PSClub - Hellas

Κινητήρας - 206 - Turbo σε 1.4 16v

gianic - Πεμ 15 Φεβ 2007, 14:15:06
Θέμα δημοσίευσης: Turbo σε 1.4 16v
Οχι δεν εχω σκοπο να τουρμπισω κανενα 14αρη, ομως επειδη βρωμαω τουρμπιλα απο χιλιομετρα με βρηκε ενα απο μονο του και επειδη μου αρεσει οι εμπειριες και οι πληροφοριες να διαρρεουν σας μεταφερω την εμπειρια μου απο ενα 1.4 16v του 2004 και οσοι πιστοι προσελθετε στο μαγικο κοσμο της ροπης .

Αλλοι παρτε ιδεες και αλλοι οπλιστειτε με το αντιδραστικο υφος σας, γιατι ναι θα το χρειαστειτε .

Το αμαξι μου πουληθηκε οπως μερικοι γνωριζουν σημερα, αλλα χτες ξυλωνα μερικα πραγματα για να τα βαλω στο επομενο.
οπως ξυλωνα λοιπον ακουω ενα βζζζζζζ τσφφφφφφφφφφ... το βλεμμα μου περιπλανηθηκε και σαν μαγνητης επεσε πανω σ ενα ασημι 206 με 16αρες aftermarket και gt προφυλακτυρες. σαν να μην πηγαινε κατι καλα σ αυτο το 206...

Ειδε οτι εχω αλλαξει αναρτησεις και πιασαμε κουβεντα.
Δεν του πα τιποτα, παρα μονο: "ανοιγεις το καπω τωρα!! "
Και τι να δω , ενα κομψοτεχνημα. Εναν 1.4 16ν με μια 25αρα, μανιταρι, βαση για το 5ο μπεκ .(ξερω ξερω μισες δουλειες...τς τς τς το πολυ power κανει κακο, ας δουμε και στην πραξη τι γινεται)

"Σιγουρα θα ναι ο πρωτος..." ,σκεφτηκα , "κι ο πιο τολημρος !" ενα αμαξι με 11.1:1 συμπιεση δυσκολα σκεφτεσαι να το τουρμπισεις. Ομως τα καλυτερα δεν ηρθαν ακομα . Ακολουθει ο παρακατω διαλογος.

-συμπιεση;
-Μαμα
-πιστονια;
-μαμα
-μπιελες;
-μαμα
-εισαγωγη;
-μαμα
-κι ακομα να σπασει ;
-δουλευει 7 μηνες ετσι.
-προγραμμα ;
- ο ταδε (πασιγνωστος στον χωρο)
-παμε βολτα;
-παμε!

Το αμαξι χαμηλα μπουκωνε αλλα σιγα τα ωα... ο κ.ταδε πρεπει να ριξε πολλες βενζινες για να δροσιζονται οι κυλινδροι. το αμαξι με το που αγγιξει τις 3.000 τρελαινεται. 22kg ροπης σου δινουν την αισθηση διλιτρου+ κατι παραπανω . το πιεσομετρο σε full boost εδειχνε 0.6 bar το οποιο μεταφραζεται σε 165 αλογα και 22κg ροπης... Μα ποιο 206 δεν θα ζηλευε αυτο το νουμερο ;
Το παιδι βεβαια οικονομικα τον κατακλεψαν, ομως δεν ηξερε. Μπορουσε να τα κανει με πολυ λιγοτερα χρηματα.

Εν κατακλειδη εχουμε τα εξης συμπερασματα:
1. Το μοτερ αντεχει παρ ολο την υψηλη συμπιεση. (εγω θα την εριχνα στο 9:1 τουλαχιστον και θα ανεβαζα λιγο αβανς και πιεση) Οι γαλλοι τελικα ανεβασαν τα στανταρ αξιοπιστιας των νεων κινητηρων

2. Lag τουρμπινας επισης δεν υφισταται.

3. Το κοστος για ενα light τουρμπισμα ειναι μικρο ανα αλογο.

4. Προβλημα με μαμα εγκεφαλο και ηλεκτρογκαζο κανενα αφου το προγραμμα μπηκε σειριακα κανονικα και με το νομο. Εξαλλου οι δυνατοτητες που εχει το ηλεκτρογκαζο ειναι σαφως περισσοτερες αφου το κανεις οτι θες !

5. Οποιον τον τρωει ο κ**** του να προχωρησει και να αφησει τους αλλους να κοκορευοντε οτι βγαλανε 3 αλογα απο φιλτρο-εξατμιση-προγραμμα εκκεντροφορους με δυσαναλογο κοστος.

Μπορει τα νουμερα να ναι τρομαχτικα ομως η πραξη δειχνει αλλο . Ελπιζω να ακολουθησει την συμβουλη μου για χαμηλωμα της συμπιεσης και μετα θα ναι με το γκαζι στο πατωμα και το μονο που θα τον απασχολει θα ναι η τιμη της βενζινης.

Αυτα τα ωραια .
volvos - Πεμ 15 Φεβ 2007, 16:03:41
Θέμα δημοσίευσης:
οταν ξαναεφτιαξα το προγραμμα χαζευα το παιδι που το πειραζε...
εβλεπα λοιπον χαρτες τουρμπο χαρτες οβερμουστ κλπ κλπ...
ρε μεγαλε εμενα ατομσφαιρα ειναι. τι ειναι ολα αυτα?

σιγα μου λεει μη καθοταν ο κατασκευαστης σε καθε μοντελο να αλλαζει εγκεφαλο...ολοι οι χαρτες του ντισελ μεσα ειναι πεταμενοι και απλα ειναι ανενεργοι.... Cool
το θεμα ειναι να ξερει καποιος να τους δουλεψει (που 100% δε ξερει κανεις.το υπογραφω)
gianic - Πεμ 15 Φεβ 2007, 18:54:37
Θέμα δημοσίευσης:
EDIT
MEMsound - Πεμ 15 Φεβ 2007, 19:05:14
Θέμα δημοσίευσης:
ωπα sorry λαθος μου... Cool
DIMCHRI - Παρ 16 Φεβ 2007, 00:47:18
Θέμα δημοσίευσης:
δεν μας είπες λεφτά που κόστισε...

Πάντως ενημερωσέ μας και σε 2-3 χρόνια αν δουλεύει ακόμα...

Δεν είμαι αρνητικός γιατί και εγώ κάποτε ψηνόμουνα, απλά με 11.1 συμπίεση στο πρώτο ταξίδι, το αμάξι θα κλατάρει... εκτός και αν πηγαίνει ταξιδάκια με 120...

Η συμπ΄΄ιεση πρέπει όπωσδηποτε να μειωθεί...και η 25άρα είναι πολύυυυυ μεγάληηηη για το μοτέρ αυτό....
Στο παρελθόν είχα βρεί ένα με ένα 206 1.6 τούρμπο... αφού πεδεύθηκε κανένα χρόνο με τον μηχανικό που διάλεξε, τον είδα ξανά τυχαία όταν πήγα να βάλω εξάτμιση... τότε λοιπόν, είχε βρει ένα καινούργιο μηχανικό, και έκανε ανακατασκευή....
κράτησα το τηλεφωνό του, και μετά από 8 μήνες τον πήρα τηλέφωνο γιατί ήμουν έτοιμος να το τουρμπίσω το κάμπριο και μου λέει φίλε τα πουλάω όλα τα τούρμπο, χταπόδια κτλ κτλ και ψάχνω μοτέρ από δίλιτρο...
Οπότε μου έκοψε την φόρα...αν θυμάμαι καλά είχε βάλει και εδώ αγγελία με το τι πουλάει..
brz20 - Παρ 16 Φεβ 2007, 01:02:32
Θέμα δημοσίευσης:
Πρεπει οπωσδηποτε να πεσει η συμπιεση γιατι το 11 προς 1 ειναι πολλα για μετρια προς μεγαλη πιεση.Τα εργοστασιακα δεν θα αντεξουν.Εκτος αν καποιος χωσει πιο βαθεια το χερι στην τσεπη και βαλει εμβολα και μπιελες.
Αλλα και παλι δεν νομιζω να μπορει καποιος να παει με 200+ με την τουρμπινα να δουλευει υπερωριες για πολυ ωρα στην εθνικη.
nOkpos - Παρ 16 Φεβ 2007, 02:42:38
Θέμα δημοσίευσης:
Shocked Shocked Shocked Shocked
gianic - Παρ 16 Φεβ 2007, 09:54:02
Θέμα δημοσίευσης:
πραγματι με τη συμπιεση αυτη φλερταρει επικινδυνα στο σπασιμο. μια φλατζουλα και τελος γι αυτες τις πιεσεις.

Η τουρμπινα δεν ειναι μεγαλη . ειναι καταλληλη.

Ακουω συνεχεια για σπασμενα μοτερ απο τουρμπο εχει δει κανεις σας ; Πιο πολλα ραλλακια εχω δει με κολλημενες βαλβιδες.
WilDuck - Παρ 16 Φεβ 2007, 10:11:15
Θέμα δημοσίευσης:
gianic έγραψε:
Ακουω συνεχεια για σπασμενα μοτερ απο τουρμπο εχει δει κανεις σας ; Πιο πολλα ραλλακια εχω δει με κολλημενες βαλβιδες.


ΟΥΥΥ!!! Laughing Laughing Laughing

Πιστεύω ότι είναι μεγάλο λάθος να τουρμπίσεις έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, αν δεν κάνεις πρώτα όλες τις προεργασίες που θα χρειαστούν τα μέταλλά του.

Κι εγώ μπορεί να τούρμπιζα έναν κινητήρα, αλλά πρώτα θα είχα αλλάξει μπιέλες, πιστόνια, βαλβίδες, φλάντζα, έξτρα μπεκ + + + ..

Ε, δεν πάω να πάρω ένα astra opc να τελειώνω? Very happy
gianic - Παρ 16 Φεβ 2007, 10:25:42
Θέμα δημοσίευσης:
WilDuck έγραψε:
gianic έγραψε:
Ακουω συνεχεια για σπασμενα μοτερ απο τουρμπο εχει δει κανεις σας ; Πιο πολλα ραλλακια εχω δει με κολλημενες βαλβιδες.


ΟΥΥΥ!!! Laughing Laughing Laughing

Πιστεύω ότι είναι μεγάλο λάθος να τουρμπίσεις έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, αν δεν κάνεις πρώτα όλες τις προεργασίες που θα χρειαστούν τα μέταλλά του.

Κι εγώ μπορεί να τούρμπιζα έναν κινητήρα, αλλά πρώτα θα είχα αλλάξει μπιέλες, πιστόνια, βαλβίδες, φλάντζα, έξτρα μπεκ + + + ..

Ε, δεν πάω να πάρω ένα astra opc να τελειώνω? Very happy


ειναι θεμα συναισης. αν δεν την εχει καποιος που τουρμπιζει ας παρει κατι ετοιμο καλυτερα !
Pughell - Παρ 16 Φεβ 2007, 10:25:51
Θέμα δημοσίευσης:
gianic έγραψε:
πραγματι με τη συμπιεση αυτη φλερταρει επικινδυνα στο σπασιμο. μια φλατζουλα και τελος γι αυτες τις πιεσεις.

Η τουρμπινα δεν ειναι μεγαλη . ειναι καταλληλη.

Ακουω συνεχεια για σπασμενα μοτερ απο τουρμπο εχει δει κανεις σας ; Πιο πολλα ραλλακια εχω δει με κολλημενες βαλβιδες.


Εγω παλι τοσα χρονια ποτε δεν ειδα 106 με κολλημενη βαλβιδα...
Η μονη βλαβη που εβγαζαν αυτα τα μοτερ ηταν να σπασει η φουστα απο κανενα πιστονι.
Ε,και το κλασσικο οπου ο κρετινος ιδιοκτητης εχει κανει τρελο κατεβασμα απο τις 11.000+ με 4η σε 2α...Λογικο να καρφωσει βαλβιδες το καημενο... Confused

Για σπασμενα τουρμπομοτερ παντως,εχω δει περισσοτερα,οπως συγκεκριμενα σε αρκετα που εγιναν τουρμπο απο ατμοσφαιρα,εσπασαν και πανω στο δυναμομετρο. Sad
Πριν 3 βδομαδες περιπου ενα 106 με πιστονια κλπ παρεδωσε πνευμα την ωρα του προγραμματος.
gianic - Παρ 16 Φεβ 2007, 10:29:37
Θέμα δημοσίευσης:
everything is possible. οι γνωσεις δεν αποκτουνται με γκαφρα
brz20 - Παρ 16 Φεβ 2007, 11:00:56
Θέμα δημοσίευσης:
Επισης πρεπει να ξερεις τι ζητας και ποσα δεινεις.
Βλεπω μιλαμε για σπασμενα μοτερ που εγιναν τουρμπο.
Δεν ρωταμε ομως ποσα ηθελε να βγαλει αυτος ο μαγκας που το τουρμπισε.Με τι υποδομη πηγε να σηκωσει 1bar πιεση λογο χαρη.
Ολα αυτα συντελουν στο σπασιμο του μοτερ.
Δεν μπορει καθε τουρμο μετατροπη να σπαει.
gianic - Παρ 16 Φεβ 2007, 11:22:27
Θέμα δημοσίευσης:
με σωστο management φυσαμε 0.7-0.8 απροβληματιστα.
DIMCHRI - Παρ 16 Φεβ 2007, 18:34:11
Θέμα δημοσίευσης:
Το θέμα είναι πότε θα σκάσει.
Μέχρι να σκάσει όλοι έχουν σωστό management, top μηχανικό, κτλ, κτλ.

Μόλις σκάσει ο Μηχανικόςγίνεται μαλ@κ@ς, το Management είναι μάπα , κ.τ.λ.

Ο μηχανικός κατηγορεί εσένα ότι το πλάκωσες και το έσπασες.....

Τίποτα.

Φέρτε έναν να μου πει έχω το δικό μου τουρμπισμένο 2 χρόνια και δεν έχει γάλει κιχ...
Και θα βγάλω το καπέλο.

ααα και να τονίσω ότι όταν τουρμπίσουμε πρέπει να αλλάζουμε και εκεντροφόρους με διαφορετικά χαρακτηριστικά . (οι περισσότεροι δεν αναφέρουν καν την λέξη εκκεντροφόρος). Wink
plaketokofths - Παρ 16 Φεβ 2007, 20:37:10
Θέμα δημοσίευσης:
DIMCHRI έγραψε:
και η 25άρα είναι πολύυυυυ μεγάληηηη για το μοτέρ αυτό....


η 25άρα δεν λέει κάτι από μόνη της, άμα είναι ρουλεμανάτη είναι μια χαρά πιστεύω. Επίσης σημασία έχει η εισαγωγή και η εξαγωγή της τουρμπίνας, ως προς την διατομή της εννοώ. Very happy
GFG (ΓΙΩΡΓΟΣ) - Σαβ 17 Φεβ 2007, 09:06:50
Θέμα δημοσίευσης:
DIMCHRI έγραψε:
Το θέμα είναι πότε θα σκάσει.
Μέχρι να σκάσει όλοι έχουν σωστό management, top μηχανικό, κτλ, κτλ.

Μόλις σκάσει ο Μηχανικόςγίνεται μαλ@κ@ς, το Management είναι μάπα , κ.τ.λ.

Ο μηχανικός κατηγορεί εσένα ότι το πλάκωσες και το έσπασες.....

Τίποτα.

Φέρτε έναν να μου πει έχω το δικό μου τουρμπισμένο 2 χρόνια και δεν έχει γάλει κιχ...
Και θα βγάλω το καπέλο.

ααα και να τονίσω ότι όταν τουρμπίσουμε πρέπει να αλλάζουμε και εκεντροφόρους με διαφορετικά χαρακτηριστικά . (οι περισσότεροι δεν αναφέρουν καν την λέξη εκκεντροφόρος). Wink


Thumbs Up
DrJekyll - Δευ 02 Απρ 2007, 20:47:13
Θέμα δημοσίευσης:
DIMCHRI έγραψε:
ααα και να τονίσω ότι όταν τουρμπίσουμε πρέπει να αλλάζουμε και εκεντροφόρους με διαφορετικά χαρακτηριστικά . (οι περισσότεροι δεν αναφέρουν καν την λέξη εκκεντροφόρος). Wink

Δηλαδή ποιός είναι ο πιο κατάλληλος εκκεντροφόρος????
Π.Χ. στην περίπτωση του TU5JP4 & J4 ή στου 1.4 16ν...?
takis_206 - Τετ 27 Ιαν 2010, 15:38:16
Θέμα δημοσίευσης:
Καλησπερα σε ολους καταρχας εχω ενα 206 1,4 16v ψαχτικα λιγο στο θεμα tuning αυτου του μοτερ και μετα απο ωρες ατελειοτες εφτασα στο θεμα turbo βρικα ενα κιτακι με τουρβινα μαμα απο Punto gt σε πολυ καλη τιμη πολαπλη εξαγογης downpipe extra εγγεφαλακι με ολες τις σολινοσεις και σιντομα θα τα εχω.....Λοιπον ολοι κραζουν αυτο το μοτερακι δεν ξερω γιατι ομως και γιαυτο τους ΡΩΤΑΟ ΕΔΩ ...........αλλοι λενε για προβλημα με τα ρευματα αλλοι λενε για block αλλοι λενε για βαλβιδες και τα λοιπα,,,Λοιπον στο 0,7 το αμαξι δεν θα παταει μαγες h EIΣΑΓΟΓΗ ΑΝΤΕΧΕΙ ΜΕΧΡΙ 0,8 ΚΑΙ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΜΕΧΡΙ 220ΝΜ(160+PS) ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΜΠΙΕΛΕΣ???ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΣΠΑΣΑΝ?????ΤΟ BLOCK? ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΣΚΑΣΕ?????ΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΤΟΥΡΒΙΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΨΕ??? ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ι DP-ENGEERING:
Let me start with thanking you for your interest in our products and services!



What exact parts you need depend on the power level you want to reach.



A complete stock engine (with only a decompression package to lower the cr-ratio) can reliably make around 160 hp on 0.7 bar of boost pressure. This is the most economic power to investment performance level.



Parts we can offer to reach 160 hp and around 210 nm (fuel and management parts not included, best to get those locally for on-site support when needed);
The stock clutch can take up to 220 nm.



Regarding the management system we currently haven’t got a Vems PnP standalone management system for the ET3 engine. Of course virtually any programmable system can do the job and some piggy back units can manage this power level too.



The stock plastic intake manifold can take 0.8 bar boost without breaking, above that it becomes a serious liability. (a breaking intake manifold can easily take out a front window, we have seen that happen on customer cars that tried to go above 0.8 bar boost anyway)
Up to 200 - 210 hp can easily be done on stock internals with only a decompression plate to lower the cr-ratio. After that forged pistons and eventually also upgraded rods will become a necessity.



As with everything, the further you want to stretch the power output of the engine the more modifications need to be made. If you have different power requirements please inform about the possibilities and parts required.



Of course it is also possible to have a complete conversion performed by us in our workshop, again inform about prices.



If you have any other questions about the parts or you want to order something, don’t hesitate to contact us.





Best regards,



Pieter Oonincx

DP-Engineering



St. Teunismolenweg 50e

6534 AG

Nijmegen

The Netherlands



Tel. +31 (0) 24 6634060

Fax +31 (0) 24 6630657

info@dp-engineering.nl

www.dp-engineering.nl
Pughell - Τετ 27 Ιαν 2010, 15:41:57
Θέμα δημοσίευσης:
Κοιτα,δοκιμαζεις και οταν πας δυναμομετρο με 200 αλογα και αντεξει για κανενα 6μηνο,τοτε οντως καταφερες το ακατορθωτο. Wink

Btw 22 κιλα ροπη που ειναι το οριο του δισκου,ειναι καπου στα 140 αλογα.
Τα 200 που ειπε η DP ειναι καπου στα 27-30.
Οσο για το 0,7 που λενε,αμα η στατικη συμπιεση πεσει στο 6,ναι,εκει το μοτερ θα αντεξει το 0,7 αλλα με στατικη συμπιεση καπου στο 8 που δοκιμασαν οι περισσοτεροι,μονον προβληματα προεκυψαν.

Μπορει να σου πει περισσοτερα ο Αρης βεβαια μιας και ειχε παραπλησιο μοτερ τουρμπισμενο. Rolling eyes
206kwn - Τετ 27 Ιαν 2010, 15:44:02
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:

Μπορει να σου πει περισσοτερα ο Αρης βεβαια μιας και ειχε παραπλησιο μοτερ τουρμπισμενο. Rolling eyes


8 βάλβιδο... Wink
Pughell - Τετ 27 Ιαν 2010, 15:44:56
Θέμα δημοσίευσης:
Οι διαφορες δεν ειναι πολλες ρε,ο ET στον TU3 ειναι βασισμενος με πολλα κοινα μερη. Smile
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr