PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Σε περίπτωση αλλαγής Ζαντολάστιχου...

Downhill - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 08:25:16
Θέμα δημοσίευσης: Σε περίπτωση αλλαγής Ζαντολάστιχου...
Καλημέρα σε όλους!

Έχω μία απορία...Κάπου πήρε το αυτί μου οτι σε περίπτωση που αλλάξεις διαστάσεις ελαστικών και ζάντας θα χρειαστεί επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου του αυτοκινήτου (για το ABS) ????!!!!???

Ισχύει κάτι τέτοιο?

Το αυτοκίνητο είναι ένα 206 1.4 90HP και αντί για τα μανίσια ζαντολάστιχα έβαλα 16" ζάντες και λάστιχα 195...

Ευχαριστώ προκαταβολικά για όποια βοήθεια!
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 08:48:35
Θέμα δημοσίευσης:
ολα μπουρδες ειναι μην ακους κανενα...
τι διασταση εβαλες?
ελπιζω 195-45-16 ωστε να κρατησες βημα σωστο και ταχυ Laughing
Miltellas - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:08:25
Θέμα δημοσίευσης: Re: Σε περίπτωση αλλαγής Ζαντολάστιχου...
Downhill έγραψε:
Καλημέρα σε όλους!

Έχω μία απορία...Κάπου πήρε το αυτί μου οτι σε περίπτωση που αλλάξεις διαστάσεις ελαστικών και ζάντας θα χρειαστεί επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου του αυτοκινήτου (για το ABS) ????!!!!???

Εννοούν ότι εάν αλλάξεις το βήμα του τροχού θα αλλάξει το σημείο απόκρισης του ABS και θα χρειαστεί να ξαναπρογραμματιστεί ο εγκέφαλος για να ξαναοριστεί.
Δηλαδή, κατά την αλλαγή του ζαντολάστιχου φρόντισε ώστε η διάμετρος να παραμείνει όσο το δυνατόν πλησιέστερα στην εργοστασιακή (πάνω από 1εκ θεωρείται καταστροφικό για όσους με ABS, χώρια που ούτως ή άλλως επηρεάζεται και η οδηγική συμπεριφορά λόγω αλλαγής της γεωμετρίας).
Downhill - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:18:40
Θέμα δημοσίευσης: WHOW!!!
Ταχύτατη απάντηση!!!! Ευχαριστώ!!

Ναι! 195-45-16 είναι τα λάστιχα αλλά αυτό που με ανησυχεί είναι οτι μου δίνει την εντύπωση οτι το ABS είναι υπερευαίσθητο. Και συγκεκριμένα, οδήγησα το peugot του αδερφού μου που είναι το ΙΔΙΟ ακριβώς αυτοκίνητο, αλλά δεν άλλαξε τα ελαστικα και ζάντες και μου φαίνεται οτι τα φρένα του είναι πίο "δυνατά" κι ας έχω φαρδύτερο λάστιχο...Γι' αυτό ανησυχω...επίσης παρατηρώ οτι (κανα 2 φορές που μου έτυχε) το ABS ενεργοποιείται γρήγορα με αποτέλεσμα να ψιλοαγχώνομαι για το αν θα σταματήσει το αυτοκίνητο εκέι που πρέπει......

Να ΄σημειώσω οτι το peugot οτυ αδερφού μου έχει διανύσει τα ίδια χιλιόμετρα, και δοκιμάστηκε στον ίδιο δρόμο με τις ίδιες συνθήκες...

Μήπως χρειάζεται κάποιο προγραμματισμό το ABS ή τα βροχολάστιχα δεν κάνουν για Αθήνα???
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:28:20
Θέμα δημοσίευσης:
to βρισκω εντελως απιθανο να φταιει η διασταση.
μαλλον φταινε τα ιδια τα λαστιχα σου.
τι εννοω. ο αδερφος σου εχει μαμα λαστιχα σε διασταση και τυπο που ειναι σχεδιασμενα για την αθηνα και συνθηκες πολης. οποτε ζεσταινεται ευκολα και σταματα γρηγορα χωρις το abs.
εσενα σε αυτη τη διασταση θα ειναι καποιο σπορ μοντελο με υψηλο δεικτη ταχυτητας(ποσο αραγε?) το οποιο απλα δε ζεσταινεις με τιποτα στην αθηνα. αρα εχεις ενα κρυο λαστιχο συνεχεια που απλα δε δουλευει σωστα στην αθηνα. για αυτο και μπαινει το abs συνεχεια...
τα μεταξωτα βρακια ....
MEMsound - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:41:53
Θέμα δημοσίευσης:
Θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη περί κρύων ελαστικών.

Πάντως στην BSI δηλώνεται η αλλαγή ελαστικού όμως οι επιλογές που δέχεται είναι συγκεκριμένες και ίδιες με τις διαστάσεις ελαστικών που εργοστασιακά φορούν τα 206 στην μετά Multi-plex εποχή.

Κοινώς επιλογή 195/45-16 (όπως φόραγε το 206 GT) ΔΕΝ υπάρχει.
(Όπως ΔΕΝ υπάρχει και 195/50-15)

Υπάρχει όμως επιλογή 205/45-16 (2lt GTI και πλέον και τα 1,6 GTI) και 205/40-17 (RC).

Βέβαια κατά πόσο κάνουν διαφορά στο φρενάρισμα δεν το ξέρω.
Το δικό μου και με το 205/45-16 και με τα 195/45-16 μια χαρά φρενάρει (και χωρίς να έχόυμε δηλώσει αλλαγή στην BSI)

Αυτά... Cool
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:47:30
Θέμα δημοσίευσης:
εχει 1.4 χτ με 175-65-14 στο bsi????????
αν ναι ξερεις με τι εχει ιδια διαμετρο?
μαντεψεεεεεεεεεε
MEMsound - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 10:54:57
Θέμα δημοσίευσης:
Arrow Rolling eyes Rolling eyes Laughing Laughing
Downhill - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 11:01:05
Θέμα δημοσίευσης:
Μάλιστα...αν και ο έμπορος με διαβεβαίωσε οτι τα ελαστικά είναι άριστα για συνθήκες Αθήνας αυτά που λέτε επιβεβαιώνουν τις υποψίες μου...μάλλον κοροϊδο πιάστηκα...

Μήπως μπορείτε να μου υποδείξετε κάποιο κατάστημα ελαστικών (κατα προτίμηση κοντά στα Δ. Προάστια - Μένω Περιστέρι) υπεύθυνο και αξιόλογο γιατί αυτά τα ελαστικά δεν βλέπω να τα κρατάω πολύ...τώρα που είναι καινούργια με προβληματίζουν...πού να φαγωθούν κι όλας!!!
Shocked
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 11:08:52
Θέμα δημοσίευσης:
xαλαρωσε...τι μαρκα ειναι και τι μοντελο. αν μπορεις δες και τι δεικτη ταχυτητας εχει. εκει που λεει διασταση καπου κοντα θα εχει ενα κεφαλαιο
Τ Η W V.. ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΑΙ V...

ΣΕ 16αρα να ξερεις οτι λαστιχο και να βαλεις δυσκολα θα δουλευει στην αθηνα. επισης τι πιεσεις βαζεις?
MEMsound - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 11:10:42
Θέμα δημοσίευσης:
Τι λάστιχα έβαλες?
Επίσης τι πίεση έχεις βάλει?

Είναι πολύ πιθανο να μπορείς να διορ΄θωθεί η κατάσταση με άλλες πιέσεις.

Η αλλαγή ελαστικών είναι το τελευταίο που θα κάνεις.
Πρώτα δες πιέσεις.

Αν σου έχει βάλει πάνω από 33~34 (και πολύ λέω) στο αμάξι σου κάνεις τσουλίθρα μονίμως... Wink

Καταστήματα που αντιμετοπίζουν σοβαρά τα μέλη του PSClub θα βρεις "εδώ"
Downhill - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 11:16:24
Θέμα δημοσίευσης:
Τα ελαστικά είναι TOYO (θα πρέπει να κοιτάξω ξανά τα χαρακτηριστικά γιατί δεν τα θυμάμαι) και πίεση μου σύστησαν να βάζω στο 30 (μπροστά-πίσω).
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 12:33:48
Θέμα δημοσίευσης:
υα σου πω την πιο απλη και σιγουρη λυση...
κανε τραμπα τα ζαντολαστιχα με τον αδερφο σου.............
tsosmoulis - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 12:56:09
Θέμα δημοσίευσης:
πάντως και εγώ από τότε που είχα βάλει τα 16αρια στο 206 (με 195/45/16) ενιωθα ακριβώς ότι και το παιδί, γλυστούσε πολύ, το abs έμπαινε για πλάκα με αποτέλεσμα σε φρενάρισμα με (ούτε) 20 χλμ/ώρα να σταματήσω σε ένα volvo μπροστά μου...
τα λάστιχα ήταν avon zv1 και τα προτείνω...ΔΕΝ!
μόνο στην βροχή κάτι κάνανε...
MEMsound - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 13:06:41
Θέμα δημοσίευσης:
ΔΕΝ είναι όλα τα λάστιχα για όλα τα αυτοκίνητα...

Δεν είναι μόνο οι διαστάσεις που παίζουν ρόλο.

Είναι και ο δείκτης ταχύτητας και ο δείκτης βάρους κλπ κλπ...

Ένα 14άρι 206 8ν δεν έχει ούτε τα άλογα/ροπή ούτε το βάρος να ζεστάνει εύκολα ένα τέτοιο λάστιχο (και να το διατηρήσει ζεστό)

Αν μην τι άλλο αφού θέλουμε (για εμφανισιακούς λόγους) να βάλουμε 16άρα ζητάμε το πιο μαλακό λάστιχο που υπάρχει. Wink
Lef205 - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 13:10:10
Θέμα δημοσίευσης:
Κανε κατι με τις πιεσεις.Και 13αρες να εβαζες παλι 30-30 θα σου ελεγε για πιεση,ειναι στανταρ ατακα λαστιχαδων.
Επισης αν τα λαστιχα ειναι πολυ καινουργια,γλυσταρνε ετσι κι αλλιως μεχρι να στρωθουν
Touristas - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 17:17:47
Θέμα δημοσίευσης:
Στων κύριο μπεεε πρώτα. Razz
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΗΛΩΝΕΤΕ Η ΑΛΛΑΓΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗΣ.
Στο ζουζουνέλο τώρα. Razz
Αλλά όχι στο BSI στην ίδια την μονάδα του ABS γίνεται η αλλαγή.
volvos - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 17:26:28
Θέμα δημοσίευσης:
EXEIΣ ΞΕΧΑΣΕΙ ΕΝΑ Ε ΣΤΟ ΜΠΕΕΕΕ
ΜΕ 4 Ε ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΣΤΟ ΠΩ.....
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ. ΜΕ ΤΣΑΝΤΙΣΕΣ ΒΡΑΔΙΑΤΙΚΑ
MEMsound - Πεμ 18 Μάϊ 2006, 17:29:10
Θέμα δημοσίευσης:
Touristas έγραψε:
...Στο ζουζουνέλο τώρα. Razz
Αλλά όχι στο BSI στην ίδια την μονάδα του ABS γίνεται η αλλαγή.


... μια μικρή λεπτομέρεια που βέβαια δεν χρειάζεται να γνωρίζω...
αρκεί που το ξέρεις εσύ και που αν χρειαστεί θα μου κάνεις τις σχετικές ρυθμίσεις... Wink Wink Laughing Laughing
DimiP - Παρ 19 Μάϊ 2006, 09:29:12
Θέμα δημοσίευσης:
Downhill έγραψε:
Τα ελαστικά είναι TOYO (θα πρέπει να κοιτάξω ξανά τα χαρακτηριστικά γιατί δεν τα θυμάμαι) και πίεση μου σύστησαν να βάζω στο 30 (μπροστά-πίσω).


εφοσον τα λαστιχα σου ειναι ΤΟΥΟ λογικα θα επρεπε να μην εχεις προβλημα να τα ζεστανεις.
τα ΤΟΥΟ γενικα ειναι απο τα πιο μαλ**α (μαλακά εννοώ αλλα το παιρνει σαν κακη λεξη-Chatassssooooooo!) της κατηγοριας ακομα και σε δεικτη V, και ζεσταινονται (δουλευουν) ευκολα-σχεδον αμεσως.
ειχα ΤΟΥΟ και απο πλευρας "ζεσταματος" ειχα μεινει πολυ ευχαριστημενος
Downhill - Παρ 19 Μάϊ 2006, 10:48:58
Θέμα δημοσίευσης:
Τα ελαστικά είναι ΤΟΥΟ Proxes T1-R. έχουν δείκτη ταχύτητας V...

Αυτό που περιγράφει ο φίλος tsosmoulis παραλίγο να το πάθω και εγώ...ετσι, τώρα κρατάω απόσταση με τον μπροστά τουλάχιστον 1 μισι αυτοκίνητο και ξέρετε τί συνεπαγεται αυτό στην Αθήνα...έχω καταντήσει ο πιό ευγενικός οδηγός της πόλης...Smile

Η αλήθεια είναι οτι στο ταξίδι δεν με προβλημάτισαν αλλα στην πόλη δεν είναι αξιόπιστα...ίσως να είναι το θέμα του ζεστάματος ...

Ίσως έπρεπε να το ψάξω πιό πολύ το θέμα πρίν αλλάξω ζαντολάστιχα αλλά το Peugeot-ακι δείχνει πολύ πιο όμορφο με τη 16άρα ζαντούλα και το φαρδύτερο λάστιχο...στην επόμενη αλλαγή ελαστικών θα το δώ καλύτερα το θέμα...

Ισως απο εδώ και πέρα να ξεκινάω το πρωί σε ζίγκ-ζάγκ (όπως οι φόρμουλες) για να τα ζεσταινω.... Twisted evil
Downhill - Παρ 19 Μάϊ 2006, 10:51:24
Θέμα δημοσίευσης:
Lef205 έγραψε:
Κανε κατι με τις πιεσεις.Και 13αρες να εβαζες παλι 30-30 θα σου ελεγε για πιεση,ειναι στανταρ ατακα λαστιχαδων.
Επισης αν τα λαστιχα ειναι πολυ καινουργια,γλυσταρνε ετσι κι αλλιως μεχρι να στρωθουν


4500Km θεωρούνται καινούργια???Να περιμένω βελτίωση? Φαντάζομαι όταν λές να παίξω με τις πιέσεις θα εννοείς να τη μειώσω...πόσο περίπου??
Downhill - Παρ 19 Μάϊ 2006, 10:53:28
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
xαλαρωσε...τι μαρκα ειναι και τι μοντελο. αν μπορεις δες και τι δεικτη ταχυτητας εχει. εκει που λεει διασταση καπου κοντα θα εχει ενα κεφαλαιο
Τ Η W V.. ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΑΙ V...

ΣΕ 16αρα να ξερεις οτι λαστιχο και να βαλεις δυσκολα θα δουλευει στην αθηνα. επισης τι πιεσεις βαζεις?


ΤΟΥΟ Proxes T1 R με δείκτη....V....

Πατάτα έκανα??? Razz
ultra-one - Παρ 19 Μάϊ 2006, 11:13:56
Θέμα δημοσίευσης:
Downhill έγραψε:
Φαντάζομαι όταν λές να παίξω με τις πιέσεις θα εννοείς να τη μειώσω...πόσο περίπου??

ΟΧΙ!! Εννοούμε να τις αυξήσεις τουλάχιστον σε 34-36psi!! (και ειδικά τώρα που ζεσταίνει και ο καιρός!!) Cool
MEMsound - Παρ 19 Μάϊ 2006, 11:21:20
Θέμα δημοσίευσης:
Χάρη με τίποτα 36...

Είναι too-much για 14άρι 8ν με 195/45 λάστιχο.
Πάντως Downhill δεν χάνεις τίποτα να το δοκιμάσεις.
Γενικά "παίξε" με τις πιέσεις και κάνε δοκιμές.
Πάντως το δικό μου με 195/45-16 με πάνω από 34 γλυστράει... (και δεν μιλάω για τώρα που δεν έχει μείνει λάστιχο.. μιλάω για παλαιότερα)
Downhill - Παρ 19 Μάϊ 2006, 11:26:53
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
Χάρη με τίποτα 36...

Είναι too-much για 14άρι 8ν με 195/45 λάστιχο.
Πάντως Downhill δεν χάνεις τίποτα να το δοκιμάσεις.
Γενικά "παίξε" με τις πιέσεις και κάνε δοκιμές.
Πάντως το δικό μου με 195/45-16 με πάνω από 34 γλυστράει... (και δεν μιλάω για τώρα που δεν έχει μείνει λάστιχο.. μιλάω για παλαιότερα)


Σε προηγούμενο post είπες οτι να μήν πάω με τίποτα πάνω απο 33...(βέβαι τότε δεν ήξερες τον τύπο των ελαστικών)...να δοκιμάσω 34?? Τουλάχιστον απο όσα ξέρω εγώ (χοντροκομμένη θεωρία) όσο αυξάνεις την πιεση τόσο χειρότερα είναι για το κράτημα...Μήπως να ξανακάτσω στα θρανία?? Confused Πάντως δέν ξέρω αν παίζει ρόλο αλλα και ο κινητήρας νομίζω είναι 16v
MEMsound - Παρ 19 Μάϊ 2006, 11:37:02
Θέμα δημοσίευσης:
Τώρα είδα ότι είσαι 16ν αν και αυτό δεν αλλάζει ιδιαίτερα τα πράγματα.

Το βασικό που σου είπα και που θ ασου ξαναπώ είναι να κάνεις μερικές δοκιμές με διάφορες πιέσεις.

Εγώ θεωρω ότι με γύρω στο 32~33 θα είναι καλά.

Από εκεί και πέρα κάθε λάστιχο δουλευει καλύτερα με μια συγκεκριμένη πίεση η οποία δεν είναι ίδια για όλα τα ελαστικά (ακόμα και μεταξύ ελαστικών ίδιας διάστασης).

Σε ελαστικά με ψιλό προφίλ (πχ 195-55) και μαλακά πλαινά μια μεγαλήτερη πίεση τα κάνει πιο σταθερά και κάνει πιο δύσκολο το "στραμπούλιγμα" του ελαστικού στην στροφή.

Τα περισσότερα (όχι όμως όλα) 195/45 έχουν σχετικά σκληρά πλαινά που αποτρέπουν αυτό το στραμπούλιγμά οπότε η λογική λέει ότι και με λίγο πιο χαμηλή πίεση είσαι "οκ".

Αυτά για όταν στρίβεις με χιλιόμετρα...

Για κρύα λάστιχα δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια "συνταγή" γιατίο εξαρτάται καθαρά από την σύσταση του υλικού του ελαστικού και κατά πόσο έχει πρόσφυση κρύο (και όχι από την παραμόρφωσή του όταν πιέζεται)

Ξαναλέω δοκιμές και ξανά δοκιμές...
Road_Runner - Παρ 19 Μάϊ 2006, 12:13:04
Θέμα δημοσίευσης:
τελικά πρέπει να δημοσιευθεί αυτό το Βοοk με τις πιέσεις πλάκα πλάκα.... Laughing Laughing Laughing
Καλή πίεση για το καλοκαίρι είναι γύρω στα 30 max 32. μετά θα γλυστράει του πο**τη*.
Downhill - Παρ 19 Μάϊ 2006, 12:35:26
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:

Το βασικό που σου είπα και που θ ασου ξαναπώ είναι να κάνεις μερικές δοκιμές με διάφορες πιέσεις.

Εγώ θεωρω ότι με γύρω στο 32~33 θα είναι καλά.

Ξαναλέω δοκιμές και ξανά δοκιμές...


OK!! Θα ξεκινήσω τις δοκιμές... Cool
Αν λοιπόν δείτε στους καθρέφτες σας μαύρο Colorline...φυλαχτείτε...μπορεί να είναι υπο...δοκιμή (και να σας τη φορεσει απο πίσω...)!!! Very happy

Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια παιδιά...
Θα δημοσιεύσω τα αποτελέσματα των δοκιμών σύντομα...

Απο περιέργεια...το χειμώνα πόσες μονάδες ρίχνουμε την πίεση??
MEMsound - Παρ 19 Μάϊ 2006, 12:45:27
Θέμα δημοσίευσης:
όσο χρειαστεί για να μην κάνεις τσουλήθρα... (2~3 max)
Road_Runner - Παρ 19 Μάϊ 2006, 13:59:49
Θέμα δημοσίευσης:
Γιατί ρε παιδια να ρίξετε την πίεση; για να μην ζεσταθεί ποτέ? Γιατί να μην γλυστράει; Στον πάγο θα το πάτε;;;; τότε και με 2 πίεση θα γλυστράει...
netblaster - Παρ 19 Μάϊ 2006, 17:03:37
Θέμα δημοσίευσης:
Παντως τα Conti που εχει απο τη "μανα" του το 206 (195/55) με τις εργοστασιακες πιεσεις πανε μια χαρα γενικα!!! Αν τα εκβιασεις λιγο ομως... Twisted evil
volvos - Παρ 19 Μάϊ 2006, 17:07:49
Θέμα δημοσίευσης:
pantos φιλος εχει τα τογιο τ1r σε 15αρια σε 206 και του γλυστρανε πολυ μες στην αθηνα.
νομιζω οτι απο πιεσεις δε θα δεις διαφορα...δοκιμασε τη τραμπα με τον αδερφο σου πρωτα επιμενω.
Road_Runner - Σαβ 20 Μάϊ 2006, 01:42:44
Θέμα δημοσίευσης:
netblaster έγραψε:
Παντως τα Conti που εχει απο τη "μανα" του το 206 (195/55) με τις εργοστασιακες πιεσεις πανε μια χαρα γενικα!!!


Εγώ πάντως έχω ακούσει το αντίθετο
DimiP - Σαβ 20 Μάϊ 2006, 06:26:52
Θέμα δημοσίευσης:
για μια στιγμη ρε παιδια , γιατι θα τρελαθουμε.
τι εννοειται οτι με τα toyo t1r του γλιστραει πολυ στην Αθηνα ;
Δηλ. μεσα στην πολη κινειται με τοσο γρηγορους ρυθμους; εκτος κιαν ειναι καθε μερα με την ταυτοτητα στο στομα.
να μου λεγατε πηγα ταξιδακι εκει, το ζορισα και μου γλυστραγε το καταλαβαινω.
αλλα σε ρυθμους πολης ;

παντως το ξαναλεω τα ΤΟΥΟ ειναι απο τα λαστιχα που ζεσταινονται πιο ευκολα.
τωρα αν στα τ1r αλλαξαν τη γομα και γλυστρανε...δεν ξερω, μπορω να το δεχτω. Wink
MEMsound - Σαβ 20 Μάϊ 2006, 09:03:16
Θέμα δημοσίευσης:
κ.Dimip ένα λάστιχο δεν γλυστάει μόνο όταν πας "τέζα".

Ένα λάστιχο "επιδόσεων" (όπως τα χαρακτηρίζουν) που είναι τα περισσότερα 45άρια γλυστάρει όταν είναι κρύο.

Να στο πω αλλιώς ένα πιο συμβατικό ελαστικό ζεσταίνεται εύκολα και μέσα στην πόλη είναι σε "σωστή" θερμοκρασία λειτουργίας με αποτέλεσμα να μην γλυστάει. Αυτό το ελαστικό όταν πιεστεί (= τέζα....) υπερθερμένεται, υπερφθείρεται και γλυστράει.

Αντίθετα ένα ελαστικό που έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε πιο πιεσμένες καταστάσεις ζεσταίνεται πιο δύσκολα μέσα στην πόλη και για αυτό γλυστρά όταν είναι κρύο.

Αυτά. Wink

Πρόσεξε ότι μιλάμε για γλύστρημα από πρόσφυση και όχι για γλύστρημα από πίεση όπως πχ σε μια στροφή με χιλιόμετρα. Wink Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Wink
Downhill - Δευ 22 Μάϊ 2006, 09:30:02
Θέμα δημοσίευσης:
DimiP έγραψε:
για μια στιγμη ρε παιδια , γιατι θα τρελαθουμε.
τι εννοειται οτι με τα toyo t1r του γλιστραει πολυ στην Αθηνα ;
Δηλ. μεσα στην πολη κινειται με τοσο γρηγορους ρυθμους; εκτος κιαν ειναι καθε μερα με την ταυτοτητα στο στομα.
να μου λεγατε πηγα ταξιδακι εκει, το ζορισα και μου γλυστραγε το καταλαβαινω.
αλλα σε ρυθμους πολης ;

παντως το ξαναλεω τα ΤΟΥΟ ειναι απο τα λαστιχα που ζεσταινονται πιο ευκολα.
τωρα αν στα τ1r αλλαξαν τη γομα και γλυστρανε...δεν ξερω, μπορω να το δεχτω. Wink



Οχι φίλε, δέν πηγαίνω κομμάτια. Μάλιστα είμαι αρκετά ήρεμος οδηγός...
Το πρόβλημα έχει ώς εξής...

Πρώτο παράδειγμα...
Κάθε πρωί ξεκινάω απο ανηφόρα με φανάρι...Κάθε πρωί το αυτοκίνητο ανεβάζει στροφές....αλλά ξεχνάει να ξεκινήσει...Και καλά είναι πρωί και τα λάστιχα είναι κρύα αλλά νομίζω οτι υπερβάλλουν λίγο...δεν νομίζω οτι το 206 είναι τόσο άγριο Razz ούτε η ανηφόρα είναι τόσο απότομη...

Και καλά αυτό, δεν είναι και κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα!! Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να φθαρούν τα λάστιχα νωρίτερα απο όσο πρέπει...όμως....

Δεύτερο παράδειγμα (αυτό με έκανε να ανησυχήσω κι όλας....)
Γυρνάω απο τη δουλειά μου. Η απόσταση είναι μικρή (15 λεπτά) οπότε πάλι μπορείς να πείς οτι τα λάστιχα δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν (??). Είμαι Κηφισό και βγάινω για έξοδο Περιστερίου (Klonatex)...Τελευταία στιγμή χώνεται απο αριστερά ένας ... καθυστερημένος (λες και δεν υπάρχει άλλη έξοδος για Περιστέρι!!) και με το που χώνεται πλακώνεται στα φρένα γιατί την ίδια στιγμή απο τον παράδρομο μια γκόμενα αποφασίζει να βγεί κάθετα στη έξοδο για απροσδιόριστους λόγους!!!! (εν' τελει έβγαλε alarm και σταμάτησε αριστερα!!!). Εγώ επειδή είδα τί γίνεται φρέναρα νωρίτερα απο το Polaki και παρ'όλα αυτά...είδα το polaki να πλησιάζει επικίνδυνα γιατί το ABS αποφάσισε οτι δεν είχα πρόσφυση!!!

Η αλήθεια είναι οτι σε ταξίδι τα λάστιχα δεν με έχουν προβληματίσει...Μάλιστα πρόσφατα ήμουν στην λίμνη Πλαστήρα οπου βρήκα τους δρόμους ιδιαίτερα ελκυστικούς και προκλητικά ερημικούς Twisted evil και τα λάστιχα συμπεριφέρθηκαν άψογα!!...Βέβαια δέν έχω δοκιμάσει τα μανίσια λάστιχα σε ανάλογες συνθήκες...

Πάντως τα συγκεκριμένα ελαστικά θεωρούνται πολύ καλά. Τώρα άν δεν κάνουν για το 206 (λόγω βάρους, επιδόσεων ή δεν ξέρω τι...) θα δείξει...

Τις επόμενες 2 εβδομάδες θα παίξω λίγο με τις πιέσεις και θα σας πώ τα συμπεράσματά μου...

Cool
Downhill - Δευ 29 Μάϊ 2006, 11:12:44
Θέμα δημοσίευσης:
Νομίζω οτι τελικά κατέληξα στο θέμα πίεση ελαστικών και ευχαριστώ όσους μου υποδείξανε την λύση...

Μετά απο αρκετές δοκιμές με πιέσεις απο 29-34 κατέληξα οτι η μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και η αισθητά καλύτερη πρόσφυση του ελαστικού επιτυγχάνεται κοντά στις 32 πιέσεις...Δεν το περίμενα οτι αυξάνοντας την πιέση θα βελτιώνονταν το φρενάρισμα!!!

Πάνω απο 32 δεν το συζητάμε γιατί το αυτοκίνητο αντί να φρενάρει διεκδικέι δάφνες σε διαγωνισμούς καλλιτεχνικού πατινάζ...

Ευχαριστώ όλους για την βοήθεια! Wink
MEMsound - Δευ 29 Μάϊ 2006, 11:52:50
Θέμα δημοσίευσης:
Όμορφα.

Επίσης δοκίμασε και διαφορετικές πιέσεις μπρος πίσω. να δεις τι παίζει και με αυτό.

Το οδηγικό στύλ του καθενός είναι διαφορετικό.

Άλλος το προτιμά περισσότερο υποστροφικό άλλος περισσότερο υπερστροφικό.

Το φρενάρισμα εξαρτάται κυρίως από τους εμπρός τροχούς που από ότι κατάλαβα κατέληξες στο 32 (στο είχα πει Rolling eyes Laughing).

Το αν θα στρίβεις όμως με την μούρη ή με το πίσω μέρος εξαρτάται από τα πίσω λάστιχα. Wink Whistling

Τέλος έχε υπόψη σου ότι καθώς φθείρονται τα ελαστικά ίσως χρειαστεί κάποια τροποποίηση στις πιέσεις.

...και άλλα τέτοια όμορφα... = όρεξη (και χρόνο) να 'χεις να 'σχολήσε Cool
ultra-one - Δευ 29 Μάϊ 2006, 13:41:09
Θέμα δημοσίευσης:
Road_Runner έγραψε:
Γιατί ρε παιδια να ρίξετε την πίεση; για να μην ζεσταθεί ποτέ?

Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2 Dizzy2
Τι λες βρε Νίκο!!! Θα μας ζουρλάνεις!!!!!! Silly

Δεν ξέρω αν εσύ ξεφουσκώνεις τα λάστιχα ζεσταίνονται λιγότερο, πάντως τα δικά μας υπερθερμαίνονται!!!!!!!! Silly
Road_Runner - Δευ 29 Μάϊ 2006, 14:17:44
Θέμα δημοσίευσης:
Sorry. Άλλο ήθελα να πω και άλλο έγραψα..
ultra-one - Δευ 29 Μάϊ 2006, 16:07:53
Θέμα δημοσίευσης:
Road_Runner έγραψε:
Sorry. Άλλο ήθελα να πω και άλλο έγραψα..

Είπα και εγώ!!!!

Είδικά από σένα δεν θα περίμενα να εννοούσες κάτι τέτοιο! Laughing Laughing Laughing
Downhill - Τρι 30 Μάϊ 2006, 07:34:29
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
Όμορφα.

Επίσης δοκίμασε και διαφορετικές πιέσεις μπρος πίσω. να δεις τι παίζει και με αυτό.

Το αν θα στρίβεις όμως με την μούρη ή με το πίσω μέρος εξαρτάται από τα πίσω λάστιχα. Wink Whistling



Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Τί έγινε ρε παιδιά?? Πλησιάζει το Acropolis και ξεφύγαμε τελείως??? Very happy Very happy

Καλή φάση! Δεν το ήξερα αυτό!!! Αλλά ... δεν νομίζω να το δοκιμάσω... Confused
εκτός και άν αποφασίσουν επιτέλους να φτιάξουν καμία πίστα στην Ελλαδάρα!!

Με τις πιέσεις όντως είχες δίκιο! Σωστόοοοοοος!!!! Wink
tsikis - Τρι 30 Μάϊ 2006, 09:16:32
Θέμα δημοσίευσης:
Εγω πάντος όταν είχα τα brigestone re050 οι πιεσεις ήταν στο 32 μπρος και 30 πισω , τώρα που έχω τα michelen exalto ii οι πιέσεις είναι αστα να πανε .... 38 μπροστα και 36 πισω .... εκεί τουλάχιστον έχω βρει την καλύτερη προσφιση σε μια συγκεκριμένη στροφοδιαδρομή
PHSYBORG - Τρι 30 Μάϊ 2006, 09:25:22
Θέμα δημοσίευσης:
tsikis έγραψε:
Εγω πάντος όταν είχα τα brigestone re050 οι πιεσεις ήταν στο 32 μπρος και 30 πισω , τώρα που έχω τα michelen exalto ii οι πιέσεις είναι αστα να πανε .... 38 μπροστα και 36 πισω .... εκεί τουλάχιστον έχω βρει την καλύτερη προσφιση σε μια συγκεκριμένη στροφοδιαδρομή


Οριστε? Shocked
κ απο φρεναρισμα απο ξεκινημα σε φαναρι πως παει? Question Question
MEMsound - Τρι 30 Μάϊ 2006, 09:29:59
Θέμα δημοσίευσης:
tsikis έγραψε:
Εγω πάντος όταν είχα τα brigestone re050 οι πιεσεις ήταν στο 32 μπρος και 30 πισω , τώρα που έχω τα michelen exalto ii οι πιέσεις είναι αστα να πανε .... 38 μπροστα και 36 πισω .... εκεί τουλάχιστον έχω βρει την καλύτερη προσφιση σε μια συγκεκριμένη στροφοδιαδρομή

...είπαμε...

MEMsound έγραψε:
...κάθε λάστιχο δουλευει καλύτερα με μια συγκεκριμένη πίεση η οποία δεν είναι ίδια για όλα τα ελαστικά (ακόμα και μεταξύ ελαστικών ίδιας διάστασης)...


Βέβαια εσύ έχεις 307 και έχεις διαφορετικό βάρος κλπ κλπ ....

By the way τα Michelen λόγω μαλακών πλαινών είναι λογικό να θέλουν παραπάνω πίεση Cool

Αν δεν κάνω λάθος το ίδιο συμβαίνει και με τα "μαμά" conti-γλύστρα...
tsikis - Τρι 30 Μάϊ 2006, 09:32:56
Θέμα δημοσίευσης:
δεν μπορεις να φανταστεις ποσο καλα φρεναρει .. και αντιστοιχα ξεκιναει !
ενα παραδειγμα που εμεινα εκπληκτος θα σου πω ... στην ποσειδωνος ενα βραδυ κινηγιομουν με ενα 206 1.6 μαμα .... και εκει που τον κοιταγα απο τον δεξη καθρεφτη μου ξαφνηκα καταλαβαινω πως ειμαι λιγο πριν απο τις γραμμες του τραμ .. το αφτοκινητο βιδωθηκε κατω και σχεδον σταματησε ... μοιρησανε φρενα και λαστιχα ... αλλα δεν επιασε καν abs !!!
το παν ειναι να εχουν πιασει σωστες θερμοκρασιες !!!
και να σκεφτεις θελω να κανω και σκατζα τα λαστιχα μπρος πισω !
tsikis - Τρι 30 Μάϊ 2006, 09:44:52
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:


Βέβαια εσύ έχεις 307 και έχεις διαφορετικό βάρος κλπ κλπ ....

By the way τα Michelen λόγω μαλακών πλαινών είναι λογικό να θέλουν παραπάνω πίεση Cool

Αν δεν κάνω λάθος το ίδιο συμβαίνει και με τα "μαμά" conti-γλύστρα...



ναι μονο που δεν εχω ιδια διασταση με τα μαμα αλλα εχω 215 /45/17" και δεν περιμενα να σου πω την αληθεια οτι θα δουλευε σωστα με αυτη την πιεση .. αλλα να που με εχει αφησει ικανοποιημενο οσο αναφορα τα michelen που δεν νομιζω να ξαναβαλω !!!
volvos - Τρι 30 Μάϊ 2006, 10:04:27
Θέμα δημοσίευσης:
tsikis έγραψε:
αλλα να που με εχει αφησει ικανοποιημενο οσο αναφορα τα michelen που δεν νομιζω να ξαναβαλω !!!


Ti ennoeis?

edit by MEMsound / MOD Team
Πότε θα μάθεις να κάνεις μια σωστή παράθεση... Laughing
και θα σταματήσεις τα greklish Twisted evil



επρεπε να σταματησω το μεσημερι που ανεβαινα τη πεντελης να σου κατουρησω το νοσοκομειακο και να συνεχισω....
tsikis - Τρι 30 Μάϊ 2006, 13:33:58
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
tsikis έγραψε:
αλλα να που με εχει αφησει ικανοποιημενο οσο αναφορα τα michelen που δεν νομιζω να ξαναβαλω !!!


Ti ennoeis?



οτι δουλευει πολυ καλα αυτη η πιεση στο λαστιχο .. αλλα δεν φτανει τις επιδοσεις του brigeston
LUBRIFIC - Παρ 02 Ιούν 2006, 23:45:33
Θέμα δημοσίευσης:
Παντωs παιδεs πρεπει να τονισουμε το γεγονοs οτι τωρα που καλοκαιριασε
θα πρεπει να φροντιζουμε να εχουμε 3 με 4 psi επιπλεον αερα στα λαστιχα
μαs.Στη Γαλλια το συγκεκριμενο γεγονοs υπενθυμιζεται στουs οδηγουs με
τεραστιεs πινακιδεs πανω στιs εθνικεs οδουs[autoroute].
Oσο για την προσωπικη μου εμπειρια, το 306 RACE φοραγε PIRELLI P6000
απο μαμα με προτεινομενη πιεση 2,5 BAR δηλ. 36 psi εμπροs και πισω.
Το νουμερο μου φανηκε μεγαλο και πειραματιστηκα αρκετα,προs τα κατω
βεβαια.Οταν μειωνα τιs πιεσειs πισω το 306 υπερστρεφε διαρκωs και οταν
μειωσα μπροστα δεν ειχα καλο φρενο.Παρεμινα λοιπον στα ιδια νουμερα
που προτεινε ο κατασκευαστηs. Εδω και 6 μηνεs φορεσα τα ΤΟΥΟ R 888
για καθημερινη χρηση,ειναι ελαστικο semi-slick και εχει ομολογκασιον και
για δημοσιουs δρομουs.Με εμφανη μειονεκτηματα στη βροχη[θελει λιγο
προσοχη]και εντονο θορυβο σε καποιο αριθμο Km[στα 30-50 και στα 90]
τα λαστιχα αυτα ειναι θεικα, απο αλλο πλανητη.Οι πιεσειs κρατηθηκαν στα
36 psi και μειωθηκε πολυ λιγο η[ανυπαρκτη ανεση]Η τιμη τουs μου βγηκε
στα 115 euro το ενα,σε διασταση 195-55-15V και παρεπιμπτoντωs πριν απο
ενα μηνα περασα και ΚΤΕΟ χωριs να μου πουν κουβεντα.
volvos - Σαβ 03 Ιούν 2006, 09:43:04
Θέμα δημοσίευσης:
ρε μεγαλε παιζεις με το πονο μας?
306 race και ημισλικ?
κανε ενα ευχελαιο γιατι θα φας μερικες καταρες σιγουρα Laughing Laughing Laughing
σου ευχομαι να μη το πουλησεις ποτε!

τι αναρτηση εχεις βαλει?
τα τογιο καλο ειναι ισως να τα δοκιμασεις και λιγο παραπανω απο πιεσεις κατασκευαστη!
WilDuck - Δευ 05 Ιούν 2006, 11:16:32
Θέμα δημοσίευσης:
LUBRIFIC έγραψε:
Παντωs παιδεs πρεπει να τονισουμε το γεγονοs οτι τωρα που καλοκαιριασε
θα πρεπει να φροντιζουμε να εχουμε 3 με 4 psi επιπλεον αερα στα λαστιχα
μαs.


Ο λόγος?
Αφού, λογικά, με την μεγαλύτερη εξωτερική θερμοκρασία (και της ασφάλτου επίσης) θα έχεις και αυξημένη πίεση στα ελαστικά.


Χτες άλλαξα λάστιχα. 165/65 R13.
MICHELIN ENERGY και ο λαστιχάς μου είπε οτι στους δρόμους της Ελλάδας πρέπει να έχεις λιγότερη πίεση από την προτεινόμενη.

Προτεινόμενη από κατασκευαστή: 30
Λαστιχάς μου: 28 (!)

Όταν τον ρώτησα "γιατί ειδικά στην Ελλάδα? Αφού έχουμε τόσες λακούβες και θα τρώει ζόρι η ζάντα.."
Ουσιαστικά δεν ήξερε να απαντήσει..

Πάντως 28 είναι πολύ λίγο κατά την άποψή μου.

Λες να ρίξω λίγο την πίεση πίσω μπας και συμμαζευτεί το κwλαράκι του...? Smile
Sidobre - Δευ 05 Ιούν 2006, 12:24:54
Θέμα δημοσίευσης:
Οσο πιο πολύ αέρα έχει μέσα το ελαστικό, τόσο πιο αργά ζεστένεται. Wink
WilDuck - Δευ 05 Ιούν 2006, 13:25:41
Θέμα δημοσίευσης:
Sidobre έγραψε:
Οσο πιο πολύ αέρα έχει μέσα το ελαστικό, τόσο πιο αργά ζεστένεται. Wink


Αχα! Ok, thanks!

Και τόσο πιο πολύ γλιστράει..
Sidobre - Δευ 05 Ιούν 2006, 13:44:16
Θέμα δημοσίευσης:
WilDuck έγραψε:
Sidobre έγραψε:
Οσο πιο πολύ αέρα έχει μέσα το ελαστικό, τόσο πιο αργά ζεστένεται. Wink


Αχα! Ok, thanks!

Και τόσο πιο πολύ γλιστράει..


Ακριβώς το αντίθετο. Το καλοκαίρι που έχει ζέστη το πρόβλημα των ελαστικών είναι ότι υπερθερμαίνονται λόγω μεγάλης θερμοκρασίας στην άσφαλτο.

Με περισσότερο αέρα αργούν να υπερθερμανθούν. Εκτός αυτού ήδη λόγω αύξησης της θερμοκρασίας τα ελαστικά από 32psi π.χ. έχουν φτάσει τα 33-34psi λόγω διαστολής του αέρα. Οι περισσότεροι από λάθος τα "ξεφουσκώνουν" για να φτάσουν τα χειμερινά επίπεδα....
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr