PSClub - Hellas

Εσωτερικό και Αμάξωμα - ΓΕΝΙΚΑ - Περί αεροδυναμικής...

XASOS - Παρ 17 Ιαν 2003, 10:10:39
Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Περί αεροδυναμικής...
Tomcat έγραψε:

Καταρχήν συνηθίζεται το πίσω μέρος να αφήνεται ψηλότερα και όχι το μπροστινό χαμηλότερα! (Ελπίζω να πιάνεις τι εννοώ)
Αυτό γίνεται για τους εξής λόγους : Στην περίπτωση που στο αυτοκίνητο μπει το μέγιστο πλήθος ατόμων (5) να μην κάτσει περισσότερο από την οριζοντίωση!Σε αντίθετη περίπτωση το πίσω μέρος θα έμπαινε υπερβολικά μέσα στους θόλους και η δομική επιβάρυνση του μπροστινού τμήματος κατά την κίνηση θα ήταν ιδιαίτερα μεγάλή.
Επίσης δημιουργώντας μια κλίση στο αυτοκίνητο μειώνεις κάπως την επίδραση του φαινομένου Bernulli που είναι και ο βασικός παράγων αστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.Αυτό συμβαίνει διότι ο αεράς δεν έχει ομαλή ροή σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δίνες στην περιοχή του πίσω τζαμιού.Με το φαινόμενο Bernulli ο αέρας ουσιαστικά ρουφάει το αυτοκίνητο προς τα επάνω και για αυτό παρουσιάζεται αυτή η αστάθεια ,οπότε παρενοχλώντας την ομαλή ροή ελλατώνεις και το "ρούφηγμα - υποπίεση" του αέρα (Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος των αεροτομών)!!!!!!!

Το μείων αυτής της ενέργειας είναι ή μεγαλύτερη προβαλώμενη επιφάνεια = αυξηση αεροδυναμικού συντελεστή= μικρότερες τελικές , τα φώτα θέλουν ρύθμισμα (το έκανα πριν δυο βδομάδες γιάτι δεν πήγαινε άλλο η κατάσταση)


Βασικά νομίζω ότι το πρόβλημα στις υψηλές ταχύτητες είναι ότι μπαίνει μεγάλη ποσότητα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δέχεται άνωση το αυτοκίνητο και έτσι να "ελαφρώνει" και να μην πατάει καλά. Το φαινόμενο Bernulli που αναφέρεις παίζει δευτερέυοντα ρόλο και οι αεροτομές τείνουν να περιορίσουν την άνωση. επίσης δεν είναι σίγουρο ότι θα αυξηθεί ο συντελεστής αεροδυναμικής. Πρέπει να μελετηθούν όλες οι ροές και δεν μετραει μόνο η προβαλώμενη επιφάνει;. Οσο για τη ρύθμιση των φώτων είναιέύκολη υπόθεση!!! τι αμάξι έχεις αλήθεια?!!!!
Tomcat - Παρ 17 Ιαν 2003, 20:38:16
Θέμα δημοσίευσης:
Για την ακρίβεια να σου αναφέρω ότι η υποπίεση μπορεί να δημιουργήσει το 60% της άντωσης που προκαλεί την αστάθεια στο αυτοκίνητο!!!! Ο αέρας στο δάπεδο απλώς είναι ο προφανής λόγος και όχι η πραγματική αιτία!!!

Επίσης αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!

Η αύξηση της μετωπικής επιφάνειας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της δύναμης οπισθέλκουσας (Αντίσταση που φέρνει ο αέρας στην προς τα εμπρός κίνηση )
DimiP - Παρ 17 Ιαν 2003, 20:48:39
Θέμα δημοσίευσης:
Tomcat έγραψε:
Για την ακρίβεια να σου αναφέρω ότι η υποπίεση μπορεί να δημιουργήσει το 60% της άντωσης που προκαλεί την αστάθεια στο αυτοκίνητο!!!! Ο αέρας στο δάπεδο απλώς είναι ο προφανής λόγος και όχι η πραγματική αιτία!!!

Επίσης αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!

Η αύξηση της μετωπικής επιφάνειας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της δύναμης οπισθέλκουσας (Αντίσταση που φέρνει ο αέρας στην προς τα εμπρός κίνηση )


αμα ειναι διαβασμενος ο ανθρωπος φαινεται...δεν κρυβεται... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Alex - Σαβ 18 Ιαν 2003, 00:08:43
Θέμα δημοσίευσης:
Το οτι τα γραφει "επιστημονικα" δεν σημαινει οτι ειναι και σωστα Idea

Λεει o Γάτος: "αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"

Ε οχι και νομος ρε μεγαλε.. Παραλιγο να με πεισεις κι'ολας!!! Μηπως εννοεις οτι η αυξηση της μετοπικης επιφανειας σε συνδιασμο με εναν ΣΤΑΘΕΡΟ αεροδυναμικο συντελεστη παραγει μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση? Αυτο το δεχομαι...

Ο αεροδυναμικος συντελεστης εχει να κανει κυριως με το ποσο streamlined (σταγονοειδες) ειναι ενα αντικειμενο...Δηλαδη ασχολειται κυριως με το σχημα και δεν εχει αμεση σχεση με την επιφανεια η κατι τετοιο..

Τελευταια φορα που κοιταξα ο νομος για ευρεση της αεροδυναμικης αντιστασης ητανε:

F = ½ CDAV²

F - Δυναμη αεροδυναμικης αντιστασης
C - Coefficient of drag (συντελεστης Cd)
D - Πυκνοτητα αερα
A - Μετοπικη επιφανεια
V - Ταχυτητα αντικειμενου ή οχηματος

Αλλα τι να πω και γω για τη ζωη μου, ενας εξειδικευόμενος αμπελουργός/οινοτέχνης μπροστα στην "γενια του Πολυτεχνειου" ??? Laughing Laughing

Λοιπον για να μην το κουραζουμε το θεμα εγω λεω αντι να καθομαστε και να λεμε θεωριες να τα εφαρμοσουμε... Δηλαδη.. : Eχω σκεφτει οτι πχ μπορω να παω να αγορασω φυλλα λαμαρινας και να τα κοψω στα μετρα του πατωματος του 206. Μετα με καποιο τροπο που τωρα δεν εχω σκεφθει θα τα στερεοποιησω πανω στο πατωμα και ετσι το πατωμα θα γινει "λειο"... Ειδικα αυτοι με τον καταλυτη στην μηχανη πρεπει να μπορουν πολυ ανετα...Εμενα εξεχει καπως διοτι ειμαι παλιο μοντελο με καταλυτη στο κεντρο.. Παντως ακομα και αν καταφερνα να "λειανω" μια μεγαλη επιφανεια, εστω οχι ολη, θα εφερνε το αμαξι σε πολυ καλυτερα αεροδυναμικα αποτελεσματα με τα τωρινα απο αποψη αεροδυναμικης αντιστασης.

Σε συνδιασμο με εναν αεροδυναμικο διαχυτη σαν αυτο που εχει το Rallye η απο αυτους που πουλανε στο εμποριο για 206 ισως να εξαλειφοταν ενα μεγαλο μερος του αεροδυναμικου κενου που μενει πισω απο το αμαξι οταν αυτο πηγαινει μπροστα... Ειναι γνωστο οτι το αμαξι οταν προχωραει δημιουργει ενα αεροδυναμικο κενο πισο του και στην προσπαθεια του να παει μπροστα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη εξ'αιτιας αυτου του κενου.. Εξομοιωστε το αμαξι στο μυαλο σας με το εμβολο της συρριγας που τραβατε ενω ειναι κλειστη η τρυπα της βελονας. Δυσκολευεται πολυ να τραβηχτει.. Ακριβως το ιδιο παθαινει και το αμαξι καθως σχιζει τον αερα και αφηνει κενο πισω του......

Αν και το σποιλερ αποτελει λυση για να αποτραπει η διελευση αερα κατω απο το αμαξι και συνεπως να αποτραπουν φαινομενα ανωσης και αεροδυναμικης αντιστασης στο κατω μερος του αυτοκινητου, δεν βοηθαει στην τροφοδοτηση με αερα του κενου πισω απ'το αμαξι με αποτελεσμα το "drag"... Οποτε για σκεφτειτε λιγο το ενδεχομενο λειανσης του πατωματος με τοποθετηση "συμπληρωματικου" πατωματος σε συνδιασμο με αεροδυναμικο διαχυτη του εμποριου ή αυτοσχεδιο.... Ολα γινονται Cool

Εγω παντως το σκεφτομαι σοβαρα εδω και κανα μηνα...... Με βλεπω το καλοκαιρι που θα χω χρονο να φτιαχνω καμια περιεργη πατεντιά πάλι...
Tomcat - Σαβ 18 Ιαν 2003, 03:47:02
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Το οτι τα γραφει "επιστημονικα" δεν σημαινει οτι ειναι και σωστα Idea

Λεει o Γάτος: "αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"

Ε οχι και νομος ρε μεγαλε.. Παραλιγο να με πεισεις κι'ολας!!! Μηπως εννοεις οτι η αυξηση της μετοπικης επιφανειας σε συνδιασμο με εναν ΣΤΑΘΕΡΟ αεροδυναμικο συντελεστη παραγει μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση? Αυτο το δεχομαι...

Ο αεροδυναμικος συντελεστης εχει να κανει κυριως με το ποσο streamlined (σταγονοειδες) ειναι ενα αντικειμενο...Δηλαδη ασχολειται κυριως με το σχημα και δεν εχει αμεση σχεση με την επιφανεια η κατι τετοιο..

Τελευταια φορα που κοιταξα ο νομος για ευρεση της αεροδυναμικης αντιστασης ητανε:

F = ½ CDAV²

F - Δυναμη αεροδυναμικης αντιστασης
C - Coefficient of drag (συντελεστης Cd)
D - Πυκνοτητα αερα
A - Μετοπικη επιφανεια
V - Ταχυτητα αντικειμενου ή οχηματος

Αλλα τι να πω και γω για τη ζωη μου, ενας εξειδικευόμενος αμπελουργός/οινοτέχνης μπροστα στην "γενια του Πολυτεχνειου" ??? Laughing Laughing

Λοιπον για να μην το κουραζουμε το θεμα εγω λεω αντι να καθομαστε και να λεμε θεωριες να τα εφαρμοσουμε... Δηλαδη.. : Eχω σκεφτει οτι πχ μπορω να παω να αγορασω φυλλα λαμαρινας και να τα κοψω στα μετρα του πατωματος του 206. Μετα με καποιο τροπο που τωρα δεν εχω σκεφθει θα τα στερεοποιησω πανω στο πατωμα και ετσι το πατωμα θα γινει "λειο"... Ειδικα αυτοι με τον καταλυτη στην μηχανη πρεπει να μπορουν πολυ ανετα...Εμενα εξεχει καπως διοτι ειμαι παλιο μοντελο με καταλυτη στο κεντρο.. Παντως ακομα και αν καταφερνα να "λειανω" μια μεγαλη επιφανεια, εστω οχι ολη, θα εφερνε το αμαξι σε πολυ καλυτερα αεροδυναμικα αποτελεσματα με τα τωρινα απο αποψη αεροδυναμικης αντιστασης.

Σε συνδιασμο με εναν αεροδυναμικο διαχυτη σαν αυτο που εχει το Rallye η απο αυτους που πουλανε στο εμποριο για 206 ισως να εξαλειφοταν ενα μεγαλο μερος του αεροδυναμικου κενου που μενει πισω απο το αμαξι οταν αυτο πηγαινει μπροστα... Ειναι γνωστο οτι το αμαξι οταν προχωραει δημιουργει ενα αεροδυναμικο κενο πισο του και στην προσπαθεια του να παει μπροστα χρειαζεται πολυ μεγαλη δυναμη εξ'αιτιας αυτου του κενου.. Εξομοιωστε το αμαξι στο μυαλο σας με το εμβολο της συρριγας που τραβατε ενω ειναι κλειστη η τρυπα της βελονας. Δυσκολευεται πολυ να τραβηχτει.. Ακριβως το ιδιο παθαινει και το αμαξι καθως σχιζει τον αερα και αφηνει κενο πισω του......

Αν και το σποιλερ αποτελει λυση για να αποτραπει η διελευση αερα κατω απο το αμαξι και συνεπως να αποτραπουν φαινομενα ανωσης και αεροδυναμικης αντιστασης στο κατω μερος του αυτοκινητου, δεν βοηθαει στην τροφοδοτηση με αερα του κενου πισω απ'το αμαξι με αποτελεσμα το "drag"... Οποτε για σκεφτειτε λιγο το ενδεχομενο λειανσης του πατωματος με τοποθετηση "συμπληρωματικου" πατωματος σε συνδιασμο με αεροδυναμικο διαχυτη του εμποριου ή αυτοσχεδιο.... Ολα γινονται Cool

Εγω παντως το σκεφτομαι σοβαρα εδω και κανα μηνα...... Με βλεπω το καλοκαιρι που θα χω χρονο να φτιαχνω καμια περιεργη πατεντιά πάλι...


Δεν ξέρω αν το πήρες στραβά αλλά δεν είχα κάτι τέτοιο υπόψιν μου!!!

Τώρα όσο για τον αεροδυναμικό συντελεστή : να σου αναφέρω ότι αυτός επιρεάζεται από την γεωμετρία του αυτοκινήτου! Δηλ. χαμηλώνοντας το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου δίνεις ουσιαστικά μια κλίση η οποία διαταρράσει την στρώτη και ομαλή ροή του αέρα κατα μήκος της σταγονειδούς επιφάνειας ,όπως πολύ σωστά αναφέρεις δημιουργώντας περισσότερες δίνες .Σου δίνω ένα δίκιο στο ότι η διατύπωση μπορεί να μην ήταν απόλυτα ακριβής πάντως σε γενικές γραμμές είναι σωστή!
Αύξηση της μετοπικής επιφάνειας χωρίς επιπλέον προσθήκες μπορεί να μειώσει την επίδραση της υποπίεσης! Πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη διατύπωση είναι κάπως καλύτερη?

Πάντως δεν ξέρω πόσο εφικτή είναι η τοποθέτηση ενός extra πατώματος ,σίγουρα πιστεύω ότι κάτι τέτοιο μπορεί να επιρρεάσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου αλλά πιστεύεις ότι αξίζει τον χρόνο , το χρήμα και τον κόπο?Αν είναι βέβαια για καθαρά ερευνητικούς σκοπούς - μικρόβιο οκ , μαζί σου ,αλλά από εκεί και πέρα........αμφιβολίες!!!
Αυτό το οποίο μπορεί να σου δώσει περισσότερο το καινούργιο πάτωμα είναι αύξηση της αρνητικής άντωσης (δυστυχώς αυτή είναι η ορολογία να την αλλάξω???) με αποτέλεσμα το αμάξι να πατάει καλύτερα στον δρόμο! Πάντως και μόνο γι'αυτό αξίζει δοκίμασε το.
Alex - Σαβ 18 Ιαν 2003, 15:56:30
Θέμα δημοσίευσης:
Τι να πηρα στραβα? Πλακα κανουμε (εις βαρος σου παντα!!), γι'αυτο ααααααααααραξε! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Τωρα στην ουσια: Aυτο που γραφεις την πρωτη φορα ειναι οτι αυξανοντας τη μετωπικη επιφανεια αυξανεται ο αεροδυναμικος συντελεστης και εγω σου λεω οτι απλα αυξανεται η αεροδυναμικη αντισταση καθως αυτη βγαινει απο εναν αριθμο παραγοντων μεταξυ των οποιων η μετωπικη επιφανεια και ο αεροδυναμικος συντελεστης...

Ε δεν ειναι ακριβως το ιδιο με αυτο που λες τωρα, το οποιο σαφως προσεγγιζει καλυτερα το θεμα....

Κατι αλλο, ειπες: "Δηλ. χαμηλώνοντας το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου δίνεις ουσιαστικά μια κλίση η οποία διαταρράσει την στρώτη και ομαλή ροή του αέρα κατα μήκος της σταγονειδούς επιφάνειας ,όπως πολύ σωστά αναφέρεις δημιουργώντας περισσότερες δίνες"

Κοιταξε το οτι θα κανει κλιση το αυτοκινητο προς τα μπρος δεν ειναι παντα ανεπιθυμητο.. Και εξηγω: Φαντασου ενα 206 με μουρη σαυρα και το πισω μερος αρκετα πιο ψηλο.. Σ'αυτη την περιπτωση και σε σχεση με ενα μαμα 206 εχουμε

1) Ελαχιστοποιηση του αερα που περναει απο κατω απ'το αμαξι αρα μικροτερη αεροδυναμικη αντισταση στο πατωμα του αυτοκινητου

2) Εξ'αιτιας αυτου του φαινομενου δημιουργειται κενο αερος κατω απ'το αμαξι με αποτελεσμα ο πατος του αυτοκινητου να τεινει να πλησιασει την ασφαλτο λογω υποπιεσης = καλυτερη οδικη συμπεριφορα (αρνητικη αντωση - downforce)

3) Αυξηση του κενου αερος πισω απ'το αμαξι λογω του οτι το πατωμα δεν τροφοδοτει με αερα τη συγκεκριμενη περιοχη με αποτελεσμα μεγαλυτερο drag...

4) Η αντισταση του αερα πανω σε κεκλιμενη επιφανεια θα δημιουργησει επιλεον σπρωξιμο του αυτοκινητου προς τα κατω αρα επιπλεον αρνητικη αντωση (downforce). Αλλα βασικα ειναι καλυτερα ο αερας να πηγαινει απο πανω και οχι απο κατω γιατι τουλαχιστον απο πανω το αμαξι ειναι λειο.. Απο κατω εχει σωληνες, διαφορικα κτλ κτλ..αεροδυναμικως χαλια δηλαδη....

Αρα το οτι ο αερας θα πηγαινει απο πανω (καπω, παρμπριζ, ταβανι) και οχι απο κατω (πατωμα) εχει 3 πλεονεκτηματα και 1 μειονεκτημα που μπορω να σκεφθω εντελως προχειρα και χωρις πολυ σκεψη...


Τωρα επι του πρακτικου κομματιου: 2-3 φυλλα λαμαρινας κοστιζουν ψιχουλα οποτε απο οικονομικης σκοπιας δεν αποτελει καμια απιστευτη επενδυση.....Απο χρονο και κοπο μαλλον θα γινει καμια μερα που δεν θα χω τι να κανω...Εξ'αλλου η χαρα της δημιουργιας δεν συγκρινεται με τιποτα...

Παντως εγω το "2ο πατωμα" το σκεφτομαι κυριως για 1) εξαλειψη αεροδυναμικης αντιστασης στο "αγριο" αεροδυναμικα πατωμα του αυτοκινητου και για 2) ταχυτερη ροη του αερα ωστε να εξαλειφθει το αεροδυναμικο κενο πισω απ'το αμαξι... Θεωρητικα αυτο θα μου δωσει καλυτερη επιταχυνση, τελικη ταχυτητα και οικονομια καυσιμου.. Κατα ποσο? Αγνωστο...
Tomcat - Σαβ 18 Ιαν 2003, 18:02:29
Θέμα δημοσίευσης:
To τι πήρες και τι δεν πήρες στραβά πιστεύω δεν χρείαζεται εξηγήσεις στο post σου φίλε μου!!!

Τώρα στο πάτωμα κατα την κίνηση του αυτοκινήτου να είσαι σίγουρος ότι δεν θα καταφέρεις να έχεις αεροδυναμικό κενό, απλώς μειώνοντας την ροή του αέρα θα έχεις μικρότερη άντωση - λιγότερη πίεση προς τα πάνω (και όχι υποπίεση) που σημαίνει οτι θα αποκτήσεις ελάχιστα χαμηλότερο κέντρο βάρους!Αυτά!!!

Περιμένω νέα από την τροποιποιήση του πατώματος λοιπόν!
Alex - Σαβ 18 Ιαν 2003, 19:13:27
Θέμα δημοσίευσης:
Εσυ με ρωτησες αν το πηρα στραβα...Εγω σου λεω οχι.. αλλα οταν λες:

"αύξηση μετωπικής επιφάνειας και μόνο = αύξηση του Cd (αεροδυναμικού συντελεστή) νόμος!"

...ε τοτε αυτη η "σιγουρια" σου σε αυτο που λες χρειαζεται λιγο "ΚΡΑΞΙΜΟ", το οποιο φροντισα να σου παρεχω απλοχερα Wink ...

Τωρα αν παρεξεγηθηκες δεν μπορω να κανω κατι γι'αυτο.. Γι'αυτο εβαλα και τα χαμογελακια.. Τωρα θυμηθηκα μια συζητηση πριν κανα μηνα που λεει ο Dimip, νομιζω οτι: "αμα ξανακουσω οτι δεν χρειαζεται να παρεξηγηθουμε, θα παρεξηγηθω..."
Alex - Σαβ 18 Ιαν 2003, 19:36:39
Θέμα δημοσίευσης:
Tomcat έγραψε:

Τώρα στο πάτωμα κατα την κίνηση του αυτοκινήτου να είσαι σίγουρος ότι δεν θα καταφέρεις να έχεις αεροδυναμικό κενό, απλώς μειώνοντας την ροή του αέρα θα έχεις μικρότερη άντωση - λιγότερη πίεση προς τα πάνω (και όχι υποπίεση) που σημαίνει οτι θα αποκτήσεις ελάχιστα χαμηλότερο κέντρο βάρους!Αυτά!!!


Οταν ξεκινησα να γραφω ειπα οτι θα εκανα συγκριση μεταξυ ενος φανταστικου 206 με μουρη σαυρα και ενα 206 "μαμα".. Δεν ειπα για το *δικο μου* το οποιο και φυσικα θα εχει αερα να περναει που κατα συνεπεια θα σημαινει και την μη υπαρξη κενου αερος - υποπιεσης....
DimiP - Κυρ 19 Ιαν 2003, 17:34:54
Θέμα δημοσίευσης:
ελα ηρεμειστε λιγο Αλεξ και Τομκατ!!!
Αντε βιβλιο Φυσικης 3ης Λυκειου το καναμε εδω μεσα!
στην Παρνηθα να βρεθειτε να λυσετε τις διαφωνιες σας περι της αεροδυναμικης....αντε μη σας ....μαλωσω...

cool men...cool...chill up!!!

Cool Cool Cool Cool
XASOS - Παρ 31 Ιαν 2003, 14:26:39
Θέμα δημοσίευσης:
ONTΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΛΑΘΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΑΛΛΟς ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΘΑ ΤΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΚΑΙ ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ. Very happy ΕΠΊΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΧΑΜΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΆ ΤΟ ΑΜΆΞΙ ΤΌΤΕ Ο ΑΈΡΑς ΚΆΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΠΕΡΝΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ......
Alex - Παρ 31 Ιαν 2003, 19:36:01
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι ετσι ειναι... Φυσικα το ιδεατο ειναι να μην περναει *καθολου* αερας ουτε απο μπροστα ουτε απ'τα πλαγια (βλεπε πρωταθληματα με Touring Cars) ωστε η διαφορα του απο κατω με τον απο πανω αερα να μεγιστοποιειται και να υπαρχει μεγιστη υποπιεση αρα και μεγιστο κρατημα στο δρομο...
Tomcat - Σαβ 01 Φεβ 2003, 01:16:18
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ......


Θα σου πρότεινα να διαβάσεις άλλη μία τα παραπάνω ποστ γιατί μάλλον κάτι δεν το έχεις αντιληφθεί σωστά.Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι λειτουργεί με τις ίδια λογική όπως η αεροτομή.Η αεροτομή στοχεύει στο να "χαλάσει" την άντωση δημιουργώντας παράλληλα δίνες.Για το σύνολο του αμαξώματος θα μπορούσα να το δεχτώ.

Νομίζω πως αν διαβάσεις τα παραπάνω post άλλη μια φορά θα πάρεις ικανοποιητικές απαντήσεις για τα ερωτήματα σου.
XASOS - Σαβ 01 Φεβ 2003, 16:55:50
Θέμα δημοσίευσης:
Tomcat έγραψε:
XASOS έγραψε:
ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ "ΣΠΡΩΧΝΕΤΑΙ" ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΑΕΡΟΤΟΜΗ..... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ......


Θα σου πρότεινα να διαβάσεις άλλη μία τα παραπάνω ποστ γιατί μάλλον κάτι δεν το έχεις αντιληφθεί σωστά.Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν νομίζω ότι λειτουργεί με τις ίδια λογική όπως η αεροτομή.Η αεροτομή στοχεύει στο να "χαλάσει" την άντωση δημιουργώντας παράλληλα δίνες.Για το σύνολο του αμαξώματος θα μπορούσα να το δεχτώ.

Νομίζω πως αν διαβάσεις τα παραπάνω post άλλη μια φορά θα πάρεις ικανοποιητικές απαντήσεις για τα ερωτήματα σου.


το πατωμα δεν λειτουργεί ακριβως οπως το κατω μερος της αεροτομης αλλα προσσεγγιζεται αρκετα καλα... και οι αεροτομες λειτουργούν όπως έγραφα πιο πάνω. η διαφορά ταχύτητας του αέρα πάνω και κάτω από την αεροτομή δημιουργούν την υποπίεση που ανέφερα. δεν στοχεύει να χαλάσει την αντωση δημιουργώντας παράλληλες δίνεσ. οι δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες......
Tomcat - Σαβ 01 Φεβ 2003, 20:54:58
Θέμα δημοσίευσης:
XASOS έγραψε:
το πατωμα δεν λειτουργεί ακριβως οπως το κατω μερος της αεροτομης αλλα προσσεγγιζεται αρκετα καλα... και οι αεροτομες λειτουργούν όπως έγραφα πιο πάνω. η διαφορά ταχύτητας του αέρα πάνω και κάτω από την αεροτομή δημιουργούν την υποπίεση που ανέφερα. δεν στοχεύει να χαλάσει την αντωση δημιουργώντας παράλληλες δίνεσ. οι δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες......


Οι διαφορές των ταχυτήτων δημιουργούν την πίεση και την υποπίεση στην αεροτομή , όχι υποπιέσεις!Αλήθεια τι στοχεύει να κάνει η αεροτομή δηλαδή, δεν μας είπες? Υποπίεση προς τα που? Προς τα κάτω? Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???

XASOS έγραψε:
δίνες εξάλλου μετά την αεροτομή δεν έιναι καν παράλληλες......


Οι δίνες σαφώς και δεν είναι παράλληλες αυτό έλειπε!!!!

Θα στο ξαναγράψω τα παραπάνω post και του Alex και τα δικά μου είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά!
Alex - Κυρ 02 Φεβ 2003, 04:25:50
Θέμα δημοσίευσης:
Παράθεση:

Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???


Εξαρταται την αεροτομη παντα.. Ο σκοπος των λειτουργικων αεροτομων αυτος ειναι (βλεπε f1) οπου το αμαξι ζυγιζει απ'τα 600 κιλα που ειναι κανονικα, γυρω στα 1200 στην ευθεια οταν φθασει 300-350 χλμ/ωρα...

Τωρα κατι ασχετο με τη τρεχουσα συζητηση περι πτερύγων:

Καθομουν και σκεφτομουν τις αεροδυναμικες συνεπειες απ'την τοποθετηση μιας σιτας. Αν και δεν εχω σιτα οποτε δεν μπορω να δω ακριβως απο που αλλα και πως περναει ο αερας, νομιζω οτι ειμαι σε θεση να κανω καποιες παρατηρησεις...

Κατ'αρχας κοιτωντας το μαυρο πλαστικο το οποιο η σιτα αντικαθιστα βλεπω οτι στα πλαινα του ειναι "κλειστο"... Προφανως ειτε:

1) Δεν ειναι προορισμενες οι περιοχες απο πισω να τρωνε αερα, σκονη και νερο
2) Για να επιτευχθει μεγιστη ροη αερα στο ψυγειο ειναι απαραιτητο να υπαρχει (σχετικα) κενο αερος πισω απ'αυτο ωστε ο αερας ο μετωπικος να αναγκαζεται να περασει μεσα απ'το ψυγειο...Αν υπηρχαν διοδοι γυρω απ'το ψυγειο τοτε ο αερας θα διαλεγε το δρομο της ελαχιστης αντιστασης και κατα συνεπεια η λειτουργικοτητα του ψυγειου θα πηγαινε περιπατο...
3)... ή υπαρχει ενας συνδιασμος και των 2 παραπανω...

Αρα μηπως πισω απ'τη σιτα (δεξια και αριστερα του ψυγειου μεχρι τα πλαγια του χαμογελου) πρεπει να κοληθει καποιο υλικο για να επιτελει τον ιδιο ρολο που ειχε το πλαινο πλαστικο της Peugeot?
XASOS - Κυρ 02 Φεβ 2003, 11:40:45
Θέμα δημοσίευσης:
Αλήθεια τι στοχεύει να κάνει η αεροτομή δηλαδή, δεν μας είπες? Υποπίεση προς τα που? Προς τα κάτω? Αυτό νομίζεις ότι κάνει η αεροτομή ?κατευθύνει το αμάξι προς τα κάτω???[/quote]

ναι αυτό κάνει η αεροτομή. σπρώχνει το αμάξι προσ τα κάτω.... νόμιζα ότι το ξέραμε αυτό!! σαφώς και δημιουργεί τόσο υπόπίεση όσο και πιο υψηλή υποπίεση από την κάθε πλευρά της αεροτομής. απλά η υποπίεση ελεγα που δημιουργείται είναι που δημιουργεί την δύναμη προσ τα κάτω... τα προηγούμενα τα έχω διαβάσει...εσυ?
Tomcat - Κυρ 02 Φεβ 2003, 19:17:24
Θέμα δημοσίευσης:
.......
Tomcat - Κυρ 02 Φεβ 2003, 19:21:37
Θέμα δημοσίευσης:
Φίλε μου δεν ξέρω αν έχεις προσέξει ότι υπάρχουν αεροτομές οι οποίες δεν δίνουν καμία κατευθυντικότητα προς την άσφαλτο , δηλ δεν τοποθετούνται υπό κλίση . Oπότε μάλλον κάπου αλλού κρύβεται το μυστικό..............

Αα alex η γρίλλια έχει δύο πλαστικά κομμάτια στην άκρη το οποία εμποδίζουν την δίοδο του αέρα.Οπότε με την τοποθέτηση της σίτας πιστεύω οτι έχω πιθανότητες για καλύτερο αερισμό στον χώρο του κινητήρα.Αυτό σχετικά με το ψυγείο που αναφέρεις μου φαίνεται λογικό αλλά ... πόσο να επιρρεάσει??
lia206cc - Κυρ 13 Απρ 2003, 20:07:27
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Καθομουν και σκεφτομουν τις αεροδυναμικες συνεπειες απ'την τοποθετηση μιας σιτας. Αν και δεν εχω σιτα οποτε δεν μπορω να δω ακριβως απο που αλλα και πως περναει ο αερας, νομιζω οτι ειμαι σε θεση να κανω καποιες παρατηρησεις...

Κατ'αρχας κοιτωντας το μαυρο πλαστικο το οποιο η σιτα αντικαθιστα βλεπω οτι στα πλαινα του ειναι "κλειστο"... Προφανως ειτε:

1) Δεν ειναι προορισμενες οι περιοχες απο πισω να τρωνε αερα, σκονη και νερο
2) Για να επιτευχθει μεγιστη ροη αερα στο ψυγειο ειναι απαραιτητο να υπαρχει (σχετικα) κενο αερος πισω απ'αυτο ωστε ο αερας ο μετωπικος να αναγκαζεται να περασει μεσα απ'το ψυγειο...Αν υπηρχαν διοδοι γυρω απ'το ψυγειο τοτε ο αερας θα διαλεγε το δρομο της ελαχιστης αντιστασης και κατα συνεπεια η λειτουργικοτητα του ψυγειου θα πηγαινε περιπατο...
3)... ή υπαρχει ενας συνδιασμος και των 2 παραπανω...

Αρα μηπως πισω απ'τη σιτα (δεξια και αριστερα του ψυγειου μεχρι τα πλαγια του χαμογελου) πρεπει να κοληθει καποιο υλικο για να επιτελει τον ιδιο ρολο που ειχε το πλαινο πλαστικο της Peugeot?


Για να λειτουργήσει ο αέρας σαν μέσο ψύξης πρέπει:
1ον να δημιουργείται ροή αέρα = η έξοδος διαφυγής να έχει μικρότερη πίεση απ' αυτήν στην είσοδο.
2ον να επιβραδύνεται ο αέρας ώστε να απάγει καλύτερα τη θερμότητα, δηλ ο αέρας πρέπει να παραμένει στο ψυγείο το δυνατόν περισσότερο. Οι γρίλιες που υπάρχουν στην πρόσοψη του αυτοκινήτου αυτό το στόχο έχουν. Όταν η κίνηση του αέρα όμως είναι άτακτη, δεν υπάρχει προσφορά ούτε καν στον τομέα της ψύξης. Αφού δεν υπάρχει μια καθορισμένη έξοδος διαφυγής, μεγαλώνει το πρόβλημα με την αύξηση του συντελεστή οπισθέλκουσας.

Ας υποθέσουμε ότι το "αναιμικό" 206 μας, έχει μια υποφερτή αεροδυναμική σχεδίαση, σ' ότι αφορά τη ροή του αέρα στο ψυγείο. Σε καμία περίπτωση δεν ξεχνάμε εφαρμογές που αγγίζουν το ιδανικό (πχ Ferrari Enzo ή Lotus Elise) όπου ο αέρας εισέρχερται από χαμηλά και βγαίνει πριν το τελείωμα του καπό στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας την "τέλεια" ψύξη με την μικρότερη οπισθέλκουσα.

Εσύ λοιπόν γνωρίζεις ότι είναι αδύνατον να κάνεις "δραματικές" αλλαγές στην αεροδυναμική (όσον αφορά κάτω και πάνω απ' το καπό σου) ...εκτός αν πας στην Ινδία για σεμινάριο με ελέφαντα και σφυρί -καλέμι (βλέπε διαφήμιση Peugeot για το 206).
Ως "ανήσυχος" οδηγός όμως σκέφτεσαι ότι μπορείς να μειώσεις την επιβράδυνση που προκαλεί ο αέρας κινούμενος άτακτα ανάμεσα σε άξονες, καζανάκια κλπ εκτεθιμένα "εντόσθια"! Και μπαίνουμε στο θέμα της "ποδίτσας" στο 206 ώστε να "νοικοκυρευτεί"...

Διάβασα πρόσφατα μια πρόταση για "πατενταρισμένη" προσθήκη στο πάτωμα, η οποία όμως μου φάνηκε "τσαπατσούλικη", τόσο σε περιγραφή όσο και στις φωτό του πειραματοκίνητου που έχει υποστεί την do it yourself χειρουργική επέμβαση:
Για την κατασκευή flat bottom, ο τύπος προτείνει την χρήση λεπτού φύλλου αλουμινίου ή πολυεστέρα, το οποίο αφού κοπεί, τοποθετείται στο πάτωμα ξεκινώντας το "δέσιμο" από μπροστά. Καταλλήγοντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δίνεται μια ελαφρά κλίση προς τα πάνω, ώστε να δημιουργείται διαχύτης, στον οποίο μάλιστα προστίθενται μερικές κάθετες επιφάνειες για καλύτερο έλεγχο της ροής.
Ο εν λόγω "χεορουργός" (ο οποίος μιλά για θαυματουργά αποτελέσματα και υπόσχεται καλές και παρατεταμένες πλαγιολισθήσεις) προχώρησε και σε αυτοσχέδιες κουρτίνες από φελιζόλ Exclamation κατα μήκος του αυτοκινήτου για να αποφύγει εισροή αέρα απ' τα πλαϊνά.

Θα μου πείς τώρα, ότι τέτοια πειράματα δεν θα έκανες ούτε στο αυτοκίνητο μινιατούρα που σου πήραν δώρο στα γεννέθλιά σου...
Μπορεί να στέκει θεωρητικά, ωστόσο καταλλήγουμε πάλι στα γνωστά ερωτηματικά:
-- Θα χρειαστούν άλλες επεμβάσεις στο πάνω μέρος; (μην βρεθείς ανάσκελα 200αρίζοντας σε καμιά γέφυρα...)
-- Μήπως θα υπάρχουν "φαινόμενα θερμοκηπίου"; (project τηγάνι όταν θα περπατάς στην ελληνική άσφαλτο το καλοκαίρι...)
-- Θα είναι λειτουργικό ή θα τρώς μπινελίκια κάθε φορά που σε συναντά έστω και τυχαία ο μηχανικός σου στο δρόμο;
-- Υπάρχει "καλλιτέχνης" που θα το φτιάξει; (ή θα είμαστε για τα "πανηγύρια"; )
Alex - Δευ 14 Απρ 2003, 04:59:40
Θέμα δημοσίευσης:
-- Θα χρειαστούν άλλες επεμβάσεις στο πάνω μέρος; (μην βρεθείς ανάσκελα 200αρίζοντας σε καμιά γέφυρα...)

Μα τις βελτιωσεις στο πατωμα τις κανεις για να βελτιωσεις το κρατημα του αυτοκινητου στο δρομο. Αυτο απο μονο του σου δινει μεγαλυτερα περιθωρια ενεργητικης (προληπτικης) ασφαλειας. Αν τωρα αρχισουμε να σκεφτομαστε για 200 και να βρισκομαστε αναποδα τοτε μαλλον πρεπει να τοποθετησουμε ρολλ-μπαρς απο τωρα καθως τα αμαξια μας ειναι πιο ανασφαλη σε σχεση με το πως θα γινουν. Αλλα γενικα με 200 αμα παθεις κατι δεν σε σωζει κανεις.. Εδω με 70 και βλεπεις θανατηφορα, με 130 και βλεπεις αμαξια πιτα.. Με 200? Χμμ..

-- Μήπως θα υπάρχουν "φαινόμενα θερμοκηπίου"; (project τηγάνι όταν θα περπατάς στην ελληνική άσφαλτο το καλοκαίρι...)

Αυτο δεν το πιασα για να μαι ειλικρινης.. Η ασφαλτος οντως ζεσταινεται με αποτελεσμα να γλυστραμε αλλα αυτο συμβαινει ανεξαρτητως πατωματος αυτοκινητου.

Βασικα για μαστορα δεν ξερω.. Μαλλον πρεπει να βρουμε καποιον που να εχει επαρκες μερακι για να κατσει να ασχοληθει.. Χωρις φυσικα τεραστια οικονομικα ανταλλαγματα...

-- Θα είναι λειτουργικό ή θα τρώς μπινελίκια κάθε φορά που σε συναντά έστω και τυχαία ο μηχανικός σου στο δρόμο;

Κατα πασα πιθανοτητα η λειτουργικοτητα παει περιπατο μιας και προσβαση στα απο κατω σημεια του αυτοκινητου θα ειναι περιορισμενη οποτε θα θελει αφαιρεση το συγκεκριμενο πατωμα. Ισως λυση θα ηταν ενα μη-ενοποιημενο πατωμα που αποτελειτε απο 4-7 κομματια ωστε να βγαινει το "καλυμα" που θελουμε και να κανουμε τη δουλεια μας..

-- Υπάρχει "καλλιτέχνης" που θα το φτιάξει; (ή θα είμαστε για τα "πανηγύρια"; )

Βασικα το ερωτημα ειναι γινεται? Ψαχνω σημεια να δω που θα μπορουσε να στηριχτει ενας πατος και δεν βρισκω. Ειναι δυσκολο, και αν αναλογιστεις και τα πραγματα που εξεχουν (σωληνες, ψαλιδια, εξατμισεις) μπορει να ειναι και εφιαλτης...

Εχω σκεφτει να βαλω φυλλο λαμαρινας αλλα μου φαινεται αυτο ειναι εφικτο μονο απ'την μπροστα ροδα και πισω μεχρι το μπροστα σημειο της πισω ροδας αν τη λαμαρινα την τσακισω και τη διπλωσω στους μαρσπιεδες του αυτοκινητου οποτε και την βιδωσω μετα. Αλλα θα πρεπει να γινουν τρυπες στους μαρσπιεδες που δεν γνωριζω τι καταστροφικες παρενεργειες μπορει να εχει. Πχ μπορει η τρυπα στο μαρσπιε για να μπει η βιδα να δημιουργησει σκουρια στο μεταλλο απο μεσα και μετα να σκουριαζει το αμαξι...

Τωρα δεν ξερω αν υπαρχει κανας μαστορας με τετοιου ειδους ορεξη που δεν εχει και μεγαλο αντικρυσμα απο αποψη χρηματων που θα παρει. Αλλα και το αποτελεσμα δεν νομιζω να κανει τεραστια διαφορα.. Μονο ισως αν τραβηξεις καθετα πλαινα στο αμαξι που να γλυφουν την ασφαλτο ωστε να μην παρενοχλειται η απο κατω ροη με την ροη του πλαινου αερα οπως δηλαδη γινεται στα πρωταθληματα DTM (δεν ξερω αν εχεις δει κατι BMW, Mercedes, Alfa που τρεχουν στο Eurosport)..

Το θεμα ειναι οτι αυτα τα πλαινα θα δουλευαν μονο σε πιστα καθως με το παραμικρο σαμαρακι του δρομου θα διαλυοτουσαν.. Το ιδιο ισχυει και για τα χοντρα σαμαρακια οπου θα χαλαγαν ενα προσθετο πατωμα...

Παντως ειναι γεγονος οτι η σωστη ροη του αερα μπορει να δημιουργησει πολυ μεγαλο αεροδυναμικο πλεονεκτημα στο απο κατω μερος του αυτοκινητου. Μαλιστα το under-tray downforce (σε περιπτωση που χρησιμοποιηθει αποτελεσματικα) ειναι απ'τις μορφες καθετης αεροδυναμικης δυναμης που ερχονται χωρις σημαντικο αεροδυναμικο κοστος σε αντιθεση με πτερυγες για παραδειγμα οπου χανουμε σε drag αλλα κερδιζουμε σε downforce. Γι'αυτο και το απαγορευσαν στην Formula 1 γιατι τα μονοθεσια θα χαν πιασει 6G στριψιματος τωρα...
lia206cc - Δευ 14 Απρ 2003, 09:20:14
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
lia206cc έγραψε:
-- Θα χρειαστούν άλλες επεμβάσεις στο πάνω μέρος; (μην βρεθείς ανάσκελα 200αρίζοντας σε καμιά γέφυρα...)

Μα τις βελτιωσεις στο πατωμα τις κανεις για να βελτιωσεις το κρατημα του αυτοκινητου στο δρομο. Αυτο απο μονο του σου δινει μεγαλυτερα περιθωρια ενεργητικης (προληπτικης) ασφαλειας. Αν τωρα αρχισουμε να σκεφτομαστε για 200 και να βρισκομαστε αναποδα τοτε μαλλον πρεπει να τοποθετησουμε ρολλ-μπαρς απο τωρα καθως τα αμαξια μας ειναι πιο ανασφαλη σε σχεση με το πως θα γινουν. Αλλα γενικα με 200 αμα παθεις κατι δεν σε σωζει κανεις.. Εδω με 70 και βλεπεις θανατηφορα, με 130 και βλεπεις αμαξια πιτα.. Με 200? Χμμ..

Αυτό είναι δεδομένο, η ερώτηση είναι για την απόδοση της μετατροπής στο σύνολο... Π.χ. στο cc δεν μπορώ να φορέσω αεροτομή - τέρας για να πατάει προς τα κάτω το αμάξι, ούτε να ανοίξω τρύπες στο καπό για να βελτιώσω τη ροή του αέρα. Σαν να λέμε αλλάζω μόνο τελικό καζανάκι = μηδαμινή αλλαγή απόδοσης = μια τρύπα στο νερό...

Alex έγραψε:
lia206cc έγραψε:
-- Μήπως θα υπάρχουν "φαινόμενα θερμοκηπίου"; (project τηγάνι όταν θα περπατάς στην ελληνική άσφαλτο το καλοκαίρι...)

Αυτο δεν το πιασα για να μαι ειλικρινης.. Η ασφαλτος οντως ζεσταινεται με αποτελεσμα να γλυστραμε αλλα αυτο συμβαινει ανεξαρτητως πατωματος αυτοκινητου.

Εννούσα τη θερμοκρασία στη μηχανή του αυτοκινήτου. Το κάνεις μεν για να κρατήσεις αέρα, αλλά με 50 βαθμούς ντάλα ήλιο... τι να πώ... μου φαίνεται λίγο απίθανο να μην ανεβάζει θερμοκρασία (εκτός αν αντί για ΤΟΤΑL του φοράσουμε Corneto ALGIDA....

Alex έγραψε:
Βασικα για μαστορα δεν ξερω.. Μαλλον πρεπει να βρουμε καποιον που να εχει επαρκες μερακι για να κατσει να ασχοληθει.. Χωρις φυσικα τεραστια οικονομικα ανταλλαγματα...

Σωστόοοςςς ο παίχτης μου!!! Wink

Alex έγραψε:
lia206cc έγραψε:
-- Θα είναι λειτουργικό ή θα τρώς μπινελίκια κάθε φορά που σε συναντά έστω και τυχαία ο μηχανικός σου στο δρόμο;

Κατα πασα πιθανοτητα η λειτουργικοτητα παει περιπατο μιας και προσβαση στα απο κατω σημεια του αυτοκινητου θα ειναι περιορισμενη οποτε θα θελει αφαιρεση το συγκεκριμενο πατωμα. Ισως λυση θα ηταν ενα μη-ενοποιημενο πατωμα που αποτελειτε απο 4-7 κομματια ωστε να βγαινει το "καλυμα" που θελουμε και να κανουμε τη δουλεια μας..

Αν είναι καμιά τρελή πατέντα σίγουρα... ωστόσο ένας φίλος μου ΚΤΕΛατζής που φοράει πάτωμα στο SETRA του, λέει ότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κι ας είναι τεράστιο... τώρα τι να πεί κανείς;;;

Alex έγραψε:
lia206cc έγραψε:
-- Υπάρχει "καλλιτέχνης" που θα το φτιάξει; (ή θα είμαστε για τα "πανηγύρια"; )


Βασικα το ερωτημα ειναι γινεται? Ψαχνω σημεια να δω που θα μπορουσε να στηριχτει ενας πατος και δεν βρισκω. Ειναι δυσκολο, και αν αναλογιστεις και τα πραγματα που εξεχουν (σωληνες, ψαλιδια, εξατμισεις) μπορει να ειναι και εφιαλτης...

Εχω σκεφτει να βαλω φυλλο λαμαρινας αλλα μου φαινεται αυτο ειναι εφικτο μονο απ'την μπροστα ροδα και πισω μεχρι το μπροστα σημειο της πισω ροδας αν τη λαμαρινα την τσακισω και τη διπλωσω στους μαρσπιεδες του αυτοκινητου οποτε και την βιδωσω μετα. Αλλα θα πρεπει να γινουν τρυπες στους μαρσπιεδες που δεν γνωριζω τι καταστροφικες παρενεργειες μπορει να εχει. Πχ μπορει η τρυπα στο μαρσπιε για να μπει η βιδα να δημιουργησει σκουρια στο μεταλλο απο μεσα και μετα να σκουριαζει το αμαξι...

Είναι και τα κοψίματα κοντά στους θόλους... τι απόσταση θα αφήσεις στον άξονα και πως θα κλείσεις τα ενδιάμεσα κενά;

Alex έγραψε:
Τωρα δεν ξερω αν υπαρχει κανας μαστορας με τετοιου ειδους ορεξη που δεν εχει και μεγαλο αντικρυσμα απο αποψη χρηματων που θα παρει. Αλλα και το αποτελεσμα δεν νομιζω να κανει τεραστια διαφορα.. Μονο ισως αν τραβηξεις καθετα πλαινα στο αμαξι που να γλυφουν την ασφαλτο ωστε να μην παρενοχλειται η απο κατω ροη με την ροη του πλαινου αερα οπως δηλαδη γινεται στα πρωταθληματα DTM (δεν ξερω αν εχεις δει κατι BMW, Mercedes, Alfa που τρεχουν στο Eurosport)..

Το θεμα ειναι οτι αυτα τα πλαινα θα δουλευαν μονο σε πιστα καθως με το παραμικρο σαμαρακι του δρομου θα διαλυοτουσαν.. Το ιδιο ισχυει και για τα χοντρα σαμαρακια οπου θα χαλαγαν ενα προσθετο πατωμα...


Αυτή την λεπτομέρεια δεν την είχα σκεφτεί... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad και απ' ότι είδα στο renault που έγινε η προσθήκη, οι "φούστες" σέρνονταν στην άσφαλτο. Εκτός απ' το ότι θα στραπατσάρεται όπως σωστά σημειώνεις, είναι και πολύ άσχημο!!!

Alex έγραψε:
Παντως ειναι γεγονος οτι η σωστη ροη του αερα μπορει να δημιουργησει πολυ μεγαλο αεροδυναμικο πλεονεκτημα στο απο κατω μερος του αυτοκινητου. Μαλιστα το under-tray downforce (σε περιπτωση που χρησιμοποιηθει αποτελεσματικα) ειναι απ'τις μορφες καθετης αεροδυναμικης δυναμης που ερχονται χωρις σημαντικο αεροδυναμικο κοστος σε αντιθεση με πτερυγες για παραδειγμα οπου χανουμε σε drag αλλα κερδιζουμε σε downforce. Γι'αυτο και το απαγορευσαν στην Formula 1 γιατι τα μονοθεσια θα χαν πιασει 6G στριψιματος τωρα...


Έλα, πάρε χαρτί, ξύσε το μολύβι σου και άρχισε τα σχέδια... βάλε εσύ την τέχνη, να βάλω εγώ τους χορηγούς... (το αυτοκίνητο ποιός θα το βάλει;;; ) Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Alex - Τρι 15 Απρ 2003, 00:41:25
Θέμα δημοσίευσης:
Παράθεση:

Αυτό είναι δεδομένο, η ερώτηση είναι για την απόδοση της μετατροπής στο σύνολο... Π.χ. στο cc δεν μπορώ να φορέσω αεροτομή - τέρας για να πατάει προς τα κάτω το αμάξι, ούτε να ανοίξω τρύπες στο καπό για να βελτιώσω τη ροή του αέρα. Σαν να λέμε αλλάζω μόνο τελικό καζανάκι = μηδαμινή αλλαγή απόδοσης = μια τρύπα στο νερό...


Καλα καμια σχεση αυτο που καταλαβα... Τωρα το πιασα τι ενοουσες..

Παράθεση:

Εννούσα τη θερμοκρασία στη μηχανή του αυτοκινήτου. Το κάνεις μεν για να κρατήσεις αέρα, αλλά με 50 βαθμούς ντάλα ήλιο... τι να πώ... μου φαίνεται λίγο απίθανο να μην ανεβάζει θερμοκρασία (εκτός αν αντί για ΤΟΤΑL του φοράσουμε Corneto ALGIDA....


Θα χρειαστει προφανως να κοπουν γρυλιες στο συγκεκριμενο σημειο, κατι δηλαδη παρομοιο με αυτο που εχει η μεταλλικη ποδια που πουλανε για 206 στην Peugeot (και μας εχει μιλησει γι'αυτη ο SvStouk, ο οποιος την φοραει κι'ολας). Η αμα θελουμε να διατηρησουμε την αεροδυναμικη ισοροπια: κοψιμο στο καπω απο πανω ωστε να μπαινει ο κρυος απ'το ψυγειο, να βγαινει ζεστος στη συνεχεια απ'την επαφη του με το ψυγειο και εξω μετα απ'το καπω.

Παράθεση:

Αν είναι καμιά τρελή πατέντα σίγουρα... ωστόσο ένας φίλος μου ΚΤΕΛατζής που φοράει πάτωμα στο SETRA του, λέει ότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κι ας είναι τεράστιο... τώρα τι να πεί κανείς;;;


Τα ωφελη που εχει δει αξιζουν? Τι σου εχει πει? Νομιζα οτι μονο κατι τρελλοι Αγγλοι βαζουν πατωματα...

Παράθεση:

Είναι και τα κοψίματα κοντά στους θόλους... τι απόσταση θα αφήσεις στον άξονα και πως θα κλείσεις τα ενδιάμεσα κενά;


Ναι αυτες τις δυσκολιες σκεφτομαι και γι'αυτο λεω οτι το μονο ευκολο και πρακτικο που μπορω να σκεφτω ειναι να μην το κανεις σε ενοποιημενη βαση αλλα μονο στο σημειο μεταξυ των δυο τροχων. (Απ'τον πισω θολο και μπροστα δηλαδη, και πριν τον μπροστα θολο) Δηλαδη οσο παει ο μαρσπιες.. Φυσικα αυτο ειναι μονο 1 βημα. Μετα πρεπει να βρουμε διαφορετικη προσεγγιση για το πως θα καλυψουμε το πισω και το μπρος.

Παντως ειδικα γι'αυτο το σημειο του αυτοκινητου (το μεσαιο) η ιδεα της λαμαρινας μου χει "καρφωθει" στο μυαλο σαν πολυ πρακτικη και οικονομικη.

Παράθεση:

Αυτή την λεπτομέρεια δεν την είχα σκεφτεί... και απ' ότι είδα στο renault που έγινε η προσθήκη, οι "φούστες" σέρνονταν στην άσφαλτο. Εκτός απ' το ότι θα στραπατσάρεται όπως σωστά σημειώνεις, είναι και πολύ άσχημο!!!


Αυτη η λεπτομερια ειναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ αμα θες να φτιαξεις πατωμα που να σε "ρουφαει" προς τα κατω αυξανοντας το κρατημα...Αμα θες ενα "λειο" πατωμα απλως για να εχεις ταχυτερη ροη αερα δεν παιζει τοσο ρολο η πλαινη φουστα.

Παράθεση:

Έλα, πάρε χαρτί, ξύσε το μολύβι σου και άρχισε τα σχέδια... βάλε εσύ την τέχνη, να βάλω εγώ τους χορηγούς...


Κατσε να καλοκαιριασει οποτε και θα εχω χρονο και βλεπουμε.. Οσο για αμαξι μαλλον στο δικο μου θα κανω τα πειραματα. Αλλα προηγειται η σχεδιαση μια νεας εισαγωγης αερα πιο πρακτικη απ'την τωρινη μου στο οτι την επιφανεια επαφης με τον αερα θα την απλωνει πιο πολυ σε φαρδος και οχι σε υψος ωστε να μπορει να μπει σε περισσοτερα αυτοκινητα που φοβουνται μη βρισκουν κατω...
Kouzman - Τρι 29 Ιούλ 2003, 10:25:26
Θέμα δημοσίευσης:
μαγκες ερωτηση περι αεροδυναμικής. Ποιος ξέρει τι CdA έχει το 206CC???

ειναι μία βασική πληροφορία που χρειάζομαι για ορισμένα πειραματα...

Twisted evil Twisted evil Twisted evil Twisted evil
Δημήτριος - Τρι 29 Ιούλ 2003, 13:10:17
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:
μαγκες ερωτηση περι αεροδυναμικής. Ποιος ξέρει τι CdA έχει το 206CC???

ειναι μία βασική πληροφορία που χρειάζομαι για ορισμένα πειραματα...

Twisted evil Twisted evil Twisted evil Twisted evil


Τι πειράματα;;; (αν επιτρέπεται...)
Sidobre - Τρι 29 Ιούλ 2003, 13:59:19
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Κατσε να καλοκαιριασει οποτε και θα εχω χρονο και βλεπουμε.. Οσο για αμαξι μαλλον στο δικο μου θα κανω τα πειραματα.


Για πάρε μερικές καλές ιδέες.... Wink




Kouzman - Τρι 29 Ιούλ 2003, 17:21:46
Θέμα δημοσίευσης:
θελω να κανω calibrate ενα performance meter που εχω για να μετραω το καρο...
Δημήτριος - Τρι 29 Ιούλ 2003, 19:35:36
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:
θελω να κανω calibrate ενα performance meter που εχω για να μετραω το καρο...


Could you speak in Greek please??? Confused Wink Laughing

(μην μου πεις πως κατασκεύασες, ή θες να κατασκευάσεις, ένα 206 υπό κλίμακα... Shocked Shocked )
alemao - Τρι 29 Ιούλ 2003, 20:02:59
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:

(μην μου πεις πως κατασκεύασες, ή θες να κατασκευάσεις, ένα 206 υπό κλίμακα... Shocked Shocked )

εγω εχω στο ραφι ενα 206 WRC 2001 version 1/24 ετοιμο για κατασκευη Wink μένει να βρω τον χρόνο Rolling eyes
teoman - Τετ 30 Ιούλ 2003, 08:05:33
Θέμα δημοσίευσης:
alemao έγραψε:
εγω εχω στο ραφι ενα 206 WRC 2001 version 1/24 ετοιμο για κατασκευη Wink μένει να βρω τον χρόνο Rolling eyes


Το συγκεκριμένο το έχω ήδη φτειάξει και βάψει στα "δικά μου" χρώματα... Very happy
Kouzman - Πεμ 31 Ιούλ 2003, 08:46:27
Θέμα δημοσίευσης:
φιλε δημητρη sorry... Embarassed Embarassed Embarassed

αλλά λόγω ανωτέρας βίας... Wink Wink τα αγγλικά μου ερχονται πι οευκολα απο τα ελληνικά μερικες φορες...

ιδιώς όταν προκειται για ορολογίες μηχανολογικών κ αυτοκινητων...

Ελω, πως θέλω να μάθω το CdA (συντελεστής αεροδυναμικής αντιστασης) για να ρυθμίσω με ακρίβεια ένα μετρητη επιδόσεων που έχω για το αυτοκίνητο (μετράει 0-100χλμ, 0-400μ, 0-1000, ιπποδυναμη, πλευρική επιτάχυνση, απόσταση φρεναρίσματος, κλπ κλπ.). Ειναι το AC22 της Performance Technologies και το έχω φέρει απο Αγγλια.
Δημήτριος - Πεμ 31 Ιούλ 2003, 14:40:31
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:
φιλε δημητρη sorry... Embarassed Embarassed Embarassed

αλλά λόγω ανωτέρας βίας... Wink Wink τα αγγλικά μου ερχονται πι οευκολα απο τα ελληνικά μερικες φορες...

ιδιώς όταν προκειται για ορολογίες μηχανολογικών κ αυτοκινητων...

Ελω, πως θέλω να μάθω το CdA (συντελεστής αεροδυναμικής αντιστασης) για να ρυθμίσω με ακρίβεια ένα μετρητη επιδόσεων που έχω για το αυτοκίνητο (μετράει 0-100χλμ, 0-400μ, 0-1000, ιπποδυναμη, πλευρική επιτάχυνση, απόσταση φρεναρίσματος, κλπ κλπ.). Ειναι το AC22 της Performance Technologies και το έχω φέρει απο Αγγλια.


Επειδή και 'γω ενδιαφέρομαι για μια τέτοια συσκευή, μπορείς να μου πεις λεπτομέρειες; Για παράδειγμα τοποθετείται κάπου στο αυτοκίνητο ή δουλεύει μέσω laptop; Απαιτείται κάποια ειδική τοποθέτηση αισθητήρων ή δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο; (μήπως συνεργάζεται με G.P.S.; )
Πόσο κοστίζει;
Kouzman - Πεμ 31 Ιούλ 2003, 14:57:54
Θέμα δημοσίευσης:
η συσκευή είναι της Race Technologies (www.race-technology.com).

έχει δυο μοντέλα, το ac22 που έχω εγώ και το ap22 που εχει και data logging, δηλαδή μπορεί να συνδεθεί με φορτητό υπολογιστή και να αναλύεις τα δεδομένα.

Δεν χρειάζεται τιποτα η συσκευή παρά μόνο καλή στήριξη στο ταμπλο ώστε την ώρα των μετρήσεων να μην μετακινείται...

Μπες στην σελίδα τους και δες, είναι πολύ ενημερωτική...

η πρώτη μέτρηση που έκανε ο αδερφός μου του έδειξε 0-100χλμ. σε 8.6sec και 0-400μετρα σε 15.8sec... χρόνοι θα έλεγα μοτέρ περί των 140 αλόγων. Μόλις το καλυμπράρω σωστά θα μετράω και ιπποδύναμη.
Δημήτριος - Τρι 05 Αύγ 2003, 16:27:44
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:
η συσκευή είναι της Race Technologies (www.race-technology.com).

έχει δυο μοντέλα, το ac22 που έχω εγώ και το ap22 που εχει και data logging, δηλαδή μπορεί να συνδεθεί με φορτητό υπολογιστή και να αναλύεις τα δεδομένα.

Δεν χρειάζεται τιποτα η συσκευή παρά μόνο καλή στήριξη στο ταμπλο ώστε την ώρα των μετρήσεων να μην μετακινείται...

Μπες στην σελίδα τους και δες, είναι πολύ ενημερωτική...

η πρώτη μέτρηση που έκανε ο αδερφός μου του έδειξε 0-100χλμ. σε 8.6sec και 0-400μετρα σε 15.8sec... χρόνοι θα έλεγα μοτέρ περί των 140 αλόγων. Μόλις το καλυμπράρω σωστά θα μετράω και ιπποδύναμη.


Ok, θα το δω...
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr