πως το καταφερες αυτο το κουφο ρε συ alemao; ;
ειναι σιγουρα σωστη η μετρηση;;;
μηπως το μηχανακι , που ελεγα πιο πριν, δεν ηταν στα καλα του ;;
παραξενο μου φαινεται.
chatasos - Τρι 21 Οκτ 2003, 21:27:43
Θέμα δημοσίευσης:
Τα δικά μου είναι τα παρακάτω:
Στροφές ανά λεπτό CO (%) HC (PPm) λ
---------------------------------------------
800 0,015 1,14 1.028
2500 0,045 1,38 1.000
Το μηχάνημα είχε και άλλα στοιχεία αλλά στην κάρτα αναγράφονται μόνο τα παραπάνω.
Δημήτριος - Τρι 21 Οκτ 2003, 22:57:41
Θέμα δημοσίευσης:
Λογικά με τις ελεύθερες εξατμίσεις θα πρέπει να έχουμε μια μικρή αύξηση των εκπομπων των οξειδίων του αζώτου και μια μικρή μείωση των υδρογονανθράκων...
Αφού η σάρωση του κυλίνδρου από τα καυσαέρια είναι πιο αποτελεσματική (λόγω των μειωμένων ροίκών απωλειών που έχει μια ελεύθερη εξάτμιση), τότε μένουν σε αυτόν λιγότερα καυσαέρια, στον επόμενο κύκλο λειτουργίας.
Αυτό βοηθάει την απόδοση της ροπής (εμποδίζει μεταξύ άλλων και την εισροή καυσαερίων μέσα στους αυλούς εισαγωγής κατά την διάρκεια του overlap, στα μικρά πατήματα του γκαζιού). Το άζωτο όμως του ατμοσφαιρικού αέρα (που συνυπάρχει με το οξυγόνο) παύει να συμπεριφέρεται ως αδρανές αέριο και ενώνεται σε κάποιο ποσοστό με την περίσσεια οξυγόνου *, σχηματίζοντας οξείδιο του αζώτου.
Το άζωτο "την βλέπει" δραστικό αέριο μόλις η θερμοκρασία του θαλάμου καύσης περάσει ένα όριο. Εάν δεν υπάρχουν τα καυσαέρια του προηγούμενου κυκλου (εκτονωμένα καυσαέρια, με χαμηλή σχετικά θερμοκρασία) να χαμηλώνουν την θερμοκρασία, τότε εμφανίζεται το φαινόμενο αυτό...
Εδώ πρέπει να πούμε πως τα καυσαέρια του προηγούμενου κύκλου βοηθούν και στην αποτροπή της εμφάνισης προανάφλεξης (πυράκια) αφού χαμηλώνουν, όπως είπαμε, την θερμοκρασία κατά την διάρκεια (και) της συμπίεσης. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι turbo κινητήρες έχουν από ελάχιστο έως μηδενικό overlap.
Από την άλλη όμως τα καυσαέρια εμποδίζουν την διάδοση της φλόγας (ως αδρανή και αυτά), κατά την καύση. Έτσι, σε αυτήν την περίπτωση, αν δεν "προλάβει" το καύσιμο μίγμα να αναφλεγεί στο σύνολό του (αυτό στην πράξη πολύ σπάνια γίνεται), θα έχουμε αυξημένες εκπομπές υδρογοναθράκων...
Το πρόβλημα αυτό εμφανιζόταν πολύ έντονα στο Mazda RX-7. Οι κατασκευαστές τότε αναγκάστηκαν να τροφοδοτούν τον κινητήρα (τουλάχιστον στις χαμηλές στροφές) με πολύ πλούσιο μείγμα, ώστε αυτό να "προλαβαίνει" να καεί σε πιο μεγάλο ποσοστό (όσο πιο πλούσιο έιναι ένα μείγμα τόσο πιο γρήγορα αναφλέγεται). Το τίμημα όμως σε κατανάλωση ήταν πολύ βαρύ... Στο RX-8 τα ποροβλήματα αυτά έχουν (σχεδόν) εξαφανιστεί για πολλούς και διαφόρους λόγους, για τους οποίους δεν θα πω τίποτα τώρα (εκτός θέματος).
* Γι' αυτόν τον λόγο και οι κινητήρες φτωχού μίγματος είναι πιο ευπαθείς στην εκπομπή οξειδίων του αζώτου, αφού η περίσσεια οξυγόνου είναι πολύ μεγάλη. Βέβαια έχουν βρεθεί πολλές λύσεις (οι περισσότερες εκ των οποίων αποσκοπούν στην τέλεια ανάμειξη των καυσαερίων με το καύσιμο μείγμα) για να μειωθεί κατά πολύ το πρόβλημα...
Πολύ πιθανό να αγνοώ και κάποια πράγματα, αλλά πάνω-κάτω αυτές οι διεργασίες (μεταξύ άλλων) λαμβάνουν χώρα κατά την καύση. Αυτό είναι εξάλλου το κακό όταν δεν διασταυρώνεις αυτά που λές με την πράξη...
Κάρτα ελέγχου καυσαερίων θα βγάλω (για δεύτερη φορά) αύριο. Ίδωμεν...
action_peugeot - Τετ 22 Οκτ 2003, 00:11:30
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
Ειναι τυχαιο το φαινομενο οι αποκλισεις δεν οφειλονται στην εξατμιση αλλα στα γκαζια της ημερας.
chatasos - Τετ 22 Οκτ 2003, 07:50:43
Θέμα δημοσίευσης:
Τα περσινά (2002) ήταν τα παρακάτω:
Στροφές ανά λεπτό CO (%) HC (PPm) λ
---------------------------------------------
800 0,05 0 1.003
2500 0,07 0 1.002
ΥΓ: Αυτά ήταν όμως από διαφορετικό μηχάνημα.
razor - Τρι 19 Οκτ 2004, 12:40:10
Θέμα δημοσίευσης:
Μήπως ξέρετε πόσο κάνει η κάρτα καυσαέριων. Λέω αυτή την εβδομάδα να παω να μου βγάλουν
konstantinos - Τρι 19 Οκτ 2004, 13:01:51
Θέμα δημοσίευσης: