PSClub - Hellas

Τεχνικές - Μηχανολογικές Συζητήσεις - Τι διαφορά έχει η ροπή από την ιπποδύναμη?

brz20 - Δευ 05 Δεκ 2005, 00:25:21
Θέμα δημοσίευσης: Τι διαφορά έχει η ροπή από την ιπποδύναμη?
Παιδια ειχα παντα την εξης απορια.Αφου ροπη x στροφες μας δεινει την ιπποδυναμη γιατι λεμε οτι ενα αμαξι εχει 16,5 κιλα ροπης στις 3700 στροφες και αποδιδει 110 αλογα στις 5800 στροφες?Η ροπη ειναι ποσα κιλα εφαρμοζονται στον στροφαλοφορο αξονα για να σταφει.Θελω να μου εξηγησετε την διαφορα των αυτων των μεγεθων.Τα λεωφορεια ας πουμε εχουν τεραστια ροπη και δουλευουν πολυ χαμηλα.Δωστε πολλες λεπτομεριες για τα παραπανω μεγεθη.
BUBA - Δευ 05 Δεκ 2005, 02:18:34
Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι διαφορα εχει η ροπη απο την ιπποδυναμη?
Κωσταντινε, καταρχην ωραιο θεμα!
Δεν ειμαι ειδικος , ξερω μονο τα βασικα τα οποια ειναι τα εξης

Γενικως ισχυει αυτο που εγραψες παραπανω
αλλα με την διαφορα οτι η ΜΕΓΙΣΤΗ ροπη ειναι 16,5 στις 3700 και η ΜΕΓΙΣΤΗ ιπποδυναμη ειναι 110 στις 5800

Η ακριβης σχεση μεταξυ ιπποδυναμης (HP) και ροπής (Τorque) ειναι

HP = (Torque*RPM)/5252

Οπου RPM ειναι οι στροφες και 5252 ειναι μια σταθερα, ειναι οι στροφες του κινητηρα οπου οι 2 καμπυλες Ροπης/Ισχυως τεμνονται και κατα συνεπεια ροπη και ισχυς ειναι ισες.

Τα παραπανω νουμερα εξηγουνται ως εξης
- Η ισχυς ειναι παντα αναλογη γραμμικα με τις στροφες (RPM)
- Η ροπη ομως μετα τις 3700 RPM ειναι φθινουσα

Αφου λοιπον η ισχυς ειναι ροπη επι στροφες , καθως ανεβαινουν οι στροφες του κινητηρα η ιπποδυναμη θα συνεχισει να αυξανεται μεχρι το σημειο που η ροπη πλεον θα πεφτει με πιο γρηγορο ρυθμο απο τον ρυθμο που ανεβαινουν οι στροφες

Το σημειο αυτο ειναι προφανως στις 5800 RPM στο παραπανω παραδειγμα

Θεωρητικα στις 3700 RPM το αμαξι εχει την μεγιστη ικανοτητα επιταχυνσης με οποιαδηποτε σχεση στο κιβωτιο
Στις 5800 παραγει το μεγαλυτερο "Eργο" αρα παλι θεωρητικα εκει αναπτυσει την μεγιστη ταχυτητα παλι ανεξαρτητου σχεσεως στο κιβωτιο

Η ροπη που φθανει στους τροχους βεβαια εξαρταται και απο το συστημα μεταδοσης και για την ακριβεια απο την "σχεση μεταδοσης" της καθε ταχυτητας και πρακτικα ειναι γινομενο της ροπης του κινητηρα επι της σχεσης μεταδοσης της καθε ταχυτητας

Εαν λοιπον η 1η εχει σχεση μεταδοσης π.χ. 3,5 και η δευτερα 1,7 τοτε ειναι λογικο αυτο που συμβαινει και στην πραξη δηλαδη με πρωτη το αυτοκινητο να επιταχυνει πιο γρηγορα στις 3,700 RPM απο οτι με δευτερα στις ιδιες στροφες κ.ο.κ

Τεσπα... ας γραψει και κανας αλλος , εγω μια πρωτη προσεγγιση προσπαθησα να κανω , ελπιζω να μην υπεπεσα σε λαθη, εχει πολυ ψωμι παντος το θεμα
brz20 - Δευ 05 Δεκ 2005, 14:04:33
Θέμα δημοσίευσης:
Παράθεση:
HP = (Torque*RPM)/5252


Α ετσι εξηγητε.Εχει και το 5252 πισω.Γιατι καποιοι μου ειχαν πει οτι ειναι Torque*RPM και εβγαζε τρελα νουμερα οπως καταλαβαινεις.Αυτος ειναι γενικος τυπος ετσι?Γιατι σε ειδα να αναφερεσε στο παραδειγμα που ειχα δωσει.Τα νουμερα δεν τα θυμομουν ακριβως.Και τι μας συμφερει περισσοτερο?Να εχουμε τρελη ροπη η τρελη ιπποδυναμη?Παντως αυτο που ξερω ειναι οτι τα πολλα κυβικα βγαζουν πολυ ροπη.Το θεμα το εγραψα γιατι ετυχε να κανω πολλες φορες ταξιδι με λεωφορειο και παντα καθομουν μπροστα γιατι μου αρεσει να βλεπω και θα ηθελα να οδηγησω και εγω ενα τετοιο οχημα ανω των 10 μετρων.Παρατηρησα οτι το στροφομετρο ηταν μεχρι τις 2500 στροφες αλλα εβγαζε πολυ δυναμη σε αυτο το φασμα.Αυτο πως το καταφερνει.
MEMsound - Δευ 05 Δεκ 2005, 17:59:24
Θέμα δημοσίευσης:
καταρχήν τα λεωφορεία έχουν κινητήρες diesel (τα σύγχρονα μάλιστα είναι turbo diesel) και δουλέυουν τελείως διαφορετικά από τους κινητήρες βενζίνης.

Επίσης τα όσα έγραψε πιο πανω ο Αλέξανδρος δεν ξέρω αν ισχύουν όντως έτσι ακριβώς αλλά αν ισχύουν ισχύοπυν μόνο για κινητήρες ατμοσφαιρικούς.

Επίσης ροπή και υποδύναμη είναι μεγέθη αληλοεξαρτώμενα όμως όχι με τον ίδιο ρόπο σε όλους κινητήρες.

Για εμένα για χρήση δρόμου εχει μεγαλητερη αξία η ροπή γιατί κάνει πιο ευκολοδήγητο το όχημα στις μεσαιοχαμηλες στροφές.

Τώρα αν εσύ θες να κινείσαι με 5000rpm+ μέσα στην πολη τότε ναι οκ θες περισσότερα άλογα... και κόφτη στις 8000.... Wink Laughing

Ξέρεικανείς αν αυτο το "5252" ισχύει γιατί εγώ πρώτη φορά το ακούω. Shocked
brz20 - Δευ 05 Δεκ 2005, 20:18:07
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν ξερω Μανθο.Ας μας διαφωτισει καποιος.Οποιος ξερει κατι να μου πει και εμενα.Ροπη στρεψης??????Τι δηλωνει αυτο το μεγεθος?Και γιατι αφου εχει μεγιστη ροπη στις 3700 με 16 κιλα να μην εχει εκει και την μεγιστη αποδοση σε ισχυ?Αρα πρεπει να ισχυει το 5252.Περιμενω λεπτομερεστατη αναλυση.
MEMsound - Τρι 06 Δεκ 2005, 14:48:20
Θέμα δημοσίευσης:
Μεταφέρθηκε εδώ.

Εκ της Mod Team
MEMsound

tsosmoulis - Τετ 11 Ιαν 2006, 18:26:46
Θέμα δημοσίευσης:
MEMsound έγραψε:
καταρχήν τα λεωφορεία έχουν κινητήρες diesel (τα σύγχρονα μάλιστα είναι turbo diesel) και δουλέυουν τελείως διαφορετικά από τους κινητήρες βενζίνης.

Επίσης τα όσα έγραψε πιο πανω ο Αλέξανδρος δεν ξέρω αν ισχύουν όντως έτσι ακριβώς ή αν ισχύουν μόνο για κινητήρες ατμοσφαιρικούς.

Επίσης ροπή και υποδύναμη είναι μεγέθη αληλοεξαρτώμενα όμως όχι με τον ίδιο ρόπο σε όλους κινητήρες.

Για εμένα για χρήση δρόμου εχει μεγαλητερη αξία η ροπή γιατί κάνει πιο ευκολοδήγητο το όχημα στις μεσαιοχαμηλες στροφές.

Τώρα αν εσύ θες να κινείσαι με 5000rpm+ μέσα στην πολη τότε ναι οκ θες περισσότερα άλογα... και κόφτη στις 8000.... Wink Laughing

Ξέρεικανείς αν αυτο το "5252" ισχύει γιατί εγώ πρώτη φορά το ακούω. Shocked


ισχυει μανθουκο
MEMsound - Τετ 11 Ιαν 2006, 18:46:00
Θέμα δημοσίευσης:
μήπως ξέρεις και από πως έχει προκύψει αυτό το 5252?

και πως ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα? Question
tsosmoulis - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:06:56
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν εχει σχεση ο τυπος αυτοκινητου.κοιτα πως βγαινει λοιπον...

Απο τον τυπο εχουμε:
Power=Torque x Angular Speed

Eπειδη μετραμε σε rpm εχουμε:
Power = Torque x 2π x rotational speed


Eαν η ροπη ειναι σε lbf·ft και η ταχυτητα περιστροφης σε rpm , αυτος ο τυπος δινει δυναμη σε ft·lbf/min. Οποτε χρησιμοποιοντας το convertion factor 33,000 ft·lbf/min per horsepower εχουμε:

Power = Torque x 2π x rotational speed x (ft·lbf/min) x (horsepower/33,000xft·lbf/min) = (Torque x rpm)/5252
και αυτο γιατι 33,000 / 2π = 5252.113...

Νομιζω να μην εχω καποιο λαθος ... Evil
MEMsound - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:30:10
Θέμα δημοσίευσης:
Χμ μάλιστα.
Αλλά είναι κάπως γενικό.
Και αυτό ισχύει σε όλα τα μοτερ??
Κομματάκι περίεργο μου φαίνεται... Shocked Shocked
Μήπως είναι θεωρητική προσέγγιση που ουσιαστικά ισχύει μόνο σε μονοκύλινδρο κινητήρα? Question
tsosmoulis - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:38:32
Θέμα δημοσίευσης:
Cool
tsosmoulis - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:39:03
Θέμα δημοσίευσης:
Tι κολλημα εχεις φαει αγορινα μου με τους μονοκυλινδρους κινητηρες?σε ειδα και αλλου που το εγραψες!και αν ειναι 4κυλινδρος ΤΕΤΡΑπεταλουδος??? Closed Topic

Λοιπον αυτη ειναι η approach που διδασκομαστε στο πανεπιστημιο και ακομα και στις μετρησεις στο δυναμομετρο σε ενα κινητηρα caterpillar αυτα χρησιμοποιησαμε για να επιβεβαιωσουμε...θεωρητικα στεκει...πρακτικα στεκει (απλα κανε την πραξη και για το δικο σου αυτοκινητο και θα πειστεις!!)....γιατι να το αμφισβητουμε αλλο το θεμα? Laughing (αγορι μου με μηχανολογικες ανησυχιες εσυ!)

Δεν ειναι θεμα μοτερ...ειναι θεμας σχεσης ροπης-ιπποδυναμης!
MEMsound - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:48:43
Θέμα δημοσίευσης:
οκ.
Ότι πεις εσύ. Laughing Laughing Laughing
Αλλά ισχύει και στα μοτερ με υπερσυμπιεστή??
tsosmoulis - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:50:26
Θέμα δημοσίευσης:
ναι καρδια μου!δεν ειναι θεμα μοτερ αλλα ειναι απλα σχεση ροπης-ιπποδυναμης σαν μοναδες!!
MEMsound - Τετ 11 Ιαν 2006, 19:55:47
Θέμα δημοσίευσης:
εντάξη λατρεία μου!
Love Laughing Laughing Laughing Tease
brz20 - Τρι 24 Ιαν 2006, 17:32:20
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδια τα λυσατε τα δικα σας.Εφοσον προκειτε για αληλλοσυσχετιζομενα μεγεθη γιατι τα αναφερουμε και τα δυο.Επισης εχω ακουσει πολλες φορες την φραση "τα τουρματα αλογα ειναι διαφορετικα απο τα ατμοσφαιρικα".Για παραδειγμα θα συγκρινω το Ταπερ με το Golf GTi.Και τα δυο εχουν ονομαστικα 200 αλογα απο 2.0cc.Αλλα το ταπερ εχει 21 κιλα ροπης ενω το GTi εχει 25 κιλα ροπης.Πρακτικα δηλαδη πια ειναι η διαφορα τους?
STELIOS - Τρι 24 Ιαν 2006, 19:09:48
Θέμα δημοσίευσης:
Για να τα πουμε απλα....πολυ απλα.
Οι βασικη διαφορα τους ειναι η εξης:
Ο ιππος (ιπποδηναμη) ειναι μοναδα μετρησης ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. Επεισης μπορει να μετρηθει και σε Kw (KiloWatt). Πχ. Ενας προβολεας μπορει να εχει ισχη σε Kw, ομως ειναι ακινητος. Απλα το Kw (η στη περιπτωση μας ο ιππος) ειναι το ΕΡΓΟ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ που παραγεται. Απο που ερχεται αυτη η ενεργεια? Στη περιπτωση του προβολεα, η ηλεκτρικη ενεργεια (ρευμα) μετατρεπεται σε φως και θερμοτητα (και το φως ενεργεια ειναι). Στην περιπτωση του κινητηρα, η χημηκη ενεργια της βενζινης μεσα απ'τη καυση (θερμοδηναμικη) μετατρεπεται σε κινητικη, θερμικη και ηχιτικη ενεργεια (ναι και ο ηχος εινα μορφη ενεργειας. Ενδικτικα το 70% της ενεργειας που παραγει ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης ειναι θερμοτητα. Κατι λιγοτερο απο το 30% μετατρεπεται σε κινητικη, γι'αυτο το λογο οι κινητηρες εσωτερικης καυσης θεωρουνται γενικα αρκετα σπαταλοι. Ωραια ως εδω?

Η ροπη (Νm-Newton επι μετρο) απ΄την αλλη ειναι μοναδα μετρησης ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΔΗΝΑΜΗΣ. Δηλαδη με ποση δηναμη (Newton) περιστρεφεται ο στροφαλος του κινητηρα σε αποσταση ενος μετρου απ'το κεντρο του αξωνα του.
Η μεγαλη διαφορα στις αποδοσεις των ατμοσφαιρικων και υπερτοφοδωτουμενων κινητηρων ωφειλετε στο εξης..
Ο υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας δουλευει με μεγαλητερη πιεση απ'τον ατμοσφαιρικο (λογο συμπιεσης του αερα), οποτε καθε εκρηξη στο κυληδρο παραγει περισσοτερη δηναμη που μεσω μπιελας και στροφαλου κατληγει σε περισστροφικη δηναμη. Οποτε μεγαλητερη ροπη...
Θα μου πεις πως ομως παραγουν ιδιο ΕΡΓΟ (ιπποδηναμη) και διαφορετικη ροπη ??? Δεν ειναι ακριβως ετσι, ειναι περιπου ετσι...
Αν εχεις ενα 2λιτρο ατμοσφαιρικο και ενα 2λιτρο υπρτροφοδοτουμενο το δευτερο θα παραγει ΚΑΙ περισσοτερο εργο-ιπποδηναμη. Σηνηθος οι συγκρισεις που γινονται ειναι μεταξη ατμοσφαιρικου και υπερτροφοδοτουμενου λιγο χαμηλωτερης χωρητηκοτηας (κυβικων δηλαδη).
Απο εκει και περα παιζουν και πολλα αλλα ρολο...ΠΧ. Ποσο πουσαρισμενος ειναι ο ατμοσφαιρικος, σε ποση πιεση δουλευει ο υπερτροφοδοτουμενος, μεχρι που στροφαρει ο καθενας, και αλλες λεπτομερεις.
Αλλα η διαφορα τους απο πλευρα φησικης ειναι τα παραπανω.
Ελπιζω να λυθικαν μερικες αποριες.

Μεγαλητερη ροπη (Περιστροφικη δηναμη - Ροπη στρεψης, πειτε το οπως θελετε) πρακτικα σημαινει γρηγοροτερο ανεβασμα στροφων, καλητερες ρεπριζ (με το ιδιο κιβωτιο παντα). Πχ. μπορει δυο αμαξια να εχουν την ιδια ακριβως ροπη στον κινητηρα αλλα πρακτικα διαφορετικες ρεπριζ γιατι εχουν διαφορετικα κιβωτια. Το κιβωτιο ειναι αυτο που πολλαπλασιαζει ή υποπολλαλπλασιαζει τη ροπη του κινητηρα. Πχ. με 3000 rpm και 1η εχουμε πολυ μεγαλητερη ροπη στους τροχους παρα με 4η (στις ιδιες στροφες) παρολο που η κινηση προερχεται απ'τον ιδιο κινητηρα που εχει την ιδια ροπη.
tsosmoulis - Τρι 24 Ιαν 2006, 19:11:39
Θέμα δημοσίευσης:
Αρχοντας στελιο.
brz20 - Τρι 24 Ιαν 2006, 19:25:32
Θέμα δημοσίευσης:
Αντε μπραβο.Τωρα τα καταλαβα μια χαρα.
tsosmoulis - Τρι 24 Ιαν 2006, 23:08:12
Θέμα δημοσίευσης:
brz20 έγραψε:
Παιδια τα λυσατε τα δικα σας.Εφοσον προκειτε για αληλλοσυσχετιζομενα μεγεθη γιατι τα αναφερουμε και τα δυο.Επισης εχω ακουσει πολλες φορες την φραση "τα τουρματα αλογα ειναι διαφορετικα απο τα ατμοσφαιρικα".Για παραδειγμα θα συγκρινω το Ταπερ με το Golf GTi.Και τα δυο εχουν ονομαστικα 200 αλογα απο 2.0cc.Αλλα το ταπερ εχει 21 κιλα ροπης ενω το GTi εχει 25 κιλα ροπης.Πρακτικα δηλαδη πια ειναι η διαφορα τους?


Ρε συ brz20, φυσικη ηθελες να μιλησουμε? και τι πολεμαμε πρακτικα να εξηγησουμε? τουλαχιστον σου λυθηκε η απορια. Αν και δεν βλεπω απαντηση πουθενα για το ερωτημα σου (bold γραμματα). αν εσενα σου λυθηκε. συμφωνω. Very happy Very happy Very happy
Σέρμπης Κώστας - Σαβ 08 Σεπ 2007, 23:03:28
Θέμα δημοσίευσης:
ταυτοχρονα λυθηκε και σε μενα χαιρομαι Cool
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr