεκινήσει φυσικά και του φαίνετε πιό γρήγορο με το esp on
borgiane - Παρ 01 Αύγ 2008, 01:52:38
Θέμα δημοσίευσης:
τοτε ρε παιδια τα αντισπιν κ τα esp τι τα εχουν?μονο για να πληρωνουμε παραπανω?ακομα κ τα καινουρια 1000αρια αμαξια αντισπιν εχουν..
Jim207GT - Παρ 01 Αύγ 2008, 02:09:54
Θέμα δημοσίευσης:
borgiane έγραψε:
τοτε ρε παιδια τα αντισπιν κ τα esp τι τα εχουν?μονο για να πληρωνουμε παραπανω?ακομα κ τα καινουρια 1000αρια αμαξια αντισπιν εχουν..


Η λέξη ΑΣΦΑΛΕΙΑ σου λέει τπτ. Η νομίζεις οτι όταν τα έφτιαχναν αυτά τα συστήματα είχαν στο νου τους τη Βούτα Razz
Τα πολύ ακριβά αμάξια έχουν ειδικό σύστημα για επιτάχυνση και λέγετε launch control και στο οποίο μιά χαρά αφήνεις τα λαστιχάκια σου στην άσφαλτο. Το οτι έχει το αμάξι μας esp kai antispin δεν έχει να κάνει με το 0-100 όσο στο να μπορέσω να το δώσω και στη κοπέλα μου ή στο πατέρα μου και να μπορέσει να το ξεκινήσει(φαντάσου να βρέχει κιόλας) Razz Razz Razz
Vansode - Παρ 01 Αύγ 2008, 02:15:09
Θέμα δημοσίευσης:
δηλαδή με λίγα λόγια χωρίς αντισπιν ειναι καλύτερα... θα τα δωσω με ενα fiesta st και θελω να τον σκισω τον π.... αντε να δούμε....
kos_argyris - Παρ 01 Αύγ 2008, 08:05:22
Θέμα δημοσίευσης:
Κάπου το έχω ακούσει ή διαβάσει ότι καλύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται όταν υπάρχει μια μικρή ολίσθηση του τροχού. Kι εγώ εμπειρικά με το rc αυτό νιώθω.
Jim207GT - Παρ 01 Αύγ 2008, 09:34:52
Θέμα δημοσίευσης:
kos_argyris έγραψε:
Κάπου το έχω ακούσει ή διαβάσει ότι καλύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται όταν υπάρχει μια μικρή ολίσθηση του τροχού. Kι εγώ εμπειρικά με το rc αυτό νιώθω.


Μέχρι 10%-15% ολισθηση και πρώτοι απο όλους το ανακάλυψαν στα Moto GP με τα ζώα των 990cc που βγαίναν με το πλάι Razz . Το ίδιο ρύθμιζαν και το traction στις formula Wink
volvos - Παρ 01 Αύγ 2008, 09:38:23
Θέμα δημοσίευσης:
αυτο που λετε αφορα τη μεγιστη προσφυση μεσα στη στροφη και στην εξοδο μετα το απεξ που θεωρειται οτι επιτυγχανεται το μεγιστο με μια ολισθηση του 5%

προς θεου οχι 10-15%
STELIOS - Παρ 01 Αύγ 2008, 10:17:43
Θέμα δημοσίευσης:
Jim207GT έγραψε:
Μέχρι 10%-15% ολισθηση και πρώτοι απο όλους το ανακάλυψαν στα Moto GP με τα ζώα των 990cc που βγαίναν με το πλάι Razz . Το ίδιο ρύθμιζαν και το traction στις formula Wink


Για τις μηχανες δεν ξερω αλλα στη Formula ηταν (μεχρι που καταργηθικε φετος το T/C) 8% το επιθημητο γλυστριμα.

Αλλα ναι ειναι γεγονος οτι ενα ποσοστο slip* ειναι επιθημιτο σε "αγωνηστικες" καταστασεις και αυτο κυριος γιατι μια ελαφρια υπερστροφη (λογο ισχυος οχι λογο κακης προσφησης) μπορει να σου δωσει πλεονεκτηματα.

Η ιδανικη (γρηγορη) εκκινση περιλαμβανει ΚΑΙ σπιναρισμα το οποιο σιγα σιγα εξαληφεται καθως η ταχυτητα του οχηματος εξισοροπειται με τη ταχυτητα των τροχων. Το ποσοστο του επιθμητου slip εξαρταται κυριος απο το συντελεστη προσφησης της ασφαλτου.
Σε γλυστερη ασφαλτο θες μικροτερο ποσοστο απ'οτι σε πιο "καλη", γιατι αλλιος θα αργησει πολυ να εξ-ισοροποιθει το γλυστριμα και θα αργυσεις να επιταχυνεις (θα χανεις χρονο γλυστροντας δηλαδη).

* το ποσοστο slip που συζηταμε ειναι η διαφορα ταχυτητας τον κινητηριων τροχων απο τους υπολοιπους.
Vansode - Παρ 01 Αύγ 2008, 10:48:41
Θέμα δημοσίευσης:
Jim207GT έγραψε:
kos_argyris έγραψε:
Κάπου το έχω ακούσει ή διαβάσει ότι καλύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται όταν υπάρχει μια μικρή ολίσθηση του τροχού. Kι εγώ εμπειρικά με το rc αυτό νιώθω.


Μέχρι 10%-15% ολισθηση και πρώτοι απο όλους το ανακάλυψαν στα Moto GP με τα ζώα των 990cc που βγαίναν με το πλάι Razz . Το ίδιο ρύθμιζαν και το traction στις formula Wink


To δικό μου σκεπτικό είναι ότι με το esp on απλά δεν έχεις απώλειες...
Πατάει το αυτοκίνητο κάτω και δίνει όλη την δύναμη χώρις να σπινιάρει, έτσι το αμάξι δεν χάνει χρόνο...Μπορεί να ανεβαίνουν οι στροφές πιο γρήγορα χωρίς αυτό αλλά το αμάξι μένει εκεί... τέλος πάντων δεν χρειάζεται να λέμε τα ιδια Θα το δοκιμάσω και θα σας πω Very happy Razz Ευχαριστώ πάντως Surprised
STELIOS - Παρ 01 Αύγ 2008, 10:59:06
Θέμα δημοσίευσης:
Τα παντα εξαρτωνται απο το ΠΟΣΟ (%) επιτρεπεται να σπιναρει και αυτο το % να μενει σταθερο. Η θεωρια ειναι αυτη και ειναι σωστη.

Στη πραξη βεβαια διαφερει γιατι ανα πασα στιγμη ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να ξερεις ποσο καλη ειναι ασφαλτος απο κατω σου και φυσικα ο μεσος οδυγος δεν μπορει να κρατησει με ακριβεια σταθερο αυτο το γλυστριμα για τον ΙΔΑΝΙΚΟ χρονο.

Αποδειξη ειναι και οι Motorsport εφαρμογες των Launch Control που ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ επιδιωκουν και ελεγχουν το σπιναρισμα.

Vansode έγραψε:
To δικό μου σκεπτικό είναι ότι με το esp on απλά δεν έχεις απώλειες...
Πατάει το αυτοκίνητο κάτω και δίνει όλη την δύναμη χώρις να σπινιάρει, έτσι το αμάξι δεν χάνει χρόνο...


Α, και μην ξεχνας οτι το ESP στο 207 σου ΔΕΝ ειναι ρυθμισμενο με γνωμονα την "καλη" εκκινηση σε μια κοντρα.... Μαλλον περισσοτερο για να μην φαει τα μουρα του ο μεσος οδηγος που θα μπει σε μια στροφη που ειτε ξαφνικα θα γλυστρησει, ειτε θα πατησει φρενο επειδη φοβηθικε ειτε, ειτε, ειτε...
Ειναι εξοπλισμος ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ οχι ΕΠΙΔΩΣΕΩΝ.
Angry_Punisher - Παρ 01 Αύγ 2008, 11:11:03
Θέμα δημοσίευσης:
Φιλε καλυτερα να ξεκινησεις χωρις esp γιατι με esp ενεργοποιημενο οταν ο τροχος σπινιαρει και γλιστραει το esp στον μπλοκαρει!Αλλα η μεγαλη μ@λ... ειναι οτι μετα τα 50 ενεργοποιειται μονο του,ελεος.Υπαρχει και η αλλη λυση ομως να πας σε καποιον να σου βαλει κουμπακι και οταν το πατας σου απενεργοποιειται μονιμα,Αλλα μετα για να το ξαναενεργοποιησεις πρεπει να σβησεις το αμαξι και να το ξαναβαλεις μπρος.
STELIOS - Παρ 01 Αύγ 2008, 11:42:38
Θέμα δημοσίευσης:
Angry_Punisher έγραψε:
Φιλε καλυτερα να ξεκινησεις χωρις esp γιατι με esp ενεργοποιημενο οταν ο τροχος σπινιαρει και γλιστραει το esp στον μπλοκαρει!


Σωστη και αυτη η παρατηρηση, ο τροπος που λειτουργει το T/C σου "πνιγει" την ορμη μειονοντας την επιταχυνση σου.
Σε μερικα μοντελα κοβει το γκαζι, σε μερικα απλα φρεναρει το τροχο. Ειτε με τον ενα τροπο τροπο ειτε τον αλλο, στη κανει τη ζημια...
Angry_Punisher - Παρ 01 Αύγ 2008, 11:46:55
Θέμα δημοσίευσης:
Βασικα ξερεις τι γινεται πιστευω,κοβει στον κινητηρα αλλα κοβει και στον τροχο.Αναλογα αν πατας το αμαξι σου πανω σε στροφη η το πατας σε ευθειο.Και αυτο σου κοβει αναλογα το ποσο γλιστραει ο τροχος.Γιατι εχω παρατηρησει οτι οταν γλιστραει σε ευθειο δεν σου μπυκωνει παρα πολυ απλος κανει αυτες τις αριθμιες ξερεις,αλλα προσφατα το πατησα σε στροφη δηλαδη μου τουρμπισε πανω στην στροφη και το αμαξι εκει που ειχε εναν σταθερο θορυβο κανει ενα μεγαλο μπουκωμα και το αμαξι εκοψε πολυ αρα εκει σου κοβει και στον κινητηρα!
makis106 - Παρ 01 Αύγ 2008, 12:57:25
Θέμα δημοσίευσης:
Angry_Punisher έγραψε:

Βασικα ξερεις τι γινεται πιστευω,κοβει στον κινητηρα αλλα κοβει και στον τροχο.Αναλογα αν πατας το αμαξι σου πανω σε στροφη η το πατας σε ευθειο.Και αυτο σου κοβει αναλογα το ποσο γλιστραει ο τροχος.Γιατι εχω παρατηρησει οτι οταν γλιστραει σε ευθειο δεν σου μπυκωνει παρα πολυ απλος κανει αυτες τις αριθμιες ξερεις,αλλα προσφατα το πατησα σε στροφη δηλαδη μου τουρμπισε πανω στην στροφη και το αμαξι εκει που ειχε εναν σταθερο θορυβο κανει ενα μεγαλο μπουκωμα και το αμαξι εκοψε πολυ αρα εκει σου κοβει και στον κινητηρα!


Ακριβώς, το esp, δεν επενεργεί μόνο στα φρένα αλλά κ στην γωνία της πετούδας, με απλά λόγια, όταν καταλάβει οτι υπάρχει ολίσθηση, κλείνει την πεταλούδα του γκαζιού, κοiνώς σου κόβει τα γκάζια.
Ίσως αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που επιταχύνει πιο αργά (0-100) με esp on.
climbonice - Παρ 01 Αύγ 2008, 14:37:22
Θέμα δημοσίευσης:
Έχοντας μετρήσει εκαντοντάδες αυτοκίνητα για λογαριασμό περιοδικού αυτοκινήτου, όπου εργαζόμουν παλιότερα, σας διαβεβαιώνω ότι η καλύτερη επιτάχυνση επιτυγχάνεται με ΟΛΑ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ΠΛΗΡΩΣ απενεργοποιημένα.
Να σημειώσω δε ότι η μέτρηση "0-100" είναι εξαιρετικά επίπονη για το αυτοκίνητο και καλό είναι να αποφεύγεται.
Το μυστικό είναι να ξεκινήσεις το αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν λιγότερο σπινάρισμα και (στο ξεκίνημα) να είσαι μέσα στο φάσμα των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή.
Επίσης εντοπίζουμε το σημείο ενεργοποίησης του κόφτη (προσοχή γιατί σε κάποια αυτοκίνητα ενεργοποιείται σε διαφορετικές στροφές στην 1η ή και τη 2η σχέση) και φροντίζουμε να αλλάξουμε σχέση λίγο πριν το στροφόμετρο φτάσει σε εκείνο το σημείο.

Σημ.: Μην αγχώνεσαι για το ST το έχεις άνετα. Μπορεί σε ιπποδύναμη τα δυο αυτοκίνητα να είναι ισοδύναμα, αλλά το 207 έχει πολύ περισσότερη ροπή η οποία μάλιστα αποδίδεται και πολύ χαμηλότερα. Επιπλέον, το ST στην 1η και 2α έχει ηλεκτρονικό περιοριστή ροπής ο οποίος δεν απενεργοποιείται (εκτός αν έχει πειράξει τον εγκέφαλο).
Vlasis - Τετ 01 Οκτ 2008, 17:59:41
Θέμα δημοσίευσης:
βασικά η αγωνιστική εκκινηση θελει 20 σελιδες για να περιγραφει σωστα.
Δηλαδη "λιγο σπινιαρισματακι" ή "μη περνας τα κοκκινα" ή "το ESP μου βοηθάει/δε βοηθαει" δε μπορουν να βοηθησουν κανενα που μολις κλεισει το PC παει να δοκιμασει να βελτιωθει.

Τωρα, το ιδιο ισχυει και για το θεμα ESP. Κατα αρχην το ESP είναι προγραμμα σταθεροποιησης ή βελτιωσης της κατευθυντηκοτητας του οχηματος και "Δαρβινικα" ειναι ενα βημα εξελιξης παραπανω απο το TC.

To Τraction COntrol (TC) ειναι προγραμμα διαχειρισης της διαθεσιμης προσφυσης για επιταχυνση στο διαμηκη αξονα (στην ευθεια δηλαδη)

Το ΑΒS ειναι το αντιστοιχο "TC" για την επιβραδυνση.

Το ESP λοιπον ειναι το αφεντικο του TC, ABS καθως ΚΑΙ της ECU !

και εδω αρχιζει το ενδιαφερον κομματι. Τι πολιτικη θα ακολουθησει το ESP για να ελεγξει τη πορεια του αυτοκινητου ? Θα κλεισει τη πεταλουδα και θα καταστρεψει τη ταχυτητας ροης του αερα προς το καπακι και θ απεριμενει ο οδηγος για 10 δευτερολεπτα να ανεβουν οι rpm επειδη ενας τροχος απλα σπινιαρε κατα 1% ? Θα κλεισει τα injectors για στεγνωσει απο μιγμα ολο τη πολλαπλη εισαγωγης και αυλους εισαγωγης-βαλβιδες για 10 δευτερολεπτα κανοντας το μιγμα απελπιστικα φτωχο για εκεινο το διαστημα ? η θα κοβει την αναφλεξη -εναλλαξ- σε καθε κυλινδρο για να μη καταλαβει κανεις τιποτα και να διατηρηθει σε ΦΟΥΛ ταχυτητα η ροη αερα και οι στροφες κινητηρα ? Αρα το τι μπορει να κανει το συστημα εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασια και δε μπορουμε να τα τσουβαλιασουμε ολα σε ενα σακι.


Για πίστα όμως το ESP δεν εχει αγωνιστικη χρηση (εκτος απο Sti kai Evo).
και χρησιμοποιηται μονο το TC και στα καθαροαιμα killer car και το Launc Control.

Βεβαια τα καθαροαιμα Launch COntrol και TC :

α) ψάχνουν για να ξεζουμισουν και τη τελευταια σταγονα προσφυσης απο καθε τροχο. Αντιθετα τα TC ή ESP παραγωγης "φρικαρουν" μολις σπινιαρει ελαχιστα ενας τροχος...

β) δεν διαχειριζονται υπο κατασταση πανικου και φρικης την ECU με βαναυσο και βιαιο τροπο. Αντιθετα τα ESP παραγωγης κοβουν τη πεταλουδα και αναγκαζουν τον αερα να φρεναρει και να κρεμασει το κινητηρα ή κοβουν παλμους απο τα μπεκ και στεγνωνουν τις εσωτερικες επιφανειες που κανονικα ειναι καλλυμενες απο υγροποιημενο καυσιμο.

Τα αγωνιστικα TC kai LC ειναι μακραν καλυτερα και απο οποιαδηποτε πιλοτο της F1 οσον αφορα τις επιδοσεις. Γιατι ο οδηγος ρυθμιζει το γκαζι με ανθρωπινη καθυστερηση και με το μερικο κλεισιμο της πεταλουδας που σκοτωνει τη ροη του αερα για ΠΟΛΥ ποιο μετα απο τη διορθωση του σπινιαρισματος. Ο αγωνιαρικος TC κρατα πεταλουδες ανοικτες 100% και παιζει με τους κυλινδρους.

Τα ESP , TC παραγωγης (εξαιρεση οι Φερραρι που εχουν καθαροαιμα συστηματα) ειναι μονο για ασφαλή οδηγηση. Ενας δηλαδη που ξερει τη τεχνικη της αγωνιστικης Dragster εκκινησης θα ειναι τρελλος να βαλει ESP
gia να κανει κοντρες.

Αυτα πολλυυυυ επιγραμματικα γιατι εμπλεκεται και το θεμα του διαφορικου στο τοπικ.

Ετσι για να σας δωσω τροφη για σκεψη και να ανοιξω λιγο τη πορτα στο δωματιο της γνωσης:

Απαντηστε:

1. Το LSD διαφορικό:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) κανενα απο ολα

2. To TC:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) κανενα απο ολα

3. To πόδι του οδηγου έχει τη δυνατότητα να:
α) αυξάνει τη μέγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
β) περιορίζει τη μεγιστη συνολική πρόσφυση των κινητηριων τροχων
γ) κανενα απο τα δύο, δηλ. απλά διαχειριζεται περισσότερη από την ηδη διαθεσιμη προσφυση των κινητηριων τροχων
δ) α και β
volvos - Τετ 01 Οκτ 2008, 18:03:27
Θέμα δημοσίευσης:
ε) δε ξερω δε απαντω Laughing

βασικα σε δρομο με προσφυση δε νομιζω οτι εχει διαφορα αφου η δυναμη που θα περασει θα ειναι ιδια...το σπινιαρισμα θα ειναι το ιδιο και στους δυο τροχους αρα μαλλον χειροτερα ειναι αφου εχουμε θεωρητικα τις απωλειες του μπλοκε σαν μπλοκε
android - Τετ 01 Οκτ 2008, 19:05:41
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
ε) δε ξερω δε απαντω Laughing

βασικα σε δρομο με προσφυση δε νομιζω οτι εχει διαφορα αφου η δυναμη που θα περασει θα ειναι ιδια...το σπινιαρισμα θα ειναι το ιδιο και στους δυο τροχους αρα μαλλον χειροτερα ειναι αφου εχουμε θεωρητικα τις απωλειες του μπλοκε σαν μπλοκε



για ριχτα ομως για διαφορικο 1.5 way 2 way που φρεναρουν τον αναποδο τροχο Laughing
Steve - Πεμ 02 Οκτ 2008, 11:01:52
Θέμα δημοσίευσης:
Βλάσση, για να μπορέσω να σου απαντήσω, διευκρίνισε αν τα 1/2/3 τα θέλεις πάνω σε στροφή ή στην "εκκίνηση"
Vlasis - Πεμ 02 Οκτ 2008, 11:35:50
Θέμα δημοσίευσης:
Steve έγραψε:
Βλάσση, για να μπορέσω να σου απαντήσω, διευκρίνισε αν τα 1/2/3 τα θέλεις πάνω σε στροφή ή στην "εκκίνηση"


για να το διατηρησω απλο, και στα δυο.
Γιατι να το αφησουμε ετσι ? Ας θεωρησουμε οτι οπως στη στροφη υπαρχει διαφορα παραγομενης προσφυσης αναμεσα στους εσωτερικους και εξωτερικους τροχους (αφου η καθετη δυναμη που τους παταει κατω διαφερει), διαφορα (εστω και λιγοτερη) μεταξυ των τροχων μπορει να υπαρχει και στην εκκινηση. ΑΝ υπολογισεις οτι μονο η διαφορα μηκους των ακραξονιων ή η ροπη στρεψης του διαφορικου αρκει για να δημιουργησει διαφορα. Αν το παμε παρακατω, το παραγωγης αυτοκινητο εχει και διαφορα βαρους σε καθε κινητηριο τροχο που ειναι μεταξυ 25 και 55 κιλων τις περισσοτερες φορες.
Steve - Πεμ 02 Οκτ 2008, 12:00:11
Θέμα δημοσίευσης:
1) β (αν συνολική εννοείς και τους 4 τροχούς, με το LSD να επηρεάζει μόνο τους δύο από αυτούς)

2) α (αν εννοείς τα motorsport TC και όχι τα παραγωγής TC που ανέφερες παραπάνω)

3) δ
Sidobre - Πεμ 02 Οκτ 2008, 12:57:16
Θέμα δημοσίευσης:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα. (θα λέγαμε για αύξηση ή μείωση της πρόσφυσης αν μιλάγαμε για άλλο είδος ανάρτησης, ελαστικού κλπ).

Με δεδομένη λοιπόν την πρόσφυση, είτε είναι μπλοκέ, είτε είναι TC είτε είναι ανθρώπινο.. πόδι, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα πρόσφυση.
Jim207GT - Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:00:25
Θέμα δημοσίευσης:
Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα. (θα λέγαμε για αύξηση ή μείωση της πρόσφυσης αν μιλάγαμε για άλλο είδος ανάρτησης, ελαστικού κλπ).

Με δεδομένη λοιπόν την πρόσφυση, είτε είναι μπλοκέ, είτε είναι TC είτε είναι ανθρώπινο.. πόδι, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα πρόσφυση.


Έγραψε ο Πρόεδρος!!
Vlasis - Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:03:13
Θέμα δημοσίευσης:
Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα.


εδω ειναι τα μυστικα της αγωνιστικης προσφυσης. Η προσφυση παραγεται ! το μυστικο ειναι πως Wink

Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.
Sidobre - Πεμ 02 Οκτ 2008, 13:09:18
Θέμα δημοσίευσης:
Vlasis έγραψε:
Sidobre έγραψε:
Nα απαντήσω και εγώ;

Ολα τα συστήματα (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού) απλώς διαχειρίζονται την πρόσφυση.

Η πρόσφυση είναι δεδομένη και δεν εξαρτάται από τα παραπάνω συστήματα.


εδω ειναι τα μυστικα της αγωνιστικης προσφυσης. Η προσφυση παραγεται ! το μυστικο ειναι πως Wink

Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.


Mα ακόμα και για αγωνιστική πρόσφυση, μιλάμε για εκμετάλευση της παραγόμενης (δυναμικά) πρόσφυσης του οχήματος.

Δηλαδή εμείς, ή το TC ή ακόμα και το Μπλοκέ, εκμεταλεύεται είτε την φυσική πρόσφυση, είτε την δυναμικά παραγόμενη επιπλέον πρόσφυση.

Η καλύτερη διαχείρηση της πρόσφυσης (ανα πάσα στιγμή και σε κάθε δυναμική κατάσταση) δημιουργεί την αγωνιστική οδήγηση.

Λέγοντας όμως "διαχείρηση" μέσα σε αυτό συμπεριλαμβάνω και τους χειρισμούς (ανθρώπινου ή τεχνιτού μέσου) που θα εκβιάσει μια δεδομένη στιγμή να προκαλέσει επιπλέον πρόσφυση.
Steve - Πεμ 02 Οκτ 2008, 14:10:47
Θέμα δημοσίευσης:
Vlasis έγραψε:
Steve to διευκρινησα, μονο στους κινητηριους τροχους. Αρα κανε edit την απαντηση σου.

Οι κινητήριοι τροχοί μπορεί να είναι δύο (μπροσθιοκίνητο/πισωκίνητο) ή τέσσερις (τετρακίνητο).

Συγνώμη που ζητάω τόσες διευκρινίσεις Embarassed
Vlasis - Πεμ 02 Οκτ 2008, 20:00:31
Θέμα δημοσίευσης:
μια διευκρινηση που θα βοηθησει:

με τον ορο "προσφυση στους κινητηριους" εννοω τη συνολική ελκτικη δυναμη (δηλ. προς τα εμπρός) που ωθει το αυτοκινητο σε επιτυχανομενη πορεια.

Σε αυτη τη περιπτωση λοιπον ας φανταστουμε το LSD διαφορικο σε slow motion 10 φορες ποιο αργα: o εσωτερικός τροχος στην εισοδο της καμπης ξαφνικα αποφορτιζεται απο τη πλευρικη μεταφορα βαρους που παει στον διπλα του εξωτερικο τροχο.

Στην εισοδο της καμπης λοιπον συμβαινει η πλευρικη μεταφορα βαρους: εαν ο μεσα τροχος πιεζεται απο 230kgr ας πουμε οτι παραγει 280 κιλα ελκτικης προσφυσης. Ο εξωτερικος κινητηριος τροχος ομως πιεζεται τωρα απο πχ 430kg καθετης προσφυσης. Αρα ας πουμε οτι παραγει 500κιλα ελκτικης δυναμης για σπρωξει μπροστα το οχημα.

Χωρίς LSD διαφορικο, οταν ο οδηγος δωσει γκαζι με συνολικη δυναμη ροπης 400kgr, το ανοικτο διαφορικο θα τα μοιρασει μισα-μισα δηλαδη 200 κιλα σε καθε τροχο. Εφοσον ο εσω εχει περισσοτερη προσφυση (230kgr) ola kala και το ιδιο ισχυει για τον εξωτερικο που εχει πολυ περιθωριο.
Αν ο οδηγός ομως δωσει 500kgr ροπης κινητηρα τοτε η 50-50 μοιρασια θα δωσει 250 σε καθε τροχο. Απο εκεινη τη στιγμη αρχιζει το πανηγυρι:

- Ο εσω τροχος δεχεται 250 και χανει τη προσφυση -σπινιαρει ανεξελεγκτα
- Ο εξω τροχος δεν δεχεται καθολου δυναμη και το αμαξι επιβραδυνει

Αρα χωρις LSD το αμαξι εχει ελκτικη προσφυση επιταχυνσης 230 kgr στη στροφη.

ΜΕ LSD τωρα το ιδιο σεναριο: ο οδηγος δινει 500 κιλα ελκτικης δυναμης στον αξονα. Ο εσω τροχος παιρνει 250 κιλα και αρχιζει να σπινιαρει. Το LSD του δινει (αναλογα το τυπο του) 20 ή 50 ή 100 κιλα δυναμης και ο εξωτερικος τροχος συνεχιζει να δεχεται 250 κιλα δυναμης.

Αρα (η σουμα) ο κινητηριος αξονας σπρωχνει το οχημα με δυναμη (προσφυσης) πχ 100 κιλα + 250 κιλα = 350 κιλα ελκτικης δυμαμης επιταχυνσης.

Αν το LSD ειναι δισκατο παραγωγης με μικρο αριθμο εμπλοκης (φετες) τοτε αντι για 100 μπορει να δωσει 30 στον εσω τροχο. Ακομη και σε αυτη τη περιπτωση εχουμε 250 κιλα του εξω + 30 = 280 κιλα δυναμης που επιταχυνει το οχημα.

Αρα το LSD διαφορικο ασχοληται με τον εξωτερικο τροχο και συνεχιζει να του δινει δυναμη ροπης ακομη κι οταν σπινιαρει ενας τροχος.

Αντιθετα το ΤC ασχοληται με τον εσωτερικο τροχο. Σταματα το σπινιαρισμα του για να ανακτησει τη προσφυση του και να συνεχισει να μοιραζει ξανα 50-50 τη ροπη το διαφορικο.

Αυτη η μηχανικη συνεργια LSD-TC ειναι πολυτιμη και στα νεα σουπερcars Μ3, Ferrari και στις F1 (προ 2006) αλλα και στο SAAB XWD ειναι πλεον ηκλτρονικη ηλεκτρονικη. Το δισκατο διαφορικο αποκτα εξυπναδα και ρυθμιζει την εμπλοκη του για να βοηθησει το TC και αντιστροφα.

Αρα με βαση τα παραπανω ποιες ειναι οι απαντησεις ?
και ποσο χρησιμα εινα πλεον τα παραπανω για το συγχρονο ΔΥΝΑΤΟ αυτοκινητο ? (hint πολυυ)
Steve - Πεμ 02 Οκτ 2008, 20:26:05
Θέμα δημοσίευσης:
Vlasis έγραψε:
Αν το LSD ειναι δισκατο παραγωγης με μικρο αριθμο εμπλοκης (φετες) τοτε αντι για 100 μπορει να δωσει 30 στον εσω τροχο. Ακομη και σε αυτη τη περιπτωση εχουμε 250 κιλα του εξω + 30 = 280 κιλα δυναμης που επιταχυνει το οχημα.

Κάπου τα μπέρδεψες?
volvos - Πεμ 02 Οκτ 2008, 23:03:00
Θέμα δημοσίευσης:
ΩΠΑ εδω μιλαμε για το αν το μπλοκε μπορει να βοηθησει σε εκκινησεις
ντραγκστερ κλπ σε ενα μπροσθιοκινητο

οχι για το τι κανει το μπλοκε μεσα στη στροφη Cool
Vlasis - Παρ 03 Οκτ 2008, 09:36:54
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
ΩΠΑ εδω μιλαμε για το αν το μπλοκε μπορει να βοηθησει σε εκκινησεις
ντραγκστερ κλπ σε ενα μπροσθιοκινητο

οχι για το τι κανει το μπλοκε μεσα στη στροφη Cool


το ιδιο πραγμα ειναι πισωκινητο ή μπροστοκινητο ή -ναι- και τετρακινητο.

Οταν παταμε γκαζι στην εκκινηση, τοσο η κάθετη δυναμη σε καθε κινητηριο ελαστικο, όσο και η επιφάνεια του εδαφους, οσο και οι ταλαντωσεις της καθε αναρτησης διαφερει. Οχι φυσικα οσο στη περιπτωση της στροφης, αλλα διαφερει. Ακομη και ακινητο το αυτοκινητο αν βαλεις 4 ζυγαριες στους τροχους θα δεις εντελως διαφορετικα βαρη.

Οταν λοιπον δωσεις γκαζι για να πας ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ
τοτε ενας απο τους 2 τροχους θα φτασει το οριο του και θα σπινιαρει.
Χωρις LSD οταν σπινιαρει ο ΕΝΑΣ χανεις και τους ΔΥΟ.
Χωρις LSD αλλα με TC, χανεις τον εναν αλλα πολυ γρηγορα καθυστερεις το "σπινιαροντα" τροχο για να ξαναβρει προσφυση.
Με LSD και TC (η LC για την εκκινηση) ο μη-σπινιαροντας τροχος σπρωχνει το αμαξι, ενω το TC φερνει στη σωστη ταχυτητα τον σπινιαροντα για να αρχισει αμεσα και αυτος να σπρωχνει.

Το τετρακινητο δε ξεφευγει απο το προβλημα. Στην επιταχυνση αγωνιστικων προδιαγραφων, μεγαλο ποσοστο βαρους μεταφερεται πισω στην εκκινηση και το τετρακινητο δεν διαφερει πολυ απο ενα πισωκινητο. ΑΠλα επειδη μοιραζεται περισσοτερο η ροπη του κινητηρα (εστω και 30-70) απαιτουνται περισσοτερα αλογα συνολικα για να σπινιαρει ενας τροχος.

Με λιγα λογια τα αλογα και η ροπη του κινητηρα μας ειναι εντελως ΑΧΡΗΣΤΑ αν δεν εχουμε ψαξει καλα την ικανοτητα των ελαστικων να μεταφερουν τη δυναμη στην ασφαλτο.Σορρυ δε μπορω να γραψω περισσοτερα γιατι πηζω και για να γινει πρακτικα χρησιμο το τοπικ χρειαζομαι 30 σελιδες μονο για τη μεταδοση.

Για τη τεχνικη του οδηγου δεν ειπα τιποτα γιατι χρειαζομαι αλλες 20 σελιδων με θεωρεια, πρακτικες συμβουλες και ασκησεις πρακτικης.

Γενικα μολις ξεκαθαρισουν τα "μυστικα" της βελτιωσης θα δειτε οτι ολα οσα ακουγονται για την οδηγηση και βελτιωση ειναι λαθος και η πραγματικοτητα ειναι απλη.
ayrton - Πεμ 16 Οκτ 2008, 19:15:16
Θέμα δημοσίευσης:
Χωρις esp, τουλαχιστον απο test με το δικο μου αυτο διαπιστωσα.χωρις esp και προσπαθεια για το ελαχιστο σπινιαρισμα.
Vlasis - Πεμ 16 Οκτ 2008, 19:45:12
Θέμα δημοσίευσης:
ετσι ακριβως,
στα μαμα, το ESP το βγαζουμε οταν θελουμε dragster εκκινηση ή επιδοσεις στο στεγνο γενικοτερα.

επισης για να ξερεις οτι τα ελαστικα σου δινουν ΟΛΗ τη προσφυση που μπορουν να σου προσφερουν πρεπει να τα ακους να σπινιαρουν ελαφρα. Οι περισσοτεροι φιλοι των επιδοσεων δινουν λιγοτερο γκαζι στα πρωτα 18 μετρα απο οσο πραγματικα μπορουν να μεταφερουν τα ελαστικα , υπο το φοβο του σπινιαρισματος.

Αν ομως ακους ενα ελαφρο σπινιαρισμα, τοτε οχι μονο ξερεις οτι τα ελαστικα δουλευουν στο οριο τους, ΑΛΛΑ αυξανεις και το οριο τους,.

το λεμε Slip Rate, ειναι το ποσοστο σπινιαρισματος του τροχου και διαφερει απο 5 εως 15% ανάλογα με το οχημα και τις συνθηκες.

Η εκκινηση dragster ειναι πολυ μερακλιδικη και ειναι κεφαλαιο ολοκληρο, οχι ενα απλο ποστ.

Αλλα και με αυτες τις Φραπελιες (και με παντα ζεσταμενα ελαστικα !), θα δειτε οτι το ρολοι θα δειξει τη διαφορα.
kos_argyris - Τετ 28 Ιαν 2009, 23:23:02
Θέμα δημοσίευσης:
Eίπα να μετρήσω πρώτη φορά τα 0-100 του rc. Έκανα τρεις μετρήσεις με κάμερα και απ'ότι είδα μετά γύρω στο 8άρι κυμαίνονταν όλες. Αν ο δρόμος είχε καλύτερη πρόσφυση και περνούσε πιο εύκολα η δύναμη στο δρόμο χωρίς σπινιαρίσματα με τη 1η στο κιβώτιο θα έβλεπα αρκετά καλύτερο χρόνο νομίζω. Έχει κάνει κανείς αντίστοιχες μετρήσεις. Έχω περιέργεια να μάθω τους χρόνους σας. (είμαι λίγο off topic???)
Jim207GT - Πεμ 29 Ιαν 2009, 00:16:51
Θέμα δημοσίευσης:
kos_argyris έγραψε:
Eίπα να μετρήσω πρώτη φορά τα 0-100 του rc. Έκανα τρεις μετρήσεις με κάμερα και απ'ότι είδα μετά γύρω στο 8άρι κυμαίνονταν όλες. Αν ο δρόμος είχε καλύτερη πρόσφυση και περνούσε πιο εύκολα η δύναμη στο δρόμο χωρίς σπινιαρίσματα με τη 1η στο κιβώτιο θα έβλεπα αρκετά καλύτερο χρόνο νομίζω. Έχει κάνει κανείς αντίστοιχες μετρήσεις. Έχω περιέργεια να μάθω τους χρόνους σας. (είμαι λίγο off topic???)


Με κάμερα δεν μπορείς να κάνεις μέτρηση τις προκοπής. Εδώ κάποιες μετρήσεις μας. Θα κανονήσουμε σύντομα κάτι και οσοι πιστοι προσέλθετε!! Cool

Αν θες να γράψεις τίποτα σχετικά με τις μετρήσεις σου γραψτο ΕΔΩ
ayrton - Πεμ 29 Ιαν 2009, 08:44:46
Θέμα δημοσίευσης:
kos_argyris έγραψε:
Eίπα να μετρήσω πρώτη φορά τα 0-100 του rc. Έκανα τρεις μετρήσεις με κάμερα και απ'ότι είδα μετά γύρω στο 8άρι κυμαίνονταν όλες. Αν ο δρόμος είχε καλύτερη πρόσφυση και περνούσε πιο εύκολα η δύναμη στο δρόμο χωρίς σπινιαρίσματα με τη 1η στο κιβώτιο θα έβλεπα αρκετά καλύτερο χρόνο νομίζω. Έχει κάνει κανείς αντίστοιχες μετρήσεις. Έχω περιέργεια να μάθω τους χρόνους σας. (είμαι λίγο off topic???)

Με το esp off και μετα απο 3-4 προσπαθειες και με εκκινηση που δεν νομιζω οτι θα ξανα κανω τοσο αψογη ειδα με χρονομετρο στο χερι 7sec ακριβως Very happy πολυ καλα νομιζω και δυσκολα θα το ξανα δω γιατι εκανα νομιζω τελεια εκκινηση με το ελαφρυτερο και ελαχιστο σπινιαρισμα που θα μπορουσε να γινει Cool δεν νομιζω να ξαναπροσπαθησω ομως γιατι δεν ειναι και οτι καλυτερο για το αμαξι Rolling eyes
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr