PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Με 5η χτυπάει κόφτη;;;

giannos - Πεμ 16 Φεβ 2006, 10:34:04
Θέμα δημοσίευσης: Με 5η χτυπάει κόφτη;;;
Καλημέρα! Προχθές μου συνέβη το εξής : Είχα 5η και 200. (Η αλήθεια είναι οτι οτι ήταν ελαφρώς κατηφόρα ...αλλά ελαφρώς!!) Αλλά μόλις το κοντέρ πέρασε τα 210-215 ο ήχος του κινητήρα άλλαξε σαν να χτύπησε κόφτη, και το κοντέρ σταμάτησε να ανεβαίνει.
Μόλις συνέβει αυτό φοβήθηκα γιατί είχα ακούσει οτι η 5η δεν έχει κόφτη και άφησα το γκάζι. Οι στροφές ήταν γύρω στις 6.200.
και αναρωτιέμαι τι έγινε, και αν ήταν επικίνδυνο.
Ισως και να ανησυχώ λίγο Confused Confused Confused
pezomania - Πεμ 16 Φεβ 2006, 10:42:05
Θέμα δημοσίευσης:
Γιάννη καλημέρα.
Μην ανησυχείς, έχω δεί πολλές φορές αυτά τα χιλιόμετρα στο κοντέρ και δεν έχει πάθει τίποτα (90.000χλμ έχω κάνει!).

Δεν έπιασες κόφτη......ο κόφτης για όλες τις ταχύτητες είναι στις 6500σαλ!!

Με μαμά σασμάν - κοροπήνιο, ΔΕΝ πιάνει η 5η κόφτη του 1.6 16v, απλά στα 215+ δεν έχει δύναμη το μοτέρ να ανεβάσει άλλα χλμ.
giannos - Πεμ 16 Φεβ 2006, 10:48:46
Θέμα δημοσίευσης:
Βασικά δεν είδα ακριβώς το στροφόμετρο. Απλώς φοβήθηκα λιγάκι.... Rolling eyes
STELIOS - Πεμ 16 Φεβ 2006, 11:03:11
Θέμα δημοσίευσης: Re: Με 5η χτυπάει κόφτη;;;
giannos έγραψε:
...Μόλις συνέβει αυτό φοβήθηκα γιατί είχα ακούσει οτι η 5η δεν έχει κόφτη και άφησα το γκάζι...


Η κοφτης ειναι σταθερος, ειναι ηλεκτρονικο προγραμμα και εχει σχεση μονο με τον κινητηρα. Ο κοφτης στη 5η ειναι στο ιδιο σημειο που ειναι και με τις αλλες ταχυτητες.
Απλα αυτο που σημβαινει ειναι οτι με 5η τα Km/h ειναι ΤΟΟΣΑ πολλα (200++) που η αεροδηναμικη αντισταση ειναι τοσο μεγαλη που αποτρεπει το κινητηρα (απλα δεν υπαρχει η αναγκαια ροπη) να φτασει τον κοφτη. Βεβαια στη κατηφορα ειναι διαφορετρικα γιατι εχεις μια εξτρα δηναμη (αυτη της βαρυτητας) που σε τραβαει. Απ'τα λεγομενα σου :

giannos έγραψε:
....o ήχος του κινητήρα άλλαξε σαν να χτύπησε κόφτη, και το κοντέρ σταμάτησε να ανεβαίνει....


ΜΑΛΛΟΝ χτηπησες κοφτη αν οι στροφες ηταν ΠΕΡΙΠΟΥ 6200, λαμβνοντας υποψη οτι ο κοφτης δεν ακριβως στις 6500 αλλα περιπου στις 6300. Οποτε μαλλον εκει γυρο ισουν...
giannos - Πεμ 16 Φεβ 2006, 11:15:33
Θέμα δημοσίευσης:
Δε ξέρω ρε συ... ισως. Αλλά αφού ,δόξα τω Θεώ, ειναι όλα καλά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα... Very happy μπορώ να το ξαναδοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία για να δώ που μπαίνει ο κόφτης.... Laughing Laughing Laughing Laughing
bob - Πεμ 16 Φεβ 2006, 11:22:40
Θέμα δημοσίευσης:
Στα περισσοτερα αυτοκινητα ο κοφτης δεν κοβει ολους τους κυλινδρους μαζι!
Συνηθως κοβει εναν εναν (περιπου ανα 50 στροφες) οποτε οσο κοβονται κυλινδροι τοσο μειωνεται δραματικα η ισχυς της μηχανης (εξ ου και η πολυ αποτομη πτωση στα διαγραμματα ισχυος και οχι η κατακορυφη).
οποτε αν φτασουμε να δουλευει ο ενας κυλινδρος που θα αποδιδει περιπου 1/4 της ισχυος τοτε δυσκολα να νικησει την συνολικη αντισταση!!
ομως ο πρωτος κυλινδρος μπορει να κοπει και να ακουστει οτι πιασαμε κοφτη! Shocked
δεν ειναι τυχαιο που αναλογα με την κλιση του δρομου ο κοφτης εχει ενα ευρος 100-150 στροφων (σε ανηφορα πιο λιγο)
πιστευω πως για να χτυπησει με 5η και ο τελευταιος κυλινδρος κοφτη θελει ποοοολλαα αλογα και ..ψιλογκρεμο Shocked

απλα σε τετοιες συνθηκες (σχεδον κοφτη 5η ) θελει προσοχη στη βενζινη!!!
γιατι ενα πειρακι εκει.... Confused
giannos - Πεμ 16 Φεβ 2006, 11:58:45
Θέμα δημοσίευσης:
Α ναι και κάτι άλλο το οποίο μ'έκανε ν'ανησυχώ ήταν αυτό οτι δεν είχα 100αρα μέσα.... Confused Confused Confused Confused
brz20 - Πεμ 16 Φεβ 2006, 15:09:42
Θέμα δημοσίευσης:
Τι λες τωρα??Εγω παλευω τοσο καιρο να τερματισω την 5η.Δεν πιανει με τιποτα κοφτη.
bob - Πεμ 16 Φεβ 2006, 17:32:27
Θέμα δημοσίευσης:
brz20 έγραψε:
Τι λες τωρα??Εγω παλευω τοσο καιρο να τερματισω την 5η.Δεν πιανει με τιποτα κοφτη.


μπορει να εισαι 50-100 στροφες πριν τον κοφτη αλλα δυσκολα πιστευω με τη μαμα κλιμακωση και με οχι πολυ πολυ δυναμη θα ακουσεις να χτυπαει για τα καλα!! Smile
giannos - Παρ 17 Φεβ 2006, 11:21:55
Θέμα δημοσίευσης:
Βασικά εχω μικρότερο προφίλ απο τη μάνα του (μαμα55---- εγώ50 , με 15' ζαντα).Ισως να επηρεάζει αυτο...
MEMsound - Παρ 17 Φεβ 2006, 12:48:21
Θέμα δημοσίευσης:
giannos έγραψε:
Βασικά εχω μικρότερο προφίλ απο τη μάνα του (μαμα55---- εγώ50 , με 15' ζαντα).Ισως να επηρεάζει αυτο...


βασικά έχει κοντύνει το βήμα σου με αποτέλεσμα να ανεβάζει πιο γρήγορα το αυτοκίνητο ενώ κοντά στην τελική ταχύτητα που υπάρχει έλλειψη ροπής αυτό το "κόντημα" το βοηθάει να ανεβάσει λίγες στορές ακόμα και να πλησιάσει (ή και να φτάσει) στις στροφες που επεμβαίνει ο κόφτης πιο ευκολα από ότι με την μαμά διάσταση ελαστικών.

Αν το ελαστικό σου είναι 195/50-15 και μαμά είχες 195/55-15 η διαφορά είναι σχετικά σημαντική: -3,3% Wink Wink

Κώδικας:
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference    Revs/km  Difference
195/55-15         107mm   298mm     596mm         1871mm        535        0.0%
195/50-15          98mm   288mm     576mm         1810mm        553       -3.3%


αν μιλάμε για 185άρια ελαστικά τότε η διαφορά του είναι -3,2%
giannos - Παρ 17 Φεβ 2006, 13:37:44
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι ... γιατί πριν αλλάξω λάστιχα δεν θυμάμαι να εφτανε τόσο εύκολα στα 200...
όχι οτι τώρα τα πιάνει για πλάκα... Rolling eyes αλλά λέμε τώρα... Laughing
brz20 - Παρ 17 Φεβ 2006, 13:50:59
Θέμα δημοσίευσης:
Αν εχεις τις ιδιες διαστασεις ελασικων με μικροτερο προφιλ απο το εργοστασιακο τοτε λογικο ηταν να χανεις σε τελικη και να κερδιζεις σε επιταχυνση(λογο της μικροτερης συνολικης διαμετρου αρα και μικροτερο βημα).Αν τωρα κρατησες τις ιδιες διαστασεις και εβαλες μεγαλυτερο προφιλ απο το εργοστασιακο τοτε θα κερδιζες σε τελικη αλλα θα εχενες σε επιταχυνση λογο του μεγαλυτερου βηματος.
Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 14:06:08
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
....αυτοκίνητο τενώ κοντά στην τελική ταχύτητα που υπάρχει έλειξη ροπής αυτό το "κόντημα" το βοηθάει να ανεβάσει λίγες στορές.....


Mου αρέσουν τα Ελληνικά σου.... Laughing Laughing Laughing

"χαχαχα καλά ρε αφεντικό τα διόρθωσα..."MEMsound
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:15:02
Θέμα δημοσίευσης:
giannos έγραψε:
Ναι ... γιατί πριν αλλάξω λάστιχα δεν θυμάμαι να εφτανε τόσο εύκολα στα 200...
όχι οτι τώρα τα πιάνει για πλάκα... Rolling eyes αλλά λέμε τώρα... Laughing


λογικο ειναι να γινοταν αυτο! Wink
το κοντερ δεν αναγνωριζει με ποσα κινεισαι στο δρομο αλλα με το ποσες στροφες γυριζει το διαφορικο σου με αποτελεσμα να αναγνωριζει και ΜΟΝΟ το ποσες στροφες γυριζει τελικα το ημιαξονιο!!
πρακτικα..
αν αλλαξω βημα η ΕΝΔΕΙΞΗ του κοντερ σε ιδιες στροφες θα ειναι ΙΔΙΑ πριν και μετα την αλλαγη!!
ΑΠΛΑ θα πας με λιγοτερα ή περισσοτερα χιλιομετρα απο πριν (αναλογα πως αλλαξες το βημα)
δηλαδη... εσυ μπορεις με δεδομενη δυναμη μοτερ και αεροδυναμικης κτλ να βγαλεις τελικη 200 πχ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χιλιομετρα
με μαμα διασταση θα τα πιανεις λεμε στις 6000 στροφες και θα λεει το κοντερ 210
αν βαλεις πιο κοντο βημα τοτε θα λεει το κοντερ 217 (ενδεικτικα νουμερα με μειωση 3,3%) και στροφες 6200 (πχ) αλλα παλι θα πηγαινεις με 200!!!!

οποτε αν κοντυνεις βημα ΜΠΟΡΕΙ να παρεις και τελικη αναλογα με την κλιμαξωση του σασμαν σου και αναλογα με την καμπυλη ισχυος σου!!!!!
αν ομως στις 6000 εχεις μεγιστη ισχυ πολυ δυσκολα θα παει με το κοντο βημα πανω απο τις 6000 οποτε θα εχεις γυρω στα 195 πραγματικα χιλιομετρα!!

(υγ αν καποιος δεν πιστευει οτι η ενδειξη του κοντερ δεν αλλαζει δεν εχει να κανει ενα πολυ απλο, αν και πιστευω το βλεπουμε συνεχεια ..
αν σηκωσουμε το αυτοκινητο ωστε να μην παταει η μια ροδα κατω (μιας και δεν εχουμε μπλοκε) και βαλουμε μεσα ταχυτητα και πατησουμε γκαζι τοτε το κοντερ θα δειχνει κανονικα που σημαινει πως και ροδα να μην εχω παλι τα ιδια θα δειχνει
στην καθημερινοτητρα το βλεπουμε αυτο με το σπιναρισμα.
οταν σπιναρει ανεβαζει χιλιομετρα αλλα δεν ειναι τα πραγματικα που παμε) Shocked
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:15:09
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
Αν το ελαστικό σου είναι 195/50-15 και μαμά είχες 195/55-15 η διαφορά είναι σχετικά σημαντική: -3,3% Wink Wink


giannos έγραψε:
Ναι ... γιατί πριν αλλάξω λάστιχα δεν θυμάμαι να εφτανε τόσο εύκολα στα 200...
όχι οτι τώρα τα πιάνει για πλάκα... Rolling eyes αλλά λέμε τώρα... Laughing


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:20:19
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:


giannos έγραψε:
Ναι ... γιατί πριν αλλάξω λάστιχα δεν θυμάμαι να εφτανε τόσο εύκολα στα 200...
όχι οτι τώρα τα πιάνει για πλάκα... Rolling eyes αλλά λέμε τώρα... Laughing


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


εννοεις οτι παει στα 200 του κοντερ 193,4?
αν ναι εχεις λαθος γιατι και πριν (με μαμα διασταση εχεις αποκλιση) δεν πηγαινε με 200 αλλα με λιγοτερα! Wink
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:28:07
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
εννοεις οτι παει στα 200 του κοντερ 193,4?
αν ναι εχεις λαθος γιατι και πριν (με μαμα διασταση εχεις αποκλιση) δεν πηγαινε με 200 αλλα με λιγοτερα! Wink


Mα φησικα και δεν δειχνει ακριβως το κοντερ, κανενα κοντερ δεν ειναι ακριβειας. Απλα εξειγω οτι ΑΝ πχ. δειχνει περιπου 200 τοτε πραγματικα πας με περιπου 6.6 χλμ λιγοτερα ή τελος παντων με 3.3% χλμ λιγοτερα...
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:32:39
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
εννοεις οτι παει στα 200 του κοντερ 193,4?
αν ναι εχεις λαθος γιατι και πριν (με μαμα διασταση εχεις αποκλιση) δεν πηγαινε με 200 αλλα με λιγοτερα! Wink


Mα φησικα και δεν δειχνει ακριβως το κοντερ, κανενα κοντερ δεν ειναι ακριβειας. Απλα εξειγω οτι ΑΝ πχ. δειχνει περιπου 200 τοτε πραγματικα πας με περιπου 6.6 χλμ λιγοτερα ή τελος παντων με 3.3% χλμ λιγοτερα...


περιμενε με εχεις μπερδεψει...
δηλαδη με το καθε βημα ποσα χιλιομετρα πιστευεις θα παει αν δειχνει το κοντερ 200?(ενδεικτικες τιμες)
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:40:14
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
περιμενε με εχεις μπερδεψει...
δηλαδη με το καθε βημα ποσα χιλιομετρα πιστευεις θα παει αν δειχνει το κοντερ 200?(ενδεικτικες τιμες)


Μα εξαρταται απ’το ποσο αλλαζει το βημα. Διαφορετικο ποσοστο ειναι με αλλαγη σε 195-50 (-3.3%) και διαφορετικο με αλλαγη σε 195-45 (-3.7%) κτλ..
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 15:44:46
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
περιμενε με εχεις μπερδεψει...
δηλαδη με το καθε βημα ποσα χιλιομετρα πιστευεις θα παει αν δειχνει το κοντερ 200?(ενδεικτικες τιμες)


Μα εξαρταται απ’το ποσο αλλαζει το βημα. Διαφορετικο ποσοστο ειναι με αλλαγη σε 195-50 (-3.3%) και διαφορετικο με αλλαγη σε 195-45 (-3.7%) κτλ..


H απορια μου ειναι η εξης!
εχουμε δυο διαστασεις η μια 195/50/15 και η αλλη 195/55/15 (ακριβως αυτα που συζηταμε παραπανω.εγω δεν ανεφερα πουθενα 195/45/15) Shocked
μπορεις με βαση αυτες τις 2 διαστασεις να κανεις μια εκτιμηση των χιλιομετρων που θα παει πραγματικα οταν το κοντερ δειχνει 200???
Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 16:05:00
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
περιμενε με εχεις μπερδεψει...
δηλαδη με το καθε βημα ποσα χιλιομετρα πιστευεις θα παει αν δειχνει το κοντερ 200?(ενδεικτικες τιμες)


Μα εξαρταται απ’το ποσο αλλαζει το βημα. Διαφορετικο ποσοστο ειναι με αλλαγη σε 195-50 (-3.3%) και διαφορετικο με αλλαγη σε 195-45 (-3.7%) κτλ..


H απορια μου ειναι η εξης!
εχουμε δυο διαστασεις η μια 195/50/15 και η αλλη 195/55/15 (ακριβως αυτα που συζηταμε παραπανω.εγω δεν ανεφερα πουθενα 195/45/15) Shocked
μπορεις με βαση αυτες τις 2 διαστασεις να κανεις μια εκτιμηση των χιλιομετρων που θα παει πραγματικα οταν το κοντερ δειχνει 200???


Aν υποθέταμε ότι το κοντέρ δεν έχει καμία απόκλειση, τότε:
Με την εργοστασιακή διάσταση 195-55-15 και το κοντερ στα 200, όντως θα ήταν 200
Με διάσταση 195-50-15 και το κοντέρ στα 200, τότε το όχημα θα πήγαινε με 193,45 km/h

Aν όμως υποθέσουμε ότι το κοντέρ αποκλείνει 6% όπως αναφέρει το autotriti, τότε:

Με 195-55-15 και ένδειξη 200km/h πηγαίνει πραγματικά 188km/h
Με 195-50-15 και ένδειξη 200km/h πηγαίνει πραγματικά 181.84 km/h
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 16:24:26
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


sidobre η απορια μου ηταν ακριβως σε αυτη την προταση!
προφανως η προταση αυτη με το δικο σου κειμενο εχει ουσιωδεις διαφορες! Shocked
πχ το οτι .."το κοντερ δε δειχνει σωστα.." μα ουτε πριν θα εδειχνε σωστα..

..."στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ"..
πας με 6,6 λιγοτερα απο πριν ή 6,6 λιγοτερα απο τα 200??? Scratch
Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 16:29:26
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
STELIOS έγραψε:


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


sidobre η απορια μου ηταν ακριβως σε αυτη την προταση!
προφανως η προταση αυτη με το δικο σου κειμενο εχει ουσιωδεις διαφορες! Shocked
πχ το οτι .."το κοντερ δε δειχνει σωστα.." μα ουτε πριν θα εδειχνε σωστα..

..."στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ"..
πας με 6,6 λιγοτερα απο πριν ή 6,6 λιγοτερα απο τα 200??? Scratch


Μα αν αλλάξεις την διάσταση ελαστικών από 195-55-15 σε 195-50-15 πηγαίνεις με 3,3% "λιγότερο από πριν". Αυτό επειδή μειώνεται η περίμετρος του ελαστικού και τότε π.χ. στις 100 περιστροφές της ρόδας, διανύεις 3,3% λιγότερα μέτρα σε σχέση με πριν.
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 16:35:06
Θέμα δημοσίευσης:
Sidobre έγραψε:
bob έγραψε:
STELIOS έγραψε:


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


sidobre η απορια μου ηταν ακριβως σε αυτη την προταση!
προφανως η προταση αυτη με το δικο σου κειμενο εχει ουσιωδεις διαφορες! Shocked
πχ το οτι .."το κοντερ δε δειχνει σωστα.." μα ουτε πριν θα εδειχνε σωστα..

..."στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ"..
πας με 6,6 λιγοτερα απο πριν ή 6,6 λιγοτερα απο τα 200??? Scratch


Μα αν αλλάξεις την διάσταση ελαστικών από 195-55-15 σε 195-50-15 πηγαίνεις με 3,3% "λιγότερο από πριν". Αυτό επειδή μειώνεται η περίμετρος του ελαστικού και τότε π.χ. στις 100 περιστροφές της ρόδας, διανύεις 3,3% λιγότερα μέτρα σε σχέση με πριν.


δε νομιζω να διαφωνησα με αυτο!! Shocked

να θεσω αλλιως την απορια μου ...
αν μπορεις ερμηνευσε μου την προταση (οσο μπορεις να στηριζεσαι σε αυτα που γραφει)...
"Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ."


ΥΓ (δεν εχω κατι με τον στελιο ουτε καν τον ξερω, απλα θα εξηγησω μετα την επιμονη μου)
Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 16:54:14
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
STELIOS έγραψε:


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


να θεσω αλλιως την απορια μου ...
αν μπορεις ερμηνευσε μου την προταση (οσο μπορεις να στηριζεσαι σε αυτα που γραφει)...
"Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ."


ΥΓ (δεν εχω κατι με τον στελιο ουτε καν τον ξερω, απλα θα εξηγησω μετα την επιμονη μου)


Δεν βλέπω κάτι λάθος στην πρότασή του.... Rolling eyes

Απαντάει στο παιδί που έχει αλλάξει ελαστικά από 195-55-15 σε 195-50-15 να έχει υπ'όψη του ότι πλέον το κοντέρ του σε σχέση με πρινδεν δείχνει σωστά, αλλά "κλέβει" 3,3%, δηλαδή όταν θα δείχνει 200 (στα 200 κοντερίσια) το αυτοκίνητο θα πηγαίνει με 6,6 χλμ Λιγότερα (δηλαδή η ταχύτητά του θα είναι 193,4). Και αυτό συνβαίνει γιατί όντως το κοντερ διαβάζει από το γραναζάκι του διαφορικού και ενώ μετράει X περιστροφές όπως και πριν, η δυανυόμενη απόσταση πλέον είναι μικρότερη (άρα και τα χλμ/ω)

Κατάλαβες ότι λέει κάτι διαφορετικό;

Εκτός αν σημειώνεις την λέξει "χάνει" ενώ θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει την λέξη "κερδίζει"....
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 18:37:17
Θέμα δημοσίευσης:
Αμαν ρε παιδια ελειψα λιγο και εγινε της Ποπης εδωμεσα...

Γιαννη, για να στο πω απλα...
Μη λαμβανοντας υποψη την αποκλιση του κοντερ (την αρχικη αποκλιση, την ανακριβεια ας πουμε λογο του οτι ειναι ενα αναλογικο οργανο που απο κατασκευης εχει ενα error). Και λαμβανοντας υποψη την αλλαγη της διαστασης στα ελαστικα. Η τωρινη αποκλιση του κοντερ θα ειναι -3.3%. Ασχετος ποσο error εχει το κοντερ ως οργανο (δεν μας ενδιαφερει αυτο) η αποκληση λογο αλλαγης ελλαστικων θα ειναι 3.3%. Στα ποσα km/h δεν εχει σημασια γιατι ειναι ποσοστο επι τις εκατο και οχι απολητο νουμερο. Αρα στα 100 km/h (του κοντερ) θα πηγαινεις -3.3 δηλαδη 96.7 km/h. Εστι στα 200 (κοντερισια) θα πηγαινεις με 6.6 λιγοτερα στη πραγματικοτητα.
Αν τωρα βαλουμε το error του κοντερ, οσο και να ειναι αυτο (δεν μας ενδιαφερει) η πραγματικη ταχυτητα θα ειναι -3.3% (λογο αλλαγης ελαστικου) μειον το error του κοντερ.
Ομως πρακτικα οταν οδηγεις δεν παιρνεις ποτε υποψη το error στο κοντερ, το βλεπεις και θεορεις οτι τελος παντων πας περιπου οσο σου λεει. Οποτε αν σου λεει 200 θεωρεις οτι πας με περιπου 200. Αρα μειον 3.3% λογο αλλαγης ελαστικου σημαινει οτι αν θεωρησουμε πως με τα 195-55 πηγενες πραγματικα 200 τωρα θα βλεπεις παλι 200 αλλα θα πηγαινεις με 3.3% (δηλαδη (6.6 km/h) λιγοτερα. Ποσο πιο απλα να το πω ?????????
Με λιγα λογια εγω δεν πηρα αρχικα υποψη το errοr του κοντερ γιατι μιλαγα απλα για την αλλαγη της διαστασης των ελaστικων.

STELIOS έγραψε:
MEMsound έγραψε:
Αν το ελαστικό σου είναι 195/50-15 και μαμά είχες 195/55-15 η διαφορά είναι σχετικά σημαντική: -3,3% Wink Wink


giannos έγραψε:
Ναι ... γιατί πριν αλλάξω λάστιχα δεν θυμάμαι να εφτανε τόσο εύκολα στα 200...
όχι οτι τώρα τα πιάνει για πλάκα... Rolling eyes αλλά λέμε τώρα... Laughing


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


Το τωρα παει στο οτι θεωρουμε (λογο πρακτικων λογων) οτι πριν εδειχνε σωστα....
brz20 - Παρ 17 Φεβ 2006, 18:48:10
Θέμα δημοσίευσης:
Να σε καλα ρε Στελιο.Αυτο εγραφα μολις αλλα προλαβες με το καινουργιο σου post.Ειναι πολυ απλα πιστευω,ειδικα αν δεν λαβεις υπ'οψην τα σφαλματα του κοντερ.Απλα μαθηματικα.

Στα 100 χανει 3.3
Στα 200 χανει x

x=(200*3.3)/100

Να και ο τυπος.Αν αντικαταστησεις το 200 με οποιαδηποτε αλλη τιμη βρεισκεις ποσο χανει σε εκεινη την τιμη.
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 18:57:00
Θέμα δημοσίευσης:
και παλι στελιο δε συμφωνω με αυτα που λες!!εκει μα ακριβως επειδη ειναι % η διαφορα και οχι απολυτη (επειδη ακριβως ειναι απλα μαθηματικα) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ 3,3%!
εγω δηλαδη ποσο πιο απλα να το αναφερω????
μα στελιο το προβλημα μας δεν ειναι να δουμε οτι ..α οκ παω με περιπου 200 αλλα το ποσα παω????με το πρακτικα και το περιπου δεν εχουμε μαθηματικα!
και ρωτησα αν κανουμε μειωση 30% παλι ειναι περιπου 200???
και μη μου πειτε οτι ειναι μεγαλη μειωση γιατι θα με τρελανετε!!
ή εχεις καποια λογικη σε επιλυση προβληματος ή οχι!
οπως εγραψε ο τασος θα πας με 182 χιλιομετρα με 195/50/15
αλλο 182 αλλο 188 αλλο 200 συγνωμη δηλαδη τα θεωρειται κοντινα νουμερα????ειδες οτι το ανελυσες τοσο στο τελευταιο post και παλι αφησες αποριες!μηπως δεν ηταν τοσο σαφες στην αρχη?
μεχρι νομιζω το σημειο που λες...πρακτικα συμφωνω απολυτα
απο κει και μετα οχι
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 18:58:40
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
STELIOS έγραψε:


Επισης εχε υποψη σου οτι τωρα το κοντερ δεν δειχνει σωστα, χανει -3.3%. Δηλαδη στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ.


sidobre η απορια μου ηταν ακριβως σε αυτη την προταση!
προφανως η προταση αυτη με το δικο σου κειμενο εχει ουσιωδεις διαφορες! Shocked
πχ το οτι .."το κοντερ δε δειχνει σωστα.." μα ουτε πριν θα εδειχνε σωστα..

..."στα 200 κοντερισια πας με 6.6 km/h ΛΙΓΟΤΕΡΑ"..
πας με 6,6 λιγοτερα απο πριν ή 6,6 λιγοτερα απο τα 200??? Scratch


Και νομιζω πως στο εξηγησα εδω:

STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
εννοεις οτι παει στα 200 του κοντερ 193,4?
αν ναι εχεις λαθος γιατι και πριν (με μαμα διασταση εχεις αποκλιση) δεν πηγαινε με 200 αλλα με λιγοτερα! Wink


Mα φησικα και δεν δειχνει ακριβως το κοντερ, κανενα κοντερ δεν ειναι ακριβειας. Απλα εξειγω οτι ΑΝ πχ. δειχνει περιπου 200 τοτε πραγματικα πας με περιπου 6.6 χλμ λιγοτερα ή τελος παντων με 3.3% χλμ λιγοτερα...[/b]

bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:03:14
Θέμα δημοσίευσης:
brz20 έγραψε:
Να σε καλα ρε Στελιο.Αυτο εγραφα μολις αλλα προλαβες με το καινουργιο σου post.Ειναι πολυ απλα πιστευω,ειδικα αν δεν λαβεις υπ'οψην τα σφαλματα του κοντερ.Απλα μαθηματικα.

Στα 100 χανει 3.3
Στα 200 χανει x

x=(200*3.3)/100

Να και ο τυπος.Αν αντικαταστησεις το 200 με οποιαδηποτε αλλη τιμη βρεισκεις ποσο χανει σε εκεινη την τιμη.


φιλε κωσταντινε...
ξερεις οτι η αποκλιση του κοντερ ειναι γραμμικη?(αν δεν ειναι τοτε δεν ισχυει αυτη η σχεση που λες, αν ειναι ειναι οκ.)
μα γιατι να μη λαβετε το ποσο χανει το κοντερ αφου αυτο ειναι το βασικο!!

για να μετρησεις σωστα το ποσα χιλιομετρα πας πρεπει
α)να ξερεις κλιμακωση ακριβη του σασμαν
β)τελικη σχεση μεταδοσης
γ)διαστασεις ελαστικων (και για να ειμαστε τελειοι μετρημενες με οργανα καθως και καποιους συντελεστες διορθωσης λογω πορειας αυτοκινηυτου)
δ)υποτυπωδεις γνωσεις γραναζωσεων
ε)απλα μαθηματικα
(και οχι μονο απλα μαθηματικα)

ολα ειναι τοσο απλα αλλα ταυτοχρονα και τοσο συνθετα!!

οπως ελεγε και καποιος σε ενα βιβλιο..."detail separates winners from just runners.."
STELIOS - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:04:33
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
και παλι στελιο δε συμφωνω με αυτα που λες!!εκει μα ακριβως επειδη ειναι % η διαφορα και οχι απολυτη (επειδη ακριβως ειναι απλα μαθηματικα) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ 3,3%!...


Μα αυτο στο λεω και παραπανω....

Αλλη μειωση εχεις στα 100, αλλη στα 150 και αλλη στα 200 παντα ομως με το ιδιο ποσοστο
Εγω αρχικα αναφερθικα στα 200 γιατι μιλουσαμε (εξ αρχης γιατι τωρα ειμαστε OFF TOPIC) για 5ες κοντα στο κοφτη και το θεωρησα ενα αντιπροσοπευτικο και στρογκιλο νουμερο.
Baphomet - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:05:24
Θέμα δημοσίευσης:
βαριέμαι να διαβάσω όλα αυτά τα κατεβατά... με απλά λόγια, το αυτοκίνητο μου με τις όποιες μικρές αλλαγές από την μαμά κατάσταση (λαστιχα,σκουποπρογραμματα κτλ) μετρημένο με VBOX όταν δείχνει 100 στο κοντέρ η πραγματική ταχύτητα του οχήματος είναι 95. Άρα το κοντέρ έχει λάθος 5%. Απλό.

να τα διαβάσεις γιατί είσαι Off-topic... Laughing Laughing Laughing MEMsound
αντε ρε που μου κανεις και Moderating...οξωωω Baphomet

Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:07:18
Θέμα δημοσίευσης:
Λοιπόν, για να μην διαφωνούμε ενώ συμφωνούμε Laughing
Μπορείτε να πετάξετε τελείως το κοντερ και να χρησιμοποιήσετε τον on-line υπολογιστή ταχύτητας του Club (ακόμα σχεδιασμένο μόνο για 206 επειδή μερικοί δεν έχουν τελειώσει με την συλλογή διαφορικών και σχέσεων)

http://www.psclub.gr/tools/rpm_calculator.html

Αλήθεια... γιατί θέλουμε να ξέρουμε ΜΕ ΠΟΣΑ ΠΑΜΕ; Rolling eyes Laughing
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:08:16
Θέμα δημοσίευσης:
STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
και παλι στελιο δε συμφωνω με αυτα που λες!!εκει μα ακριβως επειδη ειναι % η διαφορα και οχι απολυτη (επειδη ακριβως ειναι απλα μαθηματικα) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ 3,3%!...


Μα αυτο στο λεω και παραπανω....

Αλλη μειωση εχεις στα 100, αλλη στα 150 και αλλη στα 200 παντα ομως με το ιδιο ποσοστο
Εγω αρχικα αναφερθικα στα 200 γιατι μιλουσαμε (εξ αρχης γιατι τωρα ειμαστε OFF TOPIC) για 5ες κοντα στο κοφτη και το θεωρησα ενα αντιπροσοπευτικο και στρογκιλο νουμερο.


πλεον νομιζω οτι δεν εχει νοημα να συνεχισουμε την κουβεντα αυτη..
ο καθενας εχει παραθεσει τις αποψεις του οποτε ο καθε αναγνωστης ας αποφασισει ποιο θεωρει σωστο ή οχι..
ισως απο κοντα να το συζητουσαμε να βγαζαμε καλυτερο συμπερασμα
Smile
Sidobre - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:09:03
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:

ισως απο κοντα να το συζητουσαμε να βγαζαμε καλυτερο συμπερασμα
Smile


Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:10:57
Θέμα δημοσίευσης:
Sidobre έγραψε:
Λοιπόν, για να μην διαφωνούμε ενώ συμφωνούμε Laughing
Μπορείτε να πετάξετε τελείως το κοντερ και να χρησιμοποιήσετε τον on-line υπολογιστή ταχύτητας του Club (ακόμα σχεδιασμένο μόνο για 206 επειδή μερικοί δεν έχουν τελειώσει με την συλλογή διαφορικών και σχέσεων)

http://www.psclub.gr/tools/rpm_calculator.html

Αλήθεια... γιατί θέλουμε να ξέρουμε ΜΕ ΠΟΣΑ ΠΑΜΕ; Rolling eyes Laughing



πεταμε θελουν τα οργανα του διαβολου!! Very happy
η κουβεντα ξεκινησε απο το οτι χανεις τελικη ή κερδιζεις με αλλαγη βηματος, οποτε πρεπει να ξερουμε ποσο τελικη εχουμε γιατι στο περιπου ολοι κοντα στου κατασκευαστη ειμαστε Cool

πιστευω οτι μας μπερδευει ο γραπτος λογος και οχι οι αμεσες απαντησεις γι αυτοειπα οτι απο κοντα ισως ηταν καλυτερα να συνεχιστει
MEMsound - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:15:40
Θέμα δημοσίευσης:
bob έγραψε:
....ίσως απο κοντα να το συζητουσαμε να βγαζαμε καλυτερο συμπερασμα
Smile


Νομίζω πως αυτό είναι το σωστότερο.

Πάντως το -3,3% που ανέφερα εγώ πιο πάνω αφορά την απόκλιση μεταξύ των ενδείξεων του κοντέρ που οφείλονται στην αλλαγή του βήματος του ελαστικού.

Αυτή η διαφορα το -3,3% θα υπάρχει σε όλες τις ταχύτητες.

Τώρα για την πραγματική ταχύτητα με την οποία πηγαίνουμε (είτε με το ένα ελαστικό είτε με το άλλο) και την απόκλισή της από την ένδειξη του κοντερ μπορεί να μετρηθεί μόνο με Vbox (ή αντίστοιχο μετρητικό σύστημα ακριβείας) και κάμποσες μετρήσεις ...
brz20 - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:45:02
Θέμα δημοσίευσης:
Εφαρμοζοντας ολους τους τυπους του Laplace του Newton και του Blanc(για να κανουμε και σωστες δουλειες και οχι μπακαλικες)θα βρουμε το επιθυμιτο αποτελεσμα.

Φιλε bob μην ψαχνεις την τελειοτητα εφοσον εξ'αρχης ξερεις οτι το κοντερ κλεβει.Απλα περνουμε σαν δεδομενο οτι μας λεει την αληθεια και απο εκει και περα κανουμε πραξεις για να βρουμε στο περιπου την ταχυτητα.Συμφωνω οτι πρεπει να εχεις πολλα δεδομενα αλλα....
bob - Παρ 17 Φεβ 2006, 19:53:10
Θέμα δημοσίευσης:
brz20 έγραψε:
Εφαρμοζοντας ολους τους τυπους του Laplace του Newton και του Blanc(για να κανουμε και σωστες δουλειες και οχι μπακαλικες)θα βρουμε το επιθυμιτο αποτελεσμα.

Φιλε bob μην ψαχνεις την τελειοτητα εφοσον εξ'αρχης ξερεις οτι το κοντερ κλεβει.Απλα περνουμε σαν δεδομενο οτι μας λεει την αληθεια και απο εκει και περα κανουμε πραξεις για να βρουμε στο περιπου την ταχυτητα.Συμφωνω οτι πρεπει να εχεις πολλα δεδομενα αλλα....



Συμφωνω απολυτα με το οτι καποιες προσεγγισεις πρεπει να γινουν μιας και για σχεδον τελειοτητα μιλαμε στα μαθηματικα και οχι στη φυσικη!

ως προς το αλλο..με μια γραμμικη ή παραβολικη ή υπερβολικη παρεμβολη ειμαστε πολυ πολυ κοντα στο τελειο Smile απλα να ξερουμε το πως συμπεριφερεται η καμπυλη

η απυεθειας συζητηση παντως ειναι σιγουρα καλυτερη

Very happy
sps - Σαβ 18 Φεβ 2006, 10:50:39
Θέμα δημοσίευσης:
Baphomet έγραψε:
Άρα το κοντέρ έχει λάθος 5%. Απλό.


Ή αποκλιση, ή σφαλμα 5%.
Και αυτη η ορολογια ειναι δοκιμη, μιας και ψειριζουμε τη μαϊμου! Laughing Laughing Laughing
giannos - Σαβ 18 Φεβ 2006, 14:49:35
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ γιατί νομίζω οτι όλοι έχεται δίκιο απλά .......κολλάτε στις λέξεις????????? Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes
MEMsound - Σαβ 18 Φεβ 2006, 14:52:17
Θέμα δημοσίευσης:
giannos έγραψε:
Εγώ γιατί νομίζω οτι όλοι έχεται δίκιο απλά .......κολλάτε στις λέξεις????????? Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes

Wink Thumb right Wink Thumb right Wink Thumb right
STELIOS - Σαβ 18 Φεβ 2006, 15:03:00
Θέμα δημοσίευσης:
giannos έγραψε:
Εγώ γιατί νομίζω οτι όλοι έχεται δίκιο απλά .......κολλάτε στις λέξεις????????? Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes


Ετσι ειναι, κολλησαμε στις λεξεις... Η διαφορα μας με το Γιαννη ηταν απλα οτι εγω δεν υπολογιζα το αρχικο σφαλμα του ταχημετρου (error) ενω ο Γιαννης το εκανε. Βεβαια το διυκερηνισα απ΄την αρχη αυτο:

STELIOS έγραψε:
bob έγραψε:
εννοεις οτι παει στα 200 του κοντερ 193,4?
αν ναι εχεις λαθος γιατι και πριν (με μαμα διασταση εχεις αποκλιση) δεν πηγαινε με 200 αλλα με λιγοτερα! Wink


Mα φησικα και δεν δειχνει ακριβως το κοντερ, κανενα κοντερ δεν ειναι ακριβειας. Απλα εξειγω οτι ΑΝ πχ. δειχνει περιπου 200 τοτε πραγματικα πας με περιπου 6.6 χλμ λιγοτερα ή τελος παντων με 3.3% χλμ λιγοτερα...


Οποτε πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι συνεχιστικαν τα κατεβατα και εγινε τοσο θεμα...
Anyway σημασια εχει να συνενοουμεθα ψυχραιμα και λογικα, απο κει και περα παντα θα τη βρισκουμε την ακρη.
brz20 - Δευ 20 Φεβ 2006, 00:15:02
Θέμα δημοσίευσης:
Βαλκανια ειναι Στελιο και αναβουν ευκολα τα αιματα.Πιστευω τωρα να ειμαστε ολοι ενταξει.
bob - Δευ 20 Φεβ 2006, 10:32:47
Θέμα δημοσίευσης:
brz20 έγραψε:
Βαλκανια ειναι Στελιο και αναβουν ευκολα τα αιματα.Πιστευω τωρα να ειμαστε ολοι ενταξει.



Very happy Laughing alles gut
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr